abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 november 2015 @ 12:46:01 #201
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_157667692
quote:
7s.gif Op donderdag 19 november 2015 12:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat klopt ook, lijkt me. Als je dat soort figuren nooit tegenkomt, spreekt of ontmoet, hoe kun je er dan überhaupt invloed op uitoefenen? Dat lijkt me dan aan de groenteboer, de bakker en de wijkagent.
Even wat duidelijkheid. Als jij een moslim bent en jij komt nergens signalen tegen (niet op facebook, niet op het werk, niet thuis, nergens) van andere moslims dan is het niet mijn mening dat je tekort schiet.

Maar waar ik naar zoek is een besef van moslims dat ALS je zoiets tegen komt dat JIJ de eerste line-of-defence bent. Niet andere mensen.. niet niet-moslims. Niet de AIVD. Jij hebt vernatwoordelijkheid om een broeder of zuster op het rechte pad te proberen te krijgen.

Dat is het enige wat ik zeg.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_157667698
quote:
10s.gif Op donderdag 19 november 2015 12:43 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Theologie is sowieso bullshit natuurlijk en meer een gevolg van de onwaarheid van religieuze teksten in het algemeen. De veronderstelling blijft dat de koran het woord van Allah is. Dat je daarna oeverloos kunt dooremmeren over de interpretatie daarvan is niet zo gek. En je stipt ook gelijk het probleem aan, de ontkenning dat IS simpelweg een valide islamitische stroming is. Natuurlijk zullen die theologen dat claimen.

Ik ben benieuwd wat de theologen van IS er over te zeggen hebben.
Je gaat volledige voorbij het punt. Je maakt een valse claim. Dat er interpretaties zijn dat IS een islamitische groepering is, dat onderschrijf ik - maar dat doet niets af aan mijn post. IS is ook gewoon een islamitische groepering, daar hoeft op zichzelf niemand aan te twijfelen. Daar gaat de discussie ook helemaal niet over.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 19 november 2015 @ 12:47:09 #203
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157667707
quote:
7s.gif Op donderdag 19 november 2015 12:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ok, dus we zijn het er in ieder geval over eens dat radicale figuren zich niet begeven in de gematigde ruimten?
Mooie schijnbeweging. Maar dat schijnt inderdaad voor te komen ja. Net zoals er binnen die gematigde beweging ook radicale elementen ziten. Beiden worden niet erkend of niet aangepakt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 19 november 2015 @ 12:48:53 #204
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157667741
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 12:46 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je gaat volledige voorbij het punt. Je maakt een valse claim. Dat er interpretaties zijn dat IS een islamitische groepering is, dat onderschrijf ik - maar dat doet niets af aan mijn post. IS is ook gewoon een islamitische groepering, daar hoeft op zichzelf niemand aan te twijfelen. Daar gaat de discussie ook helemaal niet over.
Wat mij betreft wel. Wat jij hier zegt is al opvallend, want dat zegt namelijk geen enkele andere moslim. Het is altijd hetzelfde liedje, IS is geen Islam of misbruikt het alleen. De constatering dat dat onzin is is al een stap voorwaarts.
  donderdag 19 november 2015 @ 12:51:20 #205
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_157667778
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 12:39 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Volgens mij wil het gewoonweg niet tot je doordringen dat het op geen enkel vlak mijn ideologische broeders en zusters zijn. Sterker nog, het wil niet tot je doordringen dat ik vijand nummer een ben voor de vermeende ideologische broeders en zusters. Jij denkt dat de gemiddelde radicaal zijn radicaliteit open en bloot weergeeft, je denkt dat hij dagelijks naar de moskee gaat. Het beeld dat jij hebt van een radicaal persoon is sterk geromantiseerd.
Nee dat denk ik helemaal niet. Maar ik denk dat in de vroege stadiums van radicalisatie iemand altijd wel een beetje probeert rond te voelen.. ik heb iets op het internet gelezen.. hoe denkt mijn omgeving daar over... Als mensen zich al te heftig hebben ingegraven dan is het inderdaad te laat voor de omgeving om er iets aan te doen maar ik denk dat voor die status er genoeg kansen liggen die nu gewoon genegeerd worden door de gemeenschap.

quote:
[..]

Oh nee hoor, ik kanker louter richting mensen die de gemiddelde moslim een zuur leven trachten te bezorgen. Of dat nu een Amerikaanse bommenwerper is of een doorgeslagen IS-strijder.
Ik zie je vooral kankeren op anti-moslim geluiden op fok! toegegeven dat hier geen IS strijders lopen te posten dus ik snap dat je weinig kans hebt om die kant te laten zien. Maar je lijkt vooral de typisch linksige, wegwuiven, doorlopen methodiek toe te passen.

Zelfs de meest redelijke vorm niet beschuldigende vraag aan de moslimgemeenschappen om eens een interne discussie te starten hier over is voor jou al een ondragelijke mening hier op het forum. Omdat het niet precies voldoet aan jouw "I don't give a fuuuuuck" mentaliteit.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_157667782
quote:
2s.gif Op donderdag 19 november 2015 12:44 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Je ontwijkt het issue weer. Waarom zonderen ze zich af? Waarom wordt dat niet voorkomen?
Waarom zonderen ze zich af? Omdat ze zich niet thuis voelen in de gedachtegang van de gematigden. Dat lijkt mij duidelijk. Ze kunnen zich niet verenigen met de principes van de gemiddelde gematigde moslim.

Hoe wil jij dat voorkomen? Als er een middel is ter voorkoming van criminaliteit, voor moord en doodslag, dan heb je meteen ook de oplossing voor dit probleem. In simpelweg veel gevallen is het niet te voorkomen. Allereerst speelt er een psychologisch issue, de een is veel vatbaarder voor meningen van anderen, dan de ander. Sommige zijn meelopers, anderen zijn weer leiders. Dan speelt er nog het probleem van een gevoel van uitsluiting (ik laat in het midden de vraag of dit terecht is ja of nee), ingegeven door het idee dat ze anders zijn - want ze hebben ouders die geen of slecht Nederlands spreken, andere gewoonten. En zo zijn er een veelvoud aan oorzaken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_157667812
quote:
14s.gif Op donderdag 19 november 2015 12:48 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat mij betreft wel. Wat jij hier zegt is al opvallend, want dat zegt namelijk geen enkele andere moslim. Het is altijd hetzelfde liedje, IS is geen Islam of misbruikt het alleen. De constatering dat dat onzin is is al een stap voorwaarts.
Dat jij niet ziet dat moslims dat zeggen, is iets anders dan dat geen enkele andere moslim dat zegt. Een verschil tussen perceptie en realiteit. Pas daar mee op.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 19 november 2015 @ 13:00:01 #208
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_157667901
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 12:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waarom zonderen ze zich af? Omdat ze zich niet thuis voelen in de gedachtegang van de gematigden. Dat lijkt mij duidelijk. Ze kunnen zich niet verenigen met de principes van de gemiddelde gematigde moslim.

Hoe wil jij dat voorkomen? Als er een middel is ter voorkoming van criminaliteit, voor moord en doodslag, dan heb je meteen ook de oplossing voor dit probleem. In simpelweg veel gevallen is het niet te voorkomen. Allereerst speelt er een psychologisch issue, de een is veel vatbaarder voor meningen van anderen, dan de ander. Sommige zijn meelopers, anderen zijn weer leiders. Dan speelt er nog het probleem van een gevoel van uitsluiting (ik laat in het midden de vraag of dit terecht is ja of nee), ingegeven door het idee dat ze anders zijn - want ze hebben ouders die geen of slecht Nederlands spreken, andere gewoonten. En zo zijn er een veelvoud aan oorzaken.
Maar dan zoek je als ouder toch hulp voor je kind? Los van mogelijke taal problemen en dergelijke. Als iemand zich afzondert valt dat binnen een gezin en of de gemeenschap toch op? Zie ook het onderstaande wat al eerder gepost is. SpecialK heeft gewoon gelijk.

quote:
7s.gif Op donderdag 19 november 2015 12:46 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Even wat duidelijkheid. Als jij een moslim bent en jij komt nergens signalen tegen (niet op facebook, niet op het werk, niet thuis, nergens) van andere moslims dan is het niet mijn mening dat je tekort schiet.

Maar waar ik naar zoek is een besef van moslims dat ALS je zoiets tegen komt dat JIJ de eerste line-of-defence bent. Niet andere mensen.. niet niet-moslims. Niet de AIVD. Jij hebt vernatwoordelijkheid om een broeder of zuster op het rechte pad te proberen te krijgen.

Dat is het enige wat ik zeg.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_157667954
quote:
7s.gif Op donderdag 19 november 2015 12:51 schreef SpecialK het volgende:
Nee dat denk ik helemaal niet.
Je gebruikt keihard de term ideologische broeders en zusters. Dus wat wil je nou zeggen? Eerst maak je suggestieve opmerkingen, zoiets als 'gematigde moslims en radicalen zijn geen tegenpolen', 'ideologische zusters en broeders', daarnaast leg je even per definitie de verantwoordelijkheid neer bij de gemiddelde moslim, claimt dat er volstrekt geen intern debat is tussen moslims of geen actie vanuit de gematigde moslims om radicalisering tegen te gaan en nu zeg je 'nee dat denk ik helemaal niet'. Uhuh.

quote:
Maar ik denk dat in de vroege stadiums van radicalisatie iemand altijd wel een beetje probeert rond te voelen.. ik heb iets op het internet gelezen.. hoe denkt mijn omgeving daar over... Als mensen zich al te heftig hebben ingegraven dan is het inderdaad te laat voor de omgeving om er iets aan te doen maar ik denk dat voor die status er genoeg kansen liggen die nu gewoon genegeerd worden door de gemeenschap.
Radicalisering ontdek je vaak in een heel laat stadium. Hoe vaak hoor je dat de de persoon een hele normale jongen was, misschien een beetje teruggetrokken, maar heel erg normaal. Dat zeggen ze echt niet omdat ze zichzelf willen indekken. Je doet alsof het heel makkelijk is om maar even de strijd aan te gaan tegen radicalisering, terwijl het een vrij onzichtbare sluipmoordenaar is met een veelvoud aan oorzaken.

quote:
Ik zie je vooral kankeren op anti-moslim geluiden op fok! toegegeven dat hier geen IS strijders lopen te posten dus ik snap dat je weinig kans hebt om die kant te laten zien. Maar je lijkt vooral de typisch linksige, wegwuiven, doorlopen methodiek toe te passen.
Als het counteren van radicale, niet kloppende ideeën over moslims, door jou gezien wordt als typisch linksig gedrag, dan beschouw ik dat maar als een compliment. Want laten we realistisch zijn, het enige wat wij op Fok! lezen en zien is de doorlopende diarree als het gaat om moslims en de islam. Dat is verder niet erg, maar dan focus ik daar inderdaad mijn weerwoord op. Er zijn immers al genoeg mensen die kunnen kankeren over moslims.

quote:
Zelfs de meest redelijke vorm niet beschuldigende vraag aan de moslimgemeenschappen om eens een interne discussie te starten hier over is voor jou al een ondragelijke mening hier op het forum. Omdat het niet precies voldoet aan jouw "I don't give a fuuuuuck" mentaliteit.
Dat is complete nonsens. Waar het om gaat is dat je de verantwoordelijkheid legt bij mensen die er niets mee te maken hebben. Je begon dan ook niet met een vraag, maar met een verwijt. Los daarvan is die vraag extreem suggestief (alsof er niet jaren geleden al een interne discussie is). En jij bent geen domme trol, dat maakt het dan ook nog erger dat die vraag van jou moet afkomen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_157668065
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 13:00 schreef Megumi het volgende:
Maar dan zoek je als ouder toch hulp voor je kind? Los van mogelijke taal problemen en dergelijke.
En wie zegt dat ze dat niet doen?
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 19 november 2015 @ 13:10:32 #211
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_157668069
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 13:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je gebruikt keihard de term ideologische broeders en zusters. Dus wat wil je nou zeggen? Eerst maak je suggestieve opmerkingen, zoiets als 'gematigde moslims en radicalen zijn geen tegenpolen', 'ideologische zusters en broeders', daarnaast leg je even per definitie de verantwoordelijkheid neer bij de gemiddelde moslim, claimt dat er volstrekt geen intern debat is tussen moslims of geen actie vanuit de gematigde moslims om radicalisering tegen te gaan en nu zeg je 'nee dat denk ik helemaal niet'. Uhuh.

[..]

Radicalisering ontdek je vaak in een heel laat stadium. Hoe vaak hoor je dat de de persoon een hele normale jongen was, misschien een beetje teruggetrokken, maar heel erg normaal. Dat zeggen ze echt niet omdat ze zichzelf willen indekken. Je doet alsof het heel makkelijk is om maar even de strijd aan te gaan tegen radicalisering, terwijl het een vrij onzichtbare sluipmoordenaar is met een veelvoud aan oorzaken.

[..]

Als het counteren van radicale, niet kloppende ideeën over moslims, door jou gezien wordt als typisch linksig gedrag, dan beschouw ik dat maar als een compliment. Want laten we realistisch zijn, het enige wat wij op Fok! lezen en zien is de doorlopende diarree als het gaat om moslims en de islam. Dat is verder niet erg, maar dan focus ik daar inderdaad mijn weerwoord op. Er zijn immers al genoeg mensen die kunnen kankeren over moslims.

[..]

Dat is complete nonsens. Waar het om gaat is dat je de verantwoordelijkheid legt bij mensen die er niets mee te maken hebben. Je begon dan ook niet met een vraag, maar met een verwijt. Los daarvan is die vraag extreem suggestief (alsof er niet jaren geleden al een interne discussie is). En jij bent geen domme trol, dat maakt het dan ook nog erger dat die vraag van jou moet afkomen.
Hoe zo hebben mensen niks er mee te maken is meer het punt denk ik. Hoe zo zou je ergens geen verantwoordelijk voor kunnen nemen ook al heb je er niks mee te maken?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 19 november 2015 @ 13:10:34 #212
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_157668070
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 13:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Er is blijkbaar niet voldoende intern debat. Dat zie je aan het resultaat.

quote:
[..]

Daarom praten de meeste ouders in de wereld met hun kinderen over politiek (als ze oud genoeg zijn om dit te begrijpen). Niet alleen om te peilen maar ook om een beetje te sturen voordat je je kind het diepe in gooit met zijn vrienden die god mag weten wat voor ideeen hebben over de wereld.

Het is gewoon een teken van geestelijke verwaarlozing dat keep op keer we weer een interview zien met ouders die gewoon geen fucking idee hebben waar hun zoon mee bezig was.

Praat eens met je fucking kind.

quote:
[..]

Als mijn genuanceerde gedachten al "kankeren" zijn dan hebben we inderdaad een gigantisch onoplosbaar probleem in deze wereld. Stel je eens voor dat we vragen om mensen die actief deel nemen aan een groep vragen om wat verantwoordelijkheid te dragen richting hun mede-leden. De tering.

quote:
[..]

Totaal geen besef van verantwoordelijkheidsgevoel. Dat is wat ik lees. Ik ben zelfs bereid om die verantwoordelijkheid te nemen waar ik het zie hoewel ik snap dat voor dat soort mensen in de vijand ben. Dat jij als lid van die groep dat niet voelt is tekenend.
  donderdag 19 november 2015 @ 13:11:39 #213
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_157668094
quote:
5s.gif Op donderdag 19 november 2015 13:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En wie zegt dat ze dat niet doen?
Dat is natuurlijk een generalisatie van me. Maar ken genoeg voorbeelden dat het niet gebeurd helaas.
pi_157668101
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 13:10 schreef Megumi het volgende:

[..]

Hoe zo hebben mensen niks er mee te maken is meer het punt denk ik. Hoe zo zou je ergens geen verantwoordelijk voor kunnen nemen ook al heb je er niks mee te maken?
Waarom zou je wel verantwoordelijkheid nemen voor iets wat echt volledig buiten je invloedssfeer ligt. Dat is de omgekeerde wereld. Jij bent niet verantwoordelijk voor de opkomst en neergang van de zon. Of voor het feit dat Breivik in Noorwegen aan het schieten is geslagen. Denk eens na.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 19 november 2015 @ 13:12:06 #215
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157668104
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 12:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En waarom gebeurt dat? Hoe?
  donderdag 19 november 2015 @ 13:16:42 #216
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_157668183
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 13:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waarom zou je wel verantwoordelijkheid nemen voor iets wat echt volledig buiten je invloedssfeer ligt. Dat is de omgekeerde wereld. Jij bent niet verantwoordelijk voor de opkomst en neergang van de zon. Of voor het feit dat Breivik in Noorwegen aan het schieten is geslagen. Denk eens na.
Dus als ik een jood op straat mishandeld zie worden of in de bus niks doen want ik heb er geen flikker mee te maken. En ben er zeker niet verantwoordelijk voor. Of zie een Marokkaanse trambestuurder die dreigt in elkaar geslagen te worden. En dan maar weer denken geen flikker mee te maken niet mijn verantwoordelijkheid. Het is je plicht denk ik om als burger in te grijpen. Ik denk dat dit het punt is wat SpecialK wellicht wil maken.
  donderdag 19 november 2015 @ 13:16:52 #217
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157668186
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 12:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat jij niet ziet dat moslims dat zeggen, is iets anders dan dat geen enkele andere moslim dat zegt. Een verschil tussen perceptie en realiteit. Pas daar mee op.
Zal best maar vrijwel elke organisatie die claimt moslims te vertegenwoordigen zeggen het niet. Allemaal roepen ze dat IS niets met islam te maken heeft en dat ze het slechts misbruiken als excuus voor hun terreurdaden. Dat soort organisaties zitten in lobbygroepen die rechtstreeks invloed uitoefenen op onze regering. Dus dat vind ik best belangrijk.
pi_157668219
quote:
7s.gif Op donderdag 19 november 2015 13:10 schreef SpecialK het volgende:
Er is blijkbaar niet voldoende intern debat. Dat zie je aan het resultaat.
Is er niet voldoende intern debat, of is het interne debat niet voldoende. Het resultaat zegt niets over de oorzaak. Please....

quote:
Daarom praten de meeste ouders in de wereld met hun kinderen over politiek (als ze oud genoeg zijn om dit te begrijpen). Niet alleen om te peilen maar ook om een beetje te sturen voordat je je kind het diepe in gooit met zijn vrienden die god mag weten wat voor ideeen hebben over de wereld.
Dat zijn generieke opvoedingsprincipes. Die leven bij de ene ouder wat meer dan bij de ander. Dat is een mogelijke oorzaak waar je iets aan zou moeten doen.

quote:
Het is gewoon een teken van geestelijke verwaarlozing dat keep op keer we weer een interview zien met ouders die gewoon geen fucking idee hebben waar hun zoon mee bezig was.

Praat eens met je fucking kind.
Gek genoeg zijn het met name de Nederlandse ouders van Syriegangers die structureel aan de bel hebben getrokken, gesmeekt hebben om het intrekken van paspoorten, om overige hulp gesmeekt hebben, vaak als brugman hebben gepraat met hun kind.

quote:
Als mijn genuanceerde gedachten al "kankeren" zijn dan hebben we inderdaad een gigantisch onoplosbaar probleem in deze wereld. Stel je eens voor dat we vragen om mensen die actief deel nemen aan een groep vragen om wat verantwoordelijkheid te dragen richting hun mede-leden. De tering.
Volgens mij hebben we een verschillende definitie van nuance. Verantwoordelijkheid leggen bij een individu die de daden pleegt, of verantwoordelijkheid leggen bij mensen die geen reet ermee te maken hebben en er geen invloed op hebben. Sowieso in termen van 'mede-leden' gaan spreken, dat lijkt een gebrek aan nuance.

quote:
Totaal geen besef van verantwoordelijkheidsgevoel. Dat is wat ik lees. Ik ben zelfs bereid om die verantwoordelijkheid te nemen waar ik het zie hoewel ik snap dat voor dat soort mensen in de vijand ben. Dat jij als lid van die groep dat niet voelt is tekenend.
Ik ben geen lid van die groep, maar goed - dat besef lijkt niet tot je botte harses door te dringen. Een lidmaatschap heb ik namelijk niet afgesloten, noch heb ik een contract moeten ondertekenen. Punt is uiteindelijk dat ik inderdaad geen verantwoordelijkheid kan nemen voor zaken waar ik geen invloed op heb. Simpel.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 19 november 2015 @ 13:20:16 #219
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_157668249
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 13:16 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dus als ik een jood op straat mishandeld zie worden of in de bus niks doen want ik heb er geen flikker mee te maken. En ben er zeker niet verantwoordelijk voor. Of zie een Marokkaanse trambestuurder die dreigt in elkaar geslagen te worden. En dan maar weer denken geen flikker mee te maken niet mijn verantwoordelijkheid. Het is je plicht denk ik om als burger in te grijpen. Ik denk dat dit het punt is wat SpecialK wellicht wil maken.
Klopt. Meegegeven dat moslims onderling een grotere kans hebben elkaar (in de vroege stadia) te beinvloeden dan ik als "smerige westerling".
  donderdag 19 november 2015 @ 13:20:24 #220
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_157668253
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 13:18 schreef Mutant01 het volgende:
Punt is uiteindelijk dat ik inderdaad geen verantwoordelijkheid kan nemen voor zaken waar ik geen invloed op heb. Simpel.
_O-
pi_157668289
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 13:16 schreef Megumi het volgende:

Dus als ik een jood op straat mishandeld zie worden of in de bus niks doen want ik heb er geen flikker mee te maken.
Dat ligt niet buiten je invloedssfeer.

quote:
Of zie een Marokkaanse trambestuurder die dreigt in elkaar geslagen te worden.

quote:
Het is je plicht denk ik om als burger in te grijpen. Ik denk dat dit het punt is wat SpecialK wellicht wil maken.
Dat doet hij dan op een verdomde slechte manier. Zijn uitgangspunt, zoals ik al eerder heb aangegeven, lijkt hij op een uitermate slechte manier te verwoorden door aan de lopende band de gemiddelde moslim te koppelen aan de radicaal. Het principe is bij hem eerder: Je bent als moslim standaard verantwoordelijk, tenzij. En niet, je bent niet verantwoordelijk - tenzij...
Allah Al Watan Al Malik
pi_157668318
quote:
7s.gif Op donderdag 19 november 2015 13:20 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Klopt. Meegegeven dat moslims onderling een grotere kans hebben elkaar (in de vroege stadia) te beinvloeden dan ik als "smerige westerling".
Ik vraag mij af waarop je dat in vredesnaam baseert, temeer ook in de moslimgemeenschap het individualisme welig tiert - bepaalde wijken daargelaten.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 19 november 2015 @ 13:25:15 #223
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_157668340
quote:
10s.gif Op donderdag 19 november 2015 13:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

[..]

[..]

Dat doet hij dan op een verdomde slechte manier. Zijn uitgangspunt, zoals ik al eerder heb aangegeven, lijkt hij op een uitermate slechte manier te verwoorden door aan de lopende band de gemiddelde moslim te koppelen aan de radicaal. Het principe is bij hem eerder: Je bent als moslim standaard verantwoordelijk, tenzij. En niet, je bent niet verantwoordelijk - tenzij...
Nooit van spandoeken en demonstreren gehoord? Maar laat het hierbij veel plezier met je denk ik nogal krappe invloedssfeer waarin jij denkt te leven!
  donderdag 19 november 2015 @ 13:25:15 #224
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_157668341
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 13:23 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik vraag mij af waarop je dat in vredesnaam baseert, temeer ook in de moslimgemeenschap het individualisme welig tiert - bepaalde wijken daargelaten.
Individualisme is niet hetzelfde als eenzaamheid. Deze mensen hebben zat contact met hun omgeving voor en tijdens radicalisatie. Na radicalisatie is het te laat, dat ben ik met je eens.
pi_157668357
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 13:25 schreef Megumi het volgende:

[..]

Nooit van spandoeken en demonstreren gehoord? Maar laat het hierbij veel plezier met je denk ik nogal krappe invloedssfeer waarin jij denkt te leven!
Inderdaad, want moslims demonstreren nooit tegen radicalisering, terreur en geweld. Wat een slecht antwoord weer Megumi. Verder blijkt dat je niet echt op de hoogte bent van de betekenis van de term invloedssfeer.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')