Game on.quote:Parijs is vrijdagavond opgeschrikt door schietpartijen, gijzelingen en explosies. Daarbij vielen zeker 127 doden. Ook raakten 180 mensen gewond, van wie er 80 zeer slecht aan toe zijn. Een overzicht van de gebeurtenissen.
Wat is er vrijdagavond gebeurd?
Vrijwel gelijktijdig begonnen er op verschillende plekken in de Franse hoofdstad schietpartijen en waren er explosies. Dit gebeurde in het oostelijk deel van het centrum van Parijs.
De eerste schietpartij werd gemeld bij restaurant Le Petit Cambodge aan de Rue Bichat. Daarbij vielen zeker twee doden en zeven gewonden.
Ook gingen terroristen het Theater Bataclan aan de Boulevard Voltaire binnen tijdens een optreden van de Californische rockband Eagles of Death Metal en gijzelden de aanwezigen. Hierbij vielen de meeste slachtoffers, ongeveer honderd. Bij invallen van de Franse politie iets na middernacht zijn zeker drie terroristen gedood.
Ook op de Avenue de la République, de Boulevard Beaumarchais, de Rue de Charonne en op de Boulevard Voltaire, niet ver van theater Bataclan, zijn aanslagen gemeld.
Verder waren er buiten het stadion Saint-Denis explosies te horen. Daar voetbalde op dat moment Frankrijk een vriendschappelijke wedstrijd tegen Duitsland. Die werd gewoon doorgespeeld. President François Hollande, die bij de wedstrijd aanwezig was, werd door zijn beveiligers uit het stadion gehaald. In de buurt van de explosies vielen zeker drie doden. Het gaat hier waarschijnlijk om zelfmoordaanslagen.
Wat weten we over de daders?
Islamitische Staat heeft de aanslagen inmiddels opgeëist en ook de Franse president Hollande heeft de terreurgroep aangewezen als dader. De president zei dat aanvallen buiten het land door IS zijn georganiseerd en met hulp in Frankrijk zijn uitgevoerd.
Volgens de Franse justitie zijn er bij de aanslagen zeker acht terroristen omgekomen, waarvan zeven omdat ze zichzelf met explosieven hebben opgeblazen. Mogelijk lopen er ook nog terroristen vrij rond.
Getuigen, waaronder radiojournalist Julien Pearce op radiozender Europe 1, noemen de aanslagplegers 'zeer jong en zeer beheersd'. Pearce was bij het concert aanwezig. De drie terroristen die in theater Bataclan om zich heen schoten zouden geen gezichtsbedekking hebben gedragen en tijdens het schieten geen woord hebben gezegd. 'Een van hen leek een gewone jongen, die een kalasjnikov vasthield. Dat was alles', aldus Pearce.
Onder de daders van de aanslagen van Parijs was ook een vrouw, meldt wederom radiozender Europe 1 op basis van gesprekken met ooggetuigen. Bij de lichamen van twee daders zijn een Syrisch en een Frans paspoort gevonden. Een van de auto's die door de daders is gebruikt, zou een Belgisch kenteken hebben.
Wat zijn de (politieke) reacties?
'Een oorlogshandeling', noemt de Franse president Hollande de aanslagen. 'Geconfronteerd met terreur moet Frankrijk sterk zijn, groot zijn, en de overheid moet kracht uitstralen. Dat zal gebeuren. We moeten ook een beroep doen op iedereen om verantwoordelijkheid te nemen', zo zei Hollande in een toespraak.
'Dit is een aanslag op de menselijkheid', zei de Amerikaanse president Barack Obama gisteren direct na de aanslagen. Hij benadrukte dat de Verenigde Staten Frankrijk willen helpen bij het onderzoek naar de aanslagen. Ook China heeft de aanslagen in Parijs veroordeeld en is bereid om Frankrijk en de internationale gemeenschap te helpen in de strijd tegen terrorisme.
Mark Rutte reageert geschokt en noemt de aanslagen 'werkelijk afschuwelijk'. 'We hebben hier te maken met extremisten die maar één doel hebben: onze westerse samenleving destabiliseren door haat te zaaien. Ons beste antwoord aan deze barbaren is dat we ons niet uit elkaar laten spelen. We laten ons niet intimideren. Wij zijn met meer, we wijken niet voor onverdraagzaamheid. Geweld en extremisme zullen nooit winnen van vrijheid.'
Welke maatregelen zijn er nu genomen?
In Frankrijk is de noodtoestand uitgeroepen. Daarmee kan beter ingegrepen worden bij groot dreigend gevaar of vermoeden daarvan. Zo hebben leger en politie ruime bevoegdheden om invallen te doen en mensen aan te houden. Ook worden de grenzen gesloten. Luchthavens blijven wel open en treinen blijven rijden.
Minister-president Rutte raadt reizigers naar Frankrijk aan om extra waakzaam te zijn. Maar ook in Nederland zijn extra veiligheidsmaatregelen genomen, zowel zichtbaar als ontzichtbaar. De grensbewaking opgeschaald en geïntensiveerd, met name voor alle verkeer herleidbaar tot Frankrijk. Dit geldt ook voor luchthavens en treinstations.
http://m.parool.nl/parool(...)t-nu-toe-weten.dhtml
De voortvluchtige terrorist:
http://www.telegraaf.nl/b(...)n_vrijgelaten__.html
Ik voel ook een vastberadenheid, maar die vind ik zelf niet zo positief.quote:Op vrijdag 20 november 2015 17:41 schreef Elzies het volgende:
Steek een vette middelvinger op. Ga gewoon door met leven. Die vastberadenheid begin ik steeds meer te voelen.
waarom? Ik zei net ook al, iemand die deze aanslagen pleegt in naam van Allah heeft niks met de islam te maken, behalve dan dat ze zelf claimen van wel.quote:
Ja, natuurlijk. Weet jij een alternatief dan?quote:Op vrijdag 20 november 2015 17:41 schreef Elzies het volgende:
Steek een vette middelvinger op. Ga gewoon door met leven. Die vastberadenheid begin ik steeds meer te voelen.
Zal ik een geheimpje verklappen:quote:Op vrijdag 20 november 2015 17:43 schreef Marrije het volgende:
[..]
waarom? Ik zei net ook al, iemand die deze aanslagen pleegt in naam van Allah heeft niks met de islam te maken, behalve dan dat ze zelf claimen van wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die Lebenslust bringt dich um.
Dus off-topic titel, weg ermee.quote:Op vrijdag 20 november 2015 17:43 schreef Marrije het volgende:
[..]
waarom? Ik zei net ook al, iemand die deze aanslagen pleegt in naam van Allah heeft niks met de islam te maken, behalve dan dat ze zelf claimen van wel.
Sommige mensen hebben moeite om een tegenlicht in te zien.quote:Op vrijdag 20 november 2015 17:43 schreef Marrije het volgende:
[..]
Hou toch op, de islam is een vergif in de handen van jonge zoekende zielen. (zo spiritueel genoeg?)quote:Op vrijdag 20 november 2015 17:43 schreef Marrije het volgende:
[..]
Wat is daar niet positief aan? Ik laat mijn leven echt niet gijzelen door een school aan gekken en andersoortige gestoorden die het klaarblijkelijk leuk vinden om valse bommeldingen te doen of zelf gefabriceerde nep pakketjes neer te leggen op plekken waar veel mensen komen. Dat zien we nu gebeuren.quote:Op vrijdag 20 november 2015 17:42 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik voel ook een vastberadenheid, maar die vind ik zelf niet zo positief.
Open dan een ander topic.quote:Op vrijdag 20 november 2015 17:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben moeite om een tegenlicht in te zien.
ja gaat hier over Parijs en ISquote:
Laten we wel zijn: je hebt nog altijd meer kans om in het verkeer om te komen.quote:Op vrijdag 20 november 2015 17:46 schreef Elzies het volgende:
[..]
Wat is daar niet positief aan? Ik laat mijn leven echt niet gijzelen door een school aan gekken en andersoortige gestoorden die het klaarblijkelijk leuk vinden om valse bommeldingen te doen of zelf gefabriceerde nep pakketjes neer te leggen op plekken waar veel mensen komen. Dat zien we nu gebeuren.
Wordt ik slachtoffer van een terroristische daad, dan kan ik er toch weinig aan doen. Ik ben niet bang voor de dood, maar ik verdedig het leven. Moeten meer mensen doen.
Blijkt die na een hele middag discussies nog niet te snappen.quote:Op vrijdag 20 november 2015 17:46 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ja gaat hier over Parijs en IS
dus islam is vrede kan weg
NWS / Acute Veiligheidssituatie Dortmundquote:
in principe heb je gelijk, ware het niet dat er nog steeds heel veel mensen zijn die dat niet zien. Er zijn heel veel mensen die toch nog denken dat het een extreme vorm van islam is.quote:Op vrijdag 20 november 2015 17:44 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dus off-topic titel, weg ermee.
Als de islam niets te maken heeft met de aanslagen in Parijs dan slaat het dus nergens op.
Maar we gaan de TT niet aanpassen omdat jij dat vindt.quote:Op vrijdag 20 november 2015 17:44 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dus off-topic titel, weg ermee.
Als de islam niets te maken heeft met de aanslagen in Parijs dan slaat het dus nergens op.
Dat vind ik echt zo'n dooddoener argument.quote:Op vrijdag 20 november 2015 17:47 schreef Morendo het volgende:
[..]
Laten we wel zijn: je hebt nog altijd meer kans om in het verkeer om te komen.
Walgelijk, echt walgelijk.quote:Op vrijdag 20 november 2015 17:48 schreef Marrije het volgende:
[..]
in principe heb je gelijk, ware het niet dat er nog steeds heel veel mensen zijn die dat niet zien. Er zijn heel veel mensen die toch nog denken dat het een extreme vorm van islam is.
waarom niet?quote:Op vrijdag 20 november 2015 17:48 schreef Specularium het volgende:
[..]
Maar we gaan de TT niet aanpassen omdat jij dat vindt.
Maar dat is toch ook zo? Wat ben je aan het trollen geslagen, Marije.quote:Op vrijdag 20 november 2015 17:48 schreef Marrije het volgende:
Er zijn heel veel mensen die toch nog denken dat het een extreme vorm van islam is.
zou het een strategie zijn, zoveel mogelijk bommeldingen overal, false reports en dan wanneer de politie lakser wordt, een grote knal?quote:Op vrijdag 20 november 2015 17:47 schreef myShizzle het volgende:
[..]
NWS / Acute Veiligheidssituatie Dortmund
...nog niets en daar zal het vast wel bij blijven, maar toch...
quote:Op vrijdag 20 november 2015 17:44 schreef Morendo het volgende:
[..]
Zal ik een geheimpje verklappen:Lekker Midas Dekkers nadoen. Hij was grappiger.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit, dus.
Als ik in Parijs of Brussel zou wonen zou ik me wellicht iets angstiger voelen, maar momenteel voel ik me gewoon 'zen'.quote:Op vrijdag 20 november 2015 17:49 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dat vind ik echt zo'n dooddoener argument.
als je extreem islamitisch wilt zijn dan pleeg je geen aanslagen op onschuldige mensen. Waarom vind jij dat getrol?quote:Op vrijdag 20 november 2015 17:50 schreef Morendo het volgende:
[..]
Maar dat is toch ook zo? Wat ben je aan het trollen geslagen, Marije.
ga je nu Moslim propaganda posten ?quote:
Wispelturig heurrr, laten ze wat van zich in het openbaar horen, is het nu weer moslim propaganda. Het is ook nooooooittt goed.quote:Op vrijdag 20 november 2015 17:53 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ga je nu Moslim propaganda posten ?
Nee, dat is Istislam.quote:Op vrijdag 20 november 2015 17:54 schreef deedeetee het volgende:
Islam betekend : onderwerping en wat heeft dat nou met vrede te maken ?
Wat wordt de volgende: Oproep voor stille tocht voor de daders?quote:Op vrijdag 20 november 2015 17:48 schreef Specularium het volgende:
[..]
Maar we gaan de TT niet aanpassen omdat jij dat vindt.
Ik denk niet dat je zulke uitspraken kunt doen over de motieven van andere mensen. Het is gewoon de aloude 'No True Scotsman' drogreden die jij hier verkoopt. Laat me raden: wanneer een moslim zegt dat op homoseksualiteit en apostasie de doodstraf staat dan is dat ook geen echte moslim?quote:Op vrijdag 20 november 2015 17:52 schreef Marrije het volgende:
[..]
als je extreem islamitisch wilt zijn dan pleeg je geen aanslagen op onschuldige mensen. Waarom vind jij dat getrol?
Der valt daarin wel een duidelijke nuance te maken als men de tekst bestudeert, de Islamitische literatuur maakt een duidelijke case met haar houding tov geloofsafval en homoseksualiteit, rechtvaardigen om onschuldige mensen te doden moet je toch wel wat meer door de regels lezen op een creatieve wijze.quote:Op vrijdag 20 november 2015 17:55 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je zulke uitspraken kunt doen over de motieven van andere mensen. Het is gewoon de aloude 'No True Scotsman' drogreden die jij hier verkoopt. Laat me raden: wanneer een moslim zegt dat op homoseksualiteit en apostasie de doodstraf staat dan is dat ook geen echte moslim?
joh ga jij in je eentje een topic beginnen over de islamquote:Op vrijdag 20 november 2015 17:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Der valt daarin wel een duidelijke nuance te maken als men de tekst bestudeert, de Islamitische literatuur maakt een duidelijke case met haar houding tov geloofsafval en homoseksualiteit, rechtvaardigen om onschuldige mensen te doden moet je toch wel wat meer door de regels lezen op een creatieve wijze.
Er is blijkbaar geen nuance, islam is vrede.quote:Op vrijdag 20 november 2015 17:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Der valt daarin wel een duidelijke nuance te maken als men de tekst bestudeert, de Islamitische literatuur maakt een duidelijke case met haar houding tov geloofsafval en homoseksualiteit, rechtvaardigen om onschuldige mensen te doden moet je toch wel wat meer door de regels lezen op een creatieve wijze.
Zeg je nou dat woorden als 'de Islam' niet in dit topic mogen voorkomen?quote:Op vrijdag 20 november 2015 17:59 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
joh ga jij in je eentje een topic beginnen over de islam![]()
dit gaat over Parijs
onbegrijpelijk dat de mods niet ingrijpenquote:Op vrijdag 20 november 2015 17:59 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Er is blijkbaar geen nuance, islam is vrede.
En sinds wanneer is dit topic veranderd in een discussie over de islam? Die hadden er toch niets mee te maken?
Redelijk offtopic, want die hebben er niets mee te maken.quote:Op vrijdag 20 november 2015 17:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zeg je nou dat woorden als 'de Islam' niet in dit topic mogen voorkomen?
over dat laatste heb ik geen kennis.quote:Op vrijdag 20 november 2015 17:55 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je zulke uitspraken kunt doen over de motieven van andere mensen. Het is gewoon de aloude 'No True Scotsman' drogreden die jij hier verkoopt. Laat me raden: wanneer een moslim zegt dat op homoseksualiteit en apostasie de doodstraf staat dan is dat ook geen echte moslim?
Wat is er nou genuanceerder dan vrede en passiviteit. Bij IS hoef je geen nuances te zoeken.quote:Op vrijdag 20 november 2015 17:59 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Er is blijkbaar geen nuance, islam is vrede.
Je bent echt dermate vers op FOK! dat je geen idee hebt tegenover wie je zoiets vraagt hequote:En sinds wanneer is dit topic veranderd in een discussie over de islam? Die hadden er toch niets mee te maken?
Ja, ja, ik begreep je de eerste keer al, alleen wil ik je geen woorden in de mond leggen, dus vraag ik het je concreet, zeg je nou dat de Islam als onderwerp buiten de aanslagen in Parijs vallen en daarom niets over de Islam valt te zeggen in dit topic.quote:Op vrijdag 20 november 2015 18:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Redelijk offtopic, want die hebben er niets mee te maken.
Dit topic gaat over Parijs en de aanslagpleger en alle gevolgen ervan.
Islam had toch niks met IS te maken ?quote:Op vrijdag 20 november 2015 17:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zeg je nou dat woorden als 'de Islam' niet in dit topic mogen voorkomen?
Blijf nogmaals ontopic.quote:Op vrijdag 20 november 2015 18:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat is er nou genuanceerder dan vrede en passiviteit. Bij IS hoef je geen nuances te zoeken.
[..]
Je bent echt dermate vers op FOK! dat je geen idee hebt tegenover wie je zoiets vraagt he?
Stel dan ook geen idiote vragen aan mij over zaken waar ik mij niet zodanig over heb geuit.quote:Op vrijdag 20 november 2015 18:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Blijf nogmaals ontopic.
Het interesseert me werkelijk niets wie jij bent.
tegenover wie > oh je voelt je heel wat ?quote:Op vrijdag 20 november 2015 18:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat is er nou genuanceerder dan vrede en passiviteit. Bij IS hoef je geen nuances te zoeken.
[..]
Je bent echt dermate vers op FOK! dat je geen idee hebt tegenover wie je zoiets vraagt he?
IS heeft alles met Islam te maken.quote:Op vrijdag 20 november 2015 18:03 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Islam had toch niks met IS te maken ?
of nu ineens wel ?
ohh zoquote:Op vrijdag 20 november 2015 18:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
IS heeft alles met Islam te maken.
Behoorlijk.quote:Op vrijdag 20 november 2015 18:04 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
tegenover wie > oh je voelt je heel wat ?
Om te beginnen zou ik iemand die van zijn geloof valt of iemand die zonder kleren op een andere man valt al niet beschouwen als 'schuldig', maar ik ben dan ook niet behept met de fantastische islamitische ethiek. Ik ben een stouterd.quote:Op vrijdag 20 november 2015 17:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
A ha Jij bent Allahquote:Op vrijdag 20 november 2015 18:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Stel dan ook geen idiote vragen aan mij over zaken waar ik mij niet zodanig over heb geuit.
nou dan heb je aan mij een verkeerdequote:
quote:Op vrijdag 20 november 2015 18:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
IS heeft alles met Islam te maken.
Dat je er geen kennis over hebt heeft je nog nooit weerhouden tot het doen van uitspraken. Dus nogmaals: kun je uit naam van Allah iemand die van zijn geloof valt, tovenarij pleegt of seks heeft met iemand van hetzelfde geslacht vermoorden en dan alsnog een goede moslim zijn?quote:Op vrijdag 20 november 2015 18:01 schreef Marrije het volgende:
[..]
over dat laatste heb ik geen kennis.
Het blijkt nu ook dat meerdere daders drugs gebruikten, wil je extreem islamitisch zijn dan past dat niet bij elkaar. Idem het doden van onschuldige mensen. Wat iemands motief ook is. Dus als iemand zich kapot snuift en zich dan opblaast uit naam van islam, dan is diegene flink ziek. Niet extreem islamitisch. Wel extreem. Niet islamitisch, al beweert ie van wel.
Je hebt niet ongelijk ofzo, de hele rechtvaardiging van het plegen van aanslagen op burgers in Parijs komt voort uit redeneringen dat de burger belasting aan het betalen is en daarmee de oorlogen en overheid steunt, wat op zich een behoorlijke leap is, maar desalniettemin is dat natuurlijk een lezing wat is 'beredeneerd' itt dat er duidelijke richtlijnen zijn voor het vervolgen van homo's en afvalligen.quote:Op vrijdag 20 november 2015 18:05 schreef Morendo het volgende:
[..]
Om te beginnen zou ik iemand die van zijn geloof valt of iemand die zonder kleren op een andere man valt al niet beschouwen als 'schuldig', maar ik ben dan ook niet behept met de fantastische islamitische ethiek. Ik ben een stouterd.
twitter:stefandevries twitterde op vrijdag 20-11-2015 om 17:48:25Interesting: Belgian Police patrolling with heavy arms at Paris Gare du Nord Station. reageer retweet
Zolang van hen maar niet verwacht wordt dat ze momenteel patrouilleren op Gare du Bruxelles-Midi, heb ik daar geen bezwaren tegen.quote:Op vrijdag 20 november 2015 18:08 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:stefandevries twitterde op vrijdag 20-11-2015 om 17:48:25Interesting: Belgian Police patrolling with heavy arms at Paris Gare du Nord Station. reageer retweet
Wat voor verklaring geef jij dan aan het feit dat in alle islamitische landen het zeer droevig gesteld is met de positie van vrouwen, de mensenrechten in het algemeen, persvrijheid, de sociaal-economische positie (tenzij ze de mazzel hebben dat er olie ligt) en de democratie?quote:Op vrijdag 20 november 2015 18:01 schreef Marrije het volgende:
[..]
over dat laatste heb ik geen kennis.
Het blijkt nu ook dat meerdere daders drugs gebruikten, wil je extreem islamitisch zijn dan past dat niet bij elkaar. Idem het doden van onschuldige mensen. Wat iemands motief ook is. Dus als iemand zich kapot snuift en zich dan opblaast uit naam van islam, dan is diegene flink ziek. Niet extreem islamitisch. Wel extreem. Niet islamitisch, al beweert ie van wel.
Offtopic, dit heeft niets met de aanslagen in Parijs te maken, gelieve ontopic te blijven.quote:Op vrijdag 20 november 2015 18:10 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Wat voor verklaring geef jij dan aan het feit dat in alle islamitische landen het zeer droevig gesteld is met de positie van vrouwen, de mensenrechten in het algemeen, persvrijheid, de sociaal-economische positie (tenzij ze de mazzel hebben dat er olie ligt) en de democratie?
twitter:AFP twitterde op vrijdag 20-11-2015 om 18:08:27#BREAKING Paris attacks ringleader's cousin did not blow herself up in raid: police reageer retweet
Wat dan, een ongelukje?quote:Op vrijdag 20 november 2015 18:16 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:AFP twitterde op vrijdag 20-11-2015 om 18:08:27#BREAKING Paris attacks ringleader's cousin did not blow herself up in raid: police reageer retweet
Oja, dat is waar ook, die aanslagen zijn gepleegd door de smurfen.quote:Op vrijdag 20 november 2015 18:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Offtopic, dit heeft niets met de aanslagen in Parijs te maken, gelieve ontopic te blijven.
dat weerhoudt mij wel van het doen van uitspraken mbt deze kwestie, ik zou het niet kunnen onderbouwen. Dat is toch prima. Ik zie het probleem niet.quote:Op vrijdag 20 november 2015 18:08 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat je er geen kennis over hebt heeft je nog nooit weerhouden tot het doen van uitspraken. Dus nogmaals: kun je uit naam van Allah iemand die van zijn geloof valt, tovenarij pleegt of seks heeft met iemand van hetzelfde geslacht vermoorden en dan alsnog een goede moslim zijn?
Bovendien: was het mogelijk gebruik van drugs al ontkracht.
I know right, zodra je ook maar iets zegt tegen de apologeten / antagonisten raken ze helemaal in de war.quote:Op vrijdag 20 november 2015 18:17 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Oja, dat is waar ook, die aanslagen zijn gepleegd door de smurfen.
joh zout op met je gemekker over de islamquote:Op vrijdag 20 november 2015 18:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Istislam is overgeven / onderwerpen.
Islam is het omarmen van vrede.
Salaam is vrede.
Je kunt ook zeggen ik kap met die onzin en ga moreel beschouwd op eigen houtje zo goed mogelijk leven.quote:Op vrijdag 20 november 2015 18:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Istislam is overgeven / onderwerpen.
Islam is het omarmen van vrede.
Salaam is vrede.
Waar staat IS dan voor, Internationale Socialisten?quote:Op vrijdag 20 november 2015 18:20 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
joh zout op met je gemekker over de islam
dit gaat hier over een aanslag van IS in Parijs
zo komen ze nog met een bewering dat de bomgordel is geraakt door een politie kogelquote:
Wat gaat dat uitmaken, de Islam biedt spanning en mooie beloftes voor het leven hierna, denk dat ideologische motivaties niet uit te roeien vallen, ook al is er geen moslim meer op aarde, ga je altijd motiverende ideologieën vinden?quote:Op vrijdag 20 november 2015 18:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je kunt ook zeggen ik kap met die onzin en ga moreel beschouwd op eigen houtje zo goed mogelijk leven.
O, ja, toch weer de schuld van het westen.quote:Op vrijdag 20 november 2015 18:22 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
zo komen ze nog met een bewering dat de bomgordel is geraakt door een politie kogel
Dat is ook wel tuig, maar toch van een wat andere orde denk ik zo....quote:Op vrijdag 20 november 2015 18:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waar staat IS dan voor, Internationale Socialisten?
Iedereen kan toch op zijn vingertjes aftellen dat dat een hoop onzin is? Kom op zeg.quote:Op vrijdag 20 november 2015 18:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat gaat dat uitmaken, de Islam biedt spanning en mooie beloftes voor het leven hierna, denk dat ideologische motivaties niet uit te roeien vallen, ook al is er geen moslim meer op aarde, ga je altijd motiverende ideologieën vinden?
ja en dat iedereen een bomgordel moet kunnen dragen in huiselijke kringquote:Op vrijdag 20 november 2015 18:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
O, ja, toch weer de schuld van het westen.
Het probleem is dat het in het midden blijft hangen of jij het rechtvaardig vindt dat homo's, 'tovenaars' en mensen die van het geloof vallen gedood mogen worden met een beroep op de koran/sharia. Maar blijkbaar vind jij dat wel prima.quote:Op vrijdag 20 november 2015 18:19 schreef Marrije het volgende:
[..]
dat weerhoudt mij wel van het doen van uitspraken mbt deze kwestie, ik zou het niet kunnen onderbouwen. Dat is toch prima. Ik zie het probleem niet.
Of iemand een goede moslim is geen idee, daar ga ik niet over. Ik denk dat iedere moslim zo zijn zonden heeft, maar dat maakt die zonden niet opeens islsmitisch omdat het een moslim is die ze begaat. Dus een moslim die aanslagen pleegt op onschuldige mensen begaat een zonde, of hij dan uiteindelijk nog genoeg credits heeft om 'goed' te zijn is niet aan mij. Waar het mij om gaat, die aanslagen zijn niet islamitisch, ook niet als een moslim ze pleegt.
Het gebruik van drugs was al ontkracht? Heb ik gemist.
Wie is iedereen, ik twijfel aan de intellectuele capaciteiten van de mensheid, rationaliteit is een luxe voor velen, zeker als je bent geïndoctrineerd en gebrainwashed. Onder die 'iedereen' vallen ideologische strijders echt niet, zeker niet iemand die een aanval opent op willekeurige mensen om nooit meer een zonsopgang mee te kunnen maken.quote:Op vrijdag 20 november 2015 18:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Iedereen kan toch op zijn vingertjes aftellen dat dat een hoop onzin is? Kom op zeg.
HET ZIJN GEEN MOSLIMS, begrijp dat dan toch. Voordat ze de bomgordel laten ontploffen zeggen ze ook nooit Allahu Akbar, dat is een misverstand. Ze zeggen namelijk 'al mijn vlees mag naar de snackbar'.quote:Op vrijdag 20 november 2015 18:20 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
joh zout op met je gemekker over de islam
dit gaat hier over een aanslag van IS in Parijs
En de kleintjes ook hè.quote:Op vrijdag 20 november 2015 18:25 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ja en dat iedereen een bomgordel moet kunnen dragen in huiselijke kring
Het zijn wel moslims vriend, ze zeggen dat toch.quote:Op vrijdag 20 november 2015 18:27 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
HET ZIJN GEEN MOSLIMS, begrijp dat dan toch. Voordat ze de bomgordel laten ontploffen zeggen ze ook nooit Allahu Akbar, dat is een misverstand. Ze zeggen namelijk 'al mijn vlees mag naar de snackbar'.
Ja, je individuele moraal kickt in dat je les autres geen pijn wil toedienen toch? Je moet je inhouden altijd. Je moet ernaar streven dat les autres zich prettig voelen (wat niet makkelijk is als je een relatie hebt met een vrouw). Je moet verzachten, niet verharden an sich. En je moet je verzetten tegen bully's, die de zwakkeren willen pakken. Ik vind het niet zo moeilijk eigenlijk. Hoef je geen intellectueel groot licht voor te zijn ook.quote:Op vrijdag 20 november 2015 18:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wie is iedereen, ik twijfel aan de intellectuele capaciteiten van de mensheid, rationaliteit is een luxe voor velen, zeker als je bent geïndoctrineerd en gebrainwashed. Onder die 'iedereen' vallen ideologische strijders echt niet, zeker niet iemand die een aanval opent op willekeurige mensen om nooit meer een zonsopgang mee te kunnen maken.
Lijkt me enkel en alleen van toepassing als je ook maar een beetje van de gouden regel hebt kunnen omarmen, lang niet vanzelfsprekend. de maatschappij is aan het verharden en op veel vlakken kut, als je het daarbovenop ook nog eens zelf kut hebt en aan het radicaliseren bent, dan zijn bepaalde onwenselijke zaken sneller werkelijkheid.quote:Op vrijdag 20 november 2015 18:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, je individuele moraal kickt in dat je les autres geen pijn wil toedienen toch? Je moet je inhouden altijd. Je moet ernaar streven dat les autres zich prettig voelen (wat niet makkelijk is als je een relatie hebt met een vrouw). Je moet verzachten, niet verharden an sich. En je moet je verzetten tegen bully's, die de zwakkeren willen pakken. Ik vind het niet zo moeilijk eigenlijk. Hoef je geen intellectueel groot licht voor te zijn ook.
Ach, je moet een beetje humor hebben joh, serious. Mensen worden altijd blij als je leuk uit de hoek komt.quote:Op vrijdag 20 november 2015 18:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Lijkt me enkel en alleen van toepassing als je ook maar een beetje van de gouden regel hebt kunnen omarmen, lang niet vanzelfsprekend. de maatschappij is aan het verharden en op veel vlakken kut, als je het daarbovenop ook nog eens zelf kut hebt en aan het radicaliseren bent, dan zijn bepaalde onwenselijke zaken sneller werkelijkheid.
Nogmaals, we gaan niet op meningen modden.quote:Op vrijdag 20 november 2015 18:00 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
onbegrijpelijk dat de mods niet ingrijpen
Grap van de eeuw.quote:Op vrijdag 20 november 2015 18:40 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nogmaals, we gaan niet op meningen modden.
Als jij wilt dat we dit aan gaan passen omdat het niet in jouw straatje past heb je er niks van begrepen.
Voer dan gewoon de discussie waarom het wel of geen knuffelreligie is.
het gaat hier toch niet over religie of de islam ?quote:Op vrijdag 20 november 2015 18:40 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nogmaals, we gaan niet op meningen modden.
Als jij wilt dat we dit aan gaan passen omdat het niet in jouw straatje past heb je er niks van begrepen.
Voer dan gewoon de discussie waarom het wel of geen knuffelreligie is.
Nee, het gaat om een TT.quote:Op vrijdag 20 november 2015 18:42 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
het gaat hier toch niet over religie of de islam ?
Er zijn niet zoveel ideologieën die een belofte voor het hiernamaals bieden. Die paar die er zijn moet je dan ook ontmoedigen.quote:Op vrijdag 20 november 2015 18:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat gaat dat uitmaken, de Islam biedt spanning en mooie beloftes voor het leven hierna, denk dat ideologische motivaties niet uit te roeien vallen, ook al is ereen moslim meer op aarde, ga je altijd motiverende ideologieën vinden?
Humor en zelfspot ga je bij mij niet vinden.quote:Op vrijdag 20 november 2015 18:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ach, je moet een beetje humor hebben joh, serious. Mensen worden altijd blij als je leuk uit de hoek komt.
O, ik dacht dat je ook Joods was.quote:Op vrijdag 20 november 2015 18:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Humor en zelfspot ga je bij mij niet vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |