quote:Parijs is gisteravond opgeschrikt door schietpartijen, gijzelingen en explosies. Daarbij vielen zeker 127 doden. Ook raakten 180 mensen gewond, van wie er 80 zeer slecht aan toe zijn. Een overzicht van de gebeurtenissen.
Wat is er gisteravond gebeurd?
Vrijwel gelijktijdig begonnen er op verschillende plekken in de Franse hoofdstad schietpartijen en waren er explosies. Dit gebeurde in het oostelijk deel van het centrum van Parijs.
De eerste schietpartij werd gemeld bij restaurant Le Petit Cambodge aan de Rue Bichat. Daarbij vielen zeker twee doden en zeven gewonden.
Ook gingen terroristen het Theater Bataclan aan de Boulevard Voltaire binnen tijdens een optreden van de Californische rockband Eagles of Death Metal en gijzelden de aanwezigen. Hierbij vielen de meeste slachtoffers, ongeveer honderd. Bij invallen van de Franse politie iets na middernacht zijn zeker drie terroristen gedood.
Ook op de Avenue de la République, de Boulevard Beaumarchais, de Rue de Charonne en op de Boulevard Voltaire, niet ver van theater Bataclan, zijn aanslagen gemeld.
Verder waren er buiten het stadion Saint-Denis explosies te horen. Daar voetbalde op dat moment Frankrijk een vriendschappelijke wedstrijd tegen Duitsland. Die werd gewoon doorgespeeld. President François Hollande, die bij de wedstrijd aanwezig was, werd door zijn beveiligers uit het stadion gehaald. In de buurt van de explosies vielen zeker drie doden. Het gaat hier waarschijnlijk om zelfmoordaanslagen.
Wat weten we over de daders?
Islamitische Staat heeft de aanslagen inmiddels opgeëist en ook de Franse president Hollande heeft de terreurgroep aangewezen als dader. De president zei dat aanvallen buiten het land door IS zijn georganiseerd en met hulp in Frankrijk zijn uitgevoerd.
Volgens de Franse justitie zijn er bij de aanslagen zeker acht terroristen omgekomen, waarvan zeven omdat ze zichzelf met explosieven hebben opgeblazen. Mogelijk lopen er ook nog terroristen vrij rond.
Getuigen, waaronder radiojournalist Julien Pearce op radiozender Europe 1, noemen de aanslagplegers 'zeer jong en zeer beheersd'. Pearce was bij het concert aanwezig. De drie terroristen die in theater Bataclan om zich heen schoten zouden geen gezichtsbedekking hebben gedragen en tijdens het schieten geen woord hebben gezegd. 'Een van hen leek een gewone jongen, die een kalasjnikov vasthield. Dat was alles', aldus Pearce.
Onder de daders van de aanslagen van Parijs was ook een vrouw, meldt wederom radiozender Europe 1 op basis van gesprekken met ooggetuigen. Bij de lichamen van twee daders zijn een Syrisch en een Frans paspoort gevonden. Een van de auto's die door de daders is gebruikt, zou een Belgisch kenteken hebben.
Wat zijn de (politieke) reacties?
'Een oorlogshandeling', noemt de Franse president Hollande de aanslagen. 'Geconfronteerd met terreur moet Frankrijk sterk zijn, groot zijn, en de overheid moet kracht uitstralen. Dat zal gebeuren. We moeten ook een beroep doen op iedereen om verantwoordelijkheid te nemen', zo zei Hollande in een toespraak.
'Dit is een aanslag op de menselijkheid', zei de Amerikaanse president Barack Obama gisteren direct na de aanslagen. Hij benadrukte dat de Verenigde Staten Frankrijk willen helpen bij het onderzoek naar de aanslagen. Ook China heeft de aanslagen in Parijs veroordeeld en is bereid om Frankrijk en de internationale gemeenschap te helpen in de strijd tegen terrorisme.
Mark Rutte reageert geschokt en noemt de aanslagen 'werkelijk afschuwelijk'. 'We hebben hier te maken met extremisten die maar één doel hebben: onze westerse samenleving destabiliseren door haat te zaaien. Ons beste antwoord aan deze barbaren is dat we ons niet uit elkaar laten spelen. We laten ons niet intimideren. Wij zijn met meer, we wijken niet voor onverdraagzaamheid. Geweld en extremisme zullen nooit winnen van vrijheid.'
Welke maatregelen zijn er nu genomen?
In Frankrijk is gisteravond de noodtoestand uitgeroepen. Daarmee kan beter ingegrepen worden bij groot dreigend gevaar of vermoeden daarvan. Zo hebben leger en politie ruime bevoegdheden om invallen te doen en mensen aan te houden. Ook worden de grenzen gesloten. Luchthavens blijven wel open en treinen blijven rijden.
Minister-president Rutte raadt reizigers naar Frankrijk aan om extra waakzaam te zijn. Maar ook in Nederland zijn extra veiligheidsmaatregelen genomen, zowel zichtbaar als ontzichtbaar. De grensbewaking opgeschaald en geïntensiveerd, met name voor alle verkeer herleidbaar tot Frankrijk. Dit geldt ook voor luchthavens en treinstations.
http://www.parool.nl/paro(...)t-nu-toe-weten.dhtml
twitter:WashingtonPoint twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 18:18:47One of victims in ParisAttacks is Elif Dogan, a Turk who went to Paris 4 months ago, lived next to the theater https://t.co/llqP91Fr9w reageer retweet
Ja, ik snap het nu niet meer. Nieuwssites zeggen dat IS in een video reageerde, maar die is dus nergens te vinden. Alleen die foto met die tekst, maar die kan iedereen gemaakt hebben. Ik vind dit echt raar.quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:16 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Hmm das waar ook. Kutliveleak
Zijn er ook erotische foto's van haarquote:Op zaterdag 14 november 2015 18:20 schreef Intellectueel het volgende:
[ afbeelding ]twitter:WashingtonPoint twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 18:18:47One of victims in ParisAttacks is Elif Dogan, a Turk who went to Paris 4 months ago, lived next to the theater https://t.co/llqP91Fr9w reageer retweet
Er is een aanslag door een extremistische groepering in Parijs, dús nemen moslims het land over?quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:20 schreef MMXMMX het volgende:
Heel veel Jaren geleden stond er al een artikel in het blad de Panorama wat ging over het overnemen van NL door moslims aangekondigd werd !
PIM en Jan maat en Wilders waarschuwen ook al jaren.En zelfs nu dat het allemaal heel duidelijk is steken de meeste politici het hoofd in het zand
quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:22 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Zijn er ook erotische foto's van haar
Grrquote:Op zaterdag 14 november 2015 18:20 schreef Intellectueel het volgende:
[ afbeelding ]twitter:WashingtonPoint twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 18:18:47One of victims in ParisAttacks is Elif Dogan, a Turk who went to Paris 4 months ago, lived next to the theater https://t.co/llqP91Fr9w reageer retweet
Nou ja, diezelfde extremistische groep heeft dat wel als strevenquote:Op zaterdag 14 november 2015 18:22 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Er is een aanslag door een extremistische groepering in Parijs, dús nemen moslims het land over?
Aha.
Hij doelt waarschijnlijk op de islamisering; de steeds groter wordende invloed van de islam in Europa. Mensen die dat ontkennen zijn naïeve wegkijkers.quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:22 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Er is een aanslag door een extremistische groepering in Parijs, dús nemen moslims het land over?
Aha.
En dit natuurlijk.quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:24 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Hij doelt waarschijnlijk op de islamisering; de steeds groter wordende invloed van de islam in Europa. Mensen die dat ontkennen zijn naïeve wegkijkers.
De anti-islamisering lijkt een veel grotere invloed te hebben.quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:24 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Hij doelt waarschijnlijk op de islamisering; de steeds groter wordende invloed van de islam in Europa. Mensen die dat ontkennen zijn naïeve wegkijkers.
Dat is dan ook een tegenreactie en niet een opzichzelfstaande issue.quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:25 schreef Molurus het volgende:
[..]
De anti-islamisering lijkt een veel grotere invloed te hebben.
Natuurlijk wordt die invloed groter als er meer moslims in Europa komen te wonen. Lijkt me logisch. Heeft alleen vrij weinig te maken met deze aanslagen en/of een 'overname door moslims'.quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:24 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Jeetje wat kijk jij zwart wit lolquote:Op zaterdag 14 november 2015 18:22 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Aha.
Fijn, die 'alertheid'.quote:Al het trein- en wegverkeer over de Moerdijkbrug is aan het eind van de middag korte tijd stilgelegd, na een melding dat er onder de brug voor de hogesnelheidstrein iets verdachts was gezien. Het bleek loos alarm, aldus de politie.
Ik heb geen last van moslims in Nederland, vooralsnog.quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is dan ook een tegenreactie en niet een opzichzelfstaande issue.
Ja goed, maar dat heeft niks met deze aanslag te maken. Deze aanslag impliceert geen komende overname door moslims, maar een komende oorlog met IS.quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:26 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Jeetje wat kijk jij zwart wit lol
Deze aanslag is een klein incident wat er op wijst dat het artikel gelijk had al jaren geleden ff voor de duidelijkheid speciaal voor jou.
Deze aanslag is een voorbode van veel ergere dingen die al jaren geleden voorspeld zijn SNAP JE ?
Zoals velen, maar je hebt een groep mensen die dat wel hebben (klein) en je hebt een groep mensen die dat denkt te hebben(groot) en laat die laatste groep nou veelal de groep ''kankuh buitiuhlanders weg met moskees'' zijn die eens in de week langs een moskee rijden maar wel elke zaterdagavond naar ''de turk'' gaat om kebab te vreten.quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:27 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik heb geen last van moslims in Nederland, vooralsnog.
Helemaal gelijk.quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zoals velen, maar je hebt een groep mensen die dat wel hebben (klein) en je hebt een groep mensen die dat denkt te hebben(groot) en laat die laatste groep nou veelal de groep ''kankuh buitiuhlanders weg met moskees'' zijn die eens in de week langs een moskee rijden maar wel elke zaterdagavond naar ''de turk'' gaat om kebab te vreten.
De waarheid ligt in het midden. Blind racisme is nooit goed.
Aldus de FOKker die een vrachtwagenchauffeur die buiten zijn schuld een agent aanreed, doodwenste?quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:24 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Vind je? Je kent het volk toch? Alles voor wat erkenning.quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:31 schreef habitue het volgende:
Toch wel apart dat die terroristen elke keer hun paspoorten laten slingeren in Parijs he.
Zoals?quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:25 schreef Molurus het volgende:
[..]
De anti-islamisering lijkt een veel grotere invloed te hebben.
Misschien een soort 'killroy was here'?quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:31 schreef habitue het volgende:
Toch wel apart dat die terroristen elke keer hun paspoorten laten slingeren in Parijs he.
Ik heb in een wijk gewoond waar Moslim jongeren onder mijn balkon stonden te scanderen HAMAS HAMAS ALLE JODEN AAN HET GASquote:Op zaterdag 14 november 2015 18:27 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik heb geen last van moslims in Nederland, vooralsnog.
En toen?quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:33 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Ik heb in een wijk gewoond waar Moslim jongeren onder mijn balkon stonden te scanderen HAMAS HAMAS ALLE JODEN AAN HET GAS
Toen ik het balkon op ging spraken ze mij aan over het feit dat ik een Amerikaanse vlag had hangen.
Ik kreeg te horen dat als ik die vlag niet binnen 5 min zou verwijderen dat ik dan de consequenties ook maar moest ervaren.
Ze waren met zo een 15 man en kwamen erg bedreigend over
Ik denk dan ook dat het met opzet was.quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:31 schreef habitue het volgende:
Wat wil je precies met deze enkele anekdote?quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:33 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Ik heb in een wijk gewoond waar Moslim jongeren onder mijn balkon stonden te scanderen HAMAS HAMAS ALLE JODEN AAN HET GAS
Toen ik het balkon op ging spraken ze mij aan over het feit dat ik een Amerikaanse vlag had hangen.
Ik kreeg te horen dat als ik die vlag niet binnen 5 min zou verwijderen dat ik dan de consequenties ook maar moest ervaren.
Ah nu begrijp ik je . Die gasten van IS zijn geen moslimsquote:Op zaterdag 14 november 2015 18:28 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja goed, maar dat heeft niks met deze aanslag te maken. Deze aanslag impliceert geen komende overname door moslims, maar een komende oorlog met IS.
Wel zo handig bij het opeisen van een aanslag lijkt mij.quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik denk dan ook dat het met opzet was.
twitter:jenanmoussa twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 13:17:20Keep in mind its so easy for anyone to get #Syria passport. @HaraldDoornbos organized one recently for Dutch PM. See https://t.co/JYluI8zmBg reageer retweet
ze konden je FREEDOM niet aanquote:Op zaterdag 14 november 2015 18:33 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
IS gaat ons ook niet overnemen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:34 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Ah nu begrijp ik je . Die gasten van IS zijn geen moslims
quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:35 schreef kilon het volgende:
[ afbeelding ]twitter:jenanmoussa twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 13:17:20Keep in mind its so easy for anyone to get #Syria passport. @HaraldDoornbos organized one recently for Dutch PM. See https://t.co/JYluI8zmBg reageer retweet
Haal der maar uit wat jij wilquote:Op zaterdag 14 november 2015 18:34 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wat wil je precies met deze enkele anekdote?
Of het nou een Syriër, Afghaan of toch stiekem een etnische Franse was, het blijft een terrorist.quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:35 schreef kilon het volgende:
[ afbeelding ]twitter:jenanmoussa twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 13:17:20Keep in mind its so easy for anyone to get #Syria passport. @HaraldDoornbos organized one recently for Dutch PM. See https://t.co/JYluI8zmBg reageer retweet
Het had me waardevolle info geleken als je daar eyes on the ground had. Denk dat het nog behoorlijk lang duurt voor je de juiste spullen op zijn plek hebt om te kunnen zien wat er binnen gebeurtquote:Op zaterdag 14 november 2015 17:54 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Hoe kan dat? Dat was 22:00 en lijkt me niet dat SF daar standby staat. Daar zit nog een stap van politie en AT tussen dunkt me.
Edit: zojuist bij NOS nieuws verduidelijkt, het zijn mensen die aan de buitenzijde gaan hangen om buiten het zicht van de terroristen te blijven.
Omdat het dichter bij huis is en omdat Parijs als veilig wordt beschouwd, Bagdad niet.quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:37 schreef Bitcoin_klo0n het volgende:
Waarom is het alleen erg als er mensen dood gaan bij een aanslag in het Westen? Als er in Bagdad 200 mensen worden vermoord kraait er geen haan naar..?
Hoezo denk jij dat dat niet erg is?quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:37 schreef Bitcoin_klo0n het volgende:
Waarom is het alleen erg als er mensen dood gaan bij een aanslag in het Westen? Als er in Bagdad 200 mensen worden vermoord kraait er geen haan naar..?
Nee ik ken geen terroristen. Lijkt me nogal dom omdat je zo al je vriendjes in gevaar brengt juist.quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:32 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Vind je? Je kent het volk toch? Alles voor wat erkenning.
Omdat in landen waar de Islam de baas is het dagelijkse kost is.quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:37 schreef Bitcoin_klo0n het volgende:
Zo werkt de mens nou eenmaal. Alleen geinterresseerd in nieuws dat hen direct raakt, Objectief gezien is het natuurlijk even erg.quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:37 schreef Bitcoin_klo0n het volgende:
Ben het wel met je eens .quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:38 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Omdat het dichter bij huis is en omdat Parijs als veilig wordt beschouwd, Bagdad niet.
Omdat het dichterbij is. Des te dichterbij, des te erger het lijkt omdat er makkelijker mee te identificeren is net zoals jij het zeer waarschijnlijk erger vindt als je vader of moeder vermoord wordt dan iemand aan de andere kant van de stad.quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:37 schreef Bitcoin_klo0n het volgende:
Vluchten naar een veiliger gebied mogen ze van jou anders ook niet.quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:40 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Ben het wel met je eens .
Hoor ook op het journaal zo vaak dat er burger slacht offers vallen in gebieden waar al jaren oorlog is![]()
Dan vraag ik mij af wat doe je in Gods naam als burger nog in zo een kapot geschoten stad
Omdat een nieuwsbericht over Bagdad 10 seconden duurt en over Parijs wordt er weken over gesproken. In wezen is het net zo erg natuurlijk. Ik vind dat de media met 2 maten meet.quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hoezo denk jij dat dat niet erg is?
Dat sluit niet uit dat hij wel gewoon in Frankrijk geboren en getogen kan zijn.quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Of het nou een Syriër, Afghaan of toch stiekem een etnische Franse was, het blijft een terrorist.
quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:37 schreef Bitcoin_klo0n het volgende:
Dat zeg ik toch?quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat sluit niet uit dat hij wel gewoon in Frankrijk geboren en getogen kan zijn.
Dat maakt t niet minder erg. Mensen zijn mensen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:39 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Omdat in landen waar de Islam de baas is het dagelijkse kost is.
Het is vrij moeilijk om van Syrie in Nederland te komenquote:Op zaterdag 14 november 2015 18:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vluchten naar een veiliger gebied mogen ze van jou anders ook niet.
Ik neem aan dat jij ook net zo hard rouwt om het overlijden van een willekeurige Chinees als je eigen moeder?quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:41 schreef Bitcoin_klo0n het volgende:
[..]
Omdat een nieuwsbericht over Bagdad 10 seconden duurt en over Parijs wordt er weken over gesproken. In wezen is het net zo erg natuurlijk. Ik vind dat de media met 2 maten meet.
Waarom doen ze dat dan niet ? In Syrië zijn ze blij met weldenkende moslims die het kwaad willen uitroeien. Maar de animo lijkt daar niet zo groot om dat daadwerkelijk te gaan doen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:30 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Denk nou eens voor jezelf na en praat niet andere bangmakers na.
Dit soort kwaad moet uitgeroeid worden, niet de Islam an sich. En elke weldenkende moslim vindt dat ook.
Als het in Parijs (of waar dan ook) nagenoeg dagelijks gebeurt wordt er ook geen 2 weken over gesproken.quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:41 schreef Bitcoin_klo0n het volgende:
[..]
Omdat een nieuwsbericht over Bagdad 10 seconden duurt en over Parijs wordt er weken over gesproken. In wezen is het net zo erg natuurlijk. Ik vind dat de media met 2 maten meet.
Welke berichten?quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
3 Belgen, 1 Fransman, ! Egyptenaar en een Syrier volgens de berichten, bizar dat ze die info niet oppikken
Mwah, IS zie ik niet als mensen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:41 schreef Bitcoin_klo0n het volgende:
[..]
Dat maakt t niet minder erg. Mensen zijn mensen.
Nou, dan stel ik voor dat het nieuwsbericht voortaan altijd voor 20% gaat over Chinezen. Daar gaan met afstand de meeste mensen dood.quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:41 schreef Bitcoin_klo0n het volgende:
[..]
Dat maakt t niet minder erg. Mensen zijn mensen.
Jawel hoor . Gewoon naar een veilig land in de regio met financieel hulp uit het westenquote:Op zaterdag 14 november 2015 18:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vluchten naar een veiliger gebied mogen ze van jou anders ook niet.
NU.nlquote:
Dat is anders, dat is familie.quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:42 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij ook net zo hard rouwt om het overlijden van een willekeurige Chinees als je eigen moeder?
Het is nou eenmaal zo. Daarom moet je die dubbele maten in je achterhoofd houden. Aan jou de keuze of je daarin meegaat of niet.quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:41 schreef Bitcoin_klo0n het volgende:
[..]
Dit is de buurvrouw twee huizen verderop, die willekeurige Chinees woont in een stad in een andere provincie waar je niemand kent.....quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:43 schreef Bitcoin_klo0n het volgende:
[..]
Dat is anders, dat is familie.
Hoe dichter mensen bij je staan, hoe erger het is. Parijs staat dichterbij ons dan Baghdad, letterlijk en figuurlijk.quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:43 schreef Bitcoin_klo0n het volgende:
[..]
Dat is anders, dat is familie.
Dat hele gelul van de laatste tiental jaren dat we allemaal gelijk zijn, grenzen maar iets vaags zijn en we het goede jongentje van de klas willen spelen is sowieso misselijkmakend. Dat is niet zo, we zijn niet meer dan een afspiegeling van de natuur. De natuur is keihard en alleen de sterkste overleven.quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:45 schreef Odaiba het volgende:
Je kon er op wachten, een reactie van onze ex-pvv'er bekeerling, Arnoud van Doorn.
[ afbeelding ]
Moet zeggen dat hij opzich wel gelijk heeft. Wij zien die landen niet als gelijke en dat zijn ze ook niet.
Van Hollande?quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:45 schreef Nober het volgende:
NOS weer over 'gematigde' imams die zich uit moeten spreken.
Dan maar CNN, zo dadelijk een pers conferencie hopelijk met ondertiteling.
Omdat wij hier wonen. In Bagdad zal het precies andersom zijn. Wat is daar nou niet aan te begrijpen ? Dit kan ons ook overkomen en een bombardement in Bagdad niet.quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:37 schreef Bitcoin_klo0n het volgende:
Ik ben er nog nooit geweest maar wel in Disneyland vorig jaar, het komt nu wel heel dichtbij.quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:45 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hoe dichter mensen bij je staan, hoe erger het is. Parijs staat dichterbij ons dan Baghdad, letterlijk en figuurlijk.
Parijs is een Westerse stad op 4 uur rijden van Nederland waar elke Nederlander wel een keer geweest is. Baghdad is een stad in een instabiel islamitisch land. Dat staat verder van ons vandaan. Zowel geografisch als cultureel gezien.
Franse OM.quote:
quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Aanslagen in Belgie en Frankrijk, asielzoekers die aanslagen plegen op 300 km van de Nederlandse grens, dat geeft wel hoop voor de toekomst
Je snapt ironie nietquote:
Een instabiel land sinds het westen, democratie heeft gebracht in Irak......quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:45 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hoe dichter mensen bij je staan, hoe erger het is. Parijs staat dichterbij ons dan Baghdad, letterlijk en figuurlijk.
Parijs is een Westerse stad op 4 uur rijden van Nederland waar elke Nederlander wel een keer geweest is. Baghdad is een stad in een instabiel islamitisch land. Dat staat verder van ons vandaan. Zowel geografisch als cultureel gezien.
Lijkt me nuttiger om de energie te steken in die andere groep imams die aanzet tot haat en verderf en oproept tot aanslagen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:45 schreef Nober het volgende:
NOS weer over 'gematigde' imams die zich uit moeten spreken.
Klopt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:50 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Een instabiel land sinds het westen, democratie heeft gebracht in Irak......
Gelukkig was het met Saddam aan de macht heel gezellig.quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:50 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Een instabiel land sinds het westen, democratie heeft gebracht in Irak......
Of iemand die geen fan is van metal en een einde wilde maken aan die herrie omdat hij er last van had.quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:50 schreef MMXMMX het volgende:
De mannier waarop is ook van belang denk ik :
15 min lang onafgebroken schieten met 3 man op een menigte van meer dan honderd mensen en dan ondertussen ook nog handgranaten gooien tussen die groep bange mensen .
Dat moet een gruwelijk bloed bad zijn geweest met rondvliegende ledematen![]()
Dit doen alleen psychopaten en monsters
quote:Paris Attacker With Explosive Vest Was Blocked From Entering Soccer Stadium
At least one suicide bomber had a ticket to the France-Germany soccer game, but his explosive vest was found during a security check at the gate
Ben persoonlijk wel benieuwd hoe gematigd de gematigde imams echt zijn. Ik geloof niet dat ze aanzetten tot geweld, wel heb ik mijn sterkte twijfels bij de mate waarin ze bijdragen aan de integratie van de islam in de Westerse wereld.quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:51 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Lijkt me nuttiger om de energie te steken in die andere groep imams die aanzet tot haat en verderf en oproept tot aanslagen.
Nee, ik denk het niet.quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:50 schreef MMXMMX het volgende:
De mannier waarop is ook van belang denk ik :
15 min lang onafgebroken schieten met 3 man op een menigte van meer dan honderd mensen en dan ondertussen ook nog handgranaten gooien tussen die groep bange mensen .
Dat moet een gruwelijk bloed bad zijn geweest met rondvliegende ledematen![]()
Dit doen alleen psychopaten en monsters
Waarom zouden we dan niet verbaasd/verongelijkt moeten zijn?quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:50 schreef Straatcommando. het volgende:
En allemaal janken en verbaast/verongelijkt reageren als er groepjes kaalkopjes ''moslimachtige mannen () in elkaar gaan hoeken.
Wow. Dan schrik je je toch kapot als security guard.quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:52 schreef Scrummie het volgende:
Veel doden voorkomen lijkt:
http://www.wsj.com/articl(...)rned-away-1447520571
[..]
Veel van die burgers zitten in een europees gymzaaltje ergens nu.quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:40 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Ben het wel met je eens .
Hoor ook op het journaal zo vaak dat er burger slacht offers vallen in gebieden waar al jaren oorlog is![]()
Dan vraag ik mij af wat doe je in Gods naam als burger nog in zo een kapot geschoten stad
Is het dan niet ergens 'onze eigen schuld'?quote:
Lijkt me ook ja. Maar wat een geluk joh, stel je voor dat ie wel binnen was gekomen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:53 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wow. Dan schrik je je toch kapot als security guard.
twitter:CNN twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 18:12:00Just In: Belgian police conduct raids in Brussels suburb https://t.co/D1PaLHBWX3 https://t.co/yshbRowea3 reageer retweet
Ik geloof geen snars van dit verhaal.quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:52 schreef Scrummie het volgende:
Veel doden voorkomen lijkt:
http://www.wsj.com/articl(...)rned-away-1447520571
[..]
Nee, natuurlijk niet, maar het was wel gezelliger.quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:51 schreef Steinerized het volgende:
[..]
Gelukkig was het met Saddam aan de macht heel gezellig.
Ten eerste houd ik er niet van om in wij/zij te spreken. Ik ben nog nooit Irak binnen gevallen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:53 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Is het dan niet ergens 'onze eigen schuld'?
Wij, het westen, vallen illegaal een land binnen, laten het land instabiel achter.
Gebeurd er hier wat, zijn de moslims de schuldige.
Best wel hypocriet.
Jij bent zeker nog nooit door moslims voor je voeten gespuugd. Zonder reden, of omdat je niet op hun subtiele avances in wenste te gaan. Die voedingsbodem hebben ze veelal zelf vruchtbaar gemaakt. De welwillende moslims ten spijt, want ik besef me terdege dat die er, hoewel die minder indruk achterlaten, zeker zijn.quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:50 schreef Straatcommando. het volgende:
En allemaal janken en verbaast/verongelijkt reageren als er groepjes kaalkopjes ''moslimachtige mannen () in elkaar gaan hoeken.
Die kant gaan we namelijk kei hard op. We kweken de voedingsbodem as we speak, en dat doen we niet alleen.
Ik word er misselijk van.
Als er geen doden waren gevallen, was het nog best een goede actie..quote:A third suicide attacker detonated explosives at a nearby McDonald’s, police said.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |