abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157479648
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 14:32 schreef Fien1989 het volgende:
Die komt niet voor in mijn prijsklasse + van wat ik zo snel kan vinden, is de Sensodrive geen volautomaat, hij schakelt niet vanzelf :{
Euh jawel...

quote:
15s.gif Op woensdag 11 november 2015 01:50 schreef Fien1989 het volgende:
- Wil er wel een jaar of 4-5 minimaal in kunnen rijden zonder dat hij economisch total-loss raakt door defecten.
Das natuurlijk een flauwe kul eis, want niemand kan in de toekomst kijken.
  woensdag 11 november 2015 @ 21:50:00 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157479895
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157480040
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 14:32 schreef Fien1989 het volgende:
Ik hoorde wel ooit dat bij de Xsara de dashboard-lampjes zelf afsterven... dat lijkt me niet goed bij aankoop... dan kan ik niet zien of er een storingslamp aan staat
Dat kun je zeker wel zien. Dit soort probleempjes is nou exact waarom bij praktisch alle auto's de storingslampjes allemaal eventjes aan gaan als je het contact aan zet: om te kijken of de lampjes het wel doen. Heb je dat bij je rijlessen niet geleerd?
  woensdag 11 november 2015 @ 21:59:06 #54
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157480196
Was deze al genoemd?
http://www.autotrack.nl/tweedehands/ford/focus/14244243

Ik vind het niets, maar dat geldt ook voor de auto's die TS wel wat vindt, dus wie weet ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157480476
quote:
Dacht ik ook aan! Prima auto, goedkoop, zuinig, betrouwbaar. Redelijk uitgerust. Wel saaaaaaaaaaaai :Z Maar ach, ik heb er jaren met best veel plezier in gereden.
pi_157480901
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 21:28 schreef vaduz het volgende:

[..]

Hoe kijk je tegen koreanen aan? Een daewoo lanos mischien iets :http://www.autowereld.nl/(...)5396049/details.html
Ik heb niks tegen Koreanen als ze aan al mijn eisen voldoen. Maar die zijn er niet :{

De Lanos in je link is een 3-deurs, geen 5-deurs terwijl dat wel een vereiste is :{ Daarbij... die velgen... lijkt het een petjes-figuur-auto daarmee :P

quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 21:36 schreef Kanjer het volgende:
Ik zou het lekker bij een Megane houden, dan weet je wat je krijgt.

Die vind je heus wel binnen budget.
Eentje op marktplaats tot nu toe :P

quote:
Die heb ik gezien, maar ver buiten budget + verbruik laat te wensen over :{ Op papier 1 op 12,2 is in de praktijk waarschijnlijk 1 op 11 of zo :{ Terwijl ik 1 op 13,7 gemiddeld in de praktijk ben gewend :{

quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 21:54 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Dat kun je zeker wel zien. Dit soort probleempjes is nou exact waarom bij praktisch alle auto's de storingslampjes allemaal eventjes aan gaan als je het contact aan zet: om te kijken of de lampjes het wel doen. Heb je dat bij je rijlessen niet geleerd?
Dat weet ik. Maar ik bedoelde meer dat als ze sowieso al stuk zijn door Xsara-eigen kwaal, ik niet kan zien of ze wel/niet in storingsstand zitten. Want ze gaan dan sowieso niet aan :{

quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 21:59 schreef Leandra het volgende:
Was deze al genoemd?
http://www.autotrack.nl/tweedehands/ford/focus/14244243

Ik vind het niets, maar dat geldt ook voor de auto's die TS wel wat vindt, dus wie weet ;)
Hij is eigenlijk net buiten budget. Maar voor de rest lijkt het wel oké.

Wel een belangrijke: hoe zit het met het zitcomfort? De stoelen zien er nogal vlak en hard uit :{ Ik hoop niet dat ze even hard zijn als die in een Ford Fiesta van rond dit bouwjaar, die zijn namelijk zeker weten hard. Van de Focus had je wel een duurdere uitvoering met luxere stoelen, maar daar lijkt deze niet op, voor zover ik het kan zien op de foto's :{
pi_157480997
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 22:21 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Ik heb niks tegen Koreanen als ze aan al mijn eisen voldoen. Maar die zijn er niet :{

De Lanos in je link is een 3-deurs, geen 5-deurs terwijl dat wel een vereiste is :{ Daarbij... die velgen... lijkt het een petjes-figuur-auto daarmee :P

[..]

Eentje op marktplaats tot nu toe :P

[..]

Die heb ik gezien, maar ver buiten budget + verbruik laat te wensen over :{ Op papier 1 op 12,2 is in de praktijk waarschijnlijk 1 op 11 of zo :{ Terwijl ik 1 op 13,7 gemiddeld in de praktijk ben gewend :{

[..]

Dat weet ik. Maar ik bedoelde meer dat als ze sowieso al stuk zijn door Xsara-eigen kwaal, ik niet kan zien of ze wel/niet in storingsstand zitten. Want ze gaan dan sowieso niet aan :{

[..]

Hij is eigenlijk net buiten budget. Maar voor de rest lijkt het wel oké.

Wel een belangrijke: hoe zit het met het zitcomfort? De stoelen zien er nogal vlak en hard uit :{ Ik hoop niet dat ze even hard zijn als die in een Ford Fiesta van rond dit bouwjaar, die zijn namelijk zeker weten hard. Van de Focus had je wel een duurdere uitvoering met luxere stoelen, maar daar lijkt deze niet op, voor zover ik het kan zien op de foto's :{
Zal wel even in de rondte bellen voor je.


Een Ford met de luxe zachte stoelen is een Ghia uitvoering.
pi_157482829
Ik heb ook een jaar of 5 in zo`n Focus Mk 1 rondgereden, niets mis mee, naast het reguliere onderhoud geloof ik alleen een keer een achterasrubber vervangen maar dat was ook maar tientjeswerk.
Daar staan er wel aardig wat van te koop.
Stoelen waren best comfortabel volgens mij......
Ze kunnen wel wat last van roest hebben, maar als ze de carrosserie inspecties bij de dealer hebben gehad, dan is het meeste wel aangepakt.

http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr

http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr

Ghia stoelen kun je desnoods voor een paar tientjes wel krijgen bij de sloop/Marktplaats/(Duitse)Ebay

Staar je niet blind op een tientje meer MRB in de maand....
pi_157483721
nog nooit zoveel :{ smilies in één topic gezien

als je voor dat budget fijn wil rijden zul je concessies moeten doen, gewicht inderdaad :Y
pi_157484192
TS waarom wil je serieus Utrecht een Duitse steden met umwelt in? Is het niet slimmer om een oudere diesel te kopen, en dan op dagen dat je in zo'n stad moet zijn even een auto te huren?
Hoe vaak ga je uberhaupt in de kanaaltunnel?! Als je al aan de verkeerde kant van de weg moet rijden, huur je toch liever even een auto daar, zodat je wel aan de goede kant zit?

Serieus met 37k bespaar je zo ¤1000,- per jaar na aftrek hogere mrb van diesel. Van die ¤1000, kun je best een paar keer een auto huren... 10 dagen Golf VII in Ierland was ¤89,- excl brandstof..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_157484329
http://www.autotrader.nl/(...)b-900-20-s-carlsson/

Ja, veel kms, en LPG. Voldoet verder aan al jr eisen behalve gewicht. Maar dat maak je wel weer goed met de besparing op LPG..

En anders dit?
http://m.autowereld.nl/sk(...)4259153/details.html

Serieus laat die eis voor de umwelt en de trein vallen, en ga voor LPG of diesel.. En ga huren als je toch de trein op moet..

[ Bericht 34% gewijzigd door Glijdt_licht op 12-11-2015 01:25:33 ]
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_157484545
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 23:34 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik heb ook een jaar of 5 in zo`n Focus Mk 1 rondgereden, niets mis mee, naast het reguliere onderhoud geloof ik alleen een keer een achterasrubber vervangen maar dat was ook maar tientjeswerk.
Daar staan er wel aardig wat van te koop.
Stoelen waren best comfortabel volgens mij......
Ze kunnen wel wat last van roest hebben, maar als ze de carrosserie inspecties bij de dealer hebben gehad, dan is het meeste wel aangepakt.

http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr

http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr

Ghia stoelen kun je desnoods voor een paar tientjes wel krijgen bij de sloop/Marktplaats/(Duitse)Ebay

Staar je niet blind op een tientje meer MRB in de maand....
Nee, de 1e is ver buiten budget met ¤1999,-. En 2 klassen MRB zwaarder... :{

Voor de duidelijkheid: het budget van max. ¤1500,- is niet rekbaar.

De MRB is hooguit met tegenzin 1 klasse te rekken mits aanschafprijs eens tuk minder dan ¤1500,- en minstens even zuinig als de Mégane. Anders absoluut niet rekbaar.

De 2e is een sedan en valt daarom al af. Carrosserie-vorm eis is vast, niet van af te wijken.

quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 01:06 schreef Glijdt_licht het volgende:
TS waarom wil je serieus Utrecht een Duitse steden met umwelt in? Is het niet slimmer om een oudere diesel te kopen, en dan op dagen dat je in zo'n stad moet zijn even een auto te huren?
Hoe vaak ga je uberhaupt in de kanaaltunnel?! Als je al aan de verkeerde kant van de weg moet rijden, huur je toch liever even een auto daar, zodat je wel aan de goede kant zit?

Serieus met 37k bespaar je zo ¤1000,- per jaar na aftrek hogere mrb van diesel. Van die ¤1000, kun je best een paar keer een auto huren... 10 dagen Golf VII in Ierland was ¤89,- excl brandstof..
Nee, een oudere diesel is echt geen optie. In Rotterdam is ook een milieuzone en ik woon in Rotterdam, dus daar moet ik gewoon naar de stad kunnen.

Verder ga ik (vooral in de zomer) regelmatig naar Duitse steden. Ik wil gewoon met mijn eigen auto overal in kunnen, geen huurauto. Nog los van het feit dat huurauto's met automaat krijgen een gedoe is (ervaring mee).

De kanaaltunnel... die mogelijkheid wil ik gewoon hebben, omdat ik het echt nog wel een keer wil meemaken. Zonder huurauto.

Verder... de LPG-tank zit zoals ik eerder al zei, vaak i.p.v. het reservewiel, of nog erger, in de kofferbak met ruimteverlies tot gevolg. Absoluut een no-go....

Ik koop een auto om de vrijheid die het biedt, dus niet eentje met beperkingen waar ik mag komen :{
  donderdag 12 november 2015 @ 01:47:47 #63
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_157484609
Teveel wensen en te weinig doekoes om ze te vervullen. Dus dat wordt opties schrappen ;).
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_157484775
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 01:47 schreef -Richard- het volgende:
Teveel wensen en te weinig doekoes om ze te vervullen. Dus dat wordt opties schrappen ;).
Maar waarom kon het dan met de Mégane wel? :{

Oké, die was toen 1750, maar het was toen ook een nieuwere auto van destijds 13 jaar oud. En daarbij was ik opgelicht door een met 60k teruggedraaide teller met bijhorende distributieriem die dus niet vervangen was i.t.t. wat in de advertentie stond èn kale banden waar met "7mm profiel" werd geadverteerd :{ Dus hij was mogelijk werkelijk ook maar 1500 waard toen :{
pi_157484894
Nieuwere auto`s zijn zwaarder door de veiligheidseisen....
Dan zal je al een klasse lager moeten kijken, Opel Corsa enzo....

Maar die kleinere auto`s zijn weer populairder en dus duurder... ~O>
pi_157485046
Heb je de auto voor woon-werkverkeer nodig? Misschien een relevantere vraag: Als je afhankelijk bent van een auto, waar moet de auto aan voldoen om minimaal in jouw behoeften te voorzien voor een bepaalde tijd?
Automaat staat op jouw moet-lijst, maar als je geen code 78 op je rijbewijs hebt is de keuze een stuk makkelijker. Dan kan de optie automaat op de mag-lijst.
De carosserievorm: ja, het is handig om af en toe wat spullen in een station mee te nemen, maar zou je een kleine hatchback overleven?
Rotterdam=milieuzone, dus benzine op de moet-lijst.
Verbruik kun je uitrekenen adhv kilometers en tankbonnetjes, dus een boordatari kan op de mag-lijst.

En dan sparen voor de auto die je wil.

Okee, wat simpel gezegd. Het is eigenlijk hierboven al gezegd, je zult moeten strepen in je opties.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_157485048
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 02:16 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Maar waarom kon het dan met de Mégane wel? :{

Oké, die was toen 1750, maar het was toen ook een nieuwere auto van destijds 13 jaar oud. En daarbij was ik opgelicht door een met 60k teruggedraaide teller met bijhorende distributieriem die dus niet vervangen was i.t.t. wat in de advertentie stond èn kale banden waar met "7mm profiel" werd geadverteerd :{ Dus hij was mogelijk werkelijk ook maar 1500 waard toen :{
Je geeft al antwoord op je eigen vraag. Het was gewoon een gebakje met issues, dan krijg je zo'n prijs.


Je zou mss bij Domeinen kunnen kijken. Nul garantie, je koopt wat je ziet, maar het is wel een stuk goedkoper als je bod goed is.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_157485411
Maar ik vraag mee ook af waar je die 37k voor rijdt, als er verder weinig geld is..
Ik rij ook ongeveer das aantal kms per jaar, maar ik rij sowieso 60km/dag voor mijn werk, soms moet ik naar een andere locatie en dan ben je tegen de 300km verder, terwijl ik minstens 2x per maand familie opzoek waarbij een retourtje 600km is.. Dan komt die 37k snel in zicht.

Verder eis je veel te veel voor het geld wat je kan betalen. Serieus waar heb je het reservewiel écht voor nodig? In mijn auto zit geen reservewiel, en heb in 10 jaar, 1x 4 lekke banden gehad :P, verder nooit. Ik heb wel een reservewielbak hoor, maar daar ligt een reparatiesetje in.
Verder heeft mijn auto de buitenmaten van een Audi A3, maar is de binnenkant een Suzuki alto qua ruimte. Indien ik ruimte nodig heb neem ik even een karretje mee. Ruimte is leuk, maar hoe vaak heb je het echt nodig?!

Je eisen doen me eigenlijk een beetje denken aan mensen die het hele jaar aan een Suzuki alto genoeg hebben, behalve op vakantie want er moet een caravan getrokken worden. Dan ineens een Volvo V70 nemen.
En maar klagen over de hoge mrb, hoog verbruik etc. Terwijl ze ook gewoon in die Alto hadden kunnen rijden en in de vakantie even een auto van vrienden lenen, of een auto+caravan huren, of met het vliegtuig op vakantie gaan. En ondertussen nog ¤1500 besparen..

[ Bericht 38% gewijzigd door Glijdt_licht op 12-11-2015 08:05:55 ]
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_157486611
O.a. daarvoor wordt hij gebruikt. Maar voor de rest wordt er ook ontzettend vaak mee gereden in de vrije tijd.

Automaat moet, omdat ik niet kan schakelen. Oorspronkelijk heb ik mijn rijbewijs ook in een automaat gehaald. Als je mij laat rijden in een schakel is het wachten op een ongeluk omdat schakelen teveel van mijn aandacht vraagt :{ Verder geen discussie mogelijk op dit vlak, er is een rede waarom dat zo is bij mij.

Carrosserie-vorm was hatchback, station of MPV. Voor de rest geen eisen, alleen 5-deurs en niet kleiner dan de Megane. Sedan valt af ivm te kleine kofferbak-opening.

De auto wordt gemiddeld toch wel 1-2x per maand gebruikt voor vervoer van spullen waarbij de ruimte in de Megane nuttig is. Een aanhanger huren ervoor is een heel gedoe hier (ervaring mee). En dan doel ik o.a. op de beperkte terugbreng-tijden en dat aankoppelen nogal onhandig gaat als je niet voldoende gespierd ben om dat ding een stuk met de hand te verplaatsen en de verhuurder je niet mag helpen. Daarbij... bijna 50 euro per keer en extreem hoog verbruik...

De boordcomputer met verbruikscijfers was sowieso al geen eis, slechts een pre...

Het beperkte budget is verder grotendeels omdat de aanschaf v/e auto nu erg onverwacht is gekomen. Daarbij wil ik ook nog geld overhouden omdat een 2e hands auto vaak wat achterstallig onderhoud heeft en vaak toch niet voor niets verkocht wordt :{

Een andere reden dat ik niet meer wil uitgeven aan een auto is omdat hoe duurder hij is, hoe zuurder ik me voel als hij schade krijgt :{ Mijn vorige auto werd in het eerste halfjaar al bekrast en na 2 jaar rijden zat de motorkap al helemaal onder de steenslag-putjes :{ En onbekende kleine deukjes op het dak en zijkant waar echt nooit wat mee geraakt kon worden ;( Bij een auto van tot 1500 is dit gewoon gebruik-schade en verder jammer dan. Maar bij eentje van 2000 zou ik dat toch echt heel zuur vinden... :{ Verder verzeker ik 'm alleen WA, dus hoe duurder, hoe groter het verlies als er iets gebeurt.

Auto's lenen of huren voor gelegenheden is geen optie daar dat erg lastig blijkt als ik alleen automaat kan rijden. In de tussentijd ben ik daarom nu ook op het OV aangewezen, wat ik niet meer te lang wil laten duren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fien1989 op 12-11-2015 09:51:01 ]
pi_157486859
- weg met je bijdehante reactie -

[ Bericht 93% gewijzigd door Anne op 12-11-2015 11:03:35 ]
pi_157487043
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 09:44 schreef Fien1989 het volgende:
lang verhaal :P
nouja, dan zou ik persoonlijk uit jou keuzes gaan kijken bij een Carisma gewoon omdat ik persoonlijk goede ervaringen heb met Mitsubishi. qua comfort zijn ze voor mij niet geweldig en doet volvo het voor mij veel beter. maar dat is erg persoonlijk. (ben vrij lang en japanse stoelen hebben in mijn ervaring een vrij kort zitvlak, niet prettig voor mij )

vergelijk die dan met wat je gewend bent van je oude Megane, mocht je hier dan ontevreden over zijn, om wat voor reden dan ook, gewoon verder kijken. en bij iedere auto van deze prijs klasse blijft het een redelijke gok hoe dat het onderhoud is geweest en hoe hij behandeld is. maar daar zeg je zelf ook al rekening mee te houden.

ik denk dat met jou budget je al hebt uitgezocht wat haalbaar is met de opties die jij wilt.
gewoon bij een paar gaan kijken, en proefrijden. en durf nee te zeggen om wat voor reden dan ook, het word jou auto waar jij nog lang van hoopt te genieten ;)
pi_157487357
Ik pleit, uit ervaring, voor een Carisma 1.6, handbak haal je 1:16/15 mee, automaat haal je 12/13 wel als je niet als een idioot trapt.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  donderdag 12 november 2015 @ 10:30:59 #73
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_157487471
Fien, met dat budget van 1500,- en die eisen lijst ga je zoeken naar een speld in een hooiberg.
Je moet of je budget verhogen, of je eisen bij draaien.
Ik weet niet hoeveel km je per jaar rijdt maar bij veel kms is het verstandig te investeren in een degelijke auto qua comfort, onderhoud en veiligheid.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_157487480
quote:
15s.gif Op woensdag 11 november 2015 01:50 schreef Fien1989 het volgende:

6.
http://www.marktplaats.nl(...)19df&previousPage=lr

Een Mitsubishi Carisma met 186k op de teller (NAP aanwezig), ¤1450,-

Net als voor nummer 1 geldt: geen idee hoe het zitcomfort is en hoe betrouwbaar de techniek is.

Ik vind deze eigenlijk best mooi, maar helaas wel lederen bekleding... dat wil vaak nog wel eens scheuren bij de bestuurdersstoel... dat vind ik wel een echte afknapper :{ Op de foto's hebben ze de stoel niet helemaal laten zien, het belangrijkste deel staat er niet op :{

Verder, net als nummer 1, eigenlijk 1 klasse MRB te hoog, dus twijfelachtig en alleen acceptabel mits aan alle overige eisen voldaan en betrouwbaar.

Ik heb een carisma 1.8 GDI gehad en vond het een erg fijne auto, vooral op de snelweg was het een prettig rijdende auto en de stoelen zijn denk ik wel wat harder dan in een megane maar geven goede ondersteuning. Besturing allemaal soepel, zithouding vond ik goed en qua verbruik redt je die 1 op 13,7 die je met de megane reed ook met gemak. Als je zuinig wilt rijden kan je het beste euro 98 tanken, dan is een verbruik van beter dan 1 op 15 ook geen probleem als je langere stukken rijdt.

Check wel even of de distributieriem gedaan is, die moet rond die kmstand gedaan zijn. (dacht bij rond de 180k) en dat is wel een duur geintje bij die auto. Ik was er toen incl grote beurt 900 euro voor kwijt. Motorruimte zit zeg maar best vol dus het kost veel tijd om de distririem te vervangen.
En kijk even of de auto goed van de 1e naar 2e versnelling wil zonder problemen.

Afgezien van dat: Betrouwbaar, comfortabel, best zuinig, véél binnenruimte ook achterin en een grote kofferbak.

Eigenlijk mis ik dat ding best wel :X

[ Bericht 2% gewijzigd door Metro2005 op 12-11-2015 10:43:51 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_157489244
Suzuki Liana 1.6 FIRST EDITION AUTOMAAT / AIRCO (bj 2001)
¤ 1.490,00
http://link.marktplaats.nl/m982811669

Beetje rumoerig, beetje plastic, maar verder degelijk.
.
pi_157489287
http://ww3.autoscout24.nl/classified/270897726?asrc=st|as

http://ww3.autoscout24.nl/classified/275936424?asrc=st|as

Zoiets dan?

Zou trouwens, zoals eerder al gesuggereerd, bij 37k per jaar echt wel LPG overwegen, haal je er makkelijk uit en kun je daarvan eventueel iets huren als je de Kanaaltunnel door wil..
pi_157489571
Is het verbruik van de megane dat je noemt wel aan de pomp, of volgens de boordcomputer? Ik vind het namelijk belachelijk zuinig voor een automaat, en denk dus dat je BC je bedriegt.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_157491288
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 10:31 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik heb een carisma 1.8 GDI gehad en vond het een erg fijne auto, vooral op de snelweg was het een prettig rijdende auto en de stoelen zijn denk ik wel wat harder dan in een megane maar geven goede ondersteuning. Besturing allemaal soepel, zithouding vond ik goed en qua verbruik redt je die 1 op 13,7 die je met de megane reed ook met gemak. Als je zuinig wilt rijden kan je het beste euro 98 tanken, dan is een verbruik van beter dan 1 op 15 ook geen probleem als je langere stukken rijdt.

Check wel even of de distributieriem gedaan is, die moet rond die kmstand gedaan zijn. (dacht bij rond de 180k) en dat is wel een duur geintje bij die auto. Ik was er toen incl grote beurt 900 euro voor kwijt. Motorruimte zit zeg maar best vol dus het kost veel tijd om de distririem te vervangen.
En kijk even of de auto goed van de 1e naar 2e versnelling wil zonder problemen.

Afgezien van dat: Betrouwbaar, comfortabel, best zuinig, véél binnenruimte ook achterin en een grote kofferbak.

Eigenlijk mis ik dat ding best wel :X
Was de 900 bij een universeel of bij een merkdealer? :o Verder, wat moet er naast de distributieriem nog vervangen worden? Ook een waterpomp, loop/spanrollen en een multiriem? Dat kan ik niet terugvinden in Autodata :{

Ik vrees dat bij die het onderhoud bij 180k nog niet gedaan is :{ In de foto's is een kaartje te zien waarop staat 165.656 is onderhouden en de volgende beurt 180k is :{ Terwijl die 180k beurt een mega-beurt is waar alles in zit :{

Ik vind 'm dan eigenlijk erg duur voor een auto waar na aankoop meteen een mega grote beurt tegenaan moet.

Ik zit persoonlijk meer naar deze Carisma te kijken, best een mooie eigenlijk :D :
http://www.marktplaats.nl(...)19df&previousPage=lr

Weliswaar 2 jaar ouder, maar geen leren bekleding met "instap-schade". Die heeft volgens de km-stand nu een kleine beurt nodig en over 15k een grote.

Ik vind het best wel een mooie auto :) Het enige is het zitcomfort, dat moet blijken bij een proefrit. En het onderhoudsschema, die is vrij frequent :{ Ik vrees vooral voor de mega-beurt die over 15k eraan zit te komen ;(

In Autodata staat dit onderhoudsschema:

quote:
Elke 15k:
Motorolie+filter

Elke 30k:
Remvloeistof
Luchtfilter
Bougies

Elke 45k:
"Brake servo vacuum nipple" (wat dit trouwens is, weet ik niet :? )

Elke 60k:
Koelvloeistof
Pollenfilter/Interieurfilter
Brandstoffilter

Elke 90k:
Automaat-bak olie
Distributieriem
Dus die 90k beurt is wel een mega-beurt waar alles in zit ;( ;( Die moet dus binnen paar maanden na aanschaf al ;(
;( *Fien kijkt niet blij* ;( :
- Motorolie + filter
- Remvloeistof
- Luchtfilter
- Bougies
- "Brake servo vacuum nipple" (wat dit trouwens is, weet ik niet :? )
- Koelvloeistof
- Pollenfilter
- Brandstoffilter
- Automaatbak-olie
- Distributieriem

quote:
Is dat niet qua techniek nagenoeg hetzelfde als de Carisma? Dan is de Carisma wel iets zuiniger :D

quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 12:05 schreef Fer het volgende:
Suzuki Liana 1.6 FIRST EDITION AUTOMAAT / AIRCO (bj 2001)
¤ 1.490,00
http://link.marktplaats.nl/m982811669

Beetje rumoerig, beetje plastic, maar verder degelijk.
Die heb ik voorbij zien komen op mp, maar ik vind het jammer dat de bekleding zo licht van kleur is. Vervuiling is daardoor ontzettend zichtbaar en op de foto's zie je ook dat de bestuurdersstoel nogal geel is uitgeslagen. Ik vind dat wel een afknapper eigenlijk :{

quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 12:08 schreef tbonesteak289 het volgende:
http://ww3.autoscout24.nl/classified/270897726?asrc=st|as

http://ww3.autoscout24.nl/classified/275936424?asrc=st|as

Zoiets dan?

Zou trouwens, zoals eerder al gesuggereerd, bij 37k per jaar echt wel LPG overwegen, haal je er makkelijk uit en kun je daarvan eventueel iets huren als je de Kanaaltunnel door wil..
Die eerste zuipt benzine :P Er stond ook een 306 1.8 hatchback in de start-post (die nu verkocht is), die deed op papier maar 1 op 12... ga je in de praktijk niet eens halen :P

quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 12:27 schreef Glijdt_licht het volgende:
Is het verbruik van de megane dat je noemt wel aan de pomp, of volgens de boordcomputer? Ik vind het namelijk belachelijk zuinig voor een automaat, en denk dus dat je BC je bedriegt.
Het is aan de pomp. Ik houd alle tankbonnetjes bij in Excel en als ik het totaal aantal liters deel door het afgelegde aantal km's komt daar 13,75 uit :)

Het schakelprogramma van die automaat was volgens mij ook heel efficiënt. Als je niet aftrapt, gaat de lock-up al bij 30-35km/u in, dan zijn er geen verliezen in de koppelomvormer en zal het verbruik dus niet veel verschillen v/d handbak-versie.
pi_157492511
Wat voor type automaatbak zit er eigenlijk in de Carisma 1.8 GDI van '98? En wat voor type olie gaat er in de bak?

http://www.marktplaats.nl(...)19df&previousPage=lr

Op Google vind ik alleen info over de handbak-versie. Zelfs op bijv. de site van Kroon-oil komen ze met handbakolie als ik het kenteken invoer van de automaat-versie :{

Overal staat wel dat er Dexron II-D ATF in gaat in de stuurbekrachtiging, maar nergens is wat te vinden over de automaatbak :? Is hij niet populair? :{
pi_157492515
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:03 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Was de 900 bij een universeel of bij een merkdealer? :o Verder, wat moet er naast de distributieriem nog vervangen worden? Ook een waterpomp, loop/spanrollen en een multiriem? Dat kan ik niet terugvinden in Autodata :{

Universeel. En dat was inclusief alles ja, spanrollen, waterpomp, multiriem en natuurlijk verder gewoon een grote beurt. Maar afgezien van die ene dure beurt was het een retebetrouware auto en had ik er nooit wat mee. Dat geld zag ik dan ook maar als investering om er ook nooit wat mee te krijgen :P

quote:
Ik vrees dat bij die het onderhoud bij 180k nog niet gedaan is :{ In de foto's is een kaartje te zien waarop staat 165.656 is onderhouden en de volgende beurt 180k is :{ Terwijl die 180k beurt een mega-beurt is waar alles in zit :{
Of hij heeft de beurt al gehad, je moet het gewoon eens navragen. Ik weet de exacte kmstand bij mij ook niet meer.

Edit:

V&A / [TK] Mitsubishi Carisma 1.8 GDI

Mijn oude te koop topic teruggevonden :P Bij 176.000km heb ik het laten doen.

quote:
Ik vind 'm dan eigenlijk erg duur voor een auto waar na aankoop meteen een mega grote beurt tegenaan moet.
Probeer het onderhoud bij de aanschaf erbij te bedingen maar misschien is het ook al gedaan.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_157492728
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 15:16 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Universeel. En dat was inclusief alles ja, spanrollen, waterpomp, multiriem en natuurlijk verder gewoon een grote beurt. Maar afgezien van die ene dure beurt was het een retebetrouware auto en had ik er nooit wat mee. Dat geld zag ik dan ook maar als investering om er ook nooit wat mee te krijgen :P

[..]

Of hij heeft de beurt al gehad, je moet het gewoon eens navragen. Ik weet de exacte kmstand bij mij ook niet meer.

Edit:

V&A / [TK] Mitsubishi Carisma 1.8 GDI

Mijn oude te koop topic teruggevonden :P Bij 176.000km heb ik het laten doen.

[..]

Probeer het onderhoud bij de aanschaf erbij te bedingen maar misschien is het ook al gedaan.
Vragen aan de verkoper? Hmmm... ik vertrouw ze niet... bij mijn vorige Renault zeiden ze ook dat riem + olie gedaan was... wat niet zo bleek te zijn. En als je riem knapt kan je er echt niet meer bij terugkomen... :{

Verder, als de stand 165k is lijkt het me niet dat ze de 180k beurt dan al laten doen en dan de auto gaan verkopen voor ¤1200,-.

Bij die van zo 186k. Die mega-beurt is officieel bij 90k en 180k. Het lijkt mij onlogisch dat de vorige eigenaar de auto al inruilt/verkoopt aan een garage net nadat hij er bijna 1000 euro tegenaan heeft gegooid aan onderhoud :{

De auto's staan beide bij een garage-bedrijf, dus niet eerste hand van de vorige eigenaar. En nergens staat dat onderhoudsboekjes aanwezig zijn... als het er niet bij staat dan is het er meestal ook niet bij deze prijsklasse :{
pi_157493522
Misschien een rare vraag he, maar als je er geen verstand van hebt, waarom neem je dan niet iemand mee die dat wel heeft?

Verder: staat je niet blind op cijfertjes in een advertentie of op internet. Zoals Metro2005 ook al zegt: Als die wagen om de 100.000 een nieuwe riem moet en er staat 199.000 op de teller betekend dat niet automatisch dat je na 1000km weer bij een garage staat. Misschien heeft hij al een nieuwe riem gehad, of misschien is de vorige riem pas bij 150.000 vervangen en kun je dus nog 51.000km doorrijden zonder problemen.

Overigens wordt een vervangen riem vaak ook ergens onder de motorkap met een stickertje of dikke viltstift aangegeven, daar heb je geen boekje voor nodig. De staat van dingen als remblokken/schijven, uitlaat, olie en koelvloeistof kun je ook zo bekijken. Mits je weet waar je op moet letten natuurlijk, vandaar dat je iemand mee moet nemen die dat kan. ;)

Die onderhoudsschemas worden niet door iedereen altijd gevolgd en zijn vaak ook niet noodzakelijk. Dingen als kwaliteit van remvloeistof en koelvloeistof kunnen gewoon gemeten/bekeken worden en als die nog goed zijn hoeven die niet perse vervangen te worden.

Zoals je zelf al hebt aangegeven, in deze prijsklasse is de kans op 'gebakjes' gewoon wat hoger. Cijfertjes zeggen niks.
pi_157493965
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 16:05 schreef matig het volgende:
Misschien een rare vraag he, maar als je er geen verstand van hebt, waarom neem je dan niet iemand mee die dat wel heeft?

Verder: staat je niet blind op cijfertjes in een advertentie of op internet. Zoals Metro2005 ook al zegt: Als die wagen om de 100.000 een nieuwe riem moet en er staat 199.000 op de teller betekend dat niet automatisch dat je na 1000km weer bij een garage staat. Misschien heeft hij al een nieuwe riem gehad, of misschien is de vorige riem pas bij 150.000 vervangen en kun je dus nog 51.000km doorrijden zonder problemen.

Overigens wordt een vervangen riem vaak ook ergens onder de motorkap met een stickertje of dikke viltstift aangegeven, daar heb je geen boekje voor nodig. De staat van dingen als remblokken/schijven, uitlaat, olie en koelvloeistof kun je ook zo bekijken. Mits je weet waar je op moet letten natuurlijk, vandaar dat je iemand mee moet nemen die dat kan. ;)

Die onderhoudsschemas worden niet door iedereen altijd gevolgd en zijn vaak ook niet noodzakelijk. Dingen als kwaliteit van remvloeistof en koelvloeistof kunnen gewoon gemeten/bekeken worden en als die nog goed zijn hoeven die niet perse vervangen te worden.

Zoals je zelf al hebt aangegeven, in deze prijsklasse is de kans op 'gebakjes' gewoon wat hoger. Cijfertjes zeggen niks.
Zoals in de start-post al stond: ik heb eenmaal niemand in mijn kringetje die verstand heeft van auto's, dus ben ik daarvoor op mezelf aangewezen.

Stickers... mits ze er zijn. Bij de Renault was het dusdanig vervaagt dat het onleesbaar was :{
pi_157494239
Aaah , je kijkt serieus naar een carisma.

1 tip, kijk voor de facelift (heldere koplampen) de oudere versie heeft vreselijke stoelen.
life happens while you're pusing the throttle.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 12 november 2015 @ 17:17:22 #86
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157494871
Alto? ;)

Zeer goedkoop, prima brandstofgebruik en zijn vaak al voor weinig geld relatief jong (onder de 15 jaar) beschikbaar.

Enige probleem zal de ruimte achterin zijn, maar het is wel een hatchback.

Aangeprezen door een automonteur, dus slecht is ie zeker niet.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_157495061
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 16:44 schreef eXplorer1 het volgende:
Aaah , je kijkt serieus naar een carisma.

1 tip, kijk voor de facelift (heldere koplampen) de oudere versie heeft vreselijke stoelen.
Dus deze is bagger? :{

http://www.marktplaats.nl(...)19df&previousPage=lr

Die is dof, volgens mij ;(

quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 17:17 schreef Nattekat het volgende:
Alto? ;)

Zeer goedkoop, prima brandstofgebruik en zijn vaak al voor weinig geld relatief jong (onder de 15 jaar) beschikbaar.

Enige probleem zal de ruimte achterin zijn, maar het is wel een hatchback.

Aangeprezen door een automonteur, dus slecht is ie zeker niet.
Maar die voldoet totaal niet aan de eisen in de start-post :P
  Moderator / Redactie Sport donderdag 12 november 2015 @ 17:37:57 #88
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157495198
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 17:31 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Dus deze is bagger? :{

http://www.marktplaats.nl(...)19df&previousPage=lr

Die is dof, volgens mij ;(

[..]

Maar die voldoet totaal niet aan de eisen in de start-post :P
Ik kan er aardig wat wegstrepen anders. Enkel de zachte stoelen durf ik niks over zeggen.

Stevigheid... muah. Erg veel ruimte om te kreukelen is er niet, dus dat moet goed gecompenseerd worden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_157495675
Serieus, alsof de beurten zoals ze in het boekje staan, exact zo worden uitgevoerd..
Mijn auto moet wisselend om de 20k een grote en kleine beurt hebben. Echter heb ik de auto bij 135k gekocht, en een beurt geëist. De volgende beurt is dus bij 155k ipv 160k.

Bij auto's in jouw prijsklasse kun je ervan uitgaan dat de auto gewoonweg achterstallig onderhoud heeft en dat beurten niet zijn uitgevoerd. Dus moet je gewoon kijken naar zaken als distributieriem wanneer dat nog moet, en verder is het een portie geluk/pech. Auto's in jouw prijsklasse zijn gewoon van APK naar APK gehobbeld zonder beurten correct uit te voeren.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_157501479
Heb een beetje gezocht naar Jappen. Eerste voorkeur zou zijn Mazda / Toyota / Nissan / Honda, maar daarvoor zal of het budget omhoog moeten, of de eisen omlaag.
Betrouwbaarheid van Suzuki en Mitsubishi heb ik zelf geen ervaring mee.

https://www.autotrack.nl/tweedehands/suzuki/baleno/13936514
https://www.autotrack.nl/tweedehands/mitsubishi/carisma/11234661
https://www.autotrack.nl/tweedehands/suzuki/baleno/13918071
https://www.autotrack.nl/tweedehands/suzuki/swift/14256640

Nog een idee: als je niemand kent met verstand van auto's, neem dan iemand mee die een beetje kritisch is, en goed zijn of haar oren en ogen open kan houden. Twee weten meer dan een.
En overal op blijven letten. Staat bijvoorbeeld de auto voor de proefrit al klaar met draaiende motor en de radio op een flink volume? Dan eerst zelf nog eens starten, radio uit en zeker goed luisteren tijdens de proefrit. Alles heeft een reden.
pi_157501570
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 22:00 schreef deezler het volgende:
Heb een beetje gezocht naar Jappen. Eerste voorkeur zou zijn Mazda / Toyota / Nissan / Honda, maar daarvoor zal of het budget omhoog moeten, of de eisen omlaag.
Betrouwbaarheid van Suzuki en Mitsubishi heb ik zelf geen ervaring mee.

https://www.autotrack.nl/tweedehands/suzuki/baleno/13936514
https://www.autotrack.nl/tweedehands/mitsubishi/carisma/11234661
https://www.autotrack.nl/tweedehands/suzuki/baleno/13918071
https://www.autotrack.nl/tweedehands/suzuki/swift/14256640

Nog een idee: als je niemand kent met verstand van auto's, neem dan iemand mee die een beetje kritisch is, en goed zijn of haar oren en ogen open kan houden. Twee weten meer dan een.
En overal op blijven letten. Staat bijvoorbeeld de auto voor de proefrit al klaar met draaiende motor en de radio op een flink volume? Dan eerst zelf nog eens starten, radio uit en zeker goed luisteren tijdens de proefrit. Alles heeft een reden.
Onverwachts langsgaan wil wat dat betreft nog wel eens helpen....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157501997
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 22:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Onverwachts langsgaan wil wat dat betreft nog wel eens helpen....
Klopt, maar als je op zaterdag komt, en net interesse hebt in die auto die helemaal achteraan staat, dan kan het weleens zijn dat je voor de proefrit op een later tijdstip terug moet komen.
Ik vond het toen overigens wel handig, wisten we meteen waar we op moesten letten. :P
Bij die occasionhandelaren staat het terrein niet zelden helemaal dichtgeparkeerd.
pi_157502322
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 18:03 schreef Glijdt_licht het volgende:
Serieus, alsof de beurten zoals ze in het boekje staan, exact zo worden uitgevoerd..
Mijn auto moet wisselend om de 20k een grote en kleine beurt hebben. Echter heb ik de auto bij 135k gekocht, en een beurt geëist. De volgende beurt is dus bij 155k ipv 160k.

Bij auto's in jouw prijsklasse kun je ervan uitgaan dat de auto gewoonweg achterstallig onderhoud heeft en dat beurten niet zijn uitgevoerd. Dus moet je gewoon kijken naar zaken als distributieriem wanneer dat nog moet, en verder is het een portie geluk/pech. Auto's in jouw prijsklasse zijn gewoon van APK naar APK gehobbeld zonder beurten correct uit te voeren.
Dat is op zich waar.

Maar de distributieriem is om de 90k. De voorgaande (en tevens eerste) keer vervangen was dus met 90k. Zullen ze het dan toen niet op tijd hebben gedaan? Immers was hij toentertijd met 90k nog best een nieuwe auto... men is toch over het algemeen best zuinig met nieuwe auto's? :?

quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 22:00 schreef deezler het volgende:
Heb een beetje gezocht naar Jappen. Eerste voorkeur zou zijn Mazda / Toyota / Nissan / Honda, maar daarvoor zal of het budget omhoog moeten, of de eisen omlaag.
Betrouwbaarheid van Suzuki en Mitsubishi heb ik zelf geen ervaring mee.

https://www.autotrack.nl/tweedehands/suzuki/baleno/13936514
https://www.autotrack.nl/tweedehands/mitsubishi/carisma/11234661
https://www.autotrack.nl/tweedehands/suzuki/baleno/13918071
https://www.autotrack.nl/tweedehands/suzuki/swift/14256640

Nog een idee: als je niemand kent met verstand van auto's, neem dan iemand mee die een beetje kritisch is, en goed zijn of haar oren en ogen open kan houden. Twee weten meer dan een.
En overal op blijven letten. Staat bijvoorbeeld de auto voor de proefrit al klaar met draaiende motor en de radio op een flink volume? Dan eerst zelf nog eens starten, radio uit en zeker goed luisteren tijdens de proefrit. Alles heeft een reden.
Over de Baleno heb ik wel getwijfeld, maar het verbruik is vrij fors :{ Dat over het verbruik stond destijds ook in een review in Autoweek :{

De Carisma is wel een interessante :D Hij lijkt op die ene die ik heb gevonden op marktplaats voor ¤1200,-. Zelfde bouwjaar ook. Alleen heeft deze een kleinere 1.6 motor en deze valt één cat. MRB lager. En een stuk goedkoper :D Daarentegen is hij vreemd genoeg wel op kenteken onzuiniger dan het exemplaar met de 1.8 GDI motor :{ Ik mis trouwens wel interieurfoto's...

De Swift... dat is natuurlijk de voordeligste keuze. Maar qua comfort schijnt het minder te zijn. Verder kan ik niet over die exemplaar oordelen, omdat het totaal geen foto's bij staan in de advertentie :P

quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 22:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Onverwachts langsgaan wil wat dat betreft nog wel eens helpen....
Maar ja... de auto stat waarschijnlijk wel aan de andere kant v/h land... beetje zonde als daar blijkt dat hij helemaal ingebouwd staat en ik later moet terugkomen voor een proefrit :P
pi_157502333
Op Marktplaats net deze gezien:

http://link.marktplaats.nl/m980690387

Maar daar moet je denk ik wel snel bij zijn. 323's zijn nogal populair. Toen ik 5 jaar geleden ging zoeken, zocht ik ook naar een 323 maar die waren steeds net weg wanneer ik ervoor belde.

[ Bericht 8% gewijzigd door deezler op 12-11-2015 22:46:06 ]
  donderdag 12 november 2015 @ 23:25:11 #95
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_157503730
Waarom staar je je zo blind op de MRB als je bijna ¤5000 per jaar aan benzine verstookt? Snap echt niet waarom diesel geen optie is. Ik heb 2 maanden geleden een diesel uit 2003 gekocht voor 1400 en ja, daarmee mag ik de milieuzone in Rotterdam in.
And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
pi_157504541
Tsja, ik heb ook al gezegd dat op diesel of LPG zo ¤1000 per jaar oplevert, en dan reken ik de mrb al mee..

Ik snap ook niet waarom bij zulke hoge benzinekosten ¤10 om aan mrb zo'n issue is..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  vrijdag 13 november 2015 @ 00:12:35 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157504887
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 22:36 schreef Fien1989 het volgende:
Maar ja... de auto stat waarschijnlijk wel aan de andere kant v/h land... beetje zonde als daar blijkt dat hij helemaal ingebouwd staat en ik later moet terugkomen voor een proefrit :P
Als je heel specifiek een bepaald soort auto wilt dan kan ik me voorstellen dat je die uit de andere kant van het land gaat halen, maar je hebt geen flauw idee wat voor auto je wilt, als het maar een automaat met airco is, die minimaal 13 km op een liter benzine rijdt.

Daarbij krijg ik sowieso het gevoel dat je dan al gaat om die auto te kopen, en dat is niet handig... je moet nooit naar zo'n oud hok gaan kijken om hem te kopen, je gaat kijken om te kijken of het wat is, als het wat is kun je overwegen hem te kopen.
Dat is gewoon het grote nadeel als je aan de andere kant van het land wat vindt, zeker in die prijsklasse... want nog 3 keer ergens een auto gaan kijken kost je zoveel dat je beter in de buurt had kunnen kijken tegen een wat hoger budget.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 13 november 2015 @ 00:13:39 #98
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157504904
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 22:36 schreef deezler het volgende:
Op Marktplaats net deze gezien:

http://link.marktplaats.nl/m980690387

Maar daar moet je denk ik wel snel bij zijn. 323's zijn nogal populair. Toen ik 5 jaar geleden ging zoeken, zocht ik ook naar een 323 maar die waren steeds net weg wanneer ik ervoor belde.
Volgens mij al weg :o
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 13 november 2015 @ 00:16:45 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157504935
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 22:36 schreef Fien1989 het volgende:
De Carisma is wel een interessante :D Hij lijkt op die ene die ik heb gevonden op marktplaats voor ¤1200,-. Zelfde bouwjaar ook. Alleen heeft deze een kleinere 1.6 motor en deze valt één cat. MRB lager. En een stuk goedkoper :D Daarentegen is hij vreemd genoeg wel op kenteken onzuiniger dan het exemplaar met de 1.8 GDI motor :{ Ik mis trouwens wel interieurfoto's...
Dat een kleinere motor niet altijd zuiniger is lijkt me logisch, een kleinere motor moet harder werken om dezelfde prestatie te leveren, en het kan zijn dat dat meer energie kost.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 13 november 2015 @ 00:31:23 #100
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_157505101
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 00:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volgens mij al weg :o
Ja die biedingen erop gingen ook heel hard.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')