abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157513290
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 14:21 schreef obligataire het volgende:

[..]

Een film CV, zoals er al vele geweest zijn. Met fiscale (ondernemers)faciliteiten zoals investeringsaftrek en vervroegde afschrijving en zo. Vanwege het onderwerp (Greenpeace/SeaWarrior) was het een bijzondere film, althans dat had het moeten worden |:(

Misschien is de les wel dat idealisten geen zakenlui zijn. In ieder geval is de film nooit afgemaakt en dat scenario was niet voorzien in het prospectus.

Ik denk dat je met jouw film sowieso te klein bent voor een Film CV want daaraan zijn denk ik forse kosten verbonden die nooit terugverdiend kunnen worden. Ook een rentedragende lening vind ik minder interessant omdat het risico voor de geldleners veel te groot is in relatie tot de rente die zij ontvangen. Ik denk dat je eerder een aandelenemissie of winstdelingregeling zou moeten afspreken met geļnteresseerde geldschieters.
Ik dacht aan het volgende, al is dit natuurlijk wel een redelijk groot risico:

Stel ik ga voor 50.000¤ als doelbedrag. Met een select groepje geldschieters wordt een volgende afspraak gemaakt: over elke euro die de film oplevert en terugvloeit naar 'mij'/'het productiehuis' (distrubtiekosten, bioscoopvergoeding,etc moeten daar nog allemaal af) gaat 90% terug naar de geldschieters.

10% van de opbrengst zou naar mijzelf kunnen gaan, maar wel met de zeer duidelijke afspraak dat dit bedrag alleen besteed mag worden aan studie of een nieuw kunstproject. Want ik hoef er zelf namelijk niet per se iets over te verdienen, want de kans die je dan zou krijgen om dit überhaupt te realiseren is niet in geld uit te drukken. Zulke dingen kunnen echt het begin zijn van een loopbaan in de filmindustrie; wel i.c.m. heel veel geluk.

Het is een groot risico. Ik kan zelf de 'schade' ook nooit terugbetalen, aangezien ik nog op school zit. De film zou ik altijd afmaken, dat moet ook verplicht worden vastgelegd; er moet van het beschikbaarstelde bedrag een complete film worden gemaakt. Dan is het ook nog een kwestie van verkoop aan distrubtiemaatschappijen, nemen zij een gok of niet? Allemaal onzekerheden.

Maar horror staat bekend om de hele lage budgetten (relatief) en redelijk grote tot super grote opbrengsten (i.v.m. het budget). Dan klap je wel in je handjes.

Maar goed... ik ben ook een echte dromer, die alleen groots en positief kan denken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2015 14:37:37 ]
pi_157513415
The Texas Chainsaw Massacre is ook met een heel klein budget gemaakt en is nog steeds een van de beste in het genre :)
Pecunia non olet
pi_157513540
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 14:35 schreef AapNootMuis het volgende:

[..]

Ik ben op mijn handen gaan zitten ondanks de A-rating. Voorlopig geen KoM wegens teveel gefaal daar...
Herkenbaar. Ik twijfel nog steeds.
pi_157513566
Weer een nieuwe op GvE:
Blueprint Eyewear
Project:12491 Zakelijk
Leendoel:Voorfinanciering voorraden
Classificatie:3
G-PD percentage:0,44
Creditsafe score:67
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 150.000
Geinvesteerd:¤ 0
Product:
Lening
Looptijd:
60 maanden
Rente per jaar:7,0%
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=12491
pi_157513587
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 14:40 schreef obligataire het volgende:
The Texas Chainsaw Massacre is ook met een heel klein budget gemaakt en is nog steeds een van de beste in het genre :)
Ik denk dat ik met een kleiner budget veel creatiever zou zijn dan met een massabudget, omdat je dan wel erg 'handig' gebruik moet maken van het budget.

Ik denk dat ik wel een leuk idee heb voor een goede horrorfilm. Erg cinematografisch en strak gefilmd, met slechts een paar goede schrik- en 'walg'-momenten en vooral de focus op een goed en waterdicht verhaal. Om het publiek mee te slepen in het verhaal, maar dan wel zo diep dat ze écht bang zijn.

Ik durf het alleen niet aan om serieus te proberen crowdfunden, want ik moet het niet van me professionaliteit, ervaring en vakkennis hebben, maar van m'n gunfactor. Dromen realiseren en zo... En daarbij, wil ik het zo dus doen dat 90% van de eventuele winst voor de geldschieters is.

Maar goed, ik loop daar al jaren over rond te mekkeren op dit forum en er is nog niks veranderend. Reden?: ik wil perfectie en niet halfwerk.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2015 14:48:43 ]
pi_157513611
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 november 2015 14:46 schreef Horsemen het volgende:
Weer een nieuwe op GvE:
Blueprint Eyewear
Project:12491 Zakelijk
Leendoel:Voorfinanciering voorraden
Classificatie:3
G-PD percentage:0,44
Creditsafe score:67
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 150.000
Geinvesteerd:¤ 0
Product:
Lening
Looptijd:
60 maanden
Rente per jaar:7,0%
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=12491
Ik dacht die is al eens langsgekomen, maar dat was de ibiza jeep. Toen kwam de incentive uit een samenwerking met bluewear zonnebrillen.
pi_157513685
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 14:48 schreef MSR het volgende:

[..]

Ik dacht die is al eens langsgekomen, maar dat was de ibiza jeep. Toen kwam de incentive uit een samenwerking met bluewear zonnebrillen.
Niet echt complementair aan elkaar:
•De 360 graden ondernemerstest geeft aan dat Floris zeer prestatiegericht is, erg creatief en een groot doorzettingsvermogen heeft. Zwakkere punten zijn het financieel beheren, sociale oriėntatie en leiding geven.
•De 360 graden ondernemerstest geeft aan dat Maarten zeer prestatiegericht is, een grote sociale oriėntatie heeft en erg creatief is. Zwakkere punten zijn het financieel beheren en plannen.
pi_157513738
Projectenvrijdag :Y.
జ్ఞ‌ా
pi_157513766
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 14:52 schreef djh77 het volgende:

[..]

Niet echt complementair aan elkaar:
•De 360 graden ondernemerstest geeft aan dat Floris zeer prestatiegericht is, erg creatief en een groot doorzettingsvermogen heeft. Zwakkere punten zijn het financieel beheren, sociale oriėntatie en leiding geven.
•De 360 graden ondernemerstest geeft aan dat Maarten zeer prestatiegericht is, een grote sociale oriėntatie heeft en erg creatief is. Zwakkere punten zijn het financieel beheren en plannen.
Ja! Dat viel mij ook al op, wat is daar dan de meerwaarde van om dat te melden. Ze hebben beide grotendeels dezelfde pluspunten en minpunten.
pi_157513777
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 november 2015 14:55 schreef µ het volgende:
Projectenvrijdag :Y.
Ravigotte heeft het goed voorspeld door de titel van dit topic niet te veranderen
pi_157513881
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 14:57 schreef MSR het volgende:

[..]

Ja! Dat viel mij ook al op, wat is daar dan de meerwaarde van om dat te melden. Ze hebben beide grotendeels dezelfde pluspunten en minpunten.
Wel een eerlijk verhaal en het accountantskantoor doet het financieel beheer. Voorlopig draaien ze met deze combinatie best netjes. Of zie ik het allemaal teveel door een roze bril? 8-)
pi_157513935
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 november 2015 15:03 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Wel een eerlijk verhaal en het accountantskantoor doet het financieel beheer. Voorlopig draaien ze met deze combinatie best netjes. Of zie ik het allemaal teveel door een roze bril? 8-)
Voor twintigers hebben ze zeker een mooi bedrijf. Ruim 8.000 zonnebrillen per jaar online verkopen. Ze hebben toch een klein gat in de markt ontdekt.
pi_157513936
Toch maar ingeschreven bij IvM om mijn eerste project aldaar op te pakken. Aan GVE en KOM brand ik mijn handen voorlopig niet meer.

Nu afwachten hoe IvM zich gaat ontwikkelen...
pi_157514128
quote:

[..]

Dat is zeker waar. Ik heb overigens als incentive zo'n bril ontvangen via dat andere project en moet eerlijk melden: de zonnebril ziet er zeker netjes uit en werd compleet geleverd met mooi hoesje en zo'n schoonmaakdoekje.
pi_157514139
Wow investeerder 020084 heeft in een paar weken tijd even 70K geinvesteerd in projecten van GvE. In de zonnebrillen gooit hij ook zomaar even 10K
pi_157514160
De top 10 van week 46:
pi_157514200
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 15:16 schreef djh77 het volgende:
Wow investeerder 020084 heeft in een paar weken tijd even 70K geinvesteerd in projecten van GvE. In de zonnebrillen gooit hij ook zomaar even 10K
Ik wou dat ik dat ook kon... :N
pi_157514207
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 12:42 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ruim 72% nu, we zullen het zien :) Dit is echt een mooi projectje voor CRWD O-) O-)
Haha, voor mij om hem even vol te storten? :) Helaas pindakaas, Jullie hebben hem met zn alle al helemaal volgepropt volgens mij :)

ik doe wel mee maar ik moest gelijk betalen. Ik kon maar 1,5K kwijt... Maar goed, hij is alweer bijna vol.
pi_157514274
quote:
Jij volgt de investeringsnummers? :)

Die is de reserves van zijn holding lekker aan het spenderen. Die 40K limit is anders erg vervelend.

Overigens zou het mij niets verbazen als pensioenfondsen e.d. ook steeds vaker zullen participeren met dergelijke bedragen.
Rendement is lastig te vinden voor de grote jongens, dus waarom geen CF. Of wellicht dat het verboden is qua regelgeving, maar dat lijkt mij niet.
pi_157514423
Net de brillen en de keuken voor kleine bedragen meegepakt...beide volgens mij een goede investering.. 1e investering bij KOM.. Ben benieuwd na de negatieve ervaringen hier op het forum hoe dat loopt..zat alleen bij gve en symbid
pi_157514477
uit eigen ervaring kan ik zeggen dat BluePrint Eyewear prima zonnebrilletjes heeft :)
pi_157514647
quote:

[..]

Ik weet het net niet zo. Ondanks de kwalificatie 3 heb ik grote aarzeling. Die winst lijkt redelijk maar moet wel met tweeėn gedeeld worden en is vóór belasting (want het is geen B.V.).
Beetje vreemd trouwens dat een accountantskantoor zich zo actief bemoeit, is toch niet gezond eigenlijk.
Pecunia non olet
pi_157514664
ik heb de keuken eerder vanmiddag meegepakt en daarmee heb ik nu 20 investeringen lopen.

- 13 GvE, 5 KOM, 2 IvM
- Verwacht rendement (incl verrekening fee): 7,25%
- Nog geen defaults (maar pas net begonnen)
- Laagste verwacht rendement op: Urban Guides (GvE, 45k, 5,BBB,C) en Mensquare (GvE,75k, 3, 1.61, 53, C) -> 6,38%
- Hoogste verwacht rendement op: steigerbouwer RO (IvM, 40k, B+) -> 9,38%

- Meest twijfelachtig project/beginnersfout: Spare Rib Express Ede (70k, 8%, 5s, B, D) -> er zijn voor zover ik weet geen problemen met dit project maar ik zou er nu niet meer instappen want starter en horeca.

[ Bericht 0% gewijzigd door komrad op 13-11-2015 15:53:05 ]
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_157514836
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 15:20 schreef CRWD het volgende:

[..]

Haha, voor mij om hem even vol te storten? :) Helaas pindakaas, Jullie hebben hem met zn alle al helemaal volgepropt volgens mij :)

ik doe wel mee maar ik moest gelijk betalen. Ik kon maar 1,5K kwijt... Maar goed, hij is alweer bijna vol.
Dank, hiermee is dan tevens bijna de winnaar van het poultje bekend (moi.. :) oO< )

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 13-11-2015 16:07:48 ]
Pecunia non olet
pi_157514878
quote:
Moet je eens optellen wat "Anonieme investeerder" op KOM heeft geinvesteerd. Dat zijn echt tonnen. Zonder hem zou er geen project vollopen volgens mij.
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')