abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157717404
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2015 14:09 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

Kabbalah is geen mystiek. Het is niet eng. Het is geen occult. Het is geen stroming. Het heeft niets met Jodendom te maken.
Het aanbid niemand. Het vraagt niet om geld. Geen amuletten. Geen gegoochel met cijfers. Geen rode bandjes. Geen spooky dingen.

Kabbalah is een soort wetenschap. Het onderzoekt de bijbel. Je kan niets over Kabbalah zeggen zonder het bestudeerd te hebben. Net zoals niemand zomaar dingen roept over de chinese taal zonder Chinees geleerd te hebben of in contact mee is gekomen.

En voor de rest heb je natuurlijk hollywood Kabbalah en je hebt kabbalah.
Hoeveel leugens kan je in een post verwerken Szikha2 :r :r

Je pretendeert superieure kennis te hebben over niet alleen de Nederlandse taal maar ook de bijbel, torah, kabbalah ,de talmud, zionisme , het occulte en Isreal

Elke keer wanneer men kritisch is mbt joodse invloeden duik je uit het niets op om de topics te derailen , mensen met een afwijkende mening aan te vallen, fabeltjes te verspreiden als de enige echte ''waarheid''

quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2015 14:09 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

Je kan niets over Kabbalah zeggen zonder het bestudeerd te hebben.
Hetzelfde geld voor de wereld van samenzweringen maar dit weerhoudt je niet om hier te posten

[ Bericht 2% gewijzigd door Dance99Vv op 21-11-2015 18:45:57 ]
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_157719108
quote:
18s.gif Op zaterdag 21 november 2015 16:13 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Je pretendeert superieure kennis te hebben over niet alleen de Nederlandse taal maar ook de bijbel, torah, kabbalah ,de talmud, zionisme , het occulte en Isreal

Elke keer wanneer men kritisch is mbt joodse invloeden duik je uit het niets op om de topics te derailen , mensen met een afwijkende mening aan te vallen, fabeltjes te verspreiden als de enige echte ''waarheid''

Wanneer je het niet alleen aan kan breng je wat versterking mee , zoals de gast met de Herzl avatar, om de critici te mond te snoeren

[..]

Hetzelfde geld voor de wereld van samenzweringen maar dit weerhoudt je niet om hier te posten
Ik ken Szikha al vrij lang uit het F&L-subforum en ik weet dat het van heel FOK! zo ongeveer dé autoriteit is op het gebied van jodendom en aanverwante stromingen. Daar kun je met gestrekt been in gaan, maar dat lijkt me zonde.
pi_157719190
=edit-reactie op verwijderde post

[ Bericht 91% gewijzigd door Dance99Vv op 21-11-2015 18:56:23 ]
pi_157719207
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 17:30 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik ken Szikha al vrij lang uit het F&L-subforum en ik weet dat het van heel FOK! zo ongeveer dé autoriteit is op het gebied van jodendom en aanverwante stromingen. Daar kun je met gestrekt been in gaan, maar dat lijkt me zonde.
Mij ook. We kunnen heel wat opsteken van Szikha.
pi_157719746
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 17:30 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dit geeft alleen aan hoe makkelijk je te misleiden bent |:(
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_157719786
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 17:56 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Dit geeft alleen aan hoe makkelijk je te misleiden bent |:(
Deze post snap ik niet. Ik ken de poster in kwestie al jaren uit een ander subforum, ik ben onder de indruk geraakt door zijn kennis en nu ben ik misleid? Hoe is dat logisch?
pi_157720398
quote:
18s.gif Op zaterdag 21 november 2015 16:13 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Ik pretendeer niets. Helemaal niet superieur te zijn. Zeker niet over de Nederlandse taal want dat is juist iets wat ik niet goed bezit.

Ten eerste tora = 5 boeken van mozes ( genesis tot en met deuteronomium)
De bijbel is voor Christenen OT en NT. Voor Joden zonder NT. En Joden noemen het geen oud testament maar Tanakh ( woord zegt het al Tora , N van profeten en K van geschriften)
De Joodse 'OT' bevat precies hetzelfde 24 boeken als de Christnenen. Enige wat verschilt is de rangorde bij de Joden. Bij de Joden is bojvoorbeeld het 8e boek Samuel I&II en bij Christenen is de 8e boek Ruth.

Ik heb een tijdje op een yeshiva gezeten. Dus ik ben een beetje bekend met de talmud. Niemand zal ooit zeggen dat hij alles weet.
Maar de leugens die ik hier lees over zeker de talmud is walgelijk.

De Kabbalah heb ik niet bestudeerd. De reden is omdat ik liever leer of kopieer uit boeken en luister naar geleerden dan dat ik zelf nadenk. Ik ben erg lui. Kabbalah is veel te moeilijk. Ik ken maar 1 persoon in NL die student is en zit toevallig op FOK!forum
Maar wat ik wel weet is dat er leugens verspreidt worden door mensen. Je kan toch uitleg geven? Ik heb al vaker gezegd dat je best kritiek mag hebben op de talmud of bijbel of kabbalah maar je moet niet gaan liegen, en zeker niet als je niets van de materie weet.

Zionisme heb ik een keer uitgebreid in het BNW topic 'zionisme' gedaan. MAar in plaats van een dialoog aan te gaan heb jij mij destijds al een troll genoemd. Echt idioot gewoon.

Israel het land ken ik omdat ik daar familie heb wonen en aantal keren ben geweest.

quote:
Ik zal je zeggen dat ik deze forum nooit heb gezien. Maar ooit klikte ik op 'actieve topics' en zag zionisme staan. Aangezien ik veel studeer en in het onderwerp verdiep was ik benieuwd en zag wat vreemde dingen staan. Wat ik toen nog niet besefte was dat dit een apart forum is en geen F&L
Sindsdien ben ik ook hier wat aan het kijken. En ik post niet alleen over Joden. Jullie posten alleen maar over Joden, talmud , zionisten, satan ectera hier.
En dan begin jij nog over de Kabbalah. De idioterie.
Als hier bijbelse termen wordt gebruikt. Citaten uit de talmud en dit benoemd wordt als kwaadaardig dan ben je of niet goed snik of nie t goed ingelicht. Enige wat ik probeer is uit te leggen wat bepaalde dingen bedoelen. Meer niet. Dat je het niet mee eens bent is prima hoor. Heb ik tig maar uitgelegd maar ik mag net als jij ook informatie geven. Dat het je niet aanstaat is meer een teken dat je niet gediend bent van tegengeluid. Mijn informatie zal wel eens je 'studie' en wereldbeeld kunnen verpulveren en niets is zo erg als dat voor een gelovige

Trouwens , jij bent eigenlijk 1 van de users die het constant heeft over Joden, Zionisme en talmud en Kabbalah. Waarom breng je het ter sprake op een discussie forum als er niets over gesproken mag worden. En waarom noem jij mij al vanaf mijn eerst post hier een hasbara troll? Is dat soort manier van informatie brengen wat jij doet juist trollen?

quote:
Wanneer je het niet alleen aan kan breng je wat versterking mee , zoals de gast met de Herzl avatar, om de critici te mond te snoeren
Wie? Jigzoz? Ik heb hem er niet bijgehaald dus weet niet wat jij allemaal denkt. En Welke critici?

Je kan er gewoon niet tegen dat ik er iets over zeg. Zeg nou maar gewoon eerlijk.

quote:
Tot slot. Ja ik ben geen type van samenzwering. Ik wist tot voor kort niet eens wat MSM of NWO betekende :')
Dus wat dat betreft heb je helemaal gelijk. Ik ben er totaal niet mee bekend. Maar stel he: ik heb sneeuwwitje meerdere malen gelezen. En ik verdiep mij in dit verhaaltje. En al rondkijkend op het FOKforum! zie ik topic hierover en lees het. En tot mijn verbazing wordt er (vuile) leugens verteld over Sneeuwwitje. Dat sneeuwwitje zo lelijk als de nacht was. En een leed aan persoonlijkheidsstoornis en dat ze helemaal niet was vergiftigd maar dit deed alsof om de prins om haar vinger te winden om op die manier de wereld wil domineren

Hey dan kan ik als lezer en student van sneeuwwitje best wel een ander geluid laten horen en trekt het mij als sneeuwwitje student natuurlijk ontzettend aan als er leugens gezegd wordt over haar of alsof men haar de hele tijd in een kwaad daglicht zegt. Dan kan je daar weleens tegengas gaan geven om mensen een beetje voor te lichten. Als ze daar niet van gediend zijn moeten ze mij negeren of een dialoog mee aan gaan. Zonder beschuldigingen. Want we zijn volwassen mensen en we zitten in een discussie forum.

Maar enfin. Bedankt voor (opnieuw) je beschuldigngen. Het is kenmerkend. En ik zal mij beter bewust moeten zijn inderdaad dat dit een ander subforum is dan ik gewend ben

Dat op dezesubforum namelijk heel anders wordt nagedacht over bepaalde mensen, landen, overheden, boeken , landen en religie.
Daar moet ik mij inderdaad bewust van zijn. Dat is mijn fout. Heb je volkomen gelijk in. Maar dit kan gezegd worden zonder beschuldigingen en laster

Merci
pi_157720473
@Szikha2
Hulde ^O^
pi_157720599
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 18:22 schreef Lavenderr het volgende:
@Szikha2
Hulde ^O^
Amen.
pi_157720804
Inderdaad hulde.

Van zulke mensen wil ik wel wat leren :) en sta ik open voor nieuwe ideeën.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
  zaterdag 21 november 2015 @ 18:35:26 #62
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_157720875
Je hebt er zeker geen zes uur durende YT van?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_157720968
-edit-reactie op verwijderde post

[ Bericht 50% gewijzigd door Dance99Vv op 21-11-2015 18:39:55 ]
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_157721452
Maar goed, terug OT: welke satanistische stroming kan in verband worden gebracht met wat er in de OP gesteld wordt?
pi_157721617
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 18:56 schreef Jigzoz het volgende:
Maar goed, terug OT: welke satanistische stroming kan in verband worden gebracht met wat er in de OP gesteld wordt?
Vraag van mij, hoeveel stromingen zijn er? Die je eerder genoemd had?
pi_157721644
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 18:56 schreef Jigzoz het volgende:
Geen idee welke 'stroming', echter dat het een Satanistische bende is daar in de elite, dat is duidelijk.

Neem anders ook nog even deel 1 en 2 van dit topic even door.
-
pi_157721652
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2015 19:01 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Vraag van mij, hoeveel stromingen zijn er? Die je eerder genoemd had?
Poeh... Minstens tientallen, maar als je het over alle individuele stromingen hebt worden het er al snel duizenden.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2015 19:04:37 ]
pi_157721768
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 19:03 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Poeh... Minstens tientallen, maar als je het over alle individuele stromingen hebt worden het er al snel duizenden.
Logisch eigenlijk. Zelfde als met alle religies.
pi_157721780
Skepsis heeft in een redelijk ver verleden nog eens een paar artikelen gewijd aan the satanic panic. Best lezenswaardig.
pi_157721808
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2015 19:06 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Logisch eigenlijk. Zelfde als met alle religies.
Nou, met satanisme is dat wat verregaander. Dat is op zich al zo individualistisch dat een stroming al vrij moeilijk is.
pi_157721933
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 19:07 schreef Jigzoz het volgende:
Skepsis heeft in een redelijk ver verleden nog eens een paar artikelen gewijd aan the satanic panic. Best lezenswaardig.
Interessant. Heb nog niet alles gelezen. Mijn inziens maakt het niet uit wat voor sekte het is, al die sektes zijn ziek.
pi_157721956
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2015 19:14 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Interessant. Heb nog niet alles gelezen. Mijn inziens maakt het niet uit wat voor sekte het is, al die sektes zijn ziek.
Punt is dat die satanische sektes zeer waarschijnlijk nooit bestaan hebben. Het is Amerikaanse hysterie.
pi_157721963
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 19:08 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou, met satanisme is dat wat verregaander. Dat is op zich al zo individualistisch dat een stroming al vrij moeilijk is.
Hoe bedoel je dat? Ieder voor zich?
pi_157721986
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 19:15 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Punt is dat die satanische sektes zeer waarschijnlijk nooit bestaan hebben. Het is Amerikaanse hysterie.
Daar hebben de Amerikanen sowiezo een handje van ;)
pi_157722021
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2015 19:16 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat? Ieder voor zich?
Wat betreft opvattingen? Ja. Dat is de kern.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')