abonnement Unibet Coolblue
pi_167924617
Ik ben nog even door dat geluidloze deel 9 gesneld, maar zo'n 16-jarige Thierry Baudet die je niet kunt horen..de vorige eeuw was zo slecht nog niet!
pi_167984399
Dagbladadvertentie van 30 december 1989.
De Mart _O_

  zondag 8 januari 2017 @ 19:49:43 #203
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_167984561
quote:
10s.gif Op zondag 8 januari 2017 19:45 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Dagbladadvertentie van 30 december 1989.
De Mart _O_

[ afbeelding ]
Geinig, het zou best eens kunnen zijn dat mijn eega deze advertentie in elkaar heeft gezet...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 13 januari 2017 @ 11:53:47 #204
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_168100219
quote:
10s.gif Op zondag 8 januari 2017 19:45 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Dagbladadvertentie van 30 december 1989.
De Mart _O_

[ afbeelding ]
:D
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 17 januari 2017 @ 22:51:13 #205
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_168234562
Voor 31 december 1999 probeerde Borsato trouwens een milleniumconcert in elkaar te zetten, maar dat mislukte genadeloos, men was in dit knusse landje niet van de "And we will all go down together"-events. Misschien was het angst voor gevolgen op de milleniumbug, volgens mij was het gewoon heul, heul slecht management, maar het concert werd gecancelled.

In de laatste week van datzelfde jaar maakte Paul de Leeuw zijn allerlaatste Laat de Leeuw waarin hij begon door zijn Ruudje-typetje te laten verzuipen in het Zweedse buitenbad :P

En natuurlijk was 31 december 1999 ook het oud en nieuw van de gaafste televisieklok in jaren. Het VPRO-gevoel droop er van af, en na de STER zou Nederland 3 de nacht in gaan met (ook weer) een extreem langdurend programma genaamd "Hoe nu verder?" :)
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_168234712
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 22:51 schreef ArnieAlberts het volgende:
Voor 31 december 1999 probeerde Borsato trouwens een milleniumconcert in elkaar te zetten, maar dat mislukte genadeloos, men was in dit knusse landje niet van de "And we will all go down together"-events. Misschien was het angst voor gevolgen op de milleniumbug, volgens mij was het gewoon heul, heul slecht management, maar het concert werd gecancelled.

In de laatste week van datzelfde jaar maakte Paul de Leeuw zijn allerlaatste Laat de Leeuw waarin hij begon door zijn Ruudje-typetje te laten verzuipen in het Zweedse buitenbad :P

En natuurlijk was 31 december 1999 ook het oud en nieuw van de gaafste televisieklok in jaren. Het VPRO-gevoel droop er van af, en na de STER zou Nederland 3 de nacht in gaan met (ook weer) een extreem langdurend programma genaamd "Hoe nu verder?" :)
Die klok is natuurlijk te zien in de OP. :)

En Borsato mocht toen maar zijn ding doen tussen de rest, op de Dam.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 23:03:02 #207
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_168234921
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 22:55 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Die klok is natuurlijk te zien in de OP. :)

En Borsato mocht toen maar zijn ding doen tussen de rest, op de Dam.
Ja daarom linkte ik de klok niet nog eens, en omdat ik het las in je beschrijving van Hallo 2000 moest ik er ineens aan denken :)
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_168234933
Dat Claudia de Breij afgelopen jaarwisseling de 1e vrouw zou zijn die een Oudejaarsconference deed, is ook niet helemaal waar trouwens. De vorige was wel wat aan de korte kant..

pi_168234963
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 23:03 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

Ja daarom linkte ik de klok niet nog eens, en omdat ik het las in je beschrijving van Hallo 2000 moest ik er ineens aan denken :)
Borsato kreeg dan wel weer een eigen spot op nederland 1 met zijn concert op de Dam, de rest moest het met Hallo 2000 doen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 18 januari 2017 @ 01:32:33 #210
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_168236883
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 22:51 schreef ArnieAlberts het volgende:
Voor 31 december 1999 probeerde Borsato trouwens een milleniumconcert in elkaar te zetten, maar dat mislukte genadeloos, men was in dit knusse landje niet van de "And we will all go down together"-events. Misschien was het angst voor gevolgen op de milleniumbug, volgens mij was het gewoon heul, heul slecht management, maar het concert werd gecancelled.

dat ja _O-

eerste plan een Arena vol, daarna een tent op het veld van de ArenA en daarna gewoon alsnog afgelast _O-
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_174783320
Hey, FEE is weer open zie ik. Het is weer die tijd.
Zal eens kijken of ik nog wat kan vinden om dit topic wat leven in te blazen dit jaar.
pi_174783429
Youp doet dit jaar weer de conference.
Even throwbacktuesday naar zijn eerste
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 31 oktober 2017 @ 17:47:00 #213
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_174783573
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 17:40 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Youp doet dit jaar weer de conference.
Even throwbacktuesday naar zijn eerste
die herinner ik me nog wel ja :D
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_174826951
Ik las vandaag dat Guido Weijers dit jaar op RTL4 recht tegenover Youp zijn oudejaarsconference gaat doen. Da's redelijk uniek tot nu toe geloof ik. 2 op 1 avond komt, de laatste jaren zeker, wel vaker voor, maar dan toch wel op een ander tijdstip.

De eerste keer dat er 2 oudejaarsconferences op 1 avond te zien waren, was 35 jaar geleden.
En dat had nogal wat voeten in de aarde..

quote:
Juli 1982 meldt de IKON aan de NOS dat de omroep op de laatste dag van het jaar een oudejaarsconference van Freek de Jonge gaat uitzenden. De VARA heeft tussen 23.00 en 0.00 'cabaret' gepland. Of het opnieuw lukt Wim Kan te strikken, is dan nog niet zeker.
'Programma's van eenzelfde aard mogen volgens de regels niet gelijktijdig uitgezonden worden.
Bij de behandeling van het geschil bepaalde de Programma Coördinatie Commissie dat de VARA op de vaste avond op Nederland 2 het eerste recht had. De IKON maakte daarop een deal met de TROS om van zendtijd te ruilen. De IKON heeft nu eenmaal maar een uurtje op de vrijdagavond van elf tot twaalf.

Het probleem leek opgelost tot het moment dat Kan vorige week de VARA liet weten toch liever - en dat bleek een zacht verwoorde voorwaarde - van tien tot elf te willen.
Dat geschuif pikken de IKON en de TROS nu op hun beurt niet, want alles was al geregeld.
De onafhankelijke NOS-programmmaraad gaat zich woensdag opnieuw over de affaire buigen.' (de Volkskrant, 1 december 1982)

De TROS, die samen met de IKON Nederland 1 deelt, weet niet wat de omroep moet uitzenden van 22.00 tot 23.00 uur als Kan op dat moment op Nederland 2 te zien is. En dus ziet de TROS van zendtijd af en neemt de programmaraad het besluit dat Wim Kan op zowel Nederland 1 als 2 te zien is.
Freek volgt om 23.00 uur.
pi_174827279
Maar genoeg bla, valt er nog wat te zien?

Ja. Sommige tv-series pasten hun aflevering aan, wanneer deze op 31 december uitgezonden werd. De thema-aflevering, als het ware.

31-12-1980

31-12-1992

31-12-1994

  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 7 november 2017 @ 16:23:38 #216
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_174924078
altijd sfeervol ja, 12 steden 13 ongelukken :D
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_174924136
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 16:23 schreef rubbereend het volgende:
altijd sfeervol ja, 12 steden 13 ongelukken :D
Neem nog een oliebol
pi_174925294
Ook lekker smakelijk:

Bob de Rooij vraagt aan Klazien uut Zalk advies over zijn teennagelschurft.

Klazien ontving in deze uitzending de prijzen voor Ergste boekje en Succesvolste vrouw van 1991.
Paul de Leeuw ontving de award voor Walgelijkste man van het jaar.
pi_175044625
31-12-1990

After Midnight (VOO)

Veronica was een omroep voor jongeren, maar wanneer ze op deze toch vaak familieavond uitzonden, zetten ze toch ook een Koos Postema of Seth Gaaikema neer om ook de oudere kijkers te pleasen.
Toch zou Veronica Veronica niet zijn om je je toch even ongemakkelijk te laten voelen met oma op de bank bij dit softerotische clipprogramma dat ze op nieuwjaarsnacht '90-'91 uitzonden.
Maar met een beetje geluk was ze bij de concerten van Julio Iglesias of Phil Collins al in slaap gevallen.

  dinsdag 14 november 2017 @ 01:14:36 #220
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_175058955
Er is helaas weinig van over, vroeger kon je alle grappen en grollen goed volgen omdat het herkenbare situaties uit het gezinsleven en onze tradities en cultuur waren waar de grappen over gingen, tegenwoordig moet je het hele jaar door elke dag braaf het godvergeten nos journaal hebben gekeken wil je ook maar één enkele zin begrijpen. Ik cringe al jaren met de oudjaarstv omdat ik dat dus niet doe.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_175064424
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 01:14 schreef BaajGuardian het volgende:
Er is helaas weinig van over, vroeger kon je alle grappen en grollen goed volgen omdat het herkenbare situaties uit het gezinsleven en onze tradities en cultuur waren waar de grappen over gingen, tegenwoordig moet je het hele jaar door elke dag braaf het godvergeten nos journaal hebben gekeken wil je ook maar één enkele zin begrijpen. Ik cringe al jaren met de oudjaarstv omdat ik dat dus niet doe.
Nou, het hangt er ook vanaf waar je naar kijkt, natuurlijk.
Maar het waren meestal jaaroverzichten, met vaak de gebeurtenissen van het jaar en ook vaak politiek. Da's altijd zo geweest.
Ik denk dat Youp en Freek het nog het minste deden, die hadden vaak een dragend verhaal in hun conferences. Kan en Gaaikema waren dan wel weer heel erg van het jaar doornemen (vaak veel politiek) en veel van de huidige cabaretiers ook, die doen alsof ze de week bij DWDD doornemen, maar dan over het gehele jaar.
  dinsdag 14 november 2017 @ 13:30:50 #222
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_175064816
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 november 2017 13:01 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Nou, het hangt er ook vanaf waar je naar kijkt, natuurlijk.
Maar het waren meestal jaaroverzichten, met vaak de gebeurtenissen van het jaar en ook vaak politiek. Da's altijd zo geweest.
Ik denk dat Youp en Freek het nog het minste deden, die hadden vaak een dragend verhaal in hun conferences. Kan en Gaaikema waren dan wel weer heel erg van het jaar doornemen (vaak veel politiek) en veel van de huidige cabaretiers ook, die doen alsof ze de week bij DWDD doornemen, maar dan over het gehele jaar.
Hier ben ik het wel mee eens, de beste tijden waren natuurlijk met de oude garde (op freek na, hij heeft zon klagend geluid en dat maakt het extra irritant wanneer hij gewoonweg onwaarheiden spuid), de huidige cabaratiers zijn gewoon inderdaad nieuwslezers van dwdd, propagandisch ook nog. Heb hard zitten cringen bij javier guzman terwijl ik die vroeger goed vond. Ik mis echt wim kan en dat zeg ik als geboren in 83. Vond overigens herman finkers helemaal niet slecht.

Hoop dat Hans teeuwen het eens mag doen, weg met dat zoetsappige dwdd voorleesavondje en harde onverwachte gekte terug op de buis.

Maar het zal wel weer ellende zijn dit jaar. Helaas is tv het enige wat er om handen is op die avond daar mn moeders huisje nog kleiner is dan een vogelren. ;(

Paul de leeuw ontloop ik tegenwoordig als de zwarte pest, die man is van 'over the top de grenzen opzoeken' gegaan naar 'ultra sjw'. Echt niks wat die man doet is nog grappig en zijn liberale mening is ook een echo.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_175065310
Wij deden meestal een ouderwets cringe gesprek onder het genot van kaas, worst, bubbels en oliebollen, waarbij we terugkeken op het afgelopen jaar.
pi_175065666
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 13:30 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Hier ben ik het wel mee eens, de beste tijden waren natuurlijk met de oude garde (op freek na, hij heeft zon klagend geluid en dat maakt het extra irritant wanneer hij gewoonweg onwaarheiden spuid)
Dit oordeel is wellicht wat teveel gebaseerd op Freek's aanwezigheid in talkshows.
Als oudejaarsconferencier was hij mijn favoriet.
Jammer genoeg staat er maar 1 van in zijn geheel op YouTube en dat was wmb zijn slechtste, die van 1992. edit: inmiddels ook niet meer, zie ik
quote:
Heb hard zitten cringen bij javier guzman terwijl ik die vroeger goed vond.
Jezus, ja. Heb het later teruggekeken. Werkelijk geen 1 keer geglimlacht.

[ Bericht 3% gewijzigd door n00biedoobiedoo op 14-11-2017 15:22:02 ]
  dinsdag 14 november 2017 @ 14:41:01 #225
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_175066385
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 november 2017 14:13 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Jezus, ja. Heb het later teruggekeken. Werkelijk geen 1 keer geglimlacht.
Dat was met die versie van Jan Jaap v/d Wal ook het geval...
pi_175066489
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 14:41 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Dat was met die versie van Jan Jaap v/d Wal ook het geval...
Ik zie dat inderdaad nog wel eens als het begin van het einde. Zijn 2e was wel iets beter.
Maar toch was het nog wel iets beter dan wat er op SBS6 tegenover stond, Guido Weijers.
Alsof je in die tijd alleen nog mocht lachen om mensen met een handicap.
  dinsdag 14 november 2017 @ 17:17:41 #227
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_175069557
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 13:59 schreef Reine_Claudje het volgende:
Wij deden meestal een ouderwets cringe gesprek onder het genot van kaas, worst, bubbels en oliebollen, waarbij we terugkeken op het afgelopen jaar.
Daar heb je tenminste wat aan want dan kun je op een gegeven moment gewoon half bezopen van je af gaan meppen, ik kan lastig freek de jonge of paul de leeuw neermeppen want ik zit uberhaupt niet in het publiek daar.

quote:
6s.gif Op dinsdag 14 november 2017 14:44 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Ik zie dat inderdaad nog wel eens als het begin van het einde. Zijn 2e was wel iets beter.
Maar toch was het nog wel iets beter dan wat er op SBS6 tegenover stond, Guido Weijers.
Alsof je in die tijd alleen nog mocht lachen om mensen met een handicap.
Ik weet niet welke cabaretier ik kutter vind ..weijers of jochem meyer.. kan ze allebei wel uitzwaaiien bij de mars one.

Mijn top 3 is toch echt; wim kan, hans teeuwen, herman finkers toen hij nog snor had.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_175077671
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 14:26 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik ben nog even door dat geluidloze deel 9 gesneld, maar zo'n 16-jarige Thierry Baudet die je niet kunt horen..de vorige eeuw was zo slecht nog niet!
nu zit er wel geluid bij
pi_175087206
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 22:28 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

nu zit er wel geluid bij
Yep, inmiddels weer terug. Gelukkig, want het is volgens mij hetzelfde deel waarin Mart Smeets aan het rappen is.

Ook goud is het moment in deel 7, waarbij Paskal van Blof live op zijn muil gaat bij het concert op de Dam.
pi_175092245
31-12-1986

Van de grote 3, cabaretgewijs, Wim Sonneveld, Toon Hermans en Wim Kan, was alleen de laatste te zien op de oudejaarsavonden met volledige shows.
Sonneveld was al overleden toen cabaret en oudjaar op tv echt een ding werden door Wim Kan.
Hermans deed natuurlijk zijn eigen ding, One Man Shows, maar zag de kijkcijfers van Kan op die avonden ook.

Hermans had in 1986 heel graag met zijn One Man Show op 31 december op de buis gewild, maar helaas, de AVRO had de avond ervoor uitzending. En dus werd het de 30e.
Hermans wilde toch zijn momentje pakken op de avond erna.
Paginagrote advertenties in de dagbladen kondigden aan dat Toon die avond toch nog te zien zou zijn. Massaal werd er afgestemd, maar helaas, het bleek om een eenmalige STER-spot voor de HEMA te gaan..


  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 15 november 2017 @ 18:52:13 #231
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_175093660
:D wat een stunt
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_175279425
31-12-1980

Zo'n oudejaarsavond is natuurlijk strak geprogrammeerd om precies om 12 uur uit te komen.
Het laatste wat je dan kunt gebruiken is een storing. Toch kan dat gebeuren.
Uiteindelijk kwam de VOO prima op tijd uit, met het vuurwerk zelfs al voor 12 uur (zie OP).

Maar wat een alleraardigst rebusje om de tijd door te komen!
pi_175284533
- Maar n00bie, vertel eens, vanwaar deze obsessie met de televisie op deze avond?
En heb je het ook allemaal gezien wat je gepost hebt?

- Nee hoor, heel veel nooit gezien. Zo heb ik bijvoorbeeld nooit een oudejaarsconference van Lebbis & Jansen gezien. Zeker in die tijd had ik andere dingen waarmee ik me mee bezig hield met oud & nieuw.
Maar vroeger, toen ik nog een kleine pup was, had ik er zeker wat mee.
In mijn vroegste jaren vierden we O&N bij mijn oma, met de familie. Uiteraard mag je nog niet de hele avond opblijven, dus even een paar uur naar bed en dan wat voor 12 uur mag je weer naar beneden.
Maar slapen deed ik niet. Het was een gehorig jaren '60 huis en ik was reuze nieuwsgierig naar waar er zo om gelachen werd beneden. Dat het van de tv kwam, was me wel duidelijk.
Het waren dus Kan, Freek en andere stukjes conference. Het moesten toch een soort Andrés van Duin zijn, de enige die ik kende als kind.

Jaren moest ik nog wachten voordat ik eens in aanraking kwam met cabaret.
De 1e keer dat ik de hele oudjaarsavond mocht opblijven was er niets. Een paar maanden later zag ik volgens mij mijn eerste One man show. Van Fons Jansen. Ik snapte er weinig van. Teleurstelling.
In 1985 werd het goedgemaakt. 2 oudejaarsconferences achter elkaar, van Freek en Seth.
Freek was briljant. Ik snapte inmiddels ook al wat meer van wat er in de wereld speelde, dus ik kon het ook volgen. Gaaikema wat minder, toch nog wat teveel politiek.
Topavond, 2 conferences gezien en ook mijn 1e vuurwerk gekocht en afgestoken.

In de jaren daarna bleef de liefde nog wel even, zeker die 1e van Youp kende ik, en menig klasgenoot, uit m'n hoofd. En ook de conferences van Freek de Jonge die RTL Veronique elke maandagavond uitzond.

Toen het ergste puberen erdoorheen was, begon de interesse voor vuurwerk en de familieavond wel af te nemen. Feestjes, of na 12en de stad in, waren belangrijker. Toch ook zeker het televisieaanbod blijven volgen en Freek en Youp werden opgenomen als ik ze niet kon zien.
Ik heb ook nog een periode gehad dat ik niets van de feestdagen moest hebben en blij was als ze voorbij waren.

Een paar jaar geleden kwam het bericht tot mij van een noodlottig ongeval van een kennis op oudejaarsavond. Naast dat dit akelige nieuws natuurlijk verschrikkelijk was, beschadigde het voor mijn gevoel ook wel iets wat ooit misschien wel mijn favoriete avond van het jaar was.
Toen ben ik even het verleden ingedoken. Via Beeld & Geluid en oude kranten. En met mijn akelig sterke geheugen als toevoeging ontstond dit topic, denk ik. Sharing is in. Wie weet deed ik er iemand anders een plezier mee.
Er zijn een paar trouwe volgers en lurkers in ieder geval. En da's fijn.

De bronnen beginnen wel een beetje op te raken, dus dit jaar zal wel het laatste zijn dat ik het topic omhoog haal, maar ik probeer 'm nog zo vol mogelijk te krijgen tot de jaarwisseling.

[ Bericht 0% gewijzigd door n00biedoobiedoo op 24-11-2017 19:09:52 ]
pi_175361953
Finaleavond

Aangezien we toch al naar een hoogtepunt toewerken op de laatste dag van het jaar, werd de grote finale van een tv-reeks ook nog wel eens op die avond neergezet. Hier 2 voorbeelden.

31-12-1995

Moppentoppers

Ron Brandsteder presenteerde dit programma in de jaren '90. Een soort soundmixshow voor moppentappers. De finale van de 2e serie werd uitgezonden op oudejaarsavond 1995.
Daar is alleen geen beeldmateriaal van de vinden, dus hierbij de finale van de 1e serie. met als winnaar de Hagenees Jeroen Smits.

31-12-2000

De Bus

Het kleine broertje van Big Brother, die zijn finale meestal op 30 december hield.
Er waren 2 series in 2000, de 1e met Jop en Seki, de 2e met ook Belgische deelnemers.
De kijkers kunnen zich Koen vast wel herineren..

De grote finale van de 2e serie was de zien op oudejaarsavond 2000.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 28 november 2017 @ 14:53:47 #235
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_175362013
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 november 2017 14:50 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Finaleavond

Aangezien we toch al naar een hoogtepunt toewerken op de laatste dag van het jaar, werd de grote finale van een tv-reeks ook nog wel eens op die avond neergezet. Hier 2 voorbeelden.

31-12-1995

Moppentoppers

Ron Brandsteder presenteerde dit programma in de jaren '90. Een soort soundmixshow voor moppentappers. De finale van de 2e serie werd uitgezonden op oudejaarsavond 1995.
Daar is alleen geen beeldmateriaal van de vinden, dus hierbij de finale van de 1e serie. met als winnaar de Hagenees Jeroen Smits.

31-12-2000

De Bus

Het kleine broertje van Big Brother, die zijn finale meestal op 30 december hield.
Er waren 2 series in 2000, de 1e met Jop en Seki, de 2e met ook Belgische deelnemers.
De kijkers kunnen zich Koen vast wel herineren..

De grote finale van de 2e serie was de zien op oudejaarsavond 2000.
serie twee van moppentoppers werd toch gewonnen door Antonie Kolvenbach?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_175362065
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 14:53 schreef rubbereend het volgende:

[..]

serie twee van moppentoppers werd toch gewonnen door Antonie Kolvenbach?
Jij weet er meer van ;)
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2009 21:48 schreef rubbereend het volgende:

[..]

De winnaar van de tweede serie stond ook al vast. Hij was ver gekomen in het eerste seizoen en toen vroegen ze of hij het jaar erop weer mee wilde doen. Daar had hij geen zin in......... maar toen kreeg hij de toezegging dat hij zou winnen. En dat deed hij dan ook.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 28 november 2017 @ 15:02:56 #237
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_175362161
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 november 2017 14:56 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Jij weet er meer van ;)

[..]

:D nouja zat het toch nog ergens goed in mijn gedachte _O-
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_175362190
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 15:02 schreef rubbereend het volgende:

[..]

:D nouja zat het toch nog ergens goed in mijn gedachte _O-
Was dat die snackbareigenaar uit 't dorp dan?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 28 november 2017 @ 15:12:58 #239
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_175362354
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 november 2017 15:04 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Was dat die snackbareigenaar uit 't dorp dan?
ja, hij is wel flink aan lagerwal geraakt met drugshandel enzo :')
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_175362372
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 15:12 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ja, hij is wel flink aan lagerwal geraakt met drugshandel enzo :')
Ah. Dan kent ie iig 1 bak ;)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 28 november 2017 @ 15:23:19 #241
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_175362545
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 november 2017 15:13 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Ah. Dan kent ie iig 1 bak ;)
:D _O-
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_175365676
TV-tip voor de liefhebbers:

vanavond om 21:20 op NPO2 laat Youp van 't Hek zien hoe zijn aankomende, 9e, oudejaarsconférence tot stand komt.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 4 december 2017 @ 21:04:57 #243
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_175496935
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:07 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
TV-tip voor de liefhebbers:

vanavond om 21:20 op NPO2 laat Youp van 't Hek zien hoe zijn aankomende, 9e, oudejaarsconférence tot stand komt.
https://www.npo.nl/volle-zalen/28-11-2017/AT_2087276

voor diegene die het gemist hebben
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_175506539
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 21:04 schreef rubbereend het volgende:

[..]

https://www.npo.nl/volle-zalen/28-11-2017/AT_2087276

voor diegene die het gemist hebben
De avond erop schijnt ongeveer hetzelfde te zien zijn geweest vwb de oudejaarsconference van Guido Weijers in het programma van Peter van der Vorst.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 5 december 2017 @ 14:16:41 #245
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_175507857
-foutje-

[ Bericht 98% gewijzigd door rubbereend op 05-12-2017 14:27:38 ]
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 5 december 2017 @ 14:28:07 #246
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_175508069
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 december 2017 12:46 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

De avond erop schijnt ongeveer hetzelfde te zien zijn geweest vwb de oudejaarsconference van Guido Weijers in het programma van Peter van der Vorst.
brrrrrr, Peter van der Vorst :r
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_175508081
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 14:28 schreef rubbereend het volgende:

[..]

brrrrrr, Peter van der Vorst :r
brrrr, Guido Weijers ook. En dan zat Thierry Baudet ook nog in die aflevering.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 5 december 2017 @ 14:30:58 #248
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_175508107
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 december 2017 14:28 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

brrrr, Guido Weijers ook. En dan zat Thierry Baudet ook nog in die aflevering.
nachtmerriewaardig
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_175513875
Top 2000 a go go

Sinds 2002 is dit programma een vaste waarde op tv tussen kerst en oud en nieuw.
Leuk muziekprogramma, maar de reportages zijn echt goud.

Hier wat fragmenten uit de oudejaarsafleveringen van resp. 2013, 2004, 2010 en 2011.

(hier zien we aan de bar zangeres Maan de Steenwinkel, die al sinds haar 14e op 'oudejaarsavond' daar zit. Haar vader regisseert het programma)

pi_175647064
31-12-2010

Hij had de meeste oudejaarsconferences op tv op zijn naam. Dit jaar evenaart Youp hem.
Zijn laatste op oudejaarsavond zelf was in 2001. Daarna wilde hij het niet meer op die avond doen en ging zich richten op verkiezingsconferences. Er volgde nog wel af en toe een nieuwjaarsvariant.

1 van zijn oudejaarsconferences werd zelfs 2 keer uitgezonden. RTL Veronique lijfde De Jonge bij haar begin in 1989 in en zond al zijn shows tot dan toe uit. Met oudjaar 1989 herhaalde ze de conference die de VPRO in 1984 uitzond. Er recht tegenover deed Freek wel een kleine actuele conference in het oudejaarsprogramma van Margreet Dolman op Ned 3.

Comedy Central zond op oudejaarsavond 2010 het programma Freek's Oudejaars uit, waarin fragmenten uit al zijn oudejaarsconferences werden verzameld. Werkt dat?
Dat zullen we nog wel eens zien!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')