abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157514885
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 15:24 schreef CRWD het volgende:

[..]

Jij volgt de investeringsnummers? :)

Die is de reserves van zijn holding lekker aan het spenderen. Die 40K limit is anders erg vervelend.

Overigens zou het mij niets verbazen als pensioenfondsen e.d. ook steeds vaker zullen participeren met dergelijke bedragen.
Rendement is lastig te vinden voor de grote jongens, dus waarom geen CF. Of wellicht dat het verboden is qua regelgeving, maar dat lijkt mij niet.
Dergelijke bedragen lijken mij eerlijk gezegd niet echte de tijd en moeite waard voor pensioenfondsen, daarnaast denk ik dat de informatie die de meeste CF projecten geven niet voldoende zijn voor pensioenfondsen om er in te investeren. Dit lijkt me eerder gewoon iemand met een leuke zakcent die wat extra rendement wil halen.
pi_157514908
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 15:55 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Moet je eens optellen wat "Anonieme investeerder" op KOM heeft geinvesteerd. Dat zijn echt tonnen. Zonder hem zou er geen project vollopen volgens mij.
_O-
pi_157514911
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 15:55 schreef MrBadGuy het volgende:
Dergelijke bedragen lijken mij eerlijk gezegd niet echte de tijd en moeite waard voor pensioenfondsen, daarnaast denk ik dat de informatie die de meeste CF projecten geven niet voldoende zijn voor pensioenfondsen om er in te investeren. Dit lijkt me eerder gewoon iemand met een leuke zakcent die wat extra rendement wil halen.
Als de pensioenfondsen al mee zouden doen dan maken ze een afspraak met het platform dat ze bijvoorbeeld 10% in elk A en B project willen stoppen. En dan willen ze gewoon maandelijks de afrekening.

Die gaan echt niet elk project lezen en er dan een paar knaken in stoppen. Die man die het moet lezen kost ook geld.
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_157515119
Ik las in dat artikel dat in de UK de overheid automatisch mee investeert in elk project? Ik weet niet precies hoe het werkt, maar zoiets zouden pensioenfondsen in NL ook best kunnen doen.

Verder is het natuurlijk veels te klein grut voor hen.
pi_157515303
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 15:55 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Moet je eens optellen wat "Anonieme investeerder" op KOM heeft geinvesteerd. Dat zijn echt tonnen. Zonder hem zou er geen project vollopen volgens mij.
Okay. Komt toch een keer uit: ik ben anonieme investeerder.
pi_157515325
sjit, ik ben ook ontmaskerd.....
:)
pi_157515482
Pakt iemand de ABN Amro nog mee deze week? :)
pi_157515513
Net de zonnebrillenman bekeken. Sla hem maar weer over. De winst van de vof was 60K t/m Q3. Hier moet belasting af en twee salarissen van betaald worden. Hoe gaan ze dan die 150K ooit aflossen. Ze willen wat meer voorraad aanleggen om sneller te reageren en te besparen op transportkosten. Geloof nooit dat dit zoveel opbrengt.

Zo komt Rockenfeller natuurlijk nooit aan zijn doelbedrag :N

[ Bericht 0% gewijzigd door rockenfeller op 13-11-2015 16:28:52 ]
pi_157515677
nee, geen ABN meer voor mij.
m'n zakken gevuld toen die hut verkocht werd.
Ik ga het noodlot niet tarten
pi_157515688
Ik mag niet meer bij GVE :(
nog kleine 2 maandjes geduld. Dan kunnen de sluizen open :)
pi_157515730
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 16:31 schreef bleyenburg het volgende:
Ik mag niet meer bij GVE :(
nog kleine 2 maandjes geduld. Dan kunnen de sluizen open :)
Door het aantal of het bedrag?
pi_157516478
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 15:57 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Als de pensioenfondsen al mee zouden doen dan maken ze een afspraak met het platform dat ze bijvoorbeeld 10% in elk A en B project willen stoppen. En dan willen ze gewoon maandelijks de afrekening.
Zelfs 10% van bijvoorbeeld geheel GvE is weinig voor een beetje pensioenfonds. Daarnaast lijkt het verwachte rendement van crowdfunding me nog te onzeker dat pensioenfondsen zich hier mee bezig gaan houden. Als ze al geld er in zien, dan denk ik eerder dat ze investeren in een crowdfundnetwerk dan in de projecten zelf. Maar ik kan het natuurlijk mis hebben, al verwacht ik niet dat pensioenfondsen op dit moment projecten op dit soort platformen aan het medefinancieren zijn.

quote:
Die gaan echt niet elk project lezen en er dan een paar knaken in stoppen. Die man die het moet lezen kost ook geld.
Daarom zei ik ook dat het niet de tijd en moeite waard is voor pensioenfondsen :)
pi_157516585
Waarom is er geen FOK! Crowdfunding pagina? :P

(Dus waar je dus echt een project kunt starten/financieren)
pi_157516604
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 17:11 schreef Unites het volgende:
Waarom is er geen FOK! Crowdfunding pagina? :P

(Dus waar je dus echt een project kunt starten/financieren)
We missen alleen iemand die de administratie even doet. Interesse?
pi_157516751
Volgens mij gaan zowel de zonnebrillen als de keukens vandaag nog vol komen.
pi_157518605
Vanmiddag ook de vrachtwagens op IVM meegepakt, mede op basis van de reacties hier. Mijn eerste investering op dat platform, zoals ook een aantal anderen. Ben benieuwd! Werkt allemaal keurig vooralsnog :) Finale oordeel volgt over pakweg vier jaar ;)
pi_157524080
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 15:16 schreef djh77 het volgende:
Wow investeerder 020084 heeft in een paar weken tijd even 70K geinvesteerd in projecten van GvE. In de zonnebrillen gooit hij ook zomaar even 10K
zal wel miljonair zijn en niet weten wat met geld moet doen
pi_157539962
Update KoM over de diervoederman:
Zoals Mark schrijft bij de 'reacties' van zijn project is er een hoop 'gedoe' over het verleden van zijn vader. Een korte toelichting. De vader van Mark (Geert) is in 2012 met zijn bedrijf Heidehof Diervoeders failliet gegaan. De familie heeft destijds alle bezittingen door dit faillissement verloren. Mark heeft de draad opgepakt (met de kennis van zijn vader) en is Dierservice gestart. Met niets begonnen heeft dit bedrijf tot nu toe al mooie resultaten geboekt. Vanuit Kapitaal Op Maat willen wij benadrukken dat wij door Mark en zijn vader volledig geïnformeerd zijn over het verleden. De vader van Mark is op geen enkele wijze juridisch betrokken bij de activiteiten van zijn zoon.
pi_157541124
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:38 schreef djh77 het volgende:
Update KoM over de diervoederman:
Zoals Mark schrijft bij de 'reacties' van zijn project is er een hoop 'gedoe' over het verleden van zijn vader. Een korte toelichting. De vader van Mark (Geert) is in 2012 met zijn bedrijf Heidehof Diervoeders failliet gegaan. De familie heeft destijds alle bezittingen door dit faillissement verloren. Mark heeft de draad opgepakt (met de kennis van zijn vader) en is Dierservice gestart. Met niets begonnen heeft dit bedrijf tot nu toe al mooie resultaten geboekt. Vanuit Kapitaal Op Maat willen wij benadrukken dat wij door Mark en zijn vader volledig geïnformeerd zijn over het verleden. De vader van Mark is op geen enkele wijze juridisch betrokken bij de activiteiten van zijn zoon.
Als ze het goed hadden willen doen dan had KoM dit gelijk in de pitch moeten melden en niet achteraf, nadat de crowd hier achter gekomen was, met een mooi verhaal komen dat ze volledig geïnformeerd waren. De crowd was namelijk niet door KoM geïnformeerd en daar zit het probleem. Daarnaast was KoM helemaal niet geïnformeerd dat dit bedrijf tegelijkertijd ook nog via een ander Crowdfunding platformen geld probeerde op te halen.
pi_157541250
Er is, naast het herhaaldelijk aangeven bij KOM, maar 1 manier om je ongenoegen te uiten en dat is niet investeren in het project/platform :) Maar met 2/3 gevuld en nog 95 dagen te gaan zal ie wel vollopen denk ik. Ik doe er niet aan mee.
pi_157542296
Bij investormatch overname transportbedrijf Niezen zie ik nog een bekende tussen de investeerders staan :)

pf verhaar
  zaterdag 14 november 2015 @ 12:57:54 #247
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_157543078
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 12:30 schreef crowdiefunder het volgende:
Bij investormatch overname transportbedrijf Niezen zie ik nog een bekende tussen de investeerders staan :)

pf verhaar
Ik zie helemaal geen lijst met investeerders.
pi_157543114
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 12:57 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Ik zie helemaal geen lijst met investeerders.
Misschien omdat ik (toch maar wel) geïnvesteerd heb? Staat onder financieel, verwachte omzet/winst en daaronder lijst investeerders.

[ Bericht 0% gewijzigd door crowdiefunder op 14-11-2015 13:12:25 ]
  zaterdag 14 november 2015 @ 13:11:31 #249
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_157543454
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 12:59 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Misschien omdat ik (toch maar wel)?geïnvesteerd heb? Staat onder financieel, verwachte omzet/winst en daaronder lijst investeerders.
Ik zit er ook in.
pi_157543732
Het staat onder team, en meneer Verhaar leest nog steeds mee, want zijn naam is nu aangepast in anoniem :)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')