http://jlcollinsnh.com/stock-series/quote:Op donderdag 19 november 2015 20:28 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Dag allemaal.
Extreme n00b belegger hier. Ik heb me de afgelopen maand bezig gehouden met het proberen te snappen van de beurs. Ik ben nog met de boeken bezig, maar ik neig heel sterk naar obligaties of een beleggingsfonds. Omdat ik ben bang dat ik het ga verneuken wegens beperkte kennis. Maar ik zie dat mijn moeder aardig wat verdient met een (flink) aandeel in een ASN fonds, maar daar ga ik nu niet instappen, want die koers is 30 euro hoger dan dat die was toen zij hem kocht.
De belangrijkste redenen: ik heb een 2x een pre-erfenis (opa wil geen belasting betalen over zijn erfenis dus geeft maximaal geld weg) wat neerkomt op 3000+ euro waar ik nu niks mee doe. Op de spaarbank krijg ik 0,7%().
Wat ik als verstandige regels zie (uit literatuur)
- snel verlies pakken en niet te snel winst pakken
- niet beleggen met geld wat je niet hebt of geleend geld (bij mij nvt)
- niet laten leiden door emoties
Om te beginnen eigenlijk een heel simpele vraag, misschien wel een domme. Wat zijn goede beleggingsproducten in deze tijd? In mijn geval voor 3000, e ik kan het geld ook niet eeuwig in de koelkast zetten, want ik kan het wellicht binnen enkele jaren goed gebruiken
Dat is een vraag waar ik maar moeilijk objectief antwoord op weet te vinden. Een hele aandelenportefeuille aanmaken en bijhouden durf ik (nog) niet aan. Naar een adviseur van de bank gaan lijkt me ook niks, die probeert me misschien wel klote aandelen te verkopen als hij merkt dat ik een n00b ben
En de begrippenlijst doet het niet
Ik heb er wel een beetje spijt van niet te hebben ingeschreven.quote:
Waarom wil je ABN zo graag hebben?quote:Op vrijdag 20 november 2015 09:13 schreef Ellen_1984 het volgende:
1609 stuks toegewezen gekregen (van de 5000 stuks waarop ik ingeschreven had). Valt toch een klein beetje tegen, is nog minder dan de helft!
Ik denk dat er (bij de eerste tranche) wel een discount gegeven is. Als ik kerncijfers naast die van andere banken leg. En ik denk dat dit opzettelijk is om de eerste tranche een success te maken. Het is dus ' gratis' meeliften.quote:Op vrijdag 20 november 2015 09:13 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Waarom wil je ABN zo graag hebben?
Je laat ze niet staan voor het dividend? Of ben je meer van het handelen?quote:Op vrijdag 20 november 2015 09:14 schreef Ellen_1984 het volgende:
Ik denk dat het juist wel de particulieren zijn die meteen bij opening verkopen. Nah, als er een euro op zit dan gooi ik ze er ook uit.
In principe ben ik B&H. Maar een handelskansje pak ik soms ook. Ik denk dat ik dit eerder zie als een handelskansje.quote:Op vrijdag 20 november 2015 09:18 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Je laat ze niet staan voor het dividend? Of ben je meer van het handelen?
Als het jaartal in je username je geboortejaar is, dan heb je het goed voor elkaar als je nu al 5k aandelen ABN aan had kunnen kopen als onderdeel van je portefeuille. Of heb je alle mogelijke middelen vrijgemaakt specifiek voor deze beursgang?quote:Op vrijdag 20 november 2015 09:13 schreef Ellen_1984 het volgende:
1609 stuks toegewezen gekregen (van de 5000 stuks waarop ik ingeschreven had). Valt toch een klein beetje tegen, is nog minder dan de helft!
Ik heb nog wel een tip: Schrijf al je fouten die je maakt op. Ik doe dat ook, zorgt ervoor dat je niet tweemaal dezelfde fouten gaat maken.quote:Op donderdag 19 november 2015 20:28 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Dag allemaal.
Extreme n00b belegger hier. Ik heb me de afgelopen maand bezig gehouden met het proberen te snappen van de beurs. Ik ben nog met de boeken bezig, maar ik neig heel sterk naar obligaties of een beleggingsfonds. Omdat ik ben bang dat ik het ga verneuken wegens beperkte kennis. Maar ik zie dat mijn moeder aardig wat verdient met een (flink) aandeel in een ASN fonds, maar daar ga ik nu niet instappen, want die koers is 30 euro hoger dan dat die was toen zij hem kocht.
De belangrijkste redenen: ik heb een 2x een pre-erfenis (opa wil geen belasting betalen over zijn erfenis dus geeft maximaal geld weg) wat neerkomt op 3000+ euro waar ik nu niks mee doe. Op de spaarbank krijg ik 0,7%().
Wat ik als verstandige regels zie (uit literatuur)
- snel verlies pakken en niet te snel winst pakken
- niet beleggen met geld wat je niet hebt of geleend geld (bij mij nvt)
- niet laten leiden door emoties
Om te beginnen eigenlijk een heel simpele vraag, misschien wel een domme. Wat zijn goede beleggingsproducten in deze tijd? In mijn geval voor 3000, e ik kan het geld ook niet eeuwig in de koelkast zetten, want ik kan het wellicht binnen enkele jaren goed gebruiken
Dat is een vraag waar ik maar moeilijk objectief antwoord op weet te vinden. Een hele aandelenportefeuille aanmaken en bijhouden durf ik (nog) niet aan. Naar een adviseur van de bank gaan lijkt me ook niks, die probeert me misschien wel klote aandelen te verkopen als hij merkt dat ik een n00b ben
En de begrippenlijst doet het niet
gefeliciteerdquote:Op vrijdag 20 november 2015 12:29 schreef Zith het volgende:
Zit weer op een all-time high met mijn index portfolio![]()
World Online verging het slechter op de eerste handelsdagquote:Op vrijdag 20 november 2015 13:32 schreef Arcee het volgende:
ABN AMRO is direct al een stabiel aandeel geworden.
Waarom denk je dat? In de sector is het helemaal niet overgewaardeerd!quote:Op zondag 22 november 2015 21:17 schreef Geranium_Opa het volgende:
Ben benieuwd wanneer ABN onder de IPO prijs zakt, ik denk volgende maand.
En houd de fouten van anderen in de gatenquote:Op vrijdag 20 november 2015 13:13 schreef JortK het volgende:
Ik heb nog wel een tip: Schrijf al je fouten die je maakt op. Ik doe dat ook, zorgt ervoor dat je niet tweemaal dezelfde fouten gaat maken.
Viel mij ook op.quote:Op maandag 7 december 2015 04:55 schreef ssebass het volgende:
Kmi dat consequent opgehemeld werd door alle analisten als goed bedrijf, goed management etc, gaat nu toch wel erg hard door het putje.
Daardoor heb je nu wel meer dan 12% dividend yield. Overigens wel met en pay out ratio van meer dan 300%
Een bedrijf met zo'n marketcap crashed toch niet zomaar. Hebben ze niet teveel geinvesteerd tegen een te lage rente en kunnen ze die investeringen nu niet terugverdienen vanwege de lage olieprijzen? Ofwel: gaat de toko niet gewoon failliet en is $12 niet nog te veel gevraagd?quote:Op maandag 7 december 2015 11:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Viel mij ook op.
Zit er aan te denken er in te stappen.
In zekere zin zitten ze alleen in het transport van de olie en gas en niet in de producten zelf.quote:Op maandag 7 december 2015 12:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een bedrijf met zo'n marketcap crashed toch niet zomaar. Hebben ze niet teveel geinvesteerd tegen een te lage rente en kunnen ze die investeringen nu niet terugverdienen vanwege de lage olieprijzen? Ofwel: gaat de toko niet gewoon failliet en is $12 niet nog te veel gevraagd?
Zit je hier nou serieus beleid van Draghi te verdedigen?quote:Op maandag 7 december 2015 08:24 schreef LXIV het volgende:
Nu zullen we deze week wel een beetje herstellen van het Draghi-gebeuren van vorige week. Ik hoop het tenminste, want ik heb wat geschreven puts die over 2 weken expireren. Niet dat ik daar geen winst op maak, maar een expiratie tegen de expiratiekoers aan is altijd het gunstigste.
Verder vind ik het eigenlijk wel goed dat Draghi het niet ál te gek maakt. Uiteindelijk moeten we toch weer een keer terug naar normale niveaus en hoe meer we daar van afwijken, hoe langer die weg is.
Blijft dezelfde sector natuurlijk. Snel even een scan gemaakt en mijn vermoedens bleken wel te kloppen. Dept gedowngraded, geen zicht op verbetering in de oliesector en mogelijk een stijgende rente in de VS de komende jaren. Als ze dan ook nog meer aan rente moeten betalen, dan kan zo'n overleveraged bedrijf snel op z'n knieëen komen.quote:Op maandag 7 december 2015 12:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
In zekere zin zitten ze alleen in het transport van de olie en gas en niet in de producten zelf.
Ja precies, het zijn met name pijpleidingen voor gas. Het probleem zit hem in de debt. Pay out ratio van meer dan 300% helpt dan niet. Ze verwachten nog een verdere winstdaling komend jaar en naar mijn idee moeten ze toch echt dividend gaan korten. Weet niet of mensen daar rekening mee houden want ik verwacht dan nog een harde daling. Verhogen van rente bij zo'n schuld is echt problematisch. Ik wil op zich wel instappen maar moet eerst zien hoe dat allemaal uitpakt. Tot die tijd zie ik nog weinig upside.quote:Op maandag 7 december 2015 12:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
In zekere zin zitten ze alleen in het transport van de olie en gas en niet in de producten zelf.
Nee, maar wel dat ik het eerder positief dan negatief vond dat Draghi niet nóg agressiever de geldpomp aanzette.quote:Op maandag 7 december 2015 12:18 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Zit je hier nou serieus beleid van Draghi te verdedigen?
Ik zou pas instappen wanneer die dividend cut (wat op zich wijs beleid is), is geweest.quote:Op maandag 7 december 2015 12:26 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ja precies, het zijn met name pijpleidingen voor gas. Het probleem zit hem in de debt. Pay out ratio van meer dan 300% helpt dan niet. Ze verwachten nog een verdere winstdaling komend jaar en naar mijn idee moeten ze toch echt dividend gaan korten. Weet niet of mensen daar rekening mee houden want ik verwacht dan nog een harde daling. Verhogen van rente bij zo'n schuld is echt problematisch. Ik wil op zich wel instappen maar moet eerst zien hoe dat allemaal uitpakt. Tot die tijd zie ik nog weinig upside.
Precies dividend cut en de eerste rate hike(s). Denk dat die beiden voor verdere daling zorgen. Daarnaast moeten ik ook meer overtuigd worden dat die enorme debt niet uit de hand gaat lopen.quote:Op maandag 7 december 2015 12:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zou pas instappen wanneer die dividend cut (wat op zich wijs beleid is), is geweest.
Helder.quote:Op maandag 7 december 2015 12:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Blijft dezelfde sector natuurlijk. Snel even een scan gemaakt en mijn vermoedens bleken wel te kloppen. Dept gedowngraded, geen zicht op verbetering in de oliesector en mogelijk een stijgende rente in de VS de komende jaren. Als ze dan ook nog meer aan rente moeten betalen, dan kan zo'n overleveraged bedrijf snel op z'n knieëen komen.
Ik zou in ieder geval niet mijn ziel en zaligheid erin beleggen. Het is gewoon een zeer riskant fonds, waarvan de markt de waarde niet echt goed kan bepalen op dit moment.
Als ze onder de FTT gaan vallen die er helaas schijnt te komen, is het snel gedaan met het sprookje.quote:Op maandag 7 december 2015 15:17 schreef BasEnAad het volgende:
Dat Flow Traders gaat ook als een malle.
Het bedrijf maakt flinke winst en profiteert van hoge volatiliteit. Zit er nog een addertje onder het gras of is het gewoon een stabiele winst voor de toekomst?
Het eerste is in ieder geval al uitgekomen. 75% dividend cut (ipv 10% stijging die was beloofd), aandeel ging meteen weer op zo'n -5%. Nu de rate hike nog, maar die is al meer ingeprijsd lijkt mij en het effect is nu kleiner vanwege de sterke verlaging van het dividend (waarvoor ze moesten lenen om uit te kunnen keren).quote:Op maandag 7 december 2015 13:01 schreef ssebass het volgende:
[..]
Precies dividend cut en de eerste rate hike(s). Denk dat die beiden voor verdere daling zorgen. Daarnaast moeten ik ook meer overtuigd worden dat die enorme debt niet uit de hand gaat lopen.
Jup 'the greater fool theory' draait nog steeds op volle toeren. De hele markt is een grote game of chicken geworden. We zullen zien hoe het afloopt. Hopelijk niet in een deflatie die omslaat in enorme inflatie... daar ben ik wel bang voor.quote:Op vrijdag 11 december 2015 12:28 schreef Geranium_Opa het volgende:
Alle perma bulls hier zullen wel een flinke kater hebben.
http://www.telegraaf.nl/d(...)ooruitzichten__.html
Gelukkig staat de economie er heel goed voor, koop de dip.
Ach, het is niet zo'n drama dat er hoge inflatie aankomt. Dan kunnen de staten hun bergen staatsschuld ook financieren.quote:Op vrijdag 11 december 2015 13:16 schreef ssebass het volgende:
[..]
Jup 'the greater fool theory' draait nog steeds op volle toeren. De hele markt is een grote game of chicken geworden. We zullen zien hoe het afloopt. Hopelijk niet in een deflatie die omslaat in enorme inflatie... daar ben ik wel bang voor.
Objectieve waarde, wat moet ik me daarbij voorstellen?quote:Op maandag 14 december 2015 10:53 schreef LXIV het volgende:
Goud is altijd een gok en de waarde ervan is niet objectief vast e stellen.
Ik niet want dat zal teveel opschudding in de markt veroorzaken, zoals vorige keer bleek. Denk dat velen vooral naar hints gaan zoeken wat er daarna gaat gebeuren qua hikes.quote:Op maandag 14 december 2015 16:31 schreef JimmyJames het volgende:
Zijn er nog mensen die verwachten dat de Fed de rente woensdag niet zal verhogen?
Ah geen slechte tipquote:Op vrijdag 20 november 2015 13:13 schreef JortK het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een tip: Schrijf al je fouten die je maakt op. Ik doe dat ook, zorgt ervoor dat je niet tweemaal dezelfde fouten gaat maken.
Andere tip: begin nooit aan binaire opties.quote:Op maandag 14 december 2015 18:48 schreef rayscholten het volgende:
Nog een tip: gebruik waar mogelijk altijd eerst een demo-account om mee te oefenen. Voor binaire opties zijn er bijvoorbeeld meerdere brokers waarbij je dit kunt uitproberen, zie o.a. hier http://www.binoptie.nl/gratis-demo-rekening-binaire-opties
Nou, je kunt bijvoorbeeld als de 10 jaars rente op staatsobligaties 2% is, zeggen dat de effectieve rente op een 10 jaars obligatie van een bedrijf met een A rating rond de 2,5% - 3% moeten liggen. Als die obligatie een coupon heeft van 5%, dan is een koers van 125% gerechtvaardigd.quote:Op maandag 14 december 2015 12:44 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Objectieve waarde, wat moet ik me daarbij voorstellen?
Ja, dat is zo. Maar aandelen zijn relatief (weer tov de rente/afgewogen met risico) nu dus helemaal niet zo gek duur.quote:En ik vind dat hele "there is no alternative" maar een zwak argument. Klinkt een beetje als 'this time it's different', de enige weg is omhoog. Totdat het mis gaat natuurlijk. Als de aandelenprijzen
maar hoog genoeg zijn, worden andere assets vanzelf relatief aantrekkelijker.
Ben je dan niet bang dat je dit net op het verkeerde moment doet?quote:Op maandag 14 december 2015 21:34 schreef Tyr80 het volgende:
Vandaag alle aandelen gedumpt, goud en btc van gekocht. We zullen het zien.
Goud snap ik nog, de btc niet.quote:Op maandag 14 december 2015 21:34 schreef Tyr80 het volgende:
Vandaag alle aandelen gedumpt, goud en btc van gekocht. We zullen het zien.
Bang is wel een heel groot woord...nee valt wel mee eigenlijk. Had Russische aandelen, daar was ik veel angstiger over (desondanks mooi ritje gemaakt vanaf juni / juli)quote:Op maandag 14 december 2015 21:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ben je dan niet bang dat je dit net op het verkeerde moment doet?
BTC is wel een aardig initiatief en in zekere zin ook te vergelijken met goud (moeilijk een reeele waarde op te plakken). Maar ik vind het toch zeker een grote gok om hier een significant deel van je vermogen in te beleggen. Dat vind ik meer iets voor een leuke gok, 2 of 3%quote:Op maandag 14 december 2015 22:17 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Bang is wel een heel groot woord...nee valt wel mee eigenlijk. Had Russische aandelen, daar was ik veel angstiger over (desondanks mooi ritje gemaakt vanaf juni / juli)
BTC is een kwartje wat moet vallen bij mensen. De een heeft er een klik mee, de ander niet.
Ja, ok. Een paar honderd euro beleggen is natuurlijk prima.quote:Op maandag 14 december 2015 22:19 schreef VeX- het volgende:
Op de langere termijn zal bitcoin alleen maar stijgen. Het aanbod is beperkt en de vraag blijft toenemen.
Als het door het grote publiek wordt ontdekt en mainstream gaat ben je als investeerder met een prijs van onder $500 op de lange termijn vooralsnog spekkoper. En dat zeg ik als iemand die een hekel aan btc had.
Ja er zit veel risico aan, maar de ratio verlies vs de potentiele winst tilt de schaal duidelijk in een richting.
Als je verkeerd gokt ben je een paar honderd euro kwijt, maar als de gok goed uitpakt pak je zo duizenden. Die kans wil ik best nemen.
Je doelt op 1 à 2 bitcoins kopen?quote:Op maandag 14 december 2015 22:19 schreef VeX- het volgende:
Op de langere termijn zal bitcoin alleen maar stijgen. Het aanbod is beperkt en de vraag blijft toenemen.
Als het door het grote publiek wordt ontdekt en mainstream gaat ben je als investeerder met een prijs van onder $500 op de lange termijn vooralsnog spekkoper. En dat zeg ik als iemand die een hekel aan btc had.
Ja er zit veel risico aan, maar de ratio verlies vs de potentiele winst tilt de schaal duidelijk in een richting.
Als je verkeerd gokt ben je een paar honderd euro kwijt, maar als de gok goed uitpakt pak je zo duizenden. Die kans wil ik best nemen.
Precies, goud rendeert niet, en daarom moet je het ook niet vergelijken met renderende beleggingen. Je zou het moeten vergelijken met andere vormen van geld, of zaken als kunst, antiek. Iets wat door de tijd zijn waarde zou moeten behouden zonder de risico's die horen bij beleggingen in aandelen of obligaties.quote:Op maandag 14 december 2015 20:19 schreef LXIV het volgende:
Nou, je kunt bijvoorbeeld als de 10 jaars rente op staatsobligaties 2% is, zeggen dat de effectieve rente op een 10 jaars obligatie van een bedrijf met een A rating rond de 2,5% - 3% moeten liggen. Als die obligatie een coupon heeft van 5%, dan is een koers van 125% gerechtvaardigd.
Of als een sector (banken) een gemiddelde K/W van 10 heeft, en een bedrijf dat gemiddeld is in die sector dus ook. Dan kun je adhv de winst een mogelijke reeële koers berekenen.
Met goud is dat helemaal niet mogelijk, want goud rendeert helemaal niet. Het is letterlijk de prijs die de gek er voor geeft. Nergens aan te spiegelen. Goud zou 10x zo duur kunnen zijn zonder dat het raar was, of 10x zo goedkoop. Je kunt er niks over zeggen.
Erg strakke stoploss?quote:Op dinsdag 15 december 2015 13:04 schreef LXIV het volgende:
Vannochtend toch maar een paar sprintertjes AM opgepikt. Niet zonder risico, maar ik denk wel de moeite waard.
Ja, nee, het is hoe je het bekijkt. Op 2,90. Dat lijkt ruim, maar vind ik toch wel strak gezien de volatiliteit.quote:
Inderdaad wel spannendquote:Op dinsdag 15 december 2015 15:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, nee, het is hoe je het bekijkt. Op 2,90. Dat lijkt ruim, maar vind ik toch wel strak gezien de volatiliteit.
mooie score denk ik?quote:Op dinsdag 15 december 2015 13:04 schreef LXIV het volgende:
Vannochtend toch maar een paar sprintertjes AM opgepikt. Niet zonder risico, maar ik denk wel de moeite waard.
Op één dag zegt dat nog niks. Voor hetzelfde geld dondert het morgen er weer hard onder. Met zulke riskante beleggingen wil ik dan ook wel een rendement van 40-60% maken in een paar maanden. Dat zou op 4000-6000 euro uitkomen bij 10K sprinters.quote:
Gewaagd.quote:Op dinsdag 15 december 2015 13:04 schreef LXIV het volgende:
Ja. Vorig jaar rond deze tijd heb ik zo'n gok gewaagd met Fugro. Was 30K in 1 week! Als je denkt dat de 'odds' in je voordeel zijn, moet je gewoon gokken. Al is het maar 55%-45%.quote:
Dat kan elke dag natuurlijk. En je weet pas achteraf dat de winstkans 55% is.quote:Op dinsdag 15 december 2015 20:10 schreef LXIV het volgende:
Maar als je in je hele leven, zeg, 40x zo'n gok kunt nemen, dan moet je het wel doen.
Zo werkt dat natuurlijk niet he. Heb op deze laptop geen R maar zal als ik volgende week thuis ben eens wat simulaties runnen. Een kleine schatting is dat je minstens 1000 van zulke '55/45s' moet aangaan vooraleer je met een ~95% confidence kan zeggen dat je op winst staat.quote:Op dinsdag 15 december 2015 20:10 schreef LXIV het volgende:
Maar als je in je hele leven, zeg, 40x zo'n gok kunt nemen, dan moet je het wel doen. Dan wordt het een kans van 98% op winst.
Nee, dat percentage is natuurlijk vrij willekeurig. Wat ik er mee probeer te zeggen is dat je het moet aandurven om een gok te maken als je denkt dat je winstkans groter is dan 50%. Bij het maken van heel veel van die gokken kom je dan uiteindelijk op winst. Dat laatste is logica. Of je inderdaad meer dan 50% winstkans kunt voorspellen is natuurlijk zeer de vraag.quote:Op dinsdag 15 december 2015 20:15 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat kan elke dag natuurlijk. En je weet pas achteraf dat de winstkans 55% is.
Het blijft gokken en de successen, daar horen we van en de verliezen vegen we onder het tapijt.
Met slechts 1 of 2 keer een behoorlijk verlies met dat soort bedragen is het zonder voorkennis niet te doen om die verliezen bij leven weer goed te maken. Opdat wij niet vergeten hoe het werkt....
Cursus voor zij achter de fruitmachine.quote:Op dinsdag 15 december 2015 20:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, dat percentage is natuurlijk vrij willekeurig. Wat ik er mee probeer te zeggen is dat je het moet aandurven om een gok te maken als je denkt dat je winstkans groter is dan 50%. Bij het maken van heel veel van die gokken kom je dan uiteindelijk op winst. Dat laatste is logica. Of je inderdaad meer dan 50% winstkans kunt voorspellen is natuurlijk zeer de vraag.
Nou ja, net zoals je in het casino altijd verliest als je maar lang genoeg gokt, is het bij gokken met meer dan 50% kans dus juist een kwestie van heel veel gokken maken om winst te krijgen.quote:Op dinsdag 15 december 2015 20:20 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Cursus voor zij achter de fruitmachine.There's so lot to learn..
Dat die olie de hele beurs omlaag sleurt is eigenlijk ook wel vreemd. Want als de olie boven de 120 staat dan gaat de beurs omlaag omdat de grondstoffen weer te goedkoop zijn!quote:Op dinsdag 15 december 2015 21:31 schreef Scorpie het volgende:
Toch denk ik dat dit een tijdelijke opleving is. Olie staat nog steeds onder druk en de volumes waren laag vandaag.
Dat was maanden van te voren al aangekondigd.quote:Op woensdag 16 december 2015 20:04 schreef JimmyJames het volgende:
+0,25%
http://www.bloomberg.com/(...)point-2016-increases
Kennelijk precies wat iedereen verwacht had, want ik zie voorlopig geen grote uitslagen waar dan ook (valuta's, grondstoffen, aandelen).
Goed bezig! Mooi verslag, ik ben ook net terug van Argentinie en Chili. Maar jij had iets meer sneeuw, dus zal er iets eerder geweest zijn.quote:Op donderdag 17 december 2015 22:21 schreef SeLang het volgende:
Argentijnse peso:
[ afbeelding ]
In het kader van "Buy The Fucking Dip You Fucking Idiot!" heb ik op 28 november de dip gekocht op zo'n beetje het laagste punt ever (uiteraard tegen de straatwaarde en niet de "official rate" van de linksen) op 15,2
En in het kader van "What to do with the fucking money" is dat geld inmiddels uitgegeven
Zie hier mijn verslag:
TRV / [Reisverslag] Patagonië (zuid Argentinië / Chili)
Dat weet niemand. Van de andere kant, je zou ook kunnen zeggen dat je euro's steeds meer waard worden! Dat komt op hetzelfde neer.quote:Op maandag 21 december 2015 20:28 schreef VeX- het volgende:
Gatver, echt bijna al mn investeringen duiken naar beneden deze maand.
Aandelen, bitcoin, goud, de spaarrentes.
Wanneer gaan we weer omhoog?
Dit komt enigszins overeen met het huidige beursklimaat.quote:Vandaag de dag is de deugd van goedkoop wonen volledig vergeten. Smartphones mogen goedkoper, pepernoten mogen goedkoper, kerststol mag goedkoper, maar wonen moet het liefst duurder. Onder het mom van een 'woningmarktherstel' juicht men prijsstijgingen toe. Een verandering in dit Orwelliaanse vastgoedparadigma, waarin schuld bezit is, hoge prijzen goedkoop, lage prijzen duur, is moeilijk zolang er geen maatregelen worden genomen om de schuldenlast te verminderen.
Schuld is ook bezit. Als je tenminste het vermogen hebt die schuld om te zetten in assets. Ik heb nu 2x mijn vermogen aan schuld opgebouwd, inclusief mijn hypotheek. Met de extreem lage rente, de belastingvoordelen en de geldpers van Draghi kun je het niet gemakkelijker verdienen. Zeker niet als het om grote bedragen gaat.quote:Op dinsdag 22 december 2015 11:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Bij een tekort aan een huizenmarkt topic±
https://decorrespondent.n(...)89263686184-d2103fc1
[..]
Dit komt enigszins overeen met het huidige beursklimaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |