abonnement Unibet Coolblue
pi_211574435
Hoi! Daar was ik weer. Tot nu toe weinig gezocht op oude uitzendingen, maar wellicht komt het er de komende weken nog van.

Wel kan ik voor komende oudejaarsavond weer een indruk geven wat er te zien is op uw beeldbuis.

Met het Mes op Tafel
Herman van der Zandt sluit zijn carrière als quizmaster in Met het Mes op Tafel feestelijk af. Op oudejaarsavond presenteert hij een speciale aflevering van de kennis- en blufquiz. Aan tafel zitten zes prominenten, die in duo's de strijd met elkaar aangaan. Voor de gelegenheid hebben alle vragen een 2023-sausje.
Aan tafel zitten: Maarten van Rossem & Philip Freriks, Astrid Kersseboom & Simone Weimans en Plien van Bennekom & Jörgen Tjon A Fong.

Om 19.10 uur op NPO 2

Beste Kijkers
In Beste Kijkers neemt Ruben Nicolai de kijkers mee langs de leukste, grappigste en ontroerendste tv-fragmenten van het afgelopen jaar. Dit doet hij samen met twee panels van bekende Nederlanders.

Om 20:00 uur te zien op RTL 4.

Ik Hou van Holland: Oud & Nieuw Special
Linda de Mol speelt samen met teamcaptains Jeroen van Koningsbrugge en Richard Groenendijk én een scala aan bekende Nederlanders de leukste Hollandse spelletjes.

Om 20:00 uur te zien op SBS6.

Mindf*ck Oudejaarsspecial
Vlak voor 2024 zijn intrede doet geeft Victor Mids de laatste avond van 2023 een magisch tintje met zijn verbazingwekkende illusies.

Om 20:25 uur te zien op NPO 1.

Muziekfeest van het Jaar 2023
Dans en zing mee met het grootste spektakel van de Nederlandse muziek vanuit de Ziggo Dome. Onder anderen Jan Smit, Tino Martin, Emma Heesters, Donnie, Jeroen van der Boom en Marco Schuitmaker treden op.

Om 21:20 uur te zien op NPO 3.

The Masked Singer
Dit jaar is er geen Oud & Nieuw Special van The Masked Singer te zien, maar wel de finale van het huidige seizoen. Wie o wie wint deze editie en hield zich al die tijd schuil in het pak?

Om 21:45 uur te zien op RTL 4.

Micha Wertheim
Vorig jaar sloot Claudia de Breij het jaar af bij de NPO, maar dit keer heeft cabaretier Micha Wertheim de eer om de oudejaarsconference voor zijn rekening te nemen. Het is de eerste keer dat de 50-jarige cabaretier de eindejaarsshow mag spelen. "Eindelijk is het zover, uw lievelingscabaretier, die door anderen niet begrepen wordt, maar die u wel kunt waarderen, mag het oude jaar afsluiten op NPO1,” liet Micha tijdens de bekendmaking weten.

Rond de klok van 22:00 uur te zien bij NPO 1.

Vandaag Inside LIVE
Wilfred Genee, Johan Derksen en René van der Gijp blikken met hun scherpe analyses en typerende humor terug op alle hoogte- en dieptepunten van het afgelopen jaar.

Om 22:00 uur te zien op SBS6.

2 voor 12
Astrid laat weten dat de quiz dit keer in een iets ander jasje gestoken gaat worden. "We gaan op oudejaarsavond een hele speciale 2 voor 12 maken, die eindigt om twee minuten voor twaalf. We hebben dat nog nooit gedaan, maar het wordt een heel mooie, aparte aflevering."

te zien om 22:55 uur op NPO2.

Nationaal Aftelmoment
Om 23:50 uur te zien op NPO 1 en NPO 2.

De Nationale Oud en Nieuw Klok
Met een bijzondere 'electric fireworks'-show van audio en licht wordt vanaf het Museumplein in Amsterdam live afgeteld naar het nieuwe jaar.

Om 23:55 uur te zien op RTL 4 en vanaf 22:30 uur al te volgen op Videoland.

Snollebollekes in Concert 2023
Een registratie van het grootste partyconcert van het jaar onder leiding van Snollebollekes (Rob Kemps). Swingend het nieuwe jaar in!

Om 00:02 uur te zien op SBS6.
  zondag 10 december 2023 @ 18:02:32 #27
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211691740
Dit jaar alweer de 3e presentator van de Top 2000 a Go Go.
Maar we gaan terug naar de afsluitende aflevering van de 3e editie, in 2004.
Met 2 zangeressen in de quiz die ons inmiddels alweer een tijdje ontvallen zijn.

pi_211691851
En, omdat het einde van het jaar al aardig nadert, nog een post.
Is deze man wel eens niet met oudjaar op televisie? Dit jaar ook weer te zien bij de mannen van VI.
Maar vroeger had ie nog zijn eigen shows. André van Duin.
  Trouwste user 2022 donderdag 21 december 2023 @ 21:15:45 #30
7889 tong80
Spleenheup
pi_211697249
Leuk topic. Vanmiddag gids ontvangen. Zal eens kijken wat volgende week.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_211704838
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 21:15 schreef tong80 het volgende:
Leuk topic. Vanmiddag gids ontvangen. Zal eens kijken wat volgende week.

:T
Misschien kun je de rest ook eens vragen
quote:
  Trouwste user 2022 vrijdag 22 december 2023 @ 14:44:26 #32
7889 tong80
Spleenheup
pi_211705809
quote:
3s.gif Op vrijdag 22 december 2023 13:18 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Misschien kun je de rest ook eens vragen
[..]

Dan blijf ik bezig. Of ik ben vaak de enige of de eerste. Kijk eens naar m'n laatste topic in VBL. En dan de eerste reactie. Die blijft gewoon staan. Voegt niks toe. Mijn andere geniale topic-column werd laatst gesloten door een mod die niks te doen had. Dat is niet de eerste keer of het enige voorbeeld. Dat ik hier nog post is absurd. Ha ha ha. Maar als ik kritiek heb op een mod of op mods krijg ik een ban. Ik ga gewoon door. Al 23 jaar. Laat me alles welgevallen. Ben nu eenmaal bescheiden briljant. Helaas begrijpen velen ironie niet meer. Kwaliteit en trouw al helemaal niet. Ga zo liggen. Moe door hartfalen en kanker. Dus ik hoop morgen een mooi kijkschema te kunnen plaatsen voor tijdens en net na oud en nieuw.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_211705892
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2023 14:44 schreef tong80 het volgende:

[..]
Dan blijf ik bezig. Of ik ben vaak de enige of de eerste. Kijk eens naar m'n laatste topic in VBL. En dan de eerste reactie. Die blijft gewoon staan. Voegt niks toe. Mijn andere geniale topic-column werd laatst gesloten door een mod die niks te doen had. Dat is niet de eerste keer of het enige voorbeeld. Dat ik hier nog post is absurd. Ha ha ha. Maar als ik kritiek heb op een mod of op mods krijg ik een ban. Ik ga gewoon door. Al 23 jaar. Laat me alles welgevallen. Ben nu eenmaal bescheiden briljant. Helaas begrijpen velen ironie niet meer. Kwaliteit en trouw al helemaal niet. Ga zo liggen. Moe door hartfalen en kanker. Dus ik hoop morgen een mooi kijkschema te kunnen plaatsen voor tijdens en net na oud en nieuw.

:T
Ik was geenszins serieus :*
pi_211728313
Laat ze maar lachen

Het programma met Ron Brandsteder waarin hij met BN-ers hun bloopers bekijkt, was 20-25 jaar geleden een vaste waarde op de oudejaarsavond.

Hier kunt U kijken naar het origineel (31-12-2000) en de keer dat Carlo & Irene het programma voor een jaartje overnamen in Life & Cooking (31-12-2004):

  maandag 1 januari 2024 @ 10:10:29 #35
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211877071
De jaarwisseling in Londen was vannacht ook weer zeer spectaculair, met een prachtig vuurwerk-/drone-/muziekspektakel aan de Thames…

  donderdag 4 januari 2024 @ 18:24:41 #37
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_211918149
Mijn favoriete topic voor retro-televisie van de oudejaarsavonden :D
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  donderdag 4 januari 2024 @ 18:28:00 #38
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_211918184
Ik wil ook mijn bijdrage leveren! :D Niet helemaal 'oudejaarsavondtelevisie' (maar toch ook een beetje wel) kwam RTL 4 op 1 januari 2000 al om 01:00, direct ná Knallende Kurken, met het allereerste 'RTL Millennium Nieuws'. Jeroen Pauw en Loretta Schrijver in hun RTL Nieuws-decor, live en in een duidelijk melige stemming. Verbaas je over deze schitterende uitzending, uit de categorie "Sorry to say, nothing happened."

Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')