abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 november 2015 @ 23:07:45 #101
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_157729648
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 22:50 schreef totnutoe het volgende:
EL
El is the father figure God of the desert people and Isis and Ra for the Judgmental Gods who weighs your sins after you die and either sends you to suffer for ever or sends you to live in paradise for ever.

http://hebrewwordgod.blogspot.nl/ vond dit ook nog interessant om te lezen :o
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  zaterdag 21 november 2015 @ 23:15:37 #102
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_157729938
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 23:07 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

El is the father figure God of the desert people and Isis and Ra for the Judgmental Gods who weighs your sins after you die and either sends you to suffer for ever or sends you to live in paradise for ever.

Hmm, ik denk dat totnutoe doelt op het filmpje dat hij eerder postte: El-ectricity
BNW / De Elite en het Satanisme #3
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_157729974
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 23:07 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

ik bedoel eigenlijk wat izzy hierboven zegt
ik vind dat wel interessant allemaal
edit vanaf 3.20 min
  zaterdag 21 november 2015 @ 23:21:29 #104
189978 controlaltdelete
pi_157730081
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 23:17 schreef totnutoe het volgende:

[..]

Van het één beland je bij het ander. Sowieso vind ik het ontstaan van woorden, de connectie en betekenis ervan interessant net als tradities en gebruiken wat vaak een opmerkelijke afkomst hebben. Vids heb ik nog niet kunnen kijken sorry, komt nog.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  zaterdag 21 november 2015 @ 23:30:14 #105
189978 controlaltdelete
pi_157730310
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 23:17 schreef totnutoe het volgende:

[..]

edit vanaf 3.20 min
Thx trouwens, net even bekeken in versnelde modus. Ik heb inmiddels al heel wat lectures van Jordan Maxwell aangehoord, hij beweert hetzelfde.
pi_157730915
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 23:21 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Van het één beland je bij het ander. Sowieso vind ik het ontstaan van woorden, de connectie en betekenis ervan interessant net als tradities en gebruiken wat vaak een opmerkelijke afkomst hebben. Vids heb ik nog niet kunnen kijken sorry, komt nog.
heb ik ook, alle woorden hebben een bepaalde betekenis
net zoals versjes, bepaalde liedjes, bv kortjakje
de ware betekenis leren wij niet
de knakkers die dat bedacht hebben hadden daar een doel mee, of weet ik veel
in ieder geval ging/gaat het ergens over wat wij niet weten
  zondag 22 november 2015 @ 00:00:45 #107
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_157731108
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 23:51 schreef totnutoe het volgende:

[..]

heb ik ook, alle woorden hebben een bepaalde betekenis
net zoals versjes, bepaalde liedjes, bv kortjakje
de ware betekenis leren wij niet
de knakkers die dat bedacht hebben hadden daar een doel mee, of weet ik veel
in ieder geval ging/gaat het ergens over wat wij niet weten
https://nl.wikipedia.org/wiki/Altijd_is_Kortjakje_ziek
Een beschonken jeneverdrinkend vrouwtje/ vrouwtje van lichte zeden. Ook vele varianten. ;)
Orgineel uit het frans
There is only one religion
pi_157731207
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 00:00 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Altijd_is_Kortjakje_ziek
Een beschonken jeneverdrinkend vrouwtje/ vrouwtje van lichte zeden. Ook vele varianten. ;)
Orgineel uit het frans
haha ja ik zie het :)
ik bedoel wat anders, tenminste, heb ik eens gelezen vroeger
hier op fok, toen bnw nog tru heette
  zondag 22 november 2015 @ 00:17:47 #109
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_157731453
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 00:04 schreef totnutoe het volgende:

[..]

haha ja ik zie het :)
ik bedoel wat anders, tenminste, heb ik eens gelezen vroeger
hier op fok, toen bnw nog tru heette
In de huidige versie is het best te linken aan satanisme, kinderen leren onbewust dat je niet hoeft te werken en toch rijk kan zijn (boek vol zilverwerk)
There is only one religion
pi_157731527
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 00:17 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

In de huidige versie is het best te linken aan satanisme, kinderen leren onbewust dat je niet hoeft te werken en toch rijk kan zijn (boek vol zilverwerk)
haha, on topic blijven, snap hem

ja, wie weet, volgens mij is het niet zo moeilijk allemaal
het wordt ons moeilijk gemaakt door de (vanaf je geboorte) misleidende indoctrinatie en afleiding
pi_157731653
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2015 18:19 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

Ik pretendeer niets. Helemaal niet superieur te zijn. Zeker niet over de Nederlandse taal want dat is juist iets wat ik niet goed bezit.

Ten eerste tora = 5 boeken van mozes ( genesis tot en met deuteronomium)
De bijbel is voor Christenen OT en NT. Voor Joden zonder NT.
De Torah is een ondergeschikt boek.

De ''heilige'' boeken waar het echt om draait zijn de Israëlische- en Babylonische talmud . Waar de Babylonische versie superieur is aan de Israëlische

Er is een grote misvatting in de wereld dat de joden hetzelfde geloven als de christenen minus het NT. Een Mythe die jij blijkbaar graag ik leven wil houden

Ook ik word ziek van de leugens die verteld worden mbt de Talmoed. Wanneer de controversiële verzen ter sprake komen zijn dit de meest gebruikte leugens

1 Dat het verkeerd vertaald zou zijn. Dit werkt voor de meeste goyem. Men neemt dit voor waar aan en gaat door met het leven. Tot iemand de moeite neemt om het originele text bij te makken en ziet dat er van verkeerde vertalingen geen sprake is

2 Wanneer de eerste niet werkt probeert met het op context te gooien. Ja oke er staat dingen in die vreselijk lijken op het eerste gezicht maar als je de context erbij pakt dan zie je dan het allemaal reuze meevalt . Het probleem hier is shit doesent add up

Het is idd walgelijk dat er vandaag de dag nog steeds mensen zijn 'heilige boek' blijven verdedigen

Dit is slechts een van je vele leugens die ik je hier heb zien posten. Om ze allemaal op te noemen ben je minsten een paar weken bezig. Je snapt dat ik hier geen trek ik heb

Zo zou het zionsime iets te maken hebben met de wens van het volk om naar hun land terug te keren ( en iets met een berg daar ).

De kabbala zou iets met de bijbel te maken hebben.

Ook herinner ik me fabels van onbegrepen liefde naar het Russische en Duitse volk toe. Hoe ze alleen het beste voor hadden met de bevolking

Het houdt maar niet op bij jou. Het is de enige leugen na de andere, na de andere.

Dus je snapt dat ik niet veel zin om met jou te ''discussiëren''

Ook al zou ik met bewijs komen die de mythe van de onbrepen liefde zou breken dan nog zou je een manier vinden om datgene wat krom is recht te lullen

[ Bericht 3% gewijzigd door Dance99Vv op 22-11-2015 15:58:38 ]
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_157733929
quote:
18s.gif Op zaterdag 21 november 2015 21:47 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Ja, allicht, deze planeet gaat al wat jaartjes mee hoor. De Egyptenaren hielden zich daar al mee bezig.
Vertel?
pi_157734173
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 november 2015 21:40 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Met dank aan Martin. ;)
Wacht. Je geeft af op reguliere media omdat die vanwege om redenen onbetrouwbaar zouden zijn en dan kom je zelf met Martin Vrijland aan?
pi_157734202
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 08:30 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Vertel?
Ik gok Set, Apophis etc. Een "tegenstander" hebben religies altijd gekend.
pi_157734264
quote:
18s.gif Op zaterdag 21 november 2015 21:47 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Ja, allicht, deze planeet gaat al wat jaartjes mee hoor. De Egyptenaren hielden zich daar al mee bezig.
Dit topic gaat dus volgens jou over een elite van supermensen, die al millenialang in het geheim de wereld regeren en besturen ter ere van een godsfiguur met veel verschillende namen. Deze mensen zijn oneindig veel capabeler en intelligenter dan jou en mij, alsmede dan alle machthebbers die wij in de openbaarheid zien (niet dat dat zo moeilijk is in het het geval van ons kabinet, maar goed ;)). Hun regering heeft er toe geleid dat wij nu deze discussie in een comfortabel huis bij een warme kachel op internet kunnen voeren; terwijl ik zo even wat lekker eten bij de supermarkt kan halen.

Waarom alle haat in hun richting ? Ze doen het zo te zien best redelijk.
pi_157734391
quote:
11s.gif Op zaterdag 21 november 2015 22:20 schreef Izzy73 het volgende:
Wat ik nu weer tegenkom, Interessante stelling.

It is the ELites who run the world today. Elite comes from the “IsraElites” which came from the Egyptian worship of the Moon (Isis), the Sun, (Ra), and Saturn (Elohim), hence IsRaEl.
O... Ik denk dat het me eindelijk begint te dagen hoe dit werkt...

Oké, test: psychologen zijn gevaarlijke satanisten. Kijk bijvoorbeeld naar het Engelse woord 'therapist'. Komt van therapy. Onthoud die laatste lettergreep. Negen letters waar we na een derde van het woord (remember pi?) een spatie kunnen zetten: 'the rapist'. Kan geen toeval zijn, lijkt me.

Toch twijfel? Oké, kijken we naar het Nederlandse woord daarvoor: psycholoog. Dat woord bestaat uit twee delen: psycho en loog. Het eerste deel gaat over de psyche, de menselijke geest, en het tweede deel is de verleden tijd van liegen. Liegen tegen de menselijke geest dus. Of noem het verkrachting van de menselijke geest: the rapist. Therapist. Het cirkeltje is weer rond.

Maar hoe kon dit verborgen blijven? Dit ligt er toch duimendik bovenop? Laten we eens kijken naar wat er gebeurt als je daartegen in opstand komt. In een gesloten psychiatrische instelling bijvoorbeeld. Uit onderzoek blijkt dat 80% van de 'patiënten' daar (eigenlijk zijn het gevangenen) zegt dat psychologie en de nóg gevaarlijkere psychiatrie alleen maar gericht is op verkrachting van de ziel. De gevangenen die dit niet (meer?) stellen zijn zonder uitzondering onder invloed van zware medicatie. Toeval? Misschien. Ik denk het niet.

Goed, eenlingen worden dus simpelweg opgesloten totdat ze weer de juiste opvattingen over psychologie hebben. Maar organisaties dan? Ze kunnen tenslotte moeilijk een groep van duizenden tegelijk opsluiten.

Laten we eens zo'n organisatie bekijken. Veel zijn het er niet (geen toeval), dus makkelijk is dat niet. Een van de zeer weinige organisaties die het opnemen tegen de psychologie is de Amerikaanse scientologykerk. Hoe is het die kerk vergaan? Over de hele wereld wordt de organisatie verguisd, een sekte genoemd, in Duitsland is de kerk zelfs verboden. Op televisie worden lastercampagnes tegen de kerk gevoerd.

Maar wat is het doel dan van deze geestverkrachters? Dat is kinderlijk eenvoudig om te zien: kijk gewoon naar wie hun slachtoffers zijn. Blijkbaar zijn dat de mensen waar ze het bangst voor zijn. Allemaal? Nee, psychologen zijn niet dom. Door naast hun tegenstanders ook allerlei andere onschuldigen tot hun slachtoffers te maken proberen zij hun agenda aan het oog te onttrekken. Maar kijk naar de gevangenen in psychiatrische instellingen en de cirkel is weer rond.

Maar wie betaalt dit dan allemaal? En waarom? Eenvoudig: follow the money. Al vrij snel komen we dan bij de APA terecht. The American Psychiatric Association. Een organisatie van tienduizenden, betaald door... Jawel: de familie Rothschild.

APA. Kunnen we daar nog iets mee? Die afkorting zal toch niet toevallig zijn? Nee, niets is hier toevallig. De A is de eerste letter van het alfabet; de P de zestiende. In cijfers: 1161. Juist. Drie enen en een zes. Driemaal zes. 666.

Kopieer dit bericht en verspreid het snel, want het zal ongetwijfeld heel snel verwijderd worden. Sommige informatie ligt nu eenmaal té gevoelig.
pi_157734752
Ik vind deze post op het randje ali b. Je wordt persoonlijk en beschuldigd mijn grootouders van leugenaars en misdadigers. Daar ben ik niet van gediend. Absoluut niet.

Maar goed ik zal reageren

quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 00:29 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

De Torah is een ondergeschikt boek.
Het is geen boek.

quote:
De ''heilige'' boeken waar het echt om draait zijn de Israëlische- en Babylonische talmud . Waar de Babylonische versie superieur is aan de Israëlische
Talmud is geen boek
Dat Joden deze bundel boeken als heilig zien is mijn probleme niet. Christenen zien NT geschriften als heilig. Moslims de Koran geschriften. Big deal

De talmud. Je begrijpt het niet denk ik. Talmud is een enorm berg verzameling geschriften waaronder de mishna (heb je daar nog wat over te zeggen?) en de Gememara
Het zijn gesprekjes ( duizenden en duizenden) van geleerden die over een hele tijd span leefden. Deze geleerde mannekes leefden niet in Nederland of Frankrijk. Neu ze leefden in Palestijna en babylonie. Vandaar dat er twee talmudim (meervoud) zijn. Niet de Israelische (hoe kom je erop) talmud maar de Palestijnse talmud en die heet : Jeruzalmi talmud. En het andere is de bavli = Babylonische talmud.

Geleerden waren in contact met elkaar. Zowel Palestijnse geleerden als Babylonische geleerden in het begin was contact goed en de Babylonische Joden begonnen ook te bestuderen. En ontstond er dus vele scholen (academies)

Tamud betekent leer of studie maar die pas in de middeleeuwen als naam op kwam zetten. Daarvoor war er namelijk niet zoiets. En in die tijd pas onderscheid werd gemaakt tussen de Palestijnse : ook wel de Westerse of Jeruzalem talmud ( wat niet juist is want is niet ontstaan in Jeruzalem) en de Babylonische talmud
De eerste : de Palestijnse talmud is afgesloten in het jaar 425 na de gewone jaartelling ( ongeveer)
En de Babylonische talmud is ongeveer in het jaar 500 van de gewone jaartelling afgeloten
Voor de Islam dus. Lang geleden he?

Als men over 'de talmud" heeft spreekt men inderdaad meestal over de Babylonische
Waarom? Daarvoor zou je eerst kennis van Babylonische Jodendom moeten hebben en kennis
Uiteraard ga ik dat hier niet bespreken maar kan kort proberen. Zoals gezegd het gezag bleef bij patriach in Judea. Die kreeg altijd bevoegdheid om leraar te mogen optreden. De Babylonische Joden hielden veel contact met Palestina en vele mannen gingen naar Tiberias of andere plekken waar scholen waren.
De reden waarom Palestina niet alleen geografisch maar ook qua ideeen met Babylonie werd geconnecteerd moeten we kijken aantal eeuwen voor de jaartelling. MAar dat is te ingewikkeld allemaal. Dat valt ook niet op te schrijven hier.

Maar enfin de politieke toestan in Judea werd slechter door de Romeinse heerschappij. Brrr woelige tijd. En na de dood van Alexander Severus in het jaar 235 los braken en die in nog geen 50 jaar tijd 20 keizers op de troon van Rome brachten , dat deden ook in Palestina grond schudden enja veel invloed had. Maarja vooral door de regeringsjaren van Constantinus de Grote ( 306 - 337) , Constantius ( 337 -360) , Theodosius de Grote ( 379 - 395) , Arcadius (395 - 408) en Theodosius II ( 408 - 450) die harde decreten en uitzonderingswetten brachten en te zwak waren om de bisschoppen van Milaan en Cyrillus van Alexandrie te beschermen maar dit alles bracht de Joden ook niets goeds weet je. Eigenlijk ellende.

En dan kom ik aan mijn punt. Zo kwam het dus dat scholen in Palestina in verval raakten en dat Patriach ten slotte ook niets meer dan schijn was van haar vroegere glorie.
De 14e patriach r. Gamliel V in het jaar 425 hief Theodosius II het ambt. En rond diezelfde jaar kwam uit eindelijk de afsluiting van de Palestijnse talmud. Noch de tijdstip nog waarop dat gebeurd is noch de naam zijn bewaard gebleven.

Je gebruikt namelijk dat ondertussen door die omstandigheden in de 4e eeuw van de gewone jaartelling Joodse gelerden gebukt gingen en daardoor aanleiding hadden gevonden om al het mattriaal dat was ontstaan bij het bestuderen van de mishna te gaan verzamelen. Snappue?
Dus snelheid hiervan laat ook sporen achter. Het werk en stijl van deze Palestijnse talmud is ongelijkmatig. En vaak raadselachtig en heel onduidelijk
En DIT was de reden dat deze talmud weinig bestudeerd werd en al spoedig door de Babylonische talmud verdrongen is al het ware. Die op zijn beurt weer tot de verwaarlozing van de teksten bijdroegen.
Let op: de Palestijnse talmud is in het Palestijns- Aramees dialect geschreven. Het is ons slechts op 39 van de 63 mishna tractaten bewaard gebleven. Te weten: op de eerste 4 delen ( behalve op shabbat hoofdstuk 21-24 , makkoth hoofdstuk 3 eudjoth en aboth) en het begin van tractaat niddah
Of al het overige nooit heeft bestaan of verloren is gegaan is onzeker.
Deze Palestijnse talmud , dus geen Israelisch talmud want dat is kwats wat jij zegt, behoeft verder geen uitleg want is zoals ik zeg nooit belangrijke plaats ingenomen. Daarom moeten we de blik naar Babylonie brengen.

Nou in Babylonie leefden de Joden in de 3e , 4e EN de eerste helft van de 5e eeuw een tijdperk van bloei. En die bloei zal in de latere geschiedenis beetje in de Spaanse periode parallelen hebben.

In Babylonie had de bevolking niet alleen rust en welvaart. Want ja zij hadden heel die toestanden van Jezus enzo en de vernieting van de tempel totaal niet meegekregen. Sterker nog ze zouden Jezus niet eens gekend hebben.
Op de rust en welvaast na goten de geleerden daar ook een soort politieke zelfstandigheid.
De aantal Joden daar was aanzienelijk. In veel steden waren zij de meerderheid van de bevolking. Aan het hoofd stond een eigen vorst ook wel resh galuta of exilarch geheten (beide woorden , het eerste Aramees en het tweede Grieks) betekenen : hoofd der ballingen. Die werd door de Parthische en Artaxerxes IV (225) de hersteller van het Perzische rijk en stichter van de dynastie der Sassaniden als door de Perzische vorsten officieel als zodanig erkend deze hoofd der ballingen
Deze exilachen waren echte onderkoningen met bevoegdheid en vaak ook vol pracht en praal en hadden serieus vrij grote macht. En dit instituut is tot in de 12 eeuw onafgebroken geweest en heeft tot die tijd blijven bestaan.

Dusss Ali b je snapt natuurlijk dat onder zulke gunstige omstandigheden ook het geestelijke leven hier de vruchten van pikten en zodoende kon dat grote literatuurwerk, dat men als 1 van de voornaamste geestesproducten van het Joodse volk aanmerken.

Want tja rab stichtte de leerschool te Soera die in de loop van tijd tot een grote school werd en tot het jaar 950 dus verschillende eeuwen NA de definitieve afsluiting van de talmud bestaan heeft. En later kwamen daar nog andere bij zoals oa die te Pumbaditah en te Machuza om ff de grootste te noemen.

Dus daar in Babylonie kwam alle scholen tot bloei (betere leef omstandigheden) en de scholen in Judea ... Tja hun betekenis en autoriteit ging verdwijnen. Was ook een veel onrustiger gebied. En zodoende maakte Babylonie zich meer en meer van Judea los om tenslotte een geheel zelfstandige en leidende plaatst in de Joodse wereld in te nemen.

De invloed van deze talmud (mishna , Gemara enzovoort) is groot in het Joodse leven. En valt zeker niet te overschatten. Niet bij alle Joodse gemeenschappen heeft de talmud zoveel gezag. Denk aan de Sadduceeen in de 2e tempel perioden. En de Karaieten.
Maar in christelijke kringen is de talmud eeuwenlang onbegrepen gebleven. En ook bespot. Deels uit onbegrip (het is moeilijk te begrijpen) maar ook door haat. Dat zien we terug door bijvoorbeeld de talmud verbrandingen onder de Franse koning Lodewijk de 9e die bekend stond als Lodewijk de Heilige. Tsssja..

Uiteindelijk in latere eeuwen kwam vanuit christelijke kant de bestudering van de talmud echt op gang en zien we dat veel mensen interesse tonen.

Maar blijkbaar zijkn er nog altijd mensjes die een grote bek hebben. En denken alle waarheid in pacht te hebben. Niet waar Ali B?

Je komt voor mij ogen als Wilders. Die ook iets hoort en denkt gelijk alles te weten. En dat niet allleen die gewoon laster en leugens brengt over de Koran. Die net als jouw YT users een filmpje in elkaar frutst wat voor evil de Koran wel niet is. En ik weet zeker dat menneer Wilders geen Arabisch kan en ook nooit de Koran heeft gelezen laat staan bestudeerd.

Dus mijn vraag aan jou is nu: heb jij je verdiept in de talmud? In het ontstaan geschiedenis van Jodendommen? Beheers jij het Hebreeuws en Aramees en Grieks en Latijns zo goed dat er allemaal leugens wordt verspreid door Joden die veel tijd en aandacht besteden om de berg geschriften te vertalen ?

quote:
Maar verder ga ik er niet meer op in. Je zal dit allemaal allang weten. Immers ken jij de talmud op je duimpje.
Jij toch ook? Volgens mij snap je niet zo goed wat talmud is.

quote:
Er is een grote misvatting in de wereld dat de joden hetzelfde geloven als de christenen minus het NT. Een Mythe die jij blijkbaar graag ik leven wil houden
Ah , sorry maar dat interesseert mij geen hol. Niet wat de Joden geloven. Niet wat Christenen geloven. Alleen wat ik geloof hecht ik waarde aan. Of dit nu El shaddai of El Rijon of Jud he vav he of Eher asher Eher of Allah is.

quote:
Ook ik word ziek van de leugens die verteld worden mbt de Talmoed. Wanneer de controversiële verzen ter sprake komen zijn dit de meest gebruikte leugens

1 Dat het verkeerd vertaald zou zijn. Dit werkt voor de meeste goyem. Men neemt dit voor waar aan en gaat door met het leven. Tot iemand de moeite neemt om het originele text bij te makken en ziet dat er van verkeerde vertalingen geen sprake is
Dan ga jij toch de tamud vertalen? Leg mij nou eens uit wat er precies verkeerd vertaalt is. En wat men nou eigenlijk bedoeld. Ik ben benieuwd

quote:
2 Wanneer de eerste niet werkt probeert met het op context te gooien. Ja oke er staat dingen in die vreselijk lijken op het eerste gezicht maar als je de context erbij pakt dan zie je dan het allemaal reuze meevalt . Het probleem hier is shit doesent add up
Tja Ali B als men heeft over Abel en Kain ongeveer 1500 jaar geleden moet je wel ffkes indenken in wat voor tijd ze schreven. Er is wel een ietsie pietsie klein verschil tussen deze tijd in West Europa dan 1500 jaar geleden in Judea en Babylonie. Maar heel klein verschilletje hoor.

Maar het staat je vrij om het allemaal uit te leggen. Maak er een topic over. Dan kan je eindelijk de groote leugens blootleggen. En kun je al die wetenschappers in literatuur en oosterse talen flink de waarheid vertellen.

quote:
Het is idd walgelijk dat er vandaag de dag nog steeds mensen zijn 'heilige boek' blijven verdedigen
Niet mijn probleem. Ik heb er geen last van. Vind her wel interessant. Ik lees ook nu de bijbel. Walgelijk persoon ben ik he?

quote:
Dit is slechts een van je vele leugens die ik je hier heb zien posten. Om ze allemaal op te noemen ben je minsten een paar weken bezig. Je snapt dat ik hier geen trek ik heb
Ik heb niets te doen. Dus kom maar op met jouw waarheid. Wat voor leugens?

quote:
Zo zou het zionsime iets te maken hebben met de wens van het volk om naar hun land terug te keren ( en iets met een berg daar )
Yep. Zekers. Mijn familie (nouja echt familie kan je het niet meer noemen geen bloedverwant) kwamen begin 19e eeuw naar Jeruzalem. Vanuit Azerbajzan zo naar Israel. Waarom? Omdat ze daar wilde wonen. Elke Jood in Azebaijan wil naar dat land gaan. Gewoon omdat het generatie op generatie op generatie op generatie wordt doorgeven. En zij hadden helemaal niet met antisemitisme te maken. Sterker nog zij hadden het hartstikke goed daar. Prachtig gebied hoor.

Heb ooit eerder verteld : zij kwamen niet als gasten maar zij bleven daar. Je ziet ze op foto's met Theodor Herzl. Die mannen met baarden en chokha. Zij waren diegene die de nederzettingen beschermden. Zij hebben het land opgebouwd. Waarom zou dat land weg moeten omdat een paar Westerlingen met schuld gevoel rondlopen of het idee hebben dat Theodor Herzl de 'grondlegger' was. Ik zal subiet eens foto's plaatsen voor u.

quote:
De kabbala zou iets met de bijbel te maken hebben
Nee met Suske en Wiske denk ik

quote:
Ook herinner ik me fabels van onbegrepen liefde naar het Russische en Duitse volk toe. Hoe ze alleen het beste voor hadden met de bevolking maar de arme slachtoffers die jullie zijn werden jullie nooit volwaardige deelnemers van de samenleving
Ohja dat kan. Maar mij interesseerd dat weinig. Zoals gezegd mijn over overgroot ouders komen uit Chechnya en Azerbajzan en zij waren moslims. De moeder van mijn oma is gaan trouwen in Rusland met een christen. En zijn uiteindelijk in West Europa terecht gekomen. Mijn papie uit Noord Afrika en was aanhanger van de Koran.

Wat er verder gebeurd is hier in Europa is jouw pakkie aan.

quote:
Het houdt maar niet op bij jou. Het is de enige leugen na de andere, na de andere. Je zou de waarheid van de misdaden over je eigen volk niet kunnen vertellen ook al zou je leven ervan afhangen
Mijn volk? Chechen of Tunesiers? Ja Chechen zijn geen schatje maar dat komt door Rusland he. Maar goed. Wat voor waarheid zou ik over mijn volk moeten vertellen? En wie? De Tunesiers of de Chechen?

quote:
Dus je snapt dat ik niet veel zin om met jou te ''discussiëren''
Jammer

quote:
Ook al zou ik met bewijs komen die de mythe van de onbrepen liefde zou breken dan nog zou je een manier vinden om datgene wat krom is recht te lullen
Wablief? Gedraag je niet als een troll en ga gewoon discussie aan. De eerste keer liep je ook al weg zonder inhoudelijk iets toe te voegen. We kunnen een aparte topic gaan maken. Met dialoog kom je heel ver.

Wat voor misdaden zou ik over mijn volk moeten vertellen Ali B? Want nu begin je op mijn zenuwen te werken. Je begint erg persoonlijk te worden.

Wat is verkeerd vertaald vanuit de talmud? Heb je voorbeelden? En geen filmpjes.

Verder heb ik al eerder gevraagd aan jou om mij niet zwart te maken ( laster rond te stooien) en je gaat nu nog een stapje verder door mijn volk (ik neem aan dat je mijn grootouders bedoeld?) als leugenaars en vreselijke mensen te bestempelen.
Houdt daarmee op. Gedraag je beschaafd. Want inderdaad zo kan er geen discussie gevoerd worden.

Ps: deze post is met mijn mobiel gaan. Kan geen fouten corrigeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Szikha2 op 22-11-2015 10:58:23 ]
  zondag 22 november 2015 @ 10:42:05 #118
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_157734754
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 09:26 schreef Jigzoz het volgende:

Wacht. Je geeft af op reguliere media omdat die vanwege om redenen onbetrouwbaar zouden zijn en dan kom je zelf met Martin Vrijland aan?
De Docu is niet gemaakt door M.V. dus hij heeft er niets mee te maken.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  zondag 22 november 2015 @ 10:45:59 #119
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_157734789
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 09:41 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dit topic gaat dus volgens jou over een elite van supermensen, die al millenialang in het geheim de wereld regeren en besturen ter ere van een godsfiguur met veel verschillende namen. Deze mensen zijn oneindig veel capabeler en intelligenter dan jou en mij, alsmede dan alle machthebbers die wij in de openbaarheid zien (niet dat dat zo moeilijk is in het het geval van ons kabinet, maar goed ;)). Hun regering heeft er toe geleid dat wij nu deze discussie in een comfortabel huis bij een warme kachel op internet kunnen voeren; terwijl ik zo even wat lekker eten bij de supermarkt kan halen.

Waarom alle haat in hun richting ? Ze doen het zo te zien best redelijk.
Nee het zijn geen supermensen, en ze zijn helemaal niet capabeler of intelligenter dan mij. Ze hebben alleen meer geld/macht. Ons kabinet staat er geheel los van, dat zijn de trekpoppen. De wereld is groter dan Nederland hè. Ga ze dat maar eens in Afrika, India of het Midden-Oosten vertellen over dat leuke huis, eten halen bij de supermarkt en tijd zat hebben om te internetten.
pi_157734809
quote:
18s.gif Op zondag 22 november 2015 10:42 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

De Docu is niet gemaakt door M.V. dus hij heeft er niets mee te maken.
Ah... Je kwam daar gewoon toevallig terecht?

Kan hoor. Gebeurt mij nooit, maar het kan.
pi_157734832
quote:
18s.gif Op zondag 22 november 2015 10:45 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Nee het zijn geen supermensen, en ze zijn helemaal niet capabeler of intelligenter dan mij.
Ze hebben alleen meer geld/macht.
Dus.. mensen die al duizenden jaren in het geheim met enorm succes alles weten te manipuleren zonder dat de meerderheid van de mensheid dat doorheeft zijn NIET intelligenter dan jou ?
Zo hee. Wat heb jij dan al bereikt in je leven ? En hoe bang moet ik nu voor jou zijn ?

Serieus, om dit allemaal te kunnen doen vereist bovenmenselijke capaciteiten. Ik wil best geloven dat er mensen/reptilians/whatevers zijn die dat kunnen - maar de claim dat een willekeurige FOK!poster hun intellectuele evenknie is is lachwekkend.

quote:
Ons kabinet staat er geheel los van, dat zijn de trekpoppen. De wereld is groter dan Nederland hè. Ga ze dat maar eens in Afrika, India of het Midden-Oosten vertellen over dat leuke huis, eten halen bij de supermarkt en tijd zat hebben om te internetten.
Tsja. Dat mag je hun tegenstanders kwalijk nemen he ? Als die hen niet zouden tegenwerken zou het daar ook goed toeven geweest zijn.

[ Bericht 9% gewijzigd door Kassamiep op 22-11-2015 11:07:39 ]
  zondag 22 november 2015 @ 11:02:00 #122
189978 controlaltdelete
pi_157734940
Niks mis met MV. Ik ben geen vaste bezoeker van zijn site hij waait gelukkig niet met de massa mee, de man is door de media al snel weggezet als malloot, dit is de algemene aanpak van mensen die twijfelen aan wat er allemaal gebeurt en gebeurd is, niks nieuws aan de horizon alleen maar een manier om de mond te snoeren.
pi_157734972
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 11:02 schreef controlaltdelete het volgende:
Niks mis met MV. Ik ben geen vaste bezoeker van zijn site hij waait gelukkig niet met de massa mee, de man is door de media al snel weggezet als malloot, dit is de algemene aanpak van mensen die twijfelen aan wat er allemaal gebeurt en gebeurd is, niks nieuws aan de horizon alleen maar een manier om de mond te snoeren.
Ja, dat kun je vinden, maar als je dan tegelijkertijd media als NRC of Trouw wegzet als te onbetrouwbaar, dan is dat wel een beetje bijzonder.
pi_157735061
Over Vrijland gesproken: lees dit dan!

Die pipo is echt beyond full retard.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2015 11:16:03 ]
pi_157735116
Zoals beloofd de foto's

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier de Joden die Israël hebben opgebouwd. Zie hun fucking chokha kleding. En let op hun shashka's en khanjali's
Velen van hen waren lid van de haganah. Zij waren diegene die de nederzettingen beschermden voor de Arabieren. En ook Britse doelen opbliezen.

Zij hebben het Hebreeuws opgezet. ZIJ waren diegene die sterk aanwezig waren. Al begin 20ste eeuw ( vele al in 1903)
En zij kwamen gewoon uit zionitische overwegingen want dat is hun cultuur. Zij werden helemaal niet verdreven hoor.

Waarom zou Israel weg moeten omdat een paar domme westerlingen denken dat het land gemaakt is door wat oost Europese Joden die gevlucht zijn? Zij bewerkten het land inderdaad. De bescherming kwam van Joden uit Azerbazian en rest Kaukasus. Maar er woonden al eerder 150.000 mensen uit de Kaukasus in Palestina. Zij waren moslims
Zij werden uiteindelijk opgenomen in één Arabisch Palestijnse volk maar groot deel is nog altijd trots op hun Kaukasus achtergrond ( oa de Circassiërs) en wonen gewoon in Israël in vrede. Sterker nog zij spreken Hebreeuws en waren in het verleden juist zeer vriendelijk tegenover de zionisten. Boden ook bescherming aan de Joden.

Dus ik weet niet waar jullie op school hebben gezeten. En wie hier allemaal in Israel is geweest maar het land is gebouwd door mensen die vast beraden waren. Tel Aviv is opgebouwd dankzij bescherming van de mensen uit de Kaukasus. Ik kan bijna zeggen dat door hun vastberadenheid het land goed beschermd werd. En door hun invloed ( vanaf begin aanwezig was) ervoor gezorgd heeft dat het land werd opgebouwd. Zij waren ook die respect afdwongen.

En no way dat zij Israël opgeven.

Maarja wat wel zo is , er is een gezegde onder Joden ( ongeacht afkomst) : Joden zijn net mest , hier en daar Joden is niet erg maar als je ze bijeen brengt gaat het stinken _O-
pi_157735243
Maar terug on-topic: hoe ervaren jullie de kwantumverstrengeling met jullie ziel buiten de matrix?
  zondag 22 november 2015 @ 12:12:59 #127
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_157736072
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 11:11 schreef Jigzoz het volgende:

Zit meer waarheid in dan een gemiddeld artikel op nu.nl.
Jij bent behoorlijk ignorant wat betreft Satanisme voor iemand die naar eigen zeggen een zelfstudie van 18 jaar heeft gedaan over dit onderwerp.
pi_157736201
quote:
18s.gif Op zondag 22 november 2015 12:12 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Zit meer waarheid in dan een gemiddeld artikel op nu.nl.
Ja? En wat denk jij dan bijvoorbeeld van hybridemensen? En hoe ervaar jij je kwantumverstrengeling met je ziel buiten de matrix?
quote:
Jij bent behoorlijk ignorant wat betreft Satanisme voor iemand die naar eigen zeggen een zelfstudie van 18 jaar heeft gedaan over dit onderwerp.
Oké. Welke kennis mis ik?
  zondag 22 november 2015 @ 12:58:40 #129
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_157736836
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 12:38 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Die 'absurde off-topic vraag' kwam letterlijk uit het door jou nog betrouwbaarder dan Nu.nl genoemde tekstje.

Misschien moet je je langzamerhand eens gaan afvragen of je wel enig idee hebt waarover je het hebt. Niet alleen in dit specifieke geval, maar ook in relatie tot het topiconderwerp en misschien nóg wel heel veel meer.
Ik schreef dat er meer waarheid in stond dan het gemiddelde nu.nl artikel en niet dat de gehele tekst betrouwbaar is ook al begrijp ik overigens wel precies wat hij daarmee bedoeld jij kennelijk niet. Terwijl je dit topic binnen wandeld met de woorden dat wij er geen zak van snappen en volgens jou niet eens weten wat satanisme inhoudt. Ik weet precies waar ik het over heb en discussieer niet met users die telkens op de man spelen. Dus dit is de laatste keer dat ik op je reageer. Wat betreft je vraag: hier is een filmpje op jouw niveau waar je de komende 18 jaar een studie naar kan doen. Het antwoord zit er in verborgen.

pi_157736849
quote:
18s.gif Op zondag 22 november 2015 12:58 schreef Izzy73 het volgende:
Dus dit is de laatste keer dat ik op je reageer.
Gunstig!
pi_157736974
Maar goed, terug on-topic.

In tegenstelling tot wat TS beweert zijn er geen satanistische stromingen die ook maar lijken op iets uit de lijsten in de OP. Ik zie niet in waarom de overduidelijke overeenkomsten tussen alle vormen van satanisme zo blind genegeerd worden om maar aan de stelling in de OP te kunnen vasthouden.

De stelling getuigt dan ook van een combinatie van een totaal gebrek aan kennis en een immense koppigheid. Het mag dan ook geen verrassing heten dat alle tegenargumenten en kritische vragen stelselmatig weggezet worden als 'off-topic' of 'getroll'.
  zondag 22 november 2015 @ 13:07:41 #132
189978 controlaltdelete
pi_157736977
quote:
18s.gif Op zondag 22 november 2015 12:58 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Ik schreef dat er meer waarheid in stond dan het gemiddelde nu.nl artikel en niet dat de gehele tekst betrouwbaar is ook al begrijp ik overigens wel precies wat hij daarmee bedoeld jij kennelijk niet. Terwijl je dit topic binnen wandeld met de woorden dat wij er geen zak van snappen en volgens jou niet eens weten wat satanisme inhoudt. Ik weet precies waar ik het over heb en discussieer niet met users die telkens op de man spelen. Dus dit is de laatste keer dat ik op je reageer. Wat betreft je vraag: hier is een filmpje op jouw niveau waar je de komende 18 jaar een studie naar kan doen. Het antwoord zit er in verborgen.

Geweldig _O-
pi_157737284
Dan maar met een filmpje. Kijken of dat meer zin heeft dan tekst:

pi_157737886
Ik weet niet of het hier ook thuis kan horen of wellicht een eigen topic nodig heeft/verdient maar je ziet wel vaker bij (hoger)opgeleiden en mensen die vaak hoger op de carrièreladder staan dat ze niet alleen qua verenigingsleven kunnen afwijken van de rest maar ook op bijvoorbeeld seksueel gebied.

Er wordt weinig onderzoek naar gedaan maar bijvoorbeeld in de wereld van BDSM zie je weliswaar veel variatie maar neigt het toch wel naar de mensen die gemiddeld en hoger zijn opgeleid.

Zou dat dan ook in het geval van verenigen onder bijvoorbeeld satanisme en andere niche-clubjes niet ook zo kunnen zijn?
pi_157737970
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 14:00 schreef ChrisCarter het volgende:
Ik weet niet of het hier ook thuis kan horen of wellicht een eigen topic nodig heeft/verdient maar je ziet wel vaker bij (hoger)opgeleiden en mensen die vaak hoger op de carrièreladder staan dat ze niet alleen qua verenigingsleven kunnen afwijken van de rest maar ook op bijvoorbeeld seksueel gebied.

Er wordt weinig onderzoek naar gedaan maar bijvoorbeeld in de wereld van BDSM zie je weliswaar veel variatie maar neigt het toch wel naar de mensen die gemiddeld en hoger zijn opgeleid.

Zou dat dan ook in het geval van verenigen onder bijvoorbeeld satanisme en andere niche-clubjes niet ook zo kunnen zijn?
Terugkerende aspecten bij vrijwel alle vormen van Satanisme zijn perfectionisme, ambitie en trots.
Dat past vanzelfsprekend beter bij een bepaald soort mensen dan nederigheid en matigheid.
pi_157737991
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 14:00 schreef ChrisCarter het volgende:

Zou kunnen. Komt nog bij dat het onlosmakelijk met satanisme verbonden individualistische niet echt iets is voor laagopgeleide, minder intelligente mensen, terwijl het op 'hogere functies' vaak een pre is.
pi_157738021
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 14:04 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Terugkerende aspecten bij vrijwel alle vormen van Satanisme zijn perfectionisme, ambitie en trots.
Dat past vanzelfsprekend beter bij een bepaald soort mensen dan nederigheid en matigheid.
Nederigheid en matigheid? Waar haal jij die aspecten vandaan dan?
pi_157738036
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 14:07 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Nederigheid en matigheid? Waar haal jij die aspecten vandaan dan?
Dat zijn vrij centrale aspecten in de christelijke moraal; die hier in het westen toch wel vrij prominent aanwezig is ;)
pi_157738062
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 14:08 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dat zijn vrij centrale aspecten in de christelijke moraal; die hier in het westen toch wel vrij prominent aanwezig is ;)
Och ja inderdaad. Nederland merk je dat inderdaad erg. Niet boven het maaiveld uit etc.
pi_157738064
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 14:08 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Ik herken eigenlijk in de Nederlandse cultuur erg weinig christendom. Waar mensen dat joods-christelijke precies zien vraag ik me nog altijd af.
pi_157738584
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 11:11 schreef Jigzoz het volgende:

Moeder in de hemel, wat een brei aan onsamenhangende uitspraken en theorieën.

Natuurlijk moet er weer een stukje QM in omdat dat zo serieus staat en de leek vol 'awe' deze column leest.

Zelden zo zoveel onzin gelezen als op die site en dat terwijl ik aardig wat gewend ben...
I feel kinda Locrian today
pi_157738655
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 14:38 schreef starla het volgende:

[..]

Moeder in de hemel, wat een brei aan onsamenhangende uitspraken en theorieën.

Natuurlijk moet er weer een stukje QM in omdat dat zo serieus staat en de leek vol 'awe' deze column leest.

Zelden zo zoveel onzin gelezen als op die site en dat terwijl ik aardig wat gewend ben...
In het begin gaat het nog wel. Zat metalbands met teksten over Satan en zo. Daarna wordt het onzinnig, zoals de OP. Maar daarna wordt het gekker en gekker tot het moment dat ik echt per ongeluk 'wow' zei. Echt onder de indruk.

Ik had waanzin verwacht, maar dit overtreft echt alles.
pi_157738763
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 14:41 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

In het begin gaat het nog wel. Zat metalbands met teksten over Satan en zo. Daarna wordt het onzinnig, zoals de OP. Maar daarna wordt het gekker en gekker tot het moment dat ik echt per ongeluk 'wow' zei. Echt onder de indruk.

Krijg het niet eens geopend op mn tablet. Zo erg ja?
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_157738993
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 14:47 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Krijg het niet eens geopend op mn tablet. Zo erg ja?
pi_157739030
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 15:00 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Haha, shit he.
Moet ik het lezen, alleen omdat het zo absurd is? Of laten zitten omdat het nergens op slaat?
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_157739199
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 15:01 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Haha, shit he.
Moet ik het lezen, alleen omdat het zo absurd is? Of laten zitten omdat het nergens op slaat?
Hm. Eigenlijk allebei.
pi_157739265
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 15:10 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hm. Eigenlijk allebei.
Toch maar een keer lezen.
pi_157739768
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 14:41 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zeepbellen met oppervlaktespanning gecreëerd door zielen :')________!
I feel kinda Locrian today
pi_157739822
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 15:36 schreef starla het volgende:

[..]

Zeepbellen met oppervlaktespanning gecreëerd door zielen :')________!
Maar betrouwbaarder dan een gemiddeld Nu.nl-artikel volgens de enige FOK!'er die de OP nog gelooft.
  zondag 22 november 2015 @ 15:42:13 #150
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_157739955
Even een opruimslotje hoor. To be continued.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')