Ik heb al eerder een lange afstand relatie gehad, dus uiteindelijk is het wel het plan dat ik daar ook af en toe naar toe zal gaan. Zo duur is het niet met de Thalys verder.quote:Op maandag 23 november 2015 21:45 schreef UnicornFarts het volgende:
Ik zit eigenlijk wel een beetje te wachten op het "ik heb er over na gedacht en voel toch geen klik" berichtje.
Edit: Oh ik vind het al irritant dat mijn vriend in DH woontGa jij ook daarheen?
Succes daarmee.quote:Op maandag 23 november 2015 21:45 schreef joyvke het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, waren we al een tijd aan het appen/ slypen etc. Irl klikte het gewoon ontzettend goed zoals het online ook al deed. Hij kwam er overigens zelf ook al mee dat het voor hem ook goed voelde.
[..]
Nee, hij woont in Frankrijk voor zijn werk (hij is Duits). Verder hebben we sowieso vrijwel elke dag contact.
Zie mijn post van net. Misschien had ze eerst andere opties/mannen gekeken waar 't schip strandt?quote:Op maandag 23 november 2015 22:10 schreef ElDinosaur het volgende:
Wanneer je de hoop bij een match hebt opgegeven en ze beginnen ineens na 2 weken te praten.Net alsof je geld in een jas vindt die je al een tijd niet aan hebt gehad.
Hoe kom je er op dat ze dan met een ander aan het daten is of lees ik er overheen?quote:Op maandag 23 november 2015 23:16 schreef TroubleTheRouble het volgende:
Hoe open zijn jullie tijdens het plannen van een (eerste) date met een ander?
Had een paar dagen leuk gepraat met een dame via een app, ze stelde voor om over te gaan op de whatsapp etc. Ik subtiel gehint naar een date, vond ze goed plan. Ze stuurde haar weekplanning door en daar trok ze de conclusie uit dat het doordeweeks niet ging lukken (we wonen 20 minuten van elkaar af, dus daar dacht ik anders over). Maar goed, weekend had ze nog vrij. Prima, zaterdagavond afgesproken. Krijg ik een uur later een appje dat ze blijkbaar een etentje met vriendinnen had. Ik dacht: in welke agenda heb je net dan lopen kijken? Maar oké, misschien was ze 'm echt vergeten erin te zetten, al heeft een dag 24 uur dus die zaterdag was blijkbaar niet zo vrij (meer)...
Zondag blijft over en stel ik dus ook voor. Krijg ik een antwoord van: pfff na die drukke week wil ik de zondag eigenlijk voor mezelf houden. Nou ja, voorgesteld om samen uit te rusten met een filmpje op de bank. Beleefd afgewezen van haar kant. Oké, mocht ze zich bedenken ik het graag hoor... Nu is het maandag en je raad het al: geen voorstel meer gehoord
Heb tegen haar gezegd dat ik door eerdere ervaringen (lang appen, en dan eindelijk een date en meteen geen klik voelen als via de app of uiterlijk/stem match niet met hoe ze zich voordeed) eigenlijk maximaal een week wil appen en er dan wel een datum en tijd moet staan voor een date of je moet écht niet eerder kunnen, maar dat idee heb ik hier niet. De rest van de week waren ook een beetje vage afspraken.
Prima dat je met meerdere mensen date en wil kijken wat daar uit komt rollen, maar wees er wel wat eerlijker over. Al kan ik me ook voorstellen dat je het niet meteen aan de grote klik wil hangen want mocht de eerdere date niks worden en ze komt alsnog bij je aan met een voorstel voel je je natuurlijk tweede keuze...
Volgens mij zijn dat dooie mussen hoor. Die zetten je gewoon in de koelkast tot er aandacht nodig is.quote:Op maandag 23 november 2015 22:10 schreef ElDinosaur het volgende:
Wanneer je de hoop bij een match hebt opgegeven en ze beginnen ineens na 2 weken te praten.Net alsof je geld in een jas vindt die je al een tijd niet aan hebt gehad.
Ja, en? Dat doe ik ook. Het was gewoon een constatering, voor de rest weinig analyses over nodig.quote:Op maandag 23 november 2015 23:16 schreef TroubleTheRouble het volgende:
[..]
Zie mijn post van net. Misschien had ze eerst andere opties/mannen gekeken waar 't schip strandt?
Wat ik in ieder geval niet doe is met ultimatums beginnen.quote:Op maandag 23 november 2015 23:16 schreef TroubleTheRouble het volgende:
Ik heb een keer een date afgekapt nadat hij eerst 2 keer verzet was vanwege haar werk. Vervolgens zit ik te wachten in de stad en kreeg ik een sms dat ze er pas over een half uur kon zijn.quote:Op maandag 23 november 2015 23:16 schreef TroubleTheRouble het volgende:
Had een paar dagen leuk gepraat met een dame via een app, ze stelde voor om over te gaan op de whatsapp etc. Ik subtiel gehint naar een date, vond ze goed plan. Ze stuurde haar weekplanning door en daar trok ze de conclusie uit dat het doordeweeks niet ging lukken (we wonen 20 minuten van elkaar af, dus daar dacht ik anders over). Maar goed, weekend had ze nog vrij. Prima, zaterdagavond afgesproken. Krijg ik een uur later een appje dat ze blijkbaar een etentje met vriendinnen had. Ik dacht: in welke agenda heb je net dan lopen kijken? Maar oké, misschien was ze 'm echt vergeten erin te zetten, al heeft een dag 24 uur dus die zaterdag was blijkbaar niet zo vrij (meer)...
Zondag blijft over en stel ik dus ook voor. Krijg ik een antwoord van: pfff na die drukke week wil ik de zondag eigenlijk voor mezelf houden. Nou ja, voorgesteld om samen uit te rusten met een filmpje op de bank. Beleefd afgewezen van haar kant. Oké, mocht ze zich bedenken ik het graag hoor... Nu is het maandag en je raad het al: geen voorstel meer gehoord
Heb tegen haar gezegd dat ik door eerdere ervaringen (lang appen, en dan eindelijk een date en meteen geen klik voelen als via de app of uiterlijk/stem match niet met hoe ze zich voordeed) eigenlijk maximaal een week wil appen en er dan wel een datum en tijd moet staan voor een date of je moet écht niet eerder kunnen, maar dat idee heb ik hier niet. De rest van de week waren ook een beetje vage afspraken.
Prima dat je met meerdere mensen date en wil kijken wat daar uit komt rollen, maar wees er wel wat eerlijker over. Al kan ik me ook voorstellen dat je het niet meteen aan de grote klik wil hangen want mocht de eerdere date niks worden en ze komt alsnog bij je aan met een voorstel voel je je natuurlijk tweede keuze...
Dan zou ik tegen haar zeggen:"laat maar weten als jij een datum weet".quote:Op maandag 23 november 2015 23:16 schreef TroubleTheRouble het volgende:
Heb ik ook gedaan en nog niets gehoord. Ze heeft ook niet letterlijk verteld dat ze met anderen aan het daten is, maar aan haar gedrag, redenen en activiteit op datingapp is dat wel af te leiden. Mocht het nog niks worden verwacht ik wel een datum van haar kant, maar ja.. gooi niet je oude schoenen voordat je nieuwe hebtquote:Op dinsdag 24 november 2015 08:09 schreef K44S het volgende:
[..]
Dan zou ik tegen haar zeggen:"laat maar weten als jij een datum weet".
En als ze dan niets meer van zich laat horen, weet jij voldoende.
Naja. Soms kan je beter je oude schoenen weg gooien als je op je tenen looptquote:Op dinsdag 24 november 2015 09:33 schreef TroubleTheRouble het volgende:
[..]
Heb ik ook gedaan en nog niets gehoord. Ze heeft ook niet letterlijk verteld dat ze met anderen aan het daten is, maar aan haar gedrag, redenen en activiteit op datingapp is dat wel af te leiden. Mocht het nog niks worden verwacht ik wel een datum van haar kant, maar ja.. gooi niet je oude schoenen voordat je nieuwe hebt
dit jaquote:Op dinsdag 24 november 2015 08:09 schreef K44S het volgende:
[..]
Dan zou ik tegen haar zeggen:"laat maar weten als jij een datum weet".
En als ze dan niets meer van zich laat horen, weet jij voldoende.
Weer uit het niets verwijderen is raar. Even aankijken en anders gewoon vragen?quote:Op dinsdag 24 november 2015 10:13 schreef Flylib het volgende:
Ik vermoed dat ik mijn eerste potentiële date sinds een lange tijd een beetje heb verpest![]()
Sinds een paar weken weer actief op datingsites en na wat oninteressante chats kwam ik donderdag op Paiq in contact met een leuke meid die hemelsbreed maar een paar honderd meter van me vandaan woont.
Nadat we vrijdagavond een leuk en lang gesprek hadden op Paiq vroeg ik of ze zin had om via whatsapp verder te kletsen, en zo geschiedde.
Ook zaterdagavond hadden we een lang gesprek die tot middernacht duurde. Op het 1e gezicht hebben we het 1 en ander gemeen en we hadden veel lol (voorzover je daarover kunt spreken op whatsapp). Ook zei ze dat haar interesse in mij snel was gewekt en daardoor iets minder terughoudend was dan gebruikelijk (normaal zou ze wat minder snel overgaan op whatsapp).
Omdat ze een screenshot van facebook stuurde via de app tijdens het gesprek op zaterdag wist ik naam en toenaam en heb ik haar zondag geheel impulsief toegevoegd op facebook.
Hoewel ze me wel heeft geaccepteerd, heb ik er achteraf spijt van. Volgens mij is het in een online 'leren kennen' fase juist de bedoeling dat je nog een beetje een mysterie voor elkaar blijft, en nu hebben we elkaar toegelaten in elkaars leven, waaronder mijn nerdy hobby's waar ik allesbehalve gesloten over ben op mijn tijdlijn![]()
Sindsdien verloopt het whatsapp contact stroef. We hebben het beiden druk, dus zo uitgebreid chatten als in het weekend is er even niet bij, maar als ik haar dan aanspreek stelt ze zich een beetje terughoudend op. Niet meer de losse leuke chats zoals ze van het weekend waren. Alleen wat 'alles goed hoor, druk'-achtige chats van haar kant, en hoewel ik nieuwsgierig blijf naar haar is zij niet echt happig om te vragen hoe het met mij gaat. Ik heb dan ook het gevoel gekregen dat het niet meer van 2 kanten komt.
Ik ben bang dat het toevoegen op facebook iets teveel van het goede was en dus niet had moeten doen, maar het is al gebeurd. Nu overweeg ik dus om haar maar weer te verwijderen, maar is dat wel een goed idee? Voor hetzelfde geldt zorgt dat ervoor dat het contact helemaal verloren gaat.
Ik baal er een beetje van dat ik me zo heb laten meeslepen. En dat terwijl ze me oprecht leuk lijkt. Ik weet alleen even niet wat ik hiermee aanmoet.
Ik had me voorgenomen zo rationeel mogelijk te blijven, maar ik heb mezelf iets teveel laten meeslepen. En dat uitgerekend bij de eerste potentiële date sinds jaren. Wat voel ik me toch een brugklasser....
Gewoon aangeven hoe je er bij voelt en hoe dat normaal bij je werkt en kijken hoe hij daar op reageert?quote:Op dinsdag 24 november 2015 10:41 schreef rhubarbje het volgende:
Mijn date was leuker dan ik had verwacht. Ik weet nog niet of het voor mij meer kan zijn dan vriendschap maar zoals ik hier al eens zei: na 1 date weet ik dat nooit en als ik niet meteen denk 'nee' dan is dat al een win
Er is alleen 1 grote maar (en ik weet dat nu een aantal mensen zullen gaan zeiken): hij vind mij al kei leuk. Dat was voor de date al duidelijk en hij steekt het niet onder stoelen of banken. Hij zoekt ook heel erg veel contact
Ik heb daar wat moeite mee, vooral omdat ik die gevoelens dus niet beantwoord. Maar ook gewoon omdat het me op mijn zenuwen werkt. Misschien is het eerlijker om deze dan maar te laten lopen
als ik besluit nog eens met hem af te spreken is dat inderdaad het planquote:Op dinsdag 24 november 2015 10:42 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Gewoon aangeven hoe je er bij voelt en hoe dat normaal bij je werkt en kijken hoe hij daar op reageert?
Ik zou het als man erg kunnen waarderen als je dat tegen me zegt. Leuk is het niet, maar eerlijk wel.quote:Op dinsdag 24 november 2015 10:41 schreef rhubarbje het volgende:
Mijn date was leuker dan ik had verwacht. Ik weet nog niet of het voor mij meer kan zijn dan vriendschap maar zoals ik hier al eens zei: na 1 date weet ik dat nooit en als ik niet meteen denk 'nee' dan is dat al een win
Er is alleen 1 grote maar (en ik weet dat nu een aantal mensen zullen gaan zeiken): hij vind mij al kei leuk. Dat was voor de date al duidelijk en hij steekt het niet onder stoelen of banken. Hij zoekt ook heel erg veel contact
Ik heb daar wat moeite mee, vooral omdat ik die gevoelens dus niet beantwoord. Maar ook gewoon omdat het me op mijn zenuwen werkt. Misschien is het eerlijker om deze dan maar te laten lopen
Daarom, ik snap die compulsieve date types ook niet die zo vaak daten, ik ga liever eenmaal per jaar in een driesterrenrestaurant eten dan wekelijks bij de McDonalds, volgens mij stompt dat behoorlijk af en het gaat toch om die ene speciale, niet om die halve matches waarbij het zoeken is of het klikt, als het klikt hoor je het echt wel tot voorbij de manen van Saturnus.quote:Op dinsdag 24 november 2015 12:19 schreef K44S het volgende:
Lol. Een van de nieuwe woorden in de dikke v dalen woordenboek: tinderellasyndroom; zo afhankelijk van tinder zijn dat het ten kosten gaat van je flirt gedrag in het echt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |