En daar ging Ricciardo langs Nasr... met een Renaultquote:Op zondag 15 november 2015 18:20 schreef VacaLoca het volgende:
Hoe makkelijk Maldonado langs nasr ging.. Mogen we concluderen dat de superioriteit van de Mercedes motoren dit seizoen beetje verpest heeft?
De ronde ervoor niet en toen verloor die ook al 0,4quote:Op zondag 15 november 2015 18:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hij moest aan de kant voor Kimi
Precies, alleen Mercedes en Ferrari zouden mee mogen doen.quote:Op zondag 15 november 2015 18:23 schreef vaarsuvius het volgende:
Die Rossi en Stevens, waarom doen die eigenlijk mee, geen enkele progressie in een jaar, elke keer 3 keer gelapd worden door bijna iedereen. Is dat nou leuk?
Heeft Nasr hem dan toch geraakt?quote:Op zondag 15 november 2015 18:23 schreef VXXLL het volgende:
Er is iets met Max. Verloor/verliest veel tijd
nee dat is wat anders.. Mercedes 100, alle andere teams 101-104 en dan die rijdende chicanes 110...quote:Op zondag 15 november 2015 18:24 schreef Beach het volgende:
[..]
Precies, alleen Mercedes en Ferrari zouden mee mogen doen.
Het is nu weer voorbij. Denk een stuurfoutje ofzoquote:Op zondag 15 november 2015 18:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heeft Nasr hem dan toch geraakt?
Nee, daar moest die wel aan de kant voor Raikkonenquote:Op zondag 15 november 2015 18:23 schreef VXXLL het volgende:
Er is iets met Max. Verloor/verliest veel tijd
Betrouwbaarder dan McLarenquote:Op zondag 15 november 2015 18:23 schreef vaarsuvius het volgende:
Die Rossi en Stevens, waarom doen die eigenlijk mee, geen enkele progressie in een jaar, elke keer 3 keer gelapd worden door bijna iedereen. Is dat nou leuk?
Verloor hij daar zoveel tijd mee? En die anderen moeten toch ook aan de kantquote:Op zondag 15 november 2015 18:25 schreef Max23 het volgende:
[..]
Nee, daar moest die wel aan de kant voor Raikkonen
Ik denk dat je als racer liever 2 keer uitvalt en 1 keer punten scoort dan 3x voor spek en bonen mee rijdt.. (en dat ook van te voren al weten)quote:
Klopt, nu moest Maldonado aan de kant en die verloor evenveel tijd als Maxquote:Op zondag 15 november 2015 18:26 schreef VXXLL het volgende:
[..]
Verloor hij daar zoveel tijd mee? En die anderen moeten toch ook aan de kant
Ah ja, goed gezien.quote:Op zondag 15 november 2015 18:28 schreef Max23 het volgende:
[..]
Klopt, nu moest Maldonado aan de kant en die verloor evenveel tijd als Max
Dat is wel een goed punt jaquote:Op zondag 15 november 2015 18:29 schreef VXXLL het volgende:
[..]
Ah ja, goed gezien.
Ricciardo is een groot gevaar voor Max nog
ricardo gaat dat niet halen hoorquote:Op zondag 15 november 2015 18:29 schreef VXXLL het volgende:
[..]
Ah ja, goed gezien.
Ricciardo is een groot gevaar voor Max nog
Exact. Ook weer veel screentimequote:Op zondag 15 november 2015 18:30 schreef Swetsenegger het volgende:
Laat hj in een saaie race toch z'n kwaliteit wel weer zien hoor. 3 Mooie inhaalacties
quote:Op zondag 15 november 2015 16:53 schreef VXXLL het volgende:
Ik verwacht dat P10 het hoogst haalbare is voor Max, dit is toch een vrij snel circuit....
Ja idd, blijft belachelijk dat hij nu 6 races achter elkaar punten scoort...quote:Op zondag 15 november 2015 18:33 schreef vaarsuvius het volgende:
Max is zo goed dat je af en toe vergeet dat hij voor een team rijdt dat niet verwacht elke race punten te halen.....
Ik vrees dat ie volgend jaar minder punten gaat halen, als ze geen goede motor fixenquote:Op zondag 15 november 2015 18:33 schreef vaarsuvius het volgende:
Max is zo goed dat je af en toe vergeet dat hij voor een team rijdt dat niet verwacht elke race punten te halen.....
record voor een TR driver volgens Skyquote:Op zondag 15 november 2015 18:34 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ja idd, blijft belachelijk dat hij nu 6 races achter elkaar punten scoort...
Inderdaadquote:Op zondag 15 november 2015 18:35 schreef Abdus18 het volgende:
[..]
record voor een TR driver volgens Sky
hopelijk rijden ze met de Ferrari van dit jaar. Ik hoop echt voor TR dat dat doorgaat en daar lijkt het wel op. 🏁quote:Op zondag 15 november 2015 18:35 schreef VXXLL het volgende:
[..]
Ik vrees dat ie volgend jaar minder punten gaat halen, als ze geen goede motor fixen
Ik heb geen idee hoe goed dat zou zijn tov andere motoren volgend jaar. Heb je enig idee hoeveel beter de Ferrari motor van volgend seizoen zal zijn tov dit seizoen?quote:Op zondag 15 november 2015 18:37 schreef Geralt het volgende:
[..]
hopelijk rijden ze met de Ferrari van dit jaar. Ik hoop echt voor TR dat dat doorgaat en daar lijkt het wel op. 🏁
dat weet niemand, maar ik denk dat het een goede keus zou zijnquote:Op zondag 15 november 2015 18:39 schreef VXXLL het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe goed dat zou zijn tov andere motoren volgend jaar. Heb je enig idee hoeveel beter de Ferrari motor van volgend seizoen zal zijn tov dit seizoen?
Vermoedelijk een lekke band. Zag er bij het binnen rijden van de pits namelijk niet lekker uitquote:
Ja hij zat er dicht op hoorquote:Op zondag 15 november 2015 18:37 schreef tralalala het volgende:
http://www.ziggosporttota(...)t-p-rez-voorbij.html
Wat deden ze nu dan?quote:Op zondag 15 november 2015 18:41 schreef heywoodu het volgende:
Wat is Mercedes toch een sip strontteam, bah. Dat gedrag nu ook weer van die kleuters, gadverdamme.
ik ook 😊quote:Op zondag 15 november 2015 18:40 schreef Donderkonijn het volgende:
Saaie race, de 2 beste acties van Maxie himself. Sky werd gek.
Staan chagrijnen alsof ze uitgevallen zijn en die kinders kijken elkaar niet eens aan.quote:
😂quote:Op zondag 15 november 2015 18:43 schreef super_tekkel het volgende:
We zaten ernaast. Het gaat de boeken in als een spannende wedstrijd
Liever toch binnenkort het Wilhemus op het F1 podium horen.quote:Op zondag 15 november 2015 18:44 schreef motorbloempje het volgende:
WEL fijn als er zo'n Duitser wint, want dan hebben we maar 1 volkslied.
goeie sfeerquote:Op zondag 15 november 2015 18:45 schreef noodgang het volgende:
Wat een kinderachtig gedoe zeg daar bij Mercedes
Zijn sneue zelf zijn.quote:
Seb is een baasquote:Op zondag 15 november 2015 18:46 schreef Dark_Angelus het volgende:
Vettel blijft altijd zo'n puppy die blij is met het maximaal haalbare. Sympathieke kerel.
Dat doet Nico ook zo vaak. En dan hoor je er niemand over.quote:Op zondag 15 november 2015 18:47 schreef UltraR het volgende:
Zielig gedrag van die twee.
Vooral Hamilton nu die niet eens naast Rosberg wil staan. Man man man.
Nou volgens mij genoeg kritiek over Rosberg hier hoor.quote:Op zondag 15 november 2015 18:49 schreef WEST het volgende:
[..]
Dat doet Nico ook zo vaak. En dan hoor je er niemand over.
Het is dan ook gewoon één sneue kutzooi daar.quote:Op zondag 15 november 2015 18:49 schreef WEST het volgende:
[..]
Dat doet Nico ook zo vaak. En dan hoor je er niemand over.
Is ook zo als je in dezelfde auto zit of je voorganger moet zijn banden opgerookt hebben.quote:Op zondag 15 november 2015 18:49 schreef Izzy73 het volgende:
Lewis: You just cannot overtake on this track
Hij weet dat hij het maximale eruit heeft gehaald. Wel zie je dat Ferrari vandaag niet veel toe hoefde te gevenquote:Op zondag 15 november 2015 18:46 schreef Dark_Angelus het volgende:
Vettel blijft altijd zo'n puppy die blij is met het maximaal haalbare. Sympathieke kerel.
Onzin en zeker met DRS tegenwoordig.quote:Op zondag 15 november 2015 18:50 schreef M.Melandri het volgende:
Is ook zo als je in dezelfde auto zit of je voorganger moet zijn banden opgerookt hebben.
Die motor is niet veel minder, maar qua aero kan het nog wel wat beter dan zitten ze erbij.quote:Op zondag 15 november 2015 18:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hij weet dat hij het maximale eruit heeft gehaald. Wel zie je dat Ferrari vandaag niet veel toe hoefde te geven
Geef 1 voorbeeld dan.quote:Op zondag 15 november 2015 18:51 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Onzin en zeker met DRS tegenwoordig.
lol. Max is het daar vast niet mee eens. En we hebben er wel meer zien inhalen. Zo uit mijn hoofd: Max,Grosjean,Perez,Maldonado,Kyvat,Riccardio,Vettel. Allemaal mensen met minstens 1 inhaalactie.quote:Op zondag 15 november 2015 18:49 schreef Izzy73 het volgende:
Lewis: You just cannot overtake on this track
min Raikkonen.quote:Op zondag 15 november 2015 18:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hij weet dat hij het maximale eruit heeft gehaald. Wel zie je dat Ferrari vandaag niet veel toe hoefde te geven
Voor Redbull en Force India?quote:Op zondag 15 november 2015 18:51 schreef Leandra het volgende:
Op de BBC riepen ze net al iets over de mogelijkheid dat Torro Rosso na het circuit van Abu Dhabi wel eens als vierde het constructeurs klassement zou kunnen eindigen.
Max bv. die reed toch ook continue dezelfde pace als GRO en PER.quote:
Niet alleen aero, maar ook met de rest van het chassis missen ze nog een klein beetje, al weet je wel dat de mechanische grip van de Ferrari niet slecht isquote:Op zondag 15 november 2015 18:51 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Die motor is niet veel minder, maar qua aero kan het nog wel wat beter dan zitten ze erbij.
dat gaat echt niet lukkenquote:Op zondag 15 november 2015 18:51 schreef Leandra het volgende:
Op de BBC riepen ze net al iets over de mogelijkheid dat Torro Rosso na het circuit van Abu Dhabi wel eens als vierde het constructeurs klassement zou kunnen eindigen.
quote:Op zondag 15 november 2015 18:51 schreef Max23 het volgende:
Hoorde ik daar nou iemand "I hate you" zeggen?
Ah ik was niet de enige die het hoordequote:Op zondag 15 november 2015 18:51 schreef franklop het volgende:
wie riep er nou 'I Hate you' op het podium?
Perez zijn banden waren er volledig aan. Grosjean haalde Max in maar dat is Mercedes vs Renault, stukken makkelijker dus. Lewis heeft gelijk, is hier niet te doen of je moet enorm banden/power voordeel hebben.quote:Op zondag 15 november 2015 18:52 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Max bv. die reed toch ook continue dezelfde pace als GRO en PER.
ze zeiden dat het unlikely was dat het zou gebeuren, ondanks dat Max al twee keer vierde is geworden.quote:Op zondag 15 november 2015 18:51 schreef Leandra het volgende:
Op de BBC riepen ze net al iets over de mogelijkheid dat Torro Rosso na het circuit van Abu Dhabi wel eens als vierde het constructeurs klassement zou kunnen eindigen.
Die reed op een andere strategie die wat minder uitpakte. Een 3 stopper was beter dan een 2 stopper.quote:
Langzame bochten verliezen ze het niet, is dus voornamelijk aero. Tov vorig jaar een enorme stap gemaakt met de PU, maar aero zijn ze niet dichterbij gekomen is mijn idee.quote:Op zondag 15 november 2015 18:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Niet alleen aero, maar ook met de rest van het chassis missen ze nog een klein beetje, al weet je wel dat de mechanische grip van de Ferrari niet slecht is
quote:Op zondag 15 november 2015 18:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het klassement er nu voorstaat, ik vond het alleen verbazingwekkend dat ze dat zeiden.
Dat kan nooit, ze liggen 107 punten achter op Red Bullquote:Op zondag 15 november 2015 18:51 schreef Leandra het volgende:
Op de BBC riepen ze net al iets over de mogelijkheid dat Torro Rosso na het circuit van Abu Dhabi wel eens als vierde het constructeurs klassement zou kunnen eindigen.
nope, hier nog ene. Volgens mij was het Brundle.quote:Op zondag 15 november 2015 18:53 schreef Max23 het volgende:
[..]
[..]
Ah ik was niet de enige die het hoorde
Dat kan ook gebeuren met een teamgenoot. Als je er vlak achter zit voor het rechte stuk, alles opgeladen hebt en DRS open zet moet je er langs kunnen. Misschien niet makkelijk maar het moet kunnen.quote:Op zondag 15 november 2015 18:53 schreef M.Melandri het volgende:
Perez zijn banden waren er volledig aan. Grosjean haalde Max in maar dat is Mercedes vs Renault, stukken makkelijker dus. Lewis heeft gelijk, is hier niet te doen of je moet enorm banden/power voordeel hebben.
Dat gaat dus niet omdat je in sector 2 in de vuile lucht zit. Rechte stuk kom je er dan weer bij met DRS en vervolgens weer de vuile lucht.quote:Op zondag 15 november 2015 18:55 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Dat kan ook gebeuren met een teamgenoot. Als je er vlak achter zit voor het rechte stuk, alles opgeladen hebt en DRS open zet moet je er langs kunnen. Misschien niet makkelijk maar het moet kunnen.
Hoe schat jij ze daar in?quote:Op zondag 15 november 2015 18:35 schreef WEST het volgende:
Abu dhabi moet een betere circuit zijn voor TR
Agree to disagree?quote:Op zondag 15 november 2015 18:57 schreef M.Melandri het volgende:
Dat gaat dus niet omdat je in sector 2 in de vuile lucht zit. Rechte stuk kom je er dan weer bij met DRS en vervolgens weer de vuile lucht.
zal ongetwijfeld weer een nieuw record zijnquote:Op zondag 15 november 2015 18:57 schreef TargaFlorio het volgende:
Heeft een rookie bij een midfield team ooit zoveel tv tijd gekregen?
Oh jawel hoor. Die kreeg ook bergen kritiek over zich heen met zijn gedrag toen Hamilton wereldkampioen werd.quote:Op zondag 15 november 2015 18:49 schreef WEST het volgende:
[..]
Dat doet Nico ook zo vaak. En dan hoor je er niemand over.
Vettel @ Toro Rosso?quote:Op zondag 15 november 2015 18:57 schreef TargaFlorio het volgende:
Heeft een rookie bij een midfield team ooit zoveel tv tijd gekregen?
Lijkt me niet. Met Max in de buurt gebeurt er vrijwel altijd wel watquote:Op zondag 15 november 2015 18:57 schreef TargaFlorio het volgende:
Heeft een rookie bij een midfield team ooit zoveel tv tijd gekregen?
wanneer was dat, op het eind of wat? Anders spoel ik ff terugquote:Op zondag 15 november 2015 18:55 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
nope, hier nog ene. Volgens mij was het Brundle.
twitter:BadgerGP twitterde op zondag 15-11-2015 om 18:52:20Lewis Hamilton - "You can't overtake at Interlagos"#BrazilianGP https://t.co/rJSmfJkBap
reageer retweet
Precies dit. Die actie op Perez... gewoon wereldactie.quote:Op zondag 15 november 2015 19:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Met Max in de buurt gebeurt er vrijwel altijd wel wat
oo het eind van de podium aangelegenheden, Brundle zei "see you in 2 weeks time in Abu Dhabi" zwaait , lopen met ze allen van het podium af, en zodra ze allen uit beeld zijn hoor je ineens "I hate you"quote:Op zondag 15 november 2015 19:10 schreef Geralt het volgende:
[..]
wanneer was dat, op het eind of wat? Anders spoel ik ff terug
Hij zei iets over clipping en "It's fucking embarrassing" over de snelheid op de rechte stukken.quote:
niet hoorbaar op sport1. Brundle legt bij het weglopen meteen z'n mic op het tafeltje.quote:Op zondag 15 november 2015 19:15 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
oo het eind van de podium aangelegenheden, Brundle zei "see you in 2 weeks time in Abu Dhabi" zwaait , lopen met ze allen van het podium af, en zodra ze allen uit beeld zijn hoor je ineens "I hate you"
Ja als je teamgenoot Ericsson heet misschien.quote:Op zondag 15 november 2015 18:59 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Agree to disagree?![]()
Ik weet zeker dat je je teamgenoot hier in kan halen. Kom nou.
En de engineer probeerde hem rustig te houden.quote:Op zondag 15 november 2015 19:19 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Hij zei iets over clipping en "It's fucking embarrassing" over de snelheid op de rechte stukken.
mooi wel. Lekker gedreven. En hard moeten knokken voor dat ene puntje natuurlijkquote:Op zondag 15 november 2015 19:19 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Hij zei iets over clipping en "It's fucking embarrassing" over de snelheid op de rechte stukken.
Maar ook heel veel medium/high speed bochten waar meer kans op een inhaal actie is. En trouwens inhalen op plekken en manier waar anderen het niet doen kan Max het wel.quote:Op zondag 15 november 2015 18:57 schreef Max23 het volgende:
[..]
Hoe schat jij ze daar in?
Dat circuit heeft toch ook twee enorme lange stukken?
Daar heb je een punt jaquote:Op zondag 15 november 2015 19:22 schreef WEST het volgende:
[..]
Maar ook heel veel medium/high speed bochten waar meer kans op een inhaal actie is. En trouwens inhalen op plekken en manier waar anderen het niet doen kan Max het wel.
Ik denk dat je af en toe gewoon het ff kwijt moet, daarna koel je vanzelf afquote:Op zondag 15 november 2015 19:22 schreef tralalala het volgende:
[..]
En de engineer probeerde hem rustig te houden.
In Brazilie heb je eigenlijk maar 1 echt punt waar je iemand binnen langs kan passeren. Dat is bij bocht 1 en Max deed daar 2 keer buitenom en dat is ook logisch want de volgende bocht gaat rechts en hoeft hij hem er alleen maar naast te hebben. Abu Dhabi heeft meer punten waar (Max) het kanquote:
Tijd voor veranderingen dan maar. Nico eruit en Max erinquote:Op zondag 15 november 2015 18:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het is dan ook gewoon één sneue kutzooi daar.
Abu is inderdaad wel wat beter voor de STR denk ik.quote:Op zondag 15 november 2015 19:22 schreef WEST het volgende:
[..]
Maar ook heel veel medium/high speed bochten waar meer kans op een inhaal actie is. En trouwens inhalen op plekken en manier waar anderen het niet doen kan Max het wel.
Dat zou ik zó kut vindenquote:Op zondag 15 november 2015 19:27 schreef WEST het volgende:
[..]
Tijd voor veranderingen dan maar. Nico eruit en Max erin
Daar had ik het eerder ook al over. Hij zet hem er eigenlijk alleen maar buitenlangs als de volgende bocht binnendoor is.quote:Op zondag 15 november 2015 19:26 schreef WEST het volgende:
[..]
In Brazilie heb je eigenlijk maar 1 echt punt waar je iemand binnen langs kan passeren. Dat is bij bocht 1 en Max deed daar 2 keer buitenom en dat is ook logisch want de volgende bocht gaat rechts en hoeft hij hem er alleen maar naast te hebben. Abu Dhabi heeft meer punten waar (Max) het kan
Anderen durven dat gewoon niet zelfs Hamilton niet. En dan klopt de vergelijking Verstappen/ Senna wel. Senna deed ook altijd dingen die anderen nooit deden.quote:Op zondag 15 november 2015 19:31 schreef Geralt het volgende:
[..]
Daar had ik het eerder ook al over. Hij zet hem er eigenlijk alleen maar buitenlangs als de volgende bocht binnendoor is.
Anderen doen dat niet of nauwelijks. Max doet dat veelvuldig.
Ofwel buitenlangs en er voorbij, ofwel buitenlangs en zorgen dat je zitten blijft zodat je de volgende bocht de binnenkant hebt.
Erg strak. Het is nu al zijn signaturemove denk ik.
Nee, omdat Verstappen dan bij die sneuneuzen van Mercedes zit. En alles behalve wereldkampioen worden is dan een grote teleurstelling.quote:
De rest hoeft ook niet, aangezien ze er met DRS op het rechte stuk al voorbij komen.quote:Op zondag 15 november 2015 19:31 schreef Geralt het volgende:
[..]
Daar had ik het eerder ook al over. Hij zet hem er eigenlijk alleen maar buitenlangs als de volgende bocht binnendoor is.
Anderen doen dat niet of nauwelijks. Max doet dat veelvuldig.
Ik kan het me wel voorstellen. Als je zo vaak wint wil je ook niet 2e worden en dus verliezen.quote:Op zondag 15 november 2015 19:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee, omdat Verstappen dan bij die sneuneuzen van Mercedes zit. En alles behalve wereldkampioen worden is dan een grote teleurstelling.
Vet om horen met engels commentaar.quote:Op zondag 15 november 2015 19:52 schreef Bitcoin_klo0n het volgende:
op perez volgens mij. met engels commentaar.
Nog onbekendquote:Op zondag 15 november 2015 20:03 schreef Coelho het volgende:
Massa nog teruggezet vanwege z'n bandenspanning?
Hij heeft de teams iig voor het uitkiezen, maar zal nog bij TR blijven en hopelijk maakt RBR hun eigen motor wel een stuk sneller dan de Renault nu is!quote:Op zondag 15 november 2015 20:10 schreef tja77 het volgende:
Wed maar dat ALS Verstappen naar Ferrari gat, Nederland weer echt Formule 1 en ook Ferrari gek gaat worden.
Ferrari zou mijn inziens de mooiste keuze zijn, of je daar wereldkampioen kunt worden is maar net de vraag, maar dat geldt voor elk team waar je instapt. Ook bij Mercedes.
Jaartje TR nog, eventueel met Ferrari krachtbron. Als dat gaat gebeuren, zie ik hem het jaar erna wel naar Ferrari gaan. Maar Mercedes wil hem schijnbaar ook graag hebben.quote:Op zondag 15 november 2015 20:14 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Hij heeft de teams iig voor het uitkiezen, maar zal nog bij TR blijven en hopelijk maakt RBR hun eigen motor wel een stuk sneller dan de Renault nu is!
Ik zou voor Ferrari gaan alleen al vanwege de kleur 😆quote:Op zondag 15 november 2015 20:16 schreef tja77 het volgende:
[..]
Jaartje TR nog, eventueel met Ferrari krachtbron. Als dat gaat gebeuren, zie ik hem het jaar erna wel naar Ferrari gaan. Maar Mercedes wil hem schijnbaar ook graag hebben.
Massa had hij nooit kunnen houden.quote:Op zondag 15 november 2015 20:26 schreef opreis het volgende:
Max ook weer move of the day by sky, daar heeft hij er ook al een hoop van. Jammer dat ie bij de start net niet voor Massa kon blijven, dan had ie uiteindelijk misschien nog een plek je hoger gefinished.
En bedanktquote:Op zondag 15 november 2015 20:27 schreef ZaZoe het volgende:
Hamilton en Vettel zijn niet meer de allerjongste, maar kunnen nog wel ff mee.
Ik heb het seizoen niet bij Sky gevolgd, maar volgens mij heeft ie minstens de helft van de races de move of the day gemaakt. Als het niet meer is.quote:Op zondag 15 november 2015 20:26 schreef opreis het volgende:
Max ook weer move of the day by sky, daar heeft hij er ook al een hoop van. Jammer dat ie bij de start net niet voor Massa kon blijven, dan had ie uiteindelijk misschien nog een plek je hoger gefinished.
Ouwe zakquote:
Niet jonger zijn dan elke Formule 1 coureurquote:
Ik ben ouder dan elke Forumule 1 coureur volgens mijquote:Op zondag 15 november 2015 20:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niet jonger zijn dan elke Formule 1 coureur(min Max, die telt niet
)
Dat niet, maar dan had ie nog wat langer in clean air kunnen rijden, nu zat hij bijna constant achter iemand. Ik denk dat ie als ie daar een tijdje voor Massa had kunnen rijden dat ie uiteindelijk nog 9de voor Grojean was geweestquote:Op zondag 15 november 2015 20:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Massa had hij nooit kunnen houden.
Wel een aantekening hierbij: Je hebt wel een punt dat Verstappen uiteraard extreem goed in de duels is, maar als hij straks om de titel vecht neemt hij ook minder risico (hoop ik tenminste). Dan moet je er soms voor kiezen om gewoon niet in te halen. Hamilton heeft simpelweg meer te verliezen dan Verstappen (vandaag niet uiteraard, maar doorgaans wel).quote:Op zondag 15 november 2015 19:34 schreef WEST het volgende:
[..]
Anderen durven dat gewoon niet zelfs Hamilton niet. En dan klopt de vergelijking Verstappen/ Senna wel. Senna deed ook altijd dingen die anderen nooit deden.
Mwa die kunnen theoretisch nog wel 10 jaar mee. Vraag is alleen of ze dat willen natuurlijk.quote:Op zondag 15 november 2015 20:27 schreef ZaZoe het volgende:
Hamilton en Vettel zijn niet meer de allerjongste, maar kunnen nog wel ff mee. Verstappen binnenhalen is investeren in de toekomst, Kimi en Nico (subtop) moeten vrezen voor hun plekkie
Met iets van 13 wereldtitels of zoquote:Op zondag 15 november 2015 20:49 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Mwa die kunnen theoretisch nog wel 10 jaar mee. Vraag is alleen of ze dat willen natuurlijk.
Wel bizar als je dan naar Max z'n leeftijd kijkt.
Schumacher was 22 toen hij voor het eerst F1 reed en heeft uiteindelijk 19 seizoenen gereden met een pauze erbij van 4 jaar. Stel, Max slaat die retirementjaartjes over en is 5 jaar eerder begonnen dus dat zou betekenen dat hij 28 seizoenen kan rijden. Dan rijdt hij zijn laatste seizoen in 2042.
2042 ja.
Hoop ikquote:Op zondag 15 november 2015 21:11 schreef Geralt het volgende:
Even vlug opgezocht. Als volgend jaar en het jaar erop 20 races op de kalender staan heeft ie eind 2017 exact net zoveel GP's achter zn naam als Rubens. Dus dan zou hij nog 3 seizoenen mee moeten.
Dat gaat ie niet halen denk ik
Zeker weten, hij is sowieso de smaakmaker dit ontiegelijk saai seizoen.quote:Op zondag 15 november 2015 21:17 schreef alwaysonhold het volgende:
Max. Wat een held is het al. Man van de race toch?!
The marks of a champion. Binnen 4 jaar, zeker.quote:Op zondag 15 november 2015 20:02 schreef Fopje het volgende:
[..]
Vet om horen met engels commentaar.
Al blijf ik Ollie trouw
Yepquote:
twitter:Olav_Mol twitterde op zondag 15-11-2015 om 21:18:13Massa uit de uitslag gehaald wegens starten met te hoge bandentemperatuur,..27gr hoger dan het maximaal toegestane GPBrazil reageer retweet
Die pakt hij over 2 weken wel.quote:Op zondag 15 november 2015 21:25 schreef opreis het volgende:
[..]
Maar nu Grojean dus Max wel ingehaald in het kampioenschap
quote:Op zondag 15 november 2015 21:25 schreef opreis het volgende:
[..]
Maar nu Grojean dus Max wel ingehaald in het kampioenschap
Ditquote:Op zondag 15 november 2015 21:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Die pakt hij over 2 weken wel.
dat meen je nietquote:Op zondag 15 november 2015 21:28 schreef JimmyManna het volgende:
Massa gediskwalificeerd. Verstappen schuift plekkie op
Nee volkomen terecht natuurlijkquote:Op zondag 15 november 2015 21:29 schreef totalvamp het volgende:
Al slaat dit helemaal nergens meer op natuurlijk
wat een belachelijke straf!
Geef dan grid penalty volgende race ofzo...
Hamilton had hetzelfde op Monza en kreeg geen strafquote:
Eens! En ik ben altijd een ontzettende Button-liefhebber geweest, uitstekend coureur, maar ik wil ondertussen Vandoorne nu ook wel eens zien.quote:Op zondag 15 november 2015 21:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoop ik
Vandoorne had al in die wagen moeten zitten. Met oog op de ontwikkeling kan ik het nog begrijpen, maar daarna moet het echt over zijn
Was niet de temperatuur. Was banden druk en toen waren de FIA en Pirelli het niet met elkaar eens over de meetmethode.quote:Op zondag 15 november 2015 21:31 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Hamilton had hetzelfde op Monza en kreeg geen strafLekker consequent ook!
Ik heb zat goeie races gezien.quote:Op zondag 15 november 2015 21:18 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Zeker weten, hij is sowieso de smaakmaker dit ontiegelijk saai seizoen.
Dit.quote:
3 toch? Is maldonado niet #10 nu ook?quote:Op zondag 15 november 2015 21:34 schreef I0_0I het volgende:
Lotus loopt 2 punten extra uit op STR in het constructeurskampioenschap dus.
Max krijgt ook 1 punt meerquote:Op zondag 15 november 2015 21:38 schreef caspervc het volgende:
[..]
3 toch? Is maldonado niet #10 nu ook?
Ja is tochquote:
Daarom zei ik '2 punten extra'quote:Op zondag 15 november 2015 21:41 schreef caspervc het volgende:
[..]
Ja is toch
- eerst : gro 2; max 1 -> verschil 1
- nu : gro 4 ; max 2 ; mal 1 -> verschil 3?
Toch?
en het verschil tussen 1 en 3 is 2quote:Op zondag 15 november 2015 21:41 schreef caspervc het volgende:
[..]
Ja is toch
- eerst : gro 2; max 1 -> verschil 1
- nu : gro 4 ; max 2 ; mal 1 -> verschil 3?
Toch?
Omdat het afvragen is of volgend jaar de Redbull wel sneller is, dan de Torro Rosso.quote:Op zondag 15 november 2015 21:41 schreef alwaysonhold het volgende:
Max Verstappen verdiend op basis van dit seizoen een overstap naar Red Bull. Max is een betere racer en in praktijk echt wel een pak sneller dan Kvyat. Snap Red Bull niet dat ze hem volgend jaar niet naast Ricciardo zetten.
ow ik loop achtertwitter:ToroRossoSpy twitterde op zondag 15-11-2015 om 21:49:54#BrazilGP update: Stewards disqualified Massa from the results for a rule infringement. Max Verstappen moves to P9. https://t.co/0CWYoqU5nS reageer retweet
Waarom? De regels hierover zijn recent aangescherpt en heel erg helder. Dit is de straf die ervoor staat. Als er iets eerlijk is, is dit het wel.quote:
Dat zullen ze heus wel zijn, zeker in het tweede deel van het jaar.quote:Op zondag 15 november 2015 21:47 schreef Fer het volgende:
[..]
Omdat het afvragen is of volgend jaar de Redbull wel sneller is, dan de Torro Rosso.
Hoezo? Kvyat doet het prima, zeker de 2e helft van het seizoen.quote:Op zondag 15 november 2015 21:41 schreef alwaysonhold het volgende:
Max Verstappen verdiend op basis van dit seizoen een overstap naar Red Bull. Max is een betere racer en in praktijk echt wel een pak sneller dan Kvyat. Snap Red Bull niet dat ze hem volgend jaar niet naast Ricciardo zetten.
Renault is nog steeds op hetzelfde niveau als begin 2014. Ferrar daarintegen staat bijna gelijk aan Mercedes nu. Dus tenzij Renault het gat kan dichten deze winter EN de snelste motoren ook wil delen met Redbull, zal de Torro Rosso volgend jaar niet onderdoen voor RedBull, 2008 all over again.quote:Op zondag 15 november 2015 22:01 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Dat zullen ze heus wel zijn, zeker in het tweede deel van het jaar.
Overigens doet Kvyat niet zoveel verkeerd hoor, die rijdt gewoon prima en heeft zelfs meer punten dan Ricciardo.
Helemaal mee eens, Als STR Ferrari als partner krijgt weliswaar met een oude motor, weet ik wel zeker dat Ferrari alles eraan zal doen STR zo sterk mogelijk te maken met het oog op Max Verstappen, die echt in het vizier van Ferrari staat waarin ze zullen gaan investeren. Bovendien speelt er ook een nationaal belang. Ferrari is Italiaans en STR is Italiaans die gaan ze echt niet als tweederangs burger behandelen. Italianen zijn vreselijk trots op hun product Ferrari en op hun land. Motor mag misschien een jaar oud zijn, je krijgt denk ik volgend jaar wel alle kennis van Ferrari mee mocht de samenwerking doorgaan.quote:Op zondag 15 november 2015 21:47 schreef Fer het volgende:
[..]
Omdat het afvragen is of volgend jaar de Redbull wel sneller is, dan de Torro Rosso.
Hoeveel PK had Renault begin 2014 dan en hoeveel nu? (ik heb geen idee, dus gewoon een vraag).quote:Op zondag 15 november 2015 22:23 schreef Fer het volgende:
[..]
Renault is nog steeds op hetzelfde niveau als begin 2014. Ferrar daarintegen staat bijna gelijk aan Mercedes nu. Dus tenzij Renault het gat kan dichten deze winter EN de snelste motoren ook wil delen met Redbull, zal de Torro Rosso volgend jaar niet onderdoen voor RedBull, 2008 all over again.
Waarom krijgt STR dan 2015-motoren en Sauber en Haas 2016?quote:Op zondag 15 november 2015 22:29 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, Als STR Ferrari als partner krijgt weliswaar met een oude motor, weet ik wel zeker dat Ferrari alles eraan zal doen STR zo sterk mogelijk te maken met het oog op Max Verstappen, die echt in het vizier van Ferrari staat waarin ze zullen gaan investeren. Bovendien speelt er ook een nationaal belang. Ferrari is Italiaans en STR is Italiaans die gaan ze echt niet als tweederangs burger behandelen. Italianen zijn vreselijk trots op hun product Ferrari en op hun land. Motor mag misschien een jaar oud zijn, je krijgt denk ik volgend jaar wel alle kennis van Ferrari mee mocht de samenwerking doorgaan.
En halverwege zou STR dan de 2016 motor krijgen las ik ergens. Als James Key dan weer zon sterk chassis weet te bouwen dan kan het wel eens heel mooi worden volgend jaar.quote:Op zondag 15 november 2015 22:29 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, Als STR Ferrari als partner krijgt weliswaar met een oude motor, weet ik wel zeker dat Ferrari alles eraan zal doen STR zo sterk mogelijk te maken met het oog op Max Verstappen, die echt in het vizier van Ferrari staat waarin ze zullen gaan investeren. Bovendien speelt er ook een nationaal belang. Ferrari is Italiaans en STR is Italiaans die gaan ze echt niet als tweederangs burger behandelen. Italianen zijn vreselijk trots op hun product Ferrari en op hun land. Motor mag misschien een jaar oud zijn, je krijgt denk ik volgend jaar wel alle kennis van Ferrari mee mocht de samenwerking doorgaan.
Dat lijkt me toch sterk.quote:Op zondag 15 november 2015 22:38 schreef aesop het volgende:
[..]
En halverwege zou STR dan de 2016 motor krijgen las ik ergens.
Toch zijn dat wel de hardnekkige geruchten die rondgaan.quote:
Plus in de stand bij de coureurs een plekje gezakt nog toch?quote:Op zondag 15 november 2015 23:14 schreef motorbloempje het volgende:
Jammer dat Massa is gediskwalificeerd. Nu hebben beide Lotussen punten
Zou kunnen, heb zo snel de details hier nietquote:Op zondag 15 november 2015 23:18 schreef Geralt het volgende:
[..]
Plus in de stand bij de coureurs een plekje gezakt nog toch?
Dat is nog het ergstequote:Op zondag 15 november 2015 23:18 schreef Geralt het volgende:
[..]
Plus in de stand bij de coureurs een plekje gezakt nog toch?
Moet je me even helpen, krijgt het team van Haas dan ook motoren van Ferrari of gaan zij in samenwerking met motoren van Renault, hoor of lees namelijk overal weer andere verhalen.quote:Op zondag 15 november 2015 22:34 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Waarom krijgt STR dan 2015-motoren en Sauber en Haas 2016?
Dat frustreerde mij ook tijdens deze en andere races, Max moest met alle talent dat hij heeft de meest onmogelijke inhaalmanoeuvres maken terwijl je toch vaak bij Grosjean, Perez, Hulkenberg en Maldonado ziet hoe makkelijk zij de auto ernaast zetten, even gas op het rechte stuk en zonder pijn er langs.quote:Op zondag 15 november 2015 23:33 schreef Nieuwschierig het volgende:
Grosjean heeft een betere auto dan Verstappen dus het is niet helemaal onterecht dat hij boven hem staat. Het gaat tenslotte om de combinatie.
Wees blij, dit maakt wel dat je op het puntje van je stoel zit.quote:Op zondag 15 november 2015 23:39 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Dat frustreerde mij ook tijdens deze en andere races, Max moest met alle talent dat hij heeft de meest onmogelijke inhaalmanoeuvres maken terwijl je toch vaak bij Grosjean, Perez, Hulkenberg en Maldonado ziet hoe makkelijk zij de auto ernaast zetten, even gas op het rechte stuk en zonder pijn er langs.
Dat zien de mensen die er toe doen ook welquote:Op zondag 15 november 2015 23:39 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Dat frustreerde mij ook tijdens deze en andere races, Max moest met alle talent dat hij heeft de meest onmogelijke inhaalmanoeuvres maken terwijl je toch vaak bij Grosjean, Perez, Hulkenberg en Maldonado ziet hoe makkelijk zij de auto ernaast zetten, even gas op het rechte stuk en zonder pijn er langs.
Haas? Die krijgen Ferrari-motoren, en nog meer onderdelen overigens.quote:Op zondag 15 november 2015 23:34 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Moet je me even helpen, krijgt het team van Haas dan ook motoren van Ferrari of gaan zij in samenwerking met motoren van Renault, hoor of lees namelijk overal weer andere verhalen.
Dat begrijp ik, maar los van die heerlijke inhaalmanoeuvres van onze Max is het allemaal wel vreselijk voorspelbaar geworden, zeker als je dit jaar bekijkt. De trieste conclusie was toch wel dat Mercedes plaats 1 en 2 bijna altijd had. Ferrari mocht gaan voor plaats 3 en 4, Williams en Redbull 5 tot en met 8, waar voor mijn gevoel de mooiste gevechten plaats vond tussen Force India, Torro Rosso en Lotus. Alleen door crashes, uitval of grove fouten zag je enkel een verandering in de stand met de meest trieste constatering dat Hamilton al kampioen was, terwijl het seizoen nog maar nauwelijks was begonnen.quote:Op zondag 15 november 2015 23:51 schreef APK het volgende:
[..]
Dat zien de mensen die er toe doen ook wel
Dit is toch niet nieuw in de F1?quote:Op maandag 16 november 2015 07:00 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar los van die heerlijke inhaalmanoeuvres van onze Max is het allemaal wel vreselijk voorspelbaar geworden, zeker als je dit jaar bekijkt. De trieste conclusie was toch wel dat Mercedes plaats 1 en 2 bijna altijd had. Ferrari mocht gaan voor plaats 3 en 4, Williams en Redbull 5 tot en met 8, waar voor mijn gevoel de mooiste gevechten plaats vond tussen Force India, Torro Rosso en Lotus. Alleen door crashes, uitval of grove fouten zag je enkel een verandering in de stand met de meest trieste constatering dat Hamilton al kampioen was, terwijl het seizoen nog maar nauwelijks was begonnen.
Want anders?quote:Op maandag 16 november 2015 07:44 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dit is toch niet nieuw in de F1?
Daarom keek ik -tot dit jaar- sowieso niet en dit jaar ook maar half.
Op de inhaalmanouvres van Max na was het weer een dodelijk saaie race.
Inhalen is verboten, en alle andere technieken en straffen hebben nauwelijks nog met racen te maken. Het is gewoon treintje rijden, want anders..!
Het is zeker niet nieuw dat 1 team een vaste plaats heeft, maar nu lijkt het bijna wel alsof elke team een vaste plaats heeft in de ranking. Neem nou de trainingen en kwalificaties van dit weekend. Daar zag je gewoon 5 teams met 10 auto's onafscheidelijk van elkaar staan zonder dat ook maar een andere team ertussen stond. Vul dan maar het lijstje in en ga niet meer rijden, de uitkomst is hetzelfde.quote:Op maandag 16 november 2015 07:44 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dit is toch niet nieuw in de F1?
Daarom keek ik -tot dit jaar- sowieso niet en dit jaar ook maar half.
Op de inhaalmanouvres van Max na was het weer een dodelijk saaie race.
Inhalen is verboten, en alle andere technieken en straffen hebben nauwelijks nog met racen te maken. Het is gewoon treintje rijden, want anders..!
Dat valt me ook op de laatste twee jaar, in kwalificatie maar ook in de einduitslag staan teamgenoten vaak gebroederlijk naast elkaar, pech niet meegerekend. Dat is wel meer dan vroeger heb ik het idee.quote:Op maandag 16 november 2015 08:53 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Het is zeker niet nieuw dat 1 team een vaste plaats heeft, maar nu lijkt het bijna wel alsof elke team een vaste plaats heeft in de ranking. Neem nou de trainingen en kwalificaties van dit weekend. Daar zag je gewoon 5 teams met 10 auto's onafscheidelijk van elkaar staan zonder dat ook maar een andere team ertussen stond. Vul dan maar het lijstje in en ga niet meer rijden, de uitkomst is hetzelfde.
+ 2 reservesquote:Op maandag 16 november 2015 12:08 schreef Fer het volgende:
De 2015 motoren nu gelijk na tekenen contract gebouwd worden. De 2016 versie is nog niet af, die worden op het laatste moment in elkaar gezet. Waarschijnlijk weten ze nu al dat ze geen resources hebben om die extra twee motoren in elkaar te zetten.
Het kan best zijn dat ze halverwege volgend seizoen 2016 motoren krijgen maar dat zal dan volgens de eerste specs zijn, maw ze lopen gewoon een maand of 6 achter qua motoren op de andere klanten teamsquote:Op maandag 16 november 2015 12:08 schreef Fer het volgende:
De 2015 motoren nu gelijk na tekenen contract gebouwd worden. De 2016 versie is nog niet af, die worden op het laatste moment in elkaar gezet. Waarschijnlijk weten ze nu al dat ze geen resources hebben om die extra twee motoren in elkaar te zetten.
Altijd zo geweest. Een paar rijders domineren de grid. Niks nieuws aan. Is overigens in meerdere sporten zo.quote:Op maandag 16 november 2015 12:44 schreef opreis het volgende:
Sowieso wordt de sport nu al jaren door een 2tal gedomineerd. Sinds 2008 zijn volgens mij meer dan de helft van de races gewonnen door Vettel en Hamilton.
Maar af en toe zitten er een paar leuke jaren tussen met verassende winnaars. Zoals bv 2012.quote:Op maandag 16 november 2015 13:02 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Altijd zo geweest. Een paar rijders domineren de grid. Niks nieuws aan. Is overigens in meerdere sporten zo.
2001-2003-2006-2007-2008-2010-2012quote:Op maandag 16 november 2015 14:05 schreef opreis het volgende:
[..]
Maar af en toe zitten er een paar leuke jaren tussen met verassende winnaars. Zoals bv 2012.
quote:Op maandag 16 november 2015 14:16 schreef Nattekat het volgende:
Als Mercedes volgend jaar nog steeds domineert, is het 4 jaar op rij pure dominantie, dat is echt lang geleden.
Red Bull was ook pure dominantie. (Sinds Silverstone dan)quote:Op maandag 16 november 2015 14:49 schreef Atreidez het volgende:
[..]3 jaar toch? 2013 won Red Bull nog
Vorig jaar was het toch ook prima? Een team domineerde maar twee titelkandidaten.quote:Op maandag 16 november 2015 14:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
2001-2003-2006-2007-2008-2010-2012
Alle mooie kampioenschappen op een rijtje. Het 'er domineert altijd wel iemand' klopt niet helemaal.
Als Mercedes volgend jaar nog steeds domineert, is het 4 jaar op rij pure dominantie, dat is echt lang geleden.
Dat zei ik ook niet, meer dat de helft van de races in een bepaalde periode zoals boven genoemd wel vaker door maar twee rijders gewonnen worden. Tussen 97 en 04 wonnen Hakkinen en Schumi het leeuwendeel. Niks geks aan.quote:Op maandag 16 november 2015 14:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
2001-2003-2006-2007-2008-2010-2012
Alle mooie kampioenschappen op een rijtje. Het 'er domineert altijd wel iemand' klopt niet helemaal.
Als Mercedes volgend jaar nog steeds domineert, is het 4 jaar op rij pure dominantie, dat is echt lang geleden.
Nee dat vind ik niet prima, zou het liever anders zien.quote:Op maandag 16 november 2015 15:06 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Vorig jaar was het toch ook prima? Een team domineerde maar twee titelkandidaten.
Dat verschilt ook per circuit. Als je in Austin ziet hoe makkelijk de Toro Rosso op sommige stukken wegrijdt van de ferrari's, dan zouden die mannen van Lotus daar wellicht hetzelfde gedacht hebben.quote:Op zondag 15 november 2015 23:39 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Dat frustreerde mij ook tijdens deze en andere races, Max moest met alle talent dat hij heeft de meest onmogelijke inhaalmanoeuvres maken terwijl je toch vaak bij Grosjean, Perez, Hulkenberg en Maldonado ziet hoe makkelijk zij de auto ernaast zetten, even gas op het rechte stuk en zonder pijn er langs.
Dat ben ik met je eens. (Muv Senna/Prost destijds)quote:Op maandag 16 november 2015 15:13 schreef Nattekat het volgende:
Ik zie liever twee teams, ipv één team dat enkel races niet wint als ze zichzelf uitschakelen.
Mja ik vond 88, 89, 90 geweldig en toen waren er ook niet zoveel die konden winnen.quote:Op maandag 16 november 2015 16:17 schreef opreis het volgende:
[..]
Nee dat vind ik niet prima, zou het liever anders zien.
Wat er nu zo saai aan is, is dat er nu al 2 jaar op rij max 3 verschillende GP winnaars zijn per seizoen. Zelfs toen Vettel alles won waren had je nog Button, Hamilton, Webber, Alonso en af en toe nog wat anderen die ook een race konden winnen.
Je moet wel redelijk blijven, die Lotus zou voor de FI moeten staan!quote:Op maandag 16 november 2015 17:16 schreef VacaLoca het volgende:
Bah zie nu die diskwalificatie van Massa pas. Dat kost Max voorlopig de 11de plek in de stand en vergroot het gat met Lotus met twee punten meer.
Ik ben een absolute leek die dit seizoen uit chauvinistisch oogpunt kijkt.quote:Op maandag 16 november 2015 08:29 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Zo heb je in elk decennium wel een team/coureur die overduidelijk de beste is. Ja, vroeger leek alles gaver, maar buiten de (natuurlijk) een stuk bruter uitziende/klinkende auto's ging het toen vaak ook om technische problemen die er voor zorgden dat er van positie gewisseld kon worden. Of crashes en bijbehorende doden. Of gebrek aan benzine omdat ze toen ook brandstof moesten sparen.
En het is allemaal een stuk 'gemaakter' met de grote uitloopstroken, DRS om in te halen, het moeten inhouden om de finish te bereiken, het niet kunnen ontwikkelen en daar kan (moet) zeker wat aan veranderd worden, maar ook vroeger was niet elke race zoals bijvoorbeeld Villeneuve/Arnoux in 1979 en dat schijnen veel mensen wel te vergeten.
Dat is idd best out-of-the boxquote:Op maandag 16 november 2015 18:38 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Ik ben een absolute leek die dit seizoen uit chauvinistisch oogpunt kijkt.
Ik vind veel van de veranderingen en ideeën over verandering in-the-box, iets dat overigens bij veel sporten aan de orde is. Als ik van buitenaf op de sport kijk, dan vind ik het jammer dat de sport niet het beste uit de coureur naar voren haalt. Hoewel Hamilton een supercoureur zal zijn en ook heel veel inhaaltalent zal hebben (hij is niet voor niets in de beste auto terechtgekomen), is het theoretisch denkbaar dat iemand zonder enige inhaalkwaliteiten toch wereldkampioen kan worden door "gewoon" solo snelle rondjes te rijden.
Niet dat snel rondjes rijden geen talent is, maar bij een meting van de beste coureur (en auto) ter wereld verwacht ik eigenlijk dat de kunst om in te halen en om daarbij gecalculeerde risico's te nemen een essentieel onderdeel ervan is. En dat is het niet.
Niet dat ik de illusie heb dat de sport wezenlijk veranderd wordt (of dat ik daaraan iets bij zou kunnen dragen), zou ik persoonlijk het volgende wel een redelijke optie vinden op basis van wat ik dit seizoen heb waargenomen.
- de winnaar van de kwalificatie start achteraan en de laatste start vooraan;
- het puntensysteem moet tellen hoeveel plaatsen je hebt gewonnen;
- het puntensysteem moet mede tellen welke plaats je eindigt;
Dit lijkt wellicht een bizar idee voor de fans (die immer in-the-box zitten) maar als je ervoor zorgt dat niemand expres laag kan kwalificeren (wat kan door meer gewicht aan het aantal ingehaalde plekken toe te kennen dan aan de eindklassering) of iemand expres op kan houden (bijvoorbeeld Vettel kwalificeert laatste, mag eerste starten en Räikkönen gaat achter in het veld Hamilton achter zich houden) dan ben je enerzijds verzekerd van meer spektakel en weet je anderzijds dat een meer complete coureur kampioen wordt.
Hij staat ook 2e in de peiling bij dat ding waar ze cijfers geven per race, VLAK achter Hamilton. En dat is ontzettend knap aangezien hij gewoon meer DNF's heeft.quote:Op zondag 15 november 2015 20:38 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik heb het seizoen niet bij Sky gevolgd, maar volgens mij heeft ie minstens de helft van de races de move of the day gemaakt. Als het niet meer is.
Smaakmaker van dit seizoen, absoluut.
je vergeet Maleisië 2001?quote:Op maandag 16 november 2015 19:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
2001 een goed seizoen noemen is natuurlijk schromelijk overdreven, behalve wat lolletjes met Williams was dat gewoon pure middelmaat. dat Schumi Coulthard zou verslaan was eigenlijk na Canada al wel duidelijk, Hakkinen, Ralf hadden leuke uitschieters maar een vrij matig seizoen en buiten Belgie en Brazilie vind ik er geen gedenkwaardige races tussen zitten.
Het was op zich vrij spannend achter MSC, maar dan vond ik de vier jaar ervoor alle vier leuker. (nu waren 97 en 99 ook fantastisch, 2000 vrij leuk en zelfs 98 was vrij aardig, hoewel dat moest loskomen)
Heb je daar een linkje van?quote:Op maandag 16 november 2015 19:08 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Hij staat ook 2e in de peiling bij dat ding waar ze cijfers geven per race, VLAK achter Hamilton. En dat is ontzettend knap aangezien hij gewoon meer DNF's heeft.
oja dat was ook wel lachen natuurlijk, hoewel wel een beetje een fadeout race, maar de eerste helft was tof genoeg met Jos vnl.quote:
Het inhaaltalent van Hamilton hebben we gisteren weer kunnen zien. Dat Hamilton eerst bij de beste stal terechtkwam om daar na in een veruit superieure auto te stappen heeft niet alleen met zijn snelheid te maken, maar ook met met marketing.quote:Op maandag 16 november 2015 18:38 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Ik ben een absolute leek die dit seizoen uit chauvinistisch oogpunt kijkt.
Ik vind veel van de veranderingen en ideeën over verandering in-the-box, iets dat overigens bij veel sporten aan de orde is. Als ik van buitenaf op de sport kijk, dan vind ik het jammer dat de sport niet het beste uit de coureur naar voren haalt. Hoewel Hamilton een supercoureur zal zijn en ook heel veel inhaaltalent zal hebben (hij is niet voor niets in de beste auto terechtgekomen), is het theoretisch denkbaar dat iemand zonder enige inhaalkwaliteiten toch wereldkampioen kan worden door "gewoon" solo snelle rondjes te rijden.
Nee. Racen is het zo snel mogelijk afleggen van de race-afstand. Degene die dat in de kortste tijd lukt is de winnaar. Dat kun je op verschillende manieren proberen, en goed kunnen inhalen kan daarbij van pas komen, maar het is niet waar het om gaat.quote:Niet dat snel rondjes rijden geen talent is, maar bij een meting van de beste coureur (en auto) ter wereld verwacht ik eigenlijk dat de kunst om in te halen en om daarbij gecalculeerde risico's te nemen een essentieel onderdeel ervan is. En dat is het niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |