abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 november 2015 @ 23:54:34 #226
155616 Proximo
For god, king & country
pi_157639137
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 23:36 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Onzin van de bovenste plank. Het westen heeft duizenden jaren welvaart weg geroofd in dat gebied en is nu al jaren de boel aan het bombarderen daar om de oliebelangen veilig te stellen.

Zwaar terecht dat die mensen hier naar toe komen om een stukje van de welvaart mee te pakken. Wat mij betreft zijn ze allemaal welkom.
Duizenden jaren geleden was er geen westen. En er viel in het midden oosten tot de olie kwam niets te halen behalve dadels en geitenmelk, en getuige de gigantische welvaart van de golfstaten en SA sinds die olie hebben ze niet te klagen.

Dat ze die niet verdelen en ze van de ene dictator naar de andere zijn gesprongen is niets ons probleem, zo ging het hier ook eeuwenlang

Welvaart verdien je, die kom je niet zomaar even ophalen. Alle weelde waar we nu in zitten is ook sinds WO2 opgebouwd. Dus dat gelul over leeggeroofde koloniën hoef je ook niet meer aan te komen want die waren begin 1900 al niet meer winstgevend.
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_157639209
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 23:52 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Precies. En een gezin dat iemand door een drone geraakt ziet worden. Hoppa weer tig nieuwe terroristen erbij. Helaas snappen heel veel mensen dit niet. Hoewel het toch zo logisch is....
Bijzonder dat je dat eruit concludeert. Dat zeg ik namelijk niet en impliceer ik ook geenszins. Het is nog altijd een aanpak die tot een stuk minder ellende leidt dan een grondoorlog of reguliere luchtaanvallen. Laat staan dat er simplistische causale verbanden zouden bestaan tussen dit soort zaken en terroristische aanwas.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 17 november 2015 @ 23:58:06 #228
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157639216
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 november 2015 23:54 schreef aloa het volgende:

[..]

Jij weet dat het niet zo is?
Dat er gigantisch veel burgerslachtoffers gemaakt worden door onbemande drones die bommen werpen lijkt me vrij logisch....
Feyenoord!
pi_157639219
Japie77: de personificatie van white guilt.
  dinsdag 17 november 2015 @ 23:59:47 #230
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_157639253
Wat een gelul uit dikke nekken weer.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 18 november 2015 @ 00:00:52 #231
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157639280
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 23:54 schreef Proximo het volgende:

[..]

Duizenden jaren geleden was er geen westen. En er viel in het midden oosten tot de olie kwam niets te halen behalve dadels en geitenmelk, en getuige de gigantische welvaart van de golfstaten en SA sinds die olie hebben ze niet te klagen.

Dat ze die niet verdelen en ze van de ene dictator naar de andere zijn gesprongen is niets ons probleem, zo ging het hier ook eeuwenlang

Welvaart verdien je, die kom je niet zomaar even ophalen. Alle weelde waar we nu in zitten is ook sinds WO2 opgebouwd. Dus dat gelul over leeggeroofde koloniën hoef je ook niet meer aan te komen want die waren begin 1900 al niet meer winstgevend.
Welvaart maak je door geld als schuld. Verder maakt het niet uit dat die kolonieen vanaf 1900 niet meer winstgevend waren want daarvoor heeft het westen al alle waardevolle dingen weg gehaald tegen een paar kraaltjes.

Denken dat mensen in het westen het meer verdienen omdat ze harder gewerkt hebben... :W

En dan nog heb jij er persoonlijk niks voor hoeven doen. Dus die vluchtelingen hebben er in ieder geval net zo veel recht op als jij persoonlijk.
Feyenoord!
  woensdag 18 november 2015 @ 00:01:44 #232
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157639303
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 23:58 schreef SuicideErrorist het volgende:
Japie77: de personificatie van white guilt.
Nee gewoon logisch nadenken. Al die haters hier die de vluchtelingen weg willen hebben snappen niet dat ze het uiteindelijk toch wel komen halen......Dus het is verspilde moeite.
Feyenoord!
pi_157639338
Misschien ongepast om te zeggen, maar de ellende in Parijs en de aanslag op het Russische passagiersvliegtuig heeft er wel voor gezorgd dat Rusland en het Westen nader tot elkaar is gekomen en daarmee een crisis is afgewend dat kon leiden tot een koude oorlog tussen Amerika/Europa tegen Rusland. Immers niemand heeft het meer over de Krim en zelfs MH17
pi_157639385
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 00:03 schreef MakkieR het volgende:
Misschien ongepast om te zeggen, maar de ellende in Parijs en de aanslag op het Russische passagiersvliegtuig heeft er wel voor gezorgd dat Rusland en het Westen nader tot elkaar is gekomen en daarmee een crisis is afgewend dat kon leiden tot een koude oorlog tussen Amerika/Europa tegen Rusland. Immers niemand heeft het meer over de Krim en zelfs MH17
Wou ik daar net over beginnen, of er toen met de MH17 ook zo een ophef was?
pi_157639389
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 23:47 schreef Japie77 het volgende:

[..]

En jij weet dat het uit de linker duim gezogen is hoe precies???
Net zoals jij weet dat alles van de msm uit de duim is gezogen.
  woensdag 18 november 2015 @ 00:07:30 #236
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157639405
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2015 00:06 schreef mootie het volgende:

[..]

Net zoals jij weet dat alles van de msm uit de duim is gezogen.
Nee hoor zeker niet alles. Wel veel. Net nog een mooi interview gepost met Herman Wijffels waarin hij zegt dat de europese democratieen allemaal corporatcyeen zijn geworden. Aanradertje.
Feyenoord!
  woensdag 18 november 2015 @ 00:07:53 #237
155616 Proximo
For god, king & country
pi_157639410
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 00:00 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Welvaart maak je door geld als schuld. Verder maakt het niet uit dat die kolonieen vanaf 1900 niet meer winstgevend waren want daarvoor heeft het westen al alle waardevolle dingen weg gehaald tegen een paar kraaltjes.

Denken dat mensen in het westen het meer verdienen omdat ze harder gewerkt hebben... :W

En dan nog heb jij er persoonlijk niks voor hoeven doen. Dus die vluchtelingen hebben er in ieder geval net zo veel recht op als jij persoonlijk.
Maakt wel degelijk uit want jij haalt de huidige welvaart en levenstandaard aan als argument waarom mensen hier de boel maar leeg mogen roven.
Dat die huidige welvaart dus helemaal niet voor spiegeltjes en kraaltjes is "weggeroofd" uit het midden oosten betekent dat mensen er ook geen aanspraak op kunnen maken.
Wat we toen goud waard vonden waren specerijen, die groeien ook nu daar nog gewoon op plantages, dus die zijn niet geroofd.

En *alle* waardevolle dingen? Vandaar dat de chinezen nu de bodem van Afrika leegtrekken? Die komen zeker alleen zand en schelpen halen.

Het is leuk als je geschiedenis interessant vind maar kijk dan wel in de juiste boeken, en niet alleen op een indymedia website
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  woensdag 18 november 2015 @ 00:10:02 #238
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157639441
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 00:07 schreef Proximo het volgende:

[..]

Maakt wel degelijk uit want jij haalt de huidige welvaart en levenstandaard aan als argument waarom mensen hier de boel maar leeg mogen roven.
Dat die huidige welvaart dus helemaal niet voor spiegeltjes en kraaltjes is "weggeroofd" uit het midden oosten betekent dat mensen er ook geen aanspraak op kunnen maken.
Wat we toen goud waard vonden waren specerijen, die groeien ook nu daar nog gewoon op plantages, dus die zijn niet geroofd.

En *alle* waardevolle dingen? Vandaar dat de chinezen nu de bodem van Afrika leegtrekken? Die komen zeker alleen zand en schelpen halen.

Het is leuk als je geschiedenis interessant vind maar kijk dan wel in de juiste boeken, en niet alleen op een indymedia website
Gaat voor het gemak even niet in waarom jij persoonlijk wel aanspraak maakt op die welvaart....
Feyenoord!
pi_157639442
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 00:01 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Nee gewoon logisch nadenken. Al die haters hier die de vluchtelingen weg willen hebben snappen niet dat ze het uiteindelijk toch wel komen halen......Dus het is verspilde moeite.
Of ze komen of niet zal me veel aan mijn reet roesten denk ik, heb nog weinig van ze ondervonden, of ik me daar gelukkig mee mag prijzen weet ik niet?
Maar die andere dingen wat wouden ze dan dat ze de grondstoffen kwamen halen ze bewerkte en dan terug brachten en er niets van gesnoept werd?
Hadden ze het immers zelf kunnen doen toch of niet, denk dat er wel uit bed zijn getrommeld moeten worden, gewekt dus dat er iets te verdienen viel?
pi_157639493
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 00:10 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Gaat voor het gemak even niet in waarom jij persoonlijk wel aanspraak maakt op die welvaart....
Het Staatsburgerschap van het Koninkrijk der Nederlanden. Net als in ieder ander land ter wereld waar Staatsburgers meer rechten hebben dan buitenstaanders.
pi_157639494
quote:

[..]

Je spreekt me niet aan maar ik geef je toch antwoord we betalen belasting en nog de nodige inhoudingen voor verzekeringen, wel begint dat geloof ik nou op een latere leeftijd als eerder.
Tot die leeftijd deden onze ouders dat, daarom denk ik dat die aanspraak bestaat, en als er maar geroofd word zal er niet veel meer in die pot zitten en is de zorgstaat zo kapot, het is al aan de gang hoor vermoed ik?
pi_157639498
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 23:54 schreef Proximo het volgende:

[..]

Duizenden jaren geleden was er geen westen. En er viel in het midden oosten tot de olie kwam niets te halen behalve dadels en geitenmelk
Ik wist dat het onderwijs achteruit is gegaan. Maar hebben ze geschiedenis tegenwoordig compleet afgeschaft? Wat een onzin is dit.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  woensdag 18 november 2015 @ 00:14:12 #243
155616 Proximo
For god, king & country
pi_157639502
quote:

[..]

Ik werk. Daar komt mijn aanspraak vandaan.

En mijn eigen voorouders hebben dit land na de oorlog mee opgebouwd. Die hadden ook in 1950 nog steeds problemen met rondkomen zoals zoveel Nederlanders.

Hun hele stad lag ook in puin, toch hebben ze er de schouders onder gezet om het weer op te bouwen, om hun kinderen en de afstammelingen daarvan weer een beter leven te geven.

Mentaliteitskwestie. Men wil het daar gewoon niet, en azië bewijst dat het om wil gaat want ook dat zijn oud koloniën waar de welvaart nagenoeg afwezig was. En kijk waar ze nu zijn.
  woensdag 18 november 2015 @ 00:14:29 #244
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157639506
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 00:13 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het Staatsburgerschap van het Koninkrijk der Nederlanden. Net als in ieder ander land ter wereld waar Staatsburgers meer rechten hebben dan buitenstaanders.
Ah dus omdat jij hier toevallig geboren bent denk je meer recht te maken op welvaart waar jij geen fuck aan hebt bijgedragen?

Aparte redenering...
Feyenoord!
pi_157639532
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 00:14 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ah dus omdat jij hier toevallig geboren bent denk je meer recht te maken op welvaart waar jij geen fuck aan hebt bijgedragen?

Aparte redenering...
Ja. Dit is de reden dat ik meer recht heb op de welvaart van dit land dan buitenstaanders.

Zo fucking simpel is het. Zoals ik zei geldt dat voor ieder ander land ter wereld. Geen uitzonderingen.

Kom eens terug op aarde, knul.
  woensdag 18 november 2015 @ 00:16:03 #246
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157639535
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 00:14 schreef Proximo het volgende:

[..]

Ik werk. Daar komt mijn aanspraak vandaan.

En mijn eigen voorouders hebben dit land na de oorlog mee opgebouwd. Die hadden ook in 1950 nog steeds problemen met rondkomen zoals zoveel Nederlanders.

Hun hele stad lag ook in puin, toch hebben ze er de schouders onder gezet om het weer op te bouwen, om hun kinderen en de afstammelingen daarvan weer een beter leven te geven.

Mentaliteitskwestie. Men wil het daar gewoon niet, en azië bewijst dat het om wil gaat want ook dat zijn oud koloniën waar de welvaart nagenoeg afwezig was. En kijk waar ze nu zijn.
Wtf hebben jouw voorouders te maken met het feit dat jij vind dat je recht hebt op een uitkering hier?
Feyenoord!
  woensdag 18 november 2015 @ 00:17:09 #247
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_157639549
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 23:45 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij geen enkel idee hoe de wereld echt in elkaar steekt en al helemaal niet over de geschiedenis van wat wij allemaal gejat hebben tegen kraaltjes.

Verder scheer je alle mensen uit het MO over een kam en pakken ze allemaal bij het minste of geringste een wapen..... _O- _O- _O- Zie je zelf hoe belachelijk die uitspraak is?
er zijn meer dan genoeg grondstoffen en geld om bij de meeste MOerse landen een degelijke gdp per capita te creëren.

Tuurlijk is er gejat, maar er is genoeg over. Het gaat om beleid, en daar gaat het mis.
graag op anoniem
  woensdag 18 november 2015 @ 00:17:12 #248
155616 Proximo
For god, king & country
pi_157639550
quote:
19s.gif Op woensdag 18 november 2015 00:14 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ik wist dat het onderwijs achteruit is gegaan. Maar hebben ze geschiedenis tegenwoordig compleet afgeschaft? Wat een onzin is dit.
Het is gechargeerd , het arabische schiereiland waar we nu de olie vinden was verre van interessant in de tijden dat de Europeanen de rest van de wereld gingen verkennen t.o.v de huidige dag.
pi_157639554
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 00:14 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Aparte redenering...
Ik zou het zelf wel heel gek vinden om ineens naar een ander land te gaan puur om daar geld te cashen. Dat is wel een aparte mentaliteit.

En ik geloof ook niet dat het gros van de vluchtelingen dat voor ogen heeft. Dat speelt wel regelmatig onder oostblokkers.
  woensdag 18 november 2015 @ 00:18:34 #250
28033 Pek
je moet wat
pi_157639570
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 00:16 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Wtf hebben jouw voorouders te maken met het feit dat jij vind dat je recht hebt op een uitkering hier?
Hij krijgt geen uitkering, maar salaris. Klein verschilletje :P
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')