Dat ben ik zeker met je eens. Alleen word ik zo vermoeid dat de discussies steeds 'tegen' Wilders worden gevoerd. Het is allemaal 'tegen' Wilders. Dat constante op de man spelen in deze discussies, doe dat lekker niet. Heb het over de inhoud: wat is het probleem, waar ligt het aan, hoe lossen we het op.quote:Op maandag 16 november 2015 23:54 schreef Pedroso het volgende:
Geert is ook een ontzettende flapdrol
Ali B. is geen deskundige.quote:Op maandag 16 november 2015 23:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Er zullen heel wat Neder-Marokkanen klaarstaan om hem nu een landverrader te noemen.
Waarschijnlijk is hij al jaren zijn streetcredibility kwijt.quote:Op maandag 16 november 2015 23:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Er zullen heel wat Neder-Marokkanen klaarstaan om hem nu een landverrader te noemen.
Er is een leuke op de frontpage over de G20 top.quote:Op maandag 16 november 2015 23:58 schreef monkyyy het volgende:
Geen leuke katten video's op het eind? Moet ik zelf maar op zoek gaan.
Waren ook gevarieerde gasten, is meestal anders.quote:
Heeft natuurlijk ook te maken met het gegeven dat Wilders die discussie kaapt en dat die zeer simpele kijk leidend is bij veel mensen. Het afzetten is juist om het gesprek gewoon te voeren op basis van inhoudelijke argumenten. Niet om het per definitie met hem oneens te zijn. Het tegengestelde geluid is dus niet op basis van een mening an sich, maar de manier waarop deze gevormd wordt.quote:Op maandag 16 november 2015 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Dat ben ik zeker met je eens. Alleen word ik zo vermoeid dat de discussies steeds 'tegen' Wilders worden gevoerd. Het is allemaal 'tegen' Wilders. Dat constante op de man spelen in deze discussies, doe dat lekker niet. Heb het over de inhoud: wat is het probleem, waar ligt het aan, hoe lossen we het op.
Momenteel is het: ''Hey er zijn vluchtelingen oh wat erg moet je kijken oh oh ik vind wel dat ze opvang nodig hebben''.
Hoor ik weer gisterenavond op de radio Jozias ''We moeten ons afzetten tegen Geert''
Hou toch eens op, daarmee.
quote:Op dinsdag 17 november 2015 00:00 schreef Ajacied422 het volgende:
Zeker, ik heb genoten van deze uitzending.
quote:Op maandag 16 november 2015 23:59 schreef Coco98 het volgende:
[..]
Er is een leuke op de frontpage over de G20 top.
Jinek zou op zo'n avond gigantisch door de mand zijn gevallen ja.quote:Op dinsdag 17 november 2015 00:01 schreef Specularium het volgende:
[..]
Jinek had dit echt grandioos verneukt natuurlijk.
Inhoudelijk stelde het ook weer niet al te veel voor. Kleurrijke figuren uit verschillende hoeken van de samenleving.quote:Op dinsdag 17 november 2015 00:00 schreef Ajacied422 het volgende:
Zeker, ik heb genoten van deze uitzending.
Ja Charlie Hebdo, met de benen van Eva..quote:Op dinsdag 17 november 2015 00:01 schreef Specularium het volgende:
[..]
Jinek had dit echt grandioos verneukt natuurlijk.
Wilders kaapt wat mij betreft de discussie niet. Hij opinieert weinig tot zelden op de televisie. Hij spreekt alleen in de Tweede Kamer en op Twitter. In de Tweede Kamer voeren ze het debat ook maar veel teveel op Geert als persoon zelf. Maar pak hem eens beet bij zijn daadwerkelijke oplossingen. Hoe heeft dat 'grenzen dicht' voor ogen? Is dat realistisch op de korte termijn, hoe wil je dat financieren, tast het je economie aan?quote:Op dinsdag 17 november 2015 00:01 schreef Djoetma het volgende:
[..]
Heeft natuurlijk ook te maken met het gegeven dat Wilders die discussie kaapt en dat die zeer simpele kijk leidend is bij veel mensen. Het afzetten is juist om het gesprek gewoon te voeren op basis van inhoudelijke argumenten. Niet om het per definitie met hem oneens te zijn. Het tegengestelde geluid is dus niet op basis van een mening an sich, maar de manier waarop deze gevormd wordt.
Komt omdat Geert er niet op in gaat, is er ook niet bij gebaat. Gewoon wat oneliners schreeuwen en het simpele volk ligt weer aan zn voeten. Geen moeilijke vragen verder want dan ben je een moslimlover.quote:Op dinsdag 17 november 2015 00:05 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Wilders kaapt wat mij betreft de discussie niet. Hij opinieert weinig tot zelden op de televisie. Hij spreekt alleen in de Tweede Kamer en op Twitter. In de Tweede Kamer voeren ze het debat ook maar veel teveel op Geert als persoon zelf. Maar pak hem eens beet bij zijn daadwerkelijke oplossingen. Hoe heeft dat 'grenzen dicht' voor ogen? Is dat realistisch op de korte termijn, hoe wil je dat financieren, tast het je economie aan?
Dat soort dingen mis ik gewoon. Die verdieping hoor ik zelden als er met Geert of andere PVV-stemmers wordt gediscussieerd. Ze zijn zo gefocust op die 38 zetels dat ze als een rode lap op een stier erop afspringen. Blijf toch rustig, articuleer rustig, denk eens na. Als discussiëren naar jouw mening onmogelijk is, praat je er lekker niet mee. Al doe je dan wel de politiek een 'fuck you' toe.
Dan is er maar een optie: negeren. Zo simpel is het. Dan vertel je maar aan Ron Fresen, Frits Wester en co dat je gewoon het gevoel hebt dat er niet een goede discussie te voeren valt.quote:Op dinsdag 17 november 2015 00:08 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Komt omdat Geert er niet op in gaat, is er ook niet bij gebaat.
Ze gaan niet aan het roer komen, niemand gaat met ze in zee. En dat vindt onze blonde God prima, geen regeringsverantwoordelijkheid maar wel veell macht (zetels). Perfect voor 'm anders zou ie door de mand vallen.quote:Op dinsdag 17 november 2015 00:11 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Dan is er maar een optie: negeren. Zo simpel is het. Dan vertel je maar aan Ron Fresen, Frits Wester en co dat je gewoon het gevoel hebt dat er niet een goede discussie te voeren valt.
Ik vind het ook weer zorgwekkend dat veel mensen puur en alleen vanwege één onderwerp (migratie) de PVV kiezen. Misschien heeft het ook weer met het standaard kiezersbedrog te maken, maar waarschijnlijk denken ze niet al te veel na over de potentiëlen van de PVV in de Tweede Kamer. Stel dat ze aan het roer komen, staan ze niet meer in de positie om alles kut te vinden. Dan moeten ze zelf het heft in handen nemen en ik vraag me af in hoeverre ze dan kunnen onderhandelen en banden onderhouden.
PVV zet zich politiek alleen maar buitenspel door met onmogelijke idealen en economisch zeer nadelige ideeën de Kamer in te gaan. Met ietwat meer realisme zouden ze veel meer kunnen bereiken. Op de dinsdagmiddag volg ik altijd de stemmingen in de Tweede Kamer en daarbij valt me weer op dat veel PVV-moties alleen door de PVV en VNL gesteund worden. Dat zegt eigenlijk gewoon alles. Ze leven niet in een realistische wereld. Tuurlijk kunnen veel partijen in de kamer ook eens goed naar zichzelf kijken, maar de kloof tussen PVV/BontesKlaveren en de rest is een kloof van kilometers lengte.quote:Op dinsdag 17 november 2015 00:14 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Ze gaan niet aan het roer komen, niemand gaat met ze in zee. En dat vindt onze blonde God prima, geen regeringsverantwoordelijkheid maar wel veell macht (zetels). Perfect voor 'm anders zou ie door de mand vallen.
Wilders kaapt helemaal geen discussie, het probleem is dat weinig anderen de discussie aandurven. Daar komt heel langzaam veranderingen in met de VVD en ook de christelijke partijen die niet meer alles wat Islam is heilig verklaren.quote:Op dinsdag 17 november 2015 00:01 schreef Djoetma het volgende:
[..]
Heeft natuurlijk ook te maken met het gegeven dat Wilders die discussie kaapt en dat die zeer simpele kijk leidend is bij veel mensen. Het afzetten is juist om het gesprek gewoon te voeren op basis van inhoudelijke argumenten. Niet om het per definitie met hem oneens te zijn. Het tegengestelde geluid is dus niet op basis van een mening an sich, maar de manier waarop deze gevormd wordt.
twitter:Misdaadnieuws2 twitterde op dinsdag 17-11-2015 om 10:34:21Auto en woning misdaadjournalist Martin Kok van Vlinderscrime beschoten https://t.co/NXrsaWPTDf https://t.co/nGuavxGfwM reageer retweet
Dit dus. Dat tegenstatement moet dan ook zijn dat zaken niet zo simpel liggen. In dit land is het de afgelopen 12 jaar or so een ding dat elke klaploper denkt dat hij kan meepraten over landsbeleid terwiijl dit in werkelijkheid niet zo simpel ligt. Het is prima dat je bijv. als putjesschepper uit Hendrik Udo Ambacht een mening hebt, maar erken ook dat je inzichten een beperking hebben.quote:Op dinsdag 17 november 2015 00:08 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Komt omdat Geert er niet op in gaat, is er ook niet bij gebaat. Gewoon wat oneliners schreeuwen en het simpele volk ligt weer aan zn voeten. Geen moeilijke vragen verder want dan ben je een moslimlover.
*proest* Misdaadjournalist?quote:Op dinsdag 17 november 2015 11:30 schreef Mani89 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Misdaadnieuws2 twitterde op dinsdag 17-11-2015 om 10:34:21Auto en woning misdaadjournalist Martin Kok van Vlinderscrime beschoten https://t.co/NXrsaWPTDf https://t.co/nGuavxGfwM reageer retweet
Graag weer uitnodigen deze man.
Ik vind dat Pauw meer tegenstellingen aan tafel moet uitnodigen. Nu worden maatschappelijke vraagstukken in slaap gesust omdat niemand aan tafel het niet eens is met de anderquote:Op dinsdag 17 november 2015 14:31 schreef Andromache het volgende:
Ik hoop dat de komende afleveringen wat gevarieerder zijn dan de afgelopen paar maanden waarin de gasten vooral uit de linkse intelligentsia zijn geworven. Pauw heeft er een handje van de enkele man uit de straat die in de studio zit af te kappen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |