Is dat een sterretje of een klein deukje?quote:Op donderdag 19 november 2015 22:46 schreef Fien1989 het volgende:
De bedoeling is wel om 'm heel te houden, ja
Er is trouwens tijdens de eerste rit al een sterretje in de ruit geslagenErgens op de A12 reed een bestelbusje voorbij die een steentje o.i.d. omhoog sloeg... ik hoorde een enorme tik en toen zat er een klein (maar zichtbaar) sterretje rondom het midden v/d voorruit die er daarvoor niet was
Mail ontvangen?quote:Op donderdag 19 november 2015 22:37 schreef Fien1989 het volgende:
Ik heb de Renault Mégane station gekocht
Maandag ga ik terug voor de distributieriem + toebehoren, die gaat hij vervangen met korting
De airbag-storing is opgelost na het vervangen v/d sleepring en ook het storingslampje doet het weer, hetzij wat vaag omdat de kit niet helemaal weggehaald kon worden.
Ze hadden bij het vervangen wel blijkbaar het hele middenstuk bij de stuurkolom waar de schakelaars en zo zitten verwisseldDaardoor zitten er nu verkeerde stuurschakelaars op (lees: schakelaars van een Mégane met minder opties) waardoor ik het knopje v/d boordcomputer en het mistlicht voor moet missen
Ik kwam er pas achter toen ik 'm gekocht had en weggereden was
Uiteraard meteen de verkoper gebeld... hij zei dat het maandag weer door zijn monteurs in orde wordt gemaakt als ik toch langskom voor de d-riem. Het was vandaag namelijk al sluitingstijd geweest, dus kon niet meteen teruggaan.
Ik ga morgen eens kijken of er scheurtjes zijn.quote:Op donderdag 19 november 2015 23:02 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Is dat een sterretje of een klein deukje?
Bij onze Opel zat de voorruit vol met die kleine deukjes. Maar zolang er geen scheurtjes omheen zitten is het geen sterretje.
Je mailtje heb ik vanochtend gekregenquote:Op donderdag 19 november 2015 23:06 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Mail ontvangen?
Wat gaat ie rekenen voor de distributie? En is dat met of zonder waterpomp?
doorzichtig stickertje eroverheen en naar de carglass/autotaalglasquote:Op donderdag 19 november 2015 23:55 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Ik ga morgen eens kijken of er scheurtjes zijn.
De beschadiging is wel goed zichtbaar en aan de buitenkant ook voelbaarDat is zuur, vooral omdat het gebeurt is tijdens de eerste rit dat ik de auto heb
Mooi, dan heb je in ieder geval het juiste onderhoudschema.quote:Op donderdag 19 november 2015 23:55 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Ik ga morgen eens kijken of er scheurtjes zijn.
De beschadiging is wel goed zichtbaar en aan de buitenkant ook voelbaarDat is zuur, vooral omdat het gebeurt is tijdens de eerste rit dat ik de auto heb
[..]
Je mailtje heb ik vanochtend gekregen
De distributie is met waterpomp, multiriem en loop/spanrollen.
Ik had 1850 afgesproken voor de auto incl. nieuwe distributie. Hoe hij het verder verdeelt over de opbrengst v/d auto en de kosten v/d distributie, weet ik niet.
Waar kan ik zien of de waterpomp nieuw is? Ik weet eigenlijk namelijk niet waar hij precies zit, behalve dat het ergens links van de motor moet zijnquote:Op vrijdag 20 november 2015 00:47 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Mooi, dan heb je in ieder geval het juiste onderhoudschema.
1850 euro klinkt netjes, kijk, als je de auto weer ophaalt of je de nieuwe waterpomp ziet, dat kun je zien namelijk, dan weet je meteen dat er echt een nieuwe distributie in zit.
Als je naar de motor kijkt, inderdaad links.quote:Op vrijdag 20 november 2015 00:53 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Waar kan ik zien of de waterpomp nieuw is? Ik weet eigenlijk namelijk niet waar hij precies zit, behalve dat het ergens links van de motor moet zijn
Die vervolgens een nieuwe carglassruit plaatsen. Deze huismerkruit overleeft zo'n steentje niet eens en barst gelijk.quote:Op donderdag 19 november 2015 23:56 schreef Maegrim het volgende:
[..]
doorzichtig stickertje eroverheen en naar de carglass/autotaalglas
Die gooien er hun gepatenteerde HPX9000 hars overheen en binnen 20 minuten ben je weer weg. De meeste verzekeringen werken samen met de grote glasboeren zodat je je beurs in je zak kan houden.quote:Op vrijdag 20 november 2015 01:19 schreef Fer het volgende:
[..]
Die vervolgens een nieuwe carglassruit plaatsen. Deze huismerkruit overleeft zo'n steentje niet eens en barst gelijk.
Twijfelen aan een Carisma, 1 van de betrouwbaarste auto's die er is en dan vervolgens een megane kopen uit de serie die qua betrouwbaarheid zo'n beetje de slechtste keuze is die je kan maken.quote:Op donderdag 19 november 2015 22:02 schreef Gummiebeer het volgende:
En daar waren 2 delen voor nodig, een Megane
quote:Op vrijdag 20 november 2015 01:19 schreef Fer het volgende:
[..]
Die vervolgens een nieuwe carglassruit plaatsen. Deze huismerkruit overleeft zo'n steentje niet eens en barst gelijk.
wat de boer niet kentquote:Op vrijdag 20 november 2015 11:34 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Twijfelen aan een Carisma, 1 van de betrouwbaarste auto's die er is en dan vervolgens een megane kopen uit de serie die qua betrouwbaarheid zo'n beetje de slechtste keuze is die je kan maken.
Wat zal ik er van zeggen: Ik hoop dat TS er veel veilige km's mee kan maken.
en misschien is: "Dapper" ook wel op zijn plaats
Sorry, ervaring (gelukkig niet van mezelf maar wel van mijn zusje) en de pechstatistieken liegen ook nietquote:
gewoon ff overleggen met de glasboer en je verzekeraar,quote:Op vrijdag 20 november 2015 01:19 schreef Fer het volgende:
[..]
Die vervolgens een nieuwe carglassruit plaatsen. Deze huismerkruit overleeft zo'n steentje niet eens en barst gelijk.
Verwisseld?quote:Op donderdag 19 november 2015 22:37 schreef Fien1989 het volgende:
Ik heb de Renault Mégane station gekocht
Ze hadden bij het vervangen wel blijkbaar het hele middenstuk bij de stuurkolom waar de schakelaars en zo zitten verwisseldDaardoor zitten er nu verkeerde stuurschakelaars op (lees: schakelaars van een Mégane met minder opties) waardoor ik het knopje v/d boordcomputer en het mistlicht voor moet missen
Ik kwam er pas achter toen ik 'm gekocht had en weggereden was
Dan ken jij niet genoeg automonteurs. Maar soms halen zo'n complete stuurkolom met hendels op bij de sloop en dan flats erin.quote:Op vrijdag 20 november 2015 13:13 schreef daNpy het volgende:
[..]
Verwisseld?
Hoezo verwisseld?
Het klinkt voor mij allemaal niet bepaald alsof dat soort dingen "per ongeluk" gaan.
Een beetje bedrijf sorteert de schroefjes bij het loshalen, laat staan stuurkolommen(/schakelaars)
Deze verbaasde mij ook.quote:Op vrijdag 20 november 2015 13:13 schreef daNpy het volgende:
[..]
Verwisseld?
Hoezo verwisseld?
Het klinkt voor mij allemaal niet bepaald alsof dat soort dingen "per ongeluk" gaan.
Een beetje bedrijf sorteert de schroefjes bij het loshalen, laat staan stuurkolommen(/schakelaars)
Ik ga daar eens naar kijken en dan ook foto's makenquote:Op vrijdag 20 november 2015 01:07 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Als je naar de motor kijkt, inderdaad links.
Onder de motorsteun, pakweg 25/30cm, tussen de multiriemen en het motorblok moet je de zijkant van de nieuwe, en dus zilverkleurig/lichtgrijs van kleur met een pakking ertussen, waterpomp zien.
Dit moet eigenlijk direct opvallen omdat het er nieuw eruit ziet tegenover de rest van de omgeving wat er oud uit ziet.ook de multiriemen moeten er duidelijk nieuw uitzien.
Tip: kijk morgen even naar die hoek van de motor, en maak wat foto's, dan kun je die vergelijken.
Ik ben niet verzekerd voor ruitschade. Heb alleen WA-dekking. Voor voor zover ik weet, heeft mijn verzekeraar (onna-onna) sowieso geen glasverzekering. Enkel WA+, maar die heb ik dus nietquote:Op vrijdag 20 november 2015 11:49 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
gewoon ff overleggen met de glasboer en je verzekeraar,
ik heb in mijn volvo een orginele volvo ruit terug gekregen door autototaalglas, nadat mijn verzekering dit had goedgekeurd.![]()
(ruit was al gebarsten tijdens aankoop, zag dit later pas)
quote:Op vrijdag 20 november 2015 13:13 schreef daNpy het volgende:
[..]
Verwisseld?
Hoezo verwisseld?
Het klinkt voor mij allemaal niet bepaald alsof dat soort dingen "per ongeluk" gaan.
Een beetje bedrijf sorteert de schroefjes bij het loshalen, laat staan stuurkolommen(/schakelaars)
De sleepring is ook vervangen. Mogelijk hadden ze de stuurschakelaars niet meer losgehaald, maar in z'n geheel vervangen door eentje uit een auto met minder optiesquote:Op vrijdag 20 november 2015 13:43 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Deze verbaasde mij ook.
Om het tellerhuis eruit te halen hoef je die schakelaars niet een weg te halen.
Dan haal je de bovenplaat van het dashboard eraf, til je zo het tellerhuis eruit.
Ah, de sleepring inderdaad, was ik vergeten.quote:Op vrijdag 20 november 2015 13:50 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Ik ga daar eens naar kijken en dan ook foto's maken
[..]
Ik ben niet verzekerd voor ruitschade. Heb alleen WA-dekking. Voor voor zover ik weet, heeft mijn verzekeraar (onna-onna) sowieso geen glasverzekering. Enkel WA+, maar die heb ik dus niet
[..]
[..]
De sleepring is ook vervangen. Mogelijk hadden ze de stuurschakelaars niet meer losgehaald, maar in z'n geheel vervangen door eentje uit een auto met minder opties
Ah ik zie het.quote:Op vrijdag 20 november 2015 13:42 schreef Fer het volgende:
[..]
Dan ken jij niet genoeg automonteurs. Maar soms halen zo'n complete stuurkolom met hendels op bij de sloop en dan flats erin.
Dat denk ik dus inderdaadquote:Op vrijdag 20 november 2015 13:56 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ah, de sleepring inderdaad, was ik vergeten.
Dan zullen ze de hele boel met schakelaars wel uit een andere megane over gezet hebben.
Denk het wel, gooien dat heus niet weg.quote:Op vrijdag 20 november 2015 14:02 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Dat denk ik dus inderdaadIk hoop dat ze die schakelaars nog wel bewaard hebben...
Klopt. Ik had die van mijn vorige Mégane na aankoop moeten repareren, omdat de 2 draadjes die de drukknop aan het uiteinde verbonden, waren afgebroken bij de soldeerpunten door de draaiende beweging v/d achterruitenwisser-knop. Kwam er pas na aanschaf achterquote:Op vrijdag 20 november 2015 14:05 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Denk het wel, gooien dat heus niet weg.
En je klikt ze er heel makkelijk in.alleen omkapseling van stuurkolom er even af, drie schroefjes.
Die TPMS ventielen zijn erg duur, ik vermoed dat er een stuk gegaan is en er een gewoon ventiel ingezet is.quote:Op zaterdag 21 november 2015 00:13 schreef Fien1989 het volgende:
Ik heb vandaag weer eens met de auto gereden. Ook met volledig koude motor start en rijdt de auto prima, tot nu toeOok de automaatbak schakelt prima
Wel heb ik nòg een verbogen gebrek geconstateerdÈn er is iets in het interieur kapot gegaan tijdens het rijden
Het verborgen gebrek:
Het schermpje in het midden, naast de klok en radio-schermpje, die bleef altijd zwart. Ik veronderstelde dat daar (net als bij mijn oude Mégane) alleen de deur-open en gordel-los lampjes zaten en dat het lampje eenmaal stuk was. Ik werd vandaag nieuwsgierig en besloot het bovenste deel v/d dashboard open te maken en te kijken wat er aan de hand was ermee. En wat bleek: de stekker ervan was losgetrokken
Na aansluiten werkten de deur-open en gordel-los lampjes weerMaar minder leuk was dat deze auto blijkbaar ook een bandenspanning-meet-systeem heeft, en die heeft een storing: op het schermpje ontbreekt het rechter achterwiel
Vermoedelijk is van dat wiel de bandenspanning-sensor van verdwenen of stuk. En in het geval er een wiel niet brand op het midden-schermpje, hoor er op het dashboard het lekke-band-storingslampje te branden... en die doet het niet... vermoedelijk is dat ook afgekit. Maar heb het (nog) niet gecheckt, want dan moet de tellerbak weer open.
Goed, het is niet essentieel, want bandenspanning controleer ik sowieso zelf periodiek. Maar het staat niet mooi op het dashboard
En wat er kapot is gegaan:
Het mechanisme op het raam te bedienen, linksvoorToen ik vandaag het raam weer dicht wilde doen, hoorde ik iets knappen of zo en bleef de ruit beneden zitten. Het motortje draait echter nog wel, dus ik vermoed dat het riempje om de ruit op en neer te bewegen is afgebroken
Het was al donker en koud, dus ik probeerde de ruit met de hand naar boven te trekken en dan met duct-tape vast te zetten, maar de ruit was er te zwaar voor... tijdens het rijden begon hij te zakken. Toen besloot ik een pakje papieren zakdoekjes tussen de ruit te proppen... nu lijkt het wel vast te zitten. Wel met een kiertje van 1cm bovenin, de ruit kan op de e.o.a. manier niet verder omhoog
Ik hoop dat het zo vast blijft zitten en dan hoop ik dat de verkopende garage het maandag wil maken, eventueel tegen kleine meerkosten. Zo niet, moet ik er later zelf naar gaan kijken...
Oud en achterhaald, pech kun je met iedere auto hebben en echt slechte auto's bestaan niet meer.quote:Op zaterdag 21 november 2015 00:44 schreef bluemoon23 het volgende:
Rammelen
En
Narigheid
Achtervolgen
U
Lange
Tijd
Dit. De tijd dat je, vlak voor je op vakantie ging, je auto wegbracht voor een beurt is voorbij. Tegenwoordig laad je je hok vol en toer je gewoon naar Frankrijk, net als dat je naar je werk gaat.quote:Op zaterdag 21 november 2015 01:32 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Oud en achterhaald, pech kun je met iedere auto hebben en echt slechte auto's bestaan niet meer.
De monteur waar ik normaal naartoe ga, heeft alleen maar Volkswagens vanaf 3500 als aanraders. Met harde stoelen ook nogquote:Op zaterdag 21 november 2015 00:22 schreef deezler het volgende:
Het lijkt mij eerlijk gezegd verstandiger om bij de verkoper alleen reparaties te laten uitvoeren die onder de garantie vallen, en voor andere zaken een betrouwbare monteur / garage in de buurt te zoeken. Misschien dat die dan een volgende keer ook bereid is om uit te kijken naar een andere auto. Of je in ieder geval een betrouwbaarder handelaar kan aanbevelen.
Dan hoef je niet stad en land af te reizen om auto's te bekijken.
Want deze Renault heeft nu al wel erg veel mankementen voor een auto die je nog maar net hebt.
Er is geen melding van een lekke band in de middenconsole. Daar is enkel een afbeelding van een auto te zien op een LCD, waarvan het rechter achterwiel uit is. Op de tellerbak brandt de lekke band lamp echter niet, daarom vermoed ik dat ook die is dichtgekitquote:Op zaterdag 21 november 2015 01:31 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Die TPMS ventielen zijn erg duur, ik vermoed dat er een stuk gegaan is en er een gewoon ventiel ingezet is.
Dan blijft natuurlijk wel het lampje branden van melding lekke band, vandaar de losse stekker denk ik.
Met een beetje mazzel is het raam mechaniek los geschoten, met een beetje pech is ie stuk. Ging ie helemaal niet meer of met kleine schokjes?
Ja wat weet zo'n monteur er nou vanaf! Beetje bijdehand te lopen doen over auto's..quote:Op zaterdag 21 november 2015 01:55 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
De monteur waar ik normaal naartoe ga, heeft alleen maar Volkswagens vanaf 3500 als aanraders. Met harde stoelen ook nog
[..]
Er is geen melding van een lekke band in de middenconsole. Daar is enkel een afbeelding van een auto te zien op een LCD, waarvan het rechter achterwiel uit is. Op de tellerbak brandt de lekke band lamp echter niet, daarom vermoed ik dat ook die is dichtgekit
Het reservewiel heb ik nog niet bekeken, maar ik vermoed dat dat staal is. Ga ik morgen eens naar kijken. Dan kijk ik ook even naar het ventiel v/h rechter achterwiel.
Het raammechaniek doet het helemaal niet meer. Ik moest de ruit handmatig naar boven trekken. Als ik de knop bedien hoor ik wat geratel in de deur. En heel soms als ik naar-boven bedien, trekt hij juist mijn raam een tikje naar beneden terwijl ik die vastgetaped had in de bovenste stand
Die harde stoelen, das niet op te lossen met een extra kussentje? Of desnoods zo'n jaren '70 schapenvacht stoelhoes? Want dan komt er natuurlijk ineens een heel assortiment auto's in zicht dat gemiddeld gezien als veel betrouwbaarder bekend staat dan Renault.quote:Op zaterdag 21 november 2015 01:55 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
De monteur waar ik normaal naartoe ga, heeft alleen maar Volkswagens vanaf 3500 als aanraders. Met harde stoelen ook nog
Ik heb gekeken naar de ventielen, maar kon niet duidelijk zie wat ze waren. Wel zag het ventiel van het rechter achterwiel er wat anders uitquote:Op zaterdag 21 november 2015 01:39 schreef Kanjer het volgende:
Kijk morgen eens of je op de velgen gewoon rubberen of metalen ventielen hebt.en is je reservewiel ook lichtmetaal? Zo ja, wat voor ventiel heeft die?
Wat wordt er verstaan onder een automatisch raam? Bedoel je een elektrisch bediend raam?quote:Op zaterdag 21 november 2015 09:25 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ja wat weet zo'n monteur er nou vanaf! Beetje bijdehand te lopen doen over auto's..
Veel geluk in je nieuwe auto! Ik hoop dat je een betere hebt dan mijn oude laguna uit 2002. Alles wat kapot kon ging ook kapot, behalve de motor dan. Maar dat was een diesel.
Raammechanisme ging bij mij ook kapot, zijn verschillende types van. Als het automatisch raam is kost het mechanisme alleen 120 euro. Ik heb dat toen zelf vervangen.
Ik had ook alle knopjes en opties getest tijdens de proefrit. Toen deed alles het nog. En toen ik ermee naar huis reed had ik ook aantal keren het raam open/dicht gedaan... ging prima... geen haperingen... maar de dag erna... 2 of 3 keer openen en toen ging hij stuk bij het willen sluiten v/h raamquote:Op zaterdag 21 november 2015 15:24 schreef Palomar het volgende:
Jammer van dat raam. Hopelijk wil de garage dat nog fixen en blijft het bij alleen dat raam. Zelf als ik een tweedehands auto koop test ik echt alle knopjes om te checken of het allemaal werkt (en dus ook de ramen een paar keer naar beneden en omhoog). Maar goed, dat is achteraf...![]()
Zou zelf denk ik al zijn afgehaakt toen bleek dat de waarschuwingslampjes zijn dichtgekit. Dat zou voor mij echt een no go zijn om nog tot aanschaf over te gaan. Maar jij komt me wel avontuurlijk over, dus wellicht is het voor jou geen reden tot zorgen
Ik vrees dat dat op lange duur tegenvaltquote:Op zaterdag 21 november 2015 20:28 schreef deezler het volgende:
[..]
Die harde stoelen, das niet op te lossen met een extra kussentje? Of desnoods zo'n jaren '70 schapenvacht stoelhoes? Want dan komt er natuurlijk ineens een heel assortiment auto's in zicht dat gemiddeld gezien als veel betrouwbaarder bekend staat dan Renault.
Maar die "goede" auto's hadden niet de vereiste opties. En daarnaast... ook die hebben onderhoud nodig na aanschaf. Ja, ook de Carisma had na aanschaf een nieuwe riem, nieuwe vloeistoffen en filters nodigquote:Op zondag 22 november 2015 00:28 schreef jackass__ het volgende:
Korte samenvatting van het topic:
Fien wil een auto die net hetzelfde is als haar vorige waar ze sloten geld heeft ingepompt.
2 topics vol goede tips van wat WEL goede auto's zijn
Fien koopt terug de eerste gare megane die ze tegenkomt, betaalt uiteindelijk veel meer zodat de distributie vervangen word terwijl er vanaf het begin een absoluut maximum van 1500 euro was.
De eerste dagen gaat er al vanalles stuk en blijkt er vanalles mis te zijn.
Ik snap er helemaal niks van...
Als ik jou was vroeg ik maandag vriendelijk en geld terug, vanwege de bewust uitgetrokken kabel van het display om de storing te verbergen. En koop dan een fatsoenlijke auto.
Deze bak gaat je weer handen vol met geld kosten en dan heb je nog niks...
Meer geld uitgeven is ook weer geen garantie voor een betere auto. Het blijft altijd een kwestie van opletten. Zowel op de auto als op de verkoper.quote:Op zondag 22 november 2015 07:39 schreef jackass__ het volgende:
Ik zeg dit omdat ik bij men eerste auto dezelfde fout heb gemaakt. Auto gekocht uit 1999 voor 2000 euro. In 2j tijd meer dan 3000 euro aan onkosten gehad ( distributieriem, schokdempers, alternator, onderhoud, ...) + kleine ongemakken die ik niet heb laten herstellen zoals de centrale vergrendeling die niet goed werkt, een raam dat niet meer openging, de achterbank kon maar half neergeklapt worden.
Deze auto werd na deze 2j total loss verklaart omdat er iemand achter op me ingereden was. Toen heb ik een auto van 5000 euro gekocht, uit 2007. Deze heb ik ondertussen ook al bijna 2j en het enige wat ik heb moeten doen is 2x onderhoudsbeurtje en vorige winter een nieuwe batterij. En voor de rest doet alles het ook gewoon, geen rare verassingen gehad van dingen die niet blijken te werken.
Dit is wat iedereen hier je probeert uit te leggen. Als je blijkbaar toch budget hebt om zoveel herstellingen en onderhoud te kunnen betalen kan je beter meteen een nieuwere auto kopen.
Je hebt nu bijvoorbeeld ook veel meer betaalt zodat ze de distributieriem vervangen. Terwijl je tegen ons zei dat 1500 het absolute maximum was. Je had natuurlijk ook gewoon een auto van 1850 kunnen zoeken waarbij de distributieriem al gedaan was...
LPG is z'n gewicht in goud waard. Niet echt, want het kost geen drol!!!!quote:Op maandag 16 november 2015 20:54 schreef eXplorer1 het volgende:
Dat LPG handiger is met 30k per jaar weten we allemaal wel, ik rij zelf niks anders dan LPG, waarom zou ik een kut middenklasser op benzine moeten rijden terwijl ik voor hetzelfde geld een dikke 8 cilinder of dikke turbo blok kan rijdenlaatste auto die minder woog dan 1600kg is erg lang geleden.
Maargoed, TS wilt absoluut geen LPG en wij moeten er helaas mee doen.
Welke V12 ga jij op LPG rijden?quote:Op zondag 22 november 2015 11:16 schreef ThePartyPooper het volgende:
[..]
LPG is z'n gewicht in goud waard. Niet echt, want het kost geen drol!!!!![]()
Zonder LPG was ik nu ernstig depressief omdat ik moest rondkarren in een ultra zuinige Fiat Panda oma-uitvoering. Dankzij LPG kan ik met uber geile 6cilinders rondrijden en binnenkort hoop ik zelfs een V12 te hebben.
Goed, het kost wat meer per maand. Daarom alleen 40plussers rijden. Je hebt niet alleen een vervoermiddel, maar een geweldige hobby.
Bedankt LPG.
Hij heeft een V12. Althans, als je z'n pohi wilt geloven.quote:
Tja, maar ik vroeg me dus echt af of zo een BMW een beetje normaal loopt op LPG. Dacht misschien een andere wagen.quote:Op zondag 22 november 2015 21:50 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Hij heeft een V12. Althans, als je z'n pohi wilt geloven.
dat ook. Mijn auto kostte me 1250 euro en daar heb ik heel weinig gezeur mee. 1000 euro aan kosten buiten reguliere beurtjes in 4 jaar. Gewoon een goede auto, alleen niet zo interessant omdat hij zwaar is (520i uit 1995). Achteraf had ik er gelijk gas in moeten laten leggen, want t blok kan er goed tegen.quote:Op zondag 22 november 2015 10:18 schreef deezler het volgende:
[..]
Meer geld uitgeven is ook weer geen garantie voor een betere auto. Het blijft altijd een kwestie van opletten. Zowel op de auto als op de verkoper.
Ivm herkend worden irl praat ik er niet over maar ik heb een V12 staan die ik uit elkaar wil halen en reviseren. Dan haal ik er een auto bij waar 'ie in moet passen.quote:Op zondag 22 november 2015 21:50 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Hij heeft een V12. Althans, als je z'n pohi wilt geloven.
Precies, de Audi S8 had ik ook gewoon op lpg staan, auto voltanken door tegen de knop te leunen want prijs boeit niet, al werd het toch té met 60-80k per jaarquote:Op zondag 22 november 2015 11:16 schreef ThePartyPooper het volgende:
[..]
LPG is z'n gewicht in goud waard. Niet echt, want het kost geen drol!!!!![]()
Zonder LPG was ik nu ernstig depressief omdat ik moest rondkarren in een ultra zuinige Fiat Panda oma-uitvoering. Dankzij LPG kan ik met uber geile 6cilinders rondrijden en binnenkort hoop ik zelfs een V12 te hebben.
Goed, het kost wat meer per maand. Daarom alleen 40plussers rijden. Je hebt niet alleen een vervoermiddel, maar een geweldige hobby.
Bedankt LPG.
Dit is wat ik kan zien, links van het motorblok in de buurt v/d motorsteun en multiriemquote:Op vrijdag 20 november 2015 01:07 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Als je naar de motor kijkt, inderdaad links.
Onder de motorsteun, pakweg 25/30cm, tussen de multiriemen en het motorblok moet je de zijkant van de nieuwe, en dus zilverkleurig/lichtgrijs van kleur met een pakking ertussen, waterpomp zien.
Dit moet eigenlijk direct opvallen omdat het er nieuw eruit ziet tegenover de rest van de omgeving wat er oud uit ziet.ook de multiriemen moeten er duidelijk nieuw uitzien.
Tip: kijk morgen even naar die hoek van de motor, en maak wat foto's, dan kun je die vergelijken.
Maar het punt is wel dat ik voor 1850 niet zo gauw een auto vind die aan al mijn eisen voldoet èn een nieuwe distributieriem heeft. Daarbij... vaak wordt er wel aangegeven wanneer de distributie voor het laatst is vervangen, maar is er geen factuur, sticker o.i.d. als bewijs aanwezig. Dan heb ik daar ook niet zoveel aan...quote:Op zondag 22 november 2015 07:39 schreef jackass__ het volgende:
Ik zeg dit omdat ik bij men eerste auto dezelfde fout heb gemaakt. Auto gekocht uit 1999 voor 2000 euro. In 2j tijd meer dan 3000 euro aan onkosten gehad ( distributieriem, schokdempers, alternator, onderhoud, ...) + kleine ongemakken die ik niet heb laten herstellen zoals de centrale vergrendeling die niet goed werkt, een raam dat niet meer openging, de achterbank kon maar half neergeklapt worden.
Deze auto werd na deze 2j total loss verklaart omdat er iemand achter op me ingereden was. Toen heb ik een auto van 5000 euro gekocht, uit 2007. Deze heb ik ondertussen ook al bijna 2j en het enige wat ik heb moeten doen is 2x onderhoudsbeurtje en vorige winter een nieuwe batterij. En voor de rest doet alles het ook gewoon, geen rare verassingen gehad van dingen die niet blijken te werken.
Dit is wat iedereen hier je probeert uit te leggen. Als je blijkbaar toch budget hebt om zoveel herstellingen en onderhoud te kunnen betalen kan je beter meteen een nieuwere auto kopen.
Je hebt nu bijvoorbeeld ook veel meer betaalt zodat ze de distributieriem vervangen. Terwijl je tegen ons zei dat 1500 het absolute maximum was. Je had natuurlijk ook gewoon een auto van 1850 kunnen zoeken waarbij de distributieriem al gedaan was...
Ik ga ze ook niet meer bestellen, als ze stuk zijn, komen er gewone ventielen in. Het heeft weinig meerwaarde als ik de bandenspanning al regelmatig handmatig controleer.quote:Op zondag 22 november 2015 10:34 schreef Garbageman het volgende:
Sterkte Fien
Ik heb een C5 uit 2004 dus, maar daar heb ik tot nu toe wel mazzel mee. Alles wat ik tegenkom is klein spul, zoals knopjes schoonmaken, bobine vervangen (drie schroefjes) nieuwe MAP sensor (één schroefje) bougies en ff de gasklep schoonmaken.
Die ventielen, heb ik ook. De schacht van de sensor ventielen is van metaal. Krijg je corrosie, scheurt de schacht en loopt je band in één keer leeg
Ik heb nu al één ventiel vervangen voor een gewone, ik ga de drie resterende ventielen ook laten vervangen. Er zit een lithium batterij in die een jaar of tien mee gaat en ik ga niet 40 euro per stuk of zo voor nieuw spul betalen. De sensors heb ik met mijn Lexia (kloon) al uitgeschakeld
Mijn sensor dinges met afgebroken schacht.
[ afbeelding ]
Je kunt het in ieder geval positief bekijken. Als dit reservewiel ook leeg is, dan heb je een setquote:Op zondag 22 november 2015 23:40 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Dit is wat ik kan zien, links van het motorblok in de buurt v/d motorsteun en multiriem
[ afbeelding ]
De waterpomp kan ik niet herkennen, niks wat lijkt op de uitgebouwde waterpomp die ik destijds na een vervanging bij de vorige auto te zien kreeg
[..]
Maar het punt is wel dat ik voor 1850 niet zo gauw een auto vind die aan al mijn eisen voldoet èn een nieuwe distributieriem heeft. Daarbij... vaak wordt er wel aangegeven wanneer de distributie voor het laatst is vervangen, maar is er geen factuur, sticker o.i.d. als bewijs aanwezig. Dan heb ik daar ook niet zoveel aan...
Daarbij... een auto van 3500 kan ook een pechauto zijn... zelf gezien bij de garage waar ik normaal heen ga... kwam er een klant binnen met een Opel Astra van 3500 die hij net gekocht had en dan meteen voor 1500 aan reparaties...Dan is voor 1500 een pechauto kopen minder pijnlijk dan eentje van 3500
[..]
Ik ga ze ook niet meer bestellen, als ze stuk zijn, komen er gewone ventielen in. Het heeft weinig meerwaarde als ik de bandenspanning al regelmatig handmatig controleer.
Maar... in 1x hele band leeg bij corrosieDan moet ik mijn reservewiel eens gaan checken en zeker weten dat hij goed is en ook niet uitgedroogd of zo
Het leeglopen zou maar net gebeuren in het buitenland of zo
Je hebt de foto te schuin vanaf links gemaakt, gewoon recht op de motor makennu kijk je tegen de stuurpomp en dynamo aan, de waterpomp zit daartussen maar meer naar de motor.quote:Op zondag 22 november 2015 23:40 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Dit is wat ik kan zien, links van het motorblok in de buurt v/d motorsteun en multiriem
[ afbeelding ]
De waterpomp kan ik niet herkennen, niks wat lijkt op de uitgebouwde waterpomp die ik destijds na een vervanging bij de vorige auto te zien kreeg
[..]
Maar het punt is wel dat ik voor 1850 niet zo gauw een auto vind die aan al mijn eisen voldoet èn een nieuwe distributieriem heeft. Daarbij... vaak wordt er wel aangegeven wanneer de distributie voor het laatst is vervangen, maar is er geen factuur, sticker o.i.d. als bewijs aanwezig. Dan heb ik daar ook niet zoveel aan...
Daarbij... een auto van 3500 kan ook een pechauto zijn... zelf gezien bij de garage waar ik normaal heen ga... kwam er een klant binnen met een Opel Astra van 3500 die hij net gekocht had en dan meteen voor 1500 aan reparaties...Dan is voor 1500 een pechauto kopen minder pijnlijk dan eentje van 3500
[..]
Ik ga ze ook niet meer bestellen, als ze stuk zijn, komen er gewone ventielen in. Het heeft weinig meerwaarde als ik de bandenspanning al regelmatig handmatig controleer.
Maar... in 1x hele band leeg bij corrosieDan moet ik mijn reservewiel eens gaan checken en zeker weten dat hij goed is en ook niet uitgedroogd of zo
Het leeglopen zou maar net gebeuren in het buitenland of zo
Hihi... maar dat is dus niet de bedoelingquote:Op zondag 22 november 2015 23:46 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Je kunt het in ieder geval positief bekijken. Als dit reservewiel ook leeg is, dan heb je een set.
MRB hoger dan de huidige is niet oké. Daarbij, het verbruik van een 5 serie...quote:Op zondag 22 november 2015 23:47 schreef Catch22- het volgende:
Voor 1800 euro heb je een mooie 5 serie van rond 1995 met airco, elektrische ramen, cv, cruisecontrol en goede stoelen. Ben je echt 10x beter af dan nu. Wel veel mrb, maar blijkbaar is dat geen probleem.
Weet ik, maar ik wil minimaal 1:13quote:Op zondag 22 november 2015 23:57 schreef Catch22- het volgende:
1:10 is prima te halen. Anyhow, je bent toch een stijfkop dus ik ga niet met je discussiëren
Ik heb ook deze foto nog, helaas is dit de enige die niet vanaf links is gemaakt en ook niet scherpquote:Op zondag 22 november 2015 23:50 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Je hebt de foto te schuin vanaf links gemaakt, gewoon recht op de motor makennu kijk je tegen de stuurpomp en dynamo aan, de waterpomp zit daartussen maar meer naar de motor.
TPMS ventielen zijn van een metaallegering, inplaats van flexibel rubber.
Door regelmatig bandenspanninhg controleren en dan vooral met zo'n bandenpomp die van metaal is krijg je metaal moeheid waardoor het ventiel bij een controle ineens afbreekt en je je band voor je neus ziet leeglopen, het zal niet snelzomaar tijdens het rijden gebeuren.
Is gewoon typisch een wijf.quote:Op maandag 23 november 2015 03:14 schreef vannelle het volgende:
In ik vind Fien gewoon stoer, ze laat duidelijk merken dat auto's kopen, onderhouden of wat dan ook duidelijk niet alleen mannenzaken zijn.![]()
518i haal je dat wel als je rustig aan doet. Staan alleen weinig mooie tourings te koop momenteel.quote:Op maandag 23 november 2015 00:05 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Weet ik, maar ik wil minimaal 1:13
Selectief lezen...quote:Op maandag 23 november 2015 13:08 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
518i haal je dat wel als je rustig aan doet. Staan alleen weinig mooie tourings te koop momenteel.
Dat klopt.quote:Op maandag 23 november 2015 13:36 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Selectief lezen...
518i is er niet als automaat (dat wordt dan een 520i) en dat verbruik is dan echt een illusie.
Frusti, much?quote:Op maandag 23 november 2015 07:24 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Is gewoon typisch een wijf.
1000 eisen, maar mag niks kosten
Ik geloof 1800 inc reparaties.quote:Op maandag 23 november 2015 21:00 schreef Gummiebeer het volgende:
Wat ben je nu tot nu toe in totaal kwijt aan deze auto Fien?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |