abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157643407
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 10:32 schreef Leandra het volgende:
Moet ik wel zeggen dat als ik op Autotrack zoek (voor TS) dat ik dan (behalve NAP) ook "onderhoudsboekjes" aanvink, juist omdat TS zo gespitst is op het onderhoud, en dan komt er in de prijsklasse tot ¤ 2.000 ook gewoon niets op diesel of LPG boven water....

Overigens zoek ik voor mezelf ook altijd op NAP en met onderhoudsboekje, want een Saab zonder onderhoudsboekje is min of meer ongewenst.

Edit: ik beperk de zoektocht ook nog tot een kmstand van 220.000... want die hokjes waar TS nog 3 tot 5 jaar 35.000 km per jaar mee wil rijden halen de 400.000 meestal niet.
In een onderhoudsboekje kan iedereen stempels zetten. Bij een jonge auto, waarbij je dit bij de dealer kunt nachecken relevant. Bij zo een oude waggie...
  woensdag 18 november 2015 @ 11:06:03 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157643545
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 10:59 schreef vaduz het volgende:

[..]

In een onderhoudsboekje kan iedereen stempels zetten. Bij een jonge auto, waarbij je dit bij de dealer kunt nachecken relevant. Bij zo een oude waggie...
Dat kan wel zijn, maar als die stempels er niet zijn heb je al helemaal geen reden om aan te nemen dat dat onderhoud gepleegd is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157643574
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 10:59 schreef vaduz het volgende:

[..]

In een onderhoudsboekje kan iedereen stempels zetten. Bij een jonge auto, waarbij je dit bij de dealer kunt nachecken relevant. Bij zo een oude waggie...
idd, ik had ook eens een auto waarbij toen ik hem kocht heel trots de stempels werden getoond. Echter toen ik hem kocht bij km-stand 140000 met alleen olieverversing werd daar ook een stempel voor gezet zijnde een complete 160K-onderhoudsbeurt. Dan ga je wel vraagtekens zetten bij die andere stempels.

Die stempels zou ik bij wat oudere auto's die niet meer door de oorspronkelijke dealer onderhouden zijn dus niet te serieus nemen... Let vnl. op of de distributieriem aan vervanging toe is. Verder vind ik de staat van het interieur ook altijd wel een goede maatstaf. Bij vorige eigenaren die netjes met het interieur om zijn gegaan zijn die mogelijk ook netter met de auto en onderhoud omgegaan.
  woensdag 18 november 2015 @ 11:11:19 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157643638
Het boekje bij deze auto lijkt me overigens wel weer correct, al was het alleen al omdat gedurende de stempels de naam van het onderhoudsbedrijf verandert (en het adres hetzelfde blijft), en de vorige eigenaar de auto van februari 2001 tot september 2015 heeft gehad.

http://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/v40/14157442

Als ik interesse in die auto had zou ik desnoods het bedrijf waar hij 14 jaar in onderhoud lijkt te zijn geweest even opbellen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157645080
Iedereen die zegt dat een oude Volvo op LPG met een hoge km-stand niet erg is: ik geloof best dat de motor ervan misschien wel de 500k kan halen, maar niemand hier heeft het over de automaatbak. Die halen vaak niet de 500k. Wat heb je dan aan een auto met oersterke motor waarvan de versnellingsbak stuk is? :{

Ik snap ergens niet helemaal waarom iedereen zo tegen Franse auto's is. Het comfort is goed en mijn vorige heeft toch wel de 380k gehaald met originele motor en bak. Als hij niet v/d dijk af was gegaan haalde hij vast ook de 400k.

Maar nee, het zijn per se de Volvo's met hoge km-standen die betrouwbaar zijn. Of Aziaten en dan ook per se de types waarvan het zitcomfort nergens naar is :{


Als ik nog eens kijk naar het onderhoud van mijn vorige Renault, zie ik eigenlijk helemaal geen gekke dingen. De dure rekeningen waren vooral:
- Druksolenoids automaat (productiefout)
- Banden
- Distributieriem
- Remmerij
- Radiator
- Dynamo
- Schokbrekers
- Wiellagers
- Motorsteun
- Uitlaatspruitstuk (waar de katalysator en lambda-sensor ook in zat)
- Enkele sensortjes

Het zijn eigenlijk allemaal dingen die ook voor kunnen komen bij andere merken auto's van die leeftijd. Of willen jullie zeggen dat van een Volvo de banden nooit slijten, de schokbrekers en wiellagers nooit kapot kunnen, de radiator nooit lek kan raken en de remmerij nooit slijt? :{

Voor de rest ging de Renault altijd op tijd, elke 20k, naar de garage voor een onderhoudsbeurt waarbij zaken als vloeistoffen, bougies en filtertjes werden vervangen volgens schema. Dat kost ook geld. Maar onderhoud moet voor elk willekeurig automerk ook gedaan worden, het is niet zo dat een Volvo 100k kan rijden zonder onderhoud...
pi_157645765
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 12:22 schreef Fien1989 het volgende:
Iedereen die zegt dat een oude Volvo op LPG met een hoge km-stand niet erg is: ik geloof best dat de motor ervan misschien wel de 500k kan halen, maar niemand hier heeft het over de automaatbak. Die halen vaak niet de 500k. Wat heb je dan aan een auto met oersterke motor waarvan de versnellingsbak stuk is? :{

Ik snap ergens niet helemaal waarom iedereen zo tegen Franse auto's is. Het comfort is goed en mijn vorige heeft toch wel de 380k gehaald met originele motor en bak. Als hij niet v/d dijk af was gegaan haalde hij vast ook de 400k.

Maar nee, het zijn per se de Volvo's met hoge km-standen die betrouwbaar zijn. Of Aziaten en dan ook per se de types waarvan het zitcomfort nergens naar is :{


Als ik nog eens kijk naar het onderhoud van mijn vorige Renault, zie ik eigenlijk helemaal geen gekke dingen. De dure rekeningen waren vooral:
- Druksolenoids automaat (productiefout)
- Banden
- Distributieriem
- Remmerij
- Radiator
- Dynamo
- Schokbrekers
- Wiellagers
- Motorsteun
- Uitlaatspruitstuk (waar de katalysator en lambda-sensor ook in zat)
- Enkele sensortjes

Het zijn eigenlijk allemaal dingen die ook voor kunnen komen bij andere merken auto's van die leeftijd. Of willen jullie zeggen dat van een Volvo de banden nooit slijten, de schokbrekers en wiellagers nooit kapot kunnen, de radiator nooit lek kan raken en de remmerij nooit slijt? :{

Voor de rest ging de Renault altijd op tijd, elke 20k, naar de garage voor een onderhoudsbeurt waarbij zaken als vloeistoffen, bougies en filtertjes werden vervangen volgens schema. Dat kost ook geld. Maar onderhoud moet voor elk willekeurig automerk ook gedaan worden, het is niet zo dat een Volvo 100k kan rijden zonder onderhoud...
Ja, ook een volvo moet ondehouden worden, maar het verschil is duidelijk te merken, zelfs als auto's van verschillende merken technisch gelijk zijn. Je kent wel de Aygo/C1/107. Die lijken veel op elkaar, maar ik heb de plaatselijke autoboer horen zeggen dat de Aygo iets beter in elkaar zit dan een 107 of C1, gewoon net iets andere materialen, dikkere lak, dat soort dingetjes. Niet dat een Renault standaard niet goed is (mijn Renooit Seniel rijdt als een zonnetje, en op een paar dingetjes na heb ik er nauwelijks problemen mee gehad, waarschijnlijk een gelukje, maar mijn vertrouwen in Renault is gewoon goed), maar je hebt eenmaal merken die gemiddeld kwalitatief een stuk beter zijn.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_157647527
Ik kreeg net een telefoontje v/d verkoper van de Megane station:
- De sleepring bij het stuur was inderdaad versleten.
- De airbag-storingslamp (zijn er eigenlijk 2, want er is ook een SERV-lampje wat samen brand) wat door de vorige eigenaar met kit dichtgemaakt was zodat je 'm niet kon zien :{

Hij heeft nu de sleepring vervangen en het airbag-lampje schoongemaakt/gerepareerd, die zou volgens hem weer werken.

De SERV-lamp kon hij echter niet meer herstellen, zei hij, omdat bij het verwijderen v/d kit het LED'tje stuk is gegaan.

Maar goed, de SERV-lamp is volgens mij niet heel belangrijk. Die brand volgens de documentatie altijd i.c.m. de airbag of ABS storingslamp om aan te geven dat binnenkort bij de garage moet worden langsgegaan, hij brandt nooit op zichzelf. Er is verder geen onderhouds-interval-teller aan gekoppeld of zo, dus in principe mis je niks zonder de SERV-lamp, als de airbag en ABS lampen het doen. Vanzelf kapotgaan zullen ze verder niet zo snel, het zijn SMD LED's, van wat ik weet.

[ Bericht 2% gewijzigd door Fien1989 op 18-11-2015 14:27:30 ]
pi_157648113
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2015 12:53 schreef Ridocar het volgende:

[..]

.... Je kent wel de Aygo/C1/107. Die lijken veel op elkaar, maar ik heb de plaatselijke autoboer horen zeggen dat de Aygo iets beter in elkaar zit dan een 107 of C1, gewoon net iets andere materialen, dikkere lak, dat soort dingetjes. ...
Onzin verhaal, worden op een en dezelfde lijn geproduceert met dezelfde onderdelen. Verschil zit hem echt alleen in uiterlijk, prijs en garantievoorwaarden.
pi_157648984
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 12:22 schreef Fien1989 het volgende:
Iedereen die zegt dat een oude Volvo op LPG met een hoge km-stand niet erg is: ik geloof best dat de motor ervan misschien wel de 500k kan halen, maar niemand hier heeft het over de automaatbak. Die halen vaak niet de 500k. Wat heb je dan aan een auto met oersterke motor waarvan de versnellingsbak stuk is? :{

Ik snap ergens niet helemaal waarom iedereen zo tegen Franse auto's is. Het comfort is goed en mijn vorige heeft toch wel de 380k gehaald met originele motor en bak. Als hij niet v/d dijk af was gegaan haalde hij vast ook de 400k.

Maar nee, het zijn per se de Volvo's met hoge km-standen die betrouwbaar zijn. Of Aziaten en dan ook per se de types waarvan het zitcomfort nergens naar is :{


Als ik nog eens kijk naar het onderhoud van mijn vorige Renault, zie ik eigenlijk helemaal geen gekke dingen. De dure rekeningen waren vooral:
- Druksolenoids automaat (productiefout)
- Banden
- Distributieriem
- Remmerij
- Radiator
- Dynamo
- Schokbrekers
- Wiellagers
- Motorsteun
- Uitlaatspruitstuk (waar de katalysator en lambda-sensor ook in zat)
- Enkele sensortjes

Het zijn eigenlijk allemaal dingen die ook voor kunnen komen bij andere merken auto's van die leeftijd. Of willen jullie zeggen dat van een Volvo de banden nooit slijten, de schokbrekers en wiellagers nooit kapot kunnen, de radiator nooit lek kan raken en de remmerij nooit slijt? :{

Voor de rest ging de Renault altijd op tijd, elke 20k, naar de garage voor een onderhoudsbeurt waarbij zaken als vloeistoffen, bougies en filtertjes werden vervangen volgens schema. Dat kost ook geld. Maar onderhoud moet voor elk willekeurig automerk ook gedaan worden, het is niet zo dat een Volvo 100k kan rijden zonder onderhoud...
wel lekker kort door de bocht he ? ;) :O

iedere auto heeft onderhoud nodig.
feit is dat een volvo met een ouderwetse 5 cilinder heel erg goed rijdt op LPG, ook ver na de 5ton.

ik heb ook een BMW gehad, 525TDS automaat (diesel...) heerlijk om in te rijden. had hem gekocht met bijna 4ton op de teller en geen centje pijn. regulier onderhoud verder nooit echt wat aan gehad. mja moest weg want werd toch iets te duur in de vaste lasten :N -O-

kwestie van onderhoud en ik blijf er bij dat een grote motor uiteindelijk veel beter is aangezien die dan relatief gezien minder te doen heeft en daardoor dus ook langer mee gaat als die gloednieuwe 1.4 turbo pruttels die tot het uiterste geperst worden om alsnog vooruit te komen.
pi_157649270
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 12:22 schreef Fien1989 het volgende:
Als ik nog eens kijk naar het onderhoud van mijn vorige Renault, zie ik eigenlijk helemaal geen gekke dingen. De dure rekeningen waren vooral:
- Druksolenoids automaat (productiefout)
- Banden
- Distributieriem
- Remmerij
- Radiator
- Dynamo
- Schokbrekers
- Wiellagers
- Motorsteun
- Uitlaatspruitstuk (waar de katalysator en lambda-sensor ook in zat)
- Enkele sensortjes

Voor de rest ging de Renault altijd op tijd, elke 20k, naar de garage voor een onderhoudsbeurt waarbij zaken als vloeistoffen, bougies en filtertjes werden vervangen volgens schema. Dat kost ook geld. Maar onderhoud moet voor elk willekeurig automerk ook gedaan worden, het is niet zo dat een Volvo 100k kan rijden zonder onderhoud...
Maarreh... waar liet jij die Megane altijd onder houden Fien ?
Bij een Renault dealer, universeel garage ?
Bij de Turkse garage om de hoek (sorry Turqauz52 ;) ) kan dat misschien wel veel goedkoper, of een automonteur die in zijn vrije tijd aan auto`s sleutelt.

Ik heb zelf trouwens een keer een Renault Laguna type 1 gehad van 1997, daar heb ik 100.000 bij op gezet, mankeerde nooit wat aan, behalve slijtage delen als remmen en banden natuurlijk.

Maar ik vind dat als je in die prijsklasse gaat shoppen dat je dan eigenlijk ook niet moet mekkeren over een krasje, vlekje of deukje.
Auto`s die dat niet hebben zijn eigenlijk de speld in de hooiberg, of eenhoorn.

Toen ik die Laguna kocht zat er een klein scheurtje in de voorruit, op een gegeven moment scheurde dat door tot over de gehele breedte van de ruit.
Het mocht van de APK en aangezien ik alleen WA verzekerd was betaalde de verzekering niks, jarenlang zo rondgereden.
Ik heb nu een Astra diesel van 2009, gekocht voor ¤4100, is een ex defensie auto en er zit een deukje in de achterklep (station), lekker boeiend. :6
pi_157649507
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 15:27 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

wel lekker kort door de bocht he ? ;) :O

iedere auto heeft onderhoud nodig.
feit is dat een volvo met een ouderwetse 5 cilinder heel erg goed rijdt op LPG, ook ver na de 5ton.

ik heb ook een BMW gehad, 525TDS automaat (diesel...) heerlijk om in te rijden. had hem gekocht met bijna 4ton op de teller en geen centje pijn. regulier onderhoud verder nooit echt wat aan gehad. mja moest weg want werd toch iets te duur in de vaste lasten :N -O-

kwestie van onderhoud en ik blijf er bij dat een grote motor uiteindelijk veel beter is aangezien die dan relatief gezien minder te doen heeft en daardoor dus ook langer mee gaat als die gloednieuwe 1.4 turbo pruttels die tot het uiterste geperst worden om alsnog vooruit te komen.
Wat ik al zei... ik geloof best dat die motoren het best redden. Maar de automaatbakken, die zijn vaak minder langlevend dan de motor :{ Op allerlei forums is zat te vinden over Volvo automaten met storingen en bakken die gereviseerd moeten worden. Net als alle andere merken automaten :{

Nogmaals, de motor zal best goed zijn, maar de rest van de auto slijt wel gewoon. Zoals schokbrekers, motorsteunen en vooral ook het interieur.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 15:38 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Maarreh... waar liet jij die Megane altijd onder houden Fien ?
Bij een Renault dealer, universeel garage ?
Bij de Turkse garage om de hoek (sorry Turqauz52 ;) ) kan dat misschien wel veel goedkoper, of een automonteur die in zijn vrije tijd aan auto`s sleutelt.

Ik heb zelf trouwens een keer een Renault Laguna type 1 gehad van 1997, daar heb ik 100.000 bij op gezet, mankeerde nooit wat aan, behalve slijtage delen als remmen en banden natuurlijk.

Maar ik vind dat als je in die prijsklasse gaat shoppen dat je dan eigenlijk ook niet moet mekkeren over een krasje, vlekje of deukje.
Auto`s die dat niet hebben zijn eigenlijk de speld in de hooiberg, of eenhoorn.

Toen ik die Laguna kocht zat er een klein scheurtje in de voorruit, op een gegeven moment scheurde dat door tot over de gehele breedte van de ruit.
Het mocht van de APK en aangezien ik alleen WA verzekerd was betaalde de verzekering niks, jarenlang zo rondgereden.
Ik heb nu een Astra diesel van 2009, gekocht voor ¤4100, is een ex defensie auto en er zit een deukje in de achterklep (station), lekker boeiend. :6
Ik liet de Megane onderhouden bij een monteur die in zijn vrije tijd sleutelde. En enkele kleine dingen bij de merkdealer laten doen en de solenoids bij een universele automaat-specialist. En banden bij een bandenboer.

Ik klaag ook niet over een krasje of een vlekje, daar heb ik ook geen auto op afgewezen. Sterker nog: de Megane station die ik nu potentieel ga kopen is wat dat betreft ook niet perfect.

Maar wat ik niet wil zijn serieuze deuken in het ijzer v/d carrosserie, voor zover ik ze kan zien. Die roesten namelijk na een tijdje, is mijn ervaring. Als er geen keuze is, oké. Maar als er een andere is zonder duidelijk zichtbare deuk in het ijzer, dan ga ik natuurlijk niet expres die ene met deuk kopen :P
pi_157649702
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 15:49 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Wat ik al zei... ik geloof best dat die motoren het best redden. Maar de automaatbakken, die zijn vaak minder langlevend dan de motor :{ Op allerlei forums is zat te vinden over Volvo automaten met storingen en bakken die gereviseerd moeten worden. Net als alle andere merken automaten :{

Nogmaals, de motor zal best goed zijn, maar de rest van de auto slijt wel gewoon. Zoals schokbrekers, motorsteunen en vooral ook het interieur.

alles slijt, maar er zit wel verschil in hoe snel, alles wat je noemt, behalve het intrieur, valt toch gewoon onder normaal onderhoud ?

die bmw die ik heb weg moeten doen had ook nog geen centje pijn in de versnellingsbak, als je die ook maar volgens het boekje de olie laat verversen.

verder denk ik dat je altijd de kwaliteit krijgt die je er voor (wilt) betaald. kwaliteit is nou eenmaal duur.

maar ik hoop dat je een goede keuze maakt, blijft altijd een beetje een gok helaas.
weet je al wat je doet met die megane station?
  woensdag 18 november 2015 @ 16:01:37 #113
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_157649758
Ga je nu voor de Megane?
  woensdag 18 november 2015 @ 16:03:15 #114
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157649793
Volgens mij had Fien gisteren al min of meer met de verkoper afgesproken dat ze de auto zou kopen als hij de lampjes zou fixen....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157649976
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 16:03 schreef Leandra het volgende:
Volgens mij had Fien gisteren al min of meer met de verkoper afgesproken dat ze de auto zou kopen als hij de lampjes zou fixen....
Daarna had iemand gepost dat er mogelijk weleens problemen met de afstelling van de motor zouden kunnen zijn. Ik weet niet of de TS dat nog meeneemt in haar overwegingen.
pi_157650455
Fien heb je al eens gedacht aan een nissan micra met CVT automaat, dat is echt top.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_157651138
Die Megane koop ik als de storing in het airbag-systeem incl. het lampje is verholpen, had ik afgesproken met de verkoper :{

Hij belde me vanmiddag dat het gerepareerd was, maar dat de tellerbak nog in elkaar moet worden gezet. Hij zou me aan het einde v/d dag nog terugbellen of dat goed is gegaan.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 16:11 schreef vaduz het volgende:

[..]

Daarna had iemand gepost dat er mogelijk weleens problemen met de afstelling van de motor zouden kunnen zijn. Ik weet niet of de TS dat nog meeneemt in haar overwegingen.
Er werd alleen gezegd dat het niet goed was dat de motor al warm gedraaid omdat het problemen kon verbergen.

Ik ga dus als ik terugga, vragen of ze 'm koud kunnen laten tot ik kom. Als er dan nog niks vreemds te horen/merken is, zie ik eigenlijk geen redenen waarom ik 'm niet moet kopen.

Natuurlijk, ze kunnen 'm alsnog "stiekem" warm gedraaid hebben. Maar dat verwacht ik niet. En verder... de motor is hetzelfde als wat er in mijn vorige Renault zat... en staat niet bekend als probleem-motor.. ook geen problemen mee gehad in mijn vorige Renault. Ik vertrouw die motor eigenlijk best wel.

quote:
7s.gif Op woensdag 18 november 2015 16:32 schreef wolfrolf het volgende:
Fien heb je al eens gedacht aan een nissan micra met CVT automaat, dat is echt top.
:N
pi_157651581
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 17:01 schreef Fien1989 het volgende:

:N
wat een onzinreply sjeesh

die wagens zijn niet stuk te krijgen en zijn nog zuinig ook

bovendien licht en dus lage wegenbelassting jeweet
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_157651617
Let trouwens wel op, onderhoud is om de 30.000km, niet om de 20.000km

Kan anders wel een onderhoudschema voor je regelen, wat Renault voorschrijft bij hoeveel kilometers of jaren zeggen maar.
Dat
pi_157652000
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 17:19 schreef Kanjer het volgende:
Let trouwens wel op, onderhoud is om de 30.000km, niet om de 20.000km

Kan anders wel een onderhoudschema voor je regelen, wat Renault voorschrijft bij hoeveel kilometers of jaren zeggen maar.
Dat
Weet je dat heel zeker? Ik had dit als onderhoudsschema aangehouden, stond in Autodata:

Motorolie/oliefilter/interieurfilter 20.000km / 1 jaar
Luchtfilter/bougies 40.000km
Brandstoffilter 60.000km
Remvloeistof 60.000km / 4 jaar
Koelvloeistof 120.000km / 4 jaar
Distributieriem+toebehoren 120.000km / 5 jaar

Voor de Mégane phase 2.

Dus dit klopt niet? :{ ;(

quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 17:17 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

wat een onzinreply sjeesh

die wagens zijn niet stuk te krijgen en zijn nog zuinig ook

bovendien licht en dus lage wegenbelassting jeweet
Dat ze zuinig en goedkoop zijn, weet ik. Maar voor de rest voldoen ze niet echt aan de eisen v/d start-post :P Op enkele exemplaren na, zijn het qua opties vaak erg kale auto's. En zeg nou zelf... zo'n Micra is wel èrg klein als ik een Mégane gewend ben. Totaal geen laadruimte.

En ook zitcomfort valt tegen. M'n buurjongen heeft er eentje, van rond '00, wel handgeschakeld. Het is een heel minimaal auto'tje, niet eentje waar je met plezier even 6 uur per dag in zit :P
pi_157652340
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 17:36 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Weet je dat heel zeker? Ik had dit als onderhoudsschema aangehouden, stond in Autodata:

Motorolie/oliefilter/interieurfilter 20.000km / 1 jaar
Luchtfilter/bougies 40.000km
Brandstoffilter 60.000km
Remvloeistof 60.000km / 4 jaar
Koelvloeistof 120.000km / 4 jaar
Distributieriem+toebehoren 120.000km / 5 jaar

Voor de Mégane phase 2.

Dus dit klopt niet? :{ ;(

[..]

Dat ze zuinig en goedkoop zijn, weet ik. Maar voor de rest voldoen ze niet echt aan de eisen v/d start-post :P Op enkele exemplaren na, zijn het qua opties vaak erg kale auto's. En zeg nou zelf... zo'n Micra is wel èrg klein als ik een Mégane gewend ben. Totaal geen laadruimte.

En ook zitcomfort valt tegen. M'n buurjongen heeft er eentje, van rond '00, wel handgeschakeld. Het is een heel minimaal auto'tje, niet eentje waar je met plezier even 6 uur per dag in zit :P
Dikke nonsens.

Super comfortabel. Ben er al regelmatig 10-12 uur mee onderweg geweest naar Frankrijk.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_157652524
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 17:36 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Weet je dat heel zeker? Ik had dit als onderhoudsschema aangehouden, stond in Autodata:

Motorolie/oliefilter/interieurfilter 20.000km / 1 jaar
Luchtfilter/bougies 40.000km
Brandstoffilter 60.000km
Remvloeistof 60.000km / 4 jaar
Koelvloeistof 120.000km / 4 jaar
Distributieriem+toebehoren 120.000km / 5 jaar

Voor de Mégane phase 2.

Dus dit klopt niet? :{ ;(

[..]

Dat ze zuinig en goedkoop zijn, weet ik. Maar voor de rest voldoen ze niet echt aan de eisen v/d start-post :P Op enkele exemplaren na, zijn het qua opties vaak erg kale auto's. En zeg nou zelf... zo'n Micra is wel èrg klein als ik een Mégane gewend ben. Totaal geen laadruimte.

En ook zitcomfort valt tegen. M'n buurjongen heeft er eentje, van rond '00, wel handgeschakeld. Het is een heel minimaal auto'tje, niet eentje waar je met plezier even 6 uur per dag in zit :P
Pm.
pi_157653352
quote:
7s.gif Op woensdag 18 november 2015 16:32 schreef wolfrolf het volgende:
Fien heb je al eens gedacht aan een nissan micra met CVT automaat, dat is echt top.
Kwa omderhoud en verbruik en betrouwbaarheid ja, er zit een ketting en en de rest is ook oerdegelijk.

Maar verder, comfort en rijeigenschappen van begin jaren 90, zitpossitie is raar en ik zit niet snel verkeerd. 0,0 kofferbak. Gewoon een klap minder auto, als je een Megane ph2 gewend bent.

En ik kan het weten, mijn ouders en opa en oma hebben er beiden 1 gehad en ik maakte mijn eerste meters ermee, na mijn rijbewijs gehaald te hebben. En kwa degelijkheid, mijn opa en oma hebben hem nog steeds na 20 jaar.
.
pi_157654958
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 17:36 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Weet je dat heel zeker? Ik had dit als onderhoudsschema aangehouden, stond in Autodata:

Motorolie/oliefilter/interieurfilter 20.000km / 1 jaar
Luchtfilter/bougies 40.000km
Brandstoffilter 60.000km
Remvloeistof 60.000km / 4 jaar
Koelvloeistof 120.000km / 4 jaar
Distributieriem+toebehoren 120.000km / 5 jaar

Voor de Mégane phase 2.

Dus dit klopt niet? :{ ;(

[..]

Dat ze zuinig en goedkoop zijn, weet ik. Maar voor de rest voldoen ze niet echt aan de eisen v/d start-post :P Op enkele exemplaren na, zijn het qua opties vaak erg kale auto's. En zeg nou zelf... zo'n Micra is wel èrg klein als ik een Mégane gewend ben. Totaal geen laadruimte.

En ook zitcomfort valt tegen. M'n buurjongen heeft er eentje, van rond '00, wel handgeschakeld. Het is een heel minimaal auto'tje, niet eentje waar je met plezier even 6 uur per dag in zit :P
Welk brandstoffilter?
pi_157656368
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 14:19 schreef Fien1989 het volgende:
Ik kreeg net een telefoontje v/d verkoper van de Megane station:
- De sleepring bij het stuur was inderdaad versleten.
- De airbag-storingslamp (zijn er eigenlijk 2, want er is ook een SERV-lampje wat samen brand) wat door de vorige eigenaar met kit dichtgemaakt was zodat je 'm niet kon zien :{

Hij heeft nu de sleepring vervangen en het airbag-lampje schoongemaakt/gerepareerd, die zou volgens hem weer werken.

De SERV-lamp kon hij echter niet meer herstellen, zei hij, omdat bij het verwijderen v/d kit het LED'tje stuk is gegaan.

Maar goed, de SERV-lamp is volgens mij niet heel belangrijk. Die brand volgens de documentatie altijd i.c.m. de airbag of ABS storingslamp om aan te geven dat binnenkort bij de garage moet worden langsgegaan, hij brandt nooit op zichzelf. Er is verder geen onderhouds-interval-teller aan gekoppeld of zo, dus in principe mis je niks zonder de SERV-lamp, als de airbag en ABS lampen het doen. Vanzelf kapotgaan zullen ze verder niet zo snel, het zijn SMD LED's, van wat ik weet.
Die Renault-klokken hebben idd van die oranje leds. Kleine witte smd-blokjes die je makkelijk kunt vervangen als je een heteluchtsoldeerapparaat hebt. Desnoods soldeer je twee draadjes eraan en laat je een lampje via een transistor lopen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_157660662
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 10:32 schreef Leandra het volgende:
Moet ik wel zeggen dat als ik op Autotrack zoek (voor TS) dat ik dan (behalve NAP) ook "onderhoudsboekjes" aanvink, juist omdat TS zo gespitst is op het onderhoud, en dan komt er in de prijsklasse tot ¤ 2.000 ook gewoon niets op diesel of LPG boven water....

Overigens zoek ik voor mezelf ook altijd op NAP en met onderhoudsboekje, want een Saab zonder onderhoudsboekje is min of meer ongewenst.

Edit: ik beperk de zoektocht ook nog tot een kmstand van 220.000... want die hokjes waar TS nog 3 tot 5 jaar 35.000 km per jaar mee wil rijden halen de 400.000 meestal niet.
Onderhoudsboekje is handig voor wie een nieuwe auto koopt. Om in geval van garantieclaims te laten zien dat al het onderhoud op tijd gedaan is en bij een merkdealer. Als je auto ouder is dan tien jaar hebben die boekjes meestal weinig nut meer, tenzij de auto maar 1 eigenaar heeft gehad en die hem altijd trouw bij dezelfde garage heeft laten onderhouden.
  woensdag 18 november 2015 @ 22:38:09 #127
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157660770
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 22:33 schreef deezler het volgende:

[..]

Onderhoudsboekje is handig voor wie een nieuwe auto koopt. Om in geval van garantieclaims te laten zien dat al het onderhoud op tijd gedaan is en bij een merkdealer. Als je auto ouder is dan tien jaar hebben die boekjes meestal weinig nut meer, tenzij de auto maar 1 eigenaar heeft gehad en die hem altijd trouw bij dezelfde garage heeft laten onderhouden.
Ook bij een 15 jaar oude auto zie ik liever een kloppend ingevuld onderhoudsboekje....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157661012
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 22:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ook bij een 15 jaar oude auto zie ik liever een kloppend ingevuld onderhoudsboekje....
Ik kijk en luister liever naar de auto zelf. En eventueel even zoeken naar de historie voor wat betreft kilometerstanden en aantal eigenaren. Heb eerlijk waar nog nooit naar onderhoudsboekjes gekeken, en dat is bepaald niet omdat ik er nu zoveel verstand van heb. Bij verkoop van een auto is me er ook nog nooit om gevraagd.
pi_157661552
Alleen het boekje met stempels zegt mij niet zoveel.
Als je dan zo nodig boekjes wilt dan ook graag de garagerekeningen erbij.
Toen ik mijn Z4 importeerde, kreeg ik een mapje erbij van de 1e eigenaar met alle rekeningen.
Aankoopnota van de auto zelf, mail correspondentie, alles was erbij.

Maar bij auto`s van 15 jaar oud in die prijscategorie is dat niet reëel.

De Opel Astra die ik laatst kocht had 40.000 km geleden voor het laatst een beurt gehad volgens het boekje, lekker boeien.
Ik heb zelf nieuwe olie, brandstoffilter oliefilter en luchtfilter erop gedaan en karren met die hap.
pi_157661800
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 19:28 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Welk brandstoffilter?
Zoiets: https://www.winparts.nl/f(...)99-febi/p122068.html

Hij schijnt onder de auto aan de passagierszijde te zitten.

quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2015 20:11 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Die Renault-klokken hebben idd van die oranje leds. Kleine witte smd-blokjes die je makkelijk kunt vervangen als je een heteluchtsoldeerapparaat hebt. Desnoods soldeer je twee draadjes eraan en laat je een lampje via een transistor lopen.
Ik denk niet dat de verkoper dat wil doen :{ Ik ga er zelf waarschijnlijk ook niet aan beginnen. Dat type tellerbak zelf zijn vrij kwetsbaar om te demonteren, heb ik ervaren :{

Bij mijn vorige Renault had ik het gedemonteerd, maar toen was het stuk gegaan op mysterieuze wijze, zonder dat ik wist wat ik fout deed ;(

De front-plaat loshalen ging goed. Maar om de LED's te kunnen zien, moet je ook de wijzerplaat verwijderen en daarvoor moeten eerst de wijzers losgaan. En daar ging het mis: toen ik de bak weer in elkaar zette, deed de LCD automaat-indicator het niet meer en ging de snelheidsmeter niet meer harder dan 70km/u. Als je harder reed bleef hij vastzitten en viel ook niet meer terug daarna :P Ook de benzinemeter bleef altijd op vol zodra je contact aanzette :P

Na lang zoeken en tig keer opnieuw demonteren/monteren uiteindelijk een andere tellerbak moeten zoeken bij de sloop :{ En kwam er eentje in waarbij sommige mineur functies niet meer werkten zoals het resterende aantal km's wat je kon rijden, de olie-peil display en ook de km-stand die met bijna 4k hoger was :o

Die LED's zitten trouwens nog verzonken nadat je de wijzerplaat en dus ook de wijzertjes hebt losgemaakt (dit is de oude kapotte die ik nog heb liggen):


Dus voor solderen moet ook de printplaat eruit... maar als tot zover hij al stuk gaat... :P
pi_157661876
Tja die tellerbakken zijn ook niet ontworpen om gerepareerd te kunnen worden....
Dat is net als bijvoorbeeld met een afstandsbediening van een televisie, daar zit geen schroefje meer in, de behuizing zit op elkaar geklikt.
Zonder geweld krijg je dat niet meer uit elkaar -O-
pi_157662027
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 23:22 schreef bluemoon23 het volgende:
Tja die tellerbakken zijn ook niet ontworpen om gerepareerd te kunnen worden....
Dat is net als bijvoorbeeld met een afstandsbediening van een televisie, daar zit geen schroefje meer in, de behuizing zit op elkaar geklikt.
Zonder geweld krijg je dat niet meer uit elkaar -O-
Eigenlijk niet :P Maar de vorige eigenaar v/d auto die ik nu potentieel ga kopen... die is wel knap dan... want hij heeft zowel de airbag als SERV lamp dichtgekit... om bij de 2e te kunnen moeten de wijzers echt los... en die deden het nog :o :D

Terwijl dat exemplaar wat ik openmaakte tot even ver, stuk was daarna ;(
pi_157662647
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 23:30 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Eigenlijk niet :P Maar de vorige eigenaar v/d auto die ik nu potentieel ga kopen... die is wel knap dan... want hij heeft zowel de airbag als SERV lamp dichtgekit... om bij de 2e te kunnen moeten de wijzers echt los... en die deden het nog :o :D

Terwijl dat exemplaar wat ik openmaakte tot even ver, stuk was daarna ;(
Je kunt het hele tellerhuis resetten. Dan doet alles het meestal weer.
pi_157662797
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2015 23:59 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Je kunt het hele tellerhuis resetten. Dan doet alles het meestal weer.
Dus als je 'm uit elkaar gehaald heb, moet hij gereset worden? :{ Ik weet wel dat er een soort test-mode is door de knop op de stuurbediening ingedrukt te houden terwijl je contact aanzet, dan gaan alle wijzers op-en-neer en kan je enkele foutcodes resetten. Maar dat hielp i.i.g. niet bij het exemplaar wat ik destijds stuk maakte :P

Ik hoop dat die verkoper 'm dan weer goed werkend krijg, het exemplaar wat hij nu opengemaakt heeft :{
pi_157663502
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 00:07 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Dus als je 'm uit elkaar gehaald heb, moet hij gereset worden? :{ Ik weet wel dat er een soort test-mode is door de knop op de stuurbediening ingedrukt te houden terwijl je contact aanzet, dan gaan alle wijzers op-en-neer en kan je enkele foutcodes resetten. Maar dat hielp i.i.g. niet bij het exemplaar wat ik destijds stuk maakte :P

Ik hoop dat die verkoper 'm dan weer goed werkend krijg, het exemplaar wat hij nu opengemaakt heeft :{
Ik ga even wat pdf-jes doorspitten. Ik herinner mij het elektrisch schema van de klokkenbak, en ik denk dat die best simpel uitgevoerd is. En met simpel bedoel ik geen datalijn, maar directe verbinding met de stekkertjes. Dan is het een kwestie van het juiste draadje eruit plukken en de spanning daarvan gebruiken (volgens mij is het 5 volt) als je persé het SERV-lampje wilt gebruiken. Gezien je posts denk ik dat je wel enigszins bekend bent met elektrotechniek en elektronica.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_157663966
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 23:30 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Eigenlijk niet :P Maar de vorige eigenaar v/d auto die ik nu potentieel ga kopen... die is wel knap dan... want hij heeft zowel de airbag als SERV lamp dichtgekit... om bij de 2e te kunnen moeten de wijzers echt los... en die deden het nog :o :D

Terwijl dat exemplaar wat ik openmaakte tot even ver, stuk was daarna ;(
Dit zou voor mij een reden zijn om weg te rennen van zo'n auto. Als er zoveel moeite gedaan is om een storing te verbergen wat is er dan wel aan onderhoud gedaan?
pi_157663997
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2015 07:15 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Dit zou voor mij een reden zijn om weg te rennen van zo'n auto. Als er zoveel moeite gedaan is om een storing te verbergen wat is er dan wel aan onderhoud gedaan?
De illusie dat auto's na 10 jaar goed onderhouden worden. Het gros heeft ieder jaar nieuwe olie gehad. Remvloeistof,,filters, bougiekabels, schokdempers enz zijn vaak nog orgineel.
.
pi_157664099
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2015 07:25 schreef Fer het volgende:

[..]

De illusie dat auto's na 10 jaar goed onderhouden worden. Het gros heeft ieder jaar nieuwe olie gehad. Remvloeistof,,filters, bougiekabels, schokdempers enz zijn vaak nog orgineel.
Die illusie heb ik absoluut niet, maar als er op zo'n manier mee gekloot is is toch wel een behoorlijke aanwijzing dat er flink gebeund is.

En aangezien TS geen auto met wat deukjes oid wil dan zou ik wel ff 2x nadenken over deze auto.
  donderdag 19 november 2015 @ 11:40:10 #139
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_157666726
Ik zou hem laten staan, lampjes dichtkitten is een no-go. Je zegt nu dat ze stuk gegaan zijn bij het verwijderen van de kit, dat is natuurlijk nonsens omdat ze die led gewoon stuk hebben gemaakt zodat jij dat lampje alsnog niet gaat zien terwijl er niets gerepareerd wordt..
Weet van alles een beetje maar net niets.
  donderdag 19 november 2015 @ 11:47:06 #140
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_157666833
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 11:40 schreef -Richard- het volgende:
Ik zou hem laten staan, lampjes dichtkitten is een no-go. Je zegt nu dat ze stuk gegaan zijn bij het verwijderen van de kit, dat is natuurlijk nonsens omdat ze die led gewoon stuk hebben gemaakt zodat jij dat lampje alsnog niet gaat zien terwijl er niets gerepareerd wordt..
SMD-componentjes zoals leds breken zo los als je kit of lijm wil verwijderen, dat ze bij deze klus kapot zijn gegaan geloof ik direct.
Neemt niet weg dat ik de auto ook zou laten staan als er met storingslampjes is gekloot.
  donderdag 19 november 2015 @ 11:49:17 #141
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_157666865
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2015 11:47 schreef Mano_ het volgende:

[..]

SMD-componentjes zoals leds breken zo los als je kit of lijm wil verwijderen, dat ze bij deze klus kapot zijn gegaan geloof ik direct.
Neemt niet weg dat ik de auto ook zou laten staan als er met storingslampjes is gekloot.
Oh :') . Ik dacht ook dat ze het 'tunneltje' hadden dicht gekit, maar zo te begrijpen dus echt de led zelf. Als jij het zegt neem ik dat van je aan, mijn SMD led strips voelen ook fragiel aan dus nu kan ik het mezelf ook wel voorstellen :P
Weet van alles een beetje maar net niets.
  donderdag 19 november 2015 @ 11:54:02 #142
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157666941
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2015 07:25 schreef Fer het volgende:

[..]

De illusie dat auto's na 10 jaar goed onderhouden worden. Het gros heeft ieder jaar nieuwe olie gehad. Remvloeistof,,filters, bougiekabels, schokdempers enz zijn vaak nog orgineel.
Het ligt er maar aan... mijn auto's van 13 en 16 (bijna 17) jaar oud krijgen keurig het voorgeschreven onderhoud, zelfs de auto van mijn zoon (auto van bijna 19 jaar oud) krijgt jaarlijks de grote of kleine beurt die hij nodig heeft, die laatste wel bij een monteur die thuis een brug heeft en een beetje bijklust op die manier, maar mijn auto's gewoon bij de Saabspecialist.

Dus denken dat auto's na 10 jaar sowieso niet goed onderhouden worden is net zo goed een illusie.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157670129
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 23:18 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Zoiets: https://www.winparts.nl/f(...)99-febi/p122068.html

Hij schijnt onder de auto aan de passagierszijde te zitten.

[..]

Ik denk niet dat de verkoper dat wil doen :{ Ik ga er zelf waarschijnlijk ook niet aan beginnen. Dat type tellerbak zelf zijn vrij kwetsbaar om te demonteren, heb ik ervaren :{

Bij mijn vorige Renault had ik het gedemonteerd, maar toen was het stuk gegaan op mysterieuze wijze, zonder dat ik wist wat ik fout deed ;(

De front-plaat loshalen ging goed. Maar om de LED's te kunnen zien, moet je ook de wijzerplaat verwijderen en daarvoor moeten eerst de wijzers losgaan. En daar ging het mis: toen ik de bak weer in elkaar zette, deed de LCD automaat-indicator het niet meer en ging de snelheidsmeter niet meer harder dan 70km/u. Als je harder reed bleef hij vastzitten en viel ook niet meer terug daarna :P Ook de benzinemeter bleef altijd op vol zodra je contact aanzette :P

Na lang zoeken en tig keer opnieuw demonteren/monteren uiteindelijk een andere tellerbak moeten zoeken bij de sloop :{ En kwam er eentje in waarbij sommige mineur functies niet meer werkten zoals het resterende aantal km's wat je kon rijden, de olie-peil display en ook de km-stand die met bijna 4k hoger was :o

Die LED's zitten trouwens nog verzonken nadat je de wijzerplaat en dus ook de wijzertjes hebt losgemaakt (dit is de oude kapotte die ik nog heb liggen):
[ afbeelding ]

Dus voor solderen moet ook de printplaat eruit... maar als tot zover hij al stuk gaat... :P
Nee, nog nooit gezien. Staat ook niet in het werkplaats handboek
pi_157676432
Volgend mij zag ik deze Renault al ik het FokStok topique.
.
pi_157676590
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2015 20:04 schreef Fer het volgende:
Volgend mij zag ik deze Renault al ik het FokStok topique.
Effe checken, ja :Y
GC / FOK!STOK door Nederland #192 Wageningen hoog (DrNick)
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 19:44 schreef Fien1989 het volgende:
Ik ben maar 10 minuten van Stok verwijderd, ik kan 'm eigenlijk zo ophalen :D


Eerder in de avond heb ik net deze Renault Megane station opgehaald :D
[ afbeelding ]

Moet wel erbij zeggen dat autorijden niet meer zo vertrouwd aanvoelt als daarvoor :{
  donderdag 19 november 2015 @ 20:56:33 #146
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_157677694
Gekocht dus?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_157677804
of gestolen

toch leuk dat die maar 2 klasses onder m'n S60 is :+
pi_157679767
En daar waren 2 delen voor nodig, een Megane :')
pi_157680392
Mijn eerste keus zou het ook niet zijn, maar ik hoop voor Fien dat ze er lang en zonder dure mankementen mee kan rijden. Succes Fien! *O*
pi_157680846
Ik heb de Renault Mégane station gekocht :D

Maandag ga ik terug voor de distributieriem + toebehoren, die gaat hij vervangen met korting :)

De airbag-storing is opgelost na het vervangen v/d sleepring en ook het storingslampje doet het weer, hetzij wat vaag omdat de kit niet helemaal weggehaald kon worden.

Ze hadden bij het vervangen wel blijkbaar het hele middenstuk bij de stuurkolom waar de schakelaars en zo zitten verwisseld :{ Daardoor zitten er nu verkeerde stuurschakelaars op (lees: schakelaars van een Mégane met minder opties) waardoor ik het knopje v/d boordcomputer en het mistlicht voor moet missen :{ Ik kwam er pas achter toen ik 'm gekocht had en weggereden was :{

Uiteraard meteen de verkoper gebeld... hij zei dat het maandag weer door zijn monteurs in orde wordt gemaakt als ik toch langskom voor de d-riem. Het was vandaag namelijk al sluitingstijd geweest, dus kon niet meteen teruggaan.
pi_157680951
Begint goed :P

Maar gefeliciteerd! Hou je deze wel heel? ;)
pi_157681128
De bedoeling is wel om 'm heel te houden, ja :D

Er is trouwens tijdens de eerste rit al een sterretje in de ruit geslagen ;( Ergens op de A12 reed een bestelbusje voorbij die een steentje o.i.d. omhoog sloeg... ik hoorde een enorme tik en toen zat er een klein (maar zichtbaar) sterretje rondom het midden v/d voorruit die er daarvoor niet was ;(
  donderdag 19 november 2015 @ 23:02:52 #153
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_157681666
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 22:46 schreef Fien1989 het volgende:
De bedoeling is wel om 'm heel te houden, ja :D

Er is trouwens tijdens de eerste rit al een sterretje in de ruit geslagen ;( Ergens op de A12 reed een bestelbusje voorbij die een steentje o.i.d. omhoog sloeg... ik hoorde een enorme tik en toen zat er een klein (maar zichtbaar) sterretje rondom het midden v/d voorruit die er daarvoor niet was ;(
Is dat een sterretje of een klein deukje?

Bij onze Opel zat de voorruit vol met die kleine deukjes. Maar zolang er geen scheurtjes omheen zitten is het geen sterretje.
pi_157681804
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 22:37 schreef Fien1989 het volgende:
Ik heb de Renault Mégane station gekocht :D

Maandag ga ik terug voor de distributieriem + toebehoren, die gaat hij vervangen met korting :)

De airbag-storing is opgelost na het vervangen v/d sleepring en ook het storingslampje doet het weer, hetzij wat vaag omdat de kit niet helemaal weggehaald kon worden.

Ze hadden bij het vervangen wel blijkbaar het hele middenstuk bij de stuurkolom waar de schakelaars en zo zitten verwisseld :{ Daardoor zitten er nu verkeerde stuurschakelaars op (lees: schakelaars van een Mégane met minder opties) waardoor ik het knopje v/d boordcomputer en het mistlicht voor moet missen :{ Ik kwam er pas achter toen ik 'm gekocht had en weggereden was :{

Uiteraard meteen de verkoper gebeld... hij zei dat het maandag weer door zijn monteurs in orde wordt gemaakt als ik toch langskom voor de d-riem. Het was vandaag namelijk al sluitingstijd geweest, dus kon niet meteen teruggaan.
Mail ontvangen?

Wat gaat ie rekenen voor de distributie? En is dat met of zonder waterpomp?
pi_157683531
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 23:02 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Is dat een sterretje of een klein deukje?

Bij onze Opel zat de voorruit vol met die kleine deukjes. Maar zolang er geen scheurtjes omheen zitten is het geen sterretje.
Ik ga morgen eens kijken of er scheurtjes zijn.

De beschadiging is wel goed zichtbaar en aan de buitenkant ook voelbaar ;( Dat is zuur, vooral omdat het gebeurt is tijdens de eerste rit dat ik de auto heb ;(

quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2015 23:06 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Mail ontvangen?

Wat gaat ie rekenen voor de distributie? En is dat met of zonder waterpomp?
Je mailtje heb ik vanochtend gekregen :D

De distributie is met waterpomp, multiriem en loop/spanrollen.

Ik had 1850 afgesproken voor de auto incl. nieuwe distributie. Hoe hij het verder verdeelt over de opbrengst v/d auto en de kosten v/d distributie, weet ik niet.
pi_157683571
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 23:55 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Ik ga morgen eens kijken of er scheurtjes zijn.

De beschadiging is wel goed zichtbaar en aan de buitenkant ook voelbaar ;( Dat is zuur, vooral omdat het gebeurt is tijdens de eerste rit dat ik de auto heb ;(
doorzichtig stickertje eroverheen en naar de carglass/autotaalglas :Y
pi_157684899
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 23:55 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Ik ga morgen eens kijken of er scheurtjes zijn.

De beschadiging is wel goed zichtbaar en aan de buitenkant ook voelbaar ;( Dat is zuur, vooral omdat het gebeurt is tijdens de eerste rit dat ik de auto heb ;(

[..]

Je mailtje heb ik vanochtend gekregen :D

De distributie is met waterpomp, multiriem en loop/spanrollen.

Ik had 1850 afgesproken voor de auto incl. nieuwe distributie. Hoe hij het verder verdeelt over de opbrengst v/d auto en de kosten v/d distributie, weet ik niet.
Mooi, dan heb je in ieder geval het juiste onderhoudschema.

1850 euro klinkt netjes, kijk, als je de auto weer ophaalt of je de nieuwe waterpomp ziet, dat kun je zien namelijk, dan weet je meteen dat er echt een nieuwe distributie in zit.
pi_157685012
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 00:47 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Mooi, dan heb je in ieder geval het juiste onderhoudschema.

1850 euro klinkt netjes, kijk, als je de auto weer ophaalt of je de nieuwe waterpomp ziet, dat kun je zien namelijk, dan weet je meteen dat er echt een nieuwe distributie in zit.
Waar kan ik zien of de waterpomp nieuw is? Ik weet eigenlijk namelijk niet waar hij precies zit, behalve dat het ergens links van de motor moet zijn :@
pi_157685223
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 00:53 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Waar kan ik zien of de waterpomp nieuw is? Ik weet eigenlijk namelijk niet waar hij precies zit, behalve dat het ergens links van de motor moet zijn :@
Als je naar de motor kijkt, inderdaad links.

Onder de motorsteun, pakweg 25/30cm, tussen de multiriemen en het motorblok moet je de zijkant van de nieuwe, en dus zilverkleurig/lichtgrijs van kleur met een pakking ertussen, waterpomp zien.
Dit moet eigenlijk direct opvallen omdat het er nieuw eruit ziet tegenover de rest van de omgeving wat er oud uit ziet.ook de multiriemen moeten er duidelijk nieuw uitzien.

Tip: kijk morgen even naar die hoek van de motor, en maak wat foto's, dan kun je die vergelijken.
pi_157685377
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 23:56 schreef Maegrim het volgende:

[..]

doorzichtig stickertje eroverheen en naar de carglass/autotaalglas :Y
Die vervolgens een nieuwe carglassruit plaatsen. Deze huismerkruit overleeft zo'n steentje niet eens en barst gelijk.
.
  vrijdag 20 november 2015 @ 01:26:05 #161
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_157685417
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 01:19 schreef Fer het volgende:

[..]

Die vervolgens een nieuwe carglassruit plaatsen. Deze huismerkruit overleeft zo'n steentje niet eens en barst gelijk.
Die gooien er hun gepatenteerde HPX9000 hars overheen en binnen 20 minuten ben je weer weg. De meeste verzekeringen werken samen met de grote glasboeren zodat je je beurs in je zak kan houden.
  vrijdag 20 november 2015 @ 11:34:06 #162
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_157689224
quote:
7s.gif Op donderdag 19 november 2015 22:02 schreef Gummiebeer het volgende:
En daar waren 2 delen voor nodig, een Megane :')
Twijfelen aan een Carisma, 1 van de betrouwbaarste auto's die er is en dan vervolgens een megane kopen uit de serie die qua betrouwbaarheid zo'n beetje de slechtste keuze is die je kan maken.

Wat zal ik er van zeggen: Ik hoop dat TS er veel veilige km's mee kan maken.
en misschien is: "Dapper" ook wel op zijn plaats :')
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_157689386
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 01:19 schreef Fer het volgende:

[..]

Die vervolgens een nieuwe carglassruit plaatsen. Deze huismerkruit overleeft zo'n steentje niet eens en barst gelijk.
:')
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 11:34 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Twijfelen aan een Carisma, 1 van de betrouwbaarste auto's die er is en dan vervolgens een megane kopen uit de serie die qua betrouwbaarheid zo'n beetje de slechtste keuze is die je kan maken.

Wat zal ik er van zeggen: Ik hoop dat TS er veel veilige km's mee kan maken.
en misschien is: "Dapper" ook wel op zijn plaats :')
wat de boer niet kent :s)
  vrijdag 20 november 2015 @ 11:48:34 #164
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_157689449
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 11:44 schreef Maegrim het volgende:
wat de boer niet kent :s)
Sorry, ervaring (gelukkig niet van mezelf maar wel van mijn zusje) en de pechstatistieken liegen ook niet :+
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_157689468
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 01:19 schreef Fer het volgende:

[..]

Die vervolgens een nieuwe carglassruit plaatsen. Deze huismerkruit overleeft zo'n steentje niet eens en barst gelijk.
gewoon ff overleggen met de glasboer en je verzekeraar,
ik heb in mijn volvo een orginele volvo ruit terug gekregen door autototaalglas, nadat mijn verzekering dit had goedgekeurd. *O*

(ruit was al gebarsten tijdens aankoop, zag dit later pas :{ )
  vrijdag 20 november 2015 @ 13:13:03 #166
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_157690870
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 22:37 schreef Fien1989 het volgende:
Ik heb de Renault Mégane station gekocht :D

Ze hadden bij het vervangen wel blijkbaar het hele middenstuk bij de stuurkolom waar de schakelaars en zo zitten verwisseld :{ Daardoor zitten er nu verkeerde stuurschakelaars op (lees: schakelaars van een Mégane met minder opties) waardoor ik het knopje v/d boordcomputer en het mistlicht voor moet missen :{ Ik kwam er pas achter toen ik 'm gekocht had en weggereden was :{

Verwisseld?
Hoezo verwisseld?

Het klinkt voor mij allemaal niet bepaald alsof dat soort dingen "per ongeluk" gaan.
Een beetje bedrijf sorteert de schroefjes bij het loshalen, laat staan stuurkolommen(/schakelaars) :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_157691436
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 13:13 schreef daNpy het volgende:

[..]

Verwisseld?
Hoezo verwisseld?

Het klinkt voor mij allemaal niet bepaald alsof dat soort dingen "per ongeluk" gaan.
Een beetje bedrijf sorteert de schroefjes bij het loshalen, laat staan stuurkolommen(/schakelaars) :')
Dan ken jij niet genoeg automonteurs. Maar soms halen zo'n complete stuurkolom met hendels op bij de sloop en dan flats erin.
.
pi_157691474
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 13:13 schreef daNpy het volgende:

[..]

Verwisseld?
Hoezo verwisseld?

Het klinkt voor mij allemaal niet bepaald alsof dat soort dingen "per ongeluk" gaan.
Een beetje bedrijf sorteert de schroefjes bij het loshalen, laat staan stuurkolommen(/schakelaars) :')
Deze verbaasde mij ook.


Om het tellerhuis eruit te halen hoef je die schakelaars niet een weg te halen.

Dan haal je de bovenplaat van het dashboard eraf, til je zo het tellerhuis eruit.
pi_157691647
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 01:07 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Als je naar de motor kijkt, inderdaad links.

Onder de motorsteun, pakweg 25/30cm, tussen de multiriemen en het motorblok moet je de zijkant van de nieuwe, en dus zilverkleurig/lichtgrijs van kleur met een pakking ertussen, waterpomp zien.
Dit moet eigenlijk direct opvallen omdat het er nieuw eruit ziet tegenover de rest van de omgeving wat er oud uit ziet.ook de multiriemen moeten er duidelijk nieuw uitzien.

Tip: kijk morgen even naar die hoek van de motor, en maak wat foto's, dan kun je die vergelijken.
Ik ga daar eens naar kijken en dan ook foto's maken :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 11:49 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

gewoon ff overleggen met de glasboer en je verzekeraar,
ik heb in mijn volvo een orginele volvo ruit terug gekregen door autototaalglas, nadat mijn verzekering dit had goedgekeurd. *O*

(ruit was al gebarsten tijdens aankoop, zag dit later pas :{ )
Ik ben niet verzekerd voor ruitschade. Heb alleen WA-dekking. Voor voor zover ik weet, heeft mijn verzekeraar (onna-onna) sowieso geen glasverzekering. Enkel WA+, maar die heb ik dus niet :{

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 13:13 schreef daNpy het volgende:

[..]

Verwisseld?
Hoezo verwisseld?

Het klinkt voor mij allemaal niet bepaald alsof dat soort dingen "per ongeluk" gaan.
Een beetje bedrijf sorteert de schroefjes bij het loshalen, laat staan stuurkolommen(/schakelaars) :')
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 13:43 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Deze verbaasde mij ook.

Om het tellerhuis eruit te halen hoef je die schakelaars niet een weg te halen.

Dan haal je de bovenplaat van het dashboard eraf, til je zo het tellerhuis eruit.
De sleepring is ook vervangen. Mogelijk hadden ze de stuurschakelaars niet meer losgehaald, maar in z'n geheel vervangen door eentje uit een auto met minder opties :{
pi_157691752
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 13:50 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Ik ga daar eens naar kijken en dan ook foto's maken :D

[..]

Ik ben niet verzekerd voor ruitschade. Heb alleen WA-dekking. Voor voor zover ik weet, heeft mijn verzekeraar (onna-onna) sowieso geen glasverzekering. Enkel WA+, maar die heb ik dus niet :{

[..]


[..]

De sleepring is ook vervangen. Mogelijk hadden ze de stuurschakelaars niet meer losgehaald, maar in z'n geheel vervangen door eentje uit een auto met minder opties :{
Ah, de sleepring inderdaad, was ik vergeten.
Dan zullen ze de hele boel met schakelaars wel uit een andere megane over gezet hebben.
  vrijdag 20 november 2015 @ 13:57:40 #171
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_157691786
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 13:42 schreef Fer het volgende:

[..]

Dan ken jij niet genoeg automonteurs. Maar soms halen zo'n complete stuurkolom met hendels op bij de sloop en dan flats erin.
Ah ik zie het.
Wel lekker opgelet dan, die vervelende dingen aan zon Reno stuurkolom moet je toch wel opvallen... maarja snelsnel want het mag niks kosten natuurlijk :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_157691885
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 13:56 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Ah, de sleepring inderdaad, was ik vergeten.
Dan zullen ze de hele boel met schakelaars wel uit een andere megane over gezet hebben.
Dat denk ik dus inderdaad ;( Ik hoop dat ze die schakelaars nog wel bewaard hebben... :{
pi_157691940
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 14:02 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Dat denk ik dus inderdaad ;( Ik hoop dat ze die schakelaars nog wel bewaard hebben... :{
Denk het wel, gooien dat heus niet weg.

En je klikt ze er heel makkelijk in.alleen omkapseling van stuurkolom er even af, drie schroefjes.
pi_157692028
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 14:05 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Denk het wel, gooien dat heus niet weg.

En je klikt ze er heel makkelijk in.alleen omkapseling van stuurkolom er even af, drie schroefjes.
Klopt. Ik had die van mijn vorige Mégane na aankoop moeten repareren, omdat de 2 draadjes die de drukknop aan het uiteinde verbonden, waren afgebroken bij de soldeerpunten door de draaiende beweging v/d achterruitenwisser-knop. Kwam er pas na aanschaf achter :o Daarna na een paar maanden weer gebroken en toen de 2 draadjes door iets langere vervangen zodat het niet zo meegetrokken werd als de achterruitenwisser werd bediend :D
pi_157694247
Ik heb even niet alle andere posts gelezen van te voren, dus excuses als deze al is genoemd of je al iets gevonden heb. Maar... Skoda Fabia mark1.

Zelf eentje gehad een paar jaar. De 1.4 MPI. De MPI had een 8 klepper, Hierdoor niet waanzinnig snel, ook niet extreem zuinig. Maar enorm veel koppel voor zo een blokje. Achteraf liever een 16v'tje gekocht want meer pit en zuiniger.


En bovendien betrouwbaarder. De MPI kampt regelmatig met lekke koppakkingen itt de 16v. Daarnaast had de MPI weer wel een distributie ketting, dus geen riem en heen onderhoud daaraan vereist.

Verder vond ik de fabia mark 1 gewoon een leuk autootje om te zien altijd.

Verder zijn er best leuke en goede fabia's te vinden in jou prijsklasse :) de mijne toendertijd 1850 voor betaald.
pi_157695729
Gefeliciteerd *O* *O* *O*

Houdt je ons op de hoogte van de ontwikkelingen?
pi_157700044
Is wel mistlampen vóór hebben, maar die niet werken (omdat er geen schakelaar is) geen reden tot afkeur APK?
Heb zoiets ooit met een 106 gehad. Reden was: als de mistlampen erop zitten, moeten ze ook werken. Heb toen een knipperlichtstengel met mistlampen erop van ¤5 erin gezet uit een 306. Was een goedkope en easy fix..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_157708602
Ik heb vandaag weer eens met de auto gereden. Ook met volledig koude motor start en rijdt de auto prima, tot nu toe :D Ook de automaatbak schakelt prima :D

Wel heb ik nòg een verbogen gebrek geconstateerd :{ Èn er is iets in het interieur kapot gegaan tijdens het rijden :{

Het verborgen gebrek:
Het schermpje in het midden, naast de klok en radio-schermpje, die bleef altijd zwart. Ik veronderstelde dat daar (net als bij mijn oude Mégane) alleen de deur-open en gordel-los lampjes zaten en dat het lampje eenmaal stuk was. Ik werd vandaag nieuwsgierig en besloot het bovenste deel v/d dashboard open te maken en te kijken wat er aan de hand was ermee. En wat bleek: de stekker ervan was losgetrokken :{

Na aansluiten werkten de deur-open en gordel-los lampjes weer :D Maar minder leuk was dat deze auto blijkbaar ook een bandenspanning-meet-systeem heeft, en die heeft een storing: op het schermpje ontbreekt het rechter achterwiel ;( Vermoedelijk is van dat wiel de bandenspanning-sensor van verdwenen of stuk. En in het geval er een wiel niet brand op het midden-schermpje, hoor er op het dashboard het lekke-band-storingslampje te branden... en die doet het niet... vermoedelijk is dat ook afgekit. Maar heb het (nog) niet gecheckt, want dan moet de tellerbak weer open.

Goed, het is niet essentieel, want bandenspanning controleer ik sowieso zelf periodiek. Maar het staat niet mooi op het dashboard ;(


En wat er kapot is gegaan:
Het mechanisme op het raam te bedienen, linksvoor :{ Toen ik vandaag het raam weer dicht wilde doen, hoorde ik iets knappen of zo en bleef de ruit beneden zitten. Het motortje draait echter nog wel, dus ik vermoed dat het riempje om de ruit op en neer te bewegen is afgebroken ;(

Het was al donker en koud, dus ik probeerde de ruit met de hand naar boven te trekken en dan met duct-tape vast te zetten, maar de ruit was er te zwaar voor... tijdens het rijden begon hij te zakken. Toen besloot ik een pakje papieren zakdoekjes tussen de ruit te proppen... nu lijkt het wel vast te zitten. Wel met een kiertje van 1cm bovenin, de ruit kan op de e.o.a. manier niet verder omhoog :{

Ik hoop dat het zo vast blijft zitten en dan hoop ik dat de verkopende garage het maandag wil maken, eventueel tegen kleine meerkosten. Zo niet, moet ik er later zelf naar gaan kijken...
pi_157708741
Het lijkt mij eerlijk gezegd verstandiger om bij de verkoper alleen reparaties te laten uitvoeren die onder de garantie vallen, en voor andere zaken een betrouwbare monteur / garage in de buurt te zoeken. Misschien dat die dan een volgende keer ook bereid is om uit te kijken naar een andere auto. Of je in ieder geval een betrouwbaarder handelaar kan aanbevelen.
Dan hoef je niet stad en land af te reizen om auto's te bekijken.
Want deze Renault heeft nu al wel erg veel mankementen voor een auto die je nog maar net hebt.
  zaterdag 21 november 2015 @ 00:33:08 #180
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_157708929
Ik hoop dat je geluk hebt, maar het klinkt niet alsof je een goede auto hebt gekocht
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_157709142
Rammelen
En
Narigheid
Achtervolgen
U
Lange
Tijd

~O>
pi_157709881
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 00:13 schreef Fien1989 het volgende:
Ik heb vandaag weer eens met de auto gereden. Ook met volledig koude motor start en rijdt de auto prima, tot nu toe :D Ook de automaatbak schakelt prima :D

Wel heb ik nòg een verbogen gebrek geconstateerd :{ Èn er is iets in het interieur kapot gegaan tijdens het rijden :{

Het verborgen gebrek:
Het schermpje in het midden, naast de klok en radio-schermpje, die bleef altijd zwart. Ik veronderstelde dat daar (net als bij mijn oude Mégane) alleen de deur-open en gordel-los lampjes zaten en dat het lampje eenmaal stuk was. Ik werd vandaag nieuwsgierig en besloot het bovenste deel v/d dashboard open te maken en te kijken wat er aan de hand was ermee. En wat bleek: de stekker ervan was losgetrokken :{

Na aansluiten werkten de deur-open en gordel-los lampjes weer :D Maar minder leuk was dat deze auto blijkbaar ook een bandenspanning-meet-systeem heeft, en die heeft een storing: op het schermpje ontbreekt het rechter achterwiel ;( Vermoedelijk is van dat wiel de bandenspanning-sensor van verdwenen of stuk. En in het geval er een wiel niet brand op het midden-schermpje, hoor er op het dashboard het lekke-band-storingslampje te branden... en die doet het niet... vermoedelijk is dat ook afgekit. Maar heb het (nog) niet gecheckt, want dan moet de tellerbak weer open.

Goed, het is niet essentieel, want bandenspanning controleer ik sowieso zelf periodiek. Maar het staat niet mooi op het dashboard ;(


En wat er kapot is gegaan:
Het mechanisme op het raam te bedienen, linksvoor :{ Toen ik vandaag het raam weer dicht wilde doen, hoorde ik iets knappen of zo en bleef de ruit beneden zitten. Het motortje draait echter nog wel, dus ik vermoed dat het riempje om de ruit op en neer te bewegen is afgebroken ;(

Het was al donker en koud, dus ik probeerde de ruit met de hand naar boven te trekken en dan met duct-tape vast te zetten, maar de ruit was er te zwaar voor... tijdens het rijden begon hij te zakken. Toen besloot ik een pakje papieren zakdoekjes tussen de ruit te proppen... nu lijkt het wel vast te zitten. Wel met een kiertje van 1cm bovenin, de ruit kan op de e.o.a. manier niet verder omhoog :{

Ik hoop dat het zo vast blijft zitten en dan hoop ik dat de verkopende garage het maandag wil maken, eventueel tegen kleine meerkosten. Zo niet, moet ik er later zelf naar gaan kijken...
Die TPMS ventielen zijn erg duur, ik vermoed dat er een stuk gegaan is en er een gewoon ventiel ingezet is.
Dan blijft natuurlijk wel het lampje branden van melding lekke band, vandaar de losse stekker denk ik.

Met een beetje mazzel is het raam mechaniek los geschoten, met een beetje pech is ie stuk. Ging ie helemaal niet meer of met kleine schokjes?
pi_157709893
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 00:44 schreef bluemoon23 het volgende:
Rammelen
En
Narigheid
Achtervolgen
U
Lange
Tijd

~O>
Oud en achterhaald, pech kun je met iedere auto hebben en echt slechte auto's bestaan niet meer.
pi_157709972
Kijk morgen eens of je op de velgen gewoon rubberen of metalen ventielen hebt.en is je reservewiel ook lichtmetaal? Zo ja, wat voor ventiel heeft die?
pi_157710056
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2015 01:32 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Oud en achterhaald, pech kun je met iedere auto hebben en echt slechte auto's bestaan niet meer.
Dit. De tijd dat je, vlak voor je op vakantie ging, je auto wegbracht voor een beurt is voorbij. Tegenwoordig laad je je hok vol en toer je gewoon naar Frankrijk, net als dat je naar je werk gaat.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_157710114
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 00:22 schreef deezler het volgende:
Het lijkt mij eerlijk gezegd verstandiger om bij de verkoper alleen reparaties te laten uitvoeren die onder de garantie vallen, en voor andere zaken een betrouwbare monteur / garage in de buurt te zoeken. Misschien dat die dan een volgende keer ook bereid is om uit te kijken naar een andere auto. Of je in ieder geval een betrouwbaarder handelaar kan aanbevelen.
Dan hoef je niet stad en land af te reizen om auto's te bekijken.
Want deze Renault heeft nu al wel erg veel mankementen voor een auto die je nog maar net hebt.
De monteur waar ik normaal naartoe ga, heeft alleen maar Volkswagens vanaf 3500 als aanraders. Met harde stoelen ook nog :{

quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2015 01:31 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Die TPMS ventielen zijn erg duur, ik vermoed dat er een stuk gegaan is en er een gewoon ventiel ingezet is.
Dan blijft natuurlijk wel het lampje branden van melding lekke band, vandaar de losse stekker denk ik.

Met een beetje mazzel is het raam mechaniek los geschoten, met een beetje pech is ie stuk. Ging ie helemaal niet meer of met kleine schokjes?
Er is geen melding van een lekke band in de middenconsole. Daar is enkel een afbeelding van een auto te zien op een LCD, waarvan het rechter achterwiel uit is. Op de tellerbak brandt de lekke band lamp echter niet, daarom vermoed ik dat ook die is dichtgekit :{

Het reservewiel heb ik nog niet bekeken, maar ik vermoed dat dat staal is. Ga ik morgen eens naar kijken. Dan kijk ik ook even naar het ventiel v/h rechter achterwiel.

Het raammechaniek doet het helemaal niet meer. Ik moest de ruit handmatig naar boven trekken. Als ik de knop bedien hoor ik wat geratel in de deur. En heel soms als ik naar-boven bedien, trekt hij juist mijn raam een tikje naar beneden terwijl ik die vastgetaped had in de bovenste stand :{
pi_157711395
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 01:55 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

De monteur waar ik normaal naartoe ga, heeft alleen maar Volkswagens vanaf 3500 als aanraders. Met harde stoelen ook nog :{

[..]

Er is geen melding van een lekke band in de middenconsole. Daar is enkel een afbeelding van een auto te zien op een LCD, waarvan het rechter achterwiel uit is. Op de tellerbak brandt de lekke band lamp echter niet, daarom vermoed ik dat ook die is dichtgekit :{

Het reservewiel heb ik nog niet bekeken, maar ik vermoed dat dat staal is. Ga ik morgen eens naar kijken. Dan kijk ik ook even naar het ventiel v/h rechter achterwiel.

Het raammechaniek doet het helemaal niet meer. Ik moest de ruit handmatig naar boven trekken. Als ik de knop bedien hoor ik wat geratel in de deur. En heel soms als ik naar-boven bedien, trekt hij juist mijn raam een tikje naar beneden terwijl ik die vastgetaped had in de bovenste stand :{
Ja wat weet zo'n monteur er nou vanaf! Beetje bijdehand te lopen doen over auto's..

Veel geluk in je nieuwe auto! Ik hoop dat je een betere hebt dan mijn oude laguna uit 2002. Alles wat kapot kon ging ook kapot, behalve de motor dan. Maar dat was een diesel.
Raammechanisme ging bij mij ook kapot, zijn verschillende types van. Als het automatisch raam is kost het mechanisme alleen 120 euro. Ik heb dat toen zelf vervangen.
pi_157716453
Jammer van dat raam. Hopelijk wil de garage dat nog fixen en blijft het bij alleen dat raam. Zelf als ik een tweedehands auto koop test ik echt alle knopjes om te checken of het allemaal werkt (en dus ook de ramen een paar keer naar beneden en omhoog). Maar goed, dat is achteraf... :P

Zou zelf denk ik al zijn afgehaakt toen bleek dat de waarschuwingslampjes zijn dichtgekit. Dat zou voor mij echt een no go zijn om nog tot aanschaf over te gaan. Maar jij komt me wel avontuurlijk over, dus wellicht is het voor jou geen reden tot zorgen ;)
pi_157717221
And so it begins.
Je verwacht niet he.
pi_157724226
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 01:55 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

De monteur waar ik normaal naartoe ga, heeft alleen maar Volkswagens vanaf 3500 als aanraders. Met harde stoelen ook nog :{

Die harde stoelen, das niet op te lossen met een extra kussentje? Of desnoods zo'n jaren '70 schapenvacht stoelhoes? Want dan komt er natuurlijk ineens een heel assortiment auto's in zicht dat gemiddeld gezien als veel betrouwbaarder bekend staat dan Renault.
pi_157731639
Korte samenvatting van het topic:

Fien wil een auto die net hetzelfde is als haar vorige waar ze sloten geld heeft ingepompt.

2 topics vol goede tips van wat WEL goede auto's zijn

Fien koopt terug de eerste gare megane die ze tegenkomt, betaalt uiteindelijk veel meer zodat de distributie vervangen word terwijl er vanaf het begin een absoluut maximum van 1500 euro was.

De eerste dagen gaat er al vanalles stuk en blijkt er vanalles mis te zijn.

Ik snap er helemaal niks van...

Als ik jou was vroeg ik maandag vriendelijk en geld terug, vanwege de bewust uitgetrokken kabel van het display om de storing te verbergen. En koop dan een fatsoenlijke auto.

Deze bak gaat je weer handen vol met geld kosten en dan heb je nog niks...
pi_157733385
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 01:39 schreef Kanjer het volgende:
Kijk morgen eens of je op de velgen gewoon rubberen of metalen ventielen hebt.en is je reservewiel ook lichtmetaal? Zo ja, wat voor ventiel heeft die?
Ik heb gekeken naar de ventielen, maar kon niet duidelijk zie wat ze waren. Wel zag het ventiel van het rechter achterwiel er wat anders uit :{

Het reservewiel heeft een stalen velg, hij lag wel met de binnenkant naar boven waardoor ik het ventiel niet kon zien (stond op het punt om samen te vertrekken, dus geen tijd gehad om het wiel eruit te halen en uitgebreid te bekijken, dat komt morgen) :)

Ik zag verder in het interieur dat het linker deel v/d achterbank niet ingeklapt kon worden, de knop ging stroef en bleef toen hangen in de ingedrukte stand. Daar ga ik morgen ook even naar kijken.

quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2015 09:25 schreef the85mc het volgende:

[..]

Ja wat weet zo'n monteur er nou vanaf! Beetje bijdehand te lopen doen over auto's..

Veel geluk in je nieuwe auto! Ik hoop dat je een betere hebt dan mijn oude laguna uit 2002. Alles wat kapot kon ging ook kapot, behalve de motor dan. Maar dat was een diesel.
Raammechanisme ging bij mij ook kapot, zijn verschillende types van. Als het automatisch raam is kost het mechanisme alleen 120 euro. Ik heb dat toen zelf vervangen.
Wat wordt er verstaan onder een automatisch raam? Bedoel je een elektrisch bediend raam?

Ik heb vermoedelijk zoiets nodig, als het stuk blijkt :{ :
https://www.winparts.nl/r(...)2.html#specificaties

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 15:24 schreef Palomar het volgende:
Jammer van dat raam. Hopelijk wil de garage dat nog fixen en blijft het bij alleen dat raam. Zelf als ik een tweedehands auto koop test ik echt alle knopjes om te checken of het allemaal werkt (en dus ook de ramen een paar keer naar beneden en omhoog). Maar goed, dat is achteraf... :P

Zou zelf denk ik al zijn afgehaakt toen bleek dat de waarschuwingslampjes zijn dichtgekit. Dat zou voor mij echt een no go zijn om nog tot aanschaf over te gaan. Maar jij komt me wel avontuurlijk over, dus wellicht is het voor jou geen reden tot zorgen ;)
Ik had ook alle knopjes en opties getest tijdens de proefrit. Toen deed alles het nog. En toen ik ermee naar huis reed had ik ook aantal keren het raam open/dicht gedaan... ging prima... geen haperingen... maar de dag erna... 2 of 3 keer openen en toen ging hij stuk bij het willen sluiten v/h raam ;(

Ik hoop dat ze het maandag willen maken. Zo niet, ga ik zelf kijken wat ik kan doen. Pas als het me echt niet lukt, laat ik het doen... liever niet ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 20:28 schreef deezler het volgende:

[..]

Die harde stoelen, das niet op te lossen met een extra kussentje? Of desnoods zo'n jaren '70 schapenvacht stoelhoes? Want dan komt er natuurlijk ineens een heel assortiment auto's in zicht dat gemiddeld gezien als veel betrouwbaarder bekend staat dan Renault.
Ik vrees dat dat op lange duur tegenvalt :{ Mijn vader's Toyota Yaris van ~2002 werd daar nooit op lange duur zacht van :P

En Volkswagens als in een gemiddelde Polo of Golf... die stoelen erin zijn nog harder dan die Yaris :{

quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 00:28 schreef jackass__ het volgende:
Korte samenvatting van het topic:

Fien wil een auto die net hetzelfde is als haar vorige waar ze sloten geld heeft ingepompt.

2 topics vol goede tips van wat WEL goede auto's zijn

Fien koopt terug de eerste gare megane die ze tegenkomt, betaalt uiteindelijk veel meer zodat de distributie vervangen word terwijl er vanaf het begin een absoluut maximum van 1500 euro was.

De eerste dagen gaat er al vanalles stuk en blijkt er vanalles mis te zijn.

Ik snap er helemaal niks van...

Als ik jou was vroeg ik maandag vriendelijk en geld terug, vanwege de bewust uitgetrokken kabel van het display om de storing te verbergen. En koop dan een fatsoenlijke auto.

Deze bak gaat je weer handen vol met geld kosten en dan heb je nog niks...
Maar die "goede" auto's hadden niet de vereiste opties. En daarnaast... ook die hebben onderhoud nodig na aanschaf. Ja, ook de Carisma had na aanschaf een nieuwe riem, nieuwe vloeistoffen en filters nodig :{ En wie zegt dat v/d Carisma het raammechanisme niet stuk kan gaan?

Die losgetrokken kabel v/h bandenspanning-meetsysteem... ja... maar ja... hij was wel verkocht zonder die optie... dat ik pas achteraf erachter kwam dat die optie er wel op zat... ik vrees dat dat een lastige zaak word.

De auto rijdt verder nog prima... vandaag nog mee gereden... hoop dat het bij dit soort mineur probleempjes blijft...
pi_157733783
Ik zeg dit omdat ik bij men eerste auto dezelfde fout heb gemaakt. Auto gekocht uit 1999 voor 2000 euro. In 2j tijd meer dan 3000 euro aan onkosten gehad ( distributieriem, schokdempers, alternator, onderhoud, ...) + kleine ongemakken die ik niet heb laten herstellen zoals de centrale vergrendeling die niet goed werkt, een raam dat niet meer openging, de achterbank kon maar half neergeklapt worden.

Deze auto werd na deze 2j total loss verklaart omdat er iemand achter op me ingereden was. Toen heb ik een auto van 5000 euro gekocht, uit 2007. Deze heb ik ondertussen ook al bijna 2j en het enige wat ik heb moeten doen is 2x onderhoudsbeurtje en vorige winter een nieuwe batterij. En voor de rest doet alles het ook gewoon, geen rare verassingen gehad van dingen die niet blijken te werken.

Dit is wat iedereen hier je probeert uit te leggen. Als je blijkbaar toch budget hebt om zoveel herstellingen en onderhoud te kunnen betalen kan je beter meteen een nieuwere auto kopen.

Je hebt nu bijvoorbeeld ook veel meer betaalt zodat ze de distributieriem vervangen. Terwijl je tegen ons zei dat 1500 het absolute maximum was. Je had natuurlijk ook gewoon een auto van 1850 kunnen zoeken waarbij de distributieriem al gedaan was...
pi_157734559
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 07:39 schreef jackass__ het volgende:
Ik zeg dit omdat ik bij men eerste auto dezelfde fout heb gemaakt. Auto gekocht uit 1999 voor 2000 euro. In 2j tijd meer dan 3000 euro aan onkosten gehad ( distributieriem, schokdempers, alternator, onderhoud, ...) + kleine ongemakken die ik niet heb laten herstellen zoals de centrale vergrendeling die niet goed werkt, een raam dat niet meer openging, de achterbank kon maar half neergeklapt worden.

Deze auto werd na deze 2j total loss verklaart omdat er iemand achter op me ingereden was. Toen heb ik een auto van 5000 euro gekocht, uit 2007. Deze heb ik ondertussen ook al bijna 2j en het enige wat ik heb moeten doen is 2x onderhoudsbeurtje en vorige winter een nieuwe batterij. En voor de rest doet alles het ook gewoon, geen rare verassingen gehad van dingen die niet blijken te werken.

Dit is wat iedereen hier je probeert uit te leggen. Als je blijkbaar toch budget hebt om zoveel herstellingen en onderhoud te kunnen betalen kan je beter meteen een nieuwere auto kopen.

Je hebt nu bijvoorbeeld ook veel meer betaalt zodat ze de distributieriem vervangen. Terwijl je tegen ons zei dat 1500 het absolute maximum was. Je had natuurlijk ook gewoon een auto van 1850 kunnen zoeken waarbij de distributieriem al gedaan was...
Meer geld uitgeven is ook weer geen garantie voor een betere auto. Het blijft altijd een kwestie van opletten. Zowel op de auto als op de verkoper.
pi_157734674
Sterkte Fien :(
Ik heb een C5 uit 2004 dus, maar daar heb ik tot nu toe wel mazzel mee. Alles wat ik tegenkom is klein spul, zoals knopjes schoonmaken, bobine vervangen (drie schroefjes) nieuwe MAP sensor (één schroefje) bougies en ff de gasklep schoonmaken.
Die ventielen, heb ik ook. De schacht van de sensor ventielen is van metaal. Krijg je corrosie, scheurt de schacht en loopt je band in één keer leeg :(
Ik heb nu al één ventiel vervangen voor een gewone, ik ga de drie resterende ventielen ook laten vervangen. Er zit een lithium batterij in die een jaar of tien mee gaat en ik ga niet 40 euro per stuk of zo voor nieuw spul betalen. De sensors heb ik met mijn Lexia (kloon) al uitgeschakeld :)

Mijn sensor dinges met afgebroken schacht.
...
  zondag 22 november 2015 @ 10:36:28 #196
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_157734698
TS zal zo te lezen binnenkort wel weer een nieuw topic openen met dezelfde vraag..
pi_157735130
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 20:54 schreef eXplorer1 het volgende:
Dat LPG handiger is met 30k per jaar weten we allemaal wel, ik rij zelf niks anders dan LPG, waarom zou ik een kut middenklasser op benzine moeten rijden terwijl ik voor hetzelfde geld een dikke 8 cilinder of dikke turbo blok kan rijden :D laatste auto die minder woog dan 1600kg is erg lang geleden.

Maargoed, TS wilt absoluut geen LPG en wij moeten er helaas mee doen.
LPG is z'n gewicht in goud waard. Niet echt, want het kost geen drol!!!! :D

Zonder LPG was ik nu ernstig depressief omdat ik moest rondkarren in een ultra zuinige Fiat Panda oma-uitvoering. Dankzij LPG kan ik met uber geile 6cilinders rondrijden en binnenkort hoop ik zelfs een V12 te hebben.

Goed, het kost wat meer per maand. Daarom alleen 40plussers rijden. Je hebt niet alleen een vervoermiddel, maar een geweldige hobby.

Bedankt LPG.
Liefhebber van oldtimers en LPG
pi_157735139
oeps
Liefhebber van oldtimers en LPG
pi_157749671
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 11:16 schreef ThePartyPooper het volgende:

[..]

LPG is z'n gewicht in goud waard. Niet echt, want het kost geen drol!!!! :D

Zonder LPG was ik nu ernstig depressief omdat ik moest rondkarren in een ultra zuinige Fiat Panda oma-uitvoering. Dankzij LPG kan ik met uber geile 6cilinders rondrijden en binnenkort hoop ik zelfs een V12 te hebben.

Goed, het kost wat meer per maand. Daarom alleen 40plussers rijden. Je hebt niet alleen een vervoermiddel, maar een geweldige hobby.

Bedankt LPG.
Welke V12 ga jij op LPG rijden?
pi_157751665
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 21:09 schreef vaduz het volgende:

[..]

Welke V12 ga jij op LPG rijden?
Hij heeft een V12. Althans, als je z'n pohi wilt geloven.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')