door wie? andere gristenen?quote:Op donderdag 19 november 2015 14:06 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Maar dat ziet men als niet-Christelijke handelingen van een Christelijk-land. Bij moslims zijn het altijd moslim handelingen van een moslim-land.
Vreemd hoe dat bij de één wel en de ander niet apart kan worden gezien.
Op basis waarvan had je die verwachting? Dat is nou niet echt de normale gang van zaken na het afzetten van een dictator.quote:Op donderdag 19 november 2015 21:28 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik had nadien inderdaad wel wat gerommel verwacht voor een jaar of twee, maar daarna zou je toch een stabilisatie moeten zien.
ies koeltoer https://en.wikipedia.org/(...)ng_the_United_Statesquote:Op donderdag 19 november 2015 14:12 schreef Megumi het volgende:
[..]
Moslims voeren al 1400 jaar oorlogen onderling en tegen anderen. Al lang voor dat er sprake was van de moderne VS dat we nu kennen. Niet overal maar de VS de schuld geven. Die versleten LP wordt denk ik wat te vaak afgedraaid.
quote:Op donderdag 19 november 2015 21:28 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik had nadien inderdaad wel wat gerommel verwacht voor een jaar of twee, maar daarna zou je toch een stabilisatie moeten zien.
Sovjet unie? En zo zijn er nog wel meer voorbeelden.quote:Op donderdag 19 november 2015 21:38 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Op basis waarvan had je die verwachting? Dat is nou niet echt de normale gang van zaken na het afzetten van een dictator.
1. Zie je in het filmpje dat de militairen 'God is groot' blaten bij iedere gevechtshandeling?quote:Op donderdag 19 november 2015 20:35 schreef erodome het volgende:
http://www.militaryreligi(...)t-paid-missionaries/
U zei?
Die zijn er echt wel die soldaten. Kruisjes kussen, even bidden, god vragen om hulp de vijand te verslaan, het komt allemaal best vaak voor.quote:Op donderdag 19 november 2015 21:42 schreef highender het volgende:
[..]
1. Zie je in het filmpje dat de militairen 'God is groot' blaten bij iedere gevechtshandeling?
2. Hebben ze een equivalent van Dabiq?
3. Blijkt uit het filmpje dat ze nationaal en internationaal hun oorlogen religieus rechtvaardigen?
Hoezo verantwoordelijk ? IS is de verantwoordelijkheid van de islam waar het uit voortkomt. Van de mensen die het leuk vinden om lid van dat clubje te zijn. Lekker makkelijk om de US de schuld te geven. Die hebben idd wel chaos veroorzaakt, dat is zonder meer een feit. Maar de moordenaars van IS zijn toch echt een schepping van de islam die al sinds jaar en dag moordenaars voortbrengt. Mohammed gaf immers al het goede voorbeeld. En zijn opvolgers waren geen haar beter. Nou was dit eeuwen geleden op zich wel normaal. Het gebeurde in Europa ook. Alleen zijn we in Europa wijzer geworden en dat lijkt in het Midden-Oosten maar niet te lukken. De enige reden ik daar voor kan vinden is de islam die geen verlichting toestaat.Of de koppigheid van de mensen die t vertikken om zich aan elkaar aan te passen. Dat lukt hun in Europa immers ook niet altijd zo best.quote:Op donderdag 19 november 2015 21:19 schreef Molurus het volgende:
[..]
Saddam was geen gezellig man, het was een keiharde dictator. Maar hij was wel bijna 25 jaar president van Irak zonder aanslagen in Europa te organiseren.
Door Irak binnen te vallen en Saddam te vermoorden is een machtsvacuum ontstaan waaruit IS is ontstaan. Daar zijn wij zelf verantwoordelijk voor wat mij betreft.
Onze steun aan "the war on terror" is de grootste politieke blunder in de naoorlogse geschiedenis.
Toch mooi dat jij het beter voor ze weet.quote:Op donderdag 19 november 2015 21:29 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het heeft alles met de ware islam te maken. Wat wij gematigde islam noemen is de islam van verwesterde mensen die selectief shoppen is de koran. http://www.trouw.nl/tr/nl(...)m-bestaat-niet.dhtml
Eigenlijk is het veel zieker dat iemand die getest is op geestelijke gezondheid gaat moorden en martelen omdat een of andere man boven hem dat beveelt. Als ie weigert krijgt ie nog straf ook. Dan iemand die ziek is in zijn kop en duidelijk geïndoctrineerd door iets wat boven de mens staat moord met de overtuiging dat ie goed bezig is.quote:Op donderdag 19 november 2015 21:42 schreef highender het volgende:
[..]
1. Zie je in het filmpje dat de militairen 'God is groot' blaten bij iedere gevechtshandeling?
2. Hebben ze een equivalent van Dabiq?
3. Blijkt uit het filmpje dat ze nationaal en internationaal hun oorlogen religieus rechtvaardigen?
Ik quote slechts de arabist van het vertaalde artikel uit de Trouw welke ik voor je als link heb bijgevoegd. Ik begrijp dat het niet in jouw politiek correcte straatje past.quote:Op donderdag 19 november 2015 21:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Toch mooi dat jij het beter voor ze weet.
Goed voorbeeld ook. Moeten ze allemaal terrorist worden anders zijn ze volgens Paper_Tiger nepmoslims.
Zo sektarisch is dat niet hoor. Onlangs bleek nog uit (nota bene) een BBC peiling dat 27 procent van de Britse moslims positief tegenover IS staat.quote:Op donderdag 19 november 2015 08:26 schreef Hexagon het volgende:
Het heft niets met de "mainstream" islam te maken. Het heft alles met de sektarische underground te maken.
Maar die nuance is voor velen al te moeilijk blijkbaar.
Weet ik niet.quote:Op donderdag 19 november 2015 21:59 schreef Joezi het volgende:
Eigenlijk is het veel zieker dat iemand die getest is op geestelijke gezondheid gaat moorden en martelen omdat een of andere man boven hem dat beveelt. Als ie weigert krijgt ie nog straf ook. Dan iemand die ziek is in zijn kop en duidelijk geïndoctrineerd door iets wat boven de mens staat moord met de overtuiging dat ie goed bezig is.
Aha, nou als die mevrouw de absolute waarheid zou prediken dan zouden we hier struikelen over de terroristen.quote:Op donderdag 19 november 2015 22:03 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik quote slechts de arabist van het vertaalde artikel uit de Trouw welke ik voor je als link heb bijgevoegd. Ik begrijp dat het niet in jouw politiek correcte straatje past.
Wat mij betreft bieden ze die allemaal een ticket naar het kalifaat aan. Ik ben benieuwd hoeveel er werkelijk gaan.quote:Op donderdag 19 november 2015 22:12 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Zo sektarisch is dat niet hoor. Onlangs bleek nog uit (nota bene) een BBC peiling dat 27 procent van de Britse moslims positief tegenover IS staat.
Als je goed had gelezen dat had je begrepen dat we hier over halfbakken moslims struikelen. Een beetje zoals katholieken die alleen met de kerst in de kerk zitten maar zich nog steeds katholiek noemen.quote:Op donderdag 19 november 2015 22:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Aha, nou als die mevrouw de absolute waarheid zou prediken dan zouden we hier struikelen over de terroristen.
Mogen ze dat wellicht ook zelf bepalen? Je klinkt nu zelf als een radicale imam, maar dan een die zelf niet gelovig is.quote:Op donderdag 19 november 2015 22:54 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Als je goed had gelezen dat had je begrepen dat we hier over halfbakken moslims struikelen. Een beetje zoals katholieken die alleen met de kerst in de kerk zitten maar zich nog steeds katholiek noemen.
IS is 't iig helemaal met 'm eens.quote:Op vrijdag 20 november 2015 10:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mogen ze dat wellicht ook zelf bepalen? Je klinkt nu zelf als een radicale imam, maar dan een die zelf niet gelovig is.
Het is net zo vreemd om op dezelfde manier te claimen dat de interpretatie van IS niet geldig is. Over consistentieproblemen gesproken.quote:Op vrijdag 20 november 2015 11:17 schreef Molurus het volgende:
Het blijft natuurlijk heel vreemd om te zeggen: "Dit is de juiste interpretatie van de Koran, dit is wat een 'echte' Moslim zou moeten geloven" wanneer je zelf niet gelovig bent en elke interpretatie onzin noemt.
Het is een consistentieprobleem dat nogal vaak naar voren komt in deze discussies.
Interpretatie X de enige juiste noemen is voor een gelovige al niet zo eenvoudig, maar voor een ongelovige is dat regelrechte waanzin.
Wie zegt dat de interpretatie van IS minder geldig is dan die van andere stromingen?quote:Op vrijdag 20 november 2015 11:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het is net zo vreemd om op dezelfde manier te claimen dat de interpretatie van IS niet geldig is. Over consistentieproblemen gesproken.
Een aantal mensen in dit topic. Geldt ook voor jou, op dezelfde manier claim jij dat IS helemaal niet islamitisch is maar dat slechts als excuus gebruiken. Dus ben je hypocriet als je stelt dat je als buitenstaander daar geen oordeel over mag geven.quote:Op vrijdag 20 november 2015 11:20 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wie zegt dat de interpretatie van IS minder geldig is dan die van andere stromingen?
Kun jij me vertellen waar ik of iemand anders dit heeft gezegd? Ik ben wel reuze benieuwd.quote:Op vrijdag 20 november 2015 11:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Een aantal mensen in dit topic. Geldt ook voor jou, op dezelfde manier claim jij dat IS helemaal niet islamitisch is maar dat slechts als excuus gebruiken. Dus ben je hypocriet als je stelt dat je als buitenstaander daar geen oordeel over mag geven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |