Jawel, vroeger woonden veel Nederlandse gezinnen ook samen in een enkele kamer, ieder vinexhok kan dus best een Arabische en een Afghaanse familie inkwartieren.quote:Op donderdag 26 november 2015 20:01 schreef Woestijnvos het volgende:
We kunnen geen miljoenen gelukzoekers opvangen.
Deze begrijp ik niet.quote:Op vrijdag 27 november 2015 14:17 schreef erodome het volgende:
[..]
Zitten ze ernaast of kunnen ze wel gewoon lezen?
Lees het Op bericht, het gaat niet om 7900 vluchtelingen.quote:
Tijd dus om de grenzen te sluiten en slechts een handvol mensen toe te laten. Het is niet anders, voor onze eigen veiligheid. Als alternatief mag er meer geld naar opvang in de eigen regio gaan.quote:Op vrijdag 27 november 2015 13:19 schreef Re het volgende:
[..]
dat beweer ik ook nergens maar ik denk dat het meeste gevaar komt van de ex-strijders/landgenoten, die kunnen idd meereizen. Daar is verder niets naiefs aan
Ze zitten er sowieso naast, maar waarschijnlijk kunnen ze wel gewoon lezenquote:Op vrijdag 27 november 2015 14:17 schreef erodome het volgende:
[..]
Zitten ze ernaast of kunnen ze wel gewoon lezen?
Ik had het ook niet over dit artikel maar over de naïviteit van sommige mensen in het algemeen.quote:Op vrijdag 27 november 2015 14:26 schreef erodome het volgende:
[..]
Lees het Op bericht, het gaat niet om 7900 vluchtelingen.
Lekker makkelijk. De enigen in dit topic die ernaast zitten zijn de mensen die roepen "ja inderdaad 7900 vluchtelingen zijn IS-strijders je verwacht het niet!!!!", aangezien dat niet in het artikel staat.quote:Op vrijdag 27 november 2015 14:38 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik had het ook niet over dit artikel maar over de naïviteit van sommige mensen in het algemeen.
Kom op zeg, de bron is toch wel heel erg betrouwbaar: A senior German police officialquote:Op vrijdag 27 november 2015 14:43 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Lekker makkelijk. De enigen in dit topic die ernaast zitten zijn de mensen die roepen "ja inderdaad 7900 vluchtelingen zijn IS-strijders je verwacht het niet!!!!", aangezien dat niet in het artikel staat.
Ik weet niet waar die anderen op reageerden, er staan zo veel dingen in de OP. Ik reageerde op iemand en mijn post had niks met dit onderwerp te maken.quote:Op vrijdag 27 november 2015 14:43 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Lekker makkelijk. De enigen in dit topic die ernaast zitten zijn de mensen die roepen "ja inderdaad 7900 vluchtelingen zijn IS-strijders je verwacht het niet!!!!", aangezien dat niet in het artikel staat.
Je reageert op iemand die zegt "ieder weldenkend mens wist dit al lang". Ik neem aan dat je dan wel snapt wat hij bedoelt voordat je daar druk mee instemt.quote:Op vrijdag 27 november 2015 14:48 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik weet niet waar die anderen op reageerden, er staan zo veel dingen in de OP. Ik reageerde op iemand en mijn post had niks met dit onderwerp te maken.
Hoe moet ik nou weten dat de titel veranderd is. Er staan ook nog eens 6 verschillende berichten in de OP. Ik reageer niet op de OP, ik reageer op een deel van een reactie van iemand anders.quote:Op vrijdag 27 november 2015 14:55 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Je reageert op iemand die zegt "ieder weldenkend mens wist dit al lang". Ik neem aan dat je dan wel snapt wat hij bedoelt voordat je daar druk mee instemt.
En wat hij bedoelde was dat er, volgens de originele topictitel, 7900 IS-strijders tussen de vluchtelingen zaten. Iedereen die dat niet snapt zit er flink naast volgens jou, maar, zoals aangegeven, de enigen die er momenteel naast zitten zijn juist de mensen die wél zomaar geloven dat er 7900 strijders zijn meegekomen op basis van een artikel waarin dat nota bene niet eens staat.
Niemand is het daar mee oneens.quote:Op vrijdag 27 november 2015 14:57 schreef Zienswijze het volgende:
Of het er nou 500 of 7900 zijn: 10 IS-strijders alleen al zijn teveel.
Meer geld naar opvang in eigen regio dus. Daarnaast: grenzen dicht, op slechts een handvol mensen na uitgebreide screening na.quote:Op vrijdag 27 november 2015 15:00 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Niemand is het daar mee oneens.
Nee dank je. De grenzen dicht gaat een negatieve impact hebben op de economie en je creëert er bovendien niet meer veiligheid mee.quote:Op vrijdag 27 november 2015 15:02 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Meer geld naar opvang in eigen regio dus. Daarnaast: grenzen dicht, op slechts een handvol mensen na uitgebreide screening na.
Het is niet anders, voor onze eigen veiligheid.
Daar zijn mensen het wel mee oneens.quote:Op vrijdag 27 november 2015 15:02 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Meer geld naar opvang in eigen regio dus. Daarnaast: grenzen dicht, op slechts een handvol mensen na uitgebreide screening na.
Het is niet anders, voor onze eigen veiligheid.
Ik vind het nogal naief. Ook ik ben voor opvang van vluchtelingen maar gezien de situatie nu is het niet verstandig.quote:Op vrijdag 27 november 2015 15:04 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Daar zijn mensen het wel mee oneens.
Wel degelijk zeker. 10 potentiele strijders voor IS buiten de grenzen houden creeert wel degelijk meer veiligheid.quote:Op vrijdag 27 november 2015 15:03 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee dank je. De grenzen dicht gaat een negatieve impact hebben op de economie en je creëert er bovendien niet meer veiligheid mee.
Dat mag je vinden. Ik vind het net zo naïef te veronderstellen dat, als we de grenzen dichtdoen, we opeens minder last hebben van extremistisch geweld.quote:Op vrijdag 27 november 2015 15:05 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik vind het nogal naief. Ook ik ben voor opvang van vluchtelingen maar gezien de situatie nu is het niet verstandig.
Als die een aanslag willen plegen komen ze wel binnen. Of ze schakelen een cel hier in.quote:Op vrijdag 27 november 2015 15:06 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wel degelijk zeker. 10 potientele strijders voor IS buiten de grenzen houden creeert wel degelijk meer veiligheid.
Het zou een stuk constructiever zijn om eens minder onschuldige burgers te vermoorden elders in de wereld. Maar ja.quote:Op vrijdag 27 november 2015 15:06 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat mag je vinden. Ik vind het net zo naïef te veronderstellen dat, als we de grenzen dichtdoen, we opeens minder last hebben van extremistisch geweld.
Aan de andere kant voedt je wel de ontevredenheid van moslims alhier door geen hulp te bieden, die dus wellicht verder radicaliseren. Mensen worden extremistisch, ze zijn niet extremistisch geboren, en een hele groep mensen die hulp nodig hebben buiten sluiten omdat er 10 terroristen tussen kunnen zitten is een prima manier om te zorgen dat de sympathie voor IS vanuit Europa ook blijft bestaan.quote:Op vrijdag 27 november 2015 15:06 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wel degelijk zeker. 10 potentiele strijders voor IS buiten de grenzen houden creeert wel degelijk meer veiligheid.
Moslims moet je omarmen. Neem ze mee in onze samenleving. Toon respect en eerbied voor het Suikerfeest (mooi feest) maar wijs hen ook terecht op de minder verdraagzame kanten van de Arabische ideologie.quote:Op vrijdag 27 november 2015 15:08 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Aan de andere kant voedt je wel de ontevredenheid van moslims alhier door geen hulp te bieden, die dus wellicht verder radicaliseren. Mensen worden extremistisch, ze zijn niet extremistisch geboren, en een hele groep mensen die hulp nodig hebben buiten sluiten omdat er 10 terroristen tussen kunnen zitten is een prima manier om te zorgen dat de sympathie voor IS vanuit Europa ook blijft bestaan.
Daarom moet Nederland zich ook uit het Midden-Oosten terugtrekken. Laat Frankrijk maar bommem gooien.quote:Op vrijdag 27 november 2015 15:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het zou een stuk constructiever zijn om eens minder onschuldige burgers te vermoorden elders in de wereld. Maar ja.
inderdaad zou het terugtrekken uit het midden-oosten ermoedelijk op de lange termijn zinnig zijn, de huidige problemen komen ok voort uit eerdere ingrepen om daar 'vrede' en westerse democratie' te gaan brengen..quote:Op vrijdag 27 november 2015 15:20 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Daarom moet Nederland zich ook uit het Midden-Oosten terugtrekken. Laat Frankrijk maar bommem gooien.
Wij moeten ons als hoeders van de vrede en welvaart opstellen.
Ho, ik bedoel niet bommen op Parijs gooien. Ik bedoel dat Frankrijk maar bommen op Syrie moet gooien.quote:Op vrijdag 27 november 2015 15:44 schreef RM-rf het volgende:
[..]
inderdaad zou het terugtrekken uit het midden-oosten ermoedelijk op de lange termijn zinnig zijn, de huidige problemen komen ok voort uit eerdere ingrepen om daar 'vrede' en westerse democratie' te gaan brengen..
Maar dan maar voor te stellen dat bv Frankrijk bommen moet gooien op de plaats waar de aanslagpelegers dan wel vandaan komen, vind ik een slecht voorstel..
sowieso is Belgie nog altijd een bondgenoot en ook al wonen er veel radicale moslims in Molenbeek, bommen op Brussel zullen ongewtwijfeld ook een hoop onschuldigen treffen
Waarom?quote:Op vrijdag 27 november 2015 16:00 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ho, ik bedoel niet bommen op Parijs gooien. Ik bedoel dat Frankrijk maar bommen op Syrie moet gooien.
Nou ja, van mij mag je bommen op Parijs en Brussel gooien hoor. Moeten die 2 landen maar beleid voeren dat jihadisme daar geen hoogtij kan vieren.quote:Op vrijdag 27 november 2015 16:03 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Waarom?
die kwamen gewoon uit Frankrijk en Molenbeek/Belgie...
Dat zou zijn alsof Amerika in reactie op de 11 september aanslagen niet Saudi Arabie en de extrme moslims daar zou gaan bestraffen, aangezien de aanslagplegers daar vandaan kwamen en ook de organisatie ervan uit Saudi arabie kwam en gefinancierd werd, maar bv een oorlog in Irak beginnen en daar een grote puinhoop maken die enkel de extremisten meer macht geeft
quote:Op vrijdag 27 november 2015 16:04 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nou ja, van mij mag je bommen op Parijs en Brussel gooien hoor. Moeten die 2 landen maar beleid voeren dat jihadisme daar geen hoogtij kan vieren.
quote:Op vrijdag 27 november 2015 15:20 schreef Zienswijze het volgende:
Wij moeten ons als hoeders van de vrede en welvaart opstellen.
Ik heb niet gezegd dat wij Nederlanders bommen moeten gooien. Sowieso kunnen wij niet tegen Frankrijk op.quote:
Dat we het verliezen van Frankrijk, zou ik nauwelijks een argument willen noemen om geen bommen te gooien. Ik ben juist blij dat we het over en weer schieten verleerd lijken te zijn in Europa.quote:Op vrijdag 27 november 2015 16:24 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat wij Nederlanders bommen moeten gooien. Sowieso kunnen wij niet tegen Frankrijk op.
Ze weten dat het geen terroristen of IS strijders zijnquote:Op vrijdag 27 november 2015 14:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ze weten niet eens wie het zijn, die verdwenen zijn
Je verwacht het allemaal niet.
Toch apart dat dan best redelijk wat mensen reageren op de eerste titel en gelijk ervan uit gaan dat het aantal om vluchtelingen gaat. Over die mensen heb ik het als ik zeg dat ze vooral niet goed kunnen lezen.quote:Op vrijdag 27 november 2015 14:35 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ze zitten er sowieso naast, maar waarschijnlijk kunnen ze wel gewoon lezenDit artikel is gewoon ongelukkig.
Dat zijn Europeanen niet verleerd. Een goede oorlog in Oekraine is nog altijd aan de gang. Voor een ouderwetse Europese knokpartij loopt men nog altijd warm.quote:Op vrijdag 27 november 2015 16:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat we het verliezen van Frankrijk, zou ik nauwelijks een argument willen noemen om geen bommen te gooien. Ik ben juist blij dat we het over en weer schieten verleerd lijken te zijn in Europa.
Wellicht dat jij dat als zoon van immigranten niet goed op z'n waarde kan schatten.
Welke naieviteit heb je het dan over? Want dezelfde duitse politie chef zegt dat er geen aanwijzingen zijn dat er zoveel mensen gerecruteerd worden, daar eigenlijk amper aanwijzingen voor zijn.quote:Op vrijdag 27 november 2015 14:38 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik had het ook niet over dit artikel maar over de naïviteit van sommige mensen in het algemeen.
Jij denkt dat het geen gevolgen heeft voor ons als de voormalige bondgenoten van Frankrijk bommen gaan lopen gooien op Parijs?quote:Op vrijdag 27 november 2015 17:25 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat zijn Europeanen niet verleerd. Een goede oorlog in Oekraine is nog altijd aan de gang. Voor een ouderwetse Europese knokpartij loopt men nog altijd warm.
Bovendien, of er nou bommen vallen op Parijs of dat huizen met geweerschoten bestormd worden, het zal mij niet deren. Jihadisten moeten onschadelijk worden gemaakt, het liefst met zo min mogelijk geweld en het liefst met educatie. Gelukkig speelt dit niet in Nederland maar een heel eind hier vandaan in Frankrijk.
Hoe houdt dat degene die kwaad willen buiten dan?quote:Op vrijdag 27 november 2015 15:06 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wel degelijk zeker. 10 potentiele strijders voor IS buiten de grenzen houden creeert wel degelijk meer veiligheid.
Hoe dan? Hoe wordt die kans minder door de grenzen te sluiten?quote:Op vrijdag 27 november 2015 15:09 schreef Zienswijze het volgende:
@Xa1 en Ludachrist:
Het risico op een aanslag wordt minder. Helemaal tot 0 stellen nooit maar het risico wordt wel minder.
Laten we daarnaast lezingen houden over het polytheistische Oude Syrie van tig eeuwen terug en dit vergelijken met het Syrie waar een buitenlandse Arabische ideologie heerst van nu. IS-bestrijden doe je door middel van educatie. Geen IS betekent ook geen IS-strijders en wat mij betreft zijn zij dan welkom.
Ik heb niet gezegd dat wij bommen moeten gaan gooien. Nederland moet geen geweld gebruiken maar door middel van educatie IS bestrijden. Daarmee verklein je ook de kans op vergeldingsaanslagen in ons land.quote:Op vrijdag 27 november 2015 17:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij denkt dat het geen gevolgen heeft voor ons als de voormalige bondgenoten van Frankrijk bommen gaan lopen gooien op Parijs?
En Oekraine is geen echt Europees conflict. Dat is een burgeroorlog.
1. Door vluchtelingen, al dan niet tijdelijk, te weren voorkom je een toename van potentiele jihadstrijders in het land. Slechts een handvol vluchtelingen kunnen hierop een uitzondering krijgen.quote:Op vrijdag 27 november 2015 17:30 schreef erodome het volgende:
[..]
Hoe dan? Hoe wordt die kans minder door de grenzen te sluiten?
Leg het eens goed uit als je wil. Hoe voorkom je dat mensen die kwaad willen hier opereren en het land inkomen?
En je weet dat Syrie qua overheid een seculiere staat was die religie juist in toom probeerde te houden? Er verplichte educatie was tot een jaar of 12 zeker en ze het makkelijk probeerde te maken door te studeren?
Wie moet die bommen dan gaan gooien, anders dan de voormalige NAVO-bondgenoten?quote:Op vrijdag 27 november 2015 17:32 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat wij bommen moeten gaan gooien. Nederland moet geen geweld gebruiken maar door middel van educatie IS bestrijden. Daarmee verklein je ook de kans op vergeldingsaanslagen in ons land.
Bij Europese conflicten denk ik vooral aan oorlogen tussen Europese naties. Daar was ik ook heel helder in.quote:Hoe je het wendt ook keert, Oekraine valt binnen Europa en het zijn dus Europeanen die elkaar bevechten. Net zoals de tig vorige oorlogen.
Frankrijk zelf misschien?quote:Op vrijdag 27 november 2015 17:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
bommen moeten gaan gooien. Nederland moet geen geweld gebruiken maar door middel van educatie IS bestrijden. Daarmee verklein je ook de kans op vergeldingsaanslagen in ons land.
[quote]
Wie moet die bommen dan gaan gooien, anders dan de voormalige NAVO-bondgenoten?
[..]
Oekraine en Rusland zijn beide Europese naties en deze zijn in een conflict met elkaar verwikkeld.quote:Bij Europese conflicten denk ik vooral aan oorlogen tussen Europese naties. Daar was ik ook heel helder in.
Frankrijk gaat de eigen hoofdstad bombarderen? Juist.quote:
Omdat ik blijkbaar alles uit moet tekenen: West-Europese landen geven de voorkeur aan praten in plaats van schieten.quote:Oekraine en Rusland zijn beide Europese naties en deze zijn in een conflict met elkaar verwikkeld.
ik zie hier op Fok gewoon dat het vaak dezelfde users zijn die mij tegenspreken. Ik heb geen glazen bol maar sommigen dingen zijn zo klaar als een klontje. Een kind van 8 zou het kunnen bedenken. Bijvoorbeeld: als je de dagen voor de MH-17 ramp kan lezen (wat ik me nog goed kan herinneren) dat gevechtsvliegtuigen op 6 km uit de lucht geschoten worden dan is het misschien een goed idee om geen passagiersvliegtuigen over dat land te laten vliegen. Dat er grote fouten gemaakt zijn. Maar dat zag ik helemaal verkeerd omdat dit omdat dat omdat andere landen ook gewoon door vlogen. Pas als deze intellectuelen in hun kwaliteitskrantje lezen dat er fouten gemaakt zijn zijn ze het er mee eens. Zo zijn er nog vele andere voorbeelden.quote:Op vrijdag 27 november 2015 17:26 schreef erodome het volgende:
[..]
Welke naieviteit heb je het dan over? Want dezelfde duitse politie chef zegt dat er geen aanwijzingen zijn dat er zoveel mensen gerecruteerd worden, daar eigenlijk amper aanwijzingen voor zijn.
Opper je nu hier dat ze bommen moeten gooien op zichzelf?quote:Op vrijdag 27 november 2015 15:44 schreef RM-rf het volgende:
Maar dan maar voor te stellen dat bv Frankrijk bommen moet gooien op de plaats waar de aanslagpelegers dan wel vandaan komen,
quote:Op vrijdag 27 november 2015 16:03 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Waarom?
die kwamen gewoon uit Frankrijk en Molenbeek/Belgie...
Dat zou zijn alsof Amerika in reactie op de 11 september aanslagen niet Saudi Arabie en de extrme moslims daar zou gaan bestraffen, aangezien de aanslagplegers daar vandaan kwamen en ook de organisatie ervan uit Saudi arabie kwam en gefinancierd werd, maar bv een oorlog in Irak beginnen en daar een grote puinhoop maken die enkel de extremisten meer macht geeft
Maar Frankrijk doet juist aan educatie, hun scheiding van kerk en staat gaat een stuk verder dan het Nederlandse model. Blijkt toch minder goed te werken, de grote vraag is, waarom is dat?quote:Op vrijdag 27 november 2015 17:25 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat zijn Europeanen niet verleerd. Een goede oorlog in Oekraine is nog altijd aan de gang. Voor een ouderwetse Europese knokpartij loopt men nog altijd warm.
Bovendien, of er nou bommen vallen op Parijs of dat huizen met geweerschoten bestormd worden, het zal mij niet deren. Jihadisten moeten onschadelijk worden gemaakt, het liefst met zo min mogelijk geweld en het liefst met educatie. Gelukkig speelt dit niet in Nederland maar een heel eind hier vandaan in Frankrijk.
Moeten ze zelf weten.quote:Op vrijdag 27 november 2015 17:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Frankrijk gaat de eigen hoofdstad bombarderen? Juist.
[..]
Haha. Net had je het op Europees niveau en nu heb je het opeens enkel op West-Europees niveau. Draaikont dat je bent.quote:Omdat ik blijkbaar alles uit moet tekenen: West-Europese landen geven de voorkeur aan praten in plaats van schieten.
Dat doen ze niet voldoende. Ze creeren ghetto wijken. Wat wij daarentegen juist goed doen is op buurtniveau met elkaar in contact zijn. Tevens hebben wij geen ghetto's.quote:Op vrijdag 27 november 2015 17:49 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar Frankrijk doet juist aan educatie, hun scheiding van kerk en staat gaat een stuk verder dan het Nederlandse model. Blijkt toch minder goed te werken, de grote vraag is, waarom is dat?
Maar ook deze poltiechef zegt dat er geen aanwijzingen zijn dat die jihad strijders tussen die vluchtelingen zitten en/of luisteren naar de jihad idioten die ze proberen te recruteren. Het gevaar is al onder ons is de echte boodschap.quote:Op vrijdag 27 november 2015 17:34 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
1. Door vluchtelingen, al dan niet tijdelijk, te weren voorkom je een toename van potentiele jihadstrijders in het land. Slechts een handvol vluchtelingen kunnen hierop een uitzondering krijgen.
Het volk daar heeft echt zelf een keuze gemaakt met de revolutie, niemand anders heeft die keuze voor ze gemaakt. Al het steunen/ingrijpen was na het feit, niet voor het feit.quote:2. Syrie was inderdaad niet slecht bezig. Totdat een coalitie van Frankrijk, Engeland en Amerika besloten Assad weg te drijven. Daarmee niet zeggende dat Assad een lieverdje was.
Nou ja, het ging over Frankrijk en toen schreef ik dat 'we' het schieten verleerd zijn in Europa. 'We' stond eigenlijk voor de EU-landen, en als Frankrijk het onderwerp van gesprek is, lijkt mij dat ook wel redelijk evident.quote:Op vrijdag 27 november 2015 17:50 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Moeten ze zelf weten.
[..]
Haha. Net had je het op Europees niveau en nu heb je het opeens enkel op West-Europees niveau. Draaikont dat je bent.
1. Het lijkt mij onzinnig om met harde hand te beweren dat er precies 0 (potentiele) IS-strijders tussen al die duizenden vluchtelingen zitten.quote:Op vrijdag 27 november 2015 17:53 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar ook deze poltiechef zegt dat er geen aanwijzingen zijn dat die jihad strijders tussen die vluchtelingen zitten en/of luisteren naar de jihad idioten die ze proberen te recruteren. Het gevaar is al onder ons is de echte boodschap.
[..]
Het volk daar heeft echt zelf een keuze gemaakt met de revolutie, niemand anders heeft die keuze voor ze gemaakt. Al het steunen/ingrijpen was na het feit, niet voor het feit.
Moeten we dan dat volk dat massaal in opstand kwam tegen die Assad die geen lieverdje was (wat nogal een understatement is) maar gewoon Assad door de strot duwen?
Ach ja, het sprookje van de Arabische lente. 'Het volk' kwam in Libië en Egypte ook massaal op de been tegen de dictator maar het alternatief bleek nog duizend maal erger.quote:Op vrijdag 27 november 2015 17:53 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar ook deze poltiechef zegt dat er geen aanwijzingen zijn dat die jihad strijders tussen die vluchtelingen zitten en/of luisteren naar de jihad idioten die ze proberen te recruteren. Het gevaar is al onder ons is de echte boodschap.
Je bent dus bereid het gros te laten verrekken om de enkeling te weren. Dat terwijl je weet dat het gros laten verrekken meer enkelingen veroorzaakt die zich niets aantrekken van die "grenzen" en contact hebben met mensen binnen onze grenzen.
[..]
Het volk daar heeft echt zelf een keuze gemaakt met de revolutie, niemand anders heeft die keuze voor ze gemaakt. Al het steunen/ingrijpen was na het feit, niet voor het feit.
Moeten we dan dat volk dat massaal in opstand kwam tegen die Assad die geen lieverdje was (wat nogal een understatement is) maar gewoon Assad door de strot duwen?
Dan moet je inderdaad duidelijk zijn, beste Koos dat je bent.quote:Op vrijdag 27 november 2015 17:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou ja, het ging over Frankrijk en toen schreef ik dat 'we' het schieten verleerd zijn in Europa. 'We' stond eigenlijk voor de EU-landen, en als Frankrijk het onderwerp van gesprek is, lijkt mij dat ook wel redelijk evident.
Ik drukte mij blijkbaar niet duidelijk genoeg uit. My bad.
Een nieuwe poging derhalve: de Europese EU-landen lijken het onderling schieten verleerd te zijn.
Die users hebben dan ook gewoon het gelijk aan hun kant...quote:Op vrijdag 27 november 2015 17:43 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
ik zie hier op Fok gewoon dat het vaak dezelfde users zijn die mij tegenspreken. Ik heb geen glazen bol maar sommigen dingen zijn zo klaar als een klontje. Een kind van 8 zou het kunnen bedenken. Bijvoorbeeld: als je de dagen voor de MH-17 ramp kan lezen (wat ik me nog goed kan herinneren) dat gevechtsvliegtuigen op 6 km uit de lucht geschoten worden dan is het misschien een goed idee om geen passagiersvliegtuigen over dat land te laten vliegen. Dat er grote fouten gemaakt zijn. Maar dat zag ik helemaal verkeerd omdat dit omdat dat omdat andere landen ook gewoon door vlogen. Pas als deze intellectuelen in hun kwaliteitskrantje lezen dat er fouten gemaakt zijn zijn ze het er mee eens. Zo zijn er nog vele andere voorbeelden.
Ook al een zeer slechte lezer........quote:Op vrijdag 27 november 2015 17:45 schreef deedeetee het volgende:
Met zo'n gruwelijke grote toevloed aan moslims is het natuurlijk doodeenvoudig om je er tussen te verstoppen. Je vind altijd wel een soortgenoot bereid om je te dekken.
Hoe meer moslims, hoe meer terroristen. Lijkt mij heel simpel.
Ik weet zelf niet zoveel ... meestal herhaal ik hoguit wat ik ergens anders gelezen heb en houd voor me wat ik er nu precies over denk.quote:Op vrijdag 27 november 2015 17:46 schreef erodome het volgende:
[..]
Opper je nu hier dat ze bommen moeten gooien op zichzelf?![]()
![]()
![]()
quote:Gadhafi: situatie Midden-Oosten achterlijk
Gepubliceerd op vrijdag 24 maart 2006 om 08:52
Moammar Gadhafi, de leider van Libië, heeft gisteren hard uitgehaald naar de ''achterlijke'' politiek-maatschappelijke situatie in het Midden-Oosten. Hij verdedigde de noodzaak van totalitaire regimes omdat de oppositie in het MO niet beschaafd te werk gaat zoals in het Westen, maar met bommen en geweld. Gadhafi kwam zelf middels een staatsgreep in 1969 aan de macht.
Volgens de Libische leider bereidt de oppositie in Arabische landen zich niet voor op de universiteit, ''maar in trainingskampen waar ze onderwijs krijgen in het gebruik van wapens en het bouwen van bommen.'' Naar zijn mening is het politieke klimaat in het Midden-Oosten de afgelopen twee decennia ernstig verslechterd en lijkt de regio stil lijkt te staan in de tijd. ''Zelfs de demonstraties tegen de publicatie van spotprenten van de profeet Mohammed in Denemarken liepen uit op geweld, waarbij tientallen doden zijn gevallen. Elders in de wereld gebeurt dit niet.''
Gadhafi legt de schuld bij de radicale islam: ''In verscheidene islamitische landen is wetenschappelijk onderzoek vrijwel niet mogelijk omdat dat in strijd zou zijn met de islam. Het moslimextremisme zorgt ervoor dat de islamitische wereld op terreinen als onderwijs, onderzoek en gezondheidszorg ver achter blijft bij het Westen.'' De Libische leider sprak middels een videoverbinding op een Amerikaans-Libisch congres aan de Columbia Universiteit in New York. Aan de bijeenkomst deden een groot aantal Arabisten, islamdeskundigen en politicologen mee uit de VS, Libië en andere Arabische landen.
Dat is een gevolg van hun scheiding van staat en kerk, dat is een gevolg van dat model.quote:Op vrijdag 27 november 2015 17:52 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat doen ze niet voldoende. Ze creeren ghetto wijken. Wat wij daarentegen juist goed doen is op buurtniveau met elkaar in contact zijn. Tevens hebben wij geen ghetto's.
Misschien is de scheiding tussen kerk staat daar te ver doorgeslagen. Als je geen hoofddoekje meer op mag hebben kan dat juist aversie tegen de maatschappij creeren.
Er hoeven er ook geen duizenden tussen te zitten, zoals je misschien wel gemerkt hebt is een handjevol al genoeg om heel Frankrijk meer dan een week lang in staat van oorlog te laten verkeren.quote:Op vrijdag 27 november 2015 17:59 schreef erodome het volgende:
[..]
Die users hebben dan ook gewoon het gelijk aan hun kant...
Zie deze politiechef die zegt dat het gevaar (7900 mensen die binnen onze grenzen leven, geboren zijn zelfs vaak) niet bij de vluchtelingen ligt, dat daar geen enkel bewijs is dat we echt ellende binnen halen of ze gevoelig zijn voor die idioten die hier al zijn.
Jij wil duizenden mensen laten betalen voor de kans op 1 die fout is, hoe is dat eerlijk? En hoe houdt dat verdere radicalisering tegen ipv dat het het juist voedt?
Ssst, niet hardop zeggen.quote:Op vrijdag 27 november 2015 18:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Er hoeven er ook geen duizenden tussen te zitten, zoals je misschien wel gemerkt hebt is een handjevol al genoeg om heel Frankrijk meer dan een week lang in staat voor oorlog te laten verkeren.
Omdat ik er die mening op na houdt en reageer op de TT ?quote:Op vrijdag 27 november 2015 17:59 schreef erodome het volgende:
[..]
Ook al een zeer slechte lezer........
Dat lijkt mij ook. Het gaat hier om duizenden weren om een enkeling eruit te zeven.quote:Op vrijdag 27 november 2015 17:57 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
1. Het lijkt mij onzinnig om met harde hand te beweren dat er precies 0 (potentiele) IS-strijders tussen al die duizenden vluchtelingen zitten.
Die educatie lijkt niet te werken als we niet ook het gewone (niet gewelddadige) geloof omarmen en de ruimte bieden.quote:2. Ik voorzie een mooi land voor Syrie. Ze hebben uiteraard het recht om een dictator de deur te wijzen. Wat voor ons Nederlanders belangrijk is is dat ons land veilig is. Als wij door IS in Syrie daar last van hebben kunnen we het beste door middel van educatie proberen om IS te elimineren. Het zou zonde zijn dat als een land dat een van de eerste beschavingen ter wereld voort heeft gebracht zich door IS laat gijzelen.
1. Ik ben dan ook voorstander van om meer geld uit te trekken voor opbouw in de regio. Goede huisvesting, onderwijs, gezondheidszorg en natuurlijk comfortabele gebedsplaatsen voor die Arabische god aldaar. Daar hoeven wij wat geld betreft echt niet zuinig op te zijn. Trek de portemonnee maar flink open en laat je menselijkheid zien. Dan doen wij al meer dan een groot moslimland als Indonesie bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 27 november 2015 18:02 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat is een gevolg van hun scheiding van staat en kerk, dat is een gevolg van dat model.
Als je je bedenkt dat bv een verbod op hoofddoekjes de radicalen juist in de kaart speelt, hoe zal dan het effect zijn van duizenden mensen laten creperen om hun geloof zijn?
Hoe zal dan de grenzen sluiten (zover dat mogelijk is) bijdragen aan veiligheid, meer dan hulpbehoevenden wel proberen te helpen (proberen omdat iedereen helpen als 1 enkel land onmogelijk is)?
Herr Flick.quote:
Dat de uitkomst prut is zal ik echt niet ontkennen. Maar dat maakt niet dat het leven daar zo fijn was, de mensen zijn niet voor niets in opstand gekomen, niet omdat het zo fijn was iig.quote:Op vrijdag 27 november 2015 17:57 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ach ja, het sprookje van de Arabische lente. 'Het volk' kwam in Libië en Egypte ook massaal op de been tegen de dictator maar het alternatief bleek nog duizend maal erger.
Jij bent iemand die zijn deur 's nacht openzet omdat het maar een kans van 1 op duizend is dat iemand inbreekt. Jij bent iemand die op straat 500 euro aan een vreemde geeft die vertelt dat zijn vrouw in Groningen aan het bevallen is en hij een taxi nodig heeft en hij het terug zal betalen. Tenslotte is er een kans van 1 op duizend dat hij de waarheid vertelt maar de meesten onder ons kijken gewoon wat de mogelijke schade voor ons is. We merken niks van de vluchtelingen die het goed doen, wel van degenen die het fout doen.quote:Op vrijdag 27 november 2015 17:59 schreef erodome het volgende:
[..]
Die users hebben dan ook gewoon het gelijk aan hun kant...
Zie deze politiechef die zegt dat het gevaar (7900 mensen die binnen onze grenzen leven, geboren zijn zelfs vaak) niet bij de vluchtelingen ligt, dat daar geen enkel bewijs is dat we echt ellende binnen halen of ze gevoelig zijn voor die idioten die hier al zijn.
Jij wil duizenden mensen laten betalen voor de kans op 1 die fout is, hoe is dat eerlijk? En hoe houdt dat verdere radicalisering tegen ipv dat het het juist voedt?
Jij vond toch dat Syrië een theocratie moest worden? Erodome de jihad-lover.quote:Op vrijdag 27 november 2015 18:09 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat de uitkomst prut is zal ik echt niet ontkennen. Maar dat maakt niet dat het leven daar zo fijn was, de mensen zijn niet voor niets in opstand gekomen, niet omdat het zo fijn was iig.
Sinds dat moment heeft Assad ook niet echt het beste van zichzelf laten zien, terug is dus geen optie.
En jij bent iemand die de deur op slot wil gooien als er al inbrekers in je huis kunnen zijn.quote:Op vrijdag 27 november 2015 18:11 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Jij bent iemand die zijn deur 's nacht openzet omdat het maar een kans van 1 op duizend is dat iemand inbreekt. Jij bent iemand die op straat 500 euro aan een vreemde geeft die vertelt dat zijn vrouw in Groningen aan het bevallen is en hij een taxi nodig heeft en hij het terug zal betalen. Tenslotte is er een kans van 1 op duizend dat hij de waarheid vertel maar de meesten onder ons kijken gewoon wat de mogelijke schade voor ons is. We merken niks van de vluchtelingen die het goed doen, wel van degenen die het fout doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |