abonnement Unibet Coolblue
pi_157606300
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 19:27 schreef AhmedJaret het volgende:
ik snap niet wat hier mis mee is? staat die minuut wettelijk vast? geen recht meer op vrijheid van meningsuiting? zeg maar dat waar wij voor vechten (geen onderdrukking) worden nu onze burgers opgelegd

ik vind het goed dat mensen hier tegen demonstreren
Demonstreren tegen respect voor slachtoffers tonen? Dat is een kromme gedachtengang :{
Komt bij dat het gewoon stoer doen is is en het niets met demonstreren te maken heeft.
pi_157606360
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 19:27 schreef AhmedJaret het volgende:
ik snap niet wat hier mis mee is? staat die minuut wettelijk vast? geen recht meer op vrijheid van meningsuiting? zeg maar dat waar wij voor vechten (geen onderdrukking) worden nu onze burgers opgelegd

ik vind het goed dat mensen hier tegen demonstreren
Het probleem is o.a. het gebrek aan zelfreflectie, het gebrek aan kennis, het gebrek aan respect, het gebrek aan beschaving en het gebrek aan wellevendheid bij deze Marokkanen.
paypal.me/taaladvies
pi_157606364
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 19:27 schreef AhmedJaret het volgende:
ik snap niet wat hier mis mee is? staat die minuut wettelijk vast? geen recht meer op vrijheid van meningsuiting? zeg maar dat waar wij voor vechten (geen onderdrukking) worden nu onze burgers opgelegd

ik vind het goed dat mensen hier tegen demonstreren
Bovendien als je zo'n hekel hebt aan de Westerse wereld rot dan op.
IS zoekt nog kanonnenvoer misdadigers "strijders"
pi_157606387
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 19:30 schreef 9h05t het volgende:

[..]

dat noemen ze respect. maar dat is jou en je soortgenoten onbekend.
maar goed... is er ook een verbod op het tekenen van jullie "profeet" ? want dan is het kot te klein
respect voor wat? dat een land dat in oorlog is een klap krijgt te verduren op eigen bodem die voorkomen had moet en kunnen worden? of respect dat zij zich daarna vergelden en vergeldingsacties raqa bombarderen alsof daar geen onschuldige burgers zitten? of respect dat frankrijk vroeger heel noord afrika heeft gekoloniseerd en daar de bevolking heeft geterroriseerd voor kapitaal verschaffing?

wat gebeurd is verschrikkelijk maar om daardoor heel europa een minuut stilte af te dwingen is overdreven
EN EEN SIGNATURE VAN MAX. 4 REGELS
BAM
pi_157606445
want wanneer gaan wij een minuut stilte houden voor het russiche vliegtuig die naar beneden is gehaald? of beiroet waar een heel gebouw met de grond gelijk is gemaakt? syrie die met gifgas word besproeid?

we zouden wel het hele jaar stil kunnen zijn
EN EEN SIGNATURE VAN MAX. 4 REGELS
BAM
pi_157606484
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 19:37 schreef AhmedJaret het volgende:
want wanneer gaan wij een minuut stilte houden voor het russiche vliegtuig die naar beneden is gehaald? of beiroet waar een heel gebouw met de grond gelijk is gemaakt? syrie die met gifgas word besproeid?

we zouden wel het hele jaar stil kunnen zijn
Is je probleem hiermee nu dat die zaken minder respect krijgen of dat er überhaupt ergens respect voor wordt getoond ? Nog niet helemaal duidelijk.
pi_157606485
maar wel gedwongen natuurlijk!! als je niet stil bent verstoor je de orde

respect moet je hebben maar waarom zo geforceerd dan? wat is concreet die minuut verandert? wat is de meerwaarde? is een minuut genoeg aan herdenking? daarna kunnen we verder?
EN EEN SIGNATURE VAN MAX. 4 REGELS
BAM
pi_157606511
respect tonen! en nu een minuut je bek houden!
EN EEN SIGNATURE VAN MAX. 4 REGELS
BAM
pi_157606523
dit is totaal de verkeerde aanpak
EN EEN SIGNATURE VAN MAX. 4 REGELS
BAM
pi_157606559
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 19:39 schreef AhmedJaret het volgende:
dit is totaal de verkeerde aanpak
Welke aanpak zou u dan prefereren meneer Jaret?
paypal.me/taaladvies
pi_157606582
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 19:38 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Is je probleem hiermee nu dat die zaken minder respect krijgen of dat er überhaupt ergens respect voor wordt getoond ? Nog niet helemaal duidelijk.
beide

een minuut stilte is niets meer dan je facebook plaatje een vlag zetten

wat nu als 400 doden vallen, zijn we dan 2 minuten stil? of 1 minuut? maar dat is respectloos 1 minuut voor 130 en 1 voor 400? of moeten we delen door het aantal doden? om de seconden te nemen
EN EEN SIGNATURE VAN MAX. 4 REGELS
BAM
pi_157606587
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 19:39 schreef AhmedJaret het volgende:
dit is totaal de verkeerde aanpak
Jouw reactie ook, als je tenminste niet wil dat moslims als zielige stukjes jankstront worden gezien.
Hoe oprecht en objectief juist je reactie wellicht ook is.
pi_157606595
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 19:39 schreef AhmedJaret het volgende:
dit is totaal de verkeerde aanpak
Wat is de juiste aanpak volgens jou?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_157606665
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 19:35 schreef AhmedJaret het volgende:

[..]

respect voor wat? dat een land dat in oorlog is een klap krijgt te verduren op eigen bodem die voorkomen had moet en kunnen worden? of respect dat zij zich daarna vergelden en vergeldingsacties raqa bombarderen alsof daar geen onschuldige burgers zitten? of respect dat frankrijk vroeger heel noord afrika heeft gekoloniseerd en daar de bevolking heeft geterroriseerd voor kapitaal verschaffing?

wat gebeurd is verschrikkelijk maar om daardoor heel europa een minuut stilte af te dwingen is overdreven
127 onschuldige burgers afschieten is laf en als je daarvoor in het "paradijs" komt .....
maar ja.. wat verwacht je van een godsdienst waar de profeet een pedofiele crimineel is ?
dat is geen oorlogsdaad maar een terreurdaad.
Als je het niet eens bent met die minuut stilte best, ben ik ook niet want het veranderd niets maar uit respect kun je die minuut wel je bek houden.
Raqqa zitten ook onschuldige burgers maar daar zit IS ook ( onze vijand u collega's ? )
Parijs waren enkel onschuldige en ongewapende doden omdat ze ( of jullie ? ) niet het lef hebben om een doelwit dat ook effectief iets gedaan heeft aan te vallen.
Wat heeft het Koloniseren ermee te maken ? De geschiedenis is gedaan leer ermee leven
pi_157606796
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 19:41 schreef Taaladvies het volgende:

[..]

Welke aanpak zou u dan prefereren meneer Jaret?
ten eerste mag heel europa zich wel eens verontschuldigen tegen haar volk voor wat ze hebben gemaakt van europa, naar de afgrond gesleept

kijk naar het nieuws en je hoort molenbeek molenbeek molenbeek, WTF? snappen ze niet dat DAT het probleem is? door al die mensen te negeren en in een ghetto te stoppen en ze niet hoeven te laten integreren? "gastarbeiders" "ze gaan terug" in de jaren 60 en toen 20 jaar later toen duidelijk was dat er een tweede en derde generatie kwam nog steeda geen segregatie

afgesloten in ghettos (want dat is molenbeek) en dan verwonderen hoe die radicalisatie komt wanneer een special forces unit de hele wijk doorkamt en iedereen als potentieel terrorist zit

weet je wie dat doet? jouw regering, kijk naar schilderswijk

hele nederlandse bevolking weggepest en weggehaald en ook een ghetto geworden met mocros antis en turken l

als we het probleem wegstoppen is het er niet

zwarte scholen
halal slagerijen
oosterse supermarkten

alles is ok om ze maar "thuis" te voelen, maar als dat botst met nl dan is het te laat

dit probleem gaat zich niet oplossen en die imigranten die komen gaan de rotte wortel diw er al is echt niet vervangen

europa is al af het is een kwestie tot het valt want die rotte wortel zit zo vast dat zonder grote verandering die er niet gaat komen - niet verdwijnt
EN EEN SIGNATURE VAN MAX. 4 REGELS
BAM
pi_157606863
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 19:44 schreef 9h05t het volgende:

[..]

127 onschuldige burgers afschieten is laf en als je daarvoor in het "paradijs" komt .....
maar ja.. wat verwacht je van een godsdienst waar de profeet een pedofiele crimineel is ?
dat is geen oorlogsdaad maar een terreurdaad.
Als je het niet eens bent met die minuut stilte best, ben ik ook niet want het veranderd niets maar uit respect kun je die minuut wel je bek houden.
Raqqa zitten ook onschuldige burgers maar daar zit IS ook ( onze vijand u collega's ? )
Parijs waren enkel onschuldige en ongewapende doden omdat ze ( of jullie ? ) niet het lef hebben om een doelwit dat ook effectief iets gedaan heeft aan te vallen.
Wat heeft het Koloniseren ermee te maken ? De geschiedenis is gedaan leer ermee leven
als de geschiedenis is gedaan en je ermee moet leren leven, leer er dan mee leven dat dit niet de laatste aanslag is

de geschiedenis is inderdaad gebeurd en wat je hier ziet is een gevolg
EN EEN SIGNATURE VAN MAX. 4 REGELS
BAM
pi_157606867
Ik post even op Twitter dat TS mij weer verkracht heeft. Hopelijk wordt TS dan ook aangepakt.
pi_157606882
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 19:49 schreef AhmedJaret het volgende:

[..]

ten eerste mag heel europa zich wel eens verontschuldigen tegen haar volk voor wat ze hebben gemaakt van europa, naar de afgrond gesleept

kijk naar het nieuws en je hoort molenbeek molenbeek molenbeek, WTF? snappen ze niet dat DAT het probleem is? door al die mensen te negeren en in een ghetto te stoppen en ze niet hoeven te laten integreren? "gastarbeiders" "ze gaan terug" in de jaren 60 en toen 20 jaar later toen duidelijk was dat er een tweede en derde generatie kwam nog steeda geen segregatie

afgesloten in ghettos (want dat is molenbeek) en dan verwonderen hoe die radicalisatie komt wanneer een special forces unit de hele wijk doorkamt en iedereen als potentieel terrorist zit

weet je wie dat doet? jouw regering, kijk naar schilderswijk

hele nederlandse bevolking weggepest en weggehaald en ook een ghetto geworden met mocros antis en turken l

als we het probleem wegstoppen is het er niet

zwarte scholen
halal slagerijen
oosterse supermarkten

alles is ok om ze maar "thuis" te voelen, maar als dat botst met nl dan is het te laat

dit probleem gaat zich niet oplossen en die imigranten die komen gaan de rotte wortel diw er al is echt niet vervangen

europa is al af het is een kwestie tot het valt want die rotte wortel zit zo vast dat zonder grote verandering die er niet gaat komen - niet verdwijnt
Aha, dus de geradicaliseerde moslims zijn eigenlijk het slachtoffer?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_157606915
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 19:52 schreef AhmedJaret het volgende:

[..]

als de geschiedenis is gedaan en je ermee moet leren leven, leer er dan mee leven dat dit niet de laatste aanslag is

de geschiedenis is inderdaad gebeurd en wat je hier ziet is een gevolg
leer er dan mee leven dat hier een minuut stilte gevraagd werd en als dat niet bevalt ga dan naar het kalifaat dat je zo heerlijk lijkt
pi_157606919
De betreffende jongens hebben de minuut stilte niet ik herhaal, niet verstoord.
pi_157606986
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 19:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Aha, dus de geradicaliseerde moslims zijn eigenlijk het slachtoffer?
kan je lezen? radicalisatie is een bijproduct van europees segregatie beleid

of wil je gwn graag doen alsof buitenlanders zichzelf zielig vinden? ik zou zeggen ga een weekendje schilderswijk boodschappen doen en kijk hoe je behandelt gaat worden, kijk wat het gevolg is wanneer een groep tegen de ander worden opgezet in plaats van naar elkaar toegebracht word en segregatie word vermeden
EN EEN SIGNATURE VAN MAX. 4 REGELS
BAM
pi_157607032
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 19:54 schreef 9h05t het volgende:

[..]

leer er dan mee leven dat hier een minuut stilte gevraagd werd en als dat niet bevalt ga dan naar het kalifaat dat je zo heerlijk lijkt
waar zeg ik dat het mij heerlijk lijkt? leer lezen

ik heb er de vrijheid om er niet mee te leven net als dat jij de vrijheid hebt om dat belachelijk te vinden

of gaat vrijheid dan niet op?
EN EEN SIGNATURE VAN MAX. 4 REGELS
BAM
pi_157607075
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 19:58 schreef AhmedJaret het volgende:

[..]

waar zeg ik dat het mij heerlijk lijkt? leer lezen

ik heb er de vrijheid om er niet mee te leven net als dat jij de vrijheid hebt om dat belachelijk te vinden

of gaat vrijheid dan niet op?
Tuurlijk maar als ik je berichten lees distantieer je jezelf met "het Westen" maar je bent er zelf onderdeel van en als je je distantieert van het westen waarom blijf je hier dan ?
pi_157607097
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 19:49 schreef AhmedJaret het volgende:

[..]

ten eerste mag heel europa zich wel eens verontschuldigen tegen haar volk voor wat ze hebben gemaakt van europa, naar de afgrond gesleept

kijk naar het nieuws en je hoort molenbeek molenbeek molenbeek, WTF? snappen ze niet dat DAT het probleem is? door al die mensen te negeren en in een ghetto te stoppen en ze niet hoeven te laten integreren? "gastarbeiders" "ze gaan terug" in de jaren 60 en toen 20 jaar later toen duidelijk was dat er een tweede en derde generatie kwam nog steeda geen segregatie

afgesloten in ghettos (want dat is molenbeek) en dan verwonderen hoe die radicalisatie komt wanneer een special forces unit de hele wijk doorkamt en iedereen als potentieel terrorist zit

weet je wie dat doet? jouw regering, kijk naar schilderswijk

hele nederlandse bevolking weggepest en weggehaald en ook een ghetto geworden met mocros antis en turken l

als we het probleem wegstoppen is het er niet

zwarte scholen
halal slagerijen
oosterse supermarkten

alles is ok om ze maar "thuis" te voelen, maar als dat botst met nl dan is het te laat

dit probleem gaat zich niet oplossen en die imigranten die komen gaan de rotte wortel diw er al is echt niet vervangen

europa is al af het is een kwestie tot het valt want die rotte wortel zit zo vast dat zonder grote verandering die er niet gaat komen - niet verdwijnt
Molenbeek vergelijken met de Schilderswijk. :') Jij bent zeker nog nooit in Molenbeek of in Parijs, buiten de Periferique, geweest?

Waarom moeten de Europese staten de onderklasse voorzien in cursussen, onderwijs en arbeid?
Dit is het kapitalisme, je zal hier zelf moeten werken voor je geld. En door deze aanslagen zullen niet-Westerse allochtonen nog een tandje harder moeten werken. Moslims maken, algemeen gezien, zichzelf namelijk niet populairder door het plegen van dit soort aanslagen.
paypal.me/taaladvies
pi_157607154
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 19:56 schreef AhmedJaret het volgende:
kan je lezen? radicalisatie is een bijproduct van europees segregatie beleid
:') :') _O-
paypal.me/taaladvies
pi_157607168
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 20:00 schreef Taaladvies het volgende:

[..]

Molenbeek vergelijken met de Schilderswijk. :') Jij bent zeker nog nooit in Molenbeek of in Parijs, buiten de Periferique, geweest?

Waarom moeten de Europese staten de onderklasse voorzien in cursussen, onderwijs en arbeid?
Dit is het kapitalisme, je zal hier zelf moeten werken voor je geld. En door deze aanslagen zullen niet-Westerse allochtonen nog een tandje harder moeten werken. Moslims maken, algemeen gezien, zichzelf namelijk niet populairder door het plegen van dit soort aanslagen.
wat een drogredenen ik ga hier niet eens inhoudelijk op reageren
EN EEN SIGNATURE VAN MAX. 4 REGELS
BAM
pi_157607220
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 20:02 schreef Taaladvies het volgende:

[..]

:') :') _O-
argumenten: 0

nice
EN EEN SIGNATURE VAN MAX. 4 REGELS
BAM
pi_157607478
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 19:56 schreef AhmedJaret het volgende:

[..]

kan je lezen? radicalisatie is een bijproduct van europees segregatie beleid

of wil je gwn graag doen alsof buitenlanders zichzelf zielig vinden? ik zou zeggen ga een weekendje schilderswijk boodschappen doen en kijk hoe je behandelt gaat worden, kijk wat het gevolg is wanneer een groep tegen de ander worden opgezet in plaats van naar elkaar toegebracht word en segregatie word vermeden
Ik mis in jouw verhaal de eigen verantwoordelijkheid. Er is geen Europees segregatiebeleid. Klets niet zo stom.

Weet je hoe segregatie ontstaat? Doordat een Marokkaanse meid niet met een nederlandse vriend thuis mag komen. Doordat sommige mensen na 30 jaar in nederland nog geen woord nederlands spreken. Doordat er nog steeds 3e generatie kinderen zijn die op hun eerste schooldag pas voor het eerst met Nederlands in aanraking komen. Allemaal factoren die de betrokken groepen ZELF in stand houden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kapitein_Scheurbuik op 16-11-2015 20:30:25 ]
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_157607639
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 14:22 schreef Pino0 het volgende:
Er is een serieus en structureel probleem met deze gemeenschap, zowel in andere landen als in Nederland.

Ze vallen niet aan te pakken, hebben een erg kort lontje en zijn vaak te dom om te poepen. Dit is een gevaarlijke groep voor heel Nederland en die groep mag van mijn part in een Nederlandse Guantanamo Bay geplaatst mogen worden. (met bijkomende martelingen)
wat ben jij een eng en gefrustreerd mannetje
pi_157607653
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 14:09 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Alsof de hele wereld niet weet dat ze tuig zijn.
Ze vragen aandacht, en jullie homo's geven hen deze aandacht.
Zo is de vicieuze cirkel weer rond.
Domme schapen.
wat een taalgebruik :r
pi_157607737
Minuut stiltes zijn bullshit, zeker als het zo selectief wordt toegepast.
pi_157609444
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 20:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik mis in jouw verhaal de eigen verantwoordelijkheid. Er is geen Europees segregatiebeleid. Klets niet zo stom.

Weet je hoe segregatie ontstaat? Doordat een Marokkaanse meid niet met een nederlandse vriend thuis mag komen. Doordat sommige mensen na 30 jaar in nederland nog geen woord nederlands spreken. Doordat er nog steeds 3e generatie kinderen zijn die op hun eerste schooldag pas voor het eerst met Nederlands in aanraking komen. Allemaal factoren die de betrokken groepen ZELF in stand houden.
wat eigen verantwoordelijkheid? ik heb phd rechten geen strafblad en geen enkele interesse om onschuldige burgers op te blazen

de overheid heeft in de jaren 60 goedkope arbeidskrachten hierheen gehaald en nadat ze wisten dat ze niet terug te sturen waren er niks aan gedaan op deze alsmaar groeiende groep te laten integreren

niks

diegenen die eigen initiatief hebben getoond mag de regering op haar knieen bedanken de rest is met opzet gesegregeerd van de nederlandse bevolking

wel goedkoop vruchten plukken met werk dat nederlanders toen niet wouden doen maar jaren later boos kijken wanneer ze niet zijn geintregeerd terwijl ze altijd verteld zijn dat ze te gast zijn
EN EEN SIGNATURE VAN MAX. 4 REGELS
BAM
pi_157609571
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 21:11 schreef AhmedJaret het volgende:
diegenen die eigen initiatief hebben getoond mag de regering op haar knieen bedanken
_O- _O- _O- :')
paypal.me/taaladvies
pi_157609849
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 21:11 schreef AhmedJaret het volgende:

[..]

wat eigen verantwoordelijkheid? ik heb phd rechten geen strafblad en geen enkele interesse om onschuldige burgers op te blazen

de overheid heeft in de jaren 60 goedkope arbeidskrachten hierheen gehaald en nadat ze wisten dat ze niet terug te sturen waren er niks aan gedaan op deze alsmaar groeiende groep te laten integreren

niks

diegenen die eigen initiatief hebben getoond mag de regering op haar knieen bedanken de rest is met opzet gesegregeerd van de nederlandse bevolking

wel goedkoop vruchten plukken met werk dat nederlanders toen niet wouden doen maar jaren later boos kijken wanneer ze niet zijn geintregeerd terwijl ze altijd verteld zijn dat ze te gast zijn
Het gaat niet om jou.

Het gaat om de mensen die geen enkele moeite hebben gedaan te integreren. De mensen die geen woord Nederlands spreken. De mensen die hun kind met een taalachterstand waar ze nooit meer overheen komen naar school sturen.

Integreren is een eigen verantwoordelijkheid. Maar als het belangrijker is om te trouwen met je nicht uit Marokkko, hierdoor marokkaans thuis de voertaal is en het kind pas op school voor het eerst Nederlands spreekt. Gevolg: kind houdt de rest van het leven marokkaanse tongval, kind maakt de rest van het leven de en het fouten etc etc.

Geef eens een voorbeeld van dat bewust segregeren. Dat is regelrechte nonsens. Het is niet de taak van de overheid jou te laten integreren dat kun je alleen zelf doen. En dat doe je niet door na 30 jaar nog geen woord Nederlands te spreken of je dochter te verbieden mee te gaan met werkweek.

Wentel je niet in slachtofferschap. Je bent geen slachtoffer. De islamitische gemeenschap heeft dezelfde kansen gehad als iedere andere groep naar deze kansen niet gegrepen omdat de prioritering totaal verkeerd is binnen jullie gemeenschap. Het is belangrijker dat de dochter maagd is dan dat de zoon zijn school afmaakt. Het is belangrijker dat dochter een hoofddoek draagt dan dat zij een goede baan krijgt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_157611798
'Door middel van' ipv 'vanwege' gebruiken :') ga Nederlands leren voordat je gaat klagen
pi_157611830
Die marrokaantjes zijn gewoon boos dat we het nooit meer over het marrokanenprobleem hebben. Stiekem vonden ze die aandacht toch wel geil.
pi_157614316
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 19:35 schreef AhmedJaret het volgende:

[..]

respect voor wat? dat een land dat in oorlog is een klap krijgt te verduren op eigen bodem die voorkomen had moet en kunnen worden? of respect dat zij zich daarna vergelden en vergeldingsacties raqa bombarderen alsof daar geen onschuldige burgers zitten? of respect dat frankrijk vroeger heel noord afrika heeft gekoloniseerd en daar de bevolking heeft geterroriseerd voor kapitaal verschaffing?

wat gebeurd is verschrikkelijk maar om daardoor heel europa een minuut stilte af te dwingen is overdreven
Tapijtbombardement op Raqqa zou geen overbodige luxe zijn.
pi_157614731
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 21:23 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Het gaat niet om jou.

Het gaat om de mensen die geen enkele moeite hebben gedaan te integreren. De mensen die geen woord Nederlands spreken. De mensen die hun kind met een taalachterstand waar ze nooit meer overheen komen naar school sturen.

Integreren is een eigen verantwoordelijkheid. Maar als het belangrijker is om te trouwen met je nicht uit Marokkko, hierdoor marokkaans thuis de voertaal is en het kind pas op school voor het eerst Nederlands spreekt. Gevolg: kind houdt de rest van het leven marokkaanse tongval, kind maakt de rest van het leven de en het fouten etc etc.

Geef eens een voorbeeld van dat bewust segregeren. Dat is regelrechte nonsens. Het is niet de taak van de overheid jou te laten integreren dat kun je alleen zelf doen. En dat doe je niet door na 30 jaar nog geen woord Nederlands te spreken of je dochter te verbieden mee te gaan met werkweek.

Wentel je niet in slachtofferschap. Je bent geen slachtoffer. De islamitische gemeenschap heeft dezelfde kansen gehad als iedere andere groep naar deze kansen niet gegrepen omdat de prioritering totaal verkeerd is binnen jullie gemeenschap. Het is belangrijker dat de dochter maagd is dan dat de zoon zijn school afmaakt. Het is belangrijker dat dochter een hoofddoek draagt dan dat zij een goede baan krijgt.
Eigenlijk is het nu juist wel een taak van de overheid om integratie te bevorderen, zeker als je mensen hier zeer bewust naartoe hebt gehaald.

Ik denk dan weer wel dat, als de overheid écht maatregelen zou nemen om integratie af te dwingen, veel mensen dit niet zo zouden waarderen. :P

Ik ben het verder met je eens dat mensen die hun dochter verbieden met een Nederlander thuis te komen deel van het probleem zijn. Geldt trouwens ook voor de autochtonen die hun dochter verbieden met een Marokkaan thuis te komen.
pi_157614735
Dat soort zwakbegaafde berberaapjes moet je gelijk een paar corrigerende klappen uitdelen.
  dinsdag 17 november 2015 @ 01:03:23 #115
318352 Raap
Maakt dingen mee
pi_157615480
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 20:00 schreef Taaladvies het volgende:

[..]

Molenbeek vergelijken met de Schilderswijk. :') Jij bent zeker nog nooit in Molenbeek of in Parijs, buiten de Periferique, geweest?

Waarom moeten de Europese staten de onderklasse voorzien in cursussen, onderwijs en arbeid?
Dit is het kapitalisme, je zal hier zelf moeten werken voor je geld. En door deze aanslagen zullen niet-Westerse allochtonen nog een tandje harder moeten werken. Moslims maken, algemeen gezien, zichzelf namelijk niet populairder door het plegen van dit soort aanslagen.
.... Ben je troll, alsjeblieft?
leuk
  dinsdag 17 november 2015 @ 07:15:56 #116
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_157616748
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 17:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het probleem is dat ze dat op scholen niet eens meer durven (straffen), omdat anders binnen 30 minuten de hele Marokkaanse familie op de stoep staat.
Nederlanders een reprimande geven gaat ze nog wel goed af.
Ook Nederlanders accepteren steeds minder, dat is iets dat we ook zelf gekweekt hebben natuurlijk. De generatie die opgroeide tijdens de totale afbraak van autoriteit in de jaren 70 en begin 80 heeft nu zelf (pre-)pubers.
Toen zijn we ouders bij de voornaam gaan noemen, en leraren. Toen werd de agent van autoriteit tot lachvoer en had niets meer te vertellen. Sociale controle, compleet weg. Vroeger kreeg je bij rottigheid een tik van de buurman die je snapte en een tik van je vader erachteraan.
En daar plukken we nu de vruchten van. Dit hoef je in Marokko zelf niet te proberen.

Ik roep al heel lang dat de afbraak van autoriteit belachelijk is, en schadelijk voor het land als geheel.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_157616787
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 00:15 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Eigenlijk is het nu juist wel een taak van de overheid om integratie te bevorderen, zeker als je mensen hier zeer bewust naartoe hebt gehaald.

Ik denk dan weer wel dat, als de overheid écht maatregelen zou nemen om integratie af te dwingen, veel mensen dit niet zo zouden waarderen. :P

Ik ben het verder met je eens dat mensen die hun dochter verbieden met een Nederlander thuis te komen deel van het probleem zijn. Geldt trouwens ook voor de autochtonen die hun dochter verbieden met een Marokkaan thuis te komen.
De Nederlandse overheid bevordert dat ook aan alle kanten met coaches, taalcursussen, uitkeringen,buurtbemiddelaars, folders in de eigen taal noem maar op.

Maar uiteindelijk moet je het zelf doen. En dat gaat niet lukken als je uitsluitend in de moskee of theehuis rondhangt.

En maak de mensen niet tot willoos onderwerp. Die zijn niet hierheen "gehaald". Er is geworven in Turkije en Marokko en die mensen zijn bewust en op eigen initiatief naar nederland gekomen. Bewuste en vooral eigen keuze. Ze zijn niet daar in een bus gepropt en tegen hun zin naar Nederland gebracht.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_157619158
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 21:11 schreef AhmedJaret het volgende:

[..]

wat eigen verantwoordelijkheid? ik heb phd rechten geen strafblad en geen enkele interesse om onschuldige burgers op te blazen

de overheid heeft in de jaren 60 goedkope arbeidskrachten hierheen gehaald en nadat ze wisten dat ze niet terug te sturen waren er niks aan gedaan op deze alsmaar groeiende groep te laten integreren

niks

diegenen die eigen initiatief hebben getoond mag de regering op haar knieen bedanken de rest is met opzet gesegregeerd van de nederlandse bevolking

wel goedkoop vruchten plukken met werk dat nederlanders toen niet wouden doen maar jaren later boos kijken wanneer ze niet zijn geintregeerd terwijl ze altijd verteld zijn dat ze te gast zijn
Het heet een PhD in rechten :') Plus, ik betwijfel ten zeerste of jij werkelijk gepromoveerd bent gezien je watervallen aan spel-en grammaticafouten en je bekrompen denkwijze.. :')
pi_157619449
Het was VOOR de herdenking, gewoon puberaal gedrag, onterechte klacht.
pi_157619909
Och jee, een paar recalcitrante pubers in de provincie roepen Allah Akbar. Poe poe.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_157620010
Marokkanen in darkrooms _O_
U MAD?
pi_157620646
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 21:11 schreef AhmedJaret het volgende:

[..]
ik heb phd rechten
Jij niet komen over geloofwardig jij.
pi_157621005
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 november 2015 07:15 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ook Nederlanders accepteren steeds minder, dat is iets dat we ook zelf gekweekt hebben natuurlijk. De generatie die opgroeide tijdens de totale afbraak van autoriteit in de jaren 70 en begin 80 heeft nu zelf (pre-)pubers.
Toen zijn we ouders bij de voornaam gaan noemen, en leraren. Toen werd de agent van autoriteit tot lachvoer en had niets meer te vertellen. Sociale controle, compleet weg. Vroeger kreeg je bij rottigheid een tik van de buurman die je snapte en een tik van je vader erachteraan.
En daar plukken we nu de vruchten van. Dit hoef je in Marokko zelf niet te proberen.

Ik roep al heel lang dat de afbraak van autoriteit belachelijk is, en schadelijk voor het land als geheel.
Daar heb je wel een goed punt, kinderen hebben vaak geen ontzag meer.
Als ik 'kutwijf' tegen m,n moeder zei omdat ik m,n zin niet kreeg waren de rapen gaar.
Maar veel moeders kijken daar al niet meer van op. Hooguit zeggen ze 'dat wil mama niet meer horen'
  dinsdag 17 november 2015 @ 12:37:03 #124
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_157621172
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 12:30 schreef WethouderHekking het volgende:

[..]

Daar heb je wel een goed punt, kinderen hebben vaak geen ontzag meer.
Als ik 'kutwijf' tegen m,n moeder zei omdat ik m,n zin niet kreeg waren de rapen gaar.
Maar veel moeders kijken daar al niet meer van op. Hooguit zeggen ze 'dat wil mama niet meer horen'
Ik word een beetje moe altijd van de 'ies koeltoer' roepers terwijl er in Marokko juist nog een heel grote sociale controle heerst die elkaar corrigeert. Nederland staat daarentegen al letterlijk eeuwen bekend om het slecht opvoeden van kinderen en ze niets in de weg te leggen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_157621399
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 november 2015 07:15 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ook Nederlanders accepteren steeds minder, dat is iets dat we ook zelf gekweekt hebben natuurlijk. De generatie die opgroeide tijdens de totale afbraak van autoriteit in de jaren 70 en begin 80 heeft nu zelf (pre-)pubers.
Toen zijn we ouders bij de voornaam gaan noemen, en leraren. Toen werd de agent van autoriteit tot lachvoer en had niets meer te vertellen. Sociale controle, compleet weg. Vroeger kreeg je bij rottigheid een tik van de buurman die je snapte en een tik van je vader erachteraan.
En daar plukken we nu de vruchten van. Dit hoef je in Marokko zelf niet te proberen.

Ik roep al heel lang dat de afbraak van autoriteit belachelijk is, en schadelijk voor het land als geheel.
Denk dat je daar de oorzaak en het rampzalige gevolg heel duidelijk uitlegt.
pi_157622064
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 november 2015 12:37 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ik word een beetje moe altijd van de 'ies koeltoer' roepers terwijl er in Marokko juist nog een heel grote sociale controle heerst die elkaar corrigeert. Nederland staat daarentegen al letterlijk eeuwen bekend om het slecht opvoeden van kinderen en ze niets in de weg te leggen.
Dit is onzin, de Nederlandse* kinderen behoren tot de best opgevoede ter wereld. Ondanks dat ze veel vrijer worden gelaten dan 50 jaar geleden.

*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
pi_157626805
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 07:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

De Nederlandse overheid bevordert dat ook aan alle kanten met coaches, taalcursussen, uitkeringen,buurtbemiddelaars, folders in de eigen taal noem maar op.

Maar uiteindelijk moet je het zelf doen. En dat gaat niet lukken als je uitsluitend in de moskee of theehuis rondhangt.

En maak de mensen niet tot willoos onderwerp. Die zijn niet hierheen "gehaald". Er is geworven in Turkije en Marokko en die mensen zijn bewust en op eigen initiatief naar nederland gekomen. Bewuste en vooral eigen keuze. Ze zijn niet daar in een bus gepropt en tegen hun zin naar Nederland gebracht.
Uitkeringen, buurtbemiddelaars en folders in de eigen taal hebben helemaal niks met het bevorderen van integratie te maken. Die laatste twee zijn daarin juist eerder contraproductief, aangezien ze juist een gescheiden maatschappij in stand houden.

De individuele verantwoordelijkheid van mensen om het beste van hun leven (en dat van hun kinderen) te maken en de verantwoordelijkheid van de overheid om het floreren van onze samenleving te bevorderen staan los van elkaar. De verantwoordelijkheid van de overheid ontslaat het individu niet van dat van zichzelf, maar ook andersom gaat dat zeker niet op.

Onze overheid haalt haar bestaansrecht uit het feit dat ze ons veiligheid biedt en een werkbare samenleving in stand houdt. Als de overheid daar niet voldoende in slaagt, verliest ze haar legitimiteit. Zonder legitimiteit is de overheid niet meer dan een organisatie die ons allemaal afperst middels belastinggeld, dat op straffe van gijzeling wordt geïnd.

Wanneer de overheid er dus voor kiest groepen laagopgeleide arbeiders met een afwijkende cultuur te werven en deze vervolgens laat blijven, dan hebben zij een belangrijke taak om de integratie in onze maatschappij te bevorderen. De overheid is daar in mijn optiek te laat mee begonnen, waardoor coaches en taalcursussen niet genoeg blijken en onderneemt nog steeds niet voldoende. Gelukkig zijn ze nu wel zo slim om de huidige vluchtelingen alvast gespreid door het land te huisvesten.
pi_157628503
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:25 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Uitkeringen, buurtbemiddelaars en folders in de eigen taal hebben helemaal niks met het bevorderen van integratie te maken. Die laatste twee zijn daarin juist eerder contraproductief, aangezien ze juist een gescheiden maatschappij in stand houden.

De individuele verantwoordelijkheid van mensen om het beste van hun leven (en dat van hun kinderen) te maken en de verantwoordelijkheid van de overheid om het floreren van onze samenleving te bevorderen staan los van elkaar. De verantwoordelijkheid van de overheid ontslaat het individu niet van dat van zichzelf, maar ook andersom gaat dat zeker niet op.

Onze overheid haalt haar bestaansrecht uit het feit dat ze ons veiligheid biedt en een werkbare samenleving in stand houdt. Als de overheid daar niet voldoende in slaagt, verliest ze haar legitimiteit. Zonder legitimiteit is de overheid niet meer dan een organisatie die ons allemaal afperst middels belastinggeld, dat op straffe van gijzeling wordt geïnd.

Wanneer de overheid er dus voor kiest groepen laagopgeleide arbeiders met een afwijkende cultuur te werven en deze vervolgens laat blijven, dan hebben zij een belangrijke taak om de integratie in onze maatschappij te bevorderen. De overheid is daar in mijn optiek te laat mee begonnen, waardoor coaches en taalcursussen niet genoeg blijken en onderneemt nog steeds niet voldoende. Gelukkig zijn ze nu wel zo slim om de huidige vluchtelingen alvast gespreid door het land te huisvesten.
Moet de staat nu mensen faciliteren bij het "alles uit jezelf halen" - of mensen daartoe gaan dwingen ?
pi_157628563
Marokkanen zijn tof en Pino is gewoonweg kut. Simpel as that.
Allah Al Watan Al Malik
pi_157628960
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 18:38 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Moet de staat nu mensen faciliteren bij het "alles uit jezelf halen" - of mensen daartoe gaan dwingen ?
"Alles uit jezelf halen" is individuele verantwoordelijkheid, dus daarin heeft de overheid hooguit een faciliterende taak. Ter bevordering van de samenleving als geheel heeft de overheid een meer actieve verantwoordelijkheid. Ik prefereer zelf stimulans en ontmoediging boven dwang en verbod, maar soms is een meer dwingende houding effectiever. Op het gebied van integratie zou de focus momenteel moeten liggen op het tegengaan van 'zwarte' scholen en wijken.
  dinsdag 17 november 2015 @ 18:56:15 #131
438758 zeer
Opritsjniki
pi_157629009
Gelukkig kon ik geen gewoon geruisloos Sieg-Heilen tijdens de een minuut stilte en kan niemand mij wat maken.
pi_157629711
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 13:20 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Dit is onzin, de Nederlandse* kinderen behoren tot de best opgevoede ter wereld.
]

:') :') :')

Bron?
pi_157629767
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 18:54 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

"Alles uit jezelf halen" is individuele verantwoordelijkheid, dus daarin heeft de overheid hooguit een faciliterende taak. Ter bevordering van de samenleving als geheel heeft de overheid een meer actieve verantwoordelijkheid. Ik prefereer zelf stimulans en ontmoediging boven dwang en verbod, maar soms is een meer dwingende houding effectiever. Op het gebied van integratie zou de focus momenteel moeten liggen op het tegengaan van 'zwarte' scholen en wijken.
En wat had Nederland "vroeger" dan moeten doen ?
  dinsdag 17 november 2015 @ 20:34:49 #134
165193 7nightwing7
Just because i say so.
pi_157632310
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 14:16 schreef Woelwater het volgende:
Incidentje.
Onderste steen moet boven enz.
You dont believe me ? Read this line again.
pi_157632757
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:25 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Uitkeringen, buurtbemiddelaars en folders in de eigen taal hebben helemaal niks met het bevorderen van integratie te maken. Die laatste twee zijn daarin juist eerder contraproductief, aangezien ze juist een gescheiden maatschappij in stand houden.

De individuele verantwoordelijkheid van mensen om het beste van hun leven (en dat van hun kinderen) te maken en de verantwoordelijkheid van de overheid om het floreren van onze samenleving te bevorderen staan los van elkaar. De verantwoordelijkheid van de overheid ontslaat het individu niet van dat van zichzelf, maar ook andersom gaat dat zeker niet op.

Onze overheid haalt haar bestaansrecht uit het feit dat ze ons veiligheid biedt en een werkbare samenleving in stand houdt. Als de overheid daar niet voldoende in slaagt, verliest ze haar legitimiteit. Zonder legitimiteit is de overheid niet meer dan een organisatie die ons allemaal afperst middels belastinggeld, dat op straffe van gijzeling wordt geïnd.

Wanneer de overheid er dus voor kiest groepen laagopgeleide arbeiders met een afwijkende cultuur te werven en deze vervolgens laat blijven, dan hebben zij een belangrijke taak om de integratie in onze maatschappij te bevorderen. De overheid is daar in mijn optiek te laat mee begonnen, waardoor coaches en taalcursussen niet genoeg blijken en onderneemt nog steeds niet voldoende. Gelukkig zijn ze nu wel zo slim om de huidige vluchtelingen alvast gespreid door het land te huisvesten.
Dat heeft alles met integratie te maken. Er wordt alles aan gedaan om die mensen mee te laten draaien in de maatschappij.

En wederom onthoud je mensen hun eigen verantwoordelijkheid. De overheid laat geen mensen blijven, die mensen blijven zelf. En die kiezen er voor in dezelfde uitzichtloze positie te blijven zitten en houden dit in stand doe steeds weer partners uit het thuisland te halen en tv uit het thuisland te kijken.

Zeggen dat de overheid integratie niet bevordert is prietpraat van de bovenste plank.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_157632834
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 18:54 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

"Alles uit jezelf halen" is individuele verantwoordelijkheid, dus daarin heeft de overheid hooguit een faciliterende taak. Ter bevordering van de samenleving als geheel heeft de overheid een meer actieve verantwoordelijkheid. Ik prefereer zelf stimulans en ontmoediging boven dwang en verbod, maar soms is een meer dwingende houding effectiever. Op het gebied van integratie zou de focus momenteel moeten liggen op het tegengaan van 'zwarte' scholen en wijken.
En hoe stel jij voor om dat tegen te gaan? Volkshuisvestingbeleid op basis van etniciteit? Schoolkeuze op basis van etniciteit?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_157633661
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 14:09 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Alsof de hele wereld niet weet dat ze tuig zijn.
Ze vragen aandacht, en jullie homo's geven hen deze aandacht.
Zo is de vicieuze cirkel weer rond.
Domme schapen.
Waarom scheld je zoveel? Zit je nog in de puberteit ofzo? Kleuter
IT'er in hart en nieren
  dinsdag 17 november 2015 @ 21:55:53 #138
433549 darkbright
Ik hou van jou
pi_157635250
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 20:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

En hoe stel jij voor om dat tegen te gaan? Volkshuisvestingbeleid op basis van etniciteit? Schoolkeuze op basis van etniciteit?
Wat is daar mis mee? Als je toch al een woonplaats verschaft houdt dan logischerwijs ook rekening met een maximum van te plaatsen personen. Je kunt niet subgroepen gaan faciliteren onder mensen die in beginsel al een subgroep zijn. Dan werk je verdere vervreemding in de hand en krijg je steeds meer een solide basis voor culturele onrust. Betere spreiding was noodzakelijk en samen met strengere selectie/voorlichting/scholing/begeleiding had het een hoop onrust/ongemak bespaard. Wij zijn nu gewoon de lul. Tenzij er een massale exodus van hoofdzakelijk niet aangepaste islamieten plaatsvind uiteraard....
pi_157635985
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 19:23 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

En wat had Nederland "vroeger" dan moeten doen ?
Een veel sterkere focus op het leren van de Nederlandse taal, ook voor huismoeders. Dus niet faciliteren in het niet spreken van de taal met het aanbieden van allerhande informatie in de 'eigen taal'. Verenigingen stimuleren een gezonde etnische mix aan te trekken, bijvoorbeeld door dat van invloed te laten zijn op de te ontvangen subsidie en in het geval van woningbouwverenigingen deze stimuleren een gezonde mix (niet alleen etnisch, maar ook naar inkomen) van wijken na te streven. De meer succesvol functionerende migranten(kinderen) aantrekken in inspraak- en adviesraden, om zo de betrokkenheid bij de samenleving te stimuleren. Dat zijn een paar ideeën.

quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 20:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat heeft alles met integratie te maken. Er wordt alles aan gedaan om die mensen mee te laten draaien in de maatschappij.

En wederom onthoud je mensen hun eigen verantwoordelijkheid. De overheid laat geen mensen blijven, die mensen blijven zelf. En die kiezen er voor in dezelfde uitzichtloze positie te blijven zitten en houden dit in stand doe steeds weer partners uit het thuisland te halen en tv uit het thuisland te kijken.

Zeggen dat de overheid integratie niet bevordert is prietpraat van de bovenste plank.
Nee, jij ziet wat je wil zien. Laten is een passieve actie, het betekent dat je ergens niet tegen ingrijpt. Dat betekent niet dat jij er voor zorgt dat ze blijven, enkel dat je niet zorgt dat ze weggaan. Daar heb ik geen enkel probleem mee, maar het is juist aan de overheid om dat in goede banen te leiden.

Ik heb nooit beweerd dat de overheid niks doet om de integratie te bevorderen. Ze zijn alleen te laat begonnen en nu wordt het lastiger, maar zeker niet onmogelijk. Destijds hield men zich te veel voor dat het toch maar tijdelijk zou zijn en het dus niet erg was als de migranten in hun eigen wereldje leefden.

Heeft ook te maken met dat veel instituten in Nederland geworteld zijn in de verzuiling. Alleen de rest van Nederland is allang niet meer verzuild.

[ Bericht 22% gewijzigd door FlyDutchMan op 17-11-2015 22:24:33 ]
pi_157637088
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 19:21 schreef Wintar het volgende:

[..]

]

:') :') :')

Bron?
heb je mijn spoiler wel gelezen? Ik had het niet over straatschoffies maar over de Pieter van den Hoogenbandjes en Kim van Kooten-tjes van ons land.. (en hun minder bekende klas(se)genootjes.)
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
pi_157639379
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 20:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat heeft alles met integratie te maken. Er wordt alles aan gedaan om die mensen mee te laten draaien in de maatschappij.

En wederom onthoud je mensen hun eigen verantwoordelijkheid. De overheid laat geen mensen blijven, die mensen blijven zelf. En die kiezen er voor in dezelfde uitzichtloze positie te blijven zitten en houden dit in stand doe steeds weer partners uit het thuisland te halen en tv uit het thuisland te kijken.

Zeggen dat de overheid integratie niet bevordert is prietpraat van de bovenste plank.
Dat heeft niets met integratie te maken. Eerder vormgegeven assimilatie. Je kan er wel allerlei rechtse populistische pseudo-sociologie onzin tegenaan gaan gooien, maar feit blijft dat een hoop mensen, ondanks dat ze 100% geïntegreerd zijn of zelfs geassimileerd zijn, simpelweg gewoon buiten worden gesloten. En bij elke aanslag of elk ander scheet dat er in de wereld wordt gelaten, wordt het voor die mensen alleen maar nog erger. Dus blijf ook vooral de eigen reflectie in de spiegel handhaven.
pi_157645259
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 22:16 schreef FlyDutchMan het volgende:

Nee, jij ziet wat je wil zien. Laten is een passieve actie, het betekent dat je ergens niet tegen ingrijpt. Dat betekent niet dat jij er voor zorgt dat ze blijven, enkel dat je niet zorgt dat ze weggaan. Daar heb ik geen enkel probleem mee, maar het is juist aan de overheid om dat in goede banen te leiden.
We hebben de juridische mogelijkheid ook helemaal niet om mensen met een permanente verblijfsvergunning of die zelfs al genaturaliseerd zijn te dwingen te vertrekken. Daar moeten heel zwaarwegende redenen voor zijn om die vergunning in te trekken en iemand te laten gaan. En je kunt simpelweg niet zeggen dat de overheid niet al decennia op alle mogelijke manieren probeert deze mensen te laten integreren, dat niet alle methodes even effectief zijn gebleken is niet de discussie, maar dat is ook makkelijk oordelen achteraf.

quote:
Ik heb nooit beweerd dat de overheid niks doet om de integratie te bevorderen. Ze zijn alleen te laat begonnen en nu wordt het lastiger, maar zeker niet onmogelijk. Destijds hield men zich te veel voor dat het toch maar tijdelijk zou zijn en het dus niet erg was als de migranten in hun eigen wereldje leefden.
Dat is de koe in de kont kijken. Achteraf is makkelijk oordelen maar ik zie van jou ook weinig concreets. De vraag hoe je zwarte wijken en zwarte scholen tegen zou moeten gaan beantwoord je niet.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_157645321
Mensen die niet hopen op WO III :')
U MAD?
pi_157645516
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 00:05 schreef pipojansen het volgende:

[..]

Dat heeft niets met integratie te maken. Eerder vormgegeven assimilatie. Je kan er wel allerlei rechtse populistische pseudo-sociologie onzin tegenaan gaan gooien, maar feit blijft dat een hoop mensen, ondanks dat ze 100% geïntegreerd zijn of zelfs geassimileerd zijn, simpelweg gewoon buiten worden gesloten. En bij elke aanslag of elk ander scheet dat er in de wereld wordt gelaten, wordt het voor die mensen alleen maar nog erger. Dus blijf ook vooral de eigen reflectie in de spiegel handhaven.
Hou toch eens op met dat slachtofferdenken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_157645796
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 12:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

We hebben de juridische mogelijkheid ook helemaal niet om mensen met een permanente verblijfsvergunning of die zelfs al genaturaliseerd zijn te dwingen te vertrekken. Daar moeten heel zwaarwegende redenen voor zijn om die vergunning in te trekken en iemand te laten gaan. En je kunt simpelweg niet zeggen dat de overheid niet al decennia op alle mogelijke manieren probeert deze mensen te laten integreren, dat niet alle methodes even effectief zijn gebleken is niet de discussie, maar dat is ook makkelijk oordelen achteraf.

[..]

Dat is de koe in de kont kijken. Achteraf is makkelijk oordelen maar ik zie van jou ook weinig concreets. De vraag hoe je zwarte wijken en zwarte scholen tegen zou moeten gaan beantwoord je niet.
Tsja, het is ook heel makkelijk roepen "jullie moeten gewoon integreren", zoals jij doet.

Niemand heeft mij de vraag gesteld hoe je zwarte wijken en scholen zou moeten tegengaan. Ik vind dat de overheid daarin qua scholen een meer dwingende houding aan moet nemen, maar dan eigenlijk vooral op gemeenteniveau.

Met enige speling, waarbij je dus ook kijkt naar opleidingsniveau onder de bevolking (een stedelijk gymnasium zal helaas relatief minder allochtonen hebben dan een vmbo-school), moeten scholen gewoon een redelijke weerspiegeling zijn van de samenstelling van die van de gemeente. Er kunnen termijnen worden gesteld waarop een minimumniveau moet zijn behaald en lukt dat niet, dan kunnen die scholen gekort worden.

Het tegengaan van zwarte, maar vooral onderklasse wijken, is men al enigszins mee bezig. Hierbij maakt men in mijn optiek wel te vaak de fout om wijken plat te gooien en duurdere woningen neer te zetten. Daarmee, verplaats je de bevolking, maar voorkom je niet dat dezelfde groepen samenklonteren.

Er moeten meer sociale huurwoningen in middenklasse wijken komen te staan en meer middenklasse woningen in de huidige achterbuurten. Het is in mijn optiek wat laat om mensen naar etniciteit te spreiden, want je kunt niet verwachten dat iemand zijn hele hebben en houden verplaatst omdat er toevallig te veel Marokkanen in die buurt wonen, maar voor nieuwkomers kun je dit al makkelijker doen en daar zijn ze gelukkig ook mee bezig.
pi_157646082
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2015 12:55 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Tsja, het is ook heel makkelijk roepen "jullie moeten gewoon integreren", zoals jij doet.
Veel ingewikkelder is het ook niet.

Integratie moet vanuit jezelf komen. Als je dochter niet mee mag schoolzwemmen, jij thuis geen Nederlands spreekt, dan lukt het niet, wat de overheid ook doet.

quote:
Niemand heeft mij de vraag gesteld hoe je zwarte wijken en scholen zou moeten tegengaan. Ik vind dat de overheid daarin qua scholen een meer dwingende houding aan moet nemen, maar dan eigenlijk vooral op gemeenteniveau.
Ik heb je die vraag gesteld.

Maar hoe zie je dat voor je die dwingende houding? Hoe wil jij beinvloeden op welke school ik mijn kind inschrijf? (even voor de duidelijkheid, ik rijd ook ongeveer 4 scholen voorbij als ik mijn kind naar school breng)

quote:
Met enige speling, waarbij je dus ook kijkt naar opleidingsniveau onder de bevolking (een stedelijk gymnasium zal helaas relatief minder allochtonen hebben dan een vmbo-school), moeten scholen gewoon een redelijke weerspiegeling zijn van de samenstelling van die van de gemeente. Er kunnen termijnen worden gesteld waarop een minimumniveau moet zijn behaald en lukt dat niet, dan kunnen die scholen gekort worden.
En hoe zie jij dat voor je in bijvoorbeeld de wijk Hillesluis in Rotterdam? Daar is meer dan 90% van de bevolking niet westerse allochtoon. Dan wil jij de school gaan korten als daar te weinig blanke kindertjes op school zitten? Moeten ouders dan vanuit Hillegersberg (een zeer blanke wijk) hun kind in Hillesluis op school zetten?

Het klinkt allemaal makkelijk vanachter je pc'tje maar de praktijk is weerbarstiger.

quote:
Het tegengaan van zwarte, maar vooral onderklasse wijken, is men al enigszins mee bezig. Hierbij maakt men in mijn optiek wel te vaak de fout om wijken plat te gooien en duurdere woningen neer te zetten. Daarmee, verplaats je de bevolking, maar voorkom je niet dat dezelfde groepen samenklonteren.

Er moeten meer sociale huurwoningen in middenklasse wijken komen te staan en meer middenklasse woningen in de huidige achterbuurten. Het is in mijn optiek wat laat om mensen naar etniciteit te spreiden, want je kunt niet verwachten dat iemand zijn hele hebben en houden verplaatst omdat er toevallig te veel Marokkanen in die buurt wonen, maar voor nieuwkomers kun je dit al makkelijker doen en daar zijn ze gelukkig ook mee bezig.
Kortom, je vind van alles maar hebt ook geen idee hoe het te bewerkstelligen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 18 november 2015 @ 13:13:10 #147
442999 Arutha_ConDoin
Heer van het Westen
pi_157646189
Tja, pubers? Ik ben nog nooit een puber gekomen die langer dat 2 seconden na denkt voordat hij wat doet.

Waarom wordt hier aandacht aan besteed? Gooi die pubers in de sloot.
Rijkdom, hoe dan ook verkregen, maakt een edelman van een handwerksman, een heer van een bandiet; Antiquiteit en afkomst, waarde kennen zij hier niet; Geld en schaamteloosheid, die verheffen tot adelstand.
  woensdag 18 november 2015 @ 13:17:22 #148
307874 Bolleke_666
humping and a pumping
pi_157646272
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 13:59 schreef Pino0 het volgende:
[ afbeelding ]

Wie heeft deze rif apen opgevoed? Ach ja, kan het de ouders ook niet kwalijk nemen.. Als je een film opneemt in het o zo mooie Marokko en je speelt een hoertje, dan word je in elkaar getikt door 3 man.

http://www.funx.nl/news/o(...)-barst-uit-in-tranen

Wat een ziek land met misselijkmakend gedachtegoed.
En later word die gozert door die zelfde groep marokkanen afgetuigd op het schoolplein.
Zo gaat dat met die zandbak warriors.
behind every successful person is a substantial amount of coffee.
  woensdag 18 november 2015 @ 13:24:55 #149
307874 Bolleke_666
humping and a pumping
pi_157646425
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 22:24 schreef Hippocratos het volgende:
Die marrokaantjes zijn gewoon boos dat we het nooit meer over het marrokanenprobleem hebben. Stiekem vonden ze die aandacht toch wel geil.
qft
behind every successful person is a substantial amount of coffee.
pi_157646961
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 13:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Veel ingewikkelder is het ook niet.

Integratie moet vanuit jezelf komen. Als je dochter niet mee mag schoolzwemmen, jij thuis geen Nederlands spreekt, dan lukt het niet, wat de overheid ook doet.

[..]

Ik heb je die vraag gesteld.

Maar hoe zie je dat voor je die dwingende houding? Hoe wil jij beinvloeden op welke school ik mijn kind inschrijf? (even voor de duidelijkheid, ik rijd ook ongeveer 4 scholen voorbij als ik mijn kind naar school breng)

[..]

En hoe zie jij dat voor je in bijvoorbeeld de wijk Hillesluis in Rotterdam? Daar is meer dan 90% van de bevolking niet westerse allochtoon. Dan wil jij de school gaan korten als daar te weinig blanke kindertjes op school zitten? Moeten ouders dan vanuit Hillegersberg (een zeer blanke wijk) hun kind in Hillesluis op school zetten?

Het klinkt allemaal makkelijk vanachter je pc'tje maar de praktijk is weerbarstiger.

[..]

Kortom, je vind van alles maar hebt ook geen idee hoe het te bewerkstelligen.
Volgens mij noem ik toch echt een aantal punten waarop dit soort zaken gewoon gestimuleerd kunnen worden. Alles is makkelijker praten vanaf je pc'tje, maar als je het daarmee afdoet moet je er niet naar vragen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')