Tja, maar ik vroeg me dus echt af of zo een BMW een beetje normaal loopt op LPG. Dacht misschien een andere wagen.quote:Op zondag 22 november 2015 21:50 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Hij heeft een V12. Althans, als je z'n pohi wilt geloven.
dat ook. Mijn auto kostte me 1250 euro en daar heb ik heel weinig gezeur mee. 1000 euro aan kosten buiten reguliere beurtjes in 4 jaar. Gewoon een goede auto, alleen niet zo interessant omdat hij zwaar is (520i uit 1995). Achteraf had ik er gelijk gas in moeten laten leggen, want t blok kan er goed tegen.quote:Op zondag 22 november 2015 10:18 schreef deezler het volgende:
[..]
Meer geld uitgeven is ook weer geen garantie voor een betere auto. Het blijft altijd een kwestie van opletten. Zowel op de auto als op de verkoper.
Ivm herkend worden irl praat ik er niet over maar ik heb een V12 staan die ik uit elkaar wil halen en reviseren. Dan haal ik er een auto bij waar 'ie in moet passen.quote:Op zondag 22 november 2015 21:50 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Hij heeft een V12. Althans, als je z'n pohi wilt geloven.
Precies, de Audi S8 had ik ook gewoon op lpg staan, auto voltanken door tegen de knop te leunen want prijs boeit niet, al werd het toch té met 60-80k per jaarquote:Op zondag 22 november 2015 11:16 schreef ThePartyPooper het volgende:
[..]
LPG is z'n gewicht in goud waard. Niet echt, want het kost geen drol!!!!![]()
Zonder LPG was ik nu ernstig depressief omdat ik moest rondkarren in een ultra zuinige Fiat Panda oma-uitvoering. Dankzij LPG kan ik met uber geile 6cilinders rondrijden en binnenkort hoop ik zelfs een V12 te hebben.
Goed, het kost wat meer per maand. Daarom alleen 40plussers rijden. Je hebt niet alleen een vervoermiddel, maar een geweldige hobby.
Bedankt LPG.
Dit is wat ik kan zien, links van het motorblok in de buurt v/d motorsteun en multiriemquote:Op vrijdag 20 november 2015 01:07 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Als je naar de motor kijkt, inderdaad links.
Onder de motorsteun, pakweg 25/30cm, tussen de multiriemen en het motorblok moet je de zijkant van de nieuwe, en dus zilverkleurig/lichtgrijs van kleur met een pakking ertussen, waterpomp zien.
Dit moet eigenlijk direct opvallen omdat het er nieuw eruit ziet tegenover de rest van de omgeving wat er oud uit ziet.ook de multiriemen moeten er duidelijk nieuw uitzien.
Tip: kijk morgen even naar die hoek van de motor, en maak wat foto's, dan kun je die vergelijken.
Maar het punt is wel dat ik voor 1850 niet zo gauw een auto vind die aan al mijn eisen voldoet èn een nieuwe distributieriem heeft. Daarbij... vaak wordt er wel aangegeven wanneer de distributie voor het laatst is vervangen, maar is er geen factuur, sticker o.i.d. als bewijs aanwezig. Dan heb ik daar ook niet zoveel aan...quote:Op zondag 22 november 2015 07:39 schreef jackass__ het volgende:
Ik zeg dit omdat ik bij men eerste auto dezelfde fout heb gemaakt. Auto gekocht uit 1999 voor 2000 euro. In 2j tijd meer dan 3000 euro aan onkosten gehad ( distributieriem, schokdempers, alternator, onderhoud, ...) + kleine ongemakken die ik niet heb laten herstellen zoals de centrale vergrendeling die niet goed werkt, een raam dat niet meer openging, de achterbank kon maar half neergeklapt worden.
Deze auto werd na deze 2j total loss verklaart omdat er iemand achter op me ingereden was. Toen heb ik een auto van 5000 euro gekocht, uit 2007. Deze heb ik ondertussen ook al bijna 2j en het enige wat ik heb moeten doen is 2x onderhoudsbeurtje en vorige winter een nieuwe batterij. En voor de rest doet alles het ook gewoon, geen rare verassingen gehad van dingen die niet blijken te werken.
Dit is wat iedereen hier je probeert uit te leggen. Als je blijkbaar toch budget hebt om zoveel herstellingen en onderhoud te kunnen betalen kan je beter meteen een nieuwere auto kopen.
Je hebt nu bijvoorbeeld ook veel meer betaalt zodat ze de distributieriem vervangen. Terwijl je tegen ons zei dat 1500 het absolute maximum was. Je had natuurlijk ook gewoon een auto van 1850 kunnen zoeken waarbij de distributieriem al gedaan was...
Ik ga ze ook niet meer bestellen, als ze stuk zijn, komen er gewone ventielen in. Het heeft weinig meerwaarde als ik de bandenspanning al regelmatig handmatig controleer.quote:Op zondag 22 november 2015 10:34 schreef Garbageman het volgende:
Sterkte Fien
Ik heb een C5 uit 2004 dus, maar daar heb ik tot nu toe wel mazzel mee. Alles wat ik tegenkom is klein spul, zoals knopjes schoonmaken, bobine vervangen (drie schroefjes) nieuwe MAP sensor (één schroefje) bougies en ff de gasklep schoonmaken.
Die ventielen, heb ik ook. De schacht van de sensor ventielen is van metaal. Krijg je corrosie, scheurt de schacht en loopt je band in één keer leeg
Ik heb nu al één ventiel vervangen voor een gewone, ik ga de drie resterende ventielen ook laten vervangen. Er zit een lithium batterij in die een jaar of tien mee gaat en ik ga niet 40 euro per stuk of zo voor nieuw spul betalen. De sensors heb ik met mijn Lexia (kloon) al uitgeschakeld
Mijn sensor dinges met afgebroken schacht.
[ afbeelding ]
Je kunt het in ieder geval positief bekijken. Als dit reservewiel ook leeg is, dan heb je een setquote:Op zondag 22 november 2015 23:40 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Dit is wat ik kan zien, links van het motorblok in de buurt v/d motorsteun en multiriem
[ afbeelding ]
De waterpomp kan ik niet herkennen, niks wat lijkt op de uitgebouwde waterpomp die ik destijds na een vervanging bij de vorige auto te zien kreeg
[..]
Maar het punt is wel dat ik voor 1850 niet zo gauw een auto vind die aan al mijn eisen voldoet èn een nieuwe distributieriem heeft. Daarbij... vaak wordt er wel aangegeven wanneer de distributie voor het laatst is vervangen, maar is er geen factuur, sticker o.i.d. als bewijs aanwezig. Dan heb ik daar ook niet zoveel aan...
Daarbij... een auto van 3500 kan ook een pechauto zijn... zelf gezien bij de garage waar ik normaal heen ga... kwam er een klant binnen met een Opel Astra van 3500 die hij net gekocht had en dan meteen voor 1500 aan reparaties...Dan is voor 1500 een pechauto kopen minder pijnlijk dan eentje van 3500
[..]
Ik ga ze ook niet meer bestellen, als ze stuk zijn, komen er gewone ventielen in. Het heeft weinig meerwaarde als ik de bandenspanning al regelmatig handmatig controleer.
Maar... in 1x hele band leeg bij corrosieDan moet ik mijn reservewiel eens gaan checken en zeker weten dat hij goed is en ook niet uitgedroogd of zo
Het leeglopen zou maar net gebeuren in het buitenland of zo
Je hebt de foto te schuin vanaf links gemaakt, gewoon recht op de motor makennu kijk je tegen de stuurpomp en dynamo aan, de waterpomp zit daartussen maar meer naar de motor.quote:Op zondag 22 november 2015 23:40 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Dit is wat ik kan zien, links van het motorblok in de buurt v/d motorsteun en multiriem
[ afbeelding ]
De waterpomp kan ik niet herkennen, niks wat lijkt op de uitgebouwde waterpomp die ik destijds na een vervanging bij de vorige auto te zien kreeg
[..]
Maar het punt is wel dat ik voor 1850 niet zo gauw een auto vind die aan al mijn eisen voldoet èn een nieuwe distributieriem heeft. Daarbij... vaak wordt er wel aangegeven wanneer de distributie voor het laatst is vervangen, maar is er geen factuur, sticker o.i.d. als bewijs aanwezig. Dan heb ik daar ook niet zoveel aan...
Daarbij... een auto van 3500 kan ook een pechauto zijn... zelf gezien bij de garage waar ik normaal heen ga... kwam er een klant binnen met een Opel Astra van 3500 die hij net gekocht had en dan meteen voor 1500 aan reparaties...Dan is voor 1500 een pechauto kopen minder pijnlijk dan eentje van 3500
[..]
Ik ga ze ook niet meer bestellen, als ze stuk zijn, komen er gewone ventielen in. Het heeft weinig meerwaarde als ik de bandenspanning al regelmatig handmatig controleer.
Maar... in 1x hele band leeg bij corrosieDan moet ik mijn reservewiel eens gaan checken en zeker weten dat hij goed is en ook niet uitgedroogd of zo
Het leeglopen zou maar net gebeuren in het buitenland of zo
Hihi... maar dat is dus niet de bedoelingquote:Op zondag 22 november 2015 23:46 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Je kunt het in ieder geval positief bekijken. Als dit reservewiel ook leeg is, dan heb je een set.
MRB hoger dan de huidige is niet oké. Daarbij, het verbruik van een 5 serie...quote:Op zondag 22 november 2015 23:47 schreef Catch22- het volgende:
Voor 1800 euro heb je een mooie 5 serie van rond 1995 met airco, elektrische ramen, cv, cruisecontrol en goede stoelen. Ben je echt 10x beter af dan nu. Wel veel mrb, maar blijkbaar is dat geen probleem.
Weet ik, maar ik wil minimaal 1:13quote:Op zondag 22 november 2015 23:57 schreef Catch22- het volgende:
1:10 is prima te halen. Anyhow, je bent toch een stijfkop dus ik ga niet met je discussiëren
Ik heb ook deze foto nog, helaas is dit de enige die niet vanaf links is gemaakt en ook niet scherpquote:Op zondag 22 november 2015 23:50 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Je hebt de foto te schuin vanaf links gemaakt, gewoon recht op de motor makennu kijk je tegen de stuurpomp en dynamo aan, de waterpomp zit daartussen maar meer naar de motor.
TPMS ventielen zijn van een metaallegering, inplaats van flexibel rubber.
Door regelmatig bandenspanninhg controleren en dan vooral met zo'n bandenpomp die van metaal is krijg je metaal moeheid waardoor het ventiel bij een controle ineens afbreekt en je je band voor je neus ziet leeglopen, het zal niet snelzomaar tijdens het rijden gebeuren.
Is gewoon typisch een wijf.quote:Op maandag 23 november 2015 03:14 schreef vannelle het volgende:
In ik vind Fien gewoon stoer, ze laat duidelijk merken dat auto's kopen, onderhouden of wat dan ook duidelijk niet alleen mannenzaken zijn.![]()
518i haal je dat wel als je rustig aan doet. Staan alleen weinig mooie tourings te koop momenteel.quote:Op maandag 23 november 2015 00:05 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Weet ik, maar ik wil minimaal 1:13
Selectief lezen...quote:Op maandag 23 november 2015 13:08 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
518i haal je dat wel als je rustig aan doet. Staan alleen weinig mooie tourings te koop momenteel.
Dat klopt.quote:Op maandag 23 november 2015 13:36 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Selectief lezen...
518i is er niet als automaat (dat wordt dan een 520i) en dat verbruik is dan echt een illusie.
Frusti, much?quote:Op maandag 23 november 2015 07:24 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Is gewoon typisch een wijf.
1000 eisen, maar mag niks kosten
Ik geloof 1800 inc reparaties.quote:Op maandag 23 november 2015 21:00 schreef Gummiebeer het volgende:
Wat ben je nu tot nu toe in totaal kwijt aan deze auto Fien?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |