Dat de kans dat die top 15 en top 5 bezet worden door terroristisch islamitisch geweld en het tegelijkertijd niks met islam te maken heeft, hetzelfde is als (ik schat) dat je in 3 dagen 3 keer door de bliksem geraakt wordt en de vierde dag je vliegtuig neerstort.quote:Op donderdag 19 november 2015 08:16 schreef Kamikazie het volgende:
Wat wil je hier nou mee laten zien?
No true scotsman.quote:Op donderdag 19 november 2015 08:22 schreef hardromacore2.0 het volgende:
Alles met de Islam, maar niks met de "ware Islam".
Oke.quote:Op donderdag 19 november 2015 08:21 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dat de kans dat die top 15 en top 5 bezet worden door terroristisch islamitisch geweld en het tegelijkertijd niks met islam te maken heeft, hetzelfde is als (ik schat) dat je in 3 dagen 3 keer door de bliksem geraakt wordt en de vierde dag je vliegtuig neerstort.
Nee hoor, ik word alleen een beetje moe van reacties dat het niks met islam te maken heeft.quote:Op donderdag 19 november 2015 08:23 schreef Kamikazie het volgende:
[..]
Oke.
De meeste terroristen van nu identificeren zich dus met de Islam. Wat wil je met deze informatie doen ofzo? Alle moslims preventief arresteren of?
Of... of.. misschien een discussie starten over hoe dat structurele wegkijken en goedpraten in vele moslimgemeenschappen in het westen en daarbuiten bijdraagt aan dit soort fundamentalisme en hoe moslimsgemeenschappen daar in de toekomst wellicht beter mee om kunnen gaan?quote:Op donderdag 19 november 2015 08:23 schreef Kamikazie het volgende:
[..]
Oke.
De meeste terroristen van nu identificeren zich dus met de Islam. Wat wil je met deze informatie doen ofzo? Alle moslims preventief arresteren of?
Dat zou inderdaad een goede optie zijn ja.quote:Op donderdag 19 november 2015 08:25 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Of... of.. misschien een discussie starten over hoe dat structurele wegkijken en goedpraten in vele moslimgemeenschappen in het westen en daarbuiten bijdraagt aan dit soort fundamentalisme en hoe moslimsgemeenschappen daar in de toekomst wellicht beter mee om kunnen gaan?
Ik zeg zomaar even iets.
Natuurlijk is het huidig terrorisme gerelateerd aan bepaalde stromingen binnen de islam. Alleen is het niet politiek correct om het te herkennen.quote:Op donderdag 19 november 2015 08:24 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nee hoor, ik word alleen een beetje moe van reacties dat het niks met islam te maken heeft.
Waar wordt dat gezegd?quote:Op donderdag 19 november 2015 08:24 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nee hoor, ik word alleen een beetje moe van reacties dat het niks met islam te maken heeft.
Dit zijn juist de dingen waar de TS juist zo moe van wordt denk ik.quote:Op donderdag 19 november 2015 08:26 schreef Hexagon het volgende:
Het heft niets met de "mainstream" islam te maken. Het heft alles met de sektarische underground te maken.
Maar die nuance is voor velen al te moeilijk blijkbaar.
Hoezo?quote:Op donderdag 19 november 2015 08:28 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dit zijn juist de dingen waar de TS juist zo moe van wordt denk ik.
Heb jij een beetje verstand van kansberekening? Snap jij dat de kans ontzettend klein is dat daar per toeval geen christelijke, hindoeïstische, atheïstische of boeddhistische landen of groeperingen tussen zitten?quote:Op donderdag 19 november 2015 08:26 schreef Hexagon het volgende:
Het heft niets met de "mainstream" islam te maken. Het heft alles met de sektarische underground te maken.
Maar die nuance is voor velen al te moeilijk blijkbaar.
Natuurlijk heeft het ook wel degelijk met mainstream islam te maken. Of wellicht beter het gebrek aan actie vanuit mainstream islam om er wat aan te doen aan het islam terrorisme.quote:
Nee dat is geen toeval. Maar het is wel heel simpel denken om het eerst overeenkomende punt te pakken, daarover roepen: DAT IS HET, en dan verder niet verder kijken om te kijken over er nog meer redenen zouden kunnen zijn.quote:Op donderdag 19 november 2015 08:31 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Heb jij een beetje verstand van kansberekening? Snap jij dat de kans ontzettend klein is dat daar per toeval geen christelijke, Hindoestaanse, atheïstische of boeddhistische landen of groeperingen tussen zitten?
Maar dat is toch geen kansexperimentquote:Op donderdag 19 november 2015 08:31 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Heb jij een beetje verstand van kansberekening? Snap jij dat de kans ontzettend klein is dat daar per toeval geen christelijke, Hindoestaanse, atheïstische of boeddhistische landen of groeperingen tussen zitten?
Dat komt omdat mannen sterker dan vrouwen zijn. Er zijn ook weinig antilopes die leeuwen doden heb ik me laten vertellen.quote:Op donderdag 19 november 2015 08:37 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nee dat is geen toeval. Maar het is wel heel simpel denken om het eerst overeenkomende punt te pakken, daarover roepen: DAT IS HET, en dan verder niet verder kijken om te kijken over er nog meer redenen zouden kunnen zijn.
Een beetje als: ah, veruit de meeste verkrachtingen worden door mannen gedaan, duidelijk, mannen zijn kut en moeten het land uitgezet worden. Allemaal.
Maar de vrouwtjes leeuwen jagen het meest. En doden de meeste prooien. Maar dat is offtopic.quote:Op donderdag 19 november 2015 08:41 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dat komt omdat mannen sterker dan vrouwen zijn. Er zijn ook weinig antilopes die leeuwen doden heb ik me laten vertellen.
gast...quote:Op donderdag 19 november 2015 08:41 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dat komt omdat mannen sterker dan vrouwen zijn. Er zijn ook weinig antilopes die leeuwen doden heb ik me laten vertellen.
Met als verschil dat democratien zich onder kritiek over de jaren heen robuuster zijn geworden en burgers meer vrijheid zijn gaan geven en de Islam over de jaren heen onder kritiek fundamentalistischer en gewelddadiger is geworden.quote:Op donderdag 19 november 2015 08:27 schreef stbabylon het volgende:
Het heeft van alles met de islam te maken, maar islam is niet de veroorzaker. De islam wordt misbruikt om mensen voor anderen te laten vechten. Net zoals er onder het mom van democratie meer geld/macht wordt verworven.
De werktechnieken zijn verschillend. De uitkomst is hetzelfde, shit in het MO.quote:Op donderdag 19 november 2015 08:45 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Met als verschil dat democratien zich onder kritiek over de jaren heen robuuster zijn geworden en burgers meer vrijheid zijn gaan geven en de Islam over de jaren heen onder kritiek fundamentalistischer en gewelddadiger is geworden.
Funny, that.
Met als verschil dat een wereld zonder moslims niet per se een probleem is voor de samenleving in het algemeen. Een wereld zonder mannen, echter....quote:Op donderdag 19 november 2015 08:37 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nee dat is geen toeval. Maar het is wel heel simpel denken om het eerst overeenkomende punt te pakken, daarover roepen: DAT IS HET, en dan verder niet verder kijken om te kijken over er nog meer redenen zouden kunnen zijn.
Een beetje als: ah, veruit de meeste verkrachtingen worden door mannen gedaan, duidelijk, mannen zijn kut en moeten het land uitgezet worden. Allemaal.
Mensen laten zich ook misbruiken. Ik denk dat de islam mede als het christendom in de essentie de fout in te gaan om te geloven in een waarheid. En dat er types binnen dit soort religies rondlopen die vervolgens ook denken deze ene waarheid met geweld aan anderen opgedrongen moet worden.quote:Op donderdag 19 november 2015 08:27 schreef stbabylon het volgende:
Het heeft van alles met de islam te maken, maar islam is niet de veroorzaker. De islam wordt misbruikt om mensen voor anderen te laten vechten. Net zoals er onder het mom van democratie meer geld/macht wordt verworven.
In het kader van terrorisme bestrijding krijgen de burgers juist minder vrijheid. Funy , that.quote:Op donderdag 19 november 2015 08:45 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Met als verschil dat democratien zich onder kritiek over de jaren heen robuuster zijn geworden en burgers meer vrijheid zijn gaan geven en de Islam over de jaren heen onder kritiek fundamentalistischer en gewelddadiger is geworden.
Funny, that.
Ik bedoel het niet letterlijk... Het gaat erom dat je niet zo maar de eerste overeenkomst kunt nemen en daar alles op kunt pinnen zonder verder te kijken of er misschien nog iets onder zit.quote:Op donderdag 19 november 2015 08:47 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Met als verschil dat een wereld zonder moslims niet per se een probleem is voor de samenleving in het algemeen. Een wereld zonder mannen, echter....
Veel succes met de machinerie onderhouden en de rioleringen ontstoppen, dames!
Dus democratie leidt altijd tot shit in het midden oosten? Zelfs democratie op de planeet Zorlax in het Endagram systeem in Andromada?quote:Op donderdag 19 november 2015 08:46 schreef stbabylon het volgende:
[..]
De werktechnieken zijn verschillend. De uitkomst is hetzelfde, shit in het MO.
Bedoeling: bewustwording.quote:Op donderdag 19 november 2015 08:45 schreef Kamikazie het volgende:
Maar oke TS, alle kanttekeningen daargelaten... wat wil je met deze statistiek doen? Wat is je oplossing voor het probleem (wat is uberhaupt het probleem?) ? Duiding aub.
Door de bank genomen zijn democratische samenlevingen de afgelopen 100 jaar vrijer geworden. Dat er soms een neerwaardse curve in de grafiek zit doet niks af van de trendlijn.quote:Op donderdag 19 november 2015 08:49 schreef Megumi het volgende:
[..]
In het kader van terrorisme bestrijding krijgen de burgers juist minder vrijheid. Funy , that.
En er zijn een boel zwak van geesten die zich eindelijk gekend voelen binnen zo'n religie. Ideaal kannonenvoer. Maar aan de top staan altijd lui die er beter van (willen) worden en dat heeft geen reet met religie te maken.quote:Op donderdag 19 november 2015 08:48 schreef Megumi het volgende:
[..]
Mensen laten zich ook misbruiken. Ik denk dat de islam mede als het christendom in de essentie de fout in te gaan om te geloven in een waarheid. En dat er types binnen dit soort religies rondlopen die vervolgens ook denken deze ene waarheid met geweld aan anderen opgedrongen moet worden.
Oké.quote:Op donderdag 19 november 2015 08:50 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Bedoeling: bewustwording.
Oplossing: Daar zijn 1000 andere topics voor om over te filosoferen.
Jij bent erg goed in alles heel letterlijk te nemen, en niet zo goed in verder na denken he?quote:Op donderdag 19 november 2015 08:50 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dus democratie leidt altijd tot shit in het midden oosten? Zelfs democratie op de planeet Zorlax in het Endagram systeem in Andromada?
Ok...
En in de komende 100 jaar gaat dit zeker veranderen de andere kant op. Funny, that.quote:Op donderdag 19 november 2015 08:51 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Door de bank genomen zijn democratische samenlevingen de afgelopen 100 jaar vrijer geworden. Dat er soms een neerwaardse curve in de grafiek zit doet niks af van de trendlijn.
Funny, that.
Ik denk dat de enige gemene deler voor terroristen uit die regio is dat ze een fundamentalistische versie van de islam aanhangen.quote:Op donderdag 19 november 2015 08:50 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik bedoel het niet letterlijk... Het gaat erom dat je niet zo maar de eerste overeenkomst kunt nemen en daar alles op kunt pinnen zonder verder te kijken of er misschien nog iets onder zit.
Laat maarquote:Op donderdag 19 november 2015 08:52 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik denk dat de enige gemene deler voor terroristen uit die regio is dat ze een fundamentalistische versie van de islam aanhangen.
Gezien de islam een broederschap is en dat soort communities verantwoordelijkheid zouden moeten voelen richting elkaar is het niet compleet onredelijk om andere islamitische mensen aan te spreken om dit gedrag. Niet als verantwoordelijke maar als "hey.. ga eens een discussie hier over starten in je gemeenschap?.. of doe iig iets??".
Cum hoc ergo propter hoc.quote:Op donderdag 19 november 2015 08:52 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Jij bent erg goed in alles heel letterlijk te nemen, en niet zo goed in verder na denken he?
Het brengen van democratie naar het MO heeft ook geleid tot de shit die daar nu plaats vindt. Samen met de islam.
Linksig doemdenken is geen bewijs. Ik volg liever de trend.quote:Op donderdag 19 november 2015 08:52 schreef Megumi het volgende:
[..]
En in de komende 100 jaar gaat dit zeker veranderen de andere kant op. Funny, that.
Natuurlijk heeft dat met religie te maken. Zeker als dat als instrument wordt gebruikt voor geweld.quote:Op donderdag 19 november 2015 08:51 schreef stbabylon het volgende:
[..]
En er zijn een boel zwak van geesten die zich eindelijk gekend voelen binnen zo'n religie. Ideaal kannonenvoer. Maar aan de top staan altijd lui die er beter van (willen) worden en dat heeft geen reet met religie te maken.
In de jaren 80 bijvoorbeeld vonden we het op grote schaal afluisteren van burgers zoals in de DDR of USSR en het zonder tussenkomst van de rechter burgers opsluiten ondenkbaar. Nu gaan we dezelfde kant op. Dus weet niet zo goed naar welke trend jij kijkt. En of je bekend bent met het begrip politie staat?quote:Op donderdag 19 november 2015 08:55 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Doemdenken is geen bewijs. Ik volg liever de trend.
Snap jij het concept van een trendlijn wel?quote:Op donderdag 19 november 2015 08:58 schreef Megumi het volgende:
[..]
In de jaren 80 bijvoorbeeld vonden we het op grote schaal afluisteren van burgers zoals in de DDR of USSR afluisteren en het zonder tussenkomst van de rechter burgers opsluiten ondenkbaar. Nu gaan we delfde kant op. Dus weet niet zo goed naar welke trend jij kijkt. En of je bekend bent met het begrip politie staat?
Dat is nog maar te betwijfelen, het is vaak een generatie ding. Nu is er wellicht een trend naar meer veiligheid en minder vrijheid, maar uiteindelijk gaat deze onzin van het islam fundamentalisme ook voorbij (het is namelijk een gedoemde ideologie, het is namelijk niet vol te houden op langere termijn).quote:Op donderdag 19 november 2015 08:52 schreef Megumi het volgende:
[..]
En in de komende 100 jaar gaat dit zeker veranderen de andere kant op. Funny, that.
Ja maar wat heeft deze grafiek met democratie en terrorisme te maken? Of met hoeveel landen een democratie hebben of niet?quote:Op donderdag 19 november 2015 08:59 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Snap jij het concept van een trendlijn wel?
[ afbeelding ]
Zou wel mooi zijn als het zo zou gaan.quote:Op donderdag 19 november 2015 09:01 schreef Semisane het volgende:
[..]
Dat is nog maar te betwijfelen, het is vaak een generatie ding. Nu is er wellicht een trend naar meer veiligheid en minder vrijheid, maar uiteindelijk gaat deze onzin van het islam fundamentalisme ook voorbij (het is namelijk een gedoemde ideologie, het is namelijk niet vol te houden op langere termijn).
Dan krijg je dus dat latere generaties hier in het westen de angst niet mee maken en weer naar meer vrijheid zullen streven, wellicht zal de vorm van democratie wel veranderen.
Civiele rechten en beschermingen fluctueren in het systeem heen en weer. Er zijn tegenwoordig minder dictaturen, meer democratien in de wereld dan 50 of zelfs 20 jaar geleden. En binnen die democratien zijn burgers steevast vrijer geworden. Dat je als burgerschap altijd alert moet zijn voor het beschermen van je vrijheid lijkt mij een gegeven maar de trend is duidelijk.quote:Op donderdag 19 november 2015 09:02 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ja maar wat heeft deze grafiek met democratie en terrorisme te maken? Of met hoeveel landen een democratie hebben of niet?
Het er beter van willen worden is niet gemotiveerd vanuit die religie.quote:Op donderdag 19 november 2015 08:56 schreef Megumi het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft dat met religie te maken. Zeker als dat als instrument wordt gebruikt voor geweld.
Dus als we het geweld van de IRA en ETA uit de jaren 70 op je vergelijking loslaten dan lag dat aan de katholieke kerk?quote:Op donderdag 19 november 2015 08:31 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Volgens mij kan je de eerste helft van die zin weglatenquote:Op donderdag 19 november 2015 09:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus als we het geweld van de IRA en ETA uit de jaren 70 op je vergelijking loslaten dan lag dat aan de katholieke kerk?
Wie zijn of haar God, Godin of religie als excuus gebruikt om anderen te beschadigen of vermoorden is gewoon een misdadiger.
Yup. Een misdadiger met deels maatschappelijke steun. Steun in de vorm van zwijgen, wegkijken, goedpraten door een groot aantal mensen die bij elke scheet hun handen er af trekken. Of je nou een katholiek bent, een protestant of een moslim. Je kiest er voor deel uit te maken van een morele broederschap dus je draagt daarmee ook een deeltje van de verantwoordelijkheid.quote:Op donderdag 19 november 2015 09:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus als we het geweld van de IRA en ETA uit de jaren 70 op je vergelijking loslaten dan lag dat aan de katholieke kerk?
Wie zijn of haar God, Godin of religie als excuus gebruikt om anderen te beschadigen of vermoorden is gewoon een misdadiger.
In een oorlog gebeurt het ook, dat maakt niet iedere soldaat automatisch een misdadiger.quote:Op donderdag 19 november 2015 09:09 schreef Kamikazie het volgende:
[..]
Volgens mij kan je de eerste helft van die zin weglaten
anderen te beschadigen of vermoorden is gewoon een misdadiger is denk ik eerder het feit
Goed punt, maar over het algemeen is het ook misdaad als je het niet uit naam van je religie doet was meer mijn puntquote:Op donderdag 19 november 2015 09:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
In een oorlog gebeurt het ook, dat maakt niet iedere soldaat automatisch een misdadiger.
Andere tijden, andere problemen. Jij noemt nou twee nationalistische terreurgroepen (mag ik die als rechts beschouwen?) maar je had toen evenveel linkse terreurgroepen.quote:Op donderdag 19 november 2015 09:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat heeft links/rechts er nou weer mee te makenquote:Op donderdag 19 november 2015 09:15 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Andere tijden, andere problemen. Jij noemt nou twee nationalistische terreurgroepen (mag ik die als rechts beschouwen?) maar je had toen evenveel linkse terreurgroepen.
Het geweld kwam toen van alle kanten, niet vanuit 1 richting.quote:Op donderdag 19 november 2015 09:16 schreef Kamikazie het volgende:
[..]
Wat heeft links/rechts er nou weer mee te maken
Al zou 100% van de terroristen moslim zijn. De mainstream moslims zijn er niet verantwoordelijk voor.quote:Op donderdag 19 november 2015 08:31 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Maar je kan ze er wel op aanspreken, toch?quote:Op donderdag 19 november 2015 09:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Al zou 100% van de terroristen moslim zijn. De mainstream moslims zijn er niet verantwoordelijk voor.
Het is ook niet erg effectief om de complete moslimpopulatie hiervoor de oorlog te gaan verklaren
En dan?quote:Op donderdag 19 november 2015 09:26 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Maar je kan ze er wel op aanspreken, toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |