abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 november 2015 @ 07:45:43 #91
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_157641263
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 07:33 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Realisme is toch ook zien dat er binnen haar budget geen degelijke auto's op LPG te vinden zijn?

Ik snap wel dat ze dan voor benzine gaat. Dan is het aanbod groter, en de kans dat ze een goede auto vindt ook groter.
Ja want een Renault.... Megane... Uit de troubled years is een goede koop. Die vorige was ook super gaar. Gaat ze nu weer voor eentje die bij voorbaat al niet goed is. Wie weet wat er nog meer tevoorschijn komt.
  woensdag 18 november 2015 @ 07:54:03 #92
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_157641294
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2015 07:45 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

Ja want een Renault.... Megane... Uit de troubled years is een goede koop. Die vorige was ook super gaar. Gaat ze nu weer voor eentje die bij voorbaat al niet goed is. Wie weet wat er nog meer tevoorschijn komt.
Hoe maak jij op dat dit er een uit de troubled years is? Ik lees dat dit er een is die nog wel tot de betrouwbare modellen behoort.
Daarnaast was de vorige niet super gaar. Er was weleens iets mee, maar dat is met alle auto's van die leeftijd.

En ga eens in op mijn vraag? Waarom zo doordrammen met LPG als je weet dat dat niet binnen haar budget past? De wagens op LPG in haar prijsklasse zijn vrijwel allemaal op gereden en staat groot (en duur) onderhoud te wachten. Daarnaast voegt een achteraf ingebouwde LPG installatie niets toe aan de betrouwbaarheid van een auto. Het maakt de auto eerder minder betrouwbaar, zeker een van de leeftijd die binnen haar budget valt. Als we het dan toch over onbetrouwbare auto's hebben...
  woensdag 18 november 2015 @ 08:02:56 #93
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_157641332
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 07:54 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Hoe maak jij op dat dit er een uit de troubled years is? Ik lees dat dit er een is die nog wel tot de betrouwbare modellen behoort.
Daarnaast was de vorige niet super gaar. Er was weleens iets mee, maar dat is met alle auto's van die leeftijd.

En ga eens in op mijn vraag? Waarom zo doordrammen met LPG als je weet dat dat niet binnen haar budget past? De wagens op LPG in haar prijsklasse zijn vrijwel allemaal op gereden en staat groot (en duur) onderhoud te wachten. Daarnaast voegt een achteraf ingebouwde LPG installatie niets toe aan de betrouwbaarheid van een auto. Het maakt de auto eerder minder betrouwbaar, zeker een van de leeftijd die binnen haar budget valt. Als we het dan toch over onbetrouwbare auto's Hebben...
je zou ook kunnen zeggen dat zodra ze op gas rijdt ze 2000 euro extra aan onderhoud kan uitgeven elk jaar.

Maar van mij hoeft ze ook niet op gas, maar als je toch over betrouwbaarheid praat zou ik ook geen Renault nemen. Zeker niet eentje van de sloop.
pi_157641389
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 07:54 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Hoe maak jij op dat dit er een uit de troubled years is? Ik lees dat dit er een is die nog wel tot de betrouwbare modellen behoort.
Daarnaast was de vorige niet super gaar. Er was weleens iets mee, maar dat is met alle auto's van die leeftijd.

En ga eens in op mijn vraag? Waarom zo doordrammen met LPG als je weet dat dat niet binnen haar budget past? De wagens op LPG in haar prijsklasse zijn vrijwel allemaal op gereden en staat groot (en duur) onderhoud te wachten. Daarnaast voegt een achteraf ingebouwde LPG installatie niets toe aan de betrouwbaarheid van een auto. Het maakt de auto eerder minder betrouwbaar, zeker een van de leeftijd die binnen haar budget valt. Als we het dan toch over onbetrouwbare auto's hebben...
Met alle auto's in haar prijsklasse is wel iets aan de hand. Dan zou ik liever een als betrouwbaar bekend model hebben op LPG, maar met veel kms dan een onbetrouwbaardere benzine-uitvoering. Een oudere Volvo op LPG met 4 ton op de klok kan nog prima lopen. Door op LPG te tonen heeft ze verder bovendien ¤2300 per jaar extra budget voor reparaties :+. Voordat dat eruit is ben je een eind verder.
Met haar geld is het gewoon zo:
Je hebt veel pech met een benzineauto en geeft nogmaals 1700¤ per jaar uit aan onderhoud (echt ziek veel betreffend die Megane)
Je hebt geluk met de benzineauto en de kosten blijven binnen de perken.
Je hebt pech met de LPG auto, maar om quitte te staan met benzine heb je sowieso ¤2300 'extra' om uit te geven..
Je hebt geluk met de LPG auto en rijdt spotgoedkoop.

Volvo's zijn bij 3 ton net ingereden, verder zouden mensen eens niet zo bang moeten worden van hoge km standen..

Juist benzine uitvoeringen zijn met haar eisen duurder in aanschaf. LPG auto's zijn goedkoop omdat iedereen bang is voor de hoge km stand, waardoor je erg goedkoop een vrij probleemloze auto kunt hebben.

[ Bericht 4% gewijzigd door Glijdt_licht op 18-11-2015 08:20:58 ]
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_157641727
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2015 06:10 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dat laatste gaat op zolang er geen incidenten zijn voorgevallen. Het is dus wachten op de eerste airbag dat aantoonbaar door ouderdom afwijkend werkt of gewoon weigert. En dan zijn de rapen gaar...
Was al eens een filmpje van een Mercedes S-klasse met de 1e generatie airbag die speciaal aangeschaft was om de werking van de airbag te testen. Werkte nog uitstekend en de S was dacht ik 20 jaar oud (niet zeker).
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
  woensdag 18 november 2015 @ 09:07:47 #96
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_157641872
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2015 08:11 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Met alle auto's in haar prijsklasse is wel iets aan de hand. Dan zou ik liever een als betrouwbaar bekend model hebben op LPG, maar met veel kms dan een onbetrouwbaardere benzine-uitvoering. Een oudere Volvo op LPG met 4 ton op de klok kan nog prima lopen. Door op LPG te tonen heeft ze verder bovendien ¤2300 per jaar extra budget voor reparaties :+. Voordat dat eruit is ben je een eind verder.
Met haar geld is het gewoon zo:
Je hebt veel pech met een benzineauto en geeft nogmaals 1700¤ per jaar uit aan onderhoud (echt ziek veel betreffend die Megane)
Je hebt geluk met de benzineauto en de kosten blijven binnen de perken.
Je hebt pech met de LPG auto, maar om quitte te staan met benzine heb je sowieso ¤2300 'extra' om uit te geven..
Je hebt geluk met de LPG auto en rijdt spotgoedkoop.

Volvo's zijn bij 3 ton net ingereden, verder zouden mensen eens niet zo bang moeten worden van hoge km standen..

Juist benzine uitvoeringen zijn met haar eisen duurder in aanschaf. LPG auto's zijn goedkoop omdat iedereen bang is voor de hoge km stand, waardoor je erg goedkoop een vrij probleemloze auto kunt hebben.
Ik begrijp even niet waar je nu de aanname vandaan haalt dat een auto op benzine minder betrouwbaar zou zijn dan een auto op LPG.

Daarnaast is LPG in mijn ogen niet iets magisch waardoor een auto opeens veel meer kilometers kan maken.

Wat betreft het Volvo voorbeeld dat je aandraagt: ik heb inderdaad veel oudere Volvo's gezien met een hoge kilometerstand. Maar dat betekent toch niet automatisch dat iedere auto op LPG met een hoge kilometerstand een goede koop is? Onze vorige auto konden we wegbrengen bij 250K, al was dat er een op benzine.

Daarbij komt ook nog dat de meeste Volvo's niet in dezelfde MRB klasse vallen als waarin de TS nu een auto zoekt.

Kun je misschien een voorbeeld aandragen dat past binnen de eisen van de TS?
  woensdag 18 november 2015 @ 09:24:38 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157642081
Het getuigt überhaupt al niet van realisme dat je met die eisen en in die prijsklasse een goede auto zou kunnen vinden, zeker niet als noob, en zeker niet op korte termijn.

Zoiets moet je mazzel mee hebben en tegenaan lopen, je kunt niet verwachten dat het op ieder gewenst moment beschikbaar is, en dat is nou net het probleem, er wordt kennelijk wel verwacht dat er per direct auto's beschikbaar zijn die aan alle eisen voldoen en in de prijsklasse vallen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157642476
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 09:07 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Ik begrijp even niet waar je nu de aanname vandaan haalt dat een auto op benzine minder betrouwbaar zou zijn dan een auto op LPG.

Daarnaast is LPG in mijn ogen niet iets magisch waardoor een auto opeens veel meer kilometers kan maken.

Wat betreft het Volvo voorbeeld dat je aandraagt: ik heb inderdaad veel oudere Volvo's gezien met een hoge kilometerstand. Maar dat betekent toch niet automatisch dat iedere auto op LPG met een hoge kilometerstand een goede koop is? Onze vorige auto konden we wegbrengen bij 250K, al was dat er een op benzine.

Daarbij komt ook nog dat de meeste Volvo's niet in dezelfde MRB klasse vallen als waarin de TS nu een auto zoekt.

Kun je misschien een voorbeeld aandragen dat past binnen de eisen van de TS?
Serieus... Hoe moeilijk is het om iets te begrijpen..
Een onbetrouwbaar benzinemodel is bv een oude Renault. Een betrouwbare gasauto is bv een Volvo V70.
Auto's op LPG zijn vaak gereden op de snelweg, is beter voor de motor. Daarnaast zijn LPG auto's vaak luxer omdat de bestuurder ervan vaak lang in de auto moest zitten, dus wat comfort wilde. Dus meer kans op leuke opties.
Ja, niet elke auto kan goed tegen LPG, maar dat is allemaal op internet wel te vinden..

Als je een auto na 250k kunt wegbrengen heb je er imo niet goed voor gezorgd. Dat kan tegenwoordig veel langer. Tenzij het een Mazda RX7 of 8 is, of een Smart..

Als laatste, wat boeit ¤50-80 extra mrb per maand als je ¤250 aan brandstof bespaart?! :').
Ik heb al LPG auto's aangedragen hier en in het vorige deel. Geen zin om er nog meer te zoeken..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_157642901
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2015 09:57 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Serieus... Hoe moeilijk is het om iets te begrijpen..
Een onbetrouwbaar benzinemodel is bv een oude Renault. Een betrouwbare gasauto is bv een Volvo V70.
Auto's op LPG zijn vaak gereden op de snelweg, is beter voor de motor. Daarnaast zijn LPG auto's vaak luxer omdat de bestuurder ervan vaak lang in de auto moest zitten, dus wat comfort wilde. Dus meer kans op leuke opties.
Ja, niet elke auto kan goed tegen LPG, maar dat is allemaal op internet wel te vinden..

Als je een auto na 250k kunt wegbrengen heb je er imo niet goed voor gezorgd. Dat kan tegenwoordig veel langer. Tenzij het een Mazda RX7 of 8 is, of een Smart..

Als laatste, wat boeit ¤50-80 extra mrb per maand als je ¤250 aan brandstof bespaart?! :').
Ik heb al LPG auto's aangedragen hier en in het vorige deel. Geen zin om er nog meer te zoeken..
Het probleem is dus day je er niet mee door de kanaaltunnel komt en de TS wilt persee met haar eigen waggie door de kanaaltunnel. Het is dus zinloos de TS aan te blijven bieden.
  woensdag 18 november 2015 @ 10:32:45 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157642959
Moet ik wel zeggen dat als ik op Autotrack zoek (voor TS) dat ik dan (behalve NAP) ook "onderhoudsboekjes" aanvink, juist omdat TS zo gespitst is op het onderhoud, en dan komt er in de prijsklasse tot ¤ 2.000 ook gewoon niets op diesel of LPG boven water....

Overigens zoek ik voor mezelf ook altijd op NAP en met onderhoudsboekje, want een Saab zonder onderhoudsboekje is min of meer ongewenst.

Edit: ik beperk de zoektocht ook nog tot een kmstand van 220.000... want die hokjes waar TS nog 3 tot 5 jaar 35.000 km per jaar mee wil rijden halen de 400.000 meestal niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157643407
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 10:32 schreef Leandra het volgende:
Moet ik wel zeggen dat als ik op Autotrack zoek (voor TS) dat ik dan (behalve NAP) ook "onderhoudsboekjes" aanvink, juist omdat TS zo gespitst is op het onderhoud, en dan komt er in de prijsklasse tot ¤ 2.000 ook gewoon niets op diesel of LPG boven water....

Overigens zoek ik voor mezelf ook altijd op NAP en met onderhoudsboekje, want een Saab zonder onderhoudsboekje is min of meer ongewenst.

Edit: ik beperk de zoektocht ook nog tot een kmstand van 220.000... want die hokjes waar TS nog 3 tot 5 jaar 35.000 km per jaar mee wil rijden halen de 400.000 meestal niet.
In een onderhoudsboekje kan iedereen stempels zetten. Bij een jonge auto, waarbij je dit bij de dealer kunt nachecken relevant. Bij zo een oude waggie...
  woensdag 18 november 2015 @ 11:06:03 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157643545
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 10:59 schreef vaduz het volgende:

[..]

In een onderhoudsboekje kan iedereen stempels zetten. Bij een jonge auto, waarbij je dit bij de dealer kunt nachecken relevant. Bij zo een oude waggie...
Dat kan wel zijn, maar als die stempels er niet zijn heb je al helemaal geen reden om aan te nemen dat dat onderhoud gepleegd is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157643574
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 10:59 schreef vaduz het volgende:

[..]

In een onderhoudsboekje kan iedereen stempels zetten. Bij een jonge auto, waarbij je dit bij de dealer kunt nachecken relevant. Bij zo een oude waggie...
idd, ik had ook eens een auto waarbij toen ik hem kocht heel trots de stempels werden getoond. Echter toen ik hem kocht bij km-stand 140000 met alleen olieverversing werd daar ook een stempel voor gezet zijnde een complete 160K-onderhoudsbeurt. Dan ga je wel vraagtekens zetten bij die andere stempels.

Die stempels zou ik bij wat oudere auto's die niet meer door de oorspronkelijke dealer onderhouden zijn dus niet te serieus nemen... Let vnl. op of de distributieriem aan vervanging toe is. Verder vind ik de staat van het interieur ook altijd wel een goede maatstaf. Bij vorige eigenaren die netjes met het interieur om zijn gegaan zijn die mogelijk ook netter met de auto en onderhoud omgegaan.
  woensdag 18 november 2015 @ 11:11:19 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157643638
Het boekje bij deze auto lijkt me overigens wel weer correct, al was het alleen al omdat gedurende de stempels de naam van het onderhoudsbedrijf verandert (en het adres hetzelfde blijft), en de vorige eigenaar de auto van februari 2001 tot september 2015 heeft gehad.

http://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/v40/14157442

Als ik interesse in die auto had zou ik desnoods het bedrijf waar hij 14 jaar in onderhoud lijkt te zijn geweest even opbellen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157645080
Iedereen die zegt dat een oude Volvo op LPG met een hoge km-stand niet erg is: ik geloof best dat de motor ervan misschien wel de 500k kan halen, maar niemand hier heeft het over de automaatbak. Die halen vaak niet de 500k. Wat heb je dan aan een auto met oersterke motor waarvan de versnellingsbak stuk is? :{

Ik snap ergens niet helemaal waarom iedereen zo tegen Franse auto's is. Het comfort is goed en mijn vorige heeft toch wel de 380k gehaald met originele motor en bak. Als hij niet v/d dijk af was gegaan haalde hij vast ook de 400k.

Maar nee, het zijn per se de Volvo's met hoge km-standen die betrouwbaar zijn. Of Aziaten en dan ook per se de types waarvan het zitcomfort nergens naar is :{


Als ik nog eens kijk naar het onderhoud van mijn vorige Renault, zie ik eigenlijk helemaal geen gekke dingen. De dure rekeningen waren vooral:
- Druksolenoids automaat (productiefout)
- Banden
- Distributieriem
- Remmerij
- Radiator
- Dynamo
- Schokbrekers
- Wiellagers
- Motorsteun
- Uitlaatspruitstuk (waar de katalysator en lambda-sensor ook in zat)
- Enkele sensortjes

Het zijn eigenlijk allemaal dingen die ook voor kunnen komen bij andere merken auto's van die leeftijd. Of willen jullie zeggen dat van een Volvo de banden nooit slijten, de schokbrekers en wiellagers nooit kapot kunnen, de radiator nooit lek kan raken en de remmerij nooit slijt? :{

Voor de rest ging de Renault altijd op tijd, elke 20k, naar de garage voor een onderhoudsbeurt waarbij zaken als vloeistoffen, bougies en filtertjes werden vervangen volgens schema. Dat kost ook geld. Maar onderhoud moet voor elk willekeurig automerk ook gedaan worden, het is niet zo dat een Volvo 100k kan rijden zonder onderhoud...
pi_157645765
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 12:22 schreef Fien1989 het volgende:
Iedereen die zegt dat een oude Volvo op LPG met een hoge km-stand niet erg is: ik geloof best dat de motor ervan misschien wel de 500k kan halen, maar niemand hier heeft het over de automaatbak. Die halen vaak niet de 500k. Wat heb je dan aan een auto met oersterke motor waarvan de versnellingsbak stuk is? :{

Ik snap ergens niet helemaal waarom iedereen zo tegen Franse auto's is. Het comfort is goed en mijn vorige heeft toch wel de 380k gehaald met originele motor en bak. Als hij niet v/d dijk af was gegaan haalde hij vast ook de 400k.

Maar nee, het zijn per se de Volvo's met hoge km-standen die betrouwbaar zijn. Of Aziaten en dan ook per se de types waarvan het zitcomfort nergens naar is :{


Als ik nog eens kijk naar het onderhoud van mijn vorige Renault, zie ik eigenlijk helemaal geen gekke dingen. De dure rekeningen waren vooral:
- Druksolenoids automaat (productiefout)
- Banden
- Distributieriem
- Remmerij
- Radiator
- Dynamo
- Schokbrekers
- Wiellagers
- Motorsteun
- Uitlaatspruitstuk (waar de katalysator en lambda-sensor ook in zat)
- Enkele sensortjes

Het zijn eigenlijk allemaal dingen die ook voor kunnen komen bij andere merken auto's van die leeftijd. Of willen jullie zeggen dat van een Volvo de banden nooit slijten, de schokbrekers en wiellagers nooit kapot kunnen, de radiator nooit lek kan raken en de remmerij nooit slijt? :{

Voor de rest ging de Renault altijd op tijd, elke 20k, naar de garage voor een onderhoudsbeurt waarbij zaken als vloeistoffen, bougies en filtertjes werden vervangen volgens schema. Dat kost ook geld. Maar onderhoud moet voor elk willekeurig automerk ook gedaan worden, het is niet zo dat een Volvo 100k kan rijden zonder onderhoud...
Ja, ook een volvo moet ondehouden worden, maar het verschil is duidelijk te merken, zelfs als auto's van verschillende merken technisch gelijk zijn. Je kent wel de Aygo/C1/107. Die lijken veel op elkaar, maar ik heb de plaatselijke autoboer horen zeggen dat de Aygo iets beter in elkaar zit dan een 107 of C1, gewoon net iets andere materialen, dikkere lak, dat soort dingetjes. Niet dat een Renault standaard niet goed is (mijn Renooit Seniel rijdt als een zonnetje, en op een paar dingetjes na heb ik er nauwelijks problemen mee gehad, waarschijnlijk een gelukje, maar mijn vertrouwen in Renault is gewoon goed), maar je hebt eenmaal merken die gemiddeld kwalitatief een stuk beter zijn.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_157647527
Ik kreeg net een telefoontje v/d verkoper van de Megane station:
- De sleepring bij het stuur was inderdaad versleten.
- De airbag-storingslamp (zijn er eigenlijk 2, want er is ook een SERV-lampje wat samen brand) wat door de vorige eigenaar met kit dichtgemaakt was zodat je 'm niet kon zien :{

Hij heeft nu de sleepring vervangen en het airbag-lampje schoongemaakt/gerepareerd, die zou volgens hem weer werken.

De SERV-lamp kon hij echter niet meer herstellen, zei hij, omdat bij het verwijderen v/d kit het LED'tje stuk is gegaan.

Maar goed, de SERV-lamp is volgens mij niet heel belangrijk. Die brand volgens de documentatie altijd i.c.m. de airbag of ABS storingslamp om aan te geven dat binnenkort bij de garage moet worden langsgegaan, hij brandt nooit op zichzelf. Er is verder geen onderhouds-interval-teller aan gekoppeld of zo, dus in principe mis je niks zonder de SERV-lamp, als de airbag en ABS lampen het doen. Vanzelf kapotgaan zullen ze verder niet zo snel, het zijn SMD LED's, van wat ik weet.

[ Bericht 2% gewijzigd door Fien1989 op 18-11-2015 14:27:30 ]
pi_157648113
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2015 12:53 schreef Ridocar het volgende:

[..]

.... Je kent wel de Aygo/C1/107. Die lijken veel op elkaar, maar ik heb de plaatselijke autoboer horen zeggen dat de Aygo iets beter in elkaar zit dan een 107 of C1, gewoon net iets andere materialen, dikkere lak, dat soort dingetjes. ...
Onzin verhaal, worden op een en dezelfde lijn geproduceert met dezelfde onderdelen. Verschil zit hem echt alleen in uiterlijk, prijs en garantievoorwaarden.
pi_157648984
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 12:22 schreef Fien1989 het volgende:
Iedereen die zegt dat een oude Volvo op LPG met een hoge km-stand niet erg is: ik geloof best dat de motor ervan misschien wel de 500k kan halen, maar niemand hier heeft het over de automaatbak. Die halen vaak niet de 500k. Wat heb je dan aan een auto met oersterke motor waarvan de versnellingsbak stuk is? :{

Ik snap ergens niet helemaal waarom iedereen zo tegen Franse auto's is. Het comfort is goed en mijn vorige heeft toch wel de 380k gehaald met originele motor en bak. Als hij niet v/d dijk af was gegaan haalde hij vast ook de 400k.

Maar nee, het zijn per se de Volvo's met hoge km-standen die betrouwbaar zijn. Of Aziaten en dan ook per se de types waarvan het zitcomfort nergens naar is :{


Als ik nog eens kijk naar het onderhoud van mijn vorige Renault, zie ik eigenlijk helemaal geen gekke dingen. De dure rekeningen waren vooral:
- Druksolenoids automaat (productiefout)
- Banden
- Distributieriem
- Remmerij
- Radiator
- Dynamo
- Schokbrekers
- Wiellagers
- Motorsteun
- Uitlaatspruitstuk (waar de katalysator en lambda-sensor ook in zat)
- Enkele sensortjes

Het zijn eigenlijk allemaal dingen die ook voor kunnen komen bij andere merken auto's van die leeftijd. Of willen jullie zeggen dat van een Volvo de banden nooit slijten, de schokbrekers en wiellagers nooit kapot kunnen, de radiator nooit lek kan raken en de remmerij nooit slijt? :{

Voor de rest ging de Renault altijd op tijd, elke 20k, naar de garage voor een onderhoudsbeurt waarbij zaken als vloeistoffen, bougies en filtertjes werden vervangen volgens schema. Dat kost ook geld. Maar onderhoud moet voor elk willekeurig automerk ook gedaan worden, het is niet zo dat een Volvo 100k kan rijden zonder onderhoud...
wel lekker kort door de bocht he ? ;) :O

iedere auto heeft onderhoud nodig.
feit is dat een volvo met een ouderwetse 5 cilinder heel erg goed rijdt op LPG, ook ver na de 5ton.

ik heb ook een BMW gehad, 525TDS automaat (diesel...) heerlijk om in te rijden. had hem gekocht met bijna 4ton op de teller en geen centje pijn. regulier onderhoud verder nooit echt wat aan gehad. mja moest weg want werd toch iets te duur in de vaste lasten :N -O-

kwestie van onderhoud en ik blijf er bij dat een grote motor uiteindelijk veel beter is aangezien die dan relatief gezien minder te doen heeft en daardoor dus ook langer mee gaat als die gloednieuwe 1.4 turbo pruttels die tot het uiterste geperst worden om alsnog vooruit te komen.
pi_157649270
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 12:22 schreef Fien1989 het volgende:
Als ik nog eens kijk naar het onderhoud van mijn vorige Renault, zie ik eigenlijk helemaal geen gekke dingen. De dure rekeningen waren vooral:
- Druksolenoids automaat (productiefout)
- Banden
- Distributieriem
- Remmerij
- Radiator
- Dynamo
- Schokbrekers
- Wiellagers
- Motorsteun
- Uitlaatspruitstuk (waar de katalysator en lambda-sensor ook in zat)
- Enkele sensortjes

Voor de rest ging de Renault altijd op tijd, elke 20k, naar de garage voor een onderhoudsbeurt waarbij zaken als vloeistoffen, bougies en filtertjes werden vervangen volgens schema. Dat kost ook geld. Maar onderhoud moet voor elk willekeurig automerk ook gedaan worden, het is niet zo dat een Volvo 100k kan rijden zonder onderhoud...
Maarreh... waar liet jij die Megane altijd onder houden Fien ?
Bij een Renault dealer, universeel garage ?
Bij de Turkse garage om de hoek (sorry Turqauz52 ;) ) kan dat misschien wel veel goedkoper, of een automonteur die in zijn vrije tijd aan auto`s sleutelt.

Ik heb zelf trouwens een keer een Renault Laguna type 1 gehad van 1997, daar heb ik 100.000 bij op gezet, mankeerde nooit wat aan, behalve slijtage delen als remmen en banden natuurlijk.

Maar ik vind dat als je in die prijsklasse gaat shoppen dat je dan eigenlijk ook niet moet mekkeren over een krasje, vlekje of deukje.
Auto`s die dat niet hebben zijn eigenlijk de speld in de hooiberg, of eenhoorn.

Toen ik die Laguna kocht zat er een klein scheurtje in de voorruit, op een gegeven moment scheurde dat door tot over de gehele breedte van de ruit.
Het mocht van de APK en aangezien ik alleen WA verzekerd was betaalde de verzekering niks, jarenlang zo rondgereden.
Ik heb nu een Astra diesel van 2009, gekocht voor ¤4100, is een ex defensie auto en er zit een deukje in de achterklep (station), lekker boeiend. :6
pi_157649507
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 15:27 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

wel lekker kort door de bocht he ? ;) :O

iedere auto heeft onderhoud nodig.
feit is dat een volvo met een ouderwetse 5 cilinder heel erg goed rijdt op LPG, ook ver na de 5ton.

ik heb ook een BMW gehad, 525TDS automaat (diesel...) heerlijk om in te rijden. had hem gekocht met bijna 4ton op de teller en geen centje pijn. regulier onderhoud verder nooit echt wat aan gehad. mja moest weg want werd toch iets te duur in de vaste lasten :N -O-

kwestie van onderhoud en ik blijf er bij dat een grote motor uiteindelijk veel beter is aangezien die dan relatief gezien minder te doen heeft en daardoor dus ook langer mee gaat als die gloednieuwe 1.4 turbo pruttels die tot het uiterste geperst worden om alsnog vooruit te komen.
Wat ik al zei... ik geloof best dat die motoren het best redden. Maar de automaatbakken, die zijn vaak minder langlevend dan de motor :{ Op allerlei forums is zat te vinden over Volvo automaten met storingen en bakken die gereviseerd moeten worden. Net als alle andere merken automaten :{

Nogmaals, de motor zal best goed zijn, maar de rest van de auto slijt wel gewoon. Zoals schokbrekers, motorsteunen en vooral ook het interieur.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 15:38 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Maarreh... waar liet jij die Megane altijd onder houden Fien ?
Bij een Renault dealer, universeel garage ?
Bij de Turkse garage om de hoek (sorry Turqauz52 ;) ) kan dat misschien wel veel goedkoper, of een automonteur die in zijn vrije tijd aan auto`s sleutelt.

Ik heb zelf trouwens een keer een Renault Laguna type 1 gehad van 1997, daar heb ik 100.000 bij op gezet, mankeerde nooit wat aan, behalve slijtage delen als remmen en banden natuurlijk.

Maar ik vind dat als je in die prijsklasse gaat shoppen dat je dan eigenlijk ook niet moet mekkeren over een krasje, vlekje of deukje.
Auto`s die dat niet hebben zijn eigenlijk de speld in de hooiberg, of eenhoorn.

Toen ik die Laguna kocht zat er een klein scheurtje in de voorruit, op een gegeven moment scheurde dat door tot over de gehele breedte van de ruit.
Het mocht van de APK en aangezien ik alleen WA verzekerd was betaalde de verzekering niks, jarenlang zo rondgereden.
Ik heb nu een Astra diesel van 2009, gekocht voor ¤4100, is een ex defensie auto en er zit een deukje in de achterklep (station), lekker boeiend. :6
Ik liet de Megane onderhouden bij een monteur die in zijn vrije tijd sleutelde. En enkele kleine dingen bij de merkdealer laten doen en de solenoids bij een universele automaat-specialist. En banden bij een bandenboer.

Ik klaag ook niet over een krasje of een vlekje, daar heb ik ook geen auto op afgewezen. Sterker nog: de Megane station die ik nu potentieel ga kopen is wat dat betreft ook niet perfect.

Maar wat ik niet wil zijn serieuze deuken in het ijzer v/d carrosserie, voor zover ik ze kan zien. Die roesten namelijk na een tijdje, is mijn ervaring. Als er geen keuze is, oké. Maar als er een andere is zonder duidelijk zichtbare deuk in het ijzer, dan ga ik natuurlijk niet expres die ene met deuk kopen :P
pi_157649702
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 15:49 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Wat ik al zei... ik geloof best dat die motoren het best redden. Maar de automaatbakken, die zijn vaak minder langlevend dan de motor :{ Op allerlei forums is zat te vinden over Volvo automaten met storingen en bakken die gereviseerd moeten worden. Net als alle andere merken automaten :{

Nogmaals, de motor zal best goed zijn, maar de rest van de auto slijt wel gewoon. Zoals schokbrekers, motorsteunen en vooral ook het interieur.

alles slijt, maar er zit wel verschil in hoe snel, alles wat je noemt, behalve het intrieur, valt toch gewoon onder normaal onderhoud ?

die bmw die ik heb weg moeten doen had ook nog geen centje pijn in de versnellingsbak, als je die ook maar volgens het boekje de olie laat verversen.

verder denk ik dat je altijd de kwaliteit krijgt die je er voor (wilt) betaald. kwaliteit is nou eenmaal duur.

maar ik hoop dat je een goede keuze maakt, blijft altijd een beetje een gok helaas.
weet je al wat je doet met die megane station?
  woensdag 18 november 2015 @ 16:01:37 #113
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_157649758
Ga je nu voor de Megane?
  woensdag 18 november 2015 @ 16:03:15 #114
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157649793
Volgens mij had Fien gisteren al min of meer met de verkoper afgesproken dat ze de auto zou kopen als hij de lampjes zou fixen....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157649976
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 16:03 schreef Leandra het volgende:
Volgens mij had Fien gisteren al min of meer met de verkoper afgesproken dat ze de auto zou kopen als hij de lampjes zou fixen....
Daarna had iemand gepost dat er mogelijk weleens problemen met de afstelling van de motor zouden kunnen zijn. Ik weet niet of de TS dat nog meeneemt in haar overwegingen.
pi_157650455
Fien heb je al eens gedacht aan een nissan micra met CVT automaat, dat is echt top.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_157651138
Die Megane koop ik als de storing in het airbag-systeem incl. het lampje is verholpen, had ik afgesproken met de verkoper :{

Hij belde me vanmiddag dat het gerepareerd was, maar dat de tellerbak nog in elkaar moet worden gezet. Hij zou me aan het einde v/d dag nog terugbellen of dat goed is gegaan.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 16:11 schreef vaduz het volgende:

[..]

Daarna had iemand gepost dat er mogelijk weleens problemen met de afstelling van de motor zouden kunnen zijn. Ik weet niet of de TS dat nog meeneemt in haar overwegingen.
Er werd alleen gezegd dat het niet goed was dat de motor al warm gedraaid omdat het problemen kon verbergen.

Ik ga dus als ik terugga, vragen of ze 'm koud kunnen laten tot ik kom. Als er dan nog niks vreemds te horen/merken is, zie ik eigenlijk geen redenen waarom ik 'm niet moet kopen.

Natuurlijk, ze kunnen 'm alsnog "stiekem" warm gedraaid hebben. Maar dat verwacht ik niet. En verder... de motor is hetzelfde als wat er in mijn vorige Renault zat... en staat niet bekend als probleem-motor.. ook geen problemen mee gehad in mijn vorige Renault. Ik vertrouw die motor eigenlijk best wel.

quote:
7s.gif Op woensdag 18 november 2015 16:32 schreef wolfrolf het volgende:
Fien heb je al eens gedacht aan een nissan micra met CVT automaat, dat is echt top.
:N
pi_157651581
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 17:01 schreef Fien1989 het volgende:

:N
wat een onzinreply sjeesh

die wagens zijn niet stuk te krijgen en zijn nog zuinig ook

bovendien licht en dus lage wegenbelassting jeweet
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_157651617
Let trouwens wel op, onderhoud is om de 30.000km, niet om de 20.000km

Kan anders wel een onderhoudschema voor je regelen, wat Renault voorschrijft bij hoeveel kilometers of jaren zeggen maar.
Dat
pi_157652000
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 17:19 schreef Kanjer het volgende:
Let trouwens wel op, onderhoud is om de 30.000km, niet om de 20.000km

Kan anders wel een onderhoudschema voor je regelen, wat Renault voorschrijft bij hoeveel kilometers of jaren zeggen maar.
Dat
Weet je dat heel zeker? Ik had dit als onderhoudsschema aangehouden, stond in Autodata:

Motorolie/oliefilter/interieurfilter 20.000km / 1 jaar
Luchtfilter/bougies 40.000km
Brandstoffilter 60.000km
Remvloeistof 60.000km / 4 jaar
Koelvloeistof 120.000km / 4 jaar
Distributieriem+toebehoren 120.000km / 5 jaar

Voor de Mégane phase 2.

Dus dit klopt niet? :{ ;(

quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 17:17 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

wat een onzinreply sjeesh

die wagens zijn niet stuk te krijgen en zijn nog zuinig ook

bovendien licht en dus lage wegenbelassting jeweet
Dat ze zuinig en goedkoop zijn, weet ik. Maar voor de rest voldoen ze niet echt aan de eisen v/d start-post :P Op enkele exemplaren na, zijn het qua opties vaak erg kale auto's. En zeg nou zelf... zo'n Micra is wel èrg klein als ik een Mégane gewend ben. Totaal geen laadruimte.

En ook zitcomfort valt tegen. M'n buurjongen heeft er eentje, van rond '00, wel handgeschakeld. Het is een heel minimaal auto'tje, niet eentje waar je met plezier even 6 uur per dag in zit :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')