abonnement Unibet Coolblue
pi_157979580
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 00:50 schreef kuolema het volgende:

[..]

De casemanager zou ook iemand uit het autismeteam zijn. En ik zou nog steeds gesprekken met mijn spv hebben.
Misschien dat ze dat (dus een nieuwe casemanager en gelijktijdig nog je (oude SPV)) doet als overbruggingsperiode?

Het beste kun je je SPV zelf vragen hoe het precies werkt, ik heb het idee dat het per regio steeds weer een beetje anders zit.
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 00:49 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ja ik hoor vaker faalverhalen en de meeste komen van jou :P

Ik wil daarna ook stoppen met de olanzapine.
Ik heb dan ook al aardig wat pillen geslikt ;(
pi_157979663
Tis trouwens sowieso een goed idee om zo min mogelijk medicatie te gebruiken.

Nu ik de laatste tijd weer wat beter slaap (of beter technisch gezegd: minder slecht slaap), gebruik ik de alprazolam ook weer steeds minder (zit nu denk ik op misschien een enkele keer per week of minder).
  donderdag 3 december 2015 @ 01:11:50 #153
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_157979819
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 00:07 schreef kuolema het volgende:
Heeft iemand van jullie ervaring met een casemanager? Daar begon mijn spv vandaag over.

Er komen geen mensjes van de PCT meer bij me thuis want ik vind het niet meer nodig. Dat heb ik vandaag aangegeven bij de evaluatie. Het gaat best goed. En het is best lastig als er steeds iemand anders komt ook al was dat niet de bedoeling (4 verschillende mensen). En heel onregelmatig. Ik wist ook niet zo goed wat ik ermee moest soms. De spv wilde dat het doorgezet werd waardoor ik wel ging twijfelen. Maar ik denk dat het wel goed is zo.

[..]

Ben je er al mee begonnen?
Morgen haal ik het op. :)
pi_157979854
quote:
12s.gif Op donderdag 3 december 2015 01:11 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Morgen haal ik het op. :)
Dan zet ik even jouw pohi in m'n browser zodat ik morgen kan checken of jouw postgedrag merkbaar veranderd is :P

Maar succes in elk geval! :)
  donderdag 3 december 2015 @ 01:15:10 #155
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_157979870
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 01:14 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dan zet ik even jouw pohi in m'n browser zodat ik morgen kan checken of jouw postgedrag merkbaar veranderd is :P

Maar succes in elk geval! :)
:D _O-

Denk misschien dat ik iets manischer kan worden als het goed aanslaat. :P
pi_157982704
quote:
10s.gif Op donderdag 3 december 2015 01:15 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

:D _O-

Denk misschien dat ik iets manischer kan worden als het goed aanslaat. :P
Tip!!
Ik had rond week 2/3 zo'n manische periode door de Welbutrin.. resultaat was dat ik geschrokken en verbijsterd was in een superschoon huis :)

In 6 uur tijd heel mijn huis incl badkamer tegels glimmend schoon haha.
Hell To The Liars
  donderdag 3 december 2015 @ 20:43:15 #157
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_157995019
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 10:22 schreef Droopie het volgende:

[..]

Tip!!
Ik had rond week 2/3 zo'n manische periode door de Welbutrin.. resultaat was dat ik geschrokken en verbijsterd was in een superschoon huis :)

In 6 uur tijd heel mijn huis incl badkamer tegels glimmend schoon haha.
Niet zo handig met mijn OCD dan. _O-
  vrijdag 4 december 2015 @ 15:53:22 #158
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_158011608
Mijn zusje zit nu met mijn ouders bij Lentis. Vanochtend hebben we gebeld en ze zei gewoon dat ze dood wilde, ze ziet het niet meer zitten. Ze heeft de hoop en kracht niet meer om door te gaan.

Ik hoop echt dat ze nu opgenomen wordt, want AD helpt niet, kalmeringspillen ook niet. Ik weet dat het de depressie is die praat, maar jezus wat is dit even allemaal kut. Het is nu wachten op bericht van mijn ouders wat er gaat gebeuren. Moet dat arme meisje misschien daar zitten in haar eentje. Ik hoop echt dat ze het nu serieus nemen en haar gewoon de hulp geven die ze nodig heeft want dit kan niet meer.

Ik zie vooral mijn moeder er ook echt aan kapot gaan. Ik hoop zo dat dit mijn ouders op de beurt ook niet weer in het diepe sleurt. Nouja. Allemaal erg veel onzekerheid momenteel. Ik zal proberen te doen wat ik kan.
Ignorance is bliss
pi_158013401
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 15:53 schreef duracellkonijntje het volgende:
Mijn zusje zit nu met mijn ouders bij Lentis. Vanochtend hebben we gebeld en ze zei gewoon dat ze dood wilde, ze ziet het niet meer zitten. Ze heeft de hoop en kracht niet meer om door te gaan.

Ik hoop echt dat ze nu opgenomen wordt, want AD helpt niet, kalmeringspillen ook niet. Ik weet dat het de depressie is die praat, maar jezus wat is dit even allemaal kut. Het is nu wachten op bericht van mijn ouders wat er gaat gebeuren. Moet dat arme meisje misschien daar zitten in haar eentje. Ik hoop echt dat ze het nu serieus nemen en haar gewoon de hulp geven die ze nodig heeft want dit kan niet meer.

Ik zie vooral mijn moeder er ook echt aan kapot gaan. Ik hoop zo dat dit mijn ouders op de beurt ook niet weer in het diepe sleurt. Nouja. Allemaal erg veel onzekerheid momenteel. Ik zal proberen te doen wat ik kan.
oxazepam is ook niet heel zwaar, die werkten bij mij ook niet. lorazepam werkte beter. Ik hoop dat ze haar kunnen helpen. AD duurt een poos voor je goed bent ingesteld en het echt werkt.
pi_158013578
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 15:53 schreef duracellkonijntje het volgende:
Mijn zusje zit nu met mijn ouders bij Lentis. Vanochtend hebben we gebeld en ze zei gewoon dat ze dood wilde, ze ziet het niet meer zitten. Ze heeft de hoop en kracht niet meer om door te gaan.

Ik hoop echt dat ze nu opgenomen wordt, want AD helpt niet, kalmeringspillen ook niet. Ik weet dat het de depressie is die praat, maar jezus wat is dit even allemaal kut. Het is nu wachten op bericht van mijn ouders wat er gaat gebeuren. Moet dat arme meisje misschien daar zitten in haar eentje. Ik hoop echt dat ze het nu serieus nemen en haar gewoon de hulp geven die ze nodig heeft want dit kan niet meer.

Ik zie vooral mijn moeder er ook echt aan kapot gaan. Ik hoop zo dat dit mijn ouders op de beurt ook niet weer in het diepe sleurt. Nouja. Allemaal erg veel onzekerheid momenteel. Ik zal proberen te doen wat ik kan.
Vetgedrukte: Bezoek haar! :)
Doe leuke dingen met haar en luister naar haar (ook als ze niks te zeggen heeft, luisteren gaat om meer dan alleen maar stembanden).

edit:
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 17:28 schreef zomie het volgende:

[..]

oxazepam is ook niet heel zwaar, die werkten bij mij ook niet. lorazepam werkte beter. Ik hoop dat ze haar kunnen helpen. AD duurt een poos voor je goed bent ingesteld en het echt werkt.
En dit. Het is erg afhankelijk van de dosis. De ene reageert beter op een lagere dosering dan een ander. AD moet je idd opbouwen en sterker nog, in de opbouwfase kan de hoeveelheid negatieve gedachtes zelfs toenemen (raar maar waar).

late edit:

Kleine update:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 16% gewijzigd door magnetronkoffie op 04-12-2015 23:07:29 ]
  zaterdag 5 december 2015 @ 12:58:20 #161
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_158030740
Net m'n eerste pil Wellbutrin gepopt. Voel me net zo gespannen als bij m'n eerste spacecake. _O-
pi_158030965
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 december 2015 12:58 schreef Gary_Oak het volgende:
Net m'n eerste pil Wellbutrin gepopt. Voel me net zo gespannen als bij m'n eerste spacecake. _O-
Haha, niet doen joh.
Ik kan wel opsommen hoe het mij ging, maar ieder persoon reageert er anders op.
De eerste dagen zal je misschien nog niets merken, loop je straks jezelf alleen gek te maken
Hell To The Liars
  zaterdag 5 december 2015 @ 13:47:16 #163
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_158031566
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 13:13 schreef Droopie het volgende:

[..]

Haha, niet doen joh.
Ik kan wel opsommen hoe het mij ging, maar ieder persoon reageert er anders op.
De eerste dagen zal je misschien nog niets merken, loop je straks jezelf alleen gek te maken
Hoop dat ik me een beetje energieker ga voelen en shit gedaan kan krijgen. Maar ben nogal huiverig voor de bijwerkingen: koppijn, misselijk, convulsies en vooral: buikkrampen. Niet zo'n zin om tijdens college aan de spetterpoep te zitten. :')
pi_158031811
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 december 2015 13:47 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Hoop dat ik me een beetje energieker ga voelen en shit gedaan kan krijgen. Maar ben nogal huiverig voor de bijwerkingen: koppijn, misselijk, convulsies en vooral: buikkrampen. Niet zo'n zin om tijdens college aan de spetterpoep te zitten. :')
Die bijwerkingen heb ik niet gehad.
Buikkrampen heb ik nu wel van de diclofenac ivm wat kleine nierproblemen.

Ging vorige week s'avonds mc donalds eten..Grootste fout van 2015
Hell To The Liars
  zaterdag 5 december 2015 @ 14:00:24 #165
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_158031833
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 17:38 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Vetgedrukte: Bezoek haar! :)
Doe leuke dingen met haar en luister naar haar (ook als ze niks te zeggen heeft, luisteren gaat om meer dan alleen maar stembanden).

edit:

[..]

En dit. Het is erg afhankelijk van de dosis. De ene reageert beter op een lagere dosering dan een ander. AD moet je idd opbouwen en sterker nog, in de opbouwfase kan de hoeveelheid negatieve gedachtes zelfs toenemen (raar maar waar).

late edit:

Kleine update:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze zit gewoon weer thuis bij mijn ouders momenteel. Ze was niet depressief genoeg schijnbaar. :') Volgende week krijgt ze te horen of ze eventueel psychotherapie krijgt. Ik hoop dat dit iets uitricht.

Serieus, wat moet je tegenwoordig doen om hulp te krijgen. Ik wist niet dat het zo somber gesteld was met de psychiatrische gezondheidszorg in Nederland..
Ignorance is bliss
pi_158032205
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 14:00 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Ze zit gewoon weer thuis bij mijn ouders momenteel. Ze was niet depressief genoeg schijnbaar. :') Volgende week krijgt ze te horen of ze eventueel psychotherapie krijgt. Ik hoop dat dit iets uitricht.

Serieus, wat moet je tegenwoordig doen om hulp te krijgen. Ik wist niet dat het zo somber gesteld was met de psychiatrische gezondheidszorg in Nederland..
Ik vrees dat zolang de politiek het huidige beleid gaat voortzetten waarbij mensen die laag op de maatschappelijke ladder staan nog meer onder druk worden gezet, dit alleen maar erger gaat worden.

Populaire maatregelen zoals "je moet maar verhuizen daar waar werk is" en het door de PvdA gesteunde beleid het aantal sociale huurwoningen te verminderen (er zijn in 2015 ongeveer 20000 minder sociale huurwoningen beschikbaar dan in het jaar 2000 terwijl de woningnood toen al schrijnend was icm de toegenomen behoefte aan deze woningen) gaat mensen met een verminderd vermogen met stress om te gaan, alleen maar verder de wanhoop indrijven.

Nog zo'n populaire maatregel is (sorry voor de zuurstokken die hier meelezen, stokpaardje incoming) dat veel mensen denken dat vroegtijdige diagnostisering van autisme zoveel mogelijk wegbezuinigd MOET worden, wat natuurlijk statistisch gezien gewoon waanzin is als aan dit idee idd gehoor zal worden gegeven. En zo zijn er wel meer van dat soort ideeën.

Ik kan zo wel even doorgaan, maar dat laat ik maar even want anders hebben we er in deze reeks in no time 100+ nieuwe regulars bij! *O* :') :')
  zaterdag 5 december 2015 @ 14:26:13 #167
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_158032451
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 14:16 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik vrees dat zolang de politiek het huidige beleid gaat voortzetten waarbij mensen die laag op de maatschappelijke ladder staan nog meer onder druk worden gezet, dit alleen maar erger gaat worden.

Populaire maatregelen zoals "je moet maar verhuizen daar waar werk is" en het door de PvdA gesteunde beleid het aantal sociale huurwoningen te verminderen (er zijn in 2015 ongeveer 20000 minder sociale huurwoningen beschikbaar dan in het jaar 2000 terwijl de woningnood toen al schrijnend was icm de toegenomen behoefte aan deze woningen) gaat mensen met een verminderd vermogen met stress om te gaan, alleen maar verder de wanhoop indrijven.

Nog zo'n populaire maatregel is (sorry voor de zuurstokken die hier meelezen, stokpaardje incoming) dat veel mensen denken dat vroegtijdige diagnostisering van autisme zoveel mogelijk wegbezuinigd MOET worden, wat natuurlijk statistisch gezien gewoon waanzin is als aan dit idee idd gehoor zal worden gegeven. En zo zijn er wel meer van dat soort ideeën.

Ik kan zo wel even doorgaan, maar dat laat ik maar even want anders hebben we er in deze reeks in no time 100+ nieuwe regulars bij! *O* :') :')
Deze maatregelen werken misschien wel voor de zgn hoog functionerende (oid) autisten (en adhd-ers en andere aandoeningen). Die komen wellicht verder qua opleiding etc als ze niet het idee hebben dat er wat mis Is met ze. Geldt voor mij wel n beetje denk ik.
Maar verder denk ik dat een beetje bijtijds diagnosticeren wel beter Is Ja.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 5 december 2015 @ 14:26:55 #168
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_158032476
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 13:59 schreef Droopie het volgende:

[..]

Die bijwerkingen heb ik niet gehad.
Buikkrampen heb ik nu wel van de diclofenac ivm wat kleine nierproblemen.

Ging vorige week s'avonds mc donalds eten..Grootste fout van 2015
Wat gebeurde er toen? :o
pi_158032633
quote:
99s.gif Op zaterdag 5 december 2015 14:26 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Wat gebeurde er toen? :o
De Maestro burger wou er niet uit.
En dat was echt geen pretje

Nu eet ik heel de week licht voedsel.
Hell To The Liars
pi_158032826
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 14:00 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]


Serieus, wat moet je tegenwoordig doen om hulp te krijgen. Ik wist niet dat het zo somber gesteld was met de psychiatrische gezondheidszorg in Nederland..
In mijn omgeving heb ik ook wat mensen met klachten rondlopen en zelf bij mijn laatste inschrijving gemerkt dat het bizar is hoeveel intake gesprekken en lang het duurt voordat je aan de behandeling begint.
Bij deze GGZ 6 maanden ?!

Maar wat mij wel heel erg mee en opviel, toen ik in de verslavingskliniek zat ik bij het verlaten van het pand een heel papiertje had met hulpverleners en afspraken op zeer korte termijn.
De verslavingszorg heeft een heel groot sociaal en medisch vangnet.

Toen ik later in de reguliere zorg tegenwerking ervaarde, lange wachttijden etc. ,omdat ik toen tegen een muur van van regeltjes opliep ben ik maar gaan schreeuwen.
"O willen jullie soms dat ik tzt in een crisissituatie beland met dat lange wachten??
Dan haal ik al mijn geld van de bank, zuip me klem op Ibiza en bij terugkomst staat er gelijk hulp klaar"

Binnen een uur belde de huisarts, Indigo en psyQ

Soms kan wekelijks even een praatje in afwachting van de behandeling veel erger voorkomen, zoals in mijn geval
Hell To The Liars
pi_158032949
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 14:26 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Deze maatregelen werken misschien wel voor de zgn hoog functionerende (oid) autisten (en adhd-ers en andere aandoeningen). Die komen wellicht verder qua opleiding etc als ze niet het idee hebben dat er wat mis Is met ze. Geldt voor mij wel n beetje denk ik.
Maar verder denk ik dat een beetje bijtijds diagnosticeren wel beter Is Ja.
Ehm...neen.

Voorbeeld met de woningnood: Als ik niet toen een woning had moeten zoeken via woningnet maar nu, dan had ik eruit gestapt en dan kan ik theoretisch gezien nog zo hoogfunctionerend zijn...maar nee. Dan was het wat mij betreft schluss geweest want het hing toen al aan een zijden draadje.
  zaterdag 5 december 2015 @ 15:10:48 #172
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_158033418
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 14:48 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ehm...neen.

Voorbeeld met de woningnood: Als ik niet toen een woning had moeten zoeken via woningnet maar nu, dan had ik eruit gestapt en dan kan ik theoretisch gezien nog zo hoogfunctionerend zijn...maar nee. Dan was het wat mij betreft schluss geweest want het hing toen al aan een zijden draadje.
Ik doelde op het niet op jonge leeftijd diagnosticeren. Dat zei ik niet duidelijk inderdaad.

Woningverhaal is een heel ander ding ja. Waar ze die logica vandaan halen snap ik niet.

Eigenlijk snap ik sowieso niks van de zorg. Het wordt hier een beetje van: heb je geen geld? Oh jammer dan, dan zoek je t maar uit.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_158033460
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 15:10 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ik doelde op het niet op jonge leeftijd diagnosticeren. Dat zei ik niet duidelijk inderdaad.

Woningverhaal is een heel ander ding ja. Waar ze die logica vandaan halen snap ik niet.

Eigenlijk snap ik sowieso niks van de zorg. Het wordt hier een beetje van: heb je geen geld? Oh jammer dan, dan zoek je t maar uit.
Daar ging ik niet verder op in, omdat dit in het heden gewoon vrijwel nog steeds zo ruk gaat als toen, dus dat had mij nauwelijks sneller aan een diagnose geholpen, maar de nog verder toegenomen woningnood had er wel voor gezorgd dat die tijd die ik nu langer had moeten rekken (wegens het niet hebben van eigen woonruimte), gewoon niet gehaald had.
pi_158044089
Sinterklaas met mn neefje van bijna 1, het was superleuk. Alleen die prikkels nu.....
pi_158046528
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 22:15 schreef zomie het volgende:
Sinterklaas met mn neefje van bijna 1, het was superleuk. Alleen die prikkels nu.....
Hier viel het uiteindelijk wel mee.

En blijkbaar is Duracell niet de enige met een problematisch zusje
  zaterdag 5 december 2015 @ 23:53:31 #176
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_158046658
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 14:34 schreef Droopie het volgende:

[..]

De Maestro burger wou er niet uit.
En dat was echt geen pretje

Nu eet ik heel de week licht voedsel.
Ok, junkfood vermijden dus. Net trouwens al aan de buikkrampen en spetterpoep gezeten. :'(
  zondag 6 december 2015 @ 00:36:53 #177
47102 Elvi
miemkwien
pi_158047770
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 23:47 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Hier viel het uiteindelijk wel mee.

En blijkbaar is Duracell niet de enige met een problematisch zusje
Ojee -O-
pi_158048004
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 00:36 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ojee -O-
DM
pi_158049575
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 14:00 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Ze zit gewoon weer thuis bij mijn ouders momenteel. Ze was niet depressief genoeg schijnbaar. :') Volgende week krijgt ze te horen of ze eventueel psychotherapie krijgt. Ik hoop dat dit iets uitricht.

Serieus, wat moet je tegenwoordig doen om hulp te krijgen. Ik wist niet dat het zo somber gesteld was met de psychiatrische gezondheidszorg in Nederland..
Helaas behoorlijk somber gesteld en helaas leven we in een maatschappij waar steeds meer mensen psychische klachten krijgen. Alleen de zeer extreme gevallen worden opgenomen.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_158058470
Zo, even een kleine update dan maar:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
edit: Aanvulling
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 4% gewijzigd door magnetronkoffie op 06-12-2015 16:10:16 ]
  zondag 6 december 2015 @ 19:53:39 #181
399061 kuolema
vermaledijd
pi_158064482
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 15:53 schreef magnetronkoffie het volgende:
Zo, even een kleine update dan maar:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
edit: Aanvulling
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ten eerste (want het belangrijkst :P): Het is 'een jaar dat', omdat 'jaar' onzijdig is.

Ik zet de rest van mijn reactie voor de zekerheid in een spoiler omdat jouw tekst ook in spoilers staat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_158065197
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 19:53 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ten eerste (want het belangrijkst :P): Het is 'een jaar dat', omdat 'jaar' onzijdig is.

Ik zet de rest van mijn reactie voor de zekerheid in een spoiler omdat jouw tekst ook in spoilers staat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank voor je reactie.

Het terugdenken voelt overwegend positief, vooral omdat ik uit zo'n diep dal heb kunnen klimmen en m'n leven nu veel beter is. Ik had dat toen nooit durven denken.
Het is meer de verbazing dat ik dit zelf meegemaakt heb, een beetje irreëel of zo. Ik kan me gewoon moeilijk voorstellen dat ik dat zelf ben geweest en dan probeer ik me voor te stellen dat ik met een tijdmachine terugga naar toen en mezelf dan zie. Gewoon...raar _O-

Wat het toch familieleden bezoeken betreft, dit ben ik met je eens. Ik ga daarom ook zeker naar de verjaardag van m'n vader, ook al weet ik dat mijn zusje daarbij zal zijn (ik weet dat het heel zwaar gaat worden, maar toch wil ik het zo. Als bonus ga ik daar weer een stoppoging wagen. Mijn twijfels waren ook gebaseerd op het kostenplaatje, maar dat is nu opgelost).

Wat wel/niet gaan betreft weet ik uit ervaring dat het meestal meevalt (ook bijvoorbeeld fok!meets, om maar even wat anders te noemen) en die overprikkeling kan ik ook veel beter rekening mee houden nu, vandaar dat vandaag voor mij een uitbrakdagje was :P.

Was idd in een ander topic (het dilemma-topic).

Wat dat onzijdige dinges betreft, dyslexietest heeft wat vertraging opgelopen :P

En morgen ook maar even bellen voor de uitslag van die bloedtest (vnl vitamine D).

Ik denk trouwens wel dat het gaat lukken. Ik moet wel, want ik wil niet levenslang iemand anders moeten zijn zeg maar (weet niet hoe ik dit beter uit moet leggen).
pi_158068644
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 20:20 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dank voor je reactie.

Het terugdenken voelt overwegend positief, vooral omdat ik uit zo'n diep dal heb kunnen klimmen en m'n leven nu veel beter is. Ik had dat toen nooit durven denken.
Het is meer de verbazing dat ik dit zelf meegemaakt heb, een beetje irreëel of zo. Ik kan me gewoon moeilijk voorstellen dat ik dat zelf ben geweest en dan probeer ik me voor te stellen dat ik met een tijdmachine terugga naar toen en mezelf dan zie. Gewoon...raar _O-

Wat het toch familieleden bezoeken betreft, dit ben ik met je eens. Ik ga daarom ook zeker naar de verjaardag van m'n vader, ook al weet ik dat mijn zusje daarbij zal zijn (ik weet dat het heel zwaar gaat worden, maar toch wil ik het zo. Als bonus ga ik daar weer een stoppoging wagen. Mijn twijfels waren ook gebaseerd op het kostenplaatje, maar dat is nu opgelost).

Wat wel/niet gaan betreft weet ik uit ervaring dat het meestal meevalt (ook bijvoorbeeld fok!meets, om maar even wat anders te noemen) en die overprikkeling kan ik ook veel beter rekening mee houden nu, vandaar dat vandaag voor mij een uitbrakdagje was :P.

Was idd in een ander topic (het dilemma-topic).

Wat dat onzijdige dinges betreft, dyslexietest heeft wat vertraging opgelopen :P

En morgen ook maar even bellen voor de uitslag van die bloedtest (vnl vitamine D).

Ik denk trouwens wel dat het gaat lukken. Ik moet wel, want ik wil niet levenslang iemand anders moeten zijn zeg maar (weet niet hoe ik dit beter uit moet leggen).
Als jij vooral last hebt van depressie klachten in de winter dan is een daglichtlamp misschien wel nuttig :)
pi_158068984
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 22:30 schreef zomie het volgende:

[..]

Als jij vooral last hebt van depressie klachten in de winter dan is een daglichtlamp misschien wel nuttig :)
Ik vind winters nooit zo super eigenlijk, ben echt meer van de zomers :P

En ben niet echt depressief aan het worden, tenminste zo voel het voor mij nu niet, maar ik moet wel wennen aan die donkere dagen. Er kwam ook best wel veel voorbij voor mij dit jaar, dus dat was ook gewoon raar :P
Zodra de dagen weer langer worden (over enkele weken al! *O* ), heb ik voor m'n gevoel het ergste wel weer gehad en dan ben ik wel weer een beetje geacclimatiseerd. Alleen al die liedjes in de supermarkt :'(

Ik wacht eerst de vitamine D uitslag af en ik kan het tijdens dat gesprek wel hebben over die winterlamp-dinges (M'n SPV zal vast wel begrijpen waar ik naar refereer :P ).
  zondag 6 december 2015 @ 23:04:14 #185
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_158069776
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 22:40 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik vind winters nooit zo super eigenlijk, ben echt meer van de zomers :P

En ben niet echt depressief aan het worden, tenminste zo voel het voor mij nu niet, maar ik moet wel wennen aan die donkere dagen. Er kwam ook best wel veel voorbij voor mij dit jaar, dus dat was ook gewoon raar :P
Zodra de dagen weer langer worden (over enkele weken al! *O* ), heb ik voor m'n gevoel het ergste wel weer gehad en dan ben ik wel weer een beetje geacclimatiseerd. Alleen al die liedjes in de supermarkt :'(

Ik wacht eerst de vitamine D uitslag af en ik kan het tijdens dat gesprek wel hebben over die winterlamp-dinges (M'n SPV zal vast wel begrijpen waar ik naar refereer :P ).
Toevallig, heb me ook laten testen op vitamine D. Hoop dat ik die extra hoog gedoseerde dingen krijg, heb niet echt geduld. :P Ben wel benieuwd wanneer Wellbutrin aan gaat slaat. Heb die dopaminerush wel snel nodig om aan m'n tentamen te zitten. :')
pi_158069924
quote:
14s.gif Op zondag 6 december 2015 23:04 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Toevallig, heb me ook laten testen op vitamine D. Hoop dat ik die extra hoog gedoseerde dingen krijg, heb niet echt geduld. :P Ben wel benieuwd wanneer Wellbutrin aan gaat slaat. Heb die dopaminerush wel snel nodig om aan m'n tentamen te zitten. :')
Volgens mij vorige week al laten prikken en vergeten voor de uitslag te bellen, maar ik denk dat ik gewoon afwacht totdat ik m'n SPV spreek en dat is komende week al. Ik laat me wel verrassen...denk ik, kan ook zijn dat ik ongeduldig wordt en het numeteen wil weten en toch bel _O- ik zie wel :P

Je slikt dat spul nu enkele dagen als 't goed is?

Ook geen last van bijwerkingen?

Ik weet nog dat bij de Lexapro (een AD en geen AP) de bijwerkingen gelijk de volgende dag waren en de hoofdwerking kwam niet opdagen _O-
Kan best zijn dat het meerder dagen (of misschien wel paar weken?) duurt voordat je merkbaar wat gaat opmerken van de hoofdwerking.
  zondag 6 december 2015 @ 23:09:51 #187
47102 Elvi
miemkwien
pi_158069933
Speaking of vitamine D; ik ben overgestapt naar druppels. Mn buik zwol steeds op en dat was vrij pijnlijk en toen kwam ik erachter dat de Kruidvat lactose als vulmiddel gebruikt :') Ja dat werkt niet goed als je lactose intolerant bent dus na een paar weken dagelijks pure lactose binnen krijgen ging het even niet goed :')
  zondag 6 december 2015 @ 23:15:26 #188
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_158070063
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 23:09 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Volgens mij vorige week al laten prikken en vergeten voor de uitslag te bellen, maar ik denk dat ik gewoon afwacht totdat ik m'n SPV spreek en dat is komende week al. Ik laat me wel verrassen...denk ik, kan ook zijn dat ik ongeduldig wordt en het numeteen wil weten en toch bel _O- ik zie wel :P

Je slikt dat spul nu enkele dagen als 't goed is?

Ook geen last van bijwerkingen?

Ik weet nog dat bij de Lexapro (een AD en geen AP) de bijwerkingen gelijk de volgende dag waren en de hoofdwerking kwam niet opdagen _O-
Kan best zijn dat het meerder dagen (of misschien wel paar weken?) duurt voordat je merkbaar wat gaat opmerken van de hoofdwerking.
Zo'n lamp die zomie noemt, schijnt echt goed te werken. :) En gewoon wachten joh. Is geen zwangerschapstest. :P Heb me ook laten testen op bloedarmoede, schildklierhormonen en vitamine B12. Kan ook daar aan liggen. Jij?

Ehm, gister aan de spetterpoep. Maar kan ook aan de enorme kom Brinta liggen. :') Buikkrampen zijn wel een bijwerking heb ik gelezen. En ik word iets makkelijker wakker (blijf niet een uur lang me moe voelen in bed). Maar ik slik het bovenop mijn Lexapro hè. Dus in totaal wordt er gesleuteld aan serotonine, dopamine en noradrenaline. Ben benieuwd.
  zondag 6 december 2015 @ 23:15:39 #189
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_158070070
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 23:09 schreef Elvi het volgende:
Speaking of vitamine D; ik ben overgestapt naar druppels. Mn buik zwol steeds op en dat was vrij pijnlijk en toen kwam ik erachter dat de Kruidvat lactose als vulmiddel gebruikt :') Ja dat werkt niet goed als je lactose intolerant bent dus na een paar weken dagelijks pure lactose binnen krijgen ging het even niet goed :')
Hoe kom je aan die druppels?
  zondag 6 december 2015 @ 23:17:36 #190
47102 Elvi
miemkwien
pi_158070114
quote:
11s.gif Op zondag 6 december 2015 23:15 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Hoe kom je aan die druppels?
Bij de Vitamin Store. Toch maar overgestapt naar een duurder merk ivm de vulmiddelen :P Maar ik vind zelf de tabletjes op de 1 of andere manier toch beter werker. Ik heb het idee dat de druppels al verdampt zijn voor ze wat doen zeg maar :P
  zondag 6 december 2015 @ 23:18:46 #191
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_158070146
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 23:17 schreef Elvi het volgende:

[..]

Bij de Vitamin Store. Toch maar overgestapt naar een duurder merk ivm de vulmiddelen :P Maar ik vind zelf de tabletjes op de 1 of andere manier toch beter werker. Ik heb het idee dat de druppels al verdampt zijn voor ze wat doen zeg maar :P
Ik heb nooit het idee gehad dat een middel echt werkte bij mij. AD niet, vitamines niet ... Alleen ibuprofen als ik rugpijn heb. Of ik ben niet echt mindful met m'n lichaam.
pi_158070331
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 23:09 schreef Elvi het volgende:
Speaking of vitamine D; ik ben overgestapt naar druppels. Mn buik zwol steeds op en dat was vrij pijnlijk en toen kwam ik erachter dat de Kruidvat lactose als vulmiddel gebruikt :') Ja dat werkt niet goed als je lactose intolerant bent dus na een paar weken dagelijks pure lactose binnen krijgen ging het even niet goed :')
Oww, that sucks _O-
Ik heb voor de zekerheid maar even op mijn potje gekeken, geen lactose (is die van de etos).

edit:
quote:
99s.gif Op zondag 6 december 2015 23:15 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Zo'n lamp die zomie noemt, schijnt echt goed te werken. :) En gewoon wachten joh. Is geen zwangerschapstest. :P Heb me ook laten testen op bloedarmoede, schildklierhormonen en vitamine B12. Kan ook daar aan liggen. Jij?

Ehm, gister aan de spetterpoep. Maar kan ook aan de enorme kom Brinta liggen. :') Buikkrampen zijn wel een bijwerking heb ik gelezen. En ik word iets makkelijker wakker (blijf niet een uur lang me moe voelen in bed). Maar ik slik het bovenop mijn Lexapro hè. Dus in totaal wordt er gesleuteld aan serotonine, dopamine en noradrenaline. Ben benieuwd.
Ik zal ernaar vragen :)

Nee, verder alleen maar leverwaarden, maar ik verwcht dat die wel in orde zullen zijn.

Weet je toevallig of die dingen ook vergoed worden? Want met een beetje pech gaat dat me komend jaar sowieso niet lukken :P
pi_158070501
Kan ik niet gewoon wat aan de instellingen van m'n monitor knutselen of zo? :P
Lees net dat daglichtlampen vaak gebruik maken van LEDs en die zitten in m'n scherm ook :D :P
  zondag 6 december 2015 @ 23:41:54 #194
47102 Elvi
miemkwien
pi_158070559
Een lichtlamp kan vergoed worden ja... Ik dacht dat het in de aanvullende verzekering zat.
  maandag 7 december 2015 @ 00:06:43 #195
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_158070905
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 23:28 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Oww, that sucks _O-
Ik heb voor de zekerheid maar even op mijn potje gekeken, geen lactose (is die van de etos).

edit:

[..]

Ik zal ernaar vragen :)

Nee, verder alleen maar leverwaarden, maar ik verwcht dat die wel in orde zullen zijn.

Weet je toevallig of die dingen ook vergoed worden? Want met een beetje pech gaat dat me komend jaar sowieso niet lukken :P
Hou me op de hoogte!

quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 23:41 schreef Elvi het volgende:
Een lichtlamp kan vergoed worden ja... Ik dacht dat het in de aanvullende verzekering zat.
Oh mooi, even kijken! :D
  maandag 7 december 2015 @ 00:16:18 #196
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_158072048
quote:
14s.gif Op maandag 7 december 2015 00:16 schreef Gary_Oak het volgende:
Vergoedingen lichttherapie voor depressie.

http://www.zorgkiezer.nl/vergoedingen/depressie
Mijn verzekering zit er niet bij _O-
Maar maakt ook niet uit, zo te zien zijn die dingen sowieso niet zo duur :P

quote:
14s.gif Op maandag 7 december 2015 00:06 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Hou me op de hoogte!
Ik houd wel een muffin voor je apart :P
  maandag 7 december 2015 @ 08:18:57 #198
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_158072409
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 07:03 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Mijn verzekering zit er niet bij _O-
Maar maakt ook niet uit, zo te zien zijn die dingen sowieso niet zo duur :P

[..]

Ik houd wel een muffin voor je apart :P
Je moet wel n goeie hebben he. Maar kan zijn dat die ook goedkoper zijn nu. 10.000 lux moet ie zijn, zeiden ze van psyq tegen mij.

Edit: ik zie nu inderdaad dat ze onder de 100 euro te koop zijn. Nice!!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_158072429
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 08:18 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Je moet wel n goeie hebben he. Maar kan zijn dat die ook goedkoper zijn nu. 10.000 lux moet ie zijn, zeiden ze van psyq tegen mij.

Edit: ik zie nu inderdaad dat ze onder de 100 euro te koop zijn. Nice!!
Ik las al iets over 10000 lux. Alleen heb ik ook gelezen dat voor een goede werkzaamheid het licht in elk geval ook in je ogen moet komen (anders hadden ze van deze LEDlampjes ook bijvoorbeeld polsbandjes kunnen maken) en ik kan niet zo goed tegen fel licht (zonlicht heb ik er wel minder last van, maar bijvoorbeeld lampen in een supermarkt of andere locatie doe ik altijd even m'n ogen dicht).

Maar ik ga het in elk geval wel even bespreken met m'n SPV deze week :)

edit: Klopt, dus tis financieel op zich nog wel haalbaar :P
  maandag 7 december 2015 @ 08:42:45 #200
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_158072636
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 08:21 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik las al iets over 10000 lux. Alleen heb ik ook gelezen dat voor een goede werkzaamheid het licht in elk geval ook in je ogen moet komen (anders hadden ze van deze LEDlampjes ook bijvoorbeeld polsbandjes kunnen maken) en ik kan niet zo goed tegen fel licht (zonlicht heb ik er wel minder last van, maar bijvoorbeeld lampen in een supermarkt of andere locatie doe ik altijd even m'n ogen dicht).

Maar ik ga het in elk geval wel even bespreken met m'n SPV deze week :)

edit: Klopt, dus tis financieel op zich nog wel haalbaar :P
Je hoeft er niet recht in te kijken en het Is geen enorm schel licht. Denk dat t wel meevalt voor je. (ik kan ook slecht tegen fel licht en trek dit ook wel).
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')