abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 november 2015 @ 15:25:37 #201
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_157568347
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 12:33 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het niet zo is. Maar dat zegt dus ook meteen dat niet elke 1500-auto een pech-auto is :)
Klopt, maar een 1500 euro auto met simpele techniek en weinig opties is meer bullet proof dan een auto van 3000 met jouw eisenlijst.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_157568355
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 15:22 schreef daNpy het volgende:

[..]

Iedereen behalve * daNpy dan :X
Wat ik bedoel te zeggen is, dat je moet kijken wat nu haalbaar is. En niet naar wat je vroeger had.
  zondag 15 november 2015 @ 15:26:02 #203
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_157568359
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 15:12 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Kansloos met de eisen van TS. Met name dat verbruik. Als ik TS was zou ik voor een diesel gaan of het budget toch oprekken naar 5k en dan een gebruikte Prius aanschaffen. Voor 1500 euro heb je gewoon weinig te willen.

Voorbeeld
http://link.marktplaats.nl/m985427057

Met een Prius rijdt je 1:20 en dat scheelt je al ruim 1000 euro aan brandstofkosten per jaar. Daarnaast is een Prius ongeveer het betrouwbaarste qua techniek wat er verkrijgbaar is op dit moment.

even oprekken, right. En met de rijstijl van ts rij je echt geen 1:20. En als de accu's op zijn ben je de sjaak.

Ts, ik vraag me af of je iets gaat vinden dat aan je eisen voldoet en in acceptabele technische staat is.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_157568381
quote:
Kan me geen grotere rotzooi voorstellen dan Daewoo, of diens opvolger Chevrolet
pi_157568428
quote:
Te zwaar, te dorstig.
  zondag 15 november 2015 @ 15:28:30 #206
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_157568431
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 15:26 schreef Catch22- het volgende:

[..]

even oprekken, right. En met de rijstijl van ts rij je echt geen 1:20. En als de accu's op zijn ben je de sjaak.

Ts, ik vraag me af of je iets gaat vinden dat aan je eisen voldoet en in acceptabele technische staat is.
Ja want de accu's van een Prius zijn zo enorm kwetsbaar gebleken :'). De mensen die dit roepen rijden meestal zelf in een fossiele diesel met kwetsbare EGR kleppen, turbo's,roetfilters en injectoren. :')

Als je normaal rijdt haal je makkelijk 1:20 met een Prius.
  zondag 15 november 2015 @ 15:28:35 #207
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_157568434
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 15:26 schreef Catch22- het volgende:

[..]

even oprekken, right. En met de rijstijl van ts rij je echt geen 1:20. En als de accu's op zijn ben je de sjaak.

Ts, ik vraag me af of je iets gaat vinden dat aan je eisen voldoet en in acceptabele technische staat is.
Even oprekken naar ruim 3 keer zo veel is wel wat grof, maar aan de andere kant;
met het kilometrage wat TS wil gaan rijden en de daarbij behorende eisenlijst is het verstandiger te investeren in kwaliteit in plaats van een speld in een hooiberg te gaan zoeken. Want als het mis gaat, sta je dus inderdaad met je frikandel langs de snelweg midden in de nacht. En twee linkerhanden.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 15 november 2015 @ 15:30:51 #208
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_157568482
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 15:28 schreef daNpy het volgende:

[..]

Even oprekken naar ruim 3 keer zo veel is wel wat grof, maar aan de andere kant;
met het kilometrage wat TS wil gaan rijden en de daarbij behorende eisenlijst is het verstandiger te investeren in kwaliteit in plaats van een speld in een hooiberg te gaan zoeken. Want als het mis gaat, sta je dus inderdaad met je frikandel langs de snelweg midden in de nacht. En twee linkerhanden.
Voor 1500 euro kan je best een betrouwbare auto vinden maar niet met de waslijst aan eisen van TS. Dan kan je echt beter kijken of je de eisen kan aanpassen of het budget kan oprekken.

Voorbeeld: Onverwoestbaar, zuinig en goedkoop.
http://link.marktplaats.nl/m977778813

3x oprekken hang er ook maar vanaf over wat voor bedrag je praat. 1.500 euro of 4500 euro is maar 3000 euro verschil. Het is wat anders als je het over 15000 of 45000 euro praat.

Moet je kijken hoeveel extra opties je hebt als je het budget maar ietsjes oprekt
http://www.marktplaats.nl(...)startDateFrom=always

[ Bericht 7% gewijzigd door Revolution-NL op 15-11-2015 15:40:45 ]
pi_157568728
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 15:26 schreef Catch22- het volgende:

[..]

even oprekken, right. En met de rijstijl van ts rij je echt geen 1:20. En als de accu's op zijn ben je de sjaak.

Ts, ik vraag me af of je iets gaat vinden dat aan je eisen voldoet en in acceptabele technische staat is.
Jij begrijpt de prius dus niet, hoe lelijk hij ook is de HSD is geniaal.
life happens while you're pusing the throttle.
  zondag 15 november 2015 @ 15:44:50 #210
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_157568997
Als ik dit topic zo lees:
PTA / Nieuwe distributieriem bij hoge km-stand nog heel nuttig?
Dan is de Renault van Josefien ook bepaald niet die lucky shot geweest waar hier over gesproken wordt.
Daar lees ik dat er in drie jaar tijd voor bijna zesduizend aan onderhoud is uitgegeven.

Mijn laatste auto was een Honda, die heb ik vijf jaar gereden en daar heb ik aan onderhoud in die jaren nog geen kwart van dat bedrag aan uitgegeven. Toegegeven, die was met 2750 wel iets duurder dan 1500 euro.
  zondag 15 november 2015 @ 15:53:34 #212
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_157569115
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 15:48 schreef deezler het volgende:
Als ik dit topic zo lees:
PTA / Nieuwe distributieriem bij hoge km-stand nog heel nuttig?
Dan is de Renault van Josefien ook bepaald niet die lucky shot geweest waar hier over gesproken wordt.
Daar lees ik dat er in drie jaar tijd voor bijna zesduizend aan onderhoud is uitgegeven.

Precies, dan kan je beter naar de bank gaan voor 2300 euro een PL nemen, de rentekosten voor lief nemen en die Honda Jazz ophalen.
pi_157569387
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 15:26 schreef Catch22- het volgende:

[..]

even oprekken, right. En met de rijstijl van ts rij je echt geen 1:20. En als de accu's op zijn ben je de sjaak.

Ts, ik vraag me af of je iets gaat vinden dat aan je eisen voldoet en in acceptabele technische staat is.
De Prius is momenteel een van de meest degelijke betrouwbare auto's die er is. De accu's gaan doorgaans 500000km mee en kosten iets van 1200¤ om te vevangen, vergelijkbaar met een opgeblazen turbo dus, allen die gaan meestal eerder kapot.

De rijstijl van ts haalt schijnbaar 1:13 met een 4 traps automaat, dan haal je1:20 met gemak in een Prius.

Maar volgens mij zijn ze ietswat duur nog.
.
pi_157570567
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 15:48 schreef deezler het volgende:
Als ik dit topic zo lees:
PTA / Nieuwe distributieriem bij hoge km-stand nog heel nuttig?
Dan is de Renault van Josefien ook bepaald niet die lucky shot geweest waar hier over gesproken wordt.
Daar lees ik dat er in drie jaar tijd voor bijna zesduizend aan onderhoud is uitgegeven.

Mijn laatste auto was een Honda, die heb ik vijf jaar gereden en daar heb ik aan onderhoud in die jaren nog geen kwart van dat bedrag aan uitgegeven. Toegegeven, die was met 2750 wel iets duurder dan 1500 euro.
Drie jaar met 37.000 km per jaar maakt zo'n 110.000 km. TS heeft aangegeven regulier onderhoud te laten doen. Dan is dat (omgeslagen per km) helemaal geen raar bedrag.

Ik vind de eisen van TS nogal een uitdaging, zoals de meesten hier.

Paar zaken die ik er uit wil halen:
- het verbruik van de oude auto. 1 op 13,7 met een automaat in die klasse vind ik op z'n minst ongeloofwaardig
- de focus op zachte stoelen. Ieder z'n voorkeur, maar hiermee sluit je heel veel gangbare auto's uit. De tijd dat mensen daar echt aan vast hielden omdat de verschillen zo groot waren ligt ver achter ons.

En de belangrijkste: het totale kostenplaatje. Zoveel kilometers met een benzinemotor is financieel simpelweg erg onverstandig. Dan bespaar je een beetje op de MRB maar gooi je dat er veel harder weer uit aan brandstofkosten.

Maar TS is een vrouw, en die kunnen niet rationeel kijken naar een situatie als deze.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  zondag 15 november 2015 @ 16:42:15 #215
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_157570627
tvp voor
quote:
Maar TS is een vrouw, en die kunnen niet rationeel kijken naar een situatie als deze
* rulerofdeath pakt popcorn
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_157572579
quote:
6s.gif Op zondag 15 november 2015 16:42 schreef rulerofdeath het volgende:
tvp voor

[..]

* rulerofdeath pakt popcorn
Het was niet eens onaardig bedoeld eigenlijk.

Ik heb meerdere vrouwen geholpen met de zoektocht naar een andere auto. Beslissingen worden op totaal andere gronden genomen.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  zondag 15 november 2015 @ 18:00:31 #217
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_157572845
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 21:47 schreef Garbageman het volgende:
Is een GDI niet een auto die je uberhaupt niet moet kopen? Super gevoelige inspuiting, pomp snel stuk (dacht ik?) (dúúr!) net als de HPi van Citroën die al heel snel niet meer geproduceerd werd. Sommige auto's moet je gewoon niet kopen, net als de 2.5Td XM van Citroën, beest van een diesel maar heel snel oververhitten en dan blaast ie de koppakking er uit, dat soort dingen.

Ik had zelf al een C5 op gas gezien (tja :') ) vóór de proefrit uren zitten lezen in het C5club forum. Toen wist ik waar ik op moest letten bij de proefrit. Schakelt de automaat goed e.d. Maar door dat forum wist ik alle specifieke punten, de "dealbreakers" en de dingetjes die alleen maar vervelend zijn.
Allang niet meer van toepassing. Ze vervuilenden toen de motoren net uitkwamen door zwaveltoevoeging in brandstof. Dat wordt tegenwoordig niet meer toegevoegd .
Tegenwoordig zijn overigens bijna alle benzine motoren voorzien van directe inspuiting, mitsubishi kwam gewoon te vroeg met de techniek op de markt.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  zondag 15 november 2015 @ 18:04:26 #218
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_157572925
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 15:48 schreef deezler het volgende:
Als ik dit topic zo lees:
PTA / Nieuwe distributieriem bij hoge km-stand nog heel nuttig?
Dan is de Renault van Josefien ook bepaald niet die lucky shot geweest waar hier over gesproken wordt.
Daar lees ik dat er in drie jaar tijd voor bijna zesduizend aan onderhoud is uitgegeven.

Mijn laatste auto was een Honda, die heb ik vijf jaar gereden en daar heb ik aan onderhoud in die jaren nog geen kwart van dat bedrag aan uitgegeven. Toegegeven, die was met 2750 wel iets duurder dan 1500 euro.
Heb idd ook 3 jaar een BMW 318i gehad, gekocht voor 5500, sowieso minder dan 1000 uitgegeven aan onderhoud en apk in die 3 jaar.
Verbruik 1:12 en 1260 kg, benzine.

Dus minder uitgegeven aan aanschaf dan mevrouw aan onderhoud :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 15 november 2015 @ 18:07:25 #219
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_157572999
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 21:41 schreef Glijdt_licht het volgende:
Och, de Mazda-motor in mijn Volvo heeft ook directe injectie en dat ding draait prima..

Betreffend de Mitsubishi:
Nieuwe accu onderhandelen, en dan meenemen. Gek klinkt ie niet :) ook de ANWB raadt de gdi motoren niet direct af. Alleen heel zuinig zijn ze niet..
Niet? Ik reed er met gemak 1 op 14 mee en als ik euro 98 tankte ging het verbruik nog veel verder omlaag (deze motoren zijn gemaakt voor 98)

Als ik het filmpje hoor klinkt het vrij normaal en als ik de beschrijving van de proefrit lees lijkt het me geen verkeerde auto maar is alleen de accu stuk. Bij een kapotte dynamo was je proefrit ook snel afgelopen geweest.
Ik zou hem kopen onder voorwaarde dat ze er een nieuw accuutje in stoppen en even een klein beurtje geven oid, dat kan ook al veel uitmaken voor het tikken van de motor. Kan best zijn dat het oliepeil iets te laag is (hij moet echt op max anders gaan ze idd tikken) of dat de olie gewoon oud is.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  zondag 15 november 2015 @ 19:31:31 #220
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157575514
quote:
9s.gif Op zondag 15 november 2015 17:48 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Het was niet eens onaardig bedoeld eigenlijk.

Ik heb meerdere vrouwen geholpen met de zoektocht naar een andere auto. Beslissingen worden op totaal andere gronden genomen.
* vrouw meldt :+

Ik heb een hekel aan diesel (de geur, de herrie van de motor), maar met het aantal km per jaar dat TS rijdt zou ik toch iets anders zoeken dan een standaard benzine-auto... Dat zou dus LPG worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157576452
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 17:01 schreef Fien1989 het volgende:


Maar dat is een diesel... die zijn sowieso zuiniger dan eentje op benzine... :{ Ik zit wel te vergelijken met dezelfde type brandstof...
Klopt, en ik had ongeveer dezelfde eisen als jij. Goedkoper uit zijn dan mijn Mazda 6 op benzine, climate control, cruise control en als het effe kan een automaat. Ik rijd maar 25 tot 30k met het ding dus het was nog lastig zoeken.

Prius was geen optie ivm aanschafprijs. Op LPG kon ik niets leuks vinden, diesel vind ik na 2001 goed ivm gele sticker (goed genoeg om tot randje stad te komen). Enige wat ik echt moest laten vallen was de automaat in verband met verbruik.

^ en dat is nou realistisch kijken. Vergelijk je kosten per km, niet per potje wat je moet betalen. Onder de streep gaat het er om wat er op je rekening overblijft.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_157576461
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 19:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

* vrouw meldt :+

Ik heb een hekel aan diesel (de geur, de herrie van de motor), maar met het aantal km per jaar dat TS rijdt zou ik toch iets anders zoeken dan een standaard benzine-auto... Dat zou dus LPG worden.
Dan kun je dus niet door de kanaaltunnel rijden en heb je geen reservewiel meer. Hoe zit het trouwens met CNG?
  zondag 15 november 2015 @ 19:57:23 #223
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157576718
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 19:52 schreef vaduz het volgende:

[..]

Dan kun je dus niet door de kanaaltunnel rijden en heb je geen reservewiel meer. Hoe zit het trouwens met CNG?
Wat een vreselijk drama... dat zouden idd redenen zijn om 3 keer zo duur te gaan rijden.
Oh wacht, dan bespaar ik gewoon per maand een flink bedrag en kan ik daarvan met een fijne huurauto door de kanaaltunnel *O*

Ik moest even lezen wat CNG was.... zou ook nog kunnen, maar ik vermoed dat die er in de leeftijd die TS zoekt niet zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157576948
Ik rij diesel en heb ook geen reserveband.
.
pi_157578277
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 15:06 schreef lst128 het volgende:

[..]

Moet een automaat zijn ivm code op rijbewijs :)
Ik had begrepen dat TS een rijbewijs zonder beperkingen heeft, maar gewoon geen handbak kan/wil rijden.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_157578545
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 19:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

* vrouw meldt :+

Ik heb een hekel aan diesel (de geur, de herrie van de motor), maar met het aantal km per jaar dat TS rijdt zou ik toch iets anders zoeken dan een standaard benzine-auto... Dat zou dus LPG worden.
Het gaat ws. niet om een Golf 1 diesel die idd een teringherrie maakt.
Wanneer heb jij voor het laatst in een moderne diesel (mee)gereden?
Dat maakt heul geen lawaai.
En het stinkt ook niet als je in de auto zit.
En als je er achter staat ook niet, het ruikt lekker.
Punt.
  zondag 15 november 2015 @ 20:30:45 #227
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157578618
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 20:25 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik had begrepen dat TS een rijbewijs zonder beperkingen heeft, maar gewoon geen handbak kan/wil rijden.
Ik denk dat dat in het geval van TS ook wel de verstandigste keuze is ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 15 november 2015 @ 20:31:48 #228
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157578684
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 20:29 schreef vannelle het volgende:

[..]

Het gaat ws. niet om een Golf 1 diesel die idd een teringherrie maakt.
Wanneer heb jij voor het laatst in een moderne diesel (mee)gereden?
Dat maakt heul geen lawaai.
En het stinkt ook niet als je in de auto zit.
En als je er achter staat ook niet, het ruikt lekker.
Punt.
2008 Audi A3 modern genoeg van je?
En het is de brom, ik word daar onrustig van.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157579354
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 20:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

2008 Audi A3 modern genoeg van je?
En het is de brom, ik word daar onrustig van.
Wat wil je, het is een pompverstuiver. Pak maar eens een Fiat voor de grap. Die hoor je bij lange na niet ;)
  zondag 15 november 2015 @ 21:17:05 #230
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157581435
quote:
10s.gif Op zondag 15 november 2015 20:41 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Wat wil je, het is een pompverstuiver. Pak maar eens een Fiat voor de grap. Die hoor je bij lange na niet ;)
Ik reed ergens in 1996 voor het laatst in een Fiat (geen diesel), en dat gaan we zo houden ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157581858
Mijn Tdi is ook geen pompverstuiver, hij bromt nog steeds.
.
  zondag 15 november 2015 @ 21:26:45 #232
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_157581911
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 21:25 schreef Fer het volgende:
Mijn Tdi is ook geen pompverstuiver, hij bromt nog steeds.
Dan moet je ook een echte diesel rijden en niet een geknepen sjoemeldiesel ;). Mijn e-hdi zoeft over de weg en is heerlijk stil :)
pi_157582034
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 21:26 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dan moet je ook een echte diesel rijden en niet een geknepen sjoemeldiesel ;). Mijn e-hdi zoeft over de weg en is heerlijk stil :)
Mijn ervaring met een hdi was niet geweldig en dan vooral hetgeen om de hdi heen.
.
  zondag 15 november 2015 @ 21:33:35 #234
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_157582278
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 21:29 schreef Fer het volgende:

[..]

Mijn ervaring met een hdi was niet geweldig en dan vooral hetgeen om de hdi heen.
Daar was ik ook een beetje bang voor. Maar gelukkig nu al 50.000 probleemloze kilometers op de klok zonder tussentijdse garage bezoeken en dat is toch wel heel erg lekker na een paar jaar VAG ellende.

Wat dat betreft is het in alle opzichten een heerlijke aandrijflijn _O_
pi_157582995
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 21:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik reed ergens in 1996 voor het laatst in een Fiat (geen diesel), en dat gaan we zo houden ;)
Maar volgens mij was je niet van plan om een auto uit 1996 of ouder te kopen of wel? ;)
pi_157583040
Ach ken ook iemand met een 307 uit hetzelfde bouwjaar, 2001 en die haalde zonder problemen de 300000km.

On topic: Deze 307 is nog maar 1500¤ waard en is voorzien van airco, goede stoelen etc etc en je kan er 1:18 mee rijden. Er zijn ook automaten van, wel schaars.
.
  zondag 15 november 2015 @ 21:46:30 #237
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157583091
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 21:44 schreef vannelle het volgende:

[..]

Maar volgens mij was je niet van plan om een auto uit 1996 of ouder te kopen of wel? ;)
In principe niet, hoewel er wel wat (potentiële) klassiekers zijn die ik niet zou weigeren ;)
Ondanks dat zie ik mezelf geen Fiat (meer) rijden, ook geen nieuwe.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157583152
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 21:26 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dan moet je ook een echte diesel rijden en niet een geknepen sjoemeldiesel ;). Mijn e-hdi zoeft over de weg en is heerlijk stil :)
Goffer :D
pi_157591968
- Iets met een Mitsubishi GDI motor wordt 'm niet, omdat iemand me vertelde dat die motoren vroeg of laat voor dure problemen zorgen en eigenlijk alleen goed op Euro98 kunnen lopen. Iets wat ik niet eerder wist.

- De zachte stoelen vind ik toch eigenlijk belangrijker dan gedacht :{ Vandaag een uurtje of 4-5 als passagier in een auto gezeten die niet waren voorzien van zachte zetels... dat was echt wel merkbaar na een tijdje :{

- Huurauto's voor een rit door de kanaaltunnel of voor waar dan ook: voor de zoveelste keer, geen serieuze optie. Verhuurbedrijven met een optie voor automaat, kunnen op het laatste moment alsnog komen met eentje zonder automaat van dezelfde klasse, omdat de automaat-versie om wat voor rede dan ook niet beschikbaar is. Zelf ervaring mee gehad. Handbak is een no-go voor mij, ik kan daar om serieuze redenen niet mee omgaan. Nu niet, later ook niet.

- Diesels vallen af, omdat ze in mijn budget niet in aanmerking komen voor een groene sticker in Duitsland.

quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 16:40 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Paar zaken die ik er uit wil halen:
- het verbruik van de oude auto. 1 op 13,7 met een automaat in die klasse vind ik op z'n minst ongeloofwaardig
- de focus op zachte stoelen. Ieder z'n voorkeur, maar hiermee sluit je heel veel gangbare auto's uit. De tijd dat mensen daar echt aan vast hielden omdat de verschillen zo groot waren ligt ver achter ons.
Waarom is 1 op 13,7 ongeloofwaardig?

Ik heb al mijn tankbonnen i.c.m. km-standen bijgehouden in excel. 13,7 komt eruit als ik het afgelegde aantal km's deel door de verbruikte liters.

Daarbij, er zat een 60 liter tank in de Renault en als die helemaal vol was, kon ik er 800-850km mee afleggen. Heel af en toe minder, als ik bijv. ermee grotendeels op de Duitse Autobahn hard had gereden of veel stad had gedaan met die tank.

Het schakelprogramma van die automaat was vergeleken met de anderen die ik tot nu toe heb gezien van rond dat bouwjaar, erg efficiënt. Als je niet aftrapte, ging de lock-up al in bij 30-35km/u. En zodra die inging, zag je ook meteen het verbruik dalen.

Voor zover ik weet is het verschil in verbruik niet heel groot meer zodra de lock-up in is gegaan, want geen slip in de koppelomvormer.

Verder zie ik niet in waarom 4-traps onzuinig moet zijn: hij deed 2500rpm bij 100km/u. Van iemand die de handbak-versie had hoorde ik dat hij bij 100 al tegen de 3000rpm zat in 5e versnelling.

quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 20:25 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik had begrepen dat TS een rijbewijs zonder beperkingen heeft, maar gewoon geen handbak kan/wil rijden.
Is een geval van niet kunnen. Nu niet, in de toekomst ook niet. De rede erachter is voor mezelf duidelijk.

quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 14:45 schreef lst128 het volgende:
...
http://link.marktplaats.nl/m982069294
Voldoet aan al je eisen, deukje in de kofferklep zou ik voor lief nemen
Die voldoet omdat het hetzelfde type auto is als wat ik hiervoor had :P Deze Megane stond ook in de start-post :D

Maar er is ook deze:
http://www.marktplaats.nl(...)19df&previousPage=lr
Nieuwer, iets minder gelopen, maar vooral ook: geen deuken èn goedkoper? Waarom dan niet deze t.o.v. de grijze met deuk? :D
pi_157593051
Ok, ik geef het op. Ga jij maar je geld verbranden met 37k op benzine :')
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_157593165
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 03:32 schreef Fien1989 het volgende:
Maar er is ook deze:
http://www.marktplaats.nl(...)19df&previousPage=lr
Nieuwer, iets minder gelopen, maar vooral ook: geen deuken èn goedkoper? Waarom dan niet deze t.o.v. de grijze met deuk? :D
Ik zie staan:

• APK tot: -

• GENOEMDE PRIJZEN ZIJN INTERNET MEENEEM PRIJZEN

• DEALER INGERUILDE OCCASIONS TEGEN SUPER LAGE PRIJZEN

Dat is zo'n beetje dat kritische kijken waar ik het eerder over had.
Wat waarschijnlijk gebeurd is met deze auto is dat iemand hem heeft ingeruild bij de aankoop van een andere tweedehands auto omdt het niet meer rendabel was om onderhoud te laten doen. Het bedrijf waar hij is ingeruild heeft hem vervolgens verkocht aan een opkoper voor 500 euro. Die opkoper poetst hem dan een beetje en zet hem ook weer zo te koop. Zonder er ook maar iets aan te doen qua onderhoud. Jij koopt dan een goedkope auto denk je, maar voor je er de weg mee op kan, ben je waarschijnlijk nog eens zo'n bedrag aan kwijt aan reparaties. Als je pech hebt nog meer.
pi_157593182
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 03:32 schreef Fien1989 het volgende:
- Iets met een Mitsubishi GDI motor wordt 'm niet, omdat iemand me vertelde dat die motoren vroeg of laat voor dure problemen zorgen en eigenlijk alleen goed op Euro98 kunnen lopen. Iets wat ik niet eerder wist.
voor zo ver ik weet is dit een verhaal van toen de GDI motoren net uit kwamen.
dit omdat de motoren werden afgesteld in japan en daar het zwavel gehalte in de benzine een stuk lager was, in ieder geval in de "normale" euro95 benzine.

hierdoor kwamen er veel problemen mee, maar die treden al vrij snel op, grofweg al onder de 100K kilometer.

tegenwoordig zijn die waarden gelijk getrokken van het zwavelgehalte en is dit probleem nagenoeg niet meer bestaand. als je dus een auto koopt die genoeg kilometers heeft gelopen door de jaren heen en zijn onderhoud heeft gehad zou ik niet bang zijn dat ie kapot zou lopen.... maar je kan altijd pech hebben natuurlijk, met ieder merk.

correct me if i'm wrong :)
pi_157593234
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 09:10 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

voor zo ver ik weet is dit een verhaal van toen de GDI motoren net uit kwamen.
dit omdat de motoren werden afgesteld in japan en daar het zwavel gehalte in de benzine een stuk lager was, in ieder geval in de "normale" euro95 benzine.

hierdoor kwamen er veel problemen mee, maar die treden al vrij snel op, grofweg al onder de 100K kilometer.

tegenwoordig zijn die waarden gelijk getrokken van het zwavelgehalte en is dit probleem nagenoeg niet meer bestaand. als je dus een auto koopt die genoeg kilometers heeft gelopen door de jaren heen en zijn onderhoud heeft gehad zou ik niet bang zijn dat ie kapot zou lopen.... maar je kan altijd pech hebben natuurlijk, met ieder merk.

correct me if i'm wrong :)
Dat zwavelverhaal klopt zo ongeveer wel.

Maar de GDI heeft eigenlijk benzine nodig met een octaangetal van tenminste 97. Super dus, of bijvoorbeeld Shell V-Power (dat heeft octaangetal 97, maar in Nederland mag op de pomp alleen 95 of 98 staan).

In de tankdop van de Mitsubishi's zit ook een sticker waar dat octaangetal op staat. Wettelijk moet elke auto in Nederland echter kunnen rijden op Euro 95.
Daar gaat 'ie niet beter van lopen en ook niet zuiniger.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  maandag 16 november 2015 @ 09:22:28 #244
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157593301
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 09:09 schreef deezler het volgende:

[..]

Ik zie staan:

• APK tot: -

• GENOEMDE PRIJZEN ZIJN INTERNET MEENEEM PRIJZEN

• DEALER INGERUILDE OCCASIONS TEGEN SUPER LAGE PRIJZEN

Dat is zo'n beetje dat kritische kijken waar ik het eerder over had.
Wat waarschijnlijk gebeurd is met deze auto is dat iemand hem heeft ingeruild bij de aankoop van een andere tweedehands auto omdt het niet meer rendabel was om onderhoud te laten doen. Het bedrijf waar hij is ingeruild heeft hem vervolgens verkocht aan een opkoper voor 500 euro. Die opkoper poetst hem dan een beetje en zet hem ook weer zo te koop. Zonder er ook maar iets aan te doen qua onderhoud. Jij koopt dan een goedkope auto denk je, maar voor je er de weg mee op kan, ben je waarschijnlijk nog eens zo'n bedrag aan kwijt aan reparaties. Als je pech hebt nog meer.
Dit zegt zomoto:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 16 november 2015 @ 09:53:08 #245
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_157593694
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 09:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit zegt zomoto:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stil nou. Lekker laten kopen , dan kan er mooi een slotje op dit topic. TS had voordat ze dit topic openende toch al bedacht dat het weer een gare Megane moest gaan worden :')
  maandag 16 november 2015 @ 10:04:11 #246
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_157593832
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 20:29 schreef vannelle het volgende:

[..]

Het gaat ws. niet om een Golf 1 diesel die idd een teringherrie maakt.
Wanneer heb jij voor het laatst in een moderne diesel (mee)gereden?
Dat maakt heul geen lawaai.
:D _O- en wanneer heb jij voor het laatst in een moderne benzine gereden? Diesel maakt nog altijd meer herrie dan benzine.

quote:
En als je er achter staat ook niet, het ruikt lekker.
Besef je wel dat dieseluitlaatgassen als kankerverwekkend te boek staan dus niet te diep snuiven.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 16 november 2015 @ 10:12:41 #247
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_157593905
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 09:10 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

voor zo ver ik weet is dit een verhaal van toen de GDI motoren net uit kwamen.
dit omdat de motoren werden afgesteld in japan en daar het zwavel gehalte in de benzine een stuk lager was, in ieder geval in de "normale" euro95 benzine.

hierdoor kwamen er veel problemen mee, maar die treden al vrij snel op, grofweg al onder de 100K kilometer.

tegenwoordig zijn die waarden gelijk getrokken van het zwavelgehalte en is dit probleem nagenoeg niet meer bestaand. als je dus een auto koopt die genoeg kilometers heeft gelopen door de jaren heen en zijn onderhoud heeft gehad zou ik niet bang zijn dat ie kapot zou lopen.... maar je kan altijd pech hebben natuurlijk, met ieder merk.

correct me if i'm wrong :)
Klopt en wat sometimes zegt ook, ze horen op 98 maar kunnen ook prima op 95 maar met een iets hoger verbruik, motor loopt verder net zo goed erop.
Maar dat heb ik intussen al 3x gepost hier en de TS lijkt het gewoon te negeren en de borrelpraat van een 'iemand' maar voor waarheid aan te nemen.

Verder zie ik vooral heel veel eisen, een enorm aantal kilometers per jaar en een minimaal budget.
Het is vrij simpel: Eisen bijstellen of budget omhoog.

Alle hulp hier wordt domweg genegeerd volgens mij dus succes er verder mee.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_157594040
mee eens, maar daarom had ik ook al eens gezegd dat als ze zo tevreden was over haar vorige auto dat ze dan toch "dezelfde" auto terug koopt...

maar kan me voorstellen dat je, als je toch moet wisselen, even kijkt of het ergens anders beter kan.

dat ze nu eenmaal haar redenen heeft om haar eisen pakket niet aan te passen.....
zo heeft iedereen wel zijn of haar te kort komingen ;) :P
pi_157594041
Ga nu maar gewoon die megane van 1200 halen om er dan weer 6000(!) euro aan achterstallig onderhoud en reparaties aan uit te geven als je daar blij van word. En als je hem niet in de soep rijd is ie alsnog afgeschreven over 2-3 jaar.

Of je leent 5000 euro, koop een mooie diesel van rond de 6000 euro en je hebt een veel veiligere en zuinigere auto waar je nog jaren plezier van hebt.
pi_157594193
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 14:12 schreef Fien1989 het volgende:

De kanaaltunnel wil ik echt wel een keer meemaken, als het in de toekomst misschien wat rustiger wordt. De boot... hell no.... :N

Dan stap je in Brussel op de Eurostar, of je leent/huurt een auto voor een Engelandtrip als je per se met een auto de trein op wilt. Van zoiets eenmaligs zou ik geen autokeuze af laten hangen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')