abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157591962
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 03:27 schreef Beathoven het volgende:

[..]

De Engelse variant had 't een uur geleden al.
Volgens mij heb ik de eerste berichten over intensieve bombardementen al meer dan 3 uur terug gelezen. Volgens mensen in Raqqa waren er geen burgerdoden.
pi_157591964
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 03:29 schreef Ingolstadt het volgende:
Die man is nog steeds bezig :D :')
Die gast zit nu dus al 9 uur lang te spammen als een of ander klein kind :')
pi_157591969
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 03:29 schreef HiZ het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld omdat in tegenstelling tot Afghanistan en Irak de vernietiging van de Is het oorlogsvoering is. Dat suggereert dat er geen ruimte is voor onderhandelingen. En 30.000 gekken vervangen duurt wel even als de kalief en zijn kalifaat aan gort zijn geschoten.
Vernietigen van Taliban en Saddam's army was ook het doel. De mannen van Sadam zitten nu bij IS, de Taliban lijkt ook weer terug te komen
pi_157591986
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 03:31 schreef HiZ het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik de eerste berichten over intensieve bombardementen al meer dan 3 uur terug gelezen. Volgens mensen in Raqqa waren er geen burgerdoden.
Kan best kloppen, ik heb alleen het nieuws een tijdje afgezet en heb een filmpje zitten kijken, ongelofelijk hoeveel je mist als je even een paar uurtjes niet oplet.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_157591990
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 03:32 schreef Joezi het volgende:

[..]

Vernietigen van Taliban en Saddam's army was ook het doel. De mannen van Sadam zitten nu bij IS, de Taliban lijkt ook weer terug te komen
Regime change is niet hetzelfde als de aankondiging dat de tegenstander moet worden vernietigd. De uitspraken van diverse kanten laat niet eens meer ruimte voor onvoorwaardelijke overgave.
pi_157591997
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 03:32 schreef Joezi het volgende:

[..]

Ja, maar het vernietigen van Saddam en z'n leger was dan ook vrij zinloos in de context van 9/11. Als de Fransen de Bush logica hadden toegepast dan lag Ankara vandaag plat omdat Erdogan een ouwe dictator aan 't worden is.
pi_157592029
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 03:25 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Nou ja, nee..

IS zijn de radicalen. Je kunt het niet radicaler krijgen dan radicaal. Salafisme en Wahabisme zijn de motoren van IS. Daarom is IS mede moeilijk uit te roeien, en Islamitische Staat is niet een "merk" dat snel zal verdwijnen. Zelfs als de laatste weg is, doemt het later weer op, want het is geweven rond een utopie.

Maar daarom is het wel 't proberen waard.

Knikker alle wahabisten en salafisten het land uit die enigszins steun hebben betuigd aan IS of dat nog steeds doen.
IS is prima uit te roeien, maar je hebt zo weer een nieuwe groep. Of een oude groep die herleeft. Of ze nou Taliban, Al-Qaida, Boko Haram of IS heten, is allemaal niet zo boeiend.

Waar het om gaat, is dat het moslim-extremisten zijn die het westen haten en maar één doel hebben: ons uitroeien en ervoor zorgen dat de islam overal in de wereld domineert.

In Nederland wordt al jarenlang gedaan alsof salafisme heel gewoon is en alsof dat niet hoeft te worden aangepakt. Gescheiden ingangen voor mannen en vrouwen, een school als Ibn Ghaldoun; een salafistisch haatpaleis waar moslimjongeren haat tegen de westerse samenleving kregen aangeleerd... - We stonden erbij en keken ernaar.

We zijn gewoon een stel watjes. We durven niet eens in te grijpen, laat staan of we capabel genoeg zijn om dat te doen. Ik ben het met je eens: knikker alle salafisten het land uit; en rap een beetje.
pi_157592065
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 03:48 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

IS is prima uit te roeien, maar je hebt zo weer een nieuwe groep. Of een oude groep die herleeft. Of ze nou Taliban, Al-Qaida, Boko Haram of IS heten, is allemaal niet zo boeiend.
IS is het sterkste merk.

quote:
Waar het om gaat, is dat het moslim-extremisten zijn die het westen haten en maar één doel hebben: ons uitroeien en ervoor zorgen dat de islam overal in de wereld domineert.

In Nederland wordt al jarenlang gedaan alsof salafisme heel gewoon is en alsof dat niet hoeft te worden aangepakt. Gescheiden ingangen voor mannen en vrouwen, een school als Ibn Ghaldoun; een salafistisch haatpaleis waar moslimjongeren haat tegen de westerse samenleving kregen aangeleerd... - We stonden erbij en keken ernaar.
Al deze tenten moeten dicht en er moeten duidelijke richtlijnen komen tot hoever speeches kunnen gaan, misschien moeten we zelfs wel naar staatspredikers zoals de Turken het hadden nadat Ataturk de boel opnieuw structureerde. Dan weet je wie er staat, en wie er verantwoordelijk is. Die hebben door dat systeem alle Arabieren buiten weten te houden. Ja, IS is actief in Turkije.. maar niet in moskeeen (wel rondom inmiddels), in Europa hebben we helaas de 'vrije markt'.

quote:
We zijn gewoon een stel watjes. We durven niet eens in te grijpen, laat staan of we capabel genoeg zijn om dat te doen. Ik ben het met je eens: knikker alle salafisten het land uit; en rap een beetje.
Eruit trappen zoals ik zei is praktisch niet haalbaar, maar deze lieden zouden prima van hun vrijheid beroofd kunnen worden. Ze willen de democratie afschaffen en privacy hoort bij een democratie, dus dat cadeautje willen ze wel. Pomp er maar een chip in en scan de hele internethistorie maar na.
  maandag 16 november 2015 @ 04:59:31 #209
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_157592212
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 03:12 schreef HiZ het volgende:
Toch denk ik dat ze bij IS een misrekening hebben gemaakt. Tot nu toe was de rechtsbasis van bombardementen in Syrië niet zo sterk. Maar de bombardementen van vandaag waren gerechtvaardigde zelfverdediging. De Fransen zouden zelfs zover kunnen gaan hier een artikel 5 kwestie van te maken. En dan heeft IS de hele nato op zijn dak. Dan kunnen experts wel roepen dat dat is wat ze eigenlijk willen maar in de realiteit maakt een militie van pakweg 30.000 man geen enkele kans meer.
Tuurlijk maken ze geen kans. Maar dit is geen normale oorlog. Dit is veel hardnekkiger en complexer dan zomaar ff bombarderen en winnen. Je kunt niet winnen van een ideologie die maar blijft groeien na elke gevallen soldaat.
graag op anoniem
  Moderator maandag 16 november 2015 @ 05:03:17 #210
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157592228
het zijn toch geen zombies ofzo?

een gevallen soldaat is er 1 minder, niet 1 meer
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 16 november 2015 @ 05:07:51 #211
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_157592253
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 05:03 schreef sp3c het volgende:

Maar ze blijven maar met nieuwe soldaten komen. En dat maakt het zo lastig. Daesh kan je best terugdringen tot het formaat van een klein kutclubje maar vijf jaar later staat er weer een soortgelijke groep ergens anders op. En daarom maakt dat het zo lastig. Een landleger kan je verslaan en dan is het land koest. Maar hoe versla je een ideologie?
  Eindredactie Games maandag 16 november 2015 @ 05:22:42 #212
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_157592312
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 05:03 schreef sp3c het volgende:

soldaten zijn niet verbonden aan een land, maar aan een gedachte, die geen grenzen kent. Je kunt ook niet zien wie de vijand is, wat oorlogsvoering moeilijk maakt.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_157592531
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 05:22 schreef donald_dick het volgende:

[..]

soldaten zijn niet verbonden aan een land, maar aan een gedachte, die geen grenzen kent. Je kunt ook niet zien wie de vijand is, wat oorlogsvoering moeilijk maakt.
En de burgers die weigeren om de stad te verlaten ondanks IS er aan komt :(
Dan kan IS makkelijk verdwijnen tussen de bevolking.

God dank dat de russen met ons meevechten :)
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
  maandag 16 november 2015 @ 07:20:19 #214
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_157592544
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 00:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Zoals? Vind het hier nog meevallen. Wat Franse vlaggen ed.
Luitjes die zeggen dat ze het IS niet kwalijk nemen maar wel onze politici. En ook de figuren die de Franse vlag overal op willen projecteren (en zich kwaad maken als dat niet gebeurd) vanuit een benadering die bijna aandoet als "rampengeilheid". Doe es normaal zou ik zeggen.
pi_157592549
Toch een nare gedachte dat de mensen die op relatief grote schaal bomvesten wisten te maken nu nog steeds ergens vrij rondlopen, en waarschijnlijk niet ver van Frankrijk. En dan heb ik het nog niet eens over die ene dader die nog vrij rondloopt.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 16 november 2015 @ 07:23:29 #216
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_157592551
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 07:21 schreef TLC het volgende:
Toch een nare gedachte dat de mensen die op relatief grote schaal bomvesten wisten te maken nu nog steeds ergens vrij rondlopen, en waarschijnlijk niet ver van Frankrijk. En dan heb ik het nog niet eens over die ene dader die nog vrij rondloopt.
Plus een onbekend aantal potentiële nieuwe aanslagplegers plus een hele cirkel aan sympathisanten.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_157592557
quote:
8s.gif Op maandag 16 november 2015 07:23 schreef Perrin het volgende:

[..]

Plus een onbekend aantal potentiële nieuwe aanslagplegers plus een hele cirkel aan sympathisanten.
Plus een nog veel grotere groep "gematigde" moslims die wel respect hebben voor de aanslag en erom kunnen lachen in hun Europese theehuizen en shisha lounges...
pi_157592564
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 07:27 schreef Nielsch het volgende:

Plus dat er vorige maand weer 11.700 gelukszoekers binnen zijn gekomen waarvan de overgrote meerderheid geloofsgenoten zijn.

http://nos.nl/artikel/206(...)agen-in-oktober.html
  maandag 16 november 2015 @ 07:53:16 #219
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_157592680
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 07:29 schreef Braindead2000 het volgende:
11.700 gelukszoekers
:').
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_157592691
Frankrijk verlengt waarschijnlijk de noodtoestand met 3 maanden. Ik heb een reis geboekt een maand geleden voor het weekend van 15 januari. Wat betekend dit voor mijn reis? Het is over precies 60 dagen, dus 2 maanden
pi_157592701
Islam heeft toch wél met terreur te maken, volgens imam:

Imam: terreur heeft wél met islam te maken

AMSTERDAM -
Jongerenimam Yassin Elforkani vindt dat moslims het niet langer kunnen maken om vol te houden dat terreur niets met het islamitische geloof te maken heeft. ,,De keiharde realiteit is dat de aanslagplegers hun daden theologisch legitimeren. We kunnen er niet omheen. We kunnen niet blijven zeggen: dit heeft niets met de islam te maken."
http://www.telegraaf.nl/b(...)eur_en_islam___.html

Toch niet het geloof van de vrede.
  maandag 16 november 2015 @ 07:56:05 #222
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_157592702
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 04:17 schreef Beathoven het volgende:

Al deze tenten moeten dicht en er moeten duidelijke richtlijnen komen tot hoever speeches kunnen gaan, misschien moeten we zelfs wel naar staatspredikers zoals de Turken het hadden nadat Ataturk de boel opnieuw structureerde.

En die zijn ons, jaren en jaren geleden al, ook aangeboden door Marokko en Turkije. Nederland was daarop tegen, scheiding van kerk en staat. Met als gevolg dat wij hier losgeslagen bergimams hebben.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  maandag 16 november 2015 @ 07:57:02 #223
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_157592705
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 07:55 schreef Vlaggenroof het volgende:
Frankrijk verlengt waarschijnlijk de noodtoestand met 3 maanden. Ik heb een reis geboekt een maand geleden voor het weekend van 15 januari. Wat betekend dit voor mijn reis? Het is over precies 60 dagen, dus 2 maanden
Dat je naar een land gaat waar de noodtoestand heerst. Heel veel zal jij er waarschijnlijk niet van merken.
pi_157592707
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 07:55 schreef Loekie1 het volgende:
Islam heeft toch wél met terreur te maken, volgens imam:

Imam: terreur heeft wél met islam te maken

AMSTERDAM -
Jongerenimam Yassin Elforkani vindt dat moslims het niet langer kunnen maken om vol te houden dat terreur niets met het islamitische geloof te maken heeft. ,,De keiharde realiteit is dat de aanslagplegers hun daden theologisch legitimeren. We kunnen er niet omheen. We kunnen niet blijven zeggen: dit heeft niets met de islam te maken."
http://www.telegraaf.nl/b(...)eur_en_islam___.html

Toch niet het geloof van de vrede.
Telegraaf :')
pi_157592711
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 07:57 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]

Telegraaf :')
Nou, het viel me al op dat bij Pauw ook niet werd gezegd dat het niets met de islam te maken had.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')