abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157511551
Ook Niezen Transport meegepakt 1e project bij Investormatch.
pi_157511573
ik baseer mijn mening op de volgende criteria
(in willekeurige volgorde)
1. aanbod projecten (aantal)
2. aanbod projecten (kwaliteit)
3. relevante financiėle info
4. relevante omgevings info
5. rente percentage
6. hoogte fee
7. contact met platform
8. snelheid afwikkeling
9. dashboard inrichting/website inrichting

op basis hiervan is mijn top 6:
1. GVE
2. IVM
3. KOM
4. HCN
5. AGD
6. FNC (buiten mededinging, want net mee begonnen)

Als ik een weging toe ga kennen aan de criteria zal er een kleine verschuiving uitrollen

[ Bericht 0% gewijzigd door bleyenburg op 13-11-2015 14:21:57 ]
pi_157511696
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:26 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Hoe denken jullie over de keukenboer op KOM?
Ziet er wel aardig uit in combinatie met de terugkoop garanties van de Franchise gever.
Lijkt me ook wel een man met track reccord.
Ik mis de gegevens van de branchevergelijking....
Verder ziet het er wel aannemelijk uit allemaal.

[ Bericht 4% gewijzigd door Horsemen op 13-11-2015 13:45:30 ]
  vrijdag 13 november 2015 @ 13:41:33 #179
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_157511899
Ik doe mee met Niezen. Wat ik me wel afvraag, waarom het voor de bank zo belangrijk is dat die 50K elders gefinancierd moet worden. Als de afloscapaciteit zó groot is als wordt voorgesteld, dan kan dat bedrag, 10% van de totale bankfinanciering, er toch ook nog wel bij?
pi_157512000
Ik zou best ook iets willen opstarten qua project, maar dan wel iets met film/kunst. Alleen als onervaren liefhebber voor film zijn de platformen die daar specifiek voor bedoeld zijn, niet echt aantrekkelijk; aangezien de doelbedragen maar met moeite gehaald worden.

Ik kan best een idee enthousiast en goed idee pitchen denk, maar ik heb het gevoel dat je als niet-professional nauwelijks kans van slagen hebt. Ik verwacht dat een low-budgetfilm best wel winstgevend kan zijn. Zelf hoef ik ook geen winst, ik wil het gewoon realiseren... een van de vele projecten die ik heb bedacht met een redelijk laag budget (relatief gezien).

Maar als het 'mislukt', wat dan? Ik ben pas 19 en wil dit gewoon zo graag. Volgend jaar moet ik gaan studeren, maar zou liever zo iets willen kunnen bereiken, maar in Nederland heb je niet bepaald een stimuleringsfonds in deze zin (alleen voor 'cultuurbevorderende' projecten in het Nederlands). Ik wil gewoon een engelstalige horror maken.

Zouden mensen hier daar in investeren? :) En kan iemand mij misschien uitleggen waarom het voor zulke projecten zo lastig is om crowdfunding te realiseren als 'starter', terwijl starters van een bedrijf (met geen ondernemingservaring) dergelijke dingen gemakkelijker voor elkaar lijken te krijgen. Of ligt dat aan mij? :o

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2015 13:45:45 ]
pi_157512079
quote:
Ziet er wel aardig uit in combinatie met de terugkoop garanties van de Franchise gever.
Het wordt een dure week voor mij want ook deze is niet verkeerd O-)

Het lijkt me iemand die weet wat hij doet en hij zal echt niet 10 jaar voor zijn pensioen alle opgebouwde zekerheden weggooien voor een hachelijk avontuur. Hij kent de winkel als geen ander.
Cijfers zijn prima, en het is een B.V. dus zijn salaris is er al van af.....
Pecunia non olet
pi_157512247
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:45 schreef Unites het volgende:
Ik zou best ook iets willen opstarten qua project, maar dan wel iets met film/kunst. Alleen als onervaren liefhebber voor film zijn de platformen die daar specifiek voor bedoeld zijn, niet echt aantrekkelijk; aangezien de doelbedragen maar met moeite gehaald worden.

Ik kan best een idee enthousiast en goed idee pitchen denk, maar ik heb het gevoel dat je als niet-professional nauwelijks kans van slagen hebt. Ik verwacht dat een low-budgetfilm best wel winstgevend kan zijn. Zelf hoef ik ook geen winst, ik wil het gewoon realiseren... een van de vele projecten die ik heb bedacht met een redelijk laag budget (relatief gezien).

Maar als het 'mislukt', wat dan? Ik ben pas 19 en wil dit gewoon zo graag. Volgend jaar moet ik gaan studeren, maar zou liever zo iets willen kunnen bereiken, maar in Nederland heb je niet bepaald een stimuleringsfonds in deze zin (alleen voor 'cultuurbevorderende' projecten in het Nederlands). Ik wil gewoon een engelstalige horror maken.

Zouden mensen hier daar in investeren? :) En kan iemand mij misschien uitleggen waarom het voor zulke projecten zo lastig is om crowdfunding te realiseren als 'starter', terwijl starters van een bedrijf (met geen ondernemingservaring) dergelijke dingen gemakkelijker voor elkaar lijken te krijgen. Of ligt dat aan mij? :o
Crowdaboutnow heeft redelijk wat projecten met de gun factor zoals deze. Je kan aan mensen die je willen steunen wat cadeau geven. bv. dvd van de film, uitnodiging premiere, vip arrangement. filmrol ed.
pi_157512250
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:48 schreef obligataire het volgende:

[..]

Het lijkt me iemand die weet wat hij doet en hij zal echt niet 10 jaar voor zijn pensioen alle opgebouwde zekerheden weggooien voor een hachelijk avontuur. Hij kent de winkel als geen ander.
Hmmm.....ik had voor mijzelf besloten KoM even een beetje links te laten liggen omdat ik niet zo tevreden ben over hun werkwijze, o.a. de opmerkingen die hier de laatste tijd geplaatst zijn.

Maar inderdaad....dit lijkt best een aardig project.

Nog wel snel het project op IvM meegepakt. Mijn eerste project daar, dus ik ben benieuwd.
Ik ga nog even verder twijfelen over de keukenboer bij KoM. Ik verwacht niet dat hij vandaag vol komt. Dus kan er nog een nachtje over slapen.
pi_157512252
film c.v's zijn een no-go voor mij.

heb onlangs uitgebreide prospectus doorgenomen voor een nieuwe NL film, tulips, love, honour and a bike.

m.i. te grote risico's voor te weinig rendement.
de fiscale trucs moeten het 'm daar doen
pi_157512286
quote:
Ik ga meedoen denk ik. Ziet er aardig uit
pi_157512323
Ik vind het wel opvallend dat de projecten op GvE nog maar zelden heel snel vol zitten. Ik denk toch dat investeerders niet helemaal gelukkig zijn met de gang van zaken.
pi_157512428
Ik neem de keukenboer mee.
pi_157512486
Iemand met ervaring bij IvM.....

Hoe lang duurt het gemiddeld voordat een project loopt nadat deze is volgeschreven?

Moet je altijd direct betalen, of kun je ook later betalen? Als het 60 dagen duurt voordat een project vol is dan ben je een aardig tijdje je geld kwijt.
pi_157512535
De kruiwagen man op IvM zit ook al bijna vol, nog minder dan 10%, mail met betaalverzoek inmiddels ontvangen.
pi_157512539
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 14:04 schreef didi80 het volgende:
geld kwijt.
Betalen binnen 3 dagen nadat hij 90% vol is
pi_157512563
quote:

Hoe lang duurt het gemiddeld voordat een project loopt nadat deze is volgeschreven?

Moet je altijd direct betalen, of kun je ook later betalen? Als het 60 dagen duurt voordat een project vol is dan ben je een aardig tijdje je geld kwijt.
Weinig ervaring aangezien ze net begonnen zijn maar de eerste ervaring was dat het snel ging. Betalen is binnen 3 dagen.
pi_157512570
quote:

Nadat het project vol zit gaat deze bijna direct lopen. Je betaalt wanneer het project voor 90% gefund is. De laatste 10% moeten investeerders direct betalen.
pi_157512574
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:54 schreef bleyenburg het volgende:

heb onlangs uitgebreide prospectus doorgenomen voor een nieuwe NL film, tulips, love, honour and a bike.

Ik heb net eventjes gekeken naar die film. Had er achteraf al eerder naar gekeken.

Zulke films zijn wel anders, denk ik qua investering (heb er ook weinig verstand van hoor). Dit zijn films met een ontiegelijk groot budget (waarschijnlijk) voor nederlandse begrippen, die daarbij ook maar een beperkt publiek aanspreken waarschijnlijk.

Net zoals 'Michiel de Ruyter' die met een budget van ¤8,- miljoen maar ¤5,896,503 heeft opgehaald aan de bioscoopkassa. Allemaal vanuit cultureeloogpunt heel goed, vandaar ook de subsidies die deze productie heeft mogen ontvangen, maar op de bioscoopmarkt doet het nauwelijks iets.

Ik wil het juist andersom doen. Met een beperkt budget (maxmimaal ¤50.000,-, maar het liefst minder) een in vergelijking grote opbrengst behalen. Hoe? Door er een engelstalige film van te maken en veel zelf te doen. Heb ik ervaring?Nee, maar ik durf wel van mezelf te zeggen dat ik voldoende creativiteit heb om zoiets mogelijk te maken, zo zijn namelijk best veel mensen begonnen.

Eindeloos doordrammen bij distributeurs... En alles commercieel beschouwen. Nogmaals: niet voor mezelf, hoef er niks aan te verdiene, maar voor de mensen die je zo iets gunnen om te maken.
pi_157512610
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:54 schreef bleyenburg het volgende:

Ik heb er ook weinig goede ervaringen mee. Met alle worst case scenario's hadden ze rekening gehouden (SeaWarrior), behalve dan dat de film niet afgemaakt zou worden. Oei _O- Gelukkig werd het netjes opgelost, maar toch.
Pecunia non olet
pi_157512629
Bedankt voor alle reacties!
Ik moest nu direct betalen, maar dat heeft er dan mee te maken dat de 90% grens bereikt is.
Vandaar de vraag.

Ik ben heel benieuwd. Mijn eerste project bij IvM. Hopelijk volgen er snel meer.
pi_157512649
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:48 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik heb deze week K en K . Keukens en Kruiwagens wat een combinatie :)
pi_157512759
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 14:08 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik heb er ook weinig goede ervaringen mee. Met alle worst case scenario's hadden ze rekening gehouden (SeaWarrior), behalve dan dat de film niet afgemaakt zou worden. Oei _O- Gelukkig werd het netjes opgelost, maar toch.
En wat waren de verdere omstandigheden? (doelbedrag, doel/visie van project, makers, etc?) :)
pi_157512930
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 14:13 schreef Unites het volgende:

[..]

En wat waren de verdere omstandigheden? (doelbedrag, doel/visie van project, makers, etc?) :)
Een film CV, zoals er al vele geweest zijn. Met fiscale (ondernemers)faciliteiten zoals investeringsaftrek en vervroegde afschrijving en zo. Vanwege het onderwerp (Greenpeace/SeaWarrior) was het een bijzondere film, althans dat had het moeten worden |:(

Misschien is de les wel dat idealisten geen zakenlui zijn. In ieder geval is de film nooit afgemaakt en dat scenario was niet voorzien in het prospectus.

Ik denk dat je met jouw film sowieso te klein bent voor een Film CV want daaraan zijn denk ik forse kosten verbonden die nooit terugverdiend kunnen worden. Ook een rentedragende lening vind ik minder interessant omdat het risico voor de geldleners veel te groot is in relatie tot de rente die zij ontvangen. Ik denk dat je eerder een aandelenemissie of winstdelingregeling zou moeten afspreken met geļnteresseerde geldschieters.
Pecunia non olet
pi_157513235
De eerste die zijn film heeft gecrowdfund was Peter Jan Rens
(echt waar)
Hij verkocht kaartjes voor 10 gulden.
met de opbrengst ging ie die film maken.
titel: Maria.

de tientjes donateurs zouden een uitnodiging krijgen voor de premiere.
hij heeft, als ik het me goed herinner, een slordige 3 ton opgehaald.
Hij heeft ergens anders nog een slordige half miljoen vandaan getoverd.

is al lang geleden, midden tachtiger jaren.

anyway, enorme kutfilm, geen premiere. Dus feitelijk was dat mijn eerste crowdfund default (op zeer jeugdige leeftijd)

Nu ik erover nadenk....ik was al jong bezig met investeren :)
pi_157513278
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:54 schreef didi80 het volgende:

[..]

Hmmm.....ik had voor mijzelf besloten KoM even een beetje links te laten liggen omdat ik niet zo tevreden ben over hun werkwijze, o.a. de opmerkingen die hier de laatste tijd geplaatst zijn.

Maar inderdaad....dit lijkt best een aardig project.

Ik ben op mijn handen gaan zitten ondanks de A-rating. Voorlopig geen KoM wegens teveel gefaal daar...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')