abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157545612
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 14:52 schreef conservatief_liberaal het volgende:

[..]

Wat wil je nu precies zeggen? Groeperingen als Boko Haram, Al Shabaab zitten ook vol domme analfabeten.

Het zou mij ook niets verbazen als veel van die Boko Haram ratten nog nooit een koran hebben gelezen. Maar dat doet nogmaals niets af van het feit dat ze hun daden baseren op de islam. Het is een groepering die gebouwd is op religieuze overtuigingen.
Je bent niet echt consequent, ze kunnen niet bidden, niet de Koran lezen of citeren, maar ze beroepen zich wel op de een of andere manier op religieuze overtuigingen? Ik geef je net een voorbeeld waarin Boko Haram lijnrecht tegen de Islam gaat door bijvoorbeeld moslimmeisjes te ontvoeren en uit te huwelijken zonder instemming van ouders, waar de doodstraf voor staat in de Sharia, vervolgens illustreer ik je dat niet een random persoon, maar een Amir niets heeft met de Koran en jij hebt het over een groepering die is gebouwd op religieuze overtuigingen. Mja, whatever works for you om te geloven zal ik maar zeggen?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 november 2015 @ 14:55:34 #52
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_157545614
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 14:52 schreef Villas__Rubin het volgende:
Gooi je kind in een wieggie, en leer hem geen religie!!!
Da's kort door de bocht. Iedereen heeft levensopvattingen die je meegeeft aan je kinderen.
Leer je kinderen geen haat en onverdraagzaamheid, al dan niet afkomstig uit religie
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_157545621
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 november 2015 14:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Of dat is een lezing dat ze je graag doen geloven en die jij 1 op 1 overneemt.
Zie een video wat de massamedia nooit heeft gehaald, een 'Amir' (leider) van Boko Haram wordt gearresteerd en ondervraagd, verbazingwekkend genoeg kan hij niet eens iets van de Koran reciteren.

https://www.naij.com/5630(...)ad-quran-speaks.html
Dat wil nog niet zeggen dat Boko Haram zichzelf niet als islamitisch ziet.
pi_157545626
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 november 2015 14:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waarom kunnen we het niet gewoon over 'hun' hebben zonder dit breder te moeten trekken naar allerlei moslims die hier geen fuck mee te maken hebben?
Omdat de moslims die er niks mee te maken hebben wel kenmerken delen van deze extremisten. Zoals geloven in dezelfde god, hetzelfde boek etc... ik praat het niet goed maar het is wel begrijpelijk dat mensen dan snel groepen bij elkaar gooien.
Hier schreef Maver24:
Opgetyft met je grafkop. Zal ik hem een koppie kleiner maken, mongool
Hier schreef Roypsv:
stoer, kom hierdan beuk ik je gezicht naar de tering
pi_157545631
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 14:55 schreef grimselman het volgende:

[..]

Dat wil nog niet zeggen dat Boko Haram zichzelf niet als islamitisch ziet.
Noord Korea ziet zichzelf ook als democratisch, ga je ze nu ook zo benoemen?
pi_157545637
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 14:55 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Da's kort door de bocht. Iedereen heeft levensopvattingen die je meegeeft aan je kinderen.
Leer je kinderen geen haat en onverdraagzaamheid, al dan niet afkomstig uit religie
Iedereen heeft inderdaad levensopvattingen die men meegeeft aan haar kinderen, maar religie is in die zin een kwaad dat het een monopolie op de waarheid claimt.
pi_157545639
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 14:55 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je bent niet echt consequent, ze kunnen niet bidden, niet de Koran lezen of citeren, maar ze beroepen zich wel op de een of andere manier op religieuze overtuigingen? Ik geef je net een voorbeeld waarin Boko Haram lijnrecht tegen de Islam gaat door bijvoorbeeld moslimmeisjes te ontvoeren en uit te huwelijken zonder instemming van ouders, waar de doodstraf voor staat in de Sharia, vervolgens illustreer ik je dat niet een random persoon, maar een Amir niets heeft met de Koran en jij hebt het over een groepering die is gebouwd op religieuze overtuigingen. Mja, whatever works for you om te geloven zal ik maar zeggen?
Je begrijpt mij verkeerd. Veel kanonvoer dat bij boko haram zit zal zich niet baseren op religieuze overtuigingen, dat is gewoon dom vee dat volgt.

Maar dat neemt nog niet weg dat de groepering gebouwd is op religieuze overtuigingen. Het gewelddadig salafisme met een stukje wrede junglementaliteit.
pi_157545642
Het programma 'Viva la Frans' komt te vervallen :')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_157545646
Wat was dat nou met die explosies en schoten?
Zonder wrijving geen glans
pi_157545648
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 14:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Noord Korea ziet zichzelf ook als democratisch, ga je ze nu ook zo benoemen?
Oh boy, kom op he.
pi_157545650
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 14:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, de bron ligt ergens anders. Maar toch een schattige poging.
Waar ligt de bron van dit absurde geweld dan volgens jou?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2015 14:57:42 ]
pi_157545653
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 14:57 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Vuurwerk ivm bruiloft
  Lieve Belg zaterdag 14 november 2015 @ 14:57:52 #63
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_157545656
"Bij de aanslagen in Parijs zijn drie Nederlanders gewond geraakt. Een van hen is licht gewond, de andere twee zwaar. Dat heeft Bert Koenders, minister van Buitenlandse Zaken, vandaag gezegd op de PvdA-ledenraad in Amersfoort. "
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_157545658
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 14:57 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Nou, dat waren explosies en schoten hč?

Of bedoel je die van vandaag? Dat was vuurwerk op een huwelijk.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_157545665
Ergens wel waar
  zaterdag 14 november 2015 @ 14:58:40 #66
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_157545671
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 14:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Vuurwerk ivm bruiloft
Dat gaan nog leuke weken worden..
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_157545677
Maar goed dat ze in Frankrijk, itt landen in het Midden Oosten, niet met kalashnikovs schieten bij bruiloften.
  zaterdag 14 november 2015 @ 14:59:43 #68
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_157545691
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 14:47 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik ga regelrecht en direct in op een citaat van jou met een bepaalde redenering er in, als je dat als ontwijkpoging ziet, tsjah.
Natuurlijk want de islam was het onderwerp. maar dat werd natuurlijk een beetje lastig gauw ff met een vinger naar iets anders gaan wijzen :')

Zaken als de Islamitische staat, Al Qaida en Boko Haram met een pedofiele vent vergelijken....

Het was me een genoegen. :{w
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_157545695
3 uur journaal
pi_157545699
Hoe zijn die jongens binnengekomen met zulke geweren en bomgordels? Geen controle?
thats it
pi_157545702
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 14:57 schreef conservatief_liberaal het volgende:

[..]

Je begrijpt mij verkeerd. Veel kanonvoer dat bij boko haram zit zal zich niet baseren op religieuze overtuigingen, dat is gewoon dom vee dat volgt.

Maar dat neemt nog niet weg dat de groepering gebouwd is op religieuze overtuigingen. Het gewelddadig salafisme met een stukje wrede junglementaliteit.
'Salafisme' is een abstract begrip, het betekent taalkundig niets meer dan 'voorgangers'.
In de voorgangers kan je radicale debielen vinden, in de voorgangers kan je vredelievende pacifisten vinden, zodoende kan je de associatie met het Salafisme in 5 sec tot iets moois maken als je de laatste neemt. Islam is een leuk collectief titel, maar bij een goede analyse en zeker een diagnose moet men toch wel wat dieper kijken hoe het er inhoudelijk en werkelijk aan toe gaat, het moment dat je tegen mij zegt dat het doden van moslims zoals Boko of IS dat doet iets is van mensen die zich beroepen op de Islam, denk ik toch echt dat ze dan jou daar eerder van zullen overtuigen dan mij.
pi_157545710
Hmm, 3 Nederlanders gewond. 2 mannen en 1 vrouw.

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)bij-aanslagen-parijs

[ Bericht 67% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2015 15:01:17 ]
pi_157545715
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 14:57 schreef conservatief_liberaal het volgende:

[..]

Oh boy, kom op he.
Cool, ook al zegt Korea democratisch te zijn, we zijn nuchter genoeg om dat met een korreltje zout te nemen, maar bij IS en consorten slikken we het als zoete koek.
pi_157545720
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 15:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]

'Salafisme' is een abstract begrip, het betekent taalkundig niets meer dan 'voorgangers'.
In de voorgangers kan je radicale debielen vinden, in de voorgangers kan je vredelievende pacifisten vinden, zodoende kan je de associatie met het Salafisme in 5 sec tot iets moois maken als je de laatste neemt. Islam is een leuk collectief titel, maar bij een goede analyse en zeker een diagnose moet men toch wel wat dieper kijken hoe het er inhoudelijk en werkelijk aan toe gaat, het moment dat je tegen mij zegt dat het doden van moslims zoals Boko of IS dat doet iets is van mensen die zich beroepen op de Islam, denk ik toch echt dat ze dan jou daar eerder van zullen overtuigen dan mij.
Ik zei dan ook nadrukkelijk het gewelddadig salafisme.

Maar goed, het heeft dus allemaal niets met de islam te maken?
  zaterdag 14 november 2015 @ 15:02:02 #75
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_157545726
WesleyBrownLab twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 10:07:10 The Paris attacks had nothing to do with Islam. The Zionists & Israel should take full responsibility for this deadly massacre reageer retweet
:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')