abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 november 2015 @ 21:38:03 #276
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_157679032
quote:
99s.gif Op donderdag 19 november 2015 14:06 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Maar dat ziet men als niet-Christelijke handelingen van een Christelijk-land. Bij moslims zijn het altijd moslim handelingen van een moslim-land.

Vreemd hoe dat bij de één wel en de ander niet apart kan worden gezien.
door wie? andere gristenen? :D
pi_157679036
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 21:28 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik had nadien inderdaad wel wat gerommel verwacht voor een jaar of twee, maar daarna zou je toch een stabilisatie moeten zien.
Op basis waarvan had je die verwachting? Dat is nou niet echt de normale gang van zaken na het afzetten van een dictator.
  donderdag 19 november 2015 @ 21:39:47 #278
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_157679082
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 14:12 schreef Megumi het volgende:

[..]

Moslims voeren al 1400 jaar oorlogen onderling en tegen anderen. Al lang voor dat er sprake was van de moderne VS dat we nu kennen. Niet overal maar de VS de schuld geven. Die versleten LP wordt denk ik wat te vaak afgedraaid.
ies koeltoer https://en.wikipedia.org/(...)ng_the_United_States
  donderdag 19 november 2015 @ 21:41:30 #279
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_157679151
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 21:28 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik had nadien inderdaad wel wat gerommel verwacht voor een jaar of twee, maar daarna zou je toch een stabilisatie moeten zien.
-O-
pi_157679173
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2015 21:38 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Op basis waarvan had je die verwachting? Dat is nou niet echt de normale gang van zaken na het afzetten van een dictator.
Sovjet unie? En zo zijn er nog wel meer voorbeelden.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  donderdag 19 november 2015 @ 21:42:47 #281
224960 highender
Travellin' Light
pi_157679191
quote:
1. Zie je in het filmpje dat de militairen 'God is groot' blaten bij iedere gevechtshandeling?
2. Hebben ze een equivalent van Dabiq?
3. Blijkt uit het filmpje dat ze nationaal en internationaal hun oorlogen religieus rechtvaardigen?
pi_157679272
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 21:42 schreef highender het volgende:

[..]

1. Zie je in het filmpje dat de militairen 'God is groot' blaten bij iedere gevechtshandeling?
3. Blijkt uit het filmpje dat ze nationaal en internationaal hun oorlogen religieus rechtvaardigen?
Die zijn er echt wel die soldaten. Kruisjes kussen, even bidden, god vragen om hulp de vijand te verslaan, het komt allemaal best vaak voor.
Ander geloof, andere gewoontes, maar gelovigen nemen nu eenmaal overal hun geloof mee en vanuit het amerikaanse leger, op bestuursniveau dus, gebeurd dat ook.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 19 november 2015 @ 21:46:11 #283
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_157679274
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 21:19 schreef Molurus het volgende:

[..]

Saddam was geen gezellig man, het was een keiharde dictator. Maar hij was wel bijna 25 jaar president van Irak zonder aanslagen in Europa te organiseren.

Door Irak binnen te vallen en Saddam te vermoorden is een machtsvacuum ontstaan waaruit IS is ontstaan. Daar zijn wij zelf verantwoordelijk voor wat mij betreft.

Onze steun aan "the war on terror" is de grootste politieke blunder in de naoorlogse geschiedenis.
Hoezo verantwoordelijk ? IS is de verantwoordelijkheid van de islam waar het uit voortkomt. Van de mensen die het leuk vinden om lid van dat clubje te zijn. Lekker makkelijk om de US de schuld te geven. Die hebben idd wel chaos veroorzaakt, dat is zonder meer een feit. Maar de moordenaars van IS zijn toch echt een schepping van de islam die al sinds jaar en dag moordenaars voortbrengt. Mohammed gaf immers al het goede voorbeeld. En zijn opvolgers waren geen haar beter. Nou was dit eeuwen geleden op zich wel normaal. Het gebeurde in Europa ook. Alleen zijn we in Europa wijzer geworden en dat lijkt in het Midden-Oosten maar niet te lukken. De enige reden ik daar voor kan vinden is de islam die geen verlichting toestaat.Of de koppigheid van de mensen die t vertikken om zich aan elkaar aan te passen. Dat lukt hun in Europa immers ook niet altijd zo best.
soennieten en sjiieten hoeven elkaar niet naar het leven te staan. De rooms katholieken en de protestanten zijn daar ook allang mee gestopt. ( afgezien van het gedoe in Ierland en zelfs dat is ver over )
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 19 november 2015 @ 21:59:17 #284
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_157679655
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 21:29 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Het heeft alles met de ware islam te maken. Wat wij gematigde islam noemen is de islam van verwesterde mensen die selectief shoppen is de koran. http://www.trouw.nl/tr/nl(...)m-bestaat-niet.dhtml
Toch mooi dat jij het beter voor ze weet.

Goed voorbeeld ook. Moeten ze allemaal terrorist worden anders zijn ze volgens Paper_Tiger nepmoslims.
pi_157679658
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 21:42 schreef highender het volgende:

[..]

Eigenlijk is het veel zieker dat iemand die getest is op geestelijke gezondheid gaat moorden en martelen omdat een of andere man boven hem dat beveelt. Als ie weigert krijgt ie nog straf ook. Dan iemand die ziek is in zijn kop en duidelijk geïndoctrineerd door iets wat boven de mens staat moord met de overtuiging dat ie goed bezig is.
  donderdag 19 november 2015 @ 22:03:22 #286
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_157679799
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 21:59 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Toch mooi dat jij het beter voor ze weet.

Goed voorbeeld ook. Moeten ze allemaal terrorist worden anders zijn ze volgens Paper_Tiger nepmoslims.
Ik quote slechts de arabist van het vertaalde artikel uit de Trouw welke ik voor je als link heb bijgevoegd. Ik begrijp dat het niet in jouw politiek correcte straatje past.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_157679972
Er zijn moslims die het snappen en die wel wat willen doen. Maar hier in NL hebben we allemaal van die ontzettende randdebielen die de islam maar vrijpleiten waardoor moslims zich helemaal niet geroepen voelen om het voorbeeld van deze man te volgen;

http://www.dumpert.nl/med(...)is_er_klaar_mee.html

Terwijl als ze het voorbeeld van deze man volgen het snel over zou zijn in Europa.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_157680058
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 08:26 schreef Hexagon het volgende:
Het heft niets met de "mainstream" islam te maken. Het heft alles met de sektarische underground te maken.

Maar die nuance is voor velen al te moeilijk blijkbaar.
Zo sektarisch is dat niet hoor. Onlangs bleek nog uit (nota bene) een BBC peiling dat 27 procent van de Britse moslims positief tegenover IS staat.
  donderdag 19 november 2015 @ 22:16:56 #289
224960 highender
Travellin' Light
pi_157680193
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 21:59 schreef Joezi het volgende:
Eigenlijk is het veel zieker dat iemand die getest is op geestelijke gezondheid gaat moorden en martelen omdat een of andere man boven hem dat beveelt. Als ie weigert krijgt ie nog straf ook. Dan iemand die ziek is in zijn kop en duidelijk geïndoctrineerd door iets wat boven de mens staat moord met de overtuiging dat ie goed bezig is.
Weet ik niet.

1. Dat IS soldaten - voordat ze dat werden - ziek(er) in hun kop waren betwijfel ik.
2. Beide worden geïndoctrineerd.
3. VS soldaat doet het om niet gestraft te worden, IS soldaat voor een beloning.
4. Beide zijn overtuigd goed bezig te zijn.

Maar of moorden en martelen om een concrete straf te voorkomen zieker is dan geloven dat er 72 maagden op je liggen te wachten?
  donderdag 19 november 2015 @ 22:35:23 #290
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_157680768
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 22:03 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik quote slechts de arabist van het vertaalde artikel uit de Trouw welke ik voor je als link heb bijgevoegd. Ik begrijp dat het niet in jouw politiek correcte straatje past.
Aha, nou als die mevrouw de absolute waarheid zou prediken dan zouden we hier struikelen over de terroristen.
  donderdag 19 november 2015 @ 22:38:14 #291
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_157680865
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 22:12 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Zo sektarisch is dat niet hoor. Onlangs bleek nog uit (nota bene) een BBC peiling dat 27 procent van de Britse moslims positief tegenover IS staat.
Wat mij betreft bieden ze die allemaal een ticket naar het kalifaat aan. Ik ben benieuwd hoeveel er werkelijk gaan.
  donderdag 19 november 2015 @ 22:54:19 #292
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_157681374
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 22:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Aha, nou als die mevrouw de absolute waarheid zou prediken dan zouden we hier struikelen over de terroristen.
Als je goed had gelezen dat had je begrepen dat we hier over halfbakken moslims struikelen. Een beetje zoals katholieken die alleen met de kerst in de kerk zitten maar zich nog steeds katholiek noemen.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_157681456
Echte Moslims, echte Christenen, echte Schotten, 1 pot nat.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 20 november 2015 @ 10:37:20 #294
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_157688394
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 22:54 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Als je goed had gelezen dat had je begrepen dat we hier over halfbakken moslims struikelen. Een beetje zoals katholieken die alleen met de kerst in de kerk zitten maar zich nog steeds katholiek noemen.
Mogen ze dat wellicht ook zelf bepalen? Je klinkt nu zelf als een radicale imam, maar dan een die zelf niet gelovig is.
  vrijdag 20 november 2015 @ 11:05:11 #295
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_157688796
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Mogen ze dat wellicht ook zelf bepalen? Je klinkt nu zelf als een radicale imam, maar dan een die zelf niet gelovig is.
IS is 't iig helemaal met 'm eens.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_157688983
Het blijft natuurlijk heel vreemd om te zeggen: "Dit is de juiste interpretatie van de Koran, dit is wat een 'echte' Moslim zou moeten geloven" wanneer je zelf niet gelovig bent en elke interpretatie onzin noemt.

Het is een consistentieprobleem dat nogal vaak naar voren komt in deze discussies.

Interpretatie X de enige juiste noemen is voor een gelovige al niet zo eenvoudig, maar voor een ongelovige is dat regelrechte waanzin.
  vrijdag 20 november 2015 @ 11:19:19 #297
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157689004
quote:
3s.gif Op vrijdag 20 november 2015 11:17 schreef Molurus het volgende:
Het blijft natuurlijk heel vreemd om te zeggen: "Dit is de juiste interpretatie van de Koran, dit is wat een 'echte' Moslim zou moeten geloven" wanneer je zelf niet gelovig bent en elke interpretatie onzin noemt.

Het is een consistentieprobleem dat nogal vaak naar voren komt in deze discussies.

Interpretatie X de enige juiste noemen is voor een gelovige al niet zo eenvoudig, maar voor een ongelovige is dat regelrechte waanzin.
Het is net zo vreemd om op dezelfde manier te claimen dat de interpretatie van IS niet geldig is. Over consistentieproblemen gesproken.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_157689022
quote:
3s.gif Op vrijdag 20 november 2015 11:19 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het is net zo vreemd om op dezelfde manier te claimen dat de interpretatie van IS niet geldig is. Over consistentieproblemen gesproken.
Wie zegt dat de interpretatie van IS minder geldig is dan die van andere stromingen?
  vrijdag 20 november 2015 @ 11:22:36 #299
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157689049
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 11:20 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wie zegt dat de interpretatie van IS minder geldig is dan die van andere stromingen?
Een aantal mensen in dit topic. Geldt ook voor jou, op dezelfde manier claim jij dat IS helemaal niet islamitisch is maar dat slechts als excuus gebruiken. Dus ben je hypocriet als je stelt dat je als buitenstaander daar geen oordeel over mag geven.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_157689062
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 november 2015 11:22 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Een aantal mensen in dit topic. Geldt ook voor jou, op dezelfde manier claim jij dat IS helemaal niet islamitisch is maar dat slechts als excuus gebruiken. Dus ben je hypocriet als je stelt dat je als buitenstaander daar geen oordeel over mag geven.
Kun jij me vertellen waar ik of iemand anders dit heeft gezegd? Ik ben wel reuze benieuwd.

Het enige dat ik heb gezegd is dat er geen "De Islam" is. IS is net zo min "De Islam" als welke andere stroming dan ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')