100 van die knakers kunnen lijkt me gewoon een parlement binnen vallen en binnen een half uur iedereen afknallen en vervolgens op national tv vertellen dat ze een staatsgreep gepleegd hebben.quote:Op zaterdag 14 november 2015 19:37 schreef Zinedinho het volgende:
Bij de Charlie Hebdo aanslagen waren het er drie, nu acht. Ik wil niet weten wat er gaat gebeuren als er straks opeens honderd of meer van die haatbaarden het tegelijk op hun heupen krijgen.
True. Ik stel dan ook voor dat om ontopic te blijven we stoppen met te suggereren dat het voorstel de grenzen te sluiten alleen te maken heeft met de veiligheidsituatie.quote:Op zaterdag 14 november 2015 19:40 schreef KoosVogels het volgende:
Dat is een compleet andere discussie. Die mag je voeren in een van de vele vluchtelingen-topics.
Zet de Koran aan tot aanslagen ja?quote:Op zaterdag 14 november 2015 19:42 schreef Bensel het volgende:
[..]
je 3e optie kan aangepast worden: De grenzen goed potdicht zetten. De koran uit de schappen halen, en mag enkel door de overheid uitgegeven worden. bezit van de koran zonder ontheffing verbieden. sites met de hele koran, of koranteksten dienen hun content aan te passen op straffe van boetes. Moslims de keus geven: of de islam opgeven, of verkassen naar een islamitisch land. Feitelijk dus doen wat de moslim landen ook doen. Hou dit 3 generaties vol, en islam zal een stuk kleiner zijn, en er zullen veel minder aanslagen zijn.
Tuurlijk is het geen andere discussie. Het heeft alles met elkaar te maken, zeker nu duidelijk is dat één van de daders in Parijs een zogenaamde "vluchteling" is die via een Grieks eiland naar Europa is gekomen. Precies het soort mensen waarvoor wij de poorten wagenwijd open zetten.quote:Op zaterdag 14 november 2015 19:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is een compleet andere discussie. Die mag je voeren in een van de vele vluchtelingen-topics.
Ja.quote:Op zaterdag 14 november 2015 19:43 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Zet de Koran aan tot aanslagen ja?
Het is wel degelijk een vals dilemma. Klaar. En je wekt ook nog eens de suggestie dat mensen die geen voorstander zijn van dergelijke maatregelen, bloed aan hun handen hebben.quote:Op zaterdag 14 november 2015 19:41 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Het is geen vals dilemma, het is iets wat we gewoon al lange tijd weten en een afweging die we al lange tijd hebben kunnen maken. Het was elk weldenkend mens bekend dat er radicalen tussen de vluchtelingen zouden zitten en dat we daarmee een serieuze kans maakten op extra aanslagen. Dan is een werkelijke keuze, geen vals dilemma, dat je deze mensen gewoon binnen laat komen met daarop het reële risico dat je je eigen bevolking in gevaar brengt.
Merkel en co. hebben een duidelijke keuze gemaakt, misschien dat ze nu tot hun verstand komen. Als je gewoon deze 'vluchtelingen' blijft binnenloodsen, dan moet je ook accepteren dat de kans op aanslagen en doden onder de eigen bevolking sterk zullen toenemen.
De grootste reden waarom er tegenwoordig nog aanslagen gepleegd worden in de wereld is omdat de radicale islam en de anti-westerse idelogie vrij spel heeft in de vrije wereld. Deze gedachte nestelt het beste bij later generaties van migranten en bekeerlingen van de islam. We kunnen er nu nog wat aan doen, maar dat wil men niet. Een te grote groep assimileert niet meer in onze samenleving, maar creëert hun eigen enclaves. Dat moet jou toch ook aan het denken zetten, aangezien dat ook knelt met jou idealisme van vrijheid.quote:Op zaterdag 14 november 2015 19:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals, denken dat je aanslagen kunt voorkomen door de grenzen te sluiten, is een tikkeltje naïef.
Het is slechts een gelegenheidsargument voor mensen die toch al geen vluchtelingen meer binnen wilden laten.
Ja, sorry, zoals ik net al zei, ik heb me vergist in het artikel. Art 18 is nooit gebruikt nee, maar artikel 9 lid 2 wel.quote:Op zaterdag 14 november 2015 19:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
OK, ik heb het even opgezocht. Kon ik meteen mijn Duits weer eens ophalen.
Het komt er inderdaad op neer dat, volgens dat artikel, een aantal grondrechten in zeer specifieke situaties kan worden opgeschort. De vrijheid van godsdienst is hier trouwens specifiek van uitgezonderd.
De vrijheid van vereniging valt er wel onder; het toepassen van het artikel zou het inderdaad mogelijk maken om een extremistische moslimgroepering te ontbinden. Maar wat dat nu precies betekent?
Het artikel in de grondwet is sinds 1949 overigens nog nooit toegepast.
Ja. Simpel zat. De inhoud van de koran is duidelijk over wat er met ongelovigen moet gebeuren. De huidige aanslagplegers volgen de letter van de koran, de islam is het hoogste goed en alle ongelovigen moeten dood. De Islam is een religie met duidelijk politiek en wereldkundige ideologie. er is naast de Islam geen ruimte voor andere denkwijzen. De Koran ligt daaraan ten grondslag. Nog meer dan mein kampf aan nazisme. En dat boek is niet vrij te verkrijgen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 19:43 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Zet de Koran aan tot aanslagen ja?
Leg me uit wat er precies verandert als een vereniging zich moet uitschrijven bij de Kamer van Koophandel. Het is onmogelijk om de (ex-)leden te verbieden nog steeds te vergaderen, extremistische ideeën uit te wisselen of te verspreiden (al dan niet via de krochten van het internet) en andere ongein uit te halen op een zolderkamer. Ze zijn pas weer strafbaar als ze aanslagen gaan plannen en dergelijke.quote:Op zaterdag 14 november 2015 19:46 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, sorry, zoals ik net al zei, ik heb me vergist in het artikel. Art 18 is nooit gebruikt nee, maar artikel 9 lid 2 wel.
De site van de Duitse 'grondwetbescherming' heeft een hele lijst met islamistische organisaties die op grond daarvan verboden en ontbonden zijn op hun site staan.
Ik vind dat een positief voorbeeld. Blijkbaar kan dat dus, zonder de mensenrechten zoals de godsdienstvrijheid onaanvaardbaar te beperken.
Ook apart dat alle mensen die zich opblazen moslim zijn.quote:Op zaterdag 14 november 2015 19:46 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Apart dat er maar zo relatief weinig moslims zichzelf opblazen dan.
Dat komt omdat niet elke moslim alle teksten letterlijk neemt en niet iedereen bereid is zichzelf daadwerkelijk op te offeren voor een onzichtbare tovenaar, maar de teksten liegen er niet om als het gaat over hoe men met ongelovigen, homos en vrouwen moet omgaan.quote:Op zaterdag 14 november 2015 19:46 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Moslims zijn namelijk, net zoals ons, gewoon mensen. Hun handelen is niet lauter gebaseerd op de Islam.quote:Op zaterdag 14 november 2015 19:46 schreef -Strawberry- het volgende:
De bijbel ook maar verbieden dan, want als je die teksten letterlijk neemt...quote:Op zaterdag 14 november 2015 19:48 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Dat komt omdat niet elke moslim alle teksten letterlijk neemt en niet iedereen bereid is zichzelf daadwerkelijk op te offeren voor een onzichtbare tovenaar, maar de teksten liegen er niet om als het gaat over hoe men met ongelovigen, homos en vrouwen moet omgaan.
Dat vind ik gek, maar het verbaasd me niet, in eerdere post las ik dat je nog liever vertrekt uit Nederland met jouw kwaliteiten, als het je niet meer zint in Nederland.quote:Op zaterdag 14 november 2015 19:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben daar geen voorstander van.
Totale bullshit. Misschien de helft met geluk. Je lult maar wat.quote:Op zaterdag 14 november 2015 19:48 schreef -Strawberry- het volgende:
Bijna 3 miljard moslims in de wereld.
Het is geen vals dilemma. Als je deze vluchtelingen massaal binnen laat komen, dan zullen daar gegarandeerd radicalen tussen zitten en verhoog je bewust de kans op terroristische aanslagen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 19:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is wel degelijk een vals dilemma. Klaar. En je wekt ook nog eens de suggestie dat mensen die geen voorstander zijn van dergelijke maatregelen, bloed aan hun handen hebben.
Genoeg om een serieuze dreiging te zijn en genoeg om te stellen dat er iets fundamenteel verkeerd is aan een ideologie die dergelijke gekken de rechtvaardiging geeft die ze nodig hebben.quote:Op zaterdag 14 november 2015 19:48 schreef -Strawberry- het volgende:
Bijna 3 miljard moslims in de wereld. Hoeveel 'leden' kent IS?
Dat is onmogelijk te zeggen. Maar natuurlijk hebben we ook nog Taliban, Al-Qaida en weet ik wat voor andere extremistische groepen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 19:48 schreef -Strawberry- het volgende:
Bijna 3 miljard moslims in de wereld. Hoeveel 'leden' kent IS?
Prima. Waarom steeds weer het christendom erbij halen om alles recht te lullen,quote:Op zaterdag 14 november 2015 19:49 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
De bijbel ook maar verbieden dan, want als je die teksten letterlijk neemt...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |