abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157664224
The 2014 Global Terrorism Index rankings, TOP 15:

1 Iraq
2 Afghanistan
3 Pakistan
4 Nigeria
5 Syria
6 India
7 Somalia
8 Yemen
9 Philippines
10 Thailand
11 Russia
12 Kenya
13 Egypt
14 Lebanon
15 Libya

No1: moslims. No2: moslims No3: moslims. No4: moslims. No5: moslims No6: moslims.
No7: moslims. No8: moslims No9: moslims. No10: moslims. No11: moslims No12: moslims.
No13: moslims. No14: moslims. No15: moslims.

Top 5 terroristische groeperingen in de wereld:

1 BOKO HARAM
2 IS
3 TALIBAN
4 FULANI MILITANTS
5 AL-SHABAAB

No1: moslims. No2: moslims No3: moslims. No4: moslims. No5: moslims.

https://en.wikipedia.org/wiki/Global_Terrorism_Index
http://www.visionofhumani(...)Index%20Report_0.pdf

Puur toeval, heeft niks met moslims of islam te maken. :N

[ Bericht 1% gewijzigd door Braindead2000 op 19-11-2015 08:59:56 ]
pi_157664249
Wat wil je hier nou mee laten zien? :P
Hier schreef Maver24:
Opgetyft met je grafkop. Zal ik hem een koppie kleiner maken, mongool
Hier schreef Roypsv:
stoer, kom hierdan beuk ik je gezicht naar de tering
pi_157664259
En wat nu TS?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_157664286
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 08:16 schreef Kamikazie het volgende:
Wat wil je hier nou mee laten zien? :P
Dat de kans dat die top 15 en top 5 bezet worden door terroristisch islamitisch geweld en het tegelijkertijd niks met islam te maken heeft, hetzelfde is als (ik schat) dat je in 3 dagen 3 keer door de bliksem geraakt wordt en de vierde dag je vliegtuig neerstort.
pi_157664292
Alles met de Islam, maar niks met de "ware Islam".
  donderdag 19 november 2015 @ 08:23:02 #6
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_157664295
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2015 08:22 schreef hardromacore2.0 het volgende:
Alles met de Islam, maar niks met de "ware Islam".
No true scotsman.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_157664297
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 08:21 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dat de kans dat die top 15 en top 5 bezet worden door terroristisch islamitisch geweld en het tegelijkertijd niks met islam te maken heeft, hetzelfde is als (ik schat) dat je in 3 dagen 3 keer door de bliksem geraakt wordt en de vierde dag je vliegtuig neerstort.
Oke.
De meeste terroristen van nu identificeren zich dus met de Islam. Wat wil je met deze informatie doen ofzo? Alle moslims preventief arresteren of? _O-
Hier schreef Maver24:
Hier schreef Roypsv:
pi_157664303
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 08:23 schreef Kamikazie het volgende:

[..]

Oke.
De meeste terroristen van nu identificeren zich dus met de Islam. Wat wil je met deze informatie doen ofzo? Alle moslims preventief arresteren of? _O-
Nee hoor, ik word alleen een beetje moe van reacties dat het niks met islam te maken heeft.
  donderdag 19 november 2015 @ 08:25:25 #9
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_157664307
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 08:23 schreef Kamikazie het volgende:

[..]

Oke.
Of... of.. misschien een discussie starten over hoe dat structurele wegkijken en goedpraten in vele moslimgemeenschappen in het westen en daarbuiten bijdraagt aan dit soort fundamentalisme en hoe moslimsgemeenschappen daar in de toekomst wellicht beter mee om kunnen gaan?

Ik zeg zomaar even iets.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  donderdag 19 november 2015 @ 08:26:37 #10
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_157664315
Het heft niets met de "mainstream" islam te maken. Het heft alles met de sektarische underground te maken.

Maar die nuance is voor velen al te moeilijk blijkbaar.
pi_157664318
quote:
7s.gif Op donderdag 19 november 2015 08:25 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Of... of.. misschien een discussie starten over hoe dat structurele wegkijken en goedpraten in vele moslimgemeenschappen in het westen en daarbuiten bijdraagt aan dit soort fundamentalisme en hoe moslimsgemeenschappen daar in de toekomst wellicht beter mee om kunnen gaan?

Ik zeg zomaar even iets.
Dat zou inderdaad een goede optie zijn ja.
Hier schreef Maver24:
Hier schreef Roypsv:
pi_157664320
Het heeft van alles met de islam te maken, maar islam is niet de veroorzaker. De islam wordt misbruikt om mensen voor anderen te laten vechten. Net zoals er onder het mom van democratie meer geld/macht wordt verworven.
  donderdag 19 november 2015 @ 08:27:23 #13
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_157664324
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 08:24 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Nee hoor, ik word alleen een beetje moe van reacties dat het niks met islam te maken heeft.
Natuurlijk is het huidig terrorisme gerelateerd aan bepaalde stromingen binnen de islam. Alleen is het niet politiek correct om het te herkennen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_157664332
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 08:24 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Waar wordt dat gezegd?

Ik behoor tot de groep grootste 'policors' (ik accepteer dat woord zelf niet overigens) op FOK! en ik zeg het niet.
  donderdag 19 november 2015 @ 08:28:16 #15
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_157664333
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 08:26 schreef Hexagon het volgende:
Het heft niets met de "mainstream" islam te maken. Het heft alles met de sektarische underground te maken.

Dit zijn juist de dingen waar de TS juist zo moe van wordt denk ik.
  donderdag 19 november 2015 @ 08:29:24 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_157664348
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 08:28 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dit zijn juist de dingen waar de TS juist zo moe van wordt denk ik.
Hoezo?
pi_157664360
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 08:26 schreef Hexagon het volgende:

Heb jij een beetje verstand van kansberekening? Snap jij dat de kans ontzettend klein is dat daar per toeval geen christelijke, hindoeïstische, atheïstische of boeddhistische landen of groeperingen tussen zitten?

[ Bericht 0% gewijzigd door Braindead2000 op 19-11-2015 09:22:31 ]
  donderdag 19 november 2015 @ 08:33:56 #18
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_157664375
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 08:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Hoezo?
Natuurlijk heeft het ook wel degelijk met mainstream islam te maken. Of wellicht beter het gebrek aan actie vanuit mainstream islam om er wat aan te doen aan het islam terrorisme.
pi_157664414
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 08:31 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Heb jij een beetje verstand van kansberekening? Snap jij dat de kans ontzettend klein is dat daar per toeval geen christelijke, Hindoestaanse, atheïstische of boeddhistische landen of groeperingen tussen zitten?
Nee dat is geen toeval. Maar het is wel heel simpel denken om het eerst overeenkomende punt te pakken, daarover roepen: DAT IS HET, en dan verder niet verder kijken om te kijken over er nog meer redenen zouden kunnen zijn.

Een beetje als: ah, veruit de meeste verkrachtingen worden door mannen gedaan, duidelijk, mannen zijn kut en moeten het land uitgezet worden. Allemaal.
pi_157664427
quote:

[..]

Heb jij een beetje verstand van kansberekening? Snap jij dat de kans ontzettend klein is dat daar per toeval geen christelijke, Hindoestaanse, atheïstische of boeddhistische landen of groeperingen tussen zitten?
Maar dat is toch geen kansexperiment _O-
Sowieso is het logisch dat als er in een werelddeel oorlog is/een machtsvacuum ontstaat waar islam de grootste religie is ook daar de meeste terreurorganisaties etc ontstaan.
Hier schreef Maver24:
Hier schreef Roypsv:
pi_157664450
quote:
99s.gif Op donderdag 19 november 2015 08:37 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Nee dat is geen toeval. Maar het is wel heel simpel denken om het eerst overeenkomende punt te pakken, daarover roepen: DAT IS HET, en dan verder niet verder kijken om te kijken over er nog meer redenen zouden kunnen zijn.

Een beetje als: ah, veruit de meeste verkrachtingen worden door mannen gedaan, duidelijk, mannen zijn kut en moeten het land uitgezet worden. Allemaal.
Dat komt omdat mannen sterker dan vrouwen zijn. Er zijn ook weinig antilopes die leeuwen doden heb ik me laten vertellen.
  donderdag 19 november 2015 @ 08:43:25 #22
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_157664472
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 08:41 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dat komt omdat mannen sterker dan vrouwen zijn. Er zijn ook weinig antilopes die leeuwen doden heb ik me laten vertellen.
Maar de vrouwtjes leeuwen jagen het meest. En doden de meeste prooien. Maar dat is offtopic.
pi_157664478
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 08:41 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

gast...
  donderdag 19 november 2015 @ 08:45:05 #24
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_157664483
quote:
99s.gif Op donderdag 19 november 2015 08:27 schreef stbabylon het volgende:
Het heeft van alles met de islam te maken, maar islam is niet de veroorzaker. De islam wordt misbruikt om mensen voor anderen te laten vechten. Net zoals er onder het mom van democratie meer geld/macht wordt verworven.
Met als verschil dat democratien zich onder kritiek over de jaren heen robuuster zijn geworden en burgers meer vrijheid zijn gaan geven en de Islam over de jaren heen onder kritiek fundamentalistischer en gewelddadiger is geworden.

Funny, that.
pi_157664492
Maar oke TS, alle kanttekeningen daargelaten... wat wil je met deze statistiek doen? Wat is je oplossing voor het probleem (wat is uberhaupt het probleem?) ? Duiding aub.
Hier schreef Maver24:
Hier schreef Roypsv:
pi_157664493
quote:
7s.gif Op donderdag 19 november 2015 08:45 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Met als verschil dat democratien zich onder kritiek over de jaren heen robuuster zijn geworden en burgers meer vrijheid zijn gaan geven en de Islam over de jaren heen onder kritiek fundamentalistischer en gewelddadiger is geworden.

Funny, that.
De werktechnieken zijn verschillend. De uitkomst is hetzelfde, shit in het MO.
  donderdag 19 november 2015 @ 08:47:26 #27
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_157664508
quote:
99s.gif Op donderdag 19 november 2015 08:37 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Met als verschil dat een wereld zonder moslims niet per se een probleem is voor de samenleving in het algemeen. Een wereld zonder mannen, echter....

Veel succes met de machinerie onderhouden en de rioleringen ontstoppen, dames!
  donderdag 19 november 2015 @ 08:48:05 #28
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_157664513
quote:
99s.gif Op donderdag 19 november 2015 08:27 schreef stbabylon het volgende:
Mensen laten zich ook misbruiken. Ik denk dat de islam mede als het christendom in de essentie de fout in te gaan om te geloven in een waarheid. En dat er types binnen dit soort religies rondlopen die vervolgens ook denken deze ene waarheid met geweld aan anderen opgedrongen moet worden.
  donderdag 19 november 2015 @ 08:49:40 #29
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_157664533
quote:
7s.gif Op donderdag 19 november 2015 08:45 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Funny, that.
In het kader van terrorisme bestrijding krijgen de burgers juist minder vrijheid. Funy , that.
pi_157664540
quote:
7s.gif Op donderdag 19 november 2015 08:47 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Met als verschil dat een wereld zonder moslims niet per se een probleem is voor de samenleving in het algemeen. Een wereld zonder mannen, echter....

Veel succes met de machinerie onderhouden en de rioleringen ontstoppen, dames!
Ik bedoel het niet letterlijk... Het gaat erom dat je niet zo maar de eerste overeenkomst kunt nemen en daar alles op kunt pinnen zonder verder te kijken of er misschien nog iets onder zit.
  donderdag 19 november 2015 @ 08:50:21 #31
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_157664543
quote:
99s.gif Op donderdag 19 november 2015 08:46 schreef stbabylon het volgende:

[..]

De werktechnieken zijn verschillend. De uitkomst is hetzelfde, shit in het MO.
Dus democratie leidt altijd tot shit in het midden oosten? Zelfs democratie op de planeet Zorlax in het Endagram systeem in Andromada?

Ok...
pi_157664546
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 08:45 schreef Kamikazie het volgende:
Maar oke TS, alle kanttekeningen daargelaten... wat wil je met deze statistiek doen? Wat is je oplossing voor het probleem (wat is uberhaupt het probleem?) ? Duiding aub.
Bedoeling: bewustwording.
Oplossing: Daar zijn 1000 andere topics voor om over te filosoferen.
  donderdag 19 november 2015 @ 08:51:09 #33
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_157664549
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 08:49 schreef Megumi het volgende:

[..]

In het kader van terrorisme bestrijding krijgen de burgers juist minder vrijheid. Funy , that.
Door de bank genomen zijn democratische samenlevingen de afgelopen 100 jaar vrijer geworden. Dat er soms een neerwaardse curve in de grafiek zit doet niks af van de trendlijn.

Funny, that.
pi_157664551
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 08:48 schreef Megumi het volgende:

[..]

Mensen laten zich ook misbruiken. Ik denk dat de islam mede als het christendom in de essentie de fout in te gaan om te geloven in een waarheid. En dat er types binnen dit soort religies rondlopen die vervolgens ook denken deze ene waarheid met geweld aan anderen opgedrongen moet worden.
En er zijn een boel zwak van geesten die zich eindelijk gekend voelen binnen zo'n religie. Ideaal kannonenvoer. Maar aan de top staan altijd lui die er beter van (willen) worden en dat heeft geen reet met religie te maken.
pi_157664560
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 08:50 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Bedoeling: bewustwording.
Oplossing: Daar zijn 1000 andere topics voor om over te filosoferen.
Oké.
Hier schreef Maver24:
Hier schreef Roypsv:
pi_157664563
quote:
7s.gif Op donderdag 19 november 2015 08:50 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dus democratie leidt altijd tot shit in het midden oosten? Zelfs democratie op de planeet Zorlax in het Endagram systeem in Andromada?

Ok...
Jij bent erg goed in alles heel letterlijk te nemen, en niet zo goed in verder na denken he?

Het brengen van democratie naar het MO heeft ook geleid tot de shit die daar nu plaats vindt. Samen met de islam.
  donderdag 19 november 2015 @ 08:52:41 #37
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_157664573
quote:
7s.gif Op donderdag 19 november 2015 08:51 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Door de bank genomen zijn democratische samenlevingen de afgelopen 100 jaar vrijer geworden. Dat er soms een neerwaardse curve in de grafiek zit doet niks af van de trendlijn.

Funny, that.
En in de komende 100 jaar gaat dit zeker veranderen de andere kant op. Funny, that.
  donderdag 19 november 2015 @ 08:52:47 #38
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_157664577
quote:
99s.gif Op donderdag 19 november 2015 08:50 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ik bedoel het niet letterlijk... Het gaat erom dat je niet zo maar de eerste overeenkomst kunt nemen en daar alles op kunt pinnen zonder verder te kijken of er misschien nog iets onder zit.
Ik denk dat de enige gemene deler voor terroristen uit die regio is dat ze een fundamentalistische versie van de islam aanhangen.

Gezien de islam een broederschap is en dat soort communities verantwoordelijkheid zouden moeten voelen richting elkaar is het niet compleet onredelijk om andere islamitische mensen aan te spreken om dit gedrag. Niet als verantwoordelijke maar als "hey.. ga eens een discussie hier over starten in je gemeenschap?.. of doe iig iets??".
pi_157664590
quote:
7s.gif Op donderdag 19 november 2015 08:52 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik denk dat de enige gemene deler voor terroristen uit die regio is dat ze een fundamentalistische versie van de islam aanhangen.

Gezien de islam een broederschap is en dat soort communities verantwoordelijkheid zouden moeten voelen richting elkaar is het niet compleet onredelijk om andere islamitische mensen aan te spreken om dit gedrag. Niet als verantwoordelijke maar als "hey.. ga eens een discussie hier over starten in je gemeenschap?.. of doe iig iets??".
Laat maar
  donderdag 19 november 2015 @ 08:54:38 #40
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_157664598
quote:
99s.gif Op donderdag 19 november 2015 08:52 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Jij bent erg goed in alles heel letterlijk te nemen, en niet zo goed in verder na denken he?

Het brengen van democratie naar het MO heeft ook geleid tot de shit die daar nu plaats vindt. Samen met de islam.
Cum hoc ergo propter hoc.

Er is volgens mij nooit een functionerende democratie in het MO geweest. Hoe dan ook zijn de pogingen tot democratie daar niet direct de reden geweest dat het daar nu shit is. Een compleet land platbombarderen en een gefragmenteerde politiemacht alleen laten staan in een zandbak afgetankt met fundamentalisten... is een ander verhaal. Maar dat heeft met democratie weinig te maken.
  donderdag 19 november 2015 @ 08:55:21 #41
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_157664608
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 08:52 schreef Megumi het volgende:

[..]

En in de komende 100 jaar gaat dit zeker veranderen de andere kant op. Funny, that.
Linksig doemdenken is geen bewijs. Ik volg liever de trend.
  donderdag 19 november 2015 @ 08:56:00 #42
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_157664615
quote:
99s.gif Op donderdag 19 november 2015 08:51 schreef stbabylon het volgende:

[..]

En er zijn een boel zwak van geesten die zich eindelijk gekend voelen binnen zo'n religie. Ideaal kannonenvoer. Maar aan de top staan altijd lui die er beter van (willen) worden en dat heeft geen reet met religie te maken.
Natuurlijk heeft dat met religie te maken. Zeker als dat als instrument wordt gebruikt voor geweld.
  donderdag 19 november 2015 @ 08:58:35 #43
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_157664646
quote:
7s.gif Op donderdag 19 november 2015 08:55 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Doemdenken is geen bewijs. Ik volg liever de trend.
In de jaren 80 bijvoorbeeld vonden we het op grote schaal afluisteren van burgers zoals in de DDR of USSR en het zonder tussenkomst van de rechter burgers opsluiten ondenkbaar. Nu gaan we dezelfde kant op. Dus weet niet zo goed naar welke trend jij kijkt. En of je bekend bent met het begrip politie staat?
  donderdag 19 november 2015 @ 08:59:28 #44
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_157664651
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 08:58 schreef Megumi het volgende:

[..]

In de jaren 80 bijvoorbeeld vonden we het op grote schaal afluisteren van burgers zoals in de DDR of USSR afluisteren en het zonder tussenkomst van de rechter burgers opsluiten ondenkbaar. Nu gaan we delfde kant op. Dus weet niet zo goed naar welke trend jij kijkt. En of je bekend bent met het begrip politie staat?
Snap jij het concept van een trendlijn wel?

donderdag 19 november 2015 @ 09:01:03 #45
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_157664669
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 08:52 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat is nog maar te betwijfelen, het is vaak een generatie ding. Nu is er wellicht een trend naar meer veiligheid en minder vrijheid, maar uiteindelijk gaat deze onzin van het islam fundamentalisme ook voorbij (het is namelijk een gedoemde ideologie, het is namelijk niet vol te houden op langere termijn).

Dan krijg je dus dat latere generaties hier in het westen de angst niet mee maken en weer naar meer vrijheid zullen streven, wellicht zal de vorm van democratie wel veranderen. :)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  donderdag 19 november 2015 @ 09:02:20 #46
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_157664680
quote:
7s.gif Op donderdag 19 november 2015 08:59 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Snap jij het concept van een trendlijn wel?

[ afbeelding ]
Ja maar wat heeft deze grafiek met democratie en terrorisme te maken? Of met hoeveel landen een democratie hebben of niet?
  donderdag 19 november 2015 @ 09:04:21 #47
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_157664708
quote:
2s.gif Op donderdag 19 november 2015 09:01 schreef Semisane het volgende:

[..]

Dat is nog maar te betwijfelen, het is vaak een generatie ding. Nu is er wellicht een trend naar meer veiligheid en minder vrijheid, maar uiteindelijk gaat deze onzin van het islam fundamentalisme ook voorbij (het is namelijk een gedoemde ideologie, het is namelijk niet vol te houden op langere termijn).

Dan krijg je dus dat latere generaties hier in het westen de angst niet mee maken en weer naar meer vrijheid zullen streven, wellicht zal de vorm van democratie wel veranderen. :)
Zou wel mooi zijn als het zo zou gaan.
  donderdag 19 november 2015 @ 09:06:08 #48
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_157664731
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 09:02 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ja maar wat heeft deze grafiek met democratie en terrorisme te maken? Of met hoeveel landen een democratie hebben of niet?
Civiele rechten en beschermingen fluctueren in het systeem heen en weer. Er zijn tegenwoordig minder dictaturen, meer democratien in de wereld dan 50 of zelfs 20 jaar geleden. En binnen die democratien zijn burgers steevast vrijer geworden. Dat je als burgerschap altijd alert moet zijn voor het beschermen van je vrijheid lijkt mij een gegeven maar de trend is duidelijk.

Dus jij kan met je melodramatische gedram wel steeds wijzen op een paar wetjes in een paar landen maar dat zegt vrij weinig over het geheel.
pi_157664741
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 08:56 schreef Megumi het volgende:

[..]

Natuurlijk heeft dat met religie te maken. Zeker als dat als instrument wordt gebruikt voor geweld.
Het er beter van willen worden is niet gemotiveerd vanuit die religie.
pi_157664742
quote:

[..]

Dus als we het geweld van de IRA en ETA uit de jaren 70 op je vergelijking loslaten dan lag dat aan de katholieke kerk?

Wie zijn of haar God, Godin of religie als excuus gebruikt om anderen te beschadigen of vermoorden is gewoon een misdadiger.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157664769
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2015 09:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dus als we het geweld van de IRA en ETA uit de jaren 70 op je vergelijking loslaten dan lag dat aan de katholieke kerk?

Wie zijn of haar God, Godin of religie als excuus gebruikt om anderen te beschadigen of vermoorden is gewoon een misdadiger.
Volgens mij kan je de eerste helft van die zin weglaten :P
anderen te beschadigen of vermoorden is gewoon een misdadiger is denk ik eerder het feit _O-
Hier schreef Maver24:
Hier schreef Roypsv:
  donderdag 19 november 2015 @ 09:11:19 #52
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_157664786
quote:

[..]

Yup. Een misdadiger met deels maatschappelijke steun. Steun in de vorm van zwijgen, wegkijken, goedpraten door een groot aantal mensen die bij elke scheet hun handen er af trekken. Of je nou een katholiek bent, een protestant of een moslim. Je kiest er voor deel uit te maken van een morele broederschap dus je draagt daarmee ook een deeltje van de verantwoordelijkheid.
pi_157664806
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 09:09 schreef Kamikazie het volgende:

[..]

Volgens mij kan je de eerste helft van die zin weglaten :P
anderen te beschadigen of vermoorden is gewoon een misdadiger is denk ik eerder het feit _O-
In een oorlog gebeurt het ook, dat maakt niet iedere soldaat automatisch een misdadiger.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157664821
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2015 09:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

In een oorlog gebeurt het ook, dat maakt niet iedere soldaat automatisch een misdadiger.
Goed punt, maar over het algemeen is het ook misdaad als je het niet uit naam van je religie doet was meer mijn punt :@
Hier schreef Maver24:
Hier schreef Roypsv:
pi_157664830
quote:

[..]

Andere tijden, andere problemen. Jij noemt nou twee nationalistische terreurgroepen (mag ik die als rechts beschouwen?) maar je had toen evenveel linkse terreurgroepen.
pi_157664848
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 09:15 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Andere tijden, andere problemen. Jij noemt nou twee nationalistische terreurgroepen (mag ik die als rechts beschouwen?) maar je had toen evenveel linkse terreurgroepen.
Wat heeft links/rechts er nou weer mee te maken _O-
Hier schreef Maver24:
Hier schreef Roypsv:
pi_157664862
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 09:16 schreef Kamikazie het volgende:

[..]

Wat heeft links/rechts er nou weer mee te maken _O-
Het geweld kwam toen van alle kanten, niet vanuit 1 richting.
  donderdag 19 november 2015 @ 09:23:35 #58
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_157664915
quote:

[..]

Al zou 100% van de terroristen moslim zijn. De mainstream moslims zijn er niet verantwoordelijk voor.

Het is ook niet erg effectief om de complete moslimpopulatie hiervoor de oorlog te gaan verklaren
  donderdag 19 november 2015 @ 09:26:24 #59
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_157664946
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 09:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Al zou 100% van de terroristen moslim zijn. De mainstream moslims zijn er niet verantwoordelijk voor.

Het is ook niet erg effectief om de complete moslimpopulatie hiervoor de oorlog te gaan verklaren
Maar je kan ze er wel op aanspreken, toch?
  donderdag 19 november 2015 @ 09:27:47 #60
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_157664961
quote:
7s.gif Op donderdag 19 november 2015 09:26 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Maar je kan ze er wel op aanspreken, toch?
En dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')