Ach man jij ligt al lang op je knietjes richting mekka.quote:
Alleen dan dat het diezelfde Islam is die de moslims die je niet haat heeft gedefinieerd, bijzonder fragiel onderscheid.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:14 schreef Kamikazie het volgende:
[..]
Zolang het tegen de Islam en niet tegen Moslims is maakt het mij niet zoveel uit
Je kunt best een idee haten. Ik haat het ook al jaren dat de wereld rond is
Dat ze een apocalyps willen lijkt me duidelijk maar dat proberen ze gewoon zelf te doen. Het werk van god, zeg maar.quote:
Ik walg wel degelijk van de VS om die redenen. Ik definieer ze niet als, maar die zaken zijn wel onderdeel van het geopolitieke beleid van de VS. De koran staat vol met haatdragende teksten, waar IS hun daden op baseert. Dan moet er toch een lapje gaan branden bij gezond denkende mensen?quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Omdat ik de VS niet definieer aan de hand van het bombarderen van een bruiloft in Irak, een ziekenhuis in Afghanistan of de martelpraktijken in Abu Graib, waarom zou ik dat wel doen met de voorbeelden gerelateerd aan mijn eigen identiteit?
Klopt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Alleen dan dat het diezelfde Islam is die de moslims die je niet haat heeft gedefinieerd, bijzonder fragiel onderscheid.
Breivik pleegde ook een aanslag "uit naam van". Maar hij kan wel meer roepen. Een aanslag "in naam van" is geen aanslag "namens"!quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:06 schreef conservatief_liberaal het volgende:
[..]
Ok, maar je kan niet ontkennen dat IS onderdeel is van de islam en de aanslagen pleegt uit naam van.
quote:De Centrale Raad van Moslims in Duitsland (ZMD) veroordeelt deze verschrikkelijke en georganiseerde oorlogsaanvallen tegen de menselijkheid gisteravond in Parijs scherp.
ZMD-voorzitter Aiman Mazyek zei daarover in een eerste reactie: "We zijn diep geschokt over deze laffe en perfide massamoord. We staan solidair aan de kant van Frankrijk en treuren over de vele slachtoffers en zijn in gedachte en gebed bij de nabestaanden."
Deze terroristen voeren oorlog tegen de menselijkheid en daarmee ook direct tegen de Islam. Hun doel om paniek, haat en tweespalt tussen groepen in de samenleving en tussen religies te zaaien, zal nooit slagen, als we waakzaam, vastberaden en vooral samen handelen. We roepen vooral ook de media en de politiek op om niet in de val van de terroristen te lopen, door hun pseudo-religieuze rechtvaardigingen onkritisch over te nemen en daardoor eraan mee te werken dat zij hun claim op de Islam verder kunnen vergroten.
Dan walg je van de foreign policy van de VS, niet het collectief toch? In mijn natte dromen ben ik nog steeds aan het wachten op X-Men apocalypse en The Dawn of Justice.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:15 schreef conservatief_liberaal het volgende:
[..]
Ik walg wel degelijk van de VS om die redenen. Ik definieer ze niet als, maar die zaken zijn wel onderdeel van het geopolitieke beleid van de VS. De koran staat vol met haatdragende teksten, waar IS hun daden op baseert. Dan moet er toch een lapje gaan branden bij gezond denkende mensen?
Leuk, maar dat is wel een beetje het probleem. Of eigenlijk, het ontkennen van het probleem. Het afschrijven met 'dit zijn geen moslims' of 'dit is niet de echte islam' werkt contra-productief. Natuurlijk zijn moslims als geheel of organisaties als deze niet schuldig op wat voor manier dan ook maar ze zijn onderdeel van de oplossing en die verantwoordelijkheid gaan ze uit de weg.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:17 schreef Igen het volgende:
[..]
Breivik pleegde ook een aanslag "uit naam van". Maar hij kan wel meer roepen. Een aanslag "in naam van" is geen aanslag "namens"!
En de moslim-overleg-organen in diverse landen in Europa keuren deze aanslag ook met sterke bewoordingen af.
De Duitse Centrale Raad van Moslims zegt bijvoorbeeld:
[..]
Deze man weetquote:Op zaterdag 14 november 2015 13:16 schreef bascross het volgende:
Religie is de ziekte, deze aanslag is daar een symptoom van. In Nederland waren we goed op weg met het uitroeien van religie, op een normale manier trouwens. Kerken lopen leeg, jongeren die bijna niet meer actief bezig zijn met religie. En toen kwamen de moslims. Zonde.
Onzinberedenering. Zonder extreem rechts vindt er nu al een toenemende mate van radicalisatie plaats in wijken waar moslims oververtegenwoordigd zijn. IS heeft juist baat bij laffe leiders die de boel bij elkaar willen houden en liever wegkijken dan actie ondernemen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:10 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Exact!
Zij hopen erop dat extreem-rechts door dit soort aanslagen de macht krijgt in (veel) Westerse landen zodat ook gematigde Moslims de lul zijn hiero en die ook zullen radicaliseren zodat er uiteindelijk een apocalyptische oorlog zal zijn tussen Islam en 'het Westen.'
Maar ik schaar me hierbij ook alvast bij jouw 'bondgenoten'.
Er is een verschil tussen religie gebruiken en religie misbruiken. De meeste gelovigen vallen onder die eerste groep, omdat religie hen kracht en hoop geeft. Ze geloven oprecht in God en willen en zo'n goed mogelijk leven leiden. Ik ben zelf niet religieus, maar ik ken er genoeg. Die tweede groep is vooral gericht op macht en proberen die eerste groep te verleiden. En dat kan alleen door een vijand voor die eerste groep te creëren.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:10 schreef conservatief_liberaal het volgende:
[..]
Ah, fair enough. Ik snap alleen niet waarom je als gezond denkende moslim dan niet helemaal afstapt van zo,n religie. Maar goed, dat moet iedereen voor zichzelf weten.
twitter:stefandevries twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 13:20:30Reports of explosions and shootings in Bagnolet, suburb east of #Paris reageer retweet
Zet maar open die grenzen!quote:'Syrisch paspoort op lichaam aanvaller'
Politiebronnen melden tegen persbureau AP dat er een Syrisch paspoort is gevonden op het lichaam van één van de zelfmoordterroristen nabij het Parijse stadion.
?quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:20 schreef heywoodu het volgende:
Dus, achtervolging, schoten en explosie in Parijs, helikopters in de lucht?
Nee hé niet weer.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:21 schreef Ajacied422 het volgende:
twitter:stefandevries twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 13:20:30Reports of explosions and shootings in Bagnolet, suburb east of #Paris reageer retweet
Hou toch op. Zodra er geen religie is zoeken mensen wel een andere reden om te moorden.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:16 schreef bascross het volgende:
Religie is de ziekte, deze aanslag is daar een symptoom van. In Nederland waren we goed op weg met het uitroeien van religie, op een normale manier trouwens. Kerken lopen leeg, jongeren die bijna niet meer actief bezig zijn met religie. En toen kwamen de moslims. Zonde.
Nee.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Leuk, maar dat is wel een beetje het probleem. Of eigenlijk, het ontkennen van het probleem. Het afschrijven met 'dit zijn geen moslims' of 'dit is niet de echte islam' werkt contra-productief. Natuurlijk zijn moslims als geheel of organisaties als deze niet schuldig op wat voor manier dan ook maar ze zijn onderdeel van de oplossing en die verantwoordelijkheid gaan ze uit de weg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |