SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fear is the path to the Dark Side.
Op de weegschaal? Nee, vandaag nietquote:Op maandag 23 november 2015 11:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb gewoon een pre-zwangerschap-spijkerbroek aan
Lonaa, ben je al geweest?
Stom is dat he! Mijn 81,9 was post-poep gister. En vanochtend 82,3 pre-poepquote:Op maandag 23 november 2015 11:13 schreef Stormqueen het volgende:
75,1 vóór het poepen. Ik hoefde pas na het ontbijt te kakken vanmorgen, sabotage
Nou, ik heb nog wel met wat af en aan gehardloopt, maar heb eigenlijk sinds mei 2014 niet écht lekker meer hardgelopen. Vorig jaar december ben ik officieel een hersteltraject ingegaan met fysio, die heeft me wat mbt structurele schade op weg geholpen, en ik ben volgens mij nu ook sterk genoeg in m'n core on die schade op te vangen/te beperken, alleen kwam er dus ook nog een strakke spier overheen/bij in diezelfde regio die opgelost moet wordenquote:Op maandag 23 november 2015 15:15 schreef Stormqueen het volgende:
Kun jij al zo lang niet hardlopen, Mo? Damn!
Wel fijn dat er eindelijk een einde aan lijkt te komen
Ai. Hier ook rugklachten + bilspier. Daarmee begon het tenminste. Inmiddels ook heup + hamstring en het begint zelfs pijn in knie en kuit te veroorzaken, uitstralende pijn en tintelingen tot in mijn voet, etc. Inmiddels al ruim drie maanden fysiotherapie en nog geen finish in zicht...quote:Op maandag 23 november 2015 15:18 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nou, ik heb nog wel met wat af en aan gehardloopt, maar heb eigenlijk sinds mei 2014 niet écht lekker meer hardgelopen. Vorig jaar december ben ik officieel een hersteltraject ingegaan met fysio, die heeft me wat mbt structurele schade op weg geholpen, en ik ben volgens mij nu ook sterk genoeg in m'n core on die schade op te vangen/te beperken, alleen kwam er dus ook nog een strakke spier overheen/bij in diezelfde regio die opgelost moet worden
quote:Op maandag 23 november 2015 16:08 schreef Lonaa het volgende:
Ja. Hij was warm, pittig, zout, met ballen en 2 plakjes vers stokbrood.
Nou, ik verheug me op de toekomstquote:Op maandag 23 november 2015 18:44 schreef Sjeen het volgende:
Goed nieuws
http://www.ergogenics.org(...)tje-makkelijker.html
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja doei.
quote:Op maandag 23 november 2015 18:52 schreef motorbloempje het volgende:
Ik vertelde mijn moeder dat ik erg lekker ging met afvallen en sporten.
"Oh, ben je weer aan het afvallen? Is niet nodig hoor! je hebt al zo'n smal bekkie"Als je altijd een beetje een bolle toet hebt gehad dan zie je er plots een stúk smaller uit voor je omgeving en dat is wennen. Ik denk dat het ook daar vandaan komt dat mensen uitroepen dat je nu wel genoeg bent afgevallen want "er blijft niets van je over". Of "je wordt nu wel heel mager", terwijl je BMI echt nog boven de 27 is. Ik denk dat het om het beeld dat ze van je hadden gaat, niet of je nu echt slank bent of niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Ja, ik heb van mezelf al een vrij rond hoofd (altijd leuk op hardloopfoto's), maar ik vind het nog steeds een vrij rond hoofdquote:Op maandag 23 november 2015 18:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als je altijd een beetje een bolle toet hebt gehad dan zie je er plots een stúk smaller uit voor je omgeving en dat is wennen. Ik denk dat het ook daar vandaan komt dat mensen uitroepen dat je nu wel genoeg bent afgevallen want "er blijft niets van je over". Of "je wordt nu wel heel mager", terwijl je BMI echt nog boven de 27 is. Ik denk dat het om het beeld dat ze van je hadden gaat, niet of je nu echt slank bent of niet.
+1 op wat Isa zegt hoor. It's not you, it's actually the others in dezequote:Op maandag 23 november 2015 19:00 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, ik heb van mezelf al een vrij rond hoofd (altijd leuk op hardloopfoto's), maar ik vind het nog steeds een vrij rond hoofd![]()
dit, alles.quote:Op maandag 23 november 2015 18:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als je altijd een beetje een bolle toet hebt gehad dan zie je er plots een stúk smaller uit voor je omgeving en dat is wennen. Ik denk dat het ook daar vandaan komt dat mensen uitroepen dat je nu wel genoeg bent afgevallen want "er blijft niets van je over". Of "je wordt nu wel heel mager", terwijl je BMI echt nog boven de 27 is. Ik denk dat het om het beeld dat ze van je hadden gaat, niet of je nu echt slank bent of niet.
Is dat zo erg dan? Toch juist knap dat je zoveel bent afgevallen? Getuigt van doorzettingsvermogenquote:Op maandag 23 november 2015 21:53 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben trouwens wel blij dat mijn nieuwe collega's mijn dikke ikke niet kennen. Draag ik dát stigma iig niet mee
time to let go of your inner fattyquote:Op maandag 23 november 2015 21:55 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind het juist heel gek dat ik tegenwoordig mensen (goed) ken die mij niet dik kennen. Als ik het dan heb over dik zijn kijken ze me aan like![]()
![]()
en dat vind ik soms lastig.
nah weet niet. Liever dat ze me om andere dingen respecteren zeg maar. Anders blijf je altijd "dat meisje dat zoveel is afgevallen", voor al het andere. Maar misschien ben ik daar gek in.quote:Op maandag 23 november 2015 21:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Is dat zo erg dan? Toch juist knap dat je zoveel bent afgevallen? Getuigt van doorzettingsvermogen.
De groepachterdiedehelemusicaluithaarhoofdkon is ook onderdeel van de 2015 DP evenals de vroegere fatty.quote:Op maandag 23 november 2015 21:56 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
time to let go of your inner fatty
ja, dat is natuurlijk ook zo. Maar dat wil niet zeggen dat je dat voor alle andere mensen ook allemaal moet zijn. Zolang je ze zelf maar koestertquote:Op maandag 23 november 2015 21:58 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
De groepachterdiedehelemusicaluithaarhoofdkon is ook onderdeel van de 2015 DP evenals de vroegere fatty.
Denk dat dat echt tussen je oren zitquote:Op maandag 23 november 2015 21:57 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nah weet niet. Liever dat ze me om andere dingen respecteren zeg maar. Anders blijf je altijd "dat meisje dat zoveel is afgevallen", voor al het andere. Maar misschien ben ik daar gek in.
quote:Op maandag 23 november 2015 21:58 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
De groepachterdiedehelemusicaluithaarhoofdkende
quote:
Yay!!quote:Op dinsdag 24 november 2015 07:19 schreef Stormqueen het volgende:
75,0. Mijn oorspronkelijke doelstelling, die ik negen maanden geleden stelde, is bereikt
quote:Op dinsdag 24 november 2015 07:19 schreef Stormqueen het volgende:
75,0. Mijn oorspronkelijke doelstelling, die ik negen maanden geleden stelde, is bereikt
nou, doei hѐ? Wegwezen hier.quote:Op dinsdag 24 november 2015 07:19 schreef Stormqueen het volgende:
Wauw SQ!quote:Op dinsdag 24 november 2015 07:19 schreef Stormqueen het volgende:
RIP aan de nabestaandenquote:
nee niet want ik ben nog steeds te zwaarquote:Op dinsdag 24 november 2015 08:55 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
nou, doei hѐ? Wegwezen hier.
Zwaar, schmaar...quote:Op dinsdag 24 november 2015 09:46 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee niet want ik ben nog steeds te zwaar![]()
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 24 november 2015 07:19 schreef Stormqueen het volgende:
huuuuquote:Op dinsdag 24 november 2015 11:03 schreef MutedFaith het volgende:
Allemaal vocht. Da's zo weer verwenen.
Geniale fotoquote:Op dinsdag 24 november 2015 11:29 schreef Sunnythesun het volgende:
http://www.vivariumbeurs.nl/ https://www.facebook.com/Vivariumbeurs
![]()
Dit was mijn stekkie de afgelopen paar dagen (ik zit achter de balie):
[ afbeelding ]
Als coördinator standhouders en informatie in mijn rol als bestuurslid van de organisatie.![]()
De boten varen niet?quote:Op dinsdag 24 november 2015 16:25 schreef Artoo het volgende:
Wooo ik ga zwemmen aankomend weekend! Weekendje weg met kiddo en dude, van vrijdag tot en met maandagochtend (vrijaf geregeld met school, yay) naar Texel.
Weet je wat ik lekker vind als zoet tussendoortje, dezequote:Op dinsdag 24 november 2015 17:14 schreef Artoo het volgende:
T: Zo veel mogelijkheden! Heb nog 500 kcals over die ik voornamelijk aan kh's moet besteden en een beetje aan eiwitten en vet. Suggesties, anyone? Ik houd van zoet
'quote:Op dinsdag 24 november 2015 18:49 schreef eleusis het volgende:
[..]
Weet je wat ik lekker vind als zoet tussendoortje, deze122 kcal per reep.
[ afbeelding ]
Als je wat hartigs wil voor in de avond, zou ik voor wat Melba-toastjes gaan met een beetje vis eropWat dacht je bijvoorbeeld van haring in tomatensaus, of tonijn, of wat makreel (wel vette vis maar als je gezonde kcals zoekt...) Je kan een verbazingwekkend aantal toastjes nemen voor een paar kcal!
Anyway.. Ik zeg maar wat hoor. Ik ben slecht met dingen verzinnen. En van koolhydraten weet ik niets af.
Ik ben in een goed humeur want ik heb weer veel gefietst, weinig kcal gegeten, en ben weer wat gezakt op de weegschaalMaar ik verraad het nog niet, want donderdag ben ik officieel drie maanden bezig, dus dan doe ik mijn officiële meting en publiceer ik hier het resultaat
Whyyyy. Nonsens. Gaaf weekend gehad, genoten alles, lekker gesport vandaag, dus vort, terug in het gareel jij!quote:Op dinsdag 24 november 2015 18:51 schreef Lonaa het volgende:
Alsof alle motivatie kwijt is nu ik 36 kg kwijt ben. wtf hoofd
+zet alarm in agenda+quote:Op dinsdag 24 november 2015 18:49 schreef eleusis het volgende:
[..] donderdag ben ik officieel drie maanden bezig, dus dan doe ik mijn officiële meting en publiceer ik hier het resultaat
Ooh goed bezig! (Hoop ikquote:Op woensdag 25 november 2015 08:23 schreef Sjeen het volgende:
Ik heb de 73 vast weer even voor je vrijgemaakt SQ, maar ik kan niet beloven dat ik niet terug kom buurten
Dat heb je goed gedaan!quote:Op woensdag 25 november 2015 08:50 schreef Brighteyes het volgende:
Nou, met angst en beven op de weegschaal gaan staan en toen bleek ik 1 ons minder zelfs dan afgelopen zaterdag.Meevaller!
*boksquote:Op woensdag 25 november 2015 09:12 schreef Shandaly het volgende:
82,3..
Volgens mij heb ik een plateautje bereikt
? Ik neem aan een gewicht boks en geen plateau boksquote:
Fijn! Dat geeft altijd zo'n ultiem gevoel hequote:Op woensdag 25 november 2015 10:18 schreef Barreltje het volgende:
ik deed vandaag mijn winterjas aan en die zat lekker ruim![]()
ondanks dat het met de kilo's nog niet lukt, lukt het iig wel met de Cm's
quote:Op woensdag 25 november 2015 10:28 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Fijn! Dat geeft altijd zo'n ultiem gevoel he
Ik pakte vanmorgen een rokje uit mijn kast die ik ruim 2 jaar geleden kocht en toen nog behoorlijk snug zatonder het motto "ik val nog wel 5 kilo af". Ik heb er sindsdien nooit meer in gepast, maar vanmorgen was ie gewoon zelfs wat te ruim dus ik heb m'n bloes er in kunnen proppen
Fijn!quote:Op woensdag 25 november 2015 10:28 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Fijn! Dat geeft altijd zo'n ultiem gevoel he
Ik pakte vanmorgen een rokje uit mijn kast die ik ruim 2 jaar geleden kocht en toen nog behoorlijk snug zatonder het motto "ik val nog wel 5 kilo af". Ik heb er sindsdien nooit meer in gepast, maar vanmorgen was ie gewoon zelfs wat te ruim dus ik heb m'n bloes er in kunnen proppen
ik ben maar 1.68 helaasquote:Op woensdag 25 november 2015 11:47 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Fijn!
Onder de 75, echt goed. Wat is je bmi nu? 75 is mijn doel, dan is mijn bmi onder 25. Oké net onder 25 maar dan bekijk ik dan wel weer.
Je hebt je doel bijgesteld?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echt vet obese zoals je ziet..
Edit, sorry voor de nek hernia
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Min 30 is wel echt een bazendoel!! Dat lukt je. Wanneer zou het zover moeten zijn volgens nr excel sheet?quote:Op woensdag 25 november 2015 11:55 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik ben maar 1.68 helaas
Mijn BMI is nu 26,5. En een aantal maanden geleden zag ik dat 75 erg haalbaar was en heb ik mijn doel naar beneden bijgesteld, naar 68,7. Stom getal, maar dat zou dan -30 zijn in totaal. Ik wil eigenlijk gewoon "onder de 70".
Maar jij hoeft dan ook niet meer zo heel veel, toch?
bmi 32 is wel ERNSTIG overgewcht he??quote:Op woensdag 25 november 2015 11:59 schreef Stormqueen het volgende:
BMI is niet zaligmakend maar een BMI van 32 is ook geen formaat slagschip meestalje ziet er prachtig uit overigens, ik denk dat jij ook best wat spiermassa hebt
zou leuk zijn als dat op 2 maart zou zijn. Volgens de wiskunde van het gemiddelde over de afgelopen 38 weken zou het eerder zijn, maar volgens mijn eigen wiskunde zou ik echt precies rond die koers uit moeten komenquote:Op woensdag 25 november 2015 11:59 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Min 30 is wel echt een bazendoel!! Dat lukt je. Wanneer zou het zover moeten zijn volgens nr excel sheet?
Nog 9 kilo. En dan kijk ik even verder want een beetje meer mag dan nog wel. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit minder dan 75 woog...
Ja volgens wikiquote:Op woensdag 25 november 2015 12:01 schreef Barreltje het volgende:
[..]
bmi 32 is wel ERNSTIG overgewcht he??
Daarbij wordt er geen rekeing gehouden met spiermassa en lichaamsbouw. Kortom, het is niet zo zwart/witquote:Met de ‘Body Mass Index’ (BMI) kan de verhouding tussen de lengte en het gewicht van een persoon worden berekend. Deze berekening geeft een goede indicatie of er sprake is van (ernstig) overgewicht. Bij een BMI tussen de 18,5 en de 25 is sprake van een gezond gewicht, bij een BMI tussen de 25 en de 30 heeft men overgewicht en een BMI van 30 of hoger betekent dat men obesitas heeft. Wanneer de BMI 40 of hoger is spreken we van morbide obesitas, ofwel ziekelijk overgewicht. Ook bij een BMI van 35 kan er sprake zijn morbide obesitas, indien zich door overgewicht veroorzaakte gezondheidsklachten voordoen. Hierbij valt bijvoorbeeld te denken aan diabetes, gewrichts-problemen, hoge bloeddruk en hart- en vaatziekten.
*Pampusquote:Op woensdag 25 november 2015 12:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mijn einddoel ligt inmiddels op 69, maar daar ben ik zeker nog niet serieus naar toe aan het werken. Er zitten nog een aantal subdoelen voor. Waarvan de eerste onder de 80 is.
Ik was heel lekker bezig, maar ik werd ziek, dus toen lag ik voor pampes en deed ik niets en mijn lichaam raar en liet ik het weer even los. Moet weer in de zone, maar daar moet ik mezelf wel toe pushen
O ja aardappelaardappel.quote:
Is dat zo ja? Wanneer en door wie wordt zoiets dan besloten? Intrigerend eigenlijk wel. Alsof we onze hele samenleving baseren op dingen die door 5 deelbaar zijnquote:Op woensdag 25 november 2015 12:16 schreef Isabeau het volgende:
En niet vergeten dat op een gegeven moment BMI van normaal gewicht naar overgewicht zomaar is veranderd van 27 naar 25. Daar zat niet echt een goed idee achter. Je morbiditeits kans is net zo groot bij een BMI van 27 als bij een BMI van 23. In de statistieken kreeg je toen ook zomaar uit het niets heel plots ook veel meer mensen met overgewicht.
maar autistisch gezien is dat ook wel heul fijnquote:Op woensdag 25 november 2015 14:03 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Is dat zo ja? Wanneer en door wie wordt zoiets dan besloten? Intrigerend eigenlijk wel. Alsof we onze hele samenleving baseren op dingen die door 5 deelbaar zijn
Eet je vingers op!quote:
quote:Op woensdag 25 november 2015 14:08 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Eet je vingers op!
3-dubbel effect!
Why not both?quote:Op woensdag 25 november 2015 14:08 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik eet zo wel taart, of thee. Hoewel je dat niet eet.
Waarom snoep je iets dat je vies vindtquote:Op woensdag 25 november 2015 16:04 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik denk 10 kruidnoten en 10-15 van die gore tumtummetjes. En 2 schuimpjes.
Ja, in dat geval weeg je morgen waarschijnlijk weer 85quote:Op woensdag 25 november 2015 16:04 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik denk 10 kruidnoten en 10-15 van die gore tumtummetjes. En 2 schuimpjes.
wat zijn appelringenquote:Op woensdag 25 november 2015 14:36 schreef Artoo het volgende:
Ik eet dingen vandaag:
O: Pannenkoeken van boekweitmeel, 1 ei, amandelmelk en appelringen
quote:
Ja, wat Moblo zegtquote:Op woensdag 25 november 2015 17:00 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nou, gewoon appels. In ringen? Plakjes appel dus, na deze ontklokhuisdtdt te hebben.
10,5 kg in 3 maanden, da's best een boel! Track je je voeding met een appje o.i.d.? Je lijstje klinkt namelijk vrij weinig, but I could be mistakingquote:Op woensdag 25 november 2015 17:31 schreef Brannagh het volgende:
Net ging ik mijn nieuwe weegschaal uit de verpakking halen en even testen, en ik schrok me kapot. Waar ik dacht (hoopte) toch wel onder de 65kg te wegen gaf de weegschaal een shockerende 70,5 aan.
Ondanks geregeld sporten en voor mijn gevoel gezond eten doe ik blijkbaar toch heel wat verkeerd, en ik ga dan ook maar met jullie meedoenMijn streefgewicht is 60kg, die ik eind februari wel bereikt wil hebben.
O banaan
T 125g frambozen
L 3 bolletjes filet americain
T brownie
D rundervink met broccoli
T paprika en appel
Gisteren gesport dus vandaag rustdagje
Ooooh lord! Jij boft echt als een malle! Als jij alleen maar al je drinken vervangt door water of thee zonder suiker ga je al afvallen als een malle!quote:Op woensdag 25 november 2015 21:34 schreef Brannagh het volgende:
Fijn welkom
Ik ben ongeveer 1,75m, en ik ben ook niet overdreven zwaar/dik, maar ik voel me hier echt niet prettig bij. Woon sinds enkele maanden op mezelf, drink nogal wat in de weekenden en dat tikt aardig aan. En vaak krijg ik om 23:00 nog honger en moet nog een paar uur studeren en maak dan toast met boter en marmaladeFoei.
Mijn grootste probleem is denk ik drinken. In mijn thee gooi ik graag een flinke hoeveelheid suiker en melk, en dan haal ik met 6 koppen per dag makkelijk 300kcal denk ik. Tel daar nog eens 4 glazen limonade bij op en dat is dan ook nog wel iets van 300. Zit ik al op 1/3 van wat ik dagelijks zou mogen binnenkrijgen.
Sporten doe ik wel heel graag. Probeer 3x per week een bezoekje aan de gym te brengen en 2x hard te lopen, maar zeker bij dat laatste heb ik op de een of andere manier 'angst' om te ver weg te gaan, zeker omdat ik in de vroege ochtend of juist in de avond ga, het donker is en ik me onveilig voel. Half uurtje rennen is dan ook maar de max
Maar heb er vertrouwen in dat wanneer ik echt bewust ga nadenken over wat ik binnen krijg de kilo's er vanzelf af gaan. En het scheelt ook dat ik me pas in de middag woog...
is 60 kilo dan niet iets te laag om naar te streven?quote:Op woensdag 25 november 2015 21:34 schreef Brannagh het volgende:
Fijn welkom
Ik ben ongeveer 1,75m, en ik ben ook niet overdreven zwaar/dik, maar ik voel me hier echt niet prettig bij. Woon sinds enkele maanden op mezelf, drink nogal wat in de weekenden en dat tikt aardig aan. En vaak krijg ik om 23:00 nog honger en moet nog een paar uur studeren en maak dan toast met boter en marmaladeFoei.
Mijn grootste probleem is denk ik drinken. In mijn thee gooi ik graag een flinke hoeveelheid suiker en melk, en dan haal ik met 6 koppen per dag makkelijk 300kcal denk ik. Tel daar nog eens 4 glazen limonade bij op en dat is dan ook nog wel iets van 300. Zit ik al op 1/3 van wat ik dagelijks zou mogen binnenkrijgen.
Sporten doe ik wel heel graag. Probeer 3x per week een bezoekje aan de gym te brengen en 2x hard te lopen, maar zeker bij dat laatste heb ik op de een of andere manier 'angst' om te ver weg te gaan, zeker omdat ik in de vroege ochtend of juist in de avond ga, het donker is en ik me onveilig voel. Half uurtje rennen is dan ook maar de max
Maar heb er vertrouwen in dat wanneer ik echt bewust ga nadenken over wat ik binnen krijg de kilo's er vanzelf af gaan. En het scheelt ook dat ik me pas in de middag woog...
En dat is dan weer heel mooi voor de afslankindustrie, of ben ik te cynisch als ik vermoed dat het daarmee te maken kan hebben?quote:Op woensdag 25 november 2015 12:16 schreef Isabeau het volgende:
En niet vergeten dat op een gegeven moment BMI van normaal gewicht naar overgewicht zomaar is veranderd van 27 naar 25. Daar zat niet echt een goed idee achter. Je morbiditeits kans is net zo groot bij een BMI van 27 als bij een BMI van 23. In de statistieken kreeg je toen ook zomaar uit het niets heel plots ook veel meer mensen met overgewicht.
Ik vrees dat je daar best een goed punt hebt... Het was vast ergens in de opmars van alle 'light'-producten.quote:Op donderdag 26 november 2015 08:19 schreef miss_dynastie het volgende:
En dat is dan weer heel mooi voor de afslankindustrie, of ben ik te cynisch als ik vermoed dat het daarmee te maken kan hebben?
* Shandaly is trots!!quote:Op woensdag 25 november 2015 21:59 schreef Shandaly het volgende:
Ik heb honger snaaizin. Ik zou eigenlijk gewoon naar bed moeten gaan, maar had mezelf bedacht dat ik nog wel 'even' iets voor m'n werk af zou maken vanavond. Meh...
Datte!quote:Op donderdag 26 november 2015 08:29 schreef Stormqueen het volgende:
Oh wow shandaly! Ik ben superfier!!
Pre of post kak?quote:
Nope.quote:
Nou, rap proberen te wennen aan thee zonder suiker en water in plaats van limonade (of cola light of iets als crystal clear of zoiets als je geen problemen hebt met lightproducten en wel een smaakje wilt). En 's ochtends na het opstaan wegen (wel eerst naar de wc uiteraard, alle beetjes helpen)!quote:Op woensdag 25 november 2015 21:34 schreef Brannagh het volgende:
En terecht!!quote:
quote:Op donderdag 26 november 2015 09:22 schreef MutedFaith het volgende:
3x op de weegschaal gaan staan, maar t stond er echt: 76.7!
Ik heb hem gisteren gemaakt met 100gr diepvries kersen en 350gr 0%vet griekse yogurt en 450 gram Senoble om zo de optimel te vervangen en hij is voor mij zo ook prima te eten.quote:Op donderdag 26 november 2015 10:18 schreef Barreltje het volgende:
misschien van de week ook eens die taart bouwen
Nee hoor, zou me niets verbazen als er gelobby'd werdquote:Op donderdag 26 november 2015 08:19 schreef miss_dynastie het volgende:
En dat is dan weer heel mooi voor de afslankindustrie, of ben ik te cynisch als ik vermoed dat het daarmee te maken kan hebben?
Of ze willen dat mensen zich gewoon eerder bewust worden van licht overgewicht, zodat het niet tot zware obesitas leidt? Lijkt me ook wel een rationeel argument gezien de gezondheidsproblemen gerelateerd aan gewicht die steeds meer toenemen..quote:Op donderdag 26 november 2015 14:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee hoor, zou me niets verbazen als er gelobby'd werdIk las gisteren overigens dat het een gezond BMI bij mannen tot 28 ging en bij vrouwen 27. Nu beiden 25.
Ik ben heel tenger gebouwd áls het vet er eenmaal af is. Het hangt nu echt zegmaar.quote:Op donderdag 26 november 2015 07:23 schreef Sjeen het volgende:
[..]
is 60 kilo dan niet iets te laag om naar te streven?
quote:Op donderdag 26 november 2015 10:04 schreef MutedFaith het volgende:
Lijstje voor vandaag:
O: Taart. Net pas op, want eerst tandarts.
T: Peanutbutter-honey-oats koekjes
L: Erwtensoep
T: BWL #51
D: Met de leftover lasagnebladen lasagne van dinsdag, de overgebleven tomatensaus van gisteren (beide van HF) en wat sucuk een mini-lasagne gemaakt.
T: Optimel Griekse stijl framboos
S: IJshockeywedstrijd.
thnx!quote:Op donderdag 26 november 2015 19:52 schreef Stormqueen het volgende:
Nou, die broeksmaat spreekt natuurlijk voor zich, foetre. Hartstikke goed zeg! En wat een hoop sport joh, respect hoor!
Gewoon doen joh!quote:Op donderdag 26 november 2015 19:54 schreef Stormqueen het volgende:
Ik kocht trouwens ook een broek vandaag in maat 40![]()
Dat is, like, 8 jaar geleden
Ook nog een strak rokje gepast met mesh en leer en ondanks dat ik m erg tof vond keek ik even opzij naar de kinderwagen en besloot dat dat toch een beetje verlopen is, die tijd
Curry's met pompoen zijn heerlijk, heb ook nog wel ergens een recept liggen voor jequote:Op donderdag 26 november 2015 18:47 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb, geïnspireerd door sarabi, pompoencurry gemaakt vanavond en iedereen heeft gesmuld! Ik heb m ietwat getweakt, maar het was heerlijk!
Hoe hou jij de tel bij?Ik was na 15 baantjes de tel al kwijt😹quote:Op donderdag 26 november 2015 20:21 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Curry's met pompoen zijn heerlijk, heb ook nog wel ergens een recept liggen voor jepompoen
Zwemmen was fijn. 66 baantjes gezwommen in opdracht van mijn swimfitkaart. Toch weer 1650 meter!
Thnx,Ik had het zelf ook niet verwacht.Grote aanpassing van bankhangen naar sport maar het werkt gewoon verslavend,een dagje geen sport voelt nu gewoon 'slecht' aan maar rust is ook belangrijk.quote:Op donderdag 26 november 2015 20:25 schreef Artoo het volgende:
foetreWat knap! Wat een goed resultaat! En respect voor zo veel duursport zeg!
En Brannagh, wat doe je zelf zoal in de gym?
Opdelen in stukken/sessies. De langste sessie vandaag was 22 banen, dat is dus 2x10 + 2quote:Op donderdag 26 november 2015 20:23 schreef foetre het volgende:
[..]
Hoe hou jij de tel bij?Ik was na 15 baantjes de tel al kwijt😹
Knap hoor ,ik hoop het je ooit na te doen.quote:Op donderdag 26 november 2015 20:34 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Opdelen in stukken/sessies. De langste sessie vandaag was 22 banen, dat is dus 2x10 + 2
Ik maakte een pompoenburger laatst. Eigenlijk net als falafel maar dan ook pompoen er doorheen.quote:Op donderdag 26 november 2015 20:42 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb nog een halve pompoen over na vanavond. Dus wie heeft het ultieme pompoensoeprecept dat ik morgen als lunch kan doen?
Moe maar voldaan neem ik aan?quote:
Ik heb altijd op zwemmen gezetenquote:Op donderdag 26 november 2015 20:50 schreef foetre het volgende:
[..]
Knap hoor ,ik hoop het je ooit na te doen.
Hoelang zwem je over zo'n afstand.
Laatste keer dat ik 45 minuten zwom kwam ik er soort van dronken uit het bad.
Alles is licht en kon niet meer normaal lopen😂
Wat een laffe streek.quote:Op donderdag 26 november 2015 21:13 schreef miss_dynastie het volgende:
Terwijl ik lichter ben dan in het laatste half jaar en me lekker slankish voelde (want nog steeds dik uiteraard.), zegt mijn naaste collega: 'ik heb veel en veel te veel gegeten de afgelopen dagen... Jij bent ook weer aangekomen he?' Weg goede gevoel
Neeeeeee, het is mijn maatje en lieverd, hij bedoelde het helemaal niet zo lullig, maar het was een gevalletje projectie. Als wraak heb ik hem een extra gebakje gevoerdquote:Op donderdag 26 november 2015 21:20 schreef foetre het volgende:
[..]
Wat een laffe streek.
Ooit pak je ze terug!
Ik heb op mn werk bijnaam 'vette' lijkt op mn eigen naam en ze vonden het leuk klinken.
Gelukkig kan ik tegenwoordig zeggen ' ik heb de bijnaam en jij het lichaam'
quote:Op donderdag 26 november 2015 21:57 schreef eleusis het volgende:
Collega's met grappenIk ben er zelf ook zo slecht in, ik kan een boek vullen met mijn snel gemaakte cringy opmerkingen die leuk en aardig waren bedoeld maar totaal niet werkten.
Maar goed! Vandaag ben ik dus 3 maanden bezig met MyFitnessPal. Ik wilde 10 kilo afvallen in die tijd, daar zit ik om peristaltische redenen vandaag weer nét onder, maar ik heb hem deze week wel aangetikt.
[ afbeelding ]
Kortom, methodes schmethodes, fuck moeilijk gedoe met schema's, gewoon calorieën tellen, elke dag vers koken (met weinig vlees), en een klein beetje bewegen (niets supersportiefs, gewoon regelmatig een uurtje fietsen) lijkt serieus te werken!
Ik begon met 1800 kcal per dag, wat na een tijdje langzamer ging, dus de laatste maand probeer ik 1500-1600 kcal per dag te halen. Dat is vrij goed te doen met de functie van MFP premium om ook nauwkeurig de vetten en suikers te tracken, zo kon ik nog een paar dikmakers te elimineren in lunch/tussendoortjes. Chips eet ik af en toe nog wel es, na 50-75 gram zit ik ook echt wel vol.Niet meer aan gewend gewoon.
Nu maar ff kijken wat ik ga doen, bij 80kg begint een gezonde BMI, maar ik wil ook nog van mijn pens af, maar ook weer zonder een geraamte te worden. Mensen die heel veel afvallen hebben vaak zo'n concentratiekamp-hoofd vind ik. De vetverdeling past zich wel weer aan maar dat duurt een jaar. Dus misschien dat ik bij 80kg even pauzeer, misschien is fitness dan nodig, ik hoop het niet
Voor lunch zou ik simpel doen. Currypasta bakken, pompoen (al dan niet geroosterd) erbij, kokosmelk en evt bouillon erbij. Koken tot gaar, prrrrt. Evt afmaken met citroensap.quote:Op donderdag 26 november 2015 20:42 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb nog een halve pompoen over na vanavond. Dus wie heeft het ultieme pompoensoeprecept dat ik morgen als lunch kan doen?
Weg met dat weeïge is wel een goed plan! En currypasta heb ik nog wel en geloof ook nog wel kokosmelkquote:Op donderdag 26 november 2015 22:17 schreef Vanyel het volgende:
Voor lunch zou ik simpel doen. Currypasta bakken, pompoen (al dan niet geroosterd) erbij, kokosmelk en evt bouillon erbij. Koken tot gaar, prrrrt. Evt afmaken met citroensap.
Verlies je het weeige van de pompoen, maar blijft toch lekker pompoenig.
Kippenbouillon, kruiden en kwark niet?quote:Op donderdag 26 november 2015 22:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Weg met dat weeïge is wel een goed plan! En currypasta heb ik nog wel en geloof ook nog wel kokosmelk
Niet zo lekkerquote:Op donderdag 26 november 2015 22:32 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Kippenbouillon, kruiden en kwark niet?
Curry kan nogal wat ingrediënten hebben. Waar ben je allergisch voor?quote:Op donderdag 26 november 2015 22:30 schreef XcUZ_Me het volgende:
Goed bezig eleusis!!
En wat een sportiviteit hier zeg. Ongelooflijk. Ik doe nog steeds niks
.
Curry, zo lekker. Maar ben er helaas allergisch voor. Pompoensoep
. Morgen ook maar even maken. Knoflook, uitje, pompoen, wat kruiden, bouillon en hupsakee. Vult als een malle en weinig kcals.
Gaat al mis bij het bouillonblokje. Ik gebruik eigenlijk alleen zelf getrokken bouillonquote:Op donderdag 26 november 2015 22:52 schreef mrspoeZ het volgende:
Al eens geprobeerd? Curry is overrated.
Jong, je loopt toch nog wel eens zonder die rollator ergens fab te wezen?quote:Op donderdag 26 november 2015 19:54 schreef Stormqueen het volgende:
Ik kocht trouwens ook een broek vandaag in maat 40![]()
Dat is, like, 8 jaar geleden
Ook nog een strak rokje gepast met mesh en leer en ondanks dat ik m erg tof vond keek ik even opzij naar de kinderwagen en besloot dat dat toch een beetje verlopen is, die tijd
Geen idee helaas. Maar curry is het recept voor twee dagen jeuk over m'n hele lijf.quote:Op donderdag 26 november 2015 22:52 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Curry kan nogal wat ingrediënten hebben. Waar ben je allergisch voor?
ik ben gewoon te oud voor hoerige rokjes phoebs, face itquote:Op donderdag 26 november 2015 23:05 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Jong, je loopt toch nog wel eens zonder die rollator ergens fab te wezen?
Ik ben een ware heldin geworden met hamer & priem. Heb al diverse riemen van extra gaatjes voorzien. Ik koop wel eens nieuwe riemen als ik maandenlang ongeveer hetzelfde weeg.quote:Op vrijdag 27 november 2015 07:47 schreef Stormqueen het volgende:
Uiteraard! Da's het enige dat werkt
Ik was wederom 74,7 maar zonder poopz. Mn (nieuwe) riem zit alweer op het laatste gaatje. Volgens mij heeft de verkoopster me verkeerd opgemeten.
klopt, ik ook, maar als je een halve meter riem extra in je broek moet proppen is dat geen gezicht vind ik, daarom had ik nieuwe gekocht. Ik vond van maat 48 naar maat 42 wel een goed excuusquote:Op vrijdag 27 november 2015 08:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben een ware heldin geworden met hamer & priem. Heb al diverse riemen van extra gaatjes voorzien. Ik koop wel eens nieuwe riemen als ik maandenlang ongeveer hetzelfde weeg.
Ik heb daar zo'n gatentang voor. Best een cool ding.quote:Op vrijdag 27 november 2015 08:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben een ware heldin geworden met hamer & priem. Heb al diverse riemen van extra gaatjes voorzien. Ik koop wel eens nieuwe riemen als ik maandenlang ongeveer hetzelfde weeg.
Wat is black friday? Ik hoorde op de radio ook al over een black friday actie bij de mediamarkt (op vrijdag, zaterdag en zondagquote:Op vrijdag 27 november 2015 09:06 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik heb daar zo'n gatentang voor. Best een cool ding.
Ik moet nieuwe maillots scoren. Eens even zien of er ergens een black friday actie is...
Een debiele commerciele teringzooi, waarbij dingen (zogenaamd) massaal in de aanbieding gaan op de laatste vrijdag van november, volgens mij na Thanksgiving, want 't komt uit Amerika. Dingen voor kerst kopen enzo.quote:Op vrijdag 27 november 2015 10:43 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Wat is black friday? Ik hoorde op de radio ook al over een black friday actie bij de mediamarkt (op vrijdag, zaterdag en zondag) maar wat is het?
SPOILER: pics or it didn't happenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja doei.
Ah ok, het is echt nieuw voor mij!quote:Op vrijdag 27 november 2015 10:44 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Een debiele commerciele teringzooi, waarbij dingen (zogenaamd) massaal in de aanbieding gaan op de laatste vrijdag van november, volgens mij na Thanksgiving, want 't komt uit Amerika. Dingen voor kerst kopen enzo.
Ola tuttebol, misschien is dat ook wel omdat je gezicht gewoon niet meer super bol is?quote:Op vrijdag 27 november 2015 11:00 schreef motorbloempje het volgende:
Eindelijk een bril die m'n gezicht niet super bol maakt, al zeg ik 't zelf. Ben er wel blij mee. Beetje hipsterniveau, maar zwart past bij alles wat ik draag (ook zwart) en hij is verder vrij tijdloos
Nou, ik heb gewoon een vrij rond hoofd van mezelf (m'n vader's genenquote:Op vrijdag 27 november 2015 11:09 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ola tuttebol, misschien is dat ook wel omdat je gezicht gewoon niet meer super bol is?
Ze vroegen of ik er een tweede 'gratis' bril (alleen het frame dan geloof ik) bij wilde, 'voor 's avonds, bij het uitgaan'.quote:Op vrijdag 27 november 2015 11:13 schreef Brighteyes het volgende:
Hij staat je iig gewoon goed! Niet alles hoeft mega-extravagant. Laat dat maar aan Elton John en de pittige korte kapsels over.
Looking good lady.quote:Op vrijdag 27 november 2015 11:26 schreef Stormqueen het volgende:
Hehehehehe
Mijn nieuwe maat 40 broek:
[ afbeelding ]
Was best een overwinning weer!
Niet in de laatste plaats vanwege het materiaal
Gefeliciteerd met 44! Ik weet weinig van maten maar ik hoor dit getal vaakquote:Op vrijdag 27 november 2015 14:22 schreef Barreltje het volgende:
ik heb ooit een nette broek gekocht. maat 44. en een jaar later dezelfde nette broek gekocht in maat 46 () van de week had ik een nette broek aan. en ik dacht dat het de 46 was. stond helemaal prima en ik voelde me fijn, deed ik vandaag de andere nette broek aan.. Veuls te groot! had ik dus 2 dagen in de maat 44 gelopen die dus weer helemala fijn past
lang leve riempjes voor vandaag , maar man! wat leuk
en ik geloof ook wel dat je het van zulke kleine dingen moet hebben om het vol te blijven houden
Leuk shoppen! Heb je al een wishlist? Dat helpt mij tegenwoordig enorm. Er is anders teveel keuze, dan krijg ik stressquote:Op vrijdag 27 november 2015 11:29 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Looking good lady.
Ik ga morgen voor t eerst in lange tijd de stad in (voor mezelf). Zal wel druk zijn maar met vriendin dus gezellig. Ben benieuwd wat ik vind. Anders even een mega online bestelling volgende week, mijn kast is echt te leeg.
Whahahaha, je rotte peerquote:Op vrijdag 27 november 2015 14:14 schreef Brighteyes het volgende:
Zo, de bardienst die vorige week niet doorging, is verschoven naar morgen, dus ik heb net heel zen op mijn gemakje cupcakes gebakken en gedecoreerd, niks geen stress!
Wel een lepel beslag in mijn mik geschoven.
Toen wilde ik snel een peer nemen om van de smaak af te komen, maar die bleek van binnenuit rot.
*smintje pakt...
Thanks! Ik ben nog erg zoekende hoor. Moet nog erg wennen aan het feit dat ik ineens in elke winkel kleren kan kopen en niet alleen supertricot hoef of naar de C&A moetquote:
Dat is inderdaad een heerlijke opsteker zeg!quote:Op vrijdag 27 november 2015 14:22 schreef Barreltje het volgende:
ik heb ooit een nette broek gekocht. maat 44. en een jaar later dezelfde nette broek gekocht in maat 46 () van de week had ik een nette broek aan. en ik dacht dat het de 46 was. stond helemaal prima en ik voelde me fijn, deed ik vandaag de andere nette broek aan.. Veuls te groot! had ik dus 2 dagen in de maat 44 gelopen die dus weer helemala fijn past
lang leve riempjes voor vandaag , maar man! wat leuk
en ik geloof ook wel dat je het van zulke kleine dingen moet hebben om het vol te blijven houden
Die zijn inderdaad lekker! Staan hier op favourite, als een van de weinige.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |