wat een drogredenen ik ga hier niet eens inhoudelijk op reagerenquote:Op maandag 16 november 2015 20:00 schreef Taaladvies het volgende:
[..]
Molenbeek vergelijken met de Schilderswijk.Jij bent zeker nog nooit in Molenbeek of in Parijs, buiten de Periferique, geweest?
Waarom moeten de Europese staten de onderklasse voorzien in cursussen, onderwijs en arbeid?
Dit is het kapitalisme, je zal hier zelf moeten werken voor je geld. En door deze aanslagen zullen niet-Westerse allochtonen nog een tandje harder moeten werken. Moslims maken, algemeen gezien, zichzelf namelijk niet populairder door het plegen van dit soort aanslagen.
Ik mis in jouw verhaal de eigen verantwoordelijkheid. Er is geen Europees segregatiebeleid. Klets niet zo stom.quote:Op maandag 16 november 2015 19:56 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
kan je lezen? radicalisatie is een bijproduct van europees segregatie beleid
of wil je gwn graag doen alsof buitenlanders zichzelf zielig vinden? ik zou zeggen ga een weekendje schilderswijk boodschappen doen en kijk hoe je behandelt gaat worden, kijk wat het gevolg is wanneer een groep tegen de ander worden opgezet in plaats van naar elkaar toegebracht word en segregatie word vermeden
wat ben jij een eng en gefrustreerd mannetjequote:Op maandag 16 november 2015 14:22 schreef Pino0 het volgende:
Er is een serieus en structureel probleem met deze gemeenschap, zowel in andere landen als in Nederland.
Ze vallen niet aan te pakken, hebben een erg kort lontje en zijn vaak te dom om te poepen. Dit is een gevaarlijke groep voor heel Nederland en die groep mag van mijn part in een Nederlandse Guantanamo Bay geplaatst mogen worden. (met bijkomende martelingen)
wat een taalgebruikquote:Op maandag 16 november 2015 14:09 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Alsof de hele wereld niet weet dat ze tuig zijn.
Ze vragen aandacht, en jullie homo's geven hen deze aandacht.
Zo is de vicieuze cirkel weer rond.
Domme schapen.
wat eigen verantwoordelijkheid? ik heb phd rechten geen strafblad en geen enkele interesse om onschuldige burgers op te blazenquote:Op maandag 16 november 2015 20:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik mis in jouw verhaal de eigen verantwoordelijkheid. Er is geen Europees segregatiebeleid. Klets niet zo stom.
Weet je hoe segregatie ontstaat? Doordat een Marokkaanse meid niet met een nederlandse vriend thuis mag komen. Doordat sommige mensen na 30 jaar in nederland nog geen woord nederlands spreken. Doordat er nog steeds 3e generatie kinderen zijn die op hun eerste schooldag pas voor het eerst met Nederlands in aanraking komen. Allemaal factoren die de betrokken groepen ZELF in stand houden.
quote:Op maandag 16 november 2015 21:11 schreef AhmedJaret het volgende:
diegenen die eigen initiatief hebben getoond mag de regering op haar knieen bedanken
Het gaat niet om jou.quote:Op maandag 16 november 2015 21:11 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
wat eigen verantwoordelijkheid? ik heb phd rechten geen strafblad en geen enkele interesse om onschuldige burgers op te blazen
de overheid heeft in de jaren 60 goedkope arbeidskrachten hierheen gehaald en nadat ze wisten dat ze niet terug te sturen waren er niks aan gedaan op deze alsmaar groeiende groep te laten integreren
niks
diegenen die eigen initiatief hebben getoond mag de regering op haar knieen bedanken de rest is met opzet gesegregeerd van de nederlandse bevolking
wel goedkoop vruchten plukken met werk dat nederlanders toen niet wouden doen maar jaren later boos kijken wanneer ze niet zijn geintregeerd terwijl ze altijd verteld zijn dat ze te gast zijn
Tapijtbombardement op Raqqa zou geen overbodige luxe zijn.quote:Op maandag 16 november 2015 19:35 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
respect voor wat? dat een land dat in oorlog is een klap krijgt te verduren op eigen bodem die voorkomen had moet en kunnen worden? of respect dat zij zich daarna vergelden en vergeldingsacties raqa bombarderen alsof daar geen onschuldige burgers zitten? of respect dat frankrijk vroeger heel noord afrika heeft gekoloniseerd en daar de bevolking heeft geterroriseerd voor kapitaal verschaffing?
wat gebeurd is verschrikkelijk maar om daardoor heel europa een minuut stilte af te dwingen is overdreven
Eigenlijk is het nu juist wel een taak van de overheid om integratie te bevorderen, zeker als je mensen hier zeer bewust naartoe hebt gehaald.quote:Op maandag 16 november 2015 21:23 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het gaat niet om jou.
Het gaat om de mensen die geen enkele moeite hebben gedaan te integreren. De mensen die geen woord Nederlands spreken. De mensen die hun kind met een taalachterstand waar ze nooit meer overheen komen naar school sturen.
Integreren is een eigen verantwoordelijkheid. Maar als het belangrijker is om te trouwen met je nicht uit Marokkko, hierdoor marokkaans thuis de voertaal is en het kind pas op school voor het eerst Nederlands spreekt. Gevolg: kind houdt de rest van het leven marokkaanse tongval, kind maakt de rest van het leven de en het fouten etc etc.
Geef eens een voorbeeld van dat bewust segregeren. Dat is regelrechte nonsens. Het is niet de taak van de overheid jou te laten integreren dat kun je alleen zelf doen. En dat doe je niet door na 30 jaar nog geen woord Nederlands te spreken of je dochter te verbieden mee te gaan met werkweek.
Wentel je niet in slachtofferschap. Je bent geen slachtoffer. De islamitische gemeenschap heeft dezelfde kansen gehad als iedere andere groep naar deze kansen niet gegrepen omdat de prioritering totaal verkeerd is binnen jullie gemeenschap. Het is belangrijker dat de dochter maagd is dan dat de zoon zijn school afmaakt. Het is belangrijker dat dochter een hoofddoek draagt dan dat zij een goede baan krijgt.
.... Ben je troll, alsjeblieft?quote:Op maandag 16 november 2015 20:00 schreef Taaladvies het volgende:
[..]
Molenbeek vergelijken met de Schilderswijk.Jij bent zeker nog nooit in Molenbeek of in Parijs, buiten de Periferique, geweest?
Waarom moeten de Europese staten de onderklasse voorzien in cursussen, onderwijs en arbeid?
Dit is het kapitalisme, je zal hier zelf moeten werken voor je geld. En door deze aanslagen zullen niet-Westerse allochtonen nog een tandje harder moeten werken. Moslims maken, algemeen gezien, zichzelf namelijk niet populairder door het plegen van dit soort aanslagen.
Ook Nederlanders accepteren steeds minder, dat is iets dat we ook zelf gekweekt hebben natuurlijk. De generatie die opgroeide tijdens de totale afbraak van autoriteit in de jaren 70 en begin 80 heeft nu zelf (pre-)pubers.quote:Op maandag 16 november 2015 17:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het probleem is dat ze dat op scholen niet eens meer durven (straffen), omdat anders binnen 30 minuten de hele Marokkaanse familie op de stoep staat.
Nederlanders een reprimande geven gaat ze nog wel goed af.
De Nederlandse overheid bevordert dat ook aan alle kanten met coaches, taalcursussen, uitkeringen,buurtbemiddelaars, folders in de eigen taal noem maar op.quote:Op dinsdag 17 november 2015 00:15 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Eigenlijk is het nu juist wel een taak van de overheid om integratie te bevorderen, zeker als je mensen hier zeer bewust naartoe hebt gehaald.
Ik denk dan weer wel dat, als de overheid écht maatregelen zou nemen om integratie af te dwingen, veel mensen dit niet zo zouden waarderen.
Ik ben het verder met je eens dat mensen die hun dochter verbieden met een Nederlander thuis te komen deel van het probleem zijn. Geldt trouwens ook voor de autochtonen die hun dochter verbieden met een Marokkaan thuis te komen.
Het heet een PhD in rechtenquote:Op maandag 16 november 2015 21:11 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
wat eigen verantwoordelijkheid? ik heb phd rechten geen strafblad en geen enkele interesse om onschuldige burgers op te blazen
de overheid heeft in de jaren 60 goedkope arbeidskrachten hierheen gehaald en nadat ze wisten dat ze niet terug te sturen waren er niks aan gedaan op deze alsmaar groeiende groep te laten integreren
niks
diegenen die eigen initiatief hebben getoond mag de regering op haar knieen bedanken de rest is met opzet gesegregeerd van de nederlandse bevolking
wel goedkoop vruchten plukken met werk dat nederlanders toen niet wouden doen maar jaren later boos kijken wanneer ze niet zijn geintregeerd terwijl ze altijd verteld zijn dat ze te gast zijn
Daar heb je wel een goed punt, kinderen hebben vaak geen ontzag meer.quote:Op dinsdag 17 november 2015 07:15 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ook Nederlanders accepteren steeds minder, dat is iets dat we ook zelf gekweekt hebben natuurlijk. De generatie die opgroeide tijdens de totale afbraak van autoriteit in de jaren 70 en begin 80 heeft nu zelf (pre-)pubers.
Toen zijn we ouders bij de voornaam gaan noemen, en leraren. Toen werd de agent van autoriteit tot lachvoer en had niets meer te vertellen. Sociale controle, compleet weg. Vroeger kreeg je bij rottigheid een tik van de buurman die je snapte en een tik van je vader erachteraan.
En daar plukken we nu de vruchten van. Dit hoef je in Marokko zelf niet te proberen.
Ik roep al heel lang dat de afbraak van autoriteit belachelijk is, en schadelijk voor het land als geheel.
Ik word een beetje moe altijd van de 'ies koeltoer' roepers terwijl er in Marokko juist nog een heel grote sociale controle heerst die elkaar corrigeert. Nederland staat daarentegen al letterlijk eeuwen bekend om het slecht opvoeden van kinderen en ze niets in de weg te leggen.quote:Op dinsdag 17 november 2015 12:30 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Daar heb je wel een goed punt, kinderen hebben vaak geen ontzag meer.
Als ik 'kutwijf' tegen m,n moeder zei omdat ik m,n zin niet kreeg waren de rapen gaar.
Maar veel moeders kijken daar al niet meer van op. Hooguit zeggen ze 'dat wil mama niet meer horen'
Denk dat je daar de oorzaak en het rampzalige gevolg heel duidelijk uitlegt.quote:Op dinsdag 17 november 2015 07:15 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ook Nederlanders accepteren steeds minder, dat is iets dat we ook zelf gekweekt hebben natuurlijk. De generatie die opgroeide tijdens de totale afbraak van autoriteit in de jaren 70 en begin 80 heeft nu zelf (pre-)pubers.
Toen zijn we ouders bij de voornaam gaan noemen, en leraren. Toen werd de agent van autoriteit tot lachvoer en had niets meer te vertellen. Sociale controle, compleet weg. Vroeger kreeg je bij rottigheid een tik van de buurman die je snapte en een tik van je vader erachteraan.
En daar plukken we nu de vruchten van. Dit hoef je in Marokko zelf niet te proberen.
Ik roep al heel lang dat de afbraak van autoriteit belachelijk is, en schadelijk voor het land als geheel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |