Dan loopt alles vast. Maakt het er zeker niet veiliger op.quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:58 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Het zou trouwens niet eens zo'n gek idee zijn om bij enkele grote steden in Frankrijk gewoon op alle toegansgwegen checkpoints neer te gaan zetten. Alles en iedereen controleren.
Dat doet het nu ook, alleen dan bij de grens. Ik zou het wat compacter maken. Dan zorgt het maar voor wat opstopping.quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:59 schreef YazooW het volgende:
[..]
Dan loopt alles vast. Maakt het er zeker niet veiliger op.
álle toegangswegen? Weet je hoeveel toeegangswegen, -weggetjes en -paadjes groot Parijs heeft?quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:58 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Het zou trouwens niet eens zo'n gek idee zijn om bij enkele grote steden in Frankrijk gewoon op alle toegansgwegen checkpoints neer te gaan zetten. Alles en iedereen controleren.
Met als gevolg dat de hulpdiensten niet snel kunnen bewegen. Wil je niet hebben nu.quote:Op dinsdag 17 november 2015 18:00 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dat doet het nu ook, alleen dan bij de grens. Ik zou het wat compacter maken. Dan zorgt het maar voor wat opstopping.
Je moet dat ook vooral groots aankondigen. Heel Parijs wordt één groot verkeersinfarct, niemand komt op zijn werk, en de terrorist rijdt op zijn bromfiets langs een karrenspoor de stad in.quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:58 schreef haags_kwartiertje het volgende:
terroristen kunnen een met de trein komen naar diverse stations(stoptreinen! Intercities, Thalys!)quote:Op dinsdag 17 november 2015 18:01 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
álle toegangswegen? Weet je hoeveel toeegangswegen, -weggetjes en -paadjes groot Parijs heeft?
Het gaat niet zozeer om het voorkomen van aanslagen maar meer om het beperken van de schade, de aanslagen op het Stade de France zouden bijvoorbeeld een heel stuk ernstiger zijn geweest als het de dader was gelukt om zich binnen in het stadion op te blazen, in plaats daarvan is hij buiten toen hij gefouilleerd werd al meteen tegen de lamp gelopen. Het heeft niet kunnen voorkomen dat er alsnog een omstander om het leven is gekomen toen hij zich buiten opblies maar het is beter dan niets.quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Precies.
In feite is aanslagen proberen te voorkomen door objecten te beveiligen, volkomen nutteloos. Kernactiviteiten horen te zijn het wegnemen van de voedingsbodem en het volgen van gevaarlijke figuren. Wat grotendeels ook wel gebeurt natuurlijk.
quote:Op dinsdag 17 november 2015 18:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je moet dat ook vooral groots aankondigen. Heel Parijs wordt één groot verkeersinfarct, niemand komt op zijn werk, en de terrorist rijdt op zijn bromfiets langs een karrenspoor de stad in.
Ook datquote:Op dinsdag 17 november 2015 18:02 schreef computergirl het volgende:
[..]
terroristen kunnen een met de trein komen naar diverse stations(stoptreinen! Intercities, Thalys!)
drie zelfmoordenaars en maar 1 omstander dood. Dit waren de kneusjes volgens mijquote:Op dinsdag 17 november 2015 18:02 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het gaat niet zozeer om het voorkomen van aanslagen maar meer om het beperken van de schade, de aanslagen op het Stade de France zouden bijvoorbeeld een heel stuk ernstiger zijn geweest als het de dader was gelukt om zich binnen in het stadion op te blazen, in plaats daarvan is hij buiten toen hij gefouilleerd werd al meteen tegen de lamp gelopen. Het heeft niet kunnen voorkomen dat er alsnog een omstander om het leven is gekomen toen hij zich buiten opblies maar het is beter dan niets.
Wij mogen god op ons blote knieën bedanken dat deze aanslagen mislukt zijn. Niet alleen omdat het een hoop meer slachtoffers scheelde maar ook omdat als die aanslagen waren gelukt dan was een grote sportwedstrijd bezoeken waarschijnlijk nooit meer hetzelfde geweest.quote:Op dinsdag 17 november 2015 18:05 schreef computergirl het volgende:
[..]
drie zelfmoordenaars en maar 1 omstander dood. Dit waren de kneusjes volgens mij
quote:Op dinsdag 17 november 2015 18:08 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Wij mogen god op ons blote knieën bedanken dat deze aanslagen mislukt zijn. Niet alleen omdat het een hoop meer slachtoffers scheelde maar ook omdat als die aanslagen waren gelukt dan was een grote sportwedstrijd bezoeken waarschijnlijk nooit meer hetzelfde geweest.
Hoeveel mensen zijn er die dag in, dag uit naar hun kantoor in een wolkenkrabber gaan zonder daarbij terug te denken aan 09/11? Ik denk best veel.quote:Op dinsdag 17 november 2015 18:08 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Wij mogen god op ons blote knieën bedanken dat deze aanslagen mislukt zijn. Niet alleen omdat het een hoop meer slachtoffers scheelde maar ook omdat als die aanslagen waren gelukt dan was een grote sportwedstrijd bezoeken waarschijnlijk nooit meer hetzelfde geweest.
In principe werkt dat prima ja. Echter ontstaat er bij een stadion al snel rij vorming bij de ingang. Als daar iemand tussen staat die gefouilleerd wordt en ineens boem doet heb je alsnog een hoop slachtoffers....quote:
is dat wel zo?quote:Op dinsdag 17 november 2015 18:08 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 17 november 2015 18:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
is dat wel zo?
voelt vliegen heel erg anders sinds 9/11?
de eerste keer dacht ik er nog aan, daarna niet meer ... life goes on enzo
Ik doelde eigenlijk meer op de maatregelen die er dan getroffen zouden worden bovenop die er al zijn bij een grote wedstrijd of sportevenement.quote:Op dinsdag 17 november 2015 18:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hoeveel mensen zijn er die dag in, dag uit naar hun kantoor in een wolkenkrabber gaan zonder daarbij terug te denken aan 09/11? Ik denk best veel.
Hoeveel mensen gaan er wekelijks naar een voetbalstadion zonder daarbij terug te denken aan het Heizeldrama of aan Sheffield Wednesday? Ik denk best veel.
als het betekend dat de beveiliging niet meer wordt gedaan door tjappies die hun werk maar half serieus nemen dan komt er nog iets goeds uit danquote:Op dinsdag 17 november 2015 18:12 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
[..]
Ik doelde eigenlijk meer op de maatregelen die er dan getroffen zouden worden bovenop die er al zijn bij een grote wedstrijd of sportevenement.
Is al enige tijd bekend. Of hij daadwerkelijk daar afgezet is weet ik dan weer niet...quote:Op dinsdag 17 november 2015 18:13 schreef banaantjeEE het volgende:
Belgie-Spanje afgelast gezien Abdeslam werd afgezet aan het Koning Boudewijnstadium
Hoeft ook niet opgetild te worden want dan zijn zijn benen onveilig.quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:26 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dat ding krijgt een normaal mens niet eens opgetild.
rtlxl.nl denk ik?quote:Op dinsdag 17 november 2015 18:15 schreef RAVW het volgende:
is die late night show van gisteren nog online terug te kijken ?
Haha ja, beveiliging in Nederland is een lachertje. Vuurwerk en zulks wordt ook gewoon gemakkelijk mee een stadion ingenomen.quote:Op dinsdag 17 november 2015 18:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
als het betekend dat de beveiliging niet meer wordt gedaan door tjappies die hun werk maar half serieus nemen dan komt er nog iets goeds uit dan
die paar keer dat ik naar voetbal ben geweest werd alleen mijn jas gefouilleerd en zaten mensen gewoon te blowen op de tribune![]()
http://www.rtlxl.nl/#!/rt(...)8d-90cb-066c543c4ad8quote:Op dinsdag 17 november 2015 18:15 schreef RAVW het volgende:
is die late night show van gisteren nog online terug te kijken ?
De complete Duitse federale regering is er aanwezig, dus die zal wel zo streng zijn dat er niet eens een mug het stadion in kan vliegen zonder dat hij gefouilleerd wordt.quote:Op dinsdag 17 november 2015 18:15 schreef Infection het volgende:
[..]
Is al enige tijd bekend. Of hij daadwerkelijk daar afgezet is weet ik dan weer niet...
Nederland vs Duitsland gaat vanavond vooralsnog gewoon door in Hannover. Ben wel benieuwd hoe het daar met de beveiliging staat.
quote:Op dinsdag 17 november 2015 18:15 schreef Infection het volgende:
[..]
Is al enige tijd bekend. Of hij daadwerkelijk daar afgezet is weet ik dan weer niet...
Nederland vs Duitsland gaat vanavond vooralsnog gewoon door in Hannover. Ben wel benieuwd hoe het daar met de beveiliging staat.
quote:Abdeslam werd in buurt stadion afgezet
De beslissing om de wedstrijd België-Spanje af te lassen heeft alles te maken met het feit dat Salah Abdeslam gezien zou zijn aan het Koning Boudewijnstadion, na de aanslagen in Parijs. “Hij werd door twee vrienden naar Brussel gebracht en één van hen heeft aan de politie gezegd dat ze hem daar in de buurt hebben afgezet”, zegt VTM NIEUWS-journalist Katrien Saelens. Ondertussen gaat de klopjacht op de man volop door. “Abdeslam is de achtste terrorist van de aanslagen in Parijs. Hij moet en zal geklist worden”, zegt Saelens nog.
http://nieuws.vtm.be/binn(...)uurt-stadion-afgezet
Klopt, tegen iemand met een bomgordel doe je niets. Van afstand detoneren met een signaal zou kunnen als hij niemand om zich heen heeft staan. Of je moet een box hebben waar iedere verdachte in moet en die bij detectie automatisch vacuum zuigt. Zoiets heeft de Israelische douane volgens mij.quote:Op dinsdag 17 november 2015 18:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
In principe werkt dat prima ja. Echter ontstaat er bij een stadion al snel rij vorming bij de ingang. Als daar iemand tussen staat die gefouilleerd wordt en ineens boem doet heb je alsnog een hoop slachtoffers....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |