abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 november 2015 @ 00:18:59 #251
155616 Proximo
For god, king & country
pi_157639574
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 00:16 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Wtf hebben jouw voorouders te maken met het feit dat jij vind dat je recht hebt op een uitkering hier?
Die uitkering is onderdeel van een sociaal collectief systeem waarbij de werkenden de rekening dragen. Die groep baken je af aan de hand van de grenzen van het land waarin eenieder onder hetzelfde systeem valt.

Iemand uit syrie heeft net zo min aanspraak op onze sociale voorzieningen als ik op die van hun. Maar volgens jou mag ik wel de rekening mede dragen van hun *eisen* omdat in 1600 er geplunderd zou zijn.
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_157639580
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2015 00:17 schreef mootie het volgende:

[..]

Ik zou het zelf wel heel gek vinden om ineens naar een ander land te gaan puur om daar geld te cashen. Dat is wel een aparte mentaliteit.

En ik geloof ook niet dat het gros van de vluchtelingen dat voor ogen heeft. Dat speelt wel regelmatig onder oostblokkers.
Waarom is GB dan geliefd en Duitsland en Ned en Belg onder die mensen?
pi_157639596
quote:
10s.gif Op woensdag 18 november 2015 00:18 schreef Pek het volgende:

[..]

Hij krijgt geen uitkering, maar salaris. Klein verschilletje :P
Dat weet hij dan nu hij zal zelf wel nooit op een loonbriefje kijken wat voor een soort inhoudingen hij heeft?
pi_157639603
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 00:14 schreef Proximo het volgende:
Mentaliteitskwestie. Men wil het daar gewoon niet, en azië bewijst dat het om wil gaat want ook dat zijn oud koloniën waar de welvaart nagenoeg afwezig was. En kijk waar ze nu zijn.
Ah, aardrijkskunde is ook afgeschaft?

Doen het echt geweldig, die voormalige koloniën in Azië :')

Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  woensdag 18 november 2015 @ 00:24:59 #255
155616 Proximo
For god, king & country
pi_157639671
quote:
19s.gif Op woensdag 18 november 2015 00:20 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ah, aardrijkskunde is ook afgeschaft?

Doen het echt geweldig, die voormalige koloniën in Azië :')

[ afbeelding ]
Heb je ook een kaartje uit 1950?

Dan zul je zien dat het daar wel degelijk vooruit is gegaan.
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_157639726
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 00:17 schreef Proximo het volgende:

[..]

Het is gechargeerd , het arabische schiereiland waar we nu de olie vinden was verre van interessant in de tijden dat de Europeanen de rest van de wereld gingen verkennen t.o.v de huidige dag.
Echt? Geen geschiedenis gehad dus?

De hele ontdekking en verkenning van het oosten (en de handel die we uit het oosten haalden) hangt zo'n beetje samen met dat schiereiland (en de rest het midden oosten).

Als we als Europa met een regio een geschiedenis delen sinds die tijden is het wel met het nabije oosten.
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_157639763
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 00:24 schreef Proximo het volgende:

[..]

Heb je ook een kaartje uit 1950?

Dan zul je zien dat het daar wel degelijk vooruit is gegaan.
Ja, net zoals het Midden Oosten, het Westen, het voormalige Warschau-pact, Zuid Amerika en de rest van de wereld op een deel van donker Afrika na.

De hele wereld is er op vooruit gegaan sinds 1950. Maar het is nog steeds de armste en meest achtergebleven regio op Afrika na. Daar is geen hol aan veranderd.
pi_157639782
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 00:19 schreef john2406 het volgende:

[..]

Waarom is GB dan geliefd en Duitsland en Ned en Belg onder die mensen?
Het beleid natuurlijk, en ook het sociale aspect. Maar ik bedoelde eigenlijk dat ze niet vluchten om hier een zak geld te scoren. Het gros.
  woensdag 18 november 2015 @ 00:37:44 #259
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_157639847
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2015 00:32 schreef mootie het volgende:

[..]

Het beleid natuurlijk, en ook het sociale aspect. Maar ik bedoelde eigenlijk dat ze niet vluchten om hier een zak geld te scoren. Het gros.
wat? ze steken duizenden kilometers over, breken door grenzen heen en eisen dat ze een plekje krijgen. Wat anders denk je dat ze hier willen? Het is overduidelijk dat ze geld willen...
graag op anoniem
pi_157639853
quote:
19s.gif Op woensdag 18 november 2015 00:31 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ja, net zoals het Midden Oosten, het Westen, het voormalige Warschau-pact, Zuid Amerika en de rest van de wereld op een deel van donker Afrika na.

De hele wereld is er op vooruit gegaan sinds 1950. Maar het is nog steeds de armste en meest achtergebleven regio op Afrika na. Daar is geen hol aan veranderd.
Als je het over die regio in Azie hebt zien mensen opvallend vaak landen als Singapore en Taiwan voor zich. Terwijl dat positieve uitschieters zijn en de rest daar voornamelijk arm is.

Gek genoeg zien mensen bij het Midden Oosten vooral Irak en nu Syrie. Terwijl je daar ook de VAE, Qatar, Bahrain, Kuwait, Saudi Arabie en Oman hebt. Als je op welvaart kijkt toch geen arme staten.
En Iran is ook veel rijker dan bijvoorbeeld Vietnam en Laos
pi_157639854
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2015 00:32 schreef mootie het volgende:

[..]

Denk het ook niet al twijfel ik wel daar ze in in sporthal slapen niet op prijs stellen, al lees ik niet veel erover althans.
Opruimen schijnen ze ook niet graag te doen, wat zouden ze dan wel willen?
pi_157639944
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 00:38 schreef -0- het volgende:

[..]

Als je het over die regio in Azie hebt zien mensen opvallend vaak landen als Singapore en Taiwan voor zich. Terwijl dat positieve uitschieters zijn en de rest daar voornamelijk arm is.

Gek genoeg zien mensen bij het Midden Oosten vooral Irak en nu Syrie. Terwijl je daar ook de VAE, Qatar, Bahrain, Kuwait, Saudi Arabie en Oman hebt. Als je op welvaart kijkt toch geen arme staten.
En Iran is ook rijker dan Vietnam en Laos
Klopt. Op een paar tijgers na, die ook een beetje zielige tijgers aan het worden zijn tegenwoordig, is het daar niet veel soeps.

En de landen in het Midden Oosten zijn inderdaad ontwikkeld qua welvaart, maar ook qua opleiding, gezondheid en veiligheid behoren ze tot de 'beste' landen ter wereld. Het idee dat het daar een horde onontwikkelde, barbaarse analfabeten zijn is echt heel vertekend.
pi_157639946
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 00:38 schreef john2406 het volgende:

[..]

Denk het ook niet al twijfel ik wel daar ze in in sporthal slapen niet op prijs stellen, al lees ik niet veel erover althans.
Opruimen schijnen ze ook niet graag te doen, wat zouden ze dan wel willen?
Meh, ik ben gewoon een slechte uitlegger.
En dol op nuance, dus dat 'ze' daar kan ik niks mee.
pi_157639958
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 00:37 schreef topdeck het volgende:

[..]

wat? ze steken duizenden kilometers over, breken door grenzen heen en eisen dat ze een plekje krijgen. Wat anders denk je dat ze hier willen? Het is overduidelijk dat ze geld willen...
Mwah, meer de toekomst en veiligheid die dat geld ze kan geven gok ik.
pi_157640002
quote:
19s.gif Op woensdag 18 november 2015 00:46 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Tja de tijd zal het leren, als ze door hebben dat het hier koud kan zijn en als je in de zomer niet zorgt heb je in de winter niks.
Daaruit is alles ontstaan hier vermoed ik, de mensen hier moesten wel voorzorgen daar er altijd een winter op komst was!
Al wordt dat geloof ik ook minder hoop ik althans.

Dan hebben ze snel genoeg door dat ze zo door dat geld heen zijn!

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2015 00:55:35 ]
pi_157640165
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 00:49 schreef john2406 het volgende:

[..]

Tja de tijd zal het leren, als ze door hebben dat het hier koud kan zijn en als je in de zomer niet zorgt heb je in de winter niks.
Daaruit is alles ontstaan hier vermoed ik, de mensen hier moesten wel voorzorgen daar er altijd een winter op komst was!
Al wordt dat geloof ik ook minder hoop ik althans.

Dan hebben ze snel genoeg door dat ze zo door dat geld heen zijn!
Het is natuurlijk volstrekt anecdotisch maar de vluchtelingen die ik ken hebben een baan, studeren of zijn zich er ten zeerste van overtuigd dat een uitkering leuk is voor als het moet maar dat het zonder echt inkomen ook niet zo jofel is in Nederland. Die laatste categorie zijn dus mensen die nog het recht moeten krijgen om te gaan werken.
pi_157640205
quote:
19s.gif Op woensdag 18 november 2015 00:46 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Dit bedoelde ik eigenlijk.
  woensdag 18 november 2015 @ 01:08:16 #268
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157640220
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2015 00:17 schreef mootie het volgende:

[..]

Ik zou het zelf wel heel gek vinden om ineens naar een ander land te gaan puur om daar geld te cashen. Dat is wel een aparte mentaliteit.

En ik geloof ook niet dat het gros van de vluchtelingen dat voor ogen heeft. Dat speelt wel regelmatig onder oostblokkers.
Jij hebt dan ook nooit in een situatie gezeten dat je bijna verhongerde of wel?
Feyenoord!
  woensdag 18 november 2015 @ 01:09:38 #269
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157640241
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 00:18 schreef Proximo het volgende:

[..]

Die uitkering is onderdeel van een sociaal collectief systeem waarbij de werkenden de rekening dragen. Die groep baken je af aan de hand van de grenzen van het land waarin eenieder onder hetzelfde systeem valt.

Iemand uit syrie heeft net zo min aanspraak op onze sociale voorzieningen als ik op die van hun. Maar volgens jou mag ik wel de rekening mede dragen van hun *eisen* omdat in 1600 er geplunderd zou zijn.

Gedurende de geschiedenis en nog steeds door westerse bedrijven en het IMF. En het feit dat die mensen daar om komen van de honger. Jij hebt gewoon mazzel dat je hier geboren bent. Niks geen recht.
Feyenoord!
pi_157640244
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 01:08 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Het gaat bij vluchtelingen over het algemeen niet om verhongeren. Het gaat om compleet gebrek aan toekomstperspectief.
pi_157640248
quote:

[..]

Dit zijn mensen die bijna verhongerde.

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Mauthausen-survivors.jpg

Zien ze zo uit zelfs naar die lange weg te voet niet of wel?
  woensdag 18 november 2015 @ 01:10:43 #272
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157640251
quote:
19s.gif Op woensdag 18 november 2015 01:10 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Het gaat bij vluchtelingen over het algemeen niet om verhongeren. Het gaat om compleet gebrek aan toekomstperspectief.
Klopt.
Feyenoord!
pi_157640252
quote:

[..]

Nee, en ook niet in een oorlog.
Maar je stelling was dat het een puik plan was om naar het westen te komen om je deel op te eisen. Daar hoef je geen honger voor te hebben,
pi_157640268
quote:

[..]

Zoals bij de Syriërs die ik ken; christen zijn, atheist zijn of gewoon geen moslim meer willen zijn. Ze kijken wel naar de mogelijkheden die Nederland heeft te bieden, maar je zou wel totaal gek zijn als je nadat je hier bent gekomen niks meer wilt verder met je leven.
pi_157640289
quote:

[..]

Stel je hebt hier geen toekomst perspectief, zou je het geld hebben voor zo een reis?

Ik niet vermoed buiten mij nog velen niet, wat denk je die welke komen zouden die op de pof komen, of van welk geld?
Waar hebben ze dat mee verdient daar?
Voor zo een rubberbootje schijnt nogal wat centjes voor betaald moeten worden of niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2015 01:14:57 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')