Da's nogal NIET in mijn buurt. Wordt dus niks vrees ik.quote:Op dinsdag 17 november 2015 12:11 schreef Fien1989 het volgende:
Ik woon in Rotterdam. Ik ga straks al naar Zwolle om die Renault te bezichtigen. Als dat niks wordt zie ik daarna wel weer
Vergeet niet dat treinreis heen, proefrit, en dan treinreis terug ook aardig wat tijd in beslag neemt.quote:Op dinsdag 17 november 2015 16:22 schreef eXplorer1 het volgende:
TS reageert even niet meer, zou ze met de auto overgeschreven en wel naar huis rijden
Context is wel belangrijk...quote:Op dinsdag 17 november 2015 13:15 schreef Gambolputty het volgende:
Volgens de Pannenstatistik van de ADAC is de Megane van bouwjaar 2002 zo'n beetje de onbetrouwbaarste auto, alleen de Laguna is nog erger :-)
Ben heel benieuwd.
[ afbeelding ]
Als een verkoper de auto al voor je warmgedraaid heeft, in dit geval door je er mee op te halen, klopt er iets niet. Dit is een bekende truc als een auto slecht start door gebrek aan compressie. Koud start de auto dan heeel slecht, maar als de motor eenmaal goed warm is start hij prima. Ook veel getik en gerammel met bv klepspeling hoor je veel minder als de motor warm is en des te meer wanneer de motor koud is. Kijk dus uit wat je doet, mocht je nogmaals gaan, eis dan een proefrit met koude motor, dus zonder dat de auto al voor je gestart is.quote:Op dinsdag 17 november 2015 19:05 schreef Fien1989 het volgende:
Ik ben weer in de trein onderweg naar huis. Ik heb de auto nog niet gekocht. Misschien morgen wel, mits de verkoper een bepaalde reparatie wil uitvoeren.
De auto zelf reed prima. Twee ritten mee gemaakt. Ik werd door de verkoper met de Megane opgehaald bij het station. Nadat hij een tijdje gereden had mocht in zelf rijden. Daarna terug naar de garage werd ik even alleen gelaten zodat ik de auto zelf kon bekijken.
De auto zag er eigenlijk prima uit. Alleen paar krasjes rechtsachter bij de bumper. En dus linksachter dat de bumper niet helemaal goed zit, maar het leek geen echte aanrijdingsschade te zijn. Ook even met m'n hoofd daaronder gekeken, leek geen schade te hebben.
Velgen hebben stoeprand-schade, maar niet erger dan mijn vorige auto.
Het interieur zag er best netjes uit. Hoewel een paar kleine plekjes op de deurbekleding en de passagierstoel. Maar goed, voor een auto van deze prijs geen klaagpunt.
Banden zijn oké, hoewel dus geen A-merk banden.
De motor liep wel goed, geen rare geluiden gehoord. Ook even de olie en de koelvloeistof bekeken... er was geen mayonaise-vorming i.i.g.
Starten deed hij meteen, klonk niet gek of zo.
De airco werkt. En de elektrische dingen als deurvergrendeling, ramen en spiegels ook.
Ook even de dashboard-lampen bekeken... leek prima in orde. Ik miste alleen een airbag-lamp, die ging nooit aan. Later meer erover.
Na het bekijken ging ik zelfstandig een proefrit maken. Hij reed prima. Geen rare geluiden, stuur blijft recht bij loslaten tijdens rijden/remmen en de automaat schakelt vloeiend. Iets vloeiender dan mijn vorige Renault zelfs, vooral als hij bij 50 in de 4 gaat. Kickdown ook een paar keer getest, geen problemen.
Ik heb wel even de 100km/u aangetikt, tot zover geen trillingen in het stuur. Maar echt de snelweg op ging niet, er stond een file.
Tot zover zou ik 'm eigenlijk zo kopen. Het enige wat me zorgen baarde was het airbag-lampje wat nooit aan ging (wetende dat het LED's zijn die niet snel stuk gaan). Dus ik ging het vragen aan de verkoper.
Hij wist er niks van, ook niet erop gelet. Ik zei dat ik het zo niet vertrouwde. Hij liet 'm toen uitlezen door een monteur. Daaruit kwamen 2 storingscodes tevoorschijn:
- Circuit stuurairbag
- Bedrading storingslamp
De monteur had de stuurairbag vervangen, maar beide storingen bleven. Vermoedelijk is de sleepring bij het stuur niet goed meer en heeft de vorige eigenaar de bedrading v/h lampje losgemaakt. Maar het was ondertussen sluitingstijd, dus kon er niet meer naar gekeken worden.
De verkoper deed toen een voorstel dat ik 'm zo mee kon krijgen voor een lagere prijs of hij gaat het morgen proberen te repareren zonder prijsverhoging.
Ik heb toen ervoor gekozen om 'm te laten repareren waarna ook het lampje moet werken en ik mee moet kunnen kijken op de CAN-Clip dat de storing daadwerkelijk opgelost is.
Dat vond hij prima en hij laat het morgen weten of de reparatie is gelukt. Zo ja, koop ik 'm. Zo niet, koop ik 'm niet. Ik wil geen auto waarvan de airbags het niet meer doen.
Zal hij dan opeens heel slecht lopen?quote:Op dinsdag 17 november 2015 19:19 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Als een verkoper de auto al voor je warmgedraaid heeft, in dit geval door je er mee op te halen, klopt er iets niet. Dit is een bekende truc als een auto slecht start door gebrek aan compressie. Koud start de auto dan heeel slecht, maar als de motor eenmaal goed warm is start hij prima. Ook veel getik en gerammel met bv klepspeling hoor je veel minder als de motor warm is en des te meer wanneer de motor koud is. Kijk dus uit wat je doet, mocht je nogmaals gaan, eis dan een proefrit met koude motor, dus zonder dat de auto al voor je gestart is.
Die airbag... ik denk eigenlijk persoonlijk niet dat hij bij deze ooit is uitgeklapt geweest door een aanrijding. Want de storing bij het uitlezen was alleen de stuurairbag, terwijl bij uitklappen ook de passagier-airbag aan gaat.quote:Op dinsdag 17 november 2015 20:36 schreef Fer het volgende:
Die ouwe Renault blokjes zijn best goed hoor, om die perse oud te starten. Maar dat met die airbag, doet mij ergens aan denken.
Tijd geleden was hier een ongeluk met een Megane 2 (nieuwere type dus) berijder in het ziekenhuis. Op de foto's was duidelijk te zien dat de hele voorkant in puin lag, maar de airbags niet afgegaan waren. Vraag mij af hoe vaak ermee gesjoemeld wordt.
Klinkt mij wel logisch.quote:Op dinsdag 17 november 2015 20:50 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Zal hij dan opeens heel slecht lopen?
Toen ik onder de motorkap keek was het ijzer v/h blok nog wel aanraakbaar, was dus nog lang niet helemaal warm. Het ritje naar het station was zo'n 4km door de stad. Zal het al veel uitmaken?
Ik kan 'm morgen wel vragen om me op te halen met een andere auto, maar ik kan verder waarschijnlijk niet voorkomen dat hij de auto eerder heeft gestart
[..]
Die airbag... ik denk eigenlijk persoonlijk niet dat hij bij deze ooit is uitgeklapt geweest door een aanrijding. Want de storing bij het uitlezen was alleen de stuurairbag, terwijl bij uitklappen ook de passagier-airbag aan gaat.
Het verhaal met die sleepring klinkt op zich niet ongeloofwaardig in mijn ogen. Wat er dan met het storingslampje is gebeurt... geen ideeMijn vermoeden is dat de vorige eigenaar het draadje heeft losgehaald zodat hij de auto sneller kwijt kon zonder de storing te verhelpen
Deze verkoper heeft naar eigen zeggen de auto gekocht van een opkoop-bedrijf en heeft er niet op gelet verder. Geen idee of het geloofwaardig is. Volgens de historie heeft de auto hiervoor wel inderdaad een maandje bij een ander garage-bedrijf gestaan.
Elke 10 jaar moeten alle airbags en gordel spanners vervangen worden. Dit zal ook wel niet gedaan zijnquote:Op dinsdag 17 november 2015 20:50 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Zal hij dan opeens heel slecht lopen?
Toen ik onder de motorkap keek was het ijzer v/h blok nog wel aanraakbaar, was dus nog lang niet helemaal warm. Het ritje naar het station was zo'n 4km door de stad. Zal het al veel uitmaken?
Ik kan 'm morgen wel vragen om me op te halen met een andere auto, maar ik kan verder waarschijnlijk niet voorkomen dat hij de auto eerder heeft gestart
[..]
Die airbag... ik denk eigenlijk persoonlijk niet dat hij bij deze ooit is uitgeklapt geweest door een aanrijding. Want de storing bij het uitlezen was alleen de stuurairbag, terwijl bij uitklappen ook de passagier-airbag aan gaat.
Het verhaal met die sleepring klinkt op zich niet ongeloofwaardig in mijn ogen. Wat er dan met het storingslampje is gebeurt... geen ideeMijn vermoeden is dat de vorige eigenaar het draadje heeft losgehaald zodat hij de auto sneller kwijt kon zonder de storing te verhelpen
Deze verkoper heeft naar eigen zeggen de auto gekocht van een opkoop-bedrijf en heeft er niet op gelet verder. Geen idee of het geloofwaardig is. Volgens de historie heeft de auto hiervoor wel inderdaad een maandje bij een ander garage-bedrijf gestaan.
De CAN-clip gaf van wat ik zag alleen een storing "circuit stuurairbag", de zij-airbags (in de stoelen) gaven geen storing. Kan een draadbreuk in de stoel-bedrading een storingscode v/d stuurairbag veroorzaken?quote:Op dinsdag 17 november 2015 20:52 schreef Kanjer het volgende:
Er wil nog wel eens een breuk in de bedrading zitten, onder de voorstoelen.
Als je dat niet weet en je wilt er geen geld aan uitgeven, dan is het controlelampj slopen een voor de hand liggende mogelijkheid.
Ik denk dat dat hier het geval is.
Ik zou het aandurven.
Voor welke prijs mocht je hem meenemen?
Dat denk ik ook niet. En waarschijnlijk bij de meeste auto's ook niet.quote:Op dinsdag 17 november 2015 21:00 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Elke 10 jaar moeten alle airbags en gordel spanners vervangen worden. Dit zal ook wel niet gedaan zijn
Ik word in ieder geval erg argwanend als de auto alvast voorverwarmd is voor een proefrit. Nou ken ik de Renault motoren niet echt goed, maar toch, ik zou het zekere voor het onzekere nemen. En 4 km warmrijden is al voldoende om verschil te maken. Als 1 of meer cylinders weinig compressie heeft/hebben is het veel moeilijker starten naar mate de temperatuur daalt. En het kost je vermogen, omdat niet alle cylinders het volledige vermogen leveren.quote:Op dinsdag 17 november 2015 20:50 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Zal hij dan opeens heel slecht lopen?
Toen ik onder de motorkap keek was het ijzer v/h blok nog wel aanraakbaar, was dus nog lang niet helemaal warm. Het ritje naar het station was zo'n 4km door de stad. Zal het al veel uitmaken?
Ik kan 'm morgen wel vragen om me op te halen met een andere auto, maar ik kan verder waarschijnlijk niet voorkomen dat hij de auto eerder heeft gestart
[..]
Die airbag... ik denk eigenlijk persoonlijk niet dat hij bij deze ooit is uitgeklapt geweest door een aanrijding. Want de storing bij het uitlezen was alleen de stuurairbag, terwijl bij uitklappen ook de passagier-airbag aan gaat.
Het verhaal met die sleepring klinkt op zich niet ongeloofwaardig in mijn ogen. Wat er dan met het storingslampje is gebeurt... geen ideeMijn vermoeden is dat de vorige eigenaar het draadje heeft losgehaald zodat hij de auto sneller kwijt kon zonder de storing te verhelpen
Deze verkoper heeft naar eigen zeggen de auto gekocht van een opkoop-bedrijf en heeft er niet op gelet verder. Geen idee of het geloofwaardig is. Volgens de historie heeft de auto hiervoor wel inderdaad een maandje bij een ander garage-bedrijf gestaan.
Draai een flinke tijd mee in de autobranche, maar deze vraag heb ik nog nooit gekregen van een client.quote:Op dinsdag 17 november 2015 21:00 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Elke 10 jaar moeten alle airbags en gordel spanners vervangen worden. Dit zal ook wel niet gedaan zijn
Is toch echt zo. De client die nieuw een auto koopt, zal daar waarschijnlijk zelf geen 10 jaar in rijden. Daarnaast is dit bij alle airbags zo, dus zelfs als de client hier niet mee content mee is, geeft het geen concurrentievoordeel/nadeel. Mensen die een 10 jaar oude wagen kopen zullen inderdaad geen airbags gaan veranderen, net als dat ze niet al het voorgescheven onderhoud uitvoeren, gezien het vaak aan de middelen daarvoor ontbreekt. Het is politiek echter niet haalbaar om als wetgever te eisen dat mensen aan alle veiligheidssystemen van hun auto onderhoud plegen, daarom is er een minimum geist in de APK. Mensen die veiligheid belangrijk vinden en de bijbehorende financiele middelen hebben, kunnen naast de APK ook de andere veiligheidssystemen onderhouden.quote:Op dinsdag 17 november 2015 21:07 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Draai een flinke tijd mee in de autobranche, maar deze vraag heb ik nog nooit gekregen van een client.
Noch van gehoord in onderhoud schema of feedback van meerdere fabrikanten.
Vele malen te kostbaar om uit te voeren en derhalve als fabrikant niet te verkopen aan een cliënt.
Interessant gegeven, dat ga ik eens uitzoeken, nooit te oud om te leren.quote:Op dinsdag 17 november 2015 21:16 schreef vaduz het volgende:
[..]
Is toch echt zo. De client die nieuw een auto koopt, zal daar waarschijnlijk zelf geen 10 jaar in rijden. Daarnaast is dit bij alle airbags zo, dus zelfs als de client hier niet mee content mee is, geeft het geen concurrentievoordeel/nadeel. Mensen die een 10 jaar oude wagen kopen zullen inderdaad geen airbags gaan veranderen, net als dat ze niet al het voorgescheven onderhoud uitvoeren, gezien het vaak aan de middelen daarvoor ontbreekt. Het is politiek echter niet haalbaar om als wetgever te eisen dat mensen aan alle veiligheidssystemen van hun auto onderhoud plegen, daarom is er een minimum geist in de APK. Mensen die veiligheid belangrijk vinden en de bijbehorende financiele middelen hebben, kunnen naast de APK ook de andere veiligheidssystemen onderhouden.
Nou, kan natuurlijk ook een mooi onderhandelings dingetje zijn als je een auto van 10 jaar of ouder gaat kopen.quote:Op dinsdag 17 november 2015 21:21 schreef Dingest het volgende:
Van gordelspanners wist ik niet, maar ik weet wel dat airbags inderdaad een houdbaarheidsdatum van 10 jaar hebben. Volgens mij is dat vooral de duur waarop de fabrikant garantie geeft dat ze blijven werken. Al heb ik ook nog nooit gehoord dat iemand die dingen ook daadwerkelijk om die reden vervangen heeft![]()
Nou moet ik zeggen dat ik er niet warm of koud van wordt, aangezien de meeste van mijn auto's geen airbags hebben/hadden. Maar als je net een dijk bent afgeknikkerd met je vorige bak kan ik mij voorstellen dat je het fijn vindt als ze er wel inzitten en werken
Mij dunkt dat het Beun de Haas aan zijn anus zal oxideren als je begint over de houdbaarheidsdatum van de airbags.quote:Op dinsdag 17 november 2015 21:31 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Nou, kan natuurlijk ook een mooi onderhandelings dingetje zijn als je een auto van 10 jaar of ouder gaat kopen.
Klopt maar enig realisme is wel op zijn plaats.quote:Op maandag 16 november 2015 22:38 schreef vannelle het volgende:
[..]
Helemaal prima maar het gaat niet om jouw wensen.
TS is vrouw, daarom.quote:Op dinsdag 17 november 2015 16:37 schreef FransDeens het volgende:
Ik begrijp niet dat hier zoveel behoefte is om tegen TS te zeuren
Niet echt, aangezien hier op deze manier mee omgaan de standaard is in de markt.quote:Op dinsdag 17 november 2015 21:31 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Nou, kan natuurlijk ook een mooi onderhandelings dingetje zijn als je een auto van 10 jaar of ouder gaat kopen.
Duh...quote:Op dinsdag 17 november 2015 21:35 schreef vaduz het volgende:
[..]
Mij dunkt dat het Beun de Haas aan zijn anus zal oxideren als je begint over de houdbaarheidsdatum van de airbags.
Niet zo serieus nemen!quote:Op dinsdag 17 november 2015 21:38 schreef Dingest het volgende:
[..]
Niet echt, aangezien hier op deze manier mee omgaan de standaard is in de markt.
Andersom zou het in theorie wel werken; als je aan kunt tonen dat ze na 10 jaar vervangen zijn meer voor de auto vragen. In de praktijk verwacht ik van niet, want bijna geen enkele autokoper kent die termijn of zal zich er druk over maken en dan meer willen neerleggen voor die auto. De meeste kopers zullen het zelfs wantrouwen ('dan heeft hij vast een aanrijding gehad').
Alleen bij top-onderhouden exoten - categorie supercars en zo - zie ik er een potentiële meerwaarde van in
De oudere stokbroden hadden stickers op de onderdelen, dat ze op xx/xx/xx vervangen moesten worden. Staat ook gewoon bij ons in het werkplaatshandboek.quote:Op dinsdag 17 november 2015 21:07 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Draai een flinke tijd mee in de autobranche, maar deze vraag heb ik nog nooit gekregen van een client.
Noch van gehoord in onderhoud schema of feedback van meerdere fabrikanten.
Vele malen te kostbaar om uit te voeren en derhalve als fabrikant niet te verkopen aan een cliënt.
Met dat ding duurt het alleen al een week voordat je bij de Kanaaltunnel bentquote:Op dinsdag 17 november 2015 21:41 schreef vaduz het volgende:
Kan de TS eigenlijk niet beter een renault twizzy cargo gaan leasen? Lijkt mij eigenlijk wel ideaal voor de TS, is waarschijnlijk een stuk goedkoper, het is welliswaar een 3 deurs, maar het is de cargo uitvoering waar je dus toch nog best wel wat kunt meenemen. Er kan weinig aan kapot gaan. Ze hebben nieuw geen deuken/krassen/butsen. Je hoeft niet te schakelen. Je kan ermee door de kanaaltunnel.
Valt wel mee, verder is de TS niet bepaald een snelheidsduivel en geniet ze ervan over achterafweggetjes door een rustiek landschap te rijden,quote:Op dinsdag 17 november 2015 21:54 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Met dat ding duurt het alleen al een week voordat je bij de Kanaaltunnel bent
Zit het stuur tenminste wel aan de juiste kant.quote:Op dinsdag 17 november 2015 22:01 schreef dopfles1 het volgende:
Lekker door Engeland crossen met de twizy![]()
Zou nog niet eens 5km naar me werk durven met dat ding.
Ja maar als je dan per ongeluk wel aan de verkeerde kant rijd en een ongeluk maakt ben je wel meteen doodquote:Op dinsdag 17 november 2015 22:03 schreef vaduz het volgende:
[..]
Zit het stuur tenminste wel aan de juiste kant.
Mja,alleen is niet vast te stellen of ze allicht ooit eens zijn vervangen, maar dat stickertje is vergeten. Met de APK mag officieel ook niets worden los gehaald gedurende de keuring.quote:Op dinsdag 17 november 2015 21:48 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
De oudere stokbroden hadden stickers op de onderdelen, dat ze op xx/xx/xx vervangen moesten worden. Staat ook gewoon bij ons in het werkplaatshandboek.
quote:Edmunds contacted Ford, General Motors, Honda, Mercedes-Benz and Volvo for this article and all confirmed that their current airbags will last the life of the vehicle. Replacement labels and recommended dealer inspections are largely a thing of the past, carmakers say.
Kun je panelen voor kopen.quote:Op dinsdag 17 november 2015 23:27 schreef Maegrim het volgende:
wel een regenjas aan in de twizy, het regent zo naar binnen
Ben ik met je eens, maar weet je wel hoe gevaarlijk het is om tegen de wensen van een vrouw in te gaan?quote:Op dinsdag 17 november 2015 21:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Klopt maar enig realisme is wel op zijn plaats.
¤ 2338,- uitgeven omdat je misschien wel eens ooit met de auto door de kanaaltunnel zou moeten kunnen.
Dat laatste gaat op zolang er geen incidenten zijn voorgevallen. Het is dus wachten op de eerste airbag dat aantoonbaar door ouderdom afwijkend werkt of gewoon weigert. En dan zijn de rapen gaar...quote:Op dinsdag 17 november 2015 23:00 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Mja,alleen is niet vast te stellen of ze allicht ooit eens zijn vervangen, maar dat stickertje is vergeten. Met de APK mag officieel ook niets worden los gehaald gedurende de keuring.
Mijn auto heeft 6 of 8 airbags, en die ga ik ook niet vervangen als ie 10 jaar is (over 3 jaar). Veel te duur.. Overigens schijnen er fabrikanten te zijn die de leeftijd van airbags opgerekt hebben naar 15 jaar??
//edit Volvo noemt 15 jaar.. Dan zit ik voorlopig nog wel gebakken.
//edit2 http://www.edmunds.com/car-safety/do-car-airbags-expire.html
[..]
Helaas welquote:Op woensdag 18 november 2015 02:03 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, maar weet je wel hoe gevaarlijk het is om tegen de wensen van een vrouw in te gaan?
Realisme is toch ook zien dat er binnen haar budget geen degelijke auto's op LPG te vinden zijn?quote:Op dinsdag 17 november 2015 21:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Klopt maar enig realisme is wel op zijn plaats.
¤ 2338,- uitgeven omdat je misschien wel eens ooit met de auto door de kanaaltunnel zou moeten kunnen.
Ja want een Renault.... Megane... Uit de troubled years is een goede koop. Die vorige was ook super gaar. Gaat ze nu weer voor eentje die bij voorbaat al niet goed is. Wie weet wat er nog meer tevoorschijn komt.quote:Op woensdag 18 november 2015 07:33 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Realisme is toch ook zien dat er binnen haar budget geen degelijke auto's op LPG te vinden zijn?
Ik snap wel dat ze dan voor benzine gaat. Dan is het aanbod groter, en de kans dat ze een goede auto vindt ook groter.
Hoe maak jij op dat dit er een uit de troubled years is? Ik lees dat dit er een is die nog wel tot de betrouwbare modellen behoort.quote:Op woensdag 18 november 2015 07:45 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Ja want een Renault.... Megane... Uit de troubled years is een goede koop. Die vorige was ook super gaar. Gaat ze nu weer voor eentje die bij voorbaat al niet goed is. Wie weet wat er nog meer tevoorschijn komt.
je zou ook kunnen zeggen dat zodra ze op gas rijdt ze 2000 euro extra aan onderhoud kan uitgeven elk jaar.quote:Op woensdag 18 november 2015 07:54 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Hoe maak jij op dat dit er een uit de troubled years is? Ik lees dat dit er een is die nog wel tot de betrouwbare modellen behoort.
Daarnaast was de vorige niet super gaar. Er was weleens iets mee, maar dat is met alle auto's van die leeftijd.
En ga eens in op mijn vraag? Waarom zo doordrammen met LPG als je weet dat dat niet binnen haar budget past? De wagens op LPG in haar prijsklasse zijn vrijwel allemaal op gereden en staat groot (en duur) onderhoud te wachten. Daarnaast voegt een achteraf ingebouwde LPG installatie niets toe aan de betrouwbaarheid van een auto. Het maakt de auto eerder minder betrouwbaar, zeker een van de leeftijd die binnen haar budget valt. Als we het dan toch over onbetrouwbare auto's Hebben...
Met alle auto's in haar prijsklasse is wel iets aan de hand. Dan zou ik liever een als betrouwbaar bekend model hebben op LPG, maar met veel kms dan een onbetrouwbaardere benzine-uitvoering. Een oudere Volvo op LPG met 4 ton op de klok kan nog prima lopen. Door op LPG te tonen heeft ze verder bovendien ¤2300 per jaar extra budget voor reparatiesquote:Op woensdag 18 november 2015 07:54 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Hoe maak jij op dat dit er een uit de troubled years is? Ik lees dat dit er een is die nog wel tot de betrouwbare modellen behoort.
Daarnaast was de vorige niet super gaar. Er was weleens iets mee, maar dat is met alle auto's van die leeftijd.
En ga eens in op mijn vraag? Waarom zo doordrammen met LPG als je weet dat dat niet binnen haar budget past? De wagens op LPG in haar prijsklasse zijn vrijwel allemaal op gereden en staat groot (en duur) onderhoud te wachten. Daarnaast voegt een achteraf ingebouwde LPG installatie niets toe aan de betrouwbaarheid van een auto. Het maakt de auto eerder minder betrouwbaar, zeker een van de leeftijd die binnen haar budget valt. Als we het dan toch over onbetrouwbare auto's hebben...
Was al eens een filmpje van een Mercedes S-klasse met de 1e generatie airbag die speciaal aangeschaft was om de werking van de airbag te testen. Werkte nog uitstekend en de S was dacht ik 20 jaar oud (niet zeker).quote:Op woensdag 18 november 2015 06:10 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat laatste gaat op zolang er geen incidenten zijn voorgevallen. Het is dus wachten op de eerste airbag dat aantoonbaar door ouderdom afwijkend werkt of gewoon weigert. En dan zijn de rapen gaar...
Ik begrijp even niet waar je nu de aanname vandaan haalt dat een auto op benzine minder betrouwbaar zou zijn dan een auto op LPG.quote:Op woensdag 18 november 2015 08:11 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Met alle auto's in haar prijsklasse is wel iets aan de hand. Dan zou ik liever een als betrouwbaar bekend model hebben op LPG, maar met veel kms dan een onbetrouwbaardere benzine-uitvoering. Een oudere Volvo op LPG met 4 ton op de klok kan nog prima lopen. Door op LPG te tonen heeft ze verder bovendien ¤2300 per jaar extra budget voor reparaties. Voordat dat eruit is ben je een eind verder.
Met haar geld is het gewoon zo:
Je hebt veel pech met een benzineauto en geeft nogmaals 1700¤ per jaar uit aan onderhoud (echt ziek veel betreffend die Megane)
Je hebt geluk met de benzineauto en de kosten blijven binnen de perken.
Je hebt pech met de LPG auto, maar om quitte te staan met benzine heb je sowieso ¤2300 'extra' om uit te geven..
Je hebt geluk met de LPG auto en rijdt spotgoedkoop.
Volvo's zijn bij 3 ton net ingereden, verder zouden mensen eens niet zo bang moeten worden van hoge km standen..
Juist benzine uitvoeringen zijn met haar eisen duurder in aanschaf. LPG auto's zijn goedkoop omdat iedereen bang is voor de hoge km stand, waardoor je erg goedkoop een vrij probleemloze auto kunt hebben.
Serieus... Hoe moeilijk is het om iets te begrijpen..quote:Op woensdag 18 november 2015 09:07 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik begrijp even niet waar je nu de aanname vandaan haalt dat een auto op benzine minder betrouwbaar zou zijn dan een auto op LPG.
Daarnaast is LPG in mijn ogen niet iets magisch waardoor een auto opeens veel meer kilometers kan maken.
Wat betreft het Volvo voorbeeld dat je aandraagt: ik heb inderdaad veel oudere Volvo's gezien met een hoge kilometerstand. Maar dat betekent toch niet automatisch dat iedere auto op LPG met een hoge kilometerstand een goede koop is? Onze vorige auto konden we wegbrengen bij 250K, al was dat er een op benzine.
Daarbij komt ook nog dat de meeste Volvo's niet in dezelfde MRB klasse vallen als waarin de TS nu een auto zoekt.
Kun je misschien een voorbeeld aandragen dat past binnen de eisen van de TS?
Het probleem is dus day je er niet mee door de kanaaltunnel komt en de TS wilt persee met haar eigen waggie door de kanaaltunnel. Het is dus zinloos de TS aan te blijven bieden.quote:Op woensdag 18 november 2015 09:57 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Serieus... Hoe moeilijk is het om iets te begrijpen..
Een onbetrouwbaar benzinemodel is bv een oude Renault. Een betrouwbare gasauto is bv een Volvo V70.
Auto's op LPG zijn vaak gereden op de snelweg, is beter voor de motor. Daarnaast zijn LPG auto's vaak luxer omdat de bestuurder ervan vaak lang in de auto moest zitten, dus wat comfort wilde. Dus meer kans op leuke opties.
Ja, niet elke auto kan goed tegen LPG, maar dat is allemaal op internet wel te vinden..
Als je een auto na 250k kunt wegbrengen heb je er imo niet goed voor gezorgd. Dat kan tegenwoordig veel langer. Tenzij het een Mazda RX7 of 8 is, of een Smart..
Als laatste, wat boeit ¤50-80 extra mrb per maand als je ¤250 aan brandstof bespaart?!.
Ik heb al LPG auto's aangedragen hier en in het vorige deel. Geen zin om er nog meer te zoeken..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |