abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157677831
LOL die gekke brain weer met zijn lijstjes. Die paar kleine aanslaagjes stellen relatief toch helemaal niks voor. En wanneer is het terreur? Als er burgertjes sterven?

donderdag 19 november 2015 @ 21:01:08 #252
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_157677851
religie :')
pi_157677861
George Bush: 'God told me to end the tyranny in Iraq'. O-)

Oh, en ook wel de moeite waard:

Maarten van Rossem over het ontstaan en verslaan van IS: "We vechten tegen een monster dat we zelf gecreëerd hebben"

http://pauw.vara.nl/media/349736
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_157677971
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 20:57 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik kom er zelf regelmatig en vind dat wel meevallen. Alleen is er tijd geweest (die is gelukkig voorbij) dat iedere ongelovige een communist was, dus noemde iedereen zich maar christen.
Denk dat je toch maar eens met wat atheistische organisatie's daar moet gaan praten als je er toch regelmatig bent. Het is erger geweest, maar is nogsteeds niets vergeleken bij bv nederland.

Al met al reageerde ik op iemand die stelde dat amerika geen militairen met de bijbel onder de arm had en laat het filmpje meer dan duidelijk zien dat dat wel zo is, nog wel verder gaat dan een soldaat met een bijbel onder de arm.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_157677997
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 21:01 schreef Molurus het volgende:

Maarten van Rossem over het ontstaan en verslaan van IS: "We vechten tegen een monster dat we zelf gecreëerd hebben"

Maarten zegt net als na 9/11 waar het op staat _O_
  donderdag 19 november 2015 @ 21:06:46 #256
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_157678026
quote:
Radicalisering ontdek je vaak in een heel laat stadium.
Joh! omdat dat levens zoals je godsdienst dat wil inhoud, iedereen ziet je als goed religieus iemand, tot je opeens iemand kop afhakt, dan ben je opeens extreem ;(
  donderdag 19 november 2015 @ 21:08:15 #257
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_157678073
quote:
10s.gif Op donderdag 19 november 2015 21:00 schreef Joezi het volgende:
LOL die gekke brain weer met zijn lijstjes. Die paar kleine aanslaagjes stellen relatief toch helemaal niks voor. En wanneer is het terreur? Als er burgertjes sterven?

[ afbeelding ]
als niet blanken blanken pijn doen, enkel dan
  donderdag 19 november 2015 @ 21:08:34 #258
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_157678087
quote:

Weet je dat protest op de Dam nog?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_157678113
quote:
9s.gif Op donderdag 19 november 2015 21:08 schreef Perrin het volgende:

[..]

Weet je dat protest op de dam nog?
Yep, ik was er zelf bij. Helaas heeft het weinig uitgehaald.
pi_157678346
quote:

Ik blijf dat een vreemde stelling vinden. Een leger van hoeveel 10.000/100.000'en zijn het, en die zou je dan extern gecreëerd hebben. Voor mij echt complete onzin, hoe kan je stellen dat het niet gebeurd zou zijn zonder die oorlogen. De oorsprong zit veel dieper dan die paar oorlogen.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_157678351
Ook een bizar feitje, er gaan meer Amerikaanse soldaten dood door zelfmoord achteraf dan dat ze omkomen in de strijd tegen terror

http://sputniknews.com/us(...)s-suicide-death.html
pi_157678384
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 21:05 schreef erodome het volgende:
[..]
Denk dat je toch maar eens met wat atheistische organisatie's daar moet gaan praten als je er toch regelmatig bent. Het is erger geweest, maar is nogsteeds niets vergeleken bij bv nederland.
Meh, niet zo'n behoefte aan.
quote:
Al met al reageerde ik op iemand die stelde dat amerika geen militairen met de bijbel onder de arm had en laat het filmpje meer dan duidelijk zien dat dat wel zo is, nog wel verder gaat dan een soldaat met een bijbel onder de arm.
Och jee, die zijn er wel. Maar de VS zou intern een behoorlijk probleem krijgen als ze een oorlog van uit theologische motieven zouden willen gaan voeren.
  donderdag 19 november 2015 @ 21:18:43 #263
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_157678398
quote:
15s.gif Op donderdag 19 november 2015 21:16 schreef Joezi het volgende:
Ook een bizar feitje, er gaan meer Amerikaanse soldaten dood door zelfmoord achteraf dan dat ze omkomen in de strijd tegen terror

http://sputniknews.com/us(...)s-suicide-death.html
Tja. Ze worden gebruikt en gedumpt.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_157678440
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 21:16 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik blijf dat een vreemde stelling vinden. Een leger van hoeveel 10.000/100.000'en zijn het, en die zou je dan extern gecreëerd hebben. Voor mij echt complete onzin, hoe kan je stellen dat het niet gebeurd zou zijn zonder die oorlogen. De oorsprong zit veel dieper dan die paar oorlogen.
Saddam was geen gezellig man, het was een keiharde dictator. Maar hij was wel bijna 25 jaar president van Irak zonder aanslagen in Europa te organiseren.

Door Irak binnen te vallen en Saddam te vermoorden is een machtsvacuum ontstaan waaruit IS is ontstaan. Daar zijn wij zelf verantwoordelijk voor wat mij betreft.

Onze steun aan "the war on terror" is de grootste politieke blunder in de naoorlogse geschiedenis.

[ Bericht 2% gewijzigd door Molurus op 19-11-2015 21:25:15 ]
pi_157678606
En als mensen zich dan melden bij de poort van Europa zeggen we: Jullie hebben hier niets te zoeken, het is ons probleem niet :')
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_157678617
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 21:19 schreef Molurus het volgende:
[..]
Saddam was geen gezellig man, het was een keiharde dictator. Maar hij was wel bijna 25 jaar president van Irak zonder aanslagen in Europa te organiseren.

Door Irak binnen te vallen en Saddam te vermoorden is een machtsvacuum ontstaan waaruit IS is ontstaan. Daar zijn wij zelf verantwoordelijk voor wat mij betreft.
Ja, daar hadden we het al over en ik ben dat niet met je eens. Ik vind het absoluut compleet debiel hoe de amerikanen dat in irak aangepakt hebben. Maar het verwijderen van een dictator en dat dan een volk onderling oorlog gaat voeren vind ik compleet ridicuul. Daar heeft het volk de grootste verantwoording in.
pi_157678673
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 21:25 schreef Kijkertje het volgende:
En als mensen zich dan melden bij de poort van Europa zeggen we: Jullie hebben hier niets te zoeken, het is ons probleem niet :')
Dat is het ook niet. Het is ook een onhandige actie. In plaats dan je geweldloosheid exporteert, importeer je geweld (om het maar even kort door de boch te stellen).
pi_157678679
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 21:25 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ja, daar hadden we het al over en ik ben dat niet met je eens. Ik vind het absoluut compleet debiel hoe de amerikanen dat in irak aangepakt hebben. Maar het verwijderen van een dictator en dat dan een volk onderling oorlog gaat voeren vind ik compleet ridicuul. Daar heeft het volk de grootste verantwoording in.
Wat had je dan verwacht? Dat ze na verwijdering van Saddam een vreedzame westerse democratie zouden worden?

Dat lijkt me verdomd naief. Dit was zo voorspelbaar als wat. En dus dragen wij daar verantwoordelijkheid voor.
pi_157678723
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 21:27 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wat had je dan verwacht? Dat ze na verwijdering van Saddam een vreedzame westerse democratie zouden worden?

Dat lijkt me verdomd naief.
Ik had nadien inderdaad wel wat gerommel verwacht voor een jaar of twee, maar daarna zou je toch een stabilisatie moeten zien.
  donderdag 19 november 2015 @ 21:29:01 #270
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_157678730
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 08:26 schreef Hexagon het volgende:
Het heft niets met de "mainstream" islam te maken. Het heft alles met de sektarische underground te maken.

Maar die nuance is voor velen al te moeilijk blijkbaar.
Het heeft alles met de ware islam te maken. Wat wij gematigde islam noemen is de islam van verwesterde mensen die selectief shoppen is de koran. http://www.trouw.nl/tr/nl(...)m-bestaat-niet.dhtml

[ Bericht 12% gewijzigd door Paper_Tiger op 19-11-2015 21:36:11 ]
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_157678792
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 21:18 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Meh, niet zo'n behoefte aan.

[..]

Och jee, die zijn er wel. Maar de VS zou intern een behoorlijk probleem krijgen als ze een oorlog van uit theologische motieven zouden willen gaan voeren.
Ik kan het je echt aanraden, zeker als je roept wat je net riep.

Ze zijn er idd en het gaat heel wat verder als een losse soldaat met de bijbel onder de arm. Heb je het filmpje gezien, hoe groot en normaal het is, dat het gewoon openlijk wordt gedaan en verheerlijkt wordt?

Amerika is gewoon een religieuze staat, alleen zijn we bij hen wel instaat om te zien dat er andere motieven zijn en het god bless america geroep alleen een uiting is die los staat van de oorzaken.
Waarom niet een keertje met dezelfde blik naar het midden oosten kijken?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_157678891
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 21:28 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik had nadien inderdaad wel wat gerommel verwacht voor een jaar of twee, maar daarna zou je toch een stabilisatie moeten zien.
Ik zou niet weten waarom dat zou moeten.

Niet om mezelf op de borst te kloppen - in mijn ogen was dit allemaal zo voorspelbaar als wat - maar dit zag ik in 2003 al aankomen. Daarom stond ik ook op de Dam.

En de voorspelbaarheid ervan is voor mij de belangrijkste reden om te zeggen: wij dragen hier verantwoordelijkheid in.
pi_157678897
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 21:30 schreef erodome het volgende:
Amerika is gewoon een religieuze staat,
Euh, nee dat is het niet.
quote:
alleen zijn we bij hen wel instaat om te zien dat er andere motieven zijn en het god bless america geroep alleen een uiting is die los staat van de oorzaken.
Omdat het los van elkaar staat. Ze mogen geen oorlog voeren op theologische gronden.
quote:
Waarom niet een keertje met dezelfde blik naar het midden oosten kijken?
Ah, je wil een punt maken en zoekt de argumenten erbij....zucht.
pi_157678921
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 21:34 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Euh, nee dat is het niet.

[..]

Omdat het los van elkaar staat. Ze mogen geen oorlog voeren op theologische gronden.

[..]

Ah, je wil een punt maken en zoekt de argumenten erbij....zucht.
Heb je het filmpje wel bekeken eigenlijk?
pi_157678981
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 21:33 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom dat zou moeten.
Nou, omdat zoiets wel vaker gebeurt na een machtsvacuum. De landen in het midden-oosten zijn niet de enige waar dictators verdreven zijn.
quote:
Niet om mezelf op de borst te kloppen - in mijn ogen was dit allemaal zo voorspelbaar als wat - maar dit zag ik in 2003 al aankomen. Daarom stond ik ook op de Dam.

En de voorspelbaarheid ervan is voor mij de belangrijkste reden om te zeggen: wij dragen hier verantwoordelijkheid in.
Ook ik was tegen de inval in Irak. Maar de verwijdering van Sadam kon ik geen traan om laten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')