abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157640325
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 01:14 schreef john2406 het volgende:

[..]

Stel je hebt hier geen toekomst perspectief, zou je het geld hebben voor zo een reis?

Ik niet vermoed buiten mij nog velen niet, wat denk je die welke komen zouden die op de pof komen, of van welk geld?
Waar hebben ze dat mee verdient daar?
Voor zo een rubberbootje schijnt nogal wat centjes voor betaald moeten worden of niet?
Er zijn plekken waar je de afstand Turkije Griekenland zwemmend kunt afleggen. In oktober begon er een situatie te ontstaan waarin mensen voor minder dan ¤1000 uit Turkije naar willekeurig welke plek binnen Europa konden komen.
pi_157640330
quote:

[..]

Stel je hebt hier geen toekomst perspectief, zou je het geld hebben voor zo een reis?

Ik niet vermoed buiten mij nog velen niet, wat denk je die welke komen zouden die op de pof komen, of van welk geld?
Voor zo een rubberbootje schijnt nogal wat centjes voor betaald moeten worden of niet?
De meeste vluchtelingen uit Syrië hadden gewoon een baan, een bankrekening, een huis, een auto en een weetikveel.
Ze zijn de oorlog ontvlucht. Het gebrek aan toekomstperspectief door de oorlog.
pi_157640362
quote:

[..]

Ik niet vermoed buiten mij nog velen niet, wat denk je die welke komen zouden die op de pof komen, of van wel geld?
Ik weet niet zeker of ik je goed begrijp. Maar mijn antwoord op wat ik denk dat je zegt:

Ja, ik zou mijn boeltje zo pakken. Ik hou van Nederland, maar ik hou nog meer van mijn eigen geluk, gezondheid en niet hoeven te vrezen voor mijn leven. Mijn toekomstperspectief hangt niet af van mijn bankrekening. Dat hangt af van mijn veiligheid, mijn mogelijkheid om mijn levensstandaard te handhaven of te verbeteren en de verwachting of mijn leefomgeving weer zal verbeteren (als die in een ravage is veranderd).

En ze hebben hun reis en hun bootje betaald van het geld wat ze hebben opgepot toen ze nog een stabiel inkomen hadden en de garantie dat zijzelf en hun huis er de volgende dag nog zou zijn. Het lijkt mij geheel logisch dat ze het geld gebruiken om weg te komen nu ze het nog hebben. Wat moeten ze dan? Eerst een paar jaar uitzichtloos in een kamp zitten weg te rotten tot ze het opgemaakt hebben om dan een lange reis te maken zonder enige middelen? Lijkt mij vooral erg dom.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_157640378
quote:
19s.gif Op woensdag 18 november 2015 01:23 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ik weet niet zeker of ik je goed begrijp. Maar mijn antwoord op wat ik denk dat je zegt:

Ja, ik zou mijn boeltje zo pakken. Ik hou van Nederland, maar ik hou nog meer van mijn eigen geluk, gezondheid en niet hoeven te vrezen voor mijn leven. Mijn toekomstperspectief hangt niet af van mijn bankrekening. Dat hangt af van mijn veiligheid, mijn mogelijkheid om mijn levensstandaard te handhaven of te verbeteren en de verwachting of mijn leefomgeving weer zal verbeteren (als die in een ravage is veranderd).

En ze hebben hun reis en hun bootje betaald van het geld wat ze hebben opgepot toen ze nog een stabiel inkomen hadden en de garantie dat zijzelf en hun huis er de volgende dag nog zou zijn. Het lijkt mij geheel logisch dat ze het geld gebruiken om weg te komen nu ze het nog hebben. Wat moeten ze dan? Eerst een paar jaar uitzichtloos in een kamp zitten weg te rotten tot ze het opgemaakt hebben om dan een lange reis te maken zonder enige middelen? Lijkt mij vooral erg dom.
Nou als het zo is dan hebben ze mijn zegen als het maar niet van crimineel geld wordt gedaan, dan heb ik angst voor de toekomst van het land hier, al heb ik dat nou al een beetje naar Parijs, hoop toch dat ze het niet meegebracht hebben wat ze dachten achter zich te laten?
pi_157640393
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 01:26 schreef john2406 het volgende:

[..]

Nou als het zo is dan hebben ze mijn zegen als het maar niet van crimineel geld wordt gedaan, dan heb ik angst voor de toekomst van het land hier, al heb ik dat nou al een beetje naar Parijs, hoop toch dat ze het niet meegebracht hebben wat ze dachten achter zich te laten?
Voor een flink deel ging het om mensen die met geld uit Syrie zijn vertrokken en die de bodem van hun portemonnee begonnen te bereiken. Voor een deel zijn het mensen die recent op de vlucht zijn geslagen omdat de oorlog in heftigheid toenam (oa door de Russische bombardementen).

Overigens geloof ik dat in de integratie van vluchtelingen als het even kan geen moskeeën en dergelijke moeten worden betrokken. In de jaren achter ons hebben die nooit een relevante positieve bijdrage geleverd, die hoeven we ook voor de toekomst niet te verwachten.
pi_157640406
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 01:28 schreef HiZ het volgende:

[..]

Voor een flink deel ging het om mensen die met geld uit Syrie zijn vertrokken en die de bodem van hun portemonnee begonnen te bereiken. Voor een deel zijn het mensen die recent op de vlucht zijn geslagen omdat de oorlog in heftigheid toenam (oa door de Russische bombardementen).
Nou kan ik niet alles beoordelen krijg ook meestal alleen negatieve dingen te zien, waaronder zoiets.
http://www.vkmag.com/maga(...)_naar_dover_te_komen
Zo zeg die hebben respect voor andermans eigendom he?
pi_157640413
quote:

[..]

Wat ik niet snap, waarom niet op vliegtuig gestapt, al die duizenden euro's aan mensensmokkelaars betalen en dan nog groot risico dat je als een rat verzuipt?
Hoe duur is een enkeltje van ergens in Turkije naar x locatie in EU, hooguit 150 ¤ per persoon ipv 2.000 ¤ t/m veel hoger per persoon en dan ben je er nog niet.
Fishy.
Smoking gun, mogen Timmermans en Merkel mij even uitleggen.
I´m back.
pi_157640419
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 01:30 schreef john2406 het volgende:

[..]

Nou kan ik niet alles beoordelen krijg ook meestal alleen negatieve dingen te zien, waaronder zoiets.
http://www.vkmag.com/maga(...)_naar_dover_te_komen
Zo zeg die hebben respect voor andermans eigendom he?
Ik ga die halvegaren in Dover niet zitten verdedigen hier. Die fixatie op naar het VK moeten lijkt mij meer op een stoornis dan op een gezonde wens.
  woensdag 18 november 2015 @ 01:32:54 #284
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157640422
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2015 01:11 schreef mootie het volgende:

[..]

Nee, en ook niet in een oorlog.
Maar je stelling was dat het een puik plan was om naar het westen te komen om je deel op te eisen. Daar hoef je geen honger voor te hebben,
Dat was mijn stelling niet. Het is logisch dat die mensen naar het westen komen om een deel van de welvaart op te eisen die wij hier hebben. Of ben je het daar soms niet mee eens?

Als jij daar geboren zou zijn zou je dat namelijk ook doen.
Feyenoord!
pi_157640426
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 01:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat ik niet snap, waarom niet op vliegtuig gestapt, al die duizenden euro's aan mensensmokkelaars betalen en dan nog groot risico dat je als een rat verzuipt?
Hoe duur is een enkeltje van ergens in Turkije naar x locatie in EU, hooguit 150 ¤ per persoon ipv 2.000 ¤ t/m veel hoger per persoon en dan ben je er nog niet.
Fishy.
Je komt niet op een vliegtuig zonder de juiste papieren (visa).
pi_157640430
quote:

[..]

Fishy.
Luchtvaartmaatschappijen nemen niemand mee die zij verdenken van illegale immigratie. En voor de zekerheid nemen ze dus ook geen vluchtelingen mee.
pi_157640431
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 01:26 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er in Syrie onder de bevolking meer crimineel geld in omloop is/was dan in de rest van de wereld, dus dat zal wel meevallen. En vergis je niet, voor de oorlog was Syrie qua welvaart te vergelijken met landen in de Balkan en Oost Europa. De inwoners hebben dus best wel wat te besteden.
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_157640432
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 01:33 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Ja, en Merkel zegt kom maar binnen, hoe zit dat dan?
I´m back.
  woensdag 18 november 2015 @ 01:34:28 #289
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157640435
Goed te zien dat er wat meer gewicht word geboden aan al dat belachelijke geroep tegen vluchtelingen. *O*
Feyenoord!
pi_157640439
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 01:33 schreef HiZ het volgende:

[..]

Luchtvaartmaatschappijen nemen niemand mee die zij verdenken van illegale immigratie. En voor de zekerheid nemen ze dus ook geen vluchtelingen mee.
Merkel nodigt ze allemaal uit NB. Ja eerst een tripje overleven en dan ben je welkom? Immoreel wmb.
I´m back.
pi_157640440
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 01:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Merkel heeft ze niet allemaal op een rijtje.
pi_157640441
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 01:33 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Heel strikt genomen is een vluchteling vrijgesteld van de visaplicht, maar krijg dat maar eens in het hoofd van de grondstewardess die heeft geleerd geen visa = geen boarding.
pi_157640444
quote:

[..]

Fishy.
En dan ook nog met kleine kinderen op zo een rubber ding, dat vraag ik me dus ook af?
Dat kindje wat verdronken is, er zullen er wel meer zijn verdronken verdronken vermoed ik.
Die heeft nou voor zijn kindje wel een betere toekomst opgebouwd he?
Ik zou zelf erachter aan zijn gesprongen trouwens, dan hoefde het voor mij ook niet meer!
pi_157640445
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 01:34 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Merkel heeft ze niet allemaal op een rijtje.
Ja dat wmb op meerdere niveau's niet dus.
I´m back.
pi_157640449
quote:
19s.gif Op woensdag 18 november 2015 01:23 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Het hangt niet af van je bankrekening, maar het hangt af van de mogelijkheid je levensstandaard te handhaven of te verbeteren...

Niet als een aanval bedoelt, maar het hangt dus wel degelijk van je bankrekening af. Zonder je bankrekening kun je je levensstandaard niet omhoog schroeven. Vrijheid heeft een prijs.

quote:
Inderdaad, er wordt vaak van de vluchtelingen gedacht dat ze straatarm zijn. Maar daar zaten mensen zoals ons bij, alleen dan de helft of minder van ons. In veel tweedewereld landen kun je met ons inkomen twee tot drie keer zoveel kopen daar. Voor die mensen is dat niet het geval, die hebben de koopkracht gemeten naar dat land. En voor hen is Nederland 2 tot 3 keer zo duur.

Het enige dat er ontbreekt is cashflow. En ik snap die mensen goed. Als je naar een land vlucht waar je als derderangsburger wordt behandeld en 3x zo weinig verdient dan de gemiddelde inwoner dan denk je ook 'ok, deze drie maanden zijn we nog voorzien.. maar wat dan, hoe moet 't verder?'. Nederlanders met een goed inkomen die achter de TV hangen s'avonds en denken dat ze zich even kunnen verplaatsen in een vluchteling, zijn arrogant.
pi_157640450
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 01:34 schreef HiZ het volgende:

[..]

Heel strikt genomen is een vluchteling vrijgesteld van de visaplicht, maar krijg dat maar eens in het hoofd van de grondstewardess die heeft geleerd geen visa = geen boarding.
Dan moeten vliegtuigmaatschappijen zich dus gaan uitspreken over wie wel of niet vluchteling is, met het risico dat als ze een fout maken, ze een boete krijgen. Snap wel dat ze zich er niet aan wagen.
pi_157640465
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 01:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het enige wat Merkel heeft gezegd is dat Duitsland voorlopig niet moeilijk doet over veilige landen. Wat overigens in de praktijk alleen maar Kroatie, Slovenie en Hongarije en Oostenrijk waren. Landen die stuk voor stuk aan het verzuipen waren.
pi_157640466
quote:

[..]

Fishy.
Ik denk dat probleem nummer 1 is dat je ook in Turkije je vliegticket niet zomaar cash kan afrekenen. Ik denk dat probleem 2 het verkrijgen van een visa waarmee je het vliegtuig in mag is.

En 3: ook een geldig paspoort hebben kan een obstakel zijn.
pi_157640474
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 01:35 schreef john2406 het volgende:

[..]

En dan ook nog met kleine kinderen op zo een rubber ding, dat vraag ik me dus ook af?
Dat kindje wat verdronken is, er zullen er wel meer zijn verdronken verdronken vermoed ik.
Die heeft nou voor zijn kindje wel een betere toekomst opgebouwd he?
Ik zou zelf erachter aan zijn gesprongen trouwens, dan hoefde het voor mij ook niet meer!
Ja, en daarna nog meer kinderen op rubberen bootjes, ook nu nog, komt allemaal binnen, niet per vliegtuig, maar als je het overleeft in dat rubberen bootje.... immoreel wmb.
I´m back.
pi_157640482
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 01:36 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het enige wat Merkel heeft gezegd is dat Duitsland voorlopig niet moeilijk doet over veilige landen. Wat overigens in de praktijk alleen maar Kroatie, Slovenie en Hongarije en Oostenrijk waren. Landen die stuk voor stuk aan het verzuipen waren.
Hetgeen Merkel impliciet heeft gezegd is: als je de gevaarlijke boottocht overleeft, ben je welkom.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')