In welk opzicht?quote:Op dinsdag 24 november 2015 09:34 schreef eriksd het volgende:
Jawel PT. Daar hebben we ook zo van genoten toch? Constant ageren tegen belastingen maar het is wel noodzakelijk voor jouw lijfsbehoud
En als dat niet zo is, dan zijn de eindeloos gepropageerde principes weer waardeloos. Wat een clusterfuck.quote:Op dinsdag 24 november 2015 09:33 schreef KoosVogels het volgende:
Het is inderdaad wel hilarisch dat P_T voor zijn inkomsten voor een groot deel afhankelijk is van belastinggeld. Eigenlijk heeft hij een soort van Melkertbaan.
Heel schattig allemaal, maar je komt aan het met voorbeeld van 'zelfs een hoogleraar is het voordeliger om zijn eigen huis te schilderen'. Daarmee kijk je dus naar wat een hoogleraar zou kunnen verdienen als hij zijn vrije tijd zou besteden aan werk in plaats van aan zelf schilderen, oftewel opportuniteitskosten.quote:Op dinsdag 24 november 2015 09:21 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Nee ik hecht meer waarde aan zelf mijn huis schilderen dan aan vrije tijd. ik kan dan ook mijn werk beter uitbesteden aan medewerkers en zelf gaan schilderen.
Zelfs als hij het zou doen in de tijd dat hij hoogleraar is levert het schilderen hem netto meer op.quote:Op dinsdag 24 november 2015 09:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Heel schattig allemaal, maar je komt aan het met voorbeeld van 'zelfs een hoogleraar is het voordeliger om zijn eigen huis te schilderen'. Daarmee kijk je dus naar wat een hoogleraar zou kunnen verdienen als hij zijn vrije tijd zou besteden aan werk in plaats van aan zelf schilderen, oftewel opportuniteitskosten.
Lieve Kittyquote:Op dinsdag 24 november 2015 09:38 schreef Paper_Tiger het volgende:
Geld wat de overheid uitgeeft is geld wat de verdiener van dat geld niet meer uit kan geven. We weten nooit hoe dat geld het maatschappelijk belang had kunnen dienen. Feit blijft dat iemand die zelf het geld heeft verdient het doelmatiger zal besteden dan de overheid die er niets anders voor heeft moeten doen dan het af pakken.
En je blijft maar bewijzen dat je er niets van snapt.quote:Op dinsdag 24 november 2015 09:39 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Zelfs als hij het zou doen in de tijd dat hij hoogleraar is levert het schilderen hem netto meer op.
Man de overheid maakt niet meer dan 3% van mijn omzet uit en dan ook nog vaak leveringen op kuttijden. Die kan ik missen als kiespijn.quote:Op dinsdag 24 november 2015 09:39 schreef eriksd het volgende:
[..]
Lieve Kitty
Ofwel je handelt naar je libertarische gedweep en kapt met werken voor de overheid of je geeft gewoon toe dat je zelf nog afhankelijker bent van de overheid dan de gemiddelde student hier.
Ik snap het maar al te goed. Hoogleraar zijn in deeltijd en zelf je huis schilderen levert meer op dan full time hoogleraar zijn en de schilder laten komen. Vrije tijd blijft in beide gevallen gelijk.quote:Op dinsdag 24 november 2015 09:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
En je blijft maar bewijzen dat je er niets van snapt.
Volgens mij ben je gewoon te oud om nog nieuwe dingen te leren.quote:Op dinsdag 24 november 2015 09:43 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik snap het maar al te goed. Hoogleraar zijn in deeltijd en zelf je huis schilderen levert meer op dan full time hoogleraar zijn en de schilder laten komen. Vrije tijd blijft in beide gevallen gelijk.
Geen argumenten meer?quote:Op dinsdag 24 november 2015 09:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij ben je gewoon te oud om nog nieuwe dingen te leren.
Nauwkeuriger, je kijkt wat je mis loopt doordat je alternatieve activiteiten niet tegelijkertijd kunt uitvoeren. In jouw voorbeeld moet dus ook nog de misgelopen opbrengst van vrije tijd meegenomen worden.quote:Op dinsdag 24 november 2015 09:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Daarmee kijk je dus naar wat een hoogleraar zou kunnen verdienen als hij zijn vrije tijd zou besteden aan werk in plaats van aan zelf schilderen, oftewel opportuniteitskosten.
Het heeft weinig met argumenten van doen. Als je iets aan iemand probeert uit te leggen, dan is het natuurlijk wel een vereiste dat enigszins snapt wat je probeert te zeggen en niet gewoon z'n initiële bewering blijft herhalen zonder te snappen wat er nou gezegd wordt. Een kleuter proberen uit te legggen waarom 3x6 gelijk stat aan 18 heeft ook geen zin als die kleuter maar blijft herhalen dat het gelijk staat aan 16.quote:
Strikt genomen zitten die er ook nog bij in ja, maar je moet het eenvoudig houden voor zo'n broodjesbakker.quote:Op dinsdag 24 november 2015 09:56 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Nauwkeuriger, je kijkt wat je mis loopt doordat je alternatieve activiteiten niet tegelijkertijd kunt uitvoeren. In jouw voorbeeld moet dus ook nog de misgelopen opbrengst van vrije tijd meegenomen worden.
Nu het slecht gaat met IS, moeten de snorren hun bondgenoten wel te hulp schieten.quote:Op dinsdag 24 november 2015 10:07 schreef Kosmoproleet het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)grens-met-syrie.html
Heftig
NAVO schiet Russisch gevechtsvliegtuig neer. Dat worden overuren voor de diplomaten.quote:Op dinsdag 24 november 2015 10:07 schreef Kosmoproleet het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)grens-met-syrie.html
Heftig
Ik denk dat de gevolgen ook wel mee zullen vallen. Turkije houdt uiteindelijk ook de lijn aan die het altijd al heeft gevoerd: dat het reageert wanneer er gevolgen voor Turks grondgebied of luchtruim zijn.quote:Op dinsdag 24 november 2015 10:15 schreef Kosmoproleet het volgende:
Wat de situatie iets minder explosief maakt is wel het feit dat de piloten gewaargeschuwd waren en ongedendeerd zijn.
Zulks een verrassing.quote:Op dinsdag 24 november 2015 10:20 schreef Reya het volgende:
Het bijbehorende topic in NWS is overigens wel van een enorm treurig niveau.
Kap er dan mee.quote:Op dinsdag 24 november 2015 09:41 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Man de overheid maakt niet meer dan 3% van mijn omzet uit en dan ook nog vaak leveringen op kuttijden. Die kan ik missen als kiespijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |