Hoeveel leugens kan je in een post verwerken Szikha2quote:Op zaterdag 21 november 2015 14:09 schreef Szikha2 het volgende:
[..]
Kabbalah is geen mystiek. Het is niet eng. Het is geen occult. Het is geen stroming. Het heeft niets met Jodendom te maken.
Het aanbid niemand. Het vraagt niet om geld. Geen amuletten. Geen gegoochel met cijfers. Geen rode bandjes. Geen spooky dingen.
Kabbalah is een soort wetenschap. Het onderzoekt de bijbel. Je kan niets over Kabbalah zeggen zonder het bestudeerd te hebben. Net zoals niemand zomaar dingen roept over de chinese taal zonder Chinees geleerd te hebben of in contact mee is gekomen.
En voor de rest heb je natuurlijk hollywood Kabbalah en je hebt kabbalah.
Hetzelfde geld voor de wereld van samenzweringen maar dit weerhoudt je niet om hier te postenquote:Op zaterdag 21 november 2015 14:09 schreef Szikha2 het volgende:
[..]
Je kan niets over Kabbalah zeggen zonder het bestudeerd te hebben.
Ik ken Szikha al vrij lang uit het F&L-subforum en ik weet dat het van heel FOK! zo ongeveer dé autoriteit is op het gebied van jodendom en aanverwante stromingen. Daar kun je met gestrekt been in gaan, maar dat lijkt me zonde.quote:Op zaterdag 21 november 2015 16:13 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Hoeveel leugens kan je in een post verwerken Szikha2![]()
![]()
Je pretendeert superieure kennis te hebben over niet alleen de Nederlandse taal maar ook de bijbel, torah, kabbalah ,de talmud, zionisme , het occulte en Isreal
Elke keer wanneer men kritisch is mbt joodse invloeden duik je uit het niets op om de topics te derailen , mensen met een afwijkende mening aan te vallen, fabeltjes te verspreiden als de enige echte ''waarheid''
Wanneer je het niet alleen aan kan breng je wat versterking mee , zoals de gast met de Herzl avatar, om de critici te mond te snoeren
[..]
Hetzelfde geld voor de wereld van samenzweringen maar dit weerhoudt je niet om hier te posten
Mij ook. We kunnen heel wat opsteken van Szikha.quote:Op zaterdag 21 november 2015 17:30 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik ken Szikha al vrij lang uit het F&L-subforum en ik weet dat het van heel FOK! zo ongeveer dé autoriteit is op het gebied van jodendom en aanverwante stromingen. Daar kun je met gestrekt been in gaan, maar dat lijkt me zonde.
Dit geeft alleen aan hoe makkelijk je te misleiden bentquote:Op zaterdag 21 november 2015 17:30 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik ken Szikha al vrij lang uit het F&L-subforum en ik weet dat het van heel FOK! zo ongeveer dé autoriteit is op het gebied van jodendom en aanverwante stromingen. Daar kun je met gestrekt been in gaan, maar dat lijkt me zonde.
Deze post snap ik niet. Ik ken de poster in kwestie al jaren uit een ander subforum, ik ben onder de indruk geraakt door zijn kennis en nu ben ik misleid? Hoe is dat logisch?quote:Op zaterdag 21 november 2015 17:56 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Dit geeft alleen aan hoe makkelijk je te misleiden bent
Ik pretendeer niets. Helemaal niet superieur te zijn. Zeker niet over de Nederlandse taal want dat is juist iets wat ik niet goed bezit.quote:Op zaterdag 21 november 2015 16:13 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Hoeveel leugens kan je in een post verwerken Szikha2![]()
![]()
Je pretendeert superieure kennis te hebben over niet alleen de Nederlandse taal maar ook de bijbel, torah, kabbalah ,de talmud, zionisme , het occulte en Isreal
Ik zal je zeggen dat ik deze forum nooit heb gezien. Maar ooit klikte ik op 'actieve topics' en zag zionisme staan. Aangezien ik veel studeer en in het onderwerp verdiep was ik benieuwd en zag wat vreemde dingen staan. Wat ik toen nog niet besefte was dat dit een apart forum is en geen F&Lquote:Elke keer wanneer men kritisch is mbt joodse invloeden duik je uit het niets op om de topics te derailen , mensen met een afwijkende mening aan te vallen, fabeltjes te verspreiden als de enige echte ''waarheid''
Wie? Jigzoz? Ik heb hem er niet bijgehaald dus weet niet wat jij allemaal denkt. En Welke critici?quote:Wanneer je het niet alleen aan kan breng je wat versterking mee , zoals de gast met de Herzl avatar, om de critici te mond te snoeren
Tot slot. Ja ik ben geen type van samenzwering. Ik wist tot voor kort niet eens wat MSM of NWO betekendequote:Hetzelfde geld voor de wereld van samenzweringen maar dit weerhoudt je niet om hier te posten
Vraag van mij, hoeveel stromingen zijn er? Die je eerder genoemd had?quote:Op zaterdag 21 november 2015 18:56 schreef Jigzoz het volgende:
Maar goed, terug OT: welke satanistische stroming kan in verband worden gebracht met wat er in de OP gesteld wordt?
Geen idee welke 'stroming', echter dat het een Satanistische bende is daar in de elite, dat is duidelijk.quote:Op zaterdag 21 november 2015 18:56 schreef Jigzoz het volgende:
Maar goed, terug OT: welke satanistische stroming kan in verband worden gebracht met wat er in de OP gesteld wordt?
Poeh... Minstens tientallen, maar als je het over alle individuele stromingen hebt worden het er al snel duizenden.quote:Op zaterdag 21 november 2015 19:01 schreef ErwinDikkie het volgende:
[..]
Vraag van mij, hoeveel stromingen zijn er? Die je eerder genoemd had?
Logisch eigenlijk. Zelfde als met alle religies.quote:Op zaterdag 21 november 2015 19:03 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Poeh... Minstens tientallen, maar als je het over alle individuele stromingen hebt worden het er al snel duizenden.
Nou, met satanisme is dat wat verregaander. Dat is op zich al zo individualistisch dat een stroming al vrij moeilijk is.quote:Op zaterdag 21 november 2015 19:06 schreef ErwinDikkie het volgende:
[..]
Logisch eigenlijk. Zelfde als met alle religies.
Interessant. Heb nog niet alles gelezen. Mijn inziens maakt het niet uit wat voor sekte het is, al die sektes zijn ziek.quote:Op zaterdag 21 november 2015 19:07 schreef Jigzoz het volgende:
Skepsis heeft in een redelijk ver verleden nog eens een paar artikelen gewijd aan the satanic panic. Best lezenswaardig.
Punt is dat die satanische sektes zeer waarschijnlijk nooit bestaan hebben. Het is Amerikaanse hysterie.quote:Op zaterdag 21 november 2015 19:14 schreef ErwinDikkie het volgende:
[..]
Interessant. Heb nog niet alles gelezen. Mijn inziens maakt het niet uit wat voor sekte het is, al die sektes zijn ziek.
Hoe bedoel je dat? Ieder voor zich?quote:Op zaterdag 21 november 2015 19:08 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou, met satanisme is dat wat verregaander. Dat is op zich al zo individualistisch dat een stroming al vrij moeilijk is.
Daar hebben de Amerikanen sowiezo een handje vanquote:Op zaterdag 21 november 2015 19:15 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Punt is dat die satanische sektes zeer waarschijnlijk nooit bestaan hebben. Het is Amerikaanse hysterie.
Wat betreft opvattingen? Ja. Dat is de kern.quote:Op zaterdag 21 november 2015 19:16 schreef ErwinDikkie het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? Ieder voor zich?
http://www.kabbalah.info/(...)bbalah-sefer-ha-ilanquote:Op zaterdag 21 november 2015 14:23 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Okaiiii..... ik kan wat Kabbala betreft alleen maar afgaan op wat ik hier mensen over heb zien zeggen. Ik heb wel hier ergens een boek liggen over Joodse Mystiek, een inleidend boek daarover. Maar tot op heden nog niet gelezen. Wel ben ik bekend met wat Oosterse mystiek, zoals Zen, Advaita, en ik ben bekend met een mystieke leer dat de Bijbel in een hedendaags licht plaatst.
Ja die was ermee begonnen denk ik. Er zijn scholen die daarvoor geld vragen. Dat is niet juist. Kabbalah vraagt geen geld. Nu met het internet kan je het gewoon leren. Is beschikbaar in 40 talen. Van Nederlands tot Chinees.quote:Op zaterdag 21 november 2015 15:21 schreef ErwinDikkie het volgende:
[..]
De Hollywood Kabbalah, is dat die van Madonna?
M'kay, jij hebt het dus over iets anders dan waar dit topic over gaat. Wij hebben het over het oude Satanisme en de Elite.quote:Op zaterdag 21 november 2015 10:54 schreef Jigzoz het volgende:
Ja, nu draai je het om.
Maar vooruit. Deze vorm bijvoorbeeld. Of de O9A, Temple of Them, of op dit moment de bekendste: the Satanic Temple.
Ik ben benieuwd naar je gerichte antwoorden.
dit plaatje van een folder zag ik een keer toen ik een jaar of 5 was. dat lag bij ons in de brievenbus ik schrok me rot en snapte er niks van.quote:Op zaterdag 21 november 2015 20:34 schreef Izzy73 het volgende:
Saturnus wordt meestal afgebeeld met kinderen en niet op een liefdevolle manier.
[ afbeelding ]
Wellicht is het daarom dat we zoveel illuminati symboliek zien in de muziekindustrie, de jeugd die Satan aanbid. Het offeren van de jeugd aan Saturnus.
Weet je zeker dat het een christelijk blad was?quote:Op zaterdag 21 november 2015 20:47 schreef totnutoe het volgende:
dit plaatje van een folder zag ik een keer toen ik een jaar of 5 was. dat lag bij ons in de brievenbus ik schrok me rot en snapte er niks van.
geen idee waar dat vandaan kwam? misschien een christelijk blaadje
die kubus (Kaäba) in mekka moet saturnus voorstellen en de moslims lopen 7 x tegen de klok in rondom de kubus (of had je dat al gezegd?)
de moslims vereren dus onbewust saturnus
nee, dat weet ik niet, ik was een jaar of 5. dan kijk je een keer in de brievebus en schrik je je rot. een grote man eet het hoofd op van een babyquote:Op zaterdag 21 november 2015 20:57 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het een christelijk blad was?
Juist! Héél veel. Een goed voorbeeld is het IE logo.quote:Op zaterdag 21 november 2015 20:58 schreef controlaltdelete het volgende:
Saturnus kom je trouwens ook best vaak tegen in logo's.
bvquote:Op zaterdag 21 november 2015 20:58 schreef controlaltdelete het volgende:
Saturnus kom je trouwens ook best vaak tegen in logo's.
Er zijn er zoveel. Als je er éénmaal oog voor hebt kom je het overal tegen net als al het andere symbolisme. Dat is echt geen toeval gewoon omdat het een mooi logo isquote:
ja, klopt. ik weiger trouwens om naar mediamarkt te gaan omdat ze zogenaamd goedkoop zijn? de pest voor ze, meer dan de helft wat ze verkopen mankeert wat aan, opzoutuh met ze. als ik wel eens langs loop staat die hele klantenservice vol met kopers die spullen terugbrengen omdat het stuk is of niet goedquote:Op zaterdag 21 november 2015 21:12 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Er zijn er zoveel. Als je er éénmaal oog voor hebt kom je het overal tegen net als al het andere symbolisme. Dat is echt geen toeval gewoon omdat het een mooi logo isEr zit een andere betekenis achter.
De "Elite" of met andere woorden "Saturnus Cult" zijn net honden.quote:Op zaterdag 21 november 2015 21:12 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Er zijn er zoveel. Als je er éénmaal oog voor hebt kom je het overal tegen net als al het andere symbolisme. Dat is echt geen toeval gewoon omdat het een mooi logo isEr zit een andere betekenis achter.
Haha cool, die zit ik nu net te kijken.quote:Op zaterdag 21 november 2015 21:26 schreef totnutoe het volgende:
deze heb ik eens eerder geplaatst
erg interessant over Saturnus en de zon
haha, ik dacht; zal ik hem plaatsenquote:Op zaterdag 21 november 2015 21:31 schreef Izzy73 het volgende:
Dit is ook een super leerzame docu: Die moet je een keer gezien hebben! (ik zet hem ook in de kluis)
Maar dat 'oude satanisme', bestaat dat dan wel?quote:Op zaterdag 21 november 2015 20:28 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
M'kay, jij hebt het dus over iets anders dan waar dit topic over gaat. Wij hebben het over het oude Satanisme en de Elite.
Mijns inziens is het moderne satanisme niet veel meer dan het afzetten tegen religie. Eeuwenlang probeert de "Elite"' ons middels religie wijs te maken dat we "God" / het goede moeten volgen en we niet mogen vervallen in lust, zelfverrijking en materialisme etc. (Satan)
Dit terwijl ze dit zelf al wel eeuwen doen, ze verkondigen een boodschap waarmee ze een onderdanige slaafse maatschappij creëren maar ondertussen zit in die boodschap allerlei symboliek verweven (Satan/Saturnus) waaruit blijkt dat ze zelf een heel andere ideologie hebben en andere regels volgen.
Het moderne Satanisme volgt dezelfde idealen als de "Elite" al sinds de oudheid doet en wellicht is dit ook stiekem de bedoeling van de "Elite": een materialistische wereld zonder moraal.
Met dank aan Martin.quote:Op zaterdag 21 november 2015 21:37 schreef totnutoe het volgende:
haha, ik dacht; zal ik hem plaatsen
goed man
Ja, allicht, deze planeet gaat al wat jaartjes mee hoor. De Egyptenaren hielden zich daar al mee bezig.quote:Op zaterdag 21 november 2015 21:38 schreef Jigzoz het volgende:
Maar dat 'oude satanisme', bestaat dat dan wel?
huh? martin?quote:
Ja Martin V. ik zat net op deze pagina van zijn website en daar staan beide filmpjes op. Die jij postte en die ik net postte. Via Martin V ben ik uitgekomen op die docu "Alien sky", ik dacht misschien zit jij ook toevallig op die pagina te kijken. Maar blijkbaar niet dus.quote:Op zaterdag 21 november 2015 21:49 schreef totnutoe het volgende:
huh? martin?
hier wat reviews over Symbols of an Alien Sky
https://www.thunderbolts.info/mythology/sasrevgen.htm
oooh, martin veeeeeeequote:Op zaterdag 21 november 2015 21:55 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Ja Martin V. ik zat net op deze pagina van zijn website en daar staan beide filmpjes op. Die jij postte en die ik net postte. Via Martin V ben ik uitgekomen op die docu "Alien sky", ik dacht misschien zit jij ook toevallig op die pagina te kijken. Maar blijkbaar niet dus.![]()
http://www.martinvrijland(...)en-de-saturnus-cult/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |