abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157608129
quote:
Aldus Fien 1989
Mijn oude vertrouwde Renault Mégane van '99 is vorige week total-loss geraakt nadat hij van een dijk af vloog door mijn inschattingsfout en op stenen terecht kwam ;( Ikzelf heb veel geluk gehad en ben ervan af gekomen met slechts spierpijn en wat blauwe plekken.

Inmiddels ben ik dusdanig hersteld dat ik langzaamaan een beetje aan het kijken ben naar het aanbod aan te koop staande auto's welke aan mijn eisen voldoen, welke potentieel mijn volgende auto kan worden :D

Ik heb echter geen verstand van autotechniek. Mijn vorige auto had ik met goed geluk gekocht, maar bleek achteraf nogal duur, omdat de verkoper niet helemaal eerlijk was (teruggedraaide teller, jokken over de staat van onderhoud) ;(

Dat "miskopen" en teveel betalen wil ik eigenlijk deze keer voorkomen. Maar iemand meenemen die verstand van auto's heeft is geen optie, ik heb geen automonteur in mijn kringetje ;)

Mijn eisen:
- Aanschafprijs max. ¤1500,-
- Niet zwaarder dan 1150kg i.v.m. MRB.
- Verbruik niet hoger dan 1 op 13 max. (Met mijn Mégane deed ik 1 op 13,7 gecombineerd.)
- Geen harde stoelen (zoals in veel Duitse auto's... ik wil eigenlijk minstens het zitcomfort van de Mégane.)
- Benzine als brandstof en niet ouder dan '93 (wil alle milieuzones in NL en DE in kunnen).
- 5 deurs
- Enkel hatchback, station of MPV carrosserie i.v.m. vervoer van spullen.
- Qua stevigheid (als in veiligheid) niet slechter dan de Mégane. Mocht het onverhoopt ooit weer misgaan, wil ik niet bij het geringste opgevouwen zitten.
- Geen schadeauto. Wat lichte krasjes oké, maar een portier met een flinke deuk erin bijv... nee...
- Wil er wel een jaar of 4-5 minimaal in kunnen rijden zonder dat hij economisch total-loss raakt door defecten.
- Net interieur en exterieur. Geen "gepimpte" auto's of autostoelen met scheuren erin.
- Geen motoren met turbo's.

- Aan opties:
ABS
Airbags
Stuurbekrachtiging
Automatische transmissie
Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
Airco
Elektrische ramen voor
Elektrische spiegelverstelling
Trekhaak

- Niet vereiste opties, maar wel een prè:
Boordcomputer (zo'n schermpje om je verbruik e.d. te kunnen zien, dat zat wel in mijn Mégane).
Cruise control

Aan het lijstje valt niet te twisten, ik ga eenmaal geen geld in een auto steken waar ik niet tevreden over ben ;)

Ik heb geen voorkeur voor een bepaald type. Ik wil enkel niet teveel achteruit gaan in veiligheid, comfort en ruimte. En niet veel duurder uit zijn in kosten dan met mijn Mégane. En het moet een nette auto zijn (dat was mijn Mégane ook, enkel lichte krasjes maar compleet schadevrij interieur, slechts slijtplekken op het stuur). Voor de rest is het echt afhankelijk van wat er te koop is, want ik heb gemerkt dat er vrij weinig aanbod is wat aan mijn wensen voldoet :{ Welgeteld 7 exemplaren door heel Nederland is wat ik heb kunnen vinden ;(

Ik heb zelf deze gevonden tot nu toe, wat zo op papier aan mijn eisen kan voldoen:

1:
http://www.marktplaats.nl(...)19df&previousPage=lr

Een Mitsubishi Carisma voor ¤1200,- met bijna 166k op de teller. Verbruik is redelijk. Helaas 1 klasse MRB hoger i.v.m. 1180kg :{ Twijfelachtig dus, maar daar valt mee te leven als het verder een auto is die aan al mijn overige eisen voldoet en niet duur in onderhoud.

Echter, ik weet niet wat het zitcomfort hiervan is? Ik heb geen ervaring ermee. Zachte stoelen zijn wel een vereiste gezien het gemiddeld aantal km's van 35-40k per jaar :{ En verder... zijn er bekende (dure) problemen bij dit type auto?

Is het trouwens ook daadwerkelijk een hatchback? Bij de Carisma is volgens mij het uiterlijke verschil tussen de sedan en de hatchback niet zo groot zolang de kofferbak dicht is, alleen hoort bij de hatchback ook de ruit bij de kofferbak-klep. Ze worden wel eens verkeerd geadverteerd :{

2.

Een Peugeot 306 uit 1998, voor ¤1250,-. En particuliere verkoop, volgens de advertentie van een ouder persoon geweest die er niet meer in kan rijden.

Twijfelgeval. Zitcomfort is waarschijnlijk oké, het is een Franse auto :P Maar wat is het verbruik van deze auto? Het is blijkbaar niet geregistreerd bij de RDW :{

Verder, hoe betrouwbaar is de techniek ervan? En verder een opvallend lage km-stand van net geen 73k, met NAP. Is dat wel goed? Kan zomaar veel korte ritten betekenen wat voor zover ik weet niet zo goed is voor de techniek, vooral voor een automaat? :{

3.

Een Renault Mégane van 2001 met 150k op de teller, voor ¤1294,-. Qua techniek volgens mij hetzelfde als de '99 Mégane die ik had. Die was betrouwbaar op zich, maar had ook best vaak de behoefte gehad om de garage te zien. Is het verstandig om weer hetzelfde te nemen?

Oh ja, deze heeft minder opties dan de mijne... sowieso geen mislichten voor en geen spoiler.

Maar wel "goedkoop" met ¤1300,- :o De mijne kostte 3,5 jaar geleden ¤1750,- en 180k op de teruggedraaide teller, zo 240k in het echt... eigenlijk teveel betaald toen ;(

4.

Nòg een Renault Mégane voor ¤1450. Deze is van 1999 en bij benadering 150k gereden (in de tekst staat dat tellerbak is vervangen geweest, daarom lage stand van 85k), zonder NAP zoals hij er nu staan. Voor ¤1350,-.

Eigenlijk hetzelfde verhaal als bij nummer 3. Maar deze prefereer ik niet i.v.m. de niet-kloppende km-stand op de teller :{

5.

Wéér een Renault Megane, ook van 1999, met 158k op de teller, naar eigen zeggen met NAP.

In principe geldt ook hier het verhaal van nummer 3. Maar ik twijfel wel of dit de phase 2 is (net als de mijne), of toch de oude phase 1? Qua voorkant, tellerbak en automaat-hendel is het eigenlijk phase 1. Maar de 1.6 16v motor is toch pas vanaf phase 2? Maar verbruikscijfers e.d. zijn wel hetzelfde als die van mij... dus waarschijnlijk zit er ook een DP0 automaatbak in, maar is die niet ook pas ingevoerd vanaf de phase 2 modellen? Wel een vreemde auto in mijn ogen? :{

6.

Een Mitsubishi Carisma met 186k op de teller (NAP aanwezig), ¤1450,-

Net als voor nummer 1 geldt: geen idee hoe het zitcomfort is en hoe betrouwbaar de techniek is.

Ik vind deze eigenlijk best mooi, maar helaas wel lederen bekleding... dat wil vaak nog wel eens scheuren bij de bestuurdersstoel... dat vind ik wel een echte afknapper :{ Op de foto's hebben ze de stoel niet helemaal laten zien, het belangrijkste deel staat er niet op :{

Verder, net als nummer 1, eigenlijk 1 klasse MRB te hoog, dus twijfelachtig en alleen acceptabel mits aan alle overige eisen voldaan en betrouwbaar.

7.
http://www.autoweek.nl/oc(...)&accsry[]=13&sort=19
Een Citroën Xsara Break uit 2000, voor ¤950,- en 213k op de teller met NAP.

Hij is wel erg aantrekkelijk geprijsd :) Maar daardoor vrees ik ook dat er verborgen gebreken kunnen zijn :{

Ik heb zelf al wel eens een Citroën Xsara Break als leenauto gehad, maar dat was eentje met een 1.8i motor en 4-traps automaat van ZF. Hij zoop enorm veel benzine, 1 op 9 of zo deed hij op 130km/u :{

Maar deze is wat nieuwer en met 1.6 motor, met vergelijkbaar verbruik als mijn Mégane. Mogelijk zit er ook dezelfde automaatbak is als in mijn Mégane als in de AL4, maar dat weet ik niet zeker.

Wat ik wel eens gehoord heb over de Xsara is dat de dashboard-lampjes vaak stuk zijn (bij leenauto '97 ook zo, bijna allemaal dood) en motoren die olie schijnen te lekken nabij de dynamo. Maar treft dat ook de '00 exemplaren? :{

------

Tja... wat is verstandig om te doen? :) Zijn er nog andere suggesties qua modellen (moeten wel daadwerkelijk beschikbaar zijn)? Budget gaat i.i.g. niet omhoog en geen doorstrepingen in het eisenpakket.

Verder, hoe zit het met het onderhoudsschema van deze verschillende modellen? Wijkt het veel af v/d Mégane?

Die deed elke:
20k olie+filter, interieurfilter
40k luchtfilter+bougies
60k brandstoffilter+remvloeistof
120k distributie+toebehoren en koelvloeistof

Eigenlijk wil ik een auto die niet te ver daarvan afwijkt naar boven qua kosten (maar ga ook geen beurten overslaan, want dat komt de betrouwbaarheid en levensduur niet ten goede).

Er zijn wel auto's op de markt waarvan de automaatolie (ATF) regelmatig ververst moet worden. Is dat een dure handeling als de garage dat moet doen?
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_157608198
Niks lijkt aan de eisen te voldoen, dus is er water bij de wijn nodig.

Omdat ik vind dat TS ergens compromissen moet maken:
Carisma op LPG:
http://www.autowereld.nl/(...)modelinformatie.html

Beetje afdingen, en hopen dat je hem meekrijgt.

Daihatsu Gran Move op benzine:
http://www.autowereld.nl/(...)modelinformatie.html

En om maar even een kostenberekening eroplos te laten:

Denk daar eens over na.. En ik denk dat 99% van de mensen het hiermee eens is..

//edit

IK HEB DE AUTO DIE AAN bijna ALLE EISEN VOLDOET VOLGENS MIJ:
een andere Gran Move Met airco:
http://www.autowereld.nl/(...)101/foto.html#foto-3

Aanschafprijs max. ¤1500,- Check
- Niet zwaarder dan 1150kg i.v.m. MRB. Check
- Verbruik niet hoger dan 1 op 13 max. (Met mijn Mégane deed ik 1 op 13,7 gecombineerd.) Check
- Geen harde stoelen (zoals in veel Duitse auto's... ik wil eigenlijk minstens het zitcomfort van de Mégane.) Geen idee
- Benzine als brandstof en niet ouder dan '93 (wil alle milieuzones in NL en DE in kunnen). Check
- 5 deurs Check
- Enkel hatchback, station of MPV carrosserie i.v.m. vervoer van spullen. Check
- Qua stevigheid (als in veiligheid) niet slechter dan de Mégane. Mocht het onverhoopt ooit weer misgaan, wil ik niet bij het geringste opgevouwen zitten. Lijkt me ok
- Geen schadeauto. Wat lichte krasjes oké, maar een portier met een flinke deuk erin bijv... nee... Check
- Wil er wel een jaar of 4-5 minimaal in kunnen rijden zonder dat hij economisch total-loss raakt door defecten. Het is een Japanner met Toyota techniek, prima dus
- Net interieur en exterieur. Geen "gepimpte" auto's of autostoelen met scheuren erin. Check
- Geen motoren met turbo's.Check
ABS - Helaas
Airbags Check
Stuurbekrachtiging Check
Automatische transmissie Check
Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening Check
Airco Check
Elektrische ramen voor Check
Elektrische spiegelverstelling Check
Trekhaak Check

Alleen ABS ontbreekt, dat was destijds een optie..

[ Bericht 4% gewijzigd door Glijdt_licht op 16-11-2015 20:54:13 ]
pi_157608775
Dat LPG handiger is met 30k per jaar weten we allemaal wel, ik rij zelf niks anders dan LPG, waarom zou ik een kut middenklasser op benzine moeten rijden terwijl ik voor hetzelfde geld een dikke 8 cilinder of dikke turbo blok kan rijden :D laatste auto die minder woog dan 1600kg is erg lang geleden.

Maargoed, TS wilt absoluut geen LPG en wij moeten er helaas mee doen.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_157609093
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 20:54 schreef eXplorer1 het volgende:
ik rij zelf niks anders dan LPG, waarom zou ik een kut middenklasser op benzine moeten rijden terwijl ik voor hetzelfde geld een dikke 8 cilinder of dikke turbo blok kan rijden
Effe offtopic, maar heb je ook ervaring met LPG auto`s importeren uit Duitsland en die in Nederland op G3 krijgen ?
In Dld vind je namelijk veel meer "dikke bakken" :7 op LPG dan in NL, en dan hebben ze meestal ook niet een astronomische kmstand.
Ik zat laatst nog te kijken naar een LPG auto importeren, maar dat leek mij nogal rompslomp met de G3 erkenning :@ (niet het importeren opzich, dat heb ik wel vaker gedaan)
pi_157609869
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 21:01 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Effe offtopic, maar heb je ook ervaring met LPG auto`s importeren uit Duitsland en die in Nederland op G3 krijgen ?
In Dld vind je namelijk veel meer "dikke bakken" :7 op LPG dan in NL, en dan hebben ze meestal ook niet een astronomische kmstand.
Ik zat laatst nog te kijken naar een LPG auto importeren, maar dat leek mij nogal rompslomp met de G3 erkenning :@ (niet het importeren opzich, dat heb ik wel vaker gedaan)
Systeem eruit halen voor keuring. Keuren als benzine. G3 terug inbouwen. Dikke winst.
pi_157610232
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 21:01 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

G3 certificaat is op basis van kenteken en gebruikte installatie, als die 2 OK zijn dan is dat instant G3 op je kenteken.
pi_157610725
Maar dat moet je dan zelf bewijzen dat jou LPG installatie aan de G3 eisen voldoet, of niet ?
Met certificaatje van de LPG installatie fabrikant ofzo.
pi_157610761
LPG. O+. Rij zelf 60.000 km/jaar op LPG, met een pittoresk vlaams tankstation op de route waar de prijs deze zomer rond de 24c/liter lag (momenteel 33,3c/liter), scheelt toch redelijk met de 55-80 cent per liter waar het nu in Nederland op staat.
pi_157611383
quote:
19s.gif Op maandag 16 november 2015 20:38 schreef Glijdt_licht het volgende:
Niks lijkt aan de eisen te voldoen, dus is er water bij de wijn nodig.
...
Is dat zo? :{

Ik zou morgen toch deze voorgestelde Mégane uit het vorige topic bezichtigen? :{ :
http://www.marktplaats.nl(...)eff636f4f8b9c5b7a618

Het enige waar hij niet aan voldoet is de MRB, maar ja... 8 euro p/m... ga ik niet moeilijk over doen als verder aan alle eisen is voldaan incl. verbruik, zachte stoelen en milieueisen :D

Maar goed... eerst ter plekke kijken of het wat is :D
pi_157611489
Voor dat je de laatste rechts pakt, even 100 meter door rijden. Aan de linkerzijde zie je de echte eigenaar. _O-
pi_157611581
quote:
10s.gif Op maandag 16 november 2015 22:13 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Voor dat je de laatste rechts pakt, even 100 meter door rijden. Aan de linkerzijde zie je de echte eigenaar. _O-
? :{
pi_157611628
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 22:16 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

? :{
Dan zie je de eigenaar van Mars Cars, post hier ff wat je er van dacht _O-
pi_157611661
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 22:10 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Is dat zo? :{

Ik zou morgen toch deze voorgestelde Mégane uit het vorige topic bezichtigen? :{ :
http://www.marktplaats.nl(...)eff636f4f8b9c5b7a618

Het enige waar hij niet aan voldoet is de MRB, maar ja... 8 euro p/m... ga ik niet moeilijk over doen als verder aan alle eisen is voldaan incl. verbruik, zachte stoelen en milieueisen :D

Maar goed... eerst ter plekke kijken of het wat is :D
8 euro p/mnd zal inderdaad geen probleem zijn als je voor 194 euro per maand EXTRA een benzine wilt gaan rijden ipv LPG :D
pi_157611761
quote:
10s.gif Op maandag 16 november 2015 22:17 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Dan zie je de eigenaar van Mars Cars, post hier ff wat je er van dacht _O-
Je bedoelt de sloperij "Mars B.V." een stukje verderop?
pi_157611844
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 22:22 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Je bedoelt de sloperij "Mars B.V." een stukje verderop?
Ja :+
  maandag 16 november 2015 @ 22:31:15 #16
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_157612032
Geweldig, voor die 2338 euro per jaar kun je eerste klas met het vliegtuig naar Engeland.
Maar nee, mevrouw moet dat met de auto kunnen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 16 november 2015 @ 22:33:52 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157612138
Het zal niet de eerste sloperij zijn die auto's die naar de sloop gebracht zijn gewoon weer verkoopt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157612145
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 22:31 schreef daNpy het volgende:
Geweldig, voor die 2338 euro per jaar kun je eerste klas met het vliegtuig naar Engeland.
Als dat haar wens is dan is dat gewoon zo.
Er is toch ook niemand die jouw wensen voor je in gaat vullen?
  maandag 16 november 2015 @ 22:34:38 #19
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_157612161
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 22:34 schreef vannelle het volgende:

[..]

Als dat haar wens is dan is dat gewoon zo.
Er is toch ook niemand die jouw wensen voor je in gaat vullen?
Mjah mijn wensen liggen wellicht dichter bij het budget.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 16 november 2015 @ 22:35:02 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157612169
quote:
Door de kanaaltunnel... paar vluchtelingen in de kofferbak en gaan!
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 16 november 2015 @ 22:36:37 #21
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_157612220
Een NIssan Almera niet iets voor TS? De automaten zijn vaak van een ouder iemand geweest, ik weet alleen niet wat die dingen gebruiken.

Ik heb zelf een Almera 1.4, maar die is handgeschakeld en doet rond de 1 op 14.
En hij heeft airco en ABS.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_157612236
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 22:36 schreef Kentekenplaat het volgende:
Een NIssan Almera niet iets voor TS? De automaten zijn vaak van een ouder iemand geweest, ik weet alleen niet wat die dingen gebruiken.

Ik heb zelf een Almera 1.4, maar die is handgeschakeld en doet rond de 1 op 14.
En hij heeft airco en ABS.
Is al afgewezen :')
pi_157612254
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 22:34 schreef daNpy het volgende:

[..]

Mjah mijn wensen liggen wellicht dichter bij het budget.
Helemaal prima maar het gaat niet om jouw wensen.
pi_157612264
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 22:35 schreef Leandra het volgende:
Door de kanaaltunnel... paar vluchtelingen in de kofferbak en gaan!
4 8} 8} 8} 8} passen makkelijk in zo`n Megane
  maandag 16 november 2015 @ 22:40:12 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157612314
Wel humor, die Mercedes reclame bij dit topic... Met 7G-tronic voor 39.000nogwat.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_157612524
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 22:25 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Ja :+
Is dat iets wat heel erg is? :{

quote:
Denk je dat ik vliegen leuk vind? :{

Ik ga sowieso niet op vakantie waar ik de auto niet mee kan nemen. Een vakantie begint voor mij al tijdens de rit naar de bestemming toe :D En autorijden in het buitenland is op zichzelf al een hele beleving, vind ik, wil ik echt niet missen :D

Autorijden vind ik gewoon leuk, doe ik met plezier. Het is voor mij niet enkel iets om van A naar B te komen. Ik rij bijv. veel liever met de auto naar Portugal dan dat ik voor een paar tientjes het vliegtuig pak. En als ik het geld niet heb ervoor, dan ga ik niet. Het is voor mij of met de auto of helemaal niet :)

quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 22:33 schreef Leandra het volgende:
Het zal niet de eerste sloperij zijn die auto's die naar de sloop gebracht zijn gewoon weer verkoopt.
Maar die Mégane naar de sloop gebracht? Hij ziet er anders nog best goed uit en heeft APK tot april 2016 :{ Er zijn slechter uitziende auto's die nog verkocht worden als rijdend :{
pi_157612785
Je wilt niet weten hoeveel mooi spul er in Duitsland naar de sloop is gebracht tijdens die slooppremie regeling een paar jaar geleden.
pi_157612835
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 22:58 schreef bluemoon23 het volgende:
Je wilt niet weten hoeveel mooi spul er in Duitsland naar de sloop is gebracht tijdens die slooppremie regeling een paar jaar geleden.
Maar dat is alleen tijdens regelingen waarbij je geld terugkrijgt v/d overheid. Was jaren geleden ook in NL geweest, "Nationale Sloop Regeling" of zo. Maar is nu niet meer, voor zover ik weet. Brengen mensen dan nog steeds goede auto's naar de sloop tegen de oud-metaal-prijs? :{
pi_157612893
Kijk maar eens in het sloperijfoto topic op autoweek http://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,4352903,page=125
Daar staan vaak nog wel redelijk recente auto`s tussen waar niets/niet veel aan mankeert.
Met meer als 250.000 op de teller brengen veel auto`s niet veel meer op als geheel, maar als het een redelijk gangbaar model is dan zijn de onderdelen nog wel meer waard vaak.
pi_157612917
Volgens dat bord op de achtergrond doen ze ook aan reparatie en onderhoud. Is echt niet het eerste bedrijf dat zowel garage/handelaar als sloper is.

En ja, er worden ook auto's die best nog prima zijn naar de sloop gebracht. Of omdat niemand ze meer wil hebben en de eigenaar wil er vanaf. Of het is een klus die veel manuren kost, is daarmee voor een particulier misschien afgeschreven (te duur voor de leeftijd/km-stand), of goed excuus om iets anders te zoeken). Een handelaar/sloper met een garage kan die mooi tussendoor opknappen en weer in de verkoop zetten.
Vriend mij rijdt al 4 jaar met een Peugeot 205 die door de vorige eigenaresse als 'rijp voor de sloop' werd gezien. Voor 150e heeft-ie hem gekocht, andere gebruikte aandrijfas erin en het ding blijft maar gaan :+

Overigens heeft de achterbumper van die Megane wel een tik gehad, zie linksachter. Zou ik wel even naar kijken hoe stevig dat nog zit.

En wat LPG naar de UK betreft: je kunt ook nog met de boot. Maar ik lees alleen dat je 'met de kanaaltunnel ooit nog een keer wil doen'? Je weet dat de kanaaltunnel zelf namelijk een treintunnel is? Puur voor die ervaring kan je dan net zo goed eens een benzine-automaat huren - ruimtijds plannen en goede communicatie met een verhuurbedrijf dan komt het echt wel goed hoor. Hertz, Europcar en Sixt hebben specifieke categorieën voor automaatbakken en geven aan of die categorie ook op de aangegeven locatie beschikbaar is.
Ze kunnen je geen model garanderen, maar het onderscheid in handbak en automaatbak moet echt geen probleem meer zijn tegenwoordig. Als je een eco-model kiest (zoals een Prius) kan het sowieso niet fout gaan :+
pi_157613853
Ik vind auto rijden ook leuk hoor. Deze zomer naar Zweden geweest bv met eigen auto. Maar Ierland/UK/USA zou ik gewoon een huurauto doen. USA omdat het anders erg duur wordt, UK en Ierland vanwege het stuur aan de verkeerde kant.

Heb bv vorig jaar 2500km door Ierland gereden.
pi_157614095
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 23:04 schreef Dingest het volgende:
...
Overigens heeft de achterbumper van die Megane wel een tik gehad, zie linksachter. Zou ik wel even naar kijken hoe stevig dat nog zit.

...

En wat LPG naar de UK betreft: je kunt ook nog met de boot. Maar ik lees alleen dat je 'met de kanaaltunnel ooit nog een keer wil doen'? Je weet dat de kanaaltunnel zelf namelijk een treintunnel is? Puur voor die ervaring kan je dan net zo goed eens een benzine-automaat huren - ruimtijds plannen en goede communicatie met een verhuurbedrijf dan komt het echt wel goed hoor. Hertz, Europcar en Sixt hebben specifieke categorieën voor automaatbakken en geven aan of die categorie ook op de aangegeven locatie beschikbaar is.
Ze kunnen je geen model garanderen, maar het onderscheid in handbak en automaatbak moet echt geen probleem meer zijn tegenwoordig. Als je een eco-model kiest (zoals een Prius) kan het sowieso niet fout gaan :+
Die van de achterbumper zie ik nu pas :{

Zal het parkeerschade zijn? De bumper zelf lijkt nog heel... het zal toch geen aanrijdingsschade zijn waardoor onderliggende zaken verbogen zijn? :{

Ik weet dat de Kanaaltunnel een treintunnel is. Waar je ook je auto op mee kan nemen :D

De boot vind ik niet leuk... ik voel me sowieso eigenlijk niet zo fijn op een boot, vooral als het zo'n lange overtocht is :{

quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 23:38 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik vind auto rijden ook leuk hoor. Deze zomer naar Zweden geweest bv met eigen auto. Maar Ierland/UK/USA zou ik gewoon een huurauto doen. USA omdat het anders erg duur wordt, UK en Ierland vanwege het stuur aan de verkeerde kant.

Heb bv vorig jaar 2500km door Ierland gereden.
USA met de auto vanuit Nederland zie ik niet als optie :P Maar UK op zich best wel voor in de toekomst :D
pi_157614549
Ff een dingetje hè? Als schakelen te veel van je vraagt, hoe ga je dat dan in Engeland doen? Links rijden, rechts inhalen, in de andere spiegel kijken, rotondes verkeerd om, links voorrang geven? Niet om lullig te doen hoor, maar ik heb zeker weten een paar stempels meer op het kaartje en ben eens met een 16 gangen schakel vrachtwagen met een kapot koppelingspedaal uit de bergen thuis gekomen en zelfs ik werd er serieus zenuwachtig van. En toen werd ik nog gereden ook, ik zat er naast.
Als in: wil je echt die ruim 2200 eurie extra betalen om de mogelijkheid te hebben eventueel eens je auto op en van een trein te kunnen rijden? Want meer is het niet hoor, je mag ook niet in je auto blijven zitten. En dan dus geheel tegen je natuur in te moeten rijden ook? Wordt wel een héle dure treinreis vind je niet?
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_157614700
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 23:47 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Die van de achterbumper zie ik nu pas :{

Zal het parkeerschade zijn? De bumper zelf lijkt nog heel... het zal toch geen aanrijdingsschade zijn waardoor onderliggende zaken verbogen zijn? :{

Ik weet dat de Kanaaltunnel een treintunnel is. Waar je ook je auto op mee kan nemen :D

De boot vind ik niet leuk... ik voel me sowieso eigenlijk niet zo fijn op een boot, vooral als het zo'n lange overtocht is :{

[..]

USA met de auto vanuit Nederland zie ik niet als optie :P Maar UK op zich best wel voor in de toekomst :D
Ik kan niet zien hoe/waarom die bumper zo zit, en of het een echt probleem is :+ Dat zal je ter plekke moeten inspecteren/informeren. Als hij een serieuze klapper heeft gemaakt dan zullen de schotten (onder de vloer of achter de bekleding) van de kofferbak rimpelingen vertonen. Kan ook zijn dat een eigenaar een paaltje heeft geraakt en de bumper ontzet is geraakt, of knullig is vervangen. Lijkt mij waarschijnlijker.

Juist. Nou, je kunt toch met elke automaatbak die overtocht maken, helemaal als je het ruim op tijd plant? De auto staat de hele reis stil op de trein. Of je pakt de Furka Bahn in Zwitserland, ga je ook op een trein door een tunnel van 15 km en dat kan ook met een LPG-auto. En als je echt naar Engeland zelf wilt met een LPG-auto, ga je dus met de boot. Als je moeilijk blijft doen over dingen die je 'niet echt leuk vindt' moet je of accepteren dat je die dingen dan maar beter niet moet doen, of je er even doorheen zetten en ze wel doen. Niet stellig volhouden dat het maar op één manier kan zodat alle praktischere zaken daarvoor moeten wijken.

Ik wordt ook snel zeeziek op de boot. De overtocht Duinkerken-Dover is 1,5 tot 2,5 uur (afhankelijk van de stroming). Haal wat pilletjes tegen bewegingsziekte en ga in één van de lounges wat (proberen te) slapen of muziek luisteren. Als je het elke maand moet doen is de trein handiger, maar voor iets dat misschien ooit eens in de toekomst een keertje zou kunnen gebeuren: maak je er niet nu niet druk over. Waarom neem je anders dan niet meteen een zevenzitter, voor het geval je per ongeluk zwanger wordt van een zesling? Of een 4x4, voor het geval je onverharde bergpassen in India wilt rijden?

Niet (helemaal O-) ) lullig bedoeld, maar als je al automaat 'moet' rijden omdat schakelen tijdens het rijden al teveel aandacht kost dan zou ik niet zelf in de UK gaan rijden...
pi_157615208
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 00:06 schreef Bartholomeus het volgende:
Ff een dingetje hè? Als schakelen te veel van je vraagt, hoe ga je dat dan in Engeland doen? Links rijden, rechts inhalen, in de andere spiegel kijken, rotondes verkeerd om, links voorrang geven? Niet om lullig te doen hoor, maar ik heb zeker weten een paar stempels meer op het kaartje en ben eens met een 16 gangen schakel vrachtwagen met een kapot koppelingspedaal uit de bergen thuis gekomen en zelfs ik werd er serieus zenuwachtig van. En toen werd ik nog gereden ook, ik zat er naast.
Als in: wil je echt die ruim 2200 eurie extra betalen om de mogelijkheid te hebben eventueel eens je auto op en van een trein te kunnen rijden? Want meer is het niet hoor, je mag ook niet in je auto blijven zitten. En dan dus geheel tegen je natuur in te moeten rijden ook? Wordt wel een héle dure treinreis vind je niet?
I know... maar volgens weer anderen valt het links rijden wel weer mee zolang je het verkeer een beetje volgt :{

Ik heb geen idee zolang ik het nog niet ervaren heb. Maar goed... dat is ook niet iets voor volgende week of zo, maar misschien wel later :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 00:13 schreef Dingest het volgende:

[..]

Ik kan niet zien hoe/waarom die bumper zo zit, en of het een echt probleem is :+ Dat zal je ter plekke moeten inspecteren/informeren. Als hij een serieuze klapper heeft gemaakt dan zullen de schotten (onder de vloer of achter de bekleding) van de kofferbak rimpelingen vertonen. Kan ook zijn dat een eigenaar een paaltje heeft geraakt en de bumper ontzet is geraakt, of knullig is vervangen. Lijkt mij waarschijnlijker.

Juist. Nou, je kunt toch met elke automaatbak die overtocht maken, helemaal als je het ruim op tijd plant? De auto staat de hele reis stil op de trein. Of je pakt de Furka Bahn in Zwitserland, ga je ook op een trein door een tunnel van 15 km en dat kan ook met een LPG-auto. En als je echt naar Engeland zelf wilt met een LPG-auto, ga je dus met de boot. Als je moeilijk blijft doen over dingen die je 'niet echt leuk vindt' moet je of accepteren dat je die dingen dan maar beter niet moet doen, of je er even doorheen zetten en ze wel doen. Niet stellig volhouden dat het maar op één manier kan zodat alle praktischere zaken daarvoor moeten wijken.

Ik wordt ook snel zeeziek op de boot. De overtocht Duinkerken-Dover is 1,5 tot 2,5 uur (afhankelijk van de stroming). Haal wat pilletjes tegen bewegingsziekte en ga in één van de lounges wat (proberen te) slapen of muziek luisteren. Als je het elke maand moet doen is de trein handiger, maar voor iets dat misschien ooit eens in de toekomst een keertje zou kunnen gebeuren: maak je er niet nu niet druk over. Waarom neem je anders dan niet meteen een zevenzitter, voor het geval je per ongeluk zwanger wordt van een zesling? Of een 4x4, voor het geval je onverharde bergpassen in India wilt rijden?

Niet (helemaal O-) ) lullig bedoeld, maar als je al automaat 'moet' rijden omdat schakelen tijdens het rijden al teveel aandacht kost dan zou ik niet zelf in de UK gaan rijden...
Maar de trein doet er wel maar 35 minuten of zo over :D

Waarom ik eigenlijk aan de kanaaltunnel denk/rekening ermee hield, was omdat het in het verleden daadwerkelijk tot plannen was gekomen. Er kwam helaas op het laatste moment iets tussen waardoor het niet meer doorging. Ik wil het zeker weten een keer echt doen, vandaar dat ik ook wil dat mijn auto dat mag :D

Met de eigen auto is altijd leuker dan met een niet-eigen auto. Net als toen ik met de vorige Mégane naar Zwitserland was geweest :D Dan is hij daar een keer geweest en zo en staat hij op de foto bij de bergen :D Het is sowieso voor de leuk, als het niet leuk is doe ik het niet :D

En nee, geen zevenzitter voor het geval er per ongeluk een zesling komt :P Ik heb sowieso geen kinderwens :D Maar een 4x4... zou ik wel best willen, als het niet zo duur was in aanschaf/gebruik/onderhoud :D Sowieso voor de paar keer dat mijn vorige Megane bijna vastgelopen was op afgelegen modderweggetjes en een keertje een modderige bergweg niet opkwam in Zwitserland :D Maar goed, 4x4 is eenmaal niet betaalbaar voor mij. Die Indiaanse onverharde bergpassen lijken trouwens op zich best gaaf om te rijden, hoewel niet praktisch om te willen... je gaat sowieso niet met een auto vanuit NL naar India :P
pi_157616188
Ik weet niet waar je woont maar ik heb wel wat kijk op auto's, zou je het prettig vinden om samen iets uit te zoeken?
pi_157616653
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 00:46 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

I know... maar volgens weer anderen valt het links rijden wel weer mee zolang je het verkeer een beetje volgt :{

Ik heb geen idee zolang ik het nog niet ervaren heb. Maar goed... dat is ook niet iets voor volgende week of zo, maar misschien wel later :D

[..]

Maar de trein doet er wel maar 35 minuten of zo over :D

Waarom ik eigenlijk aan de kanaaltunnel denk/rekening ermee hield, was omdat het in het verleden daadwerkelijk tot plannen was gekomen. Er kwam helaas op het laatste moment iets tussen waardoor het niet meer doorging. Ik wil het zeker weten een keer echt doen, vandaar dat ik ook wil dat mijn auto dat mag :D

Met de eigen auto is altijd leuker dan met een niet-eigen auto. Net als toen ik met de vorige Mégane naar Zwitserland was geweest :D Dan is hij daar een keer geweest en zo en staat hij op de foto bij de bergen :D Het is sowieso voor de leuk, als het niet leuk is doe ik het niet :D

En nee, geen zevenzitter voor het geval er per ongeluk een zesling komt :P Ik heb sowieso geen kinderwens :D Maar een 4x4... zou ik wel best willen, als het niet zo duur was in aanschaf/gebruik/onderhoud :D Sowieso voor de paar keer dat mijn vorige Megane bijna vastgelopen was op afgelegen modderweggetjes en een keertje een modderige bergweg niet opkwam in Zwitserland :D Maar goed, 4x4 is eenmaal niet betaalbaar voor mij. Die Indiaanse onverharde bergpassen lijken trouwens op zich best gaaf om te rijden, hoewel niet praktisch om te willen... je gaat sowieso niet met een auto vanuit NL naar India :P
Voor later, eventueel, want er waren ooit plannen en het moet met alle geweld met je eigen auto. Als het er überhaupt ooit van komt. En daar betaal je per jaar 2200 euro extra aan brandstof voor? Dus als het er 3 jaar niet van komt heb je 6600 eurie weggegooid en dan heb je nog niks? En dat vind je helemaal prima?
Je mag je geld ook gewoon naar mij overmaken hoor, stop ik het in de spaarpot van de kleine. Scheelt je een hele hoop moeite :P
pi_157616825
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 06:15 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Voor later, eventueel, want er waren ooit plannen en het moet met alle geweld met je eigen auto. Als het er überhaupt ooit van komt. En daar betaal je per jaar 2200 euro extra aan brandstof voor? Dus als het er 3 jaar niet van komt heb je 6600 eurie weggegooid en dan heb je nog niks? En dat vind je helemaal prima?
Je mag je geld ook gewoon naar mij overmaken hoor, stop ik het in de spaarpot van de kleine. Scheelt je een hele hoop moeite :P
Dat dus, en moet je eens bedenken wat je met die 6600 besparing voor een auto kan kopen.. Als je dat geld de afgelopen 3 jaar had gespaard zat je nu bij heel andere auto's te kijken dan de klasse tot ¤1500..
Niet te vergeten dat het onderhoud van die meegaan en oudere auto's veel hoger is. Sterker, het moet makkelijk ¤700 pj goedkoper kunnen aan onderhoud. als ze LPG had gehad de afgelopen 3 jaar ipv de megane, en een betere auto, had ze gewoon ¤8700 op de spaarrekening kunnen hebben bovenop wat ze nu heeft..
Had ze gewoon een vrij luxe jonge auto kunnen kopen..

[ Bericht 13% gewijzigd door Glijdt_licht op 17-11-2015 08:17:00 ]
pi_157620607
Dat LPG goedkoper is weet ik onderhand wel, het constant herhalen heeft niet zoveel zin.

Die Kanaaltunnel is maar 1 argument. Voor de rest... denk je dat ik zelf niet eens gezocht heb naar LPG auto's? Wat je voor ¤1500,- kan kopen mèt alle opties die ik wil zijn alleen maar auto's die ontzettend veel gelopen hebben (ver boven 200k tot bijna 500k aan toe) òf auto's waarvan het zitcomfort nergens naar is.

Nu kunnen jullie wel zeggen dat ik dan maar mijn budget moet verhogen omdat ik het later toch weer bespaar. Maar feit blijft dat het geld op dit moment niet voorhanden is, dus daar is niet zoveel aan. En opties schrappen, daar doe ik niet aan.

Door een oude full-options LPG'er te kopen met een hoge km-stand krijg je weer het probleem dat er van alles stuk gaat en gaat de besparing uiteindelijk voor een groot deel weer op in reparaties. Alsof dat zo leuk is.

Voor nu dus geen discussie meer over het brandstoftype.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 02:03 schreef vannelle het volgende:
Ik weet niet waar je woont maar ik heb wel wat kijk op auto's, zou je het prettig vinden om samen iets uit te zoeken?
Ik woon in Rotterdam. Ik ga straks al naar Zwolle om die Renault te bezichtigen. Als dat niks wordt zie ik daarna wel weer :)
pi_157620834
Ja
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 12:11 schreef Fien1989 het volgende:
Ik woon in Rotterdam. Ik ga straks al naar Zwolle om die Renault te bezichtigen.
Ja tweedehandsautohandelaren hebben niks liever dan klanten die 2 uur moeten rijden om een auto te kopen.
pi_157621280
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 12:23 schreef ambertje90 het volgende:
Ja

[..]

Ja tweedehandsautohandelaren hebben niks liever dan klanten die 2 uur moeten rijden om een auto te kopen.
Dat zal best, want ze zeiden me te gaan ophalen bij het station in Zwolle. Hun terrein is niet goed bereikbaar met OV :{
pi_157621291
quote:
Dat LPG goedkoper is weet ik onderhand wel, het constant herhalen heeft niet zoveel zin.

Die Kanaaltunnel is maar 1 argument. Voor de rest... denk je dat ik zelf niet eens gezocht heb naar LPG auto's? Wat je voor ¤1500,- kan kopen mèt alle opties die ik wil zijn alleen maar auto's die ontzettend veel gelopen hebben (ver boven 200k tot bijna 500k aan toe) òf auto's waarvan het zitcomfort nergens naar is.

Nu kunnen jullie wel zeggen dat ik dan maar mijn budget moet verhogen omdat ik het later toch weer bespaar. Maar feit blijft dat het geld op dit moment niet voorhanden is, dus daar is niet zoveel aan. En opties schrappen, daar doe ik niet aan.

Door een oude full-options LPG'er te kopen met een hoge km-stand krijg je weer het probleem dat er van alles stuk gaat en gaat de besparing uiteindelijk voor een groot deel weer op in reparaties. Alsof dat zo leuk is.

[..]

Ik woon in Rotterdam. Ik ga straks al naar Zwolle om die Renault te bezichtigen. Als dat niks wordt zie ik daarna wel weer :)
Gelukkig hebben die duizenden euro's die in onderhoud en reparaties in je megane gepompt zijn bewezen hoe betrouwbaar een goedkope benzine auto is.....

Maar trek je vooral niks aan van wat er gezegd word. Ik zou een anwb lidmaatschap aan de sint vragen.
pi_157621437
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 12:42 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Gelukkig hebben die duizenden euro's die in onderhoud en reparaties in je megane gepompt zijn bewezen hoe betrouwbaar een goedkope benzine auto is.....

Maar trek je vooral niks aan van wat er gezegd word. Ik zou een anwb lidmaatschap aan de sint vragen.
Ik heb niet gezegd dat hij goedkoop in onderhoud was. Maar betrouwbaarheid... daar wil ik niet teveel over klagen... ik had slechts 2x pechhulp nodig gehad waarvan 1x een lege accu. De andere keer was iets met de sleutelherkenning wat voor weer ¤50,- gemaakt was.

Voor de rest heeft dat ding me nooit laten staan, altijd starten en rijden... ook in de winter meteen aanslaan :D En bij mankementen kwam hij altijd nog op eigen kracht thuis en naar de garage :D Rekening houdend met dat het een oude auto was vind ik dat hij het qua betrouwbaarheid niet slecht deed met 130k in 3,5 jaar :D
  dinsdag 17 november 2015 @ 13:09:41 #44
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_157621818
Ik ben benieuwd :) . Ik wens je veel succes Fien!

Wel jammer dat mensen door blijven drammen over LPG. Ze is op zoek naar een auto, en één van haar eisen is dat 'ie op benzine loopt. Respecteer dat dan gewoon en ga haar niet iets opdringen wat ze niet wil.
  dinsdag 17 november 2015 @ 13:15:28 #45
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_157621956
Volgens de Pannenstatistik van de ADAC is de Megane van bouwjaar 2002 zo'n beetje de onbetrouwbaarste auto, alleen de Laguna is nog erger :-)

Ben heel benieuwd.

And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
pi_157622154
Voor dit soort budgetten komt het toch echt aan op proefrijden, ongeacht welke auto het is. Je kunt er wel een uitzoeken die er goed uitziet, alle opties heeft een een gunstige kilometerstand, maar pas als je ermee rijdt hoor je de irritante rammels, merk je dat ie scheef trekt, dat ie moeilijk schakelt, zwaar stuurt etc. Dat zijn belangrijke punten waarop je een auto moet selecteren in deze prijsklasse. Niet op wel of geen airco of krasjes.

Ik zou gewoon es een dag een rondje doen bij autozaken in de buurt (natuurlijk wel enige voorselectie via internet). Paar keer proefrijden en je weet meteen welke je wel of niet wilt hebben.

Ook vind ik het wat minder verstandig om in Zwolle een auto te kopen terwijl je in Rotterdam woont. Juist bij zo'n oudere auto bestaat de kans op verborgen gebreken. Het is dan makkelijker om gewoon even langs te rijden en het ter plekke op te lossen dan via de telefoon welles nietes gaan doen.
pi_157622162
quote:

[..]

Alle full options (voor zover die er überhaupt zijn in Nederland) auto's binnen dat budget zijn oud op versleten en staan bijna zonder uitzondering voor groot onderhoud. Je Mégane was daarop slechts een zeer sporadische uitzondering, en de soort brandstof doet daar niets aan af.
Ik wens je succes verder, ben benieuwd waar je mee eindigt.

Over dat in Engeland rijden: diegenen die zeggen dat het wel meevalt zullen zéker geen moeite hebben met schakelen.
pi_157624864
TS misschien een idee om naar een Mega Tjaffer te kijken?
pi_157625573
TS reageert even niet meer, zou ze met de auto overgeschreven en wel naar huis rijden :o
pi_157625646
Datum tenaamstelling is 7 oktober :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')