Zonder oorlog / oplopende spanningen zal Rusland nooit haar op een na grootste klant en afnemer van gas willen verliezen, anderzijds met oplopende spanningen heeft Turkije weer redenen om gepaste maatregelen te nemen. Het gaat echt beide kanten op.quote:Op dinsdag 24 november 2015 21:27 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Het n is een bilateraal energieovereenkomst; het ander een internationaal verdrag. Turkije kan zonder enige aanleiding (Rusland die de gaskraan dichtdraait is geen legitiem reden) niet de Bosporus sluiten, en mocht zij het toch doen, dan is dat een de facto oorlogshandeling, zeker voor de Russen.
Zolang je me maar nog lief vindt.quote:Op dinsdag 24 november 2015 21:32 schreef Bilge het volgende:
[..]
Houseniggers verdienen een standje.![]()
Dat ik niet inhoudelijk op je post inging rechtvaardigt je conclusie, dat ik er niets tegen in te brengen heb, enkel en alleen als we een civiele procedure voeren. Je spreekt jezelf tegen lieve Primakov.
quote:Op dinsdag 24 november 2015 21:38 schreef primakov het volgende:
[..]
Zolang je me maar nog lief vindt.
twitter:Joyce_Karam twitterde op dinsdag 24-11-2015 om 22:13:48Fmr General Wesley Clark : #Turkey has supported #ISIS. "Who is buying their oil"? "Who is allowing fighters?" . https://t.co/UX0YICxoh3 reageer retweet
Wie kan dat wel O IPAquote:Op dinsdag 24 november 2015 21:50 schreef IPA35 het volgende:
Primakov, nu kan hij je arischheid ineens weer niet hendelen.
Tijd om wat 'active measures' van stal te halen.quote:Op dinsdag 24 november 2015 22:25 schreef Bilge het volgende:
In de Russische doema worden de volgende straffen overwogen:
Toerisme stoppen, vliegverkeer verbieden, de 'Turkish stream' annuleren, visa-onderhandelingen stoppen, de Turkse bouwbedrijven in Rusland saboteren en projecten annuleren, embargo op Turkse goederen, niet direct de gastoevoer tegenhouden maar technische storingen simuleren zodat de gastoevoer hort, gedeelde projecten bevriezen/ annuleren, de PKK meer ruimte bieden om zich in Rusland te bewegen/ organiseren, propagandaniveau verhogen, voor internationale platforms de neerschieting van de jet aanvechten, slapende terreurcellen in Turkije wakker maken, meer samenwerking met Armeni en Zuid-Cyprus, het Turkse culturele centrum dat in Moskou gevestigd zou worden annuleren, academische en culturele projecten stopzetten en de 86.000 Turken die in Rusland wonen pesten.
De leden van de Russische komunistische partij zijn het felst.
Parnas, een liberale partij, vindt juist dat Rusland zich in een 'Zugswang' bevindt: het moet spelen, maar juist door deze zet zal het de oorlog verliezen. Dus hoe minder de verhouding verslechtert, hoe beter.
Aldus Ruslandkenner Fatih Ozbay.
Dat heeft Iran ook heel goed begrepen. Iran bezit op dit moment Sanaa, Bagdad, Damascus en Istanboel zou er ook nog bij kunnen komen. Ik denk dat die Sjiieten niets liever hebben dan een all out war met Turkije zodat zij officieel de kroon der midden oosten kunnen claimen.quote:Op dinsdag 24 november 2015 22:47 schreef UpsideDown het volgende:
Poetin neemt gewoon een nieuwe hobby middels sponsoren van diverse vrijheidsstrijders zoals Erdo dat zelf ook doet in diverse landen. Tegenwoordig doe je niet meer mee als je geen verlengstuk op andermans grondgebied hebt rondlopen.
Iran heeft geen territoriale ambities in Turkije.quote:Op dinsdag 24 november 2015 22:51 schreef JubaUrbicus het volgende:
Dat heeft Iran ook heel goed begrepen. Iran bezit op dit moment Sanaa, Bagdad, Damascus en Istanboel zou er ook nog bij kunnen komen. Ik denk dat die Sjiieten niets liever hebben dan een all out war met Turkije zodat zij officieel de kroon der midden oosten kunnen claimen.
Het hoeft geen officieel Iran gebied worden, ze kunnen er gewoon een dictator ala Asad neerplaatsen die de belangen van Iran dient. Dat zou de Ayatollas wel moeten bevredigen.quote:Op dinsdag 24 november 2015 22:53 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Iran heeft geen territoriale ambities in Turkije.
Dan moet er wel enigszins draagvlak voor zo'n dictator zijn, is er niet. Geen onzinnige scenario's aanhalen.quote:Op dinsdag 24 november 2015 22:56 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Het hoeft geen officieel Iran gebied worden, ze kunnen er gewoon een dictator ala Asad neerplaatsen die de belangen van Iran dient. Dat zou de Ayatollas wel moeten bevredigen.
Nee. Turkije als land is sociaal, economisch en militair veel te sterk om van buiten gecontroleerd te worden. Hetzelfde geldt voor Iran.quote:Op dinsdag 24 november 2015 22:56 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Het hoeft geen officieel Iran gebied worden, ze kunnen er gewoon een dictator ala Asad neerplaatsen die de belangen van Iran dient. Dat zou de Ayatollas wel moeten bevredigen.
http://www.bbc.com/news/world-middle-east-18598529quote:"A short-term border violation can never be a pretext for an attack," he said.
Turkije is gewoon bang voor toenadering tussen Frankrijk/navo tot Rusland na de aanslag in Parijs.quote:Op dinsdag 24 november 2015 23:05 schreef Intellectueel het volgende:
Kwam overigens dit net tegen op een ander forum. Erdogan 3 jaar geleden toen een Turkse gevechtsvliegtuig het Syrisch luchtruim kort schond:
[..]
http://www.bbc.com/news/world-middle-east-18598529
Oh, de hypocrisie. Wijst er ook gewoon weer op dat ik gelijk heb omtrent de beweegredenen voor Turkije om uitgerekend vandaag een Russisch vliegtuig uit de lucht te schieten. Dit was een geplande actie.
Dat + een Erdogan die mad is omdat Turkmeense jihadisten terrein verliezen in Latakia.quote:Op dinsdag 24 november 2015 23:13 schreef marsan het volgende:
[..]
Turkije is gewoon bang voor toenadering tussen Frankrijk/navo tot Rusland na de aanslag in Parijs.
Dat willen ze zo proberen te dwarsbomen.
Klaar. Erdogan kan beter inpakken nu.twitter:Sputnik_Intl twitterde op dinsdag 24-11-2015 om 20:59:51Steven Seagal promises to make #Erdogan pay for the downing of #RussianPlane https://t.co/Op7jNOUJdY reageer retweet
dat zijn de gematigde bondgenoten van de NAVO, EU, Turkije.quote:Op dinsdag 24 november 2015 23:43 schreef firefly3 het volgende:
Wat een wanhoopsactie van de russen. Nu heeft de FSA overigens weer delen in latakia overgenomen muhaha.
4 uur4 uur geleden
Mark @markito0171
#Russia'n General Staff announced dead of marine infantry soldiers during the search for shot down jet crew in northern #Syria
https://mobile.twitter.com/markito0171/status/669222348567003137
Jouw conclusie wijkt een beetje af van het nieuwsbericht. Bovendien vind ik het storend dat je de dood van hulpverleners loopt te bejubelen maar het verbaast mij ook niet.quote:Op dinsdag 24 november 2015 23:43 schreef firefly3 het volgende:
Wat een wanhoopsactie van de russen. Nu heeft de FSA overigens weer delen in latakia overgenomen muhaha.
4 uur4 uur geleden
Mark @markito0171
#Russia'n General Staff announced dead of marine infantry soldiers during the search for shot down jet crew in northern #Syria
https://mobile.twitter.com/markito0171/status/669222348567003137
Badr Hari is als vrind van de Tsetsjeense hoofdman natuurlijk voor de Russen, aan de andere kant als Mocro zijnde..quote:Op dinsdag 24 november 2015 23:46 schreef Intellectueel het volgende:
Klaar. Erdogan kan beter inpakken nu.twitter:Sputnik_Intl twitterde op dinsdag 24-11-2015 om 20:59:51Steven Seagal promises to make #Erdogan pay for the downing of #RussianPlane https://t.co/Op7jNOUJdY reageer retweet
heb jij daar ook al last van?quote:Op dinsdag 24 november 2015 20:43 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Armenirs zijn idd kut. Praten veel te luid aan de telefoon.
Erdo kan Seagal met gemak aan.quote:Op dinsdag 24 november 2015 23:46 schreef Intellectueel het volgende:
Ze zeggen ook gewoon "okeey" de hele tijd. Erg vreemd.quote:
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op dinsdag 24-11-2015 om 23:29:25#Syria #Russia @mod_russia @KremlinRussia_E @PutinRF_Eng Terrorist
the killed Pilot Time to Unleash Hell on them https://t.co/gdbifj5ZLk reageer retweet
Er is een regelgeving voor ook: https://en.wikipedia.org/wiki/Attacks_on_parachutistsquote:Op woensdag 25 november 2015 01:36 schreef Koskesh het volgende:
[ afbeelding ]twitter:IvanSidorenko1 twitterde op dinsdag 24-11-2015 om 23:29:25#Syria #Russia @mod_russia @KremlinRussia_E @PutinRF_Eng Terrorist
the killed Pilot Time to Unleash Hell on them https://t.co/gdbifj5ZLk reageer retweet
Deze WW2 opa legt hier goed uit wat hij vindt van mensen die parachutisten neerschieten:
Militaire infantry noem je hulpverleners?quote:Op dinsdag 24 november 2015 23:53 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Jouw conclusie wijkt een beetje af van het nieuwsbericht. Bovendien vind ik het storend dat je de dood van hulpverleners loopt te bejubelen maar het verbaast mij ook niet.
Marine infanterie =/= hulpverlener.quote:Op dinsdag 24 november 2015 23:53 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Jouw conclusie wijkt een beetje af van het nieuwsbericht. Bovendien vind ik het storend dat je de dood van hulpverleners loopt te bejubelen maar het verbaast mij ook niet.
En ladingen vol bommen op dorpen gooien. Zo'n piloot moet je niet doden. Eerst paar uur martelen en dan uit zijn lijden verlossen.quote:Op woensdag 25 november 2015 10:04 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Marine infanterie =/= hulpverlener.
Tenzij hulpverleners tegenwoordig zwaar bewapend hun werk doen.
lijden*quote:Op woensdag 25 november 2015 10:12 schreef Atak het volgende:
[..]
En ladingen vol bommen op dorpen gooien. Zo'n piloot moet je niet doden. Eerst paar uur martelen en dan uit zijn leiden verlossen.
Als je nou echt slim bent neem je 'm gevangen en probeer je er iets voor terug te krijgen.quote:Op woensdag 25 november 2015 10:12 schreef Atak het volgende:
[..]
En ladingen vol bommen op dorpen gooien. Zo'n piloot moet je niet doden. Eerst paar uur martelen en dan uit zijn lijden verlossen.
Dan veronderstel je dat de Russen logisch denkende mensen zijn. als ze hem niet hadden dood geschoten was die ontsnapt zoals die andere piloot.quote:Op woensdag 25 november 2015 10:25 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Als je nou echt slim bent neem je 'm gevangen en probeer je er iets voor terug te krijgen.
Plus het weerhoudt de vijand ervan je verder te bombarderen. Ze zouden hun eigen mensen weleens kunnen raken namelijk.
Maar ik snap dat de meeste rebellen niet zover vooruit kunnen denken.
Wraak is wat dat betreft een slechte raadgever.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 25 november 2015 10:31 schreef Atak het volgende:
[..]
Dan veronderstel je dat de Russen logisch denkende mensen zijn. als ze hem niet hadden dood geschoten was die ontsnapt zoals die andere piloot.
Nog een kiekje van onze beste vriend:Wat heeft dat met het logisch denkvermogen van de Russen te maken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De rebellen kunnen iemand toch wel gevangen nemen?"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
Humanitaire corridor.quote:Op woensdag 25 november 2015 10:00 schreef IPA35 het volgende:
https://www.rt.com/news/323379-s400-russia-syria-airbase/
Enter the Bear
Mijn glazen bol werkt gelukkig goed mee, of niet dan firefly?quote:Op dinsdag 24 november 2015 22:10 schreef Intellectueel het volgende:
Zou me niet verbazen als we morgen weer een Russische show van kruisraketten te zien krijgen, maar dan niet in Idlib of Aleppo, maar in rebel-gecontroleerd Latakia, dichtbij de Turkse grens.
Waar kan ik mijn geld inzetten?
twitter:
Turkmenen worden al gebombardeerd in Latakia as we speak.quote:Op woensdag 25 november 2015 11:56 schreef KruisvaarderEU het volgende:
Wat denken die Turken wel niet? Gelijk bombarderen!
Onwetende vlerk. Dit conflict is zonder te overdrijven het belangrijkste conflict in decennia, en voor het Midden-Oosten hands down gelijk aan het uiteenvallen van het Ottomaanse Rijk en kolonialistische landverdeling dat er op volgde (Sykes-Picot). Dit conflict heeft nu al zoveel effect gehad, niet enkel regionaal maar ook mondiaal, dat het een prominente hoofdstuk in de wereldgeschiedenis gaat krijgen.quote:Op woensdag 25 november 2015 11:51 schreef Faeroer het volgende:
Worden jullie nou niet moe van dit wedstrijdje verpissen? Lekker boeiend wie wint in Syri, zij zijn allemaal slecht en jullie partijen worden allemaal gebruikt voor geopolitieke doeleinden welke verder gaan dan alleen 'burgertje bevrijden', 'burgertje uitmoorden' en 'geloofje opdringen'. Of je nou 'rebellen', ISIS, Turkije, Assad, Koerd of wat dan ook bent.
Ga een RTS spelen ofzo, met je 'x-groep heeft y-gebied ingenomen' elke 5 minuten.
Goed! Ze krijgen hun verdiende loon voor wat ze hebben gedaan!quote:Op woensdag 25 november 2015 12:06 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Turkmenen worden al gebombardeerd in Latakia as we speak.
Misschien voor Iran ja. De rest van de wereld boeit het niet zo. Daarom dat het conflict nog gaande is.quote:Op woensdag 25 november 2015 12:07 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Onwetende vlerk. Dit conflict is zonder te overdrijven het belangrijkste conflict in decennia, en voor het Midden-Oosten hands down gelijk aan het uiteenvallen van het Ottomaanse Rijk en kolonialistische landverdeling dat er op volgde (Sykes-Picot). Dit conflict heeft nu al zoveel effect gehad, niet enkel regionaal maar ook mondiaal, dat het een prominente hoofdstuk in de wereldgeschiedenis gaat krijgen.
Tijd van Turkije is binnenkort voorbij hahahahahahahha dan sta je hier te huilen! Wacht maar ik voorspel een totale instorting van Turkije! Anatoli is Europa!quote:Op woensdag 25 november 2015 12:07 schreef Atak het volgende:
Best wel sneu voor de mensen die dachten dat Poetin een binkie was. Verder dan wat stoer praat en wat holle bedreigingen is er niks van gekomen. IPA35 en Intellectuals stijve pikkie is al middels zacht geworden.
Dat het conflict nog gaande zegt niets over of het ze boeit of niet. In tegenstelling. We zien n van de grootste volksverhuizingen in de geschiedenis plaatsvinden.quote:Op woensdag 25 november 2015 12:09 schreef Atak het volgende:
[..]
Misschien voor Iran ja. De rest van de wereld boeit het niet zo. Daarom dat het conflict nog gaande is.
Wraak zal zoet zijn!twitter:zaidbenjamin twitterde op woensdag 25-11-2015 om 12:10:25Russian, Syrian special forces rescue Russian pilot: Syrian media https://t.co/d8Dtr44ZMk reageer retweet
twitter:Novorossiyan twitterde op woensdag 25-11-2015 om 01:26:11#IStandWithRussia in her fight against the Islamist terrorism of #ISIS #FSA & the murderous Erdogan regime in Turkey. #SU24 #TerroristTurkey reageer retweet
Poetin is een meester in het toeslaan wanneer niemand het verwacht. Of zoals ze zeggen: 'revenge is best served cold'. We zien nu al dat Rusland haar S-400 systemen naar Latakia verplaatst, waardoor Turkse gevechtsvliegtuigen tot diep in haar luchtruim op elk moment uit de lucht kunnen worden gehaald, en een humanitaire corridor nu niets meer dan retorisch prietpraat is. Over de economische gevolgen voor Turkije niet te spreken en het feit dat bombardementen op Turkmeense militanten in Latakia vrolijk verder gaan, wellicht zelfs intensiever dan voorheen. En dat alles vanwege een lullige Su-24 die enkele seconden in het Turkse luchtruim was. Dat Turken slechte strategische denkers zijn bewijst dit incident nogmaals.quote:Op woensdag 25 november 2015 12:07 schreef Atak het volgende:
Best wel sneu voor de mensen die dachten dat Poetin een binkie was. Verder dan wat stoer praat en wat holle bedreigingen is er niks van gekomen. IPA35 en Intellectuals stijve pikkie is al middels zacht geworden.
twitter:green_lemonnn twitterde op woensdag 25-11-2015 om 12:04:03Not true. JN/AQ & JAD are in Turkmen mounts, conducted an operation in mount Zahiya
FSA https://t.co/WMiCjOUXri https://t.co/5vriplLlHi reageer retweet
Je kunt nog mee doen hoor. Voor wie ben jij?quote:Op woensdag 25 november 2015 11:51 schreef Faeroer het volgende:
Worden jullie nou niet moe van dit wedstrijdje verpissen? Lekker boeiend wie wint in Syri, zij zijn allemaal slecht en jullie partijen worden allemaal gebruikt voor geopolitieke doeleinden welke verder gaan dan alleen 'burgertje bevrijden', 'burgertje uitmoorden' en 'geloofje opdringen'. Of je nou 'rebellen', ISIS, Turkije, Assad, Koerd of wat dan ook bent.
Ga een RTS spelen ofzo, met je 'x-groep heeft y-gebied ingenomen' elke 5 minuten.
Zielig
twitter:AJCTAI twitterde op woensdag 25-11-2015 om 11:23:55Europe must cut off Saudi funding for radical mosques! D. Schwammenthal
lessons from Islamist terror POLITICO.EU https://t.co/vY8m9pBzRt reageer retweet
Dat het een belangrijk conflict is ontken ik niet, maar ik hoef maar 20 posts te lezen en ik moet al kotsen van de soms een beetje vergaande verheerlijking van de afslachting van mensen (zowel burgers als soldaten). Om daar nou voor te juichen ten behoeve van wraakacties op partijen die persoon X niet mag vind ik te ver gaan. Enkelen lijken wel counter-strike te spelen met de levens van anderen.quote:Op woensdag 25 november 2015 12:07 schreef Intellectueel het volgende:
Onwetende vlerk. Dit conflict is zonder te overdrijven het belangrijkste conflict in decennia, en voor het Midden-Oosten hands down gelijk aan het uiteenvallen van het Ottomaanse Rijk en kolonialistische landverdeling dat er op volgde (Sykes-Picot). Dit conflict heeft nu al zoveel effect gehad, niet enkel regionaal maar ook mondiaal, dat het een prominente hoofdstuk in de wereldgeschiedenis gaat krijgen.
Voor mensen die gewoon hun brood willen bakken, naar school willen gaan en kunnen werken en hun kinderen een toekomst willen geven. Volgens mij is er geen enkele partij die dat wilt. Geen Assad, Putin, Erdogan, EU, US etc. Niemand.quote:Op woensdag 25 november 2015 12:18 schreef firefly3 het volgende:
Je kunt nog mee doen hoor. Voor wie ben jij?
Daar beginnen ze ook al wakker te worden!twitter:RussiaInsider twitterde op woensdag 25-11-2015 om 12:08:06German Left Party Leader Demands Germany Stop Talks with Turkey https://t.co/F3zsqcrXsO https://t.co/bYo4BvwG4y reageer retweet
Dit dusquote:Op woensdag 25 november 2015 12:07 schreef Atak het volgende:
twitter:ikrambaleki twitterde op woensdag 25-11-2015 om 02:19:04He's not Turkmen. He's Turkish citizen. #Russia#Курдистан @NATO @UN @fhollande @PutinRF_Eng @Putin @BarackObama https://t.co/PjN9liQ3qu reageer retweet
Klinkt als een nieuwe potentile militie. Geef ff een seintje als deze faction bewapend is.quote:Op woensdag 25 november 2015 12:22 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Voor mensen die gewoon hun brood willen bakken, naar school willen gaan en kunnen werken en hun kinderen een toekomst willen geven. Volgens mij is er geen enkele partij die dat wilt. Geen Assad, Putin, Erdogan, EU, US etc. Niemand.
quote:Op woensdag 25 november 2015 12:30 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Klinkt als een nieuwe potentile militie. Geef ff een seintje als deze faction bewapend is.
twitter:markmackinnon twitterde op dinsdag 24-11-2015 om 16:19:58Interesting. Pentagon officials say downing of Su-24 "incident between Russian and Turkish govts." Turkey has some convincing to do at NATO. reageer retweet
twitter:Conflicts twitterde op woensdag 25-11-2015 om 12:30:05Lavrov: #Turkey's downing of Russian jet looks like 'planned provocation' - AFP reageer retweet
Tuurlijk! Die vieze Ottomanen stonden al te wachten en te smullen totdat er een vliegtuig aankwam! Wraak zal zoet zijn!quote:Op woensdag 25 november 2015 12:31 schreef Intellectueel het volgende:
Lavrov geeft mij gelijk.twitter:Conflicts twitterde op woensdag 25-11-2015 om 12:30:05Lavrov: #Turkey's downing of Russian jet looks like 'planned provocation' - AFP reageer retweet
Haha, wat een troll. Uiteindelijk zal er niets gebeuren met Turkije.quote:Op woensdag 25 november 2015 12:32 schreef KruisvaarderEU het volgende:
[..]
Tuurlijk! Die vieze Ottomanen stonden al te wachten en te smullen totdat er een vliegtuig aankwam! Wraak zal zoet zijn!
twitter:MuradoRT twitterde op woensdag 25-11-2015 om 12:35:42Lavrov: emergency NATO session called by Tukey was very hot, nato allies blasted turkey behind closed doors. Statement was not agreed by all reageer retweet
RT is niet echt betrouwbaar... intellectueelquote:Op woensdag 25 november 2015 12:37 schreef Intellectueel het volgende:
twitter:MuradoRT twitterde op woensdag 25-11-2015 om 12:35:42Lavrov: emergency NATO session called by Tukey was very hot, nato allies blasted turkey behind closed doors. Statement was not agreed by all reageer retweet
RT citeert Lavrov, Einstein.quote:Op woensdag 25 november 2015 12:41 schreef firefly3 het volgende:
[..]
RT is niet echt betrouwbaar... intellectueel
Zelfs dat kan RT verzinnen.quote:Op woensdag 25 november 2015 12:41 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
RT citeert Lavrov, Einstein.
Ze zitten nu elkaar te troosten met wat losse holle bedreigingen van Poetin..... "Ja maar Poetin heeft dit gezegd"quote:
Snelle Jelle.quote:
Hopa..twitter:markito0171 twitterde op woensdag 25-11-2015 om 08:29:31#Syria New image from yesterday: #FSA fighter in Turkmen mountain (#Latakia) with Strela-2 anti-aircraft rocket https://t.co/3S32ZKPtgG reageer retweet
twitter:markito0171 twitterde op dinsdag 24-11-2015 om 22:05:17#Syria Rebels destroyed tank with TOW south of Morek town in northern #Hama provincehttps://t.co/wrr6H85JXZ https://t.co/QnXSBOen03 reageer retweet
twitter:markito0171 twitterde op dinsdag 24-11-2015 om 21:54:07#Syria Rebels destroyed picup with14.5mm gun in southern #Aleppohttps://t.co/qo66qroSOfhttps://t.co/Os1DZhTZ4H https://t.co/v3Qk2c8Ee1 reageer retweet
twitter:FaghihiRohollah twitterde op woensdag 25-11-2015 om 13:53:08President Rouhani: Our intelligence reports shows the Russian jet was in Syria when it was shot down by Turkey reageer retweet
twitter:FaghihiRohollah twitterde op woensdag 25-11-2015 om 13:51:24President Rouhani: Turkey shooting down the Russian jet was a dangerous act reageer retweet
twitter:yurybarmin twitterde op woensdag 25-11-2015 om 13:52:14S-400 to be deployed in Latakia will cover 1/3 of Turkey and half of Israel. Like I said, Ankara is in big trouble. https://t.co/HtO2VGUgGn reageer retweet
twitter:RudawEnglish twitterde op woensdag 25-11-2015 om 12:41:27Russian FM Lavrov: We dont want war with Turkey and our relations remain unchanged reageer retweet
twitter:HDNER twitterde op woensdag 25-11-2015 om 12:40:05#Russia is our friend, neighbor: #Turkish PM https://t.co/r6irPbmcDr https://t.co/BOqebJylVJ reageer retweet
Dat laatste heeft Lavrov helemaal niet gezegd. Hij zei dat dit incident serieuze gevolgen heeft voor de relaties.quote:Op woensdag 25 november 2015 14:00 schreef Slayage het volgende:
twitter:RudawEnglish twitterde op woensdag 25-11-2015 om 12:41:27Russian FM Lavrov: We don't want war with Turkey and our relations remain unchanged reageer retweet
twitter:Brasco_Aad twitterde op woensdag 25-11-2015 om 13:32:48#Turkmen & #AlQaeda Terrorists in #Latakia #Syria say that #Russia is annihilating them right now https://t.co/q5wWygidxR reageer retweet
http://www.naharnet.com/stories/en/195395quote:Russian warplanes carried out heavy raids in Syria's northern Latakia province a day after Turkey downed one of Moscow's jets in the area, a monitoring group said on Wednesday.
"Russian warplanes have since last night been carrying out heavy air strikes on the Jabal Akrad and Jabal Turkman regions" in the north of the province, Syrian Observatory for Human Rights chief Rami Abdel Rahman said.
He said Russian planes had carried out at least 12 strikes in the area since the morning, but had no information on any casualties.
A media activist on the ground confirmed the heavy strikes, which he said centered around the Jabal Nuba area where rebels on Tuesday destroyed a Russian helicopter that was forced to make an emergency landing by opposition fire.
One member of the crew was killed but the rest were rescued.
State television reported that Syrian warplanes were also carrying out strikes in the north of Latakia, a coastal province that is largely controlled by the regime.
In recent days, regime forces have been waging fierce battles against rebels in the northern part of the province, making some advances in Jabal Akrad and Jabal Turkman.
On Tuesday, Turkey shot down a Russian aircraft over the province, and rebels killed one of the pilots as he parachuted down after ejecting from the plane.
A second pilot was rescued by Russian and Syrian special forces.
Russia began strikes in support of Syrian President Bashar Assad on September 30, over a year after a U.S.-led coalition began strikes in the country against the Islamic State group.
twitter:Conflicts twitterde op woensdag 25-11-2015 om 15:06:32VIDEO: 3 Russian Su-34s carry out airstrikes near the Turkish border in #Syria. https://t.co/HW4pj6SyMA https://t.co/WLLNGkxy5n reageer retweet
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op woensdag 25-11-2015 om 07:04:23#Syria #Russia #RuAF Terrorist Turkmen Commander @CelikAlparslan is a Turkish Citizen & Grey Wolves member https://t.co/gBM21Sx1zD reageer retweet
twitter:JulianRoepcke twitterde op woensdag 25-11-2015 om 14:26:23#BreakingReport #Russia bombs #Azaz today, the heart of the Turkish-aspired "safe zone" in northern #Syria. https://t.co/jl5aBHllaO reageer retweet
Wat een kut volk die Russen. Vind je het gek dat de Turken ze uit de lucht schieten?quote:Op woensdag 25 november 2015 15:39 schreef firefly3 het volgende:
Deel vluchtelingenkamp geraakt in Azaz. Rusland![]()
taylieli @taylieli
Trucks/TIRs and entrance of refugee camp were hit. Many casualties. #Azaz #BabAlSelame #Syria #Turkey
…
https://mobile.twitter.com/taylieli/status/669523296145272832
De rebellen schieten aan de lopende band gericht op militaire doelen. Rusland en assad schieten grotendeels in het wilde weg of op gemeenschappelijke infrastructuur waar de meeste burgers last van hebbenquote:Op woensdag 25 november 2015 15:51 schreef Atak het volgende:
Nog een T-72'je geneutraliseerd in #Daria... Die tanks gaan als warme broodjes.
[..]
Wat een kut volk die Russen. Vind je het gek dat de Turken ze uit de lucht schieten?
Eigenlijk zit Rusland nu ISIS gewoon te helpen met die air strikes.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |