abonnement Unibet Coolblue
  maandag 9 november 2015 @ 21:44:14 #1
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_157435581


laatste update 17/08/2015

Er bestaat een hele waaier aan dopingmiddelen, hieronder vind je een (vereenvoudigd) beknopt overzicht:

(Androgene) Anabole steroïden: zorgen ondermeer voor een hogere eiwitaanmaak en mindere eiwitafbraak in het lichaam wat kan resulteren in extra spiergroei en kracht. Hierdoor kan een atleet meer en harder trainen omdat zijn lichaam veel beter recupereert van de verrichte arbeid. Kan ook bij blessures gebruikt worden om weer sneller op de been te zijn.
Bv. Stanozolol, Nandrolon, Dianabol, Deca durabolin, Estragol, THG, ...

Groeihormonen: kunnen voor wat extra spier- en weefselgroei zorgen (regelmatig in combinatie met anabole steroïden), vetverbranding en helpen ook om sneller te genezen bij een blessure . Wordt sinds de jaren ’80 gebruikt en is zelfs nu nog steeds moeilijk op te sporen.
HGH, GH, Somatrotopine, Somatropine

Peptides: peptides zijn aminozuurketens die de bouwstenen vormen van proteïnen. Peptides zijn de nieuwe generatie van dopingmiddelen te noemen.
- GHRP: afkorting voor growth hormone releasing peptide.
aminozuurketens die ons lichaam triggeren om meer groeihormoon af te geven waardoor het lichaam de voordelen van extra groeihormoon krijgt. Worden blijkbaar vrij snel gemetaboliseerd en zijn daardoor niet makkelijk op te sporen.
Bv. GHRP - 6, CJC 1295, TB-500, ...

- GW1516:een stofje dat zich bind aan de PPARdelta receptor en er voor zorgt dat er meer proteïnen vrijkomen die helpen bij de energie uitstoot. In combinatie met AICAR zou het een erg goede verbetering moeten geven van het uithoudingsvermogen.
Bij ratten hielp GW1516 bij het vetmetabolisme en bescherming tegen zwaarlijvigheid. Omdat het erg kankerverwekkend was, werd deze stof niet meer verder ontwikkeld en is enkel op de zwarte markt te verkrijgen. Ze is zo gevaarlijk dat het WADA atleten specifiek voor deze stof waarschuwt , maar ondanks deze waarschuwing zijn er toch al meerdere atleten betrapt op het gebruik ervan.

- SARM: afkorting voor Selective Androgen Receptor Modulator.
SARMs binden aan de androgeen receptor, maar hebben weefselafhankelijke effecten door bijv. de verschillen in co-expressie van relevante cofactoren. Streven in het kader van sport is hierbij het maximaliseren van androgene activiteit in skeletspierweefsel, maar het minimaliseren in bijv. de prostaat om zodoende sportprestaties te maximaliseren, en tegelijkertijd androgene bijwerkingen te minimaliseren.

- AICAR afkorting voor amino-imidazole carboxamide ribotide
een stof die de aanmaak van nucleotiden stimuleert. Nucleotiden spelen een rol bij het doorgeven van signalen in en tussen cellen en de energielevering in cellen. Het zorgt voor een verandering naar spiervezeltype 1 dat belangrijk is bij duursporten, zorgt voor een betere doorbloeding en heeft effect op het koolhydraat en vetmetabolisme. Gebruik is moeilijk te traceren omdat het een lichaamseigen stof is, maar ondertussen zijn er wel limieten vastgesteld.

AOD9604 (Lipotropin) Vetverbander is gebaseerd op een stuk van de menselijke molecule van het de groeihormoon. Dit hormoon, dat natuurlijk in het lichaam voorkomt en dat vet metabolisme bevordert, wordt onderdrukt in het lichaam.


- GAS6 een lichaamseigen eiwit dat de aanmaak van rode bloedcellen stimuleert. Is ontwikkeld om nierpatiënten met anemie, die slecht of niet reageren op EPO, te helpen om hun hematocriet terug richting een normaler niveau te brengen. Als GAS6 werd gebruikt, reageerde de patient ook beter op EPO. Terwijl bij EPO voorzichtig moet omgesprongen worden met de dosering om geen trombose te veroorzaken, is dit bij GAS6 minder het geval en dus veiliger in gebruik. dan EPO. Volgens de onderzoeken gaf de combinatie van de 2 de beste resultaten in functie van het hematocrietniveau.

EPO: dit hormoon zorg er voor dat er meer rode bloedlichaampjes worden aangemaakt. Hierdoor kan het bloed meer zuurstof transporteren en dat zorgt er voor dat je een inspanning langer kan volhouden.
Erytropoëtine, rhEPO, Darbepoëtine alfa (Aranesp), epoëtine delta (Dynepo), CERA

FG-4592 (zuurstof in een pil) is bedoeld voor mensen die een tekort hebben aan rode bloedlichaampjes, zoals mensen met nierproblemen. Het middel stimuleert de aanmaak van rode bloedlichaampjes en werkt dus als epo, maar dan in pilvorm. Het is dus makkelijker toe te dienen dan epo zelf, dat werkt met een spuit."
FG-4592 alleen beschikbaar voor deelnemers aan klinische proeven. Het geneesmiddel bevindt zich in de laatste testfase, maar is nog niet goedgekeurd voor de markt. Toch kan het al op verschillende websites besteld worden, als de koper tenminste kan laten zien dat hij onderzoeker is.

Mechano groeifactor (Mechano Growth Factor) (MGF) is een variant van de spier insuline-achtige groeifactor-1 (IGF-1) die op strikte lichaamsbeweging en spierschade. Structureel anders dan andere groeifactoren, zoals IGF-1, dat wordt gesynthetiseerd door de lever, MGF gaat spiervezels skeletspier weefsel te herstellen en voorkomt beschadigde cellen sterven af. Het voegt stamcellen in de spier en wordt geactiveerd door een puls van stimulatie na spierweefsel belangrijke mechanische belasting ondergaan. Genen voor MGF getranscribeerd in mindere mate het ouder daarom spiermassa afneemt bij ouderen en bepaalde ziekten ook interfereren met de productie ervan

Bloedtransfusie: Een atleet laat bloed aftappen om later terug te injecteren. Bij de heropname van dat bloed zal de atleet zijn aantal rode bloedlichaampjes goed zien toenemen, waardoor zijn uithoudingsvermogen beter zal zijn.

Stimulantia: bevorderen de werking van het centrale zenuwstelsel, je reageert sneller/harder op prikkels en voelt je ook alerter/energieker.
efedra, ritalin, amfetamine, cocaïne, cafeïne, nicotine, ...

Beta 2 agonisten : verhogen de stofwisseling en worden onder meer bij wielrenners gebruikt omdat je hiermee goed vet kan verbranden zonder kostbare spieren te verliezen. Het is mogelijk dat er een beetje extra spiergroei onder invloed van deze middelen plaatsvind. Je vindt ze bijvoorbeeld in astmamedicijnen.
Clenbuterol, Salbutamol

Insuline: een hormoon dat de suikerspiegel in het bloed regelt en kan gebruikt worden om extra koolhydraten in de spieren op te slaan, waardoor de spieren een grotere energievoorraad hebben.

Diuretica: medicijnen die de urineproductie verhogen. Hierdoor kunnen verboden middelen sneller uit het lichaam verdwijnen en wordt de urine erg waterachtig. Dit resulteert dan in geen positieve test voor de dopingmiddelen die een atleet gebruikt, maar wel een positieve test voor diuretica en dat kan zoals het geval F. Schleck heel wat vragen oproepen.
Furosemide, Xipamide, ...

Probenicide: een middel dat (doping)metabolieten aan zich vasthecht waardoor het dopinggebruik gemaskeerd wordt omdat ze niet in de urinetest terechtkomen. Is eigenlijk een geneesmiddel dat wordt gebruikt bij jicht.

Dopingtesten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Enkele notoire gezichten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Docu's, interviews en lezingen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Filmpjes van legendarische prestaties op doping :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://vimeo.com/101032213
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 9 november 2015 @ 22:17:05 #2
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_157436883
quote:
10s.gif Op maandag 9 november 2015 19:52 schreef DeeBee het volgende:

En dat we toch in Sotsji wonnen is ondanks die vieze valsspelers! Dat is altijd de Britse retoriek rond hun atleten. _O- Die zijn zo goed, dat ze ondanks die vieze valsspelers, alsnog weten te winnen. :')
Lekker anderhalf uur naar de Britten luisteren nu.
http://www.bbc.co.uk/radio/player/bbc_radio_five_live
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_157437452
DICK WILL POUND

pi_157437739
hoe vaak is Brian Cookson al uit zijn broek gescheurd sinds dit dopingschandaal is begonnen?
pi_157438859
Wel heerlijk dat de Russen eindelijk voor de bijl lijken te gaan. Dit zijn Oostduitse taferelen...

Het stinkt al jaren maar eindelijk wordt er werk van gemaakt. _O_
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_157439035
Heerlijk hoe wij al die Russische schaatsers voor schut hebben gezet in Sochi.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  maandag 9 november 2015 @ 23:20:35 #7
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_157439051
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2015 18:41 schreef DeeBee het volgende:
De Russen zijn ook wel de perfecte 'bad guy' hierin. Ik zou ook wel een onderzoekje willen naar wat Britse sportbonden rond London 2012, of de KNSB rond Sotsji wat u wilt (want ja, ook Nederlanders gebruiken doping).
de vraag stellen is hem beantwoorden
quote:
Die IAAF is echt tot op het bot corrupt blijkt wel, zowel Coe (als Bubka) zijn met hun achtergrond te bevooroordeeld om schoon schip te maken. Coe die ook vrolijk miljoenen van Nike ontvangt enzo. :D :')
Coe en Bubka weten wel hoe het systeem werkt, met hun WR's in de jaren 80
quote:
Dat verhaal is verder wel prachtig en ook 'logisch' om het zo te doen. Dat tweede lab is gewoon een blauwdruk uit het 'jaren '80 staatsdopinghandboek', lekker intern controleren en je 'glowers' eruit halen. Deden ze in de jaren '80 al volop voor grote toernooien om de selecties te bepalen... Laat je ze nog even trainen in Cheboksary of Vladivostok en de FSB/KGB de passagierslijsten van vluchten controleren en er zijn vrij weinig verrassingscontroles meer. De positieve gevallen zijn echt ontzettende prutsers eigenlijk...
Als je het doet, doe het dan goed
quote:
Met deze praktijken van de IAAF weet ik ook niet of we zo blij moeten zijn dat Schippers als 'postergirl' omarmt is, al zal ze met goedkeuring van sponsoren tegenwoordig wel in 'the inner circle' zitten.
Schippers zit goed, white girls can run!

quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 18:53 schreef Van_Poppel het volgende:
En dan te bedenken dat die gedopeerde Russische schaatsers in Sotchi kansloos waren. :o :@
Zijn "we" dan toch full retard gegaan daar, het leek er wel op
Feyenoord!!! * Barça
  maandag 9 november 2015 @ 23:22:32 #8
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_157439107
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 23:14 schreef TheVulture het volgende:
Wel heerlijk dat de Russen eindelijk voor de bijl lijken te gaan. Dit zijn Oostduitse taferelen...

Het stinkt al jaren maar eindelijk wordt er werk van gemaakt. _O_
Die 24 medailles in Sochi beginnen nu eigenlijk nog meer te stinken...

Wust met haar "schaatsen is een technische sport" :')
  maandag 9 november 2015 @ 23:25:35 #9
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_157439203
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 23:22 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Die 24 medailles in Sochi beginnen nu eigenlijk nog meer te stinken...

Wust met haar "schaatsen is een technische sport" :')
Zoveel testosteron dat ze pot is geworden.
pi_157439252
Had China niet meer plakken dan Rusland?
pi_157439294
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 23:22 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Die 24 medailles in Sochi beginnen nu eigenlijk nog meer te stinken...

Wust met haar "schaatsen is een technische sport" :')


Dick Will Pound
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 9 november 2015 @ 23:29:23 #12
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_157439320
"Er zijn nog altijd atleten waar ik mijn hand absoluut voor in het vuur zou steken dat ze schoon gouden medailles hebben gewonnen. Dai Greene, Greg Rutherford, Jessica Ennis etc."

_O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_157439371
quote:
9s.gif Op maandag 9 november 2015 23:29 schreef heywoodu het volgende:
"Er zijn nog altijd atleten waar ik mijn hand absoluut voor in het vuur zou steken dat ze schoon gouden medailles hebben gewonnen. Dai Greene, Greg Rutherford, Jessica Ennis etc."

_O-
Haha, wordt dat serieus op BBC-radio gezegd?

Ik ben niet gaan luisteren want het leek mij te cringeworthy, maar dit soort teksten... _O-
Jack does it in real time...
  maandag 9 november 2015 @ 23:31:06 #14
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_157439374
quote:
9s.gif Op maandag 9 november 2015 23:29 schreef heywoodu het volgende:
"Er zijn nog altijd atleten waar ik mijn hand absoluut voor in het vuur zou steken dat ze schoon gouden medailles hebben gewonnen. Dai Greene, Greg Rutherford, Jessica Ennis etc."

_O-
Voor financiele onafhankelijkheid zou ik toch overwegen mijn hand in het vuur te steken.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 9 november 2015 @ 23:31:38 #15
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_157439391
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2015 23:31 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Haha, wordt dat serieus op BBC-radio gezegd?

Ik ben niet gaan luisteren want het leek mij te cringeworthy, maar dit soort teksten... _O-
Ik weet alleen niet wie het zei :D

Klonk als een atlete. En ik twijfel over de naam van Greene, maar ik dacht het wel. Sowieso noemde ze Rutherford en Ennis.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_157439394
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 23:22 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Die 24 medailles in Sochi beginnen nu eigenlijk nog meer te stinken...

Wust met haar "schaatsen is een technische sport" :')
Mwah, ik ga niet beweren dat de Nederlandse schaatsers clean zijn, maar de andere landen lieten in Sochi echt beschamend weinig zien.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 9 november 2015 @ 23:32:03 #17
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_157439403
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 23:31 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik weet alleen niet wie het zei :D

Klonk als een atlete.
Wel gek dat Mo niet in dat rijtje staat...
pi_157439411
FIFA Update: German football President resigns

http://www.sportsintegrit(...)-amid-investigation/

slim, wordt toch ondergesneeuwd door dit Russische nieuws
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 november 2015 @ 23:45:10 #19
426493 crew  PippenScottie
pi_157439679
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 23:31 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik weet alleen niet wie het zei :D

Klonk als een atlete. En ik twijfel over de naam van Greene, maar ik dacht het wel. Sowieso noemde ze Rutherford en Ennis.
Was het Paula Radcliffe misschien?
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 9 november 2015 @ 23:48:04 #20
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_157439771
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2015 23:45 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Was het Paula Radcliffe misschien?
Ik dacht Kelly Holmes :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 9 november 2015 @ 23:57:39 #21
6941 APK
Factual, I think.
pi_157440053
Ik heb eigenlijk best wel zin in ook een vet Nederlands dopingschandaal, om het een beetje begrijpelijker te maken.
Zo van 'Het komt nu wel erg dichtbij zeg'. :P
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  Moderator maandag 9 november 2015 @ 23:59:13 #22
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_157440100
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 23:57 schreef APK het volgende:
Ik heb eigenlijk best wel zin in ook een vet Nederlands dopingschandaal, om het een beetje begrijpelijker te maken.
Zo van 'Het komt nu wel erg dichtbij zeg'. :P
Als Sven Kramer en Dafne Schippers gepakt worden is mijn leven compleet.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  dinsdag 10 november 2015 @ 00:00:10 #23
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_157440121
Nederlanders gebruiken geen dope.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  dinsdag 10 november 2015 @ 00:01:05 #24
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_157440144
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 23:59 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Als Sven Kramer en Dafne Schippers gepakt worden is mijn leven compleet.
Die zijn inmiddels too big to fail. ;(
pi_157440171
Of een Ritsma/zandstra die uit de school klappen :9
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  dinsdag 10 november 2015 @ 00:02:33 #26
6941 APK
Factual, I think.
pi_157440173
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 23:59 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

Als Sven Kramer en Dafne Schippers gepakt worden is mijn leven compleet.
Die kans begint nu wel groter te worden.
Russen kiezen liever de aanval dan stil te zitten als ze geschoren worden.
Als de binnenlandse veiligheidsdienst betrokken is wordt het een zaak van nationale trots.

Bring it on :Y)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 november 2015 @ 00:11:15 #27
426493 crew  PippenScottie
pi_157440358
Als uit zou komen dat de Nederlandse equipe zich in Sochi geen zorgen hoefde te maken om positieve plasjes in ruil voor wat propagandapraatjes van Putin met Willie.. Dat zou echt briljant zijn!
pi_157440596
ALs dit geen film wordt, fuck you, Lance
  dinsdag 10 november 2015 @ 00:38:31 #29
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_157440754
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 23:59 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Als Sven Kramer en Dafne Schippers gepakt worden is mijn leven compleet.
Eerst Schippers en dan Kramer die iets gaat roepen over 'dit kan niet in het schaatsen' maar die dan een week later ontmaskerd wordt.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Moderator dinsdag 10 november 2015 @ 00:40:14 #30
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_157440784
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 23:59 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Als Sven Kramer en Dafne Schippers gepakt worden is mijn leven compleet.
En Tristan Hoffman.
  Moderator dinsdag 10 november 2015 @ 00:45:32 #31
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_157440858
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 00:40 schreef Slobeend het volgende:

[..]

En Tristan Hoffman.
Dan liever Servais Knaven. Heeft Hoffman niet al een keer een soort van bekend eigenlijk?
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  dinsdag 10 november 2015 @ 00:46:39 #32
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_157440872
Vergeet Erik Dekker niet
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  dinsdag 10 november 2015 @ 00:51:29 #33
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_157440924
En Jan Boven.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Moderator dinsdag 10 november 2015 @ 00:51:51 #34
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_157440933
Ja leuk, maar laten we ons focussen op al die walgelijke sporters die al hun hele leven lang wijzen naar het wielrennen.

Kramer :r
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 10 november 2015 @ 00:54:18 #35
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_157440956
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_157441018
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 00:45 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Dan liever Servais Knaven. Heeft Hoffman niet al een keer een soort van bekend eigenlijk?
ja, als ik iemand wil zien hangen is die walgelijke sneaky persoon van een Knaven

[ Bericht 0% gewijzigd door THEFXR op 10-11-2015 11:32:11 ]
  FOK!fotograaf dinsdag 10 november 2015 @ 10:36:16 #37
842 Zorro
Z
pi_157443808
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 23:59 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Als Sven Kramer en Dafne Schippers gepakt worden is mijn leven compleet.
Kramer wordt niet gepakt, want die gebruikt niet. Daarom won Bergsma juist :+
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_157444003
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 00:45 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Dan liever Servais Knaven. Heeft Hoffman niet al een keer een soort van bekend eigenlijk?
In de Nieuwe Revu, om het later wel weer onder het kleed te willen schuiven.

Denk dat de pakkans trouwens toeneemt als sporters uit een land echt full retard gaan. Zie Griekenland, Turkije en nu Rusland.

Schippers is qua prestaties natuurlijk ook wel full retard maar zolang er niet opeens een hele rits Nederlandse sprintsters opstaan of atletes die sub 2:25 de marathon lopen zal de focus niet snel op Nederland liggen.

Rusland heeft al jaren een probleem, de bom moest daar wel een keer barsten.
  dinsdag 10 november 2015 @ 11:21:35 #39
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_157444488
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_157444611
Hermens :') Die atleten uit zijn stal zijn natuurlijk al sinds 1992 allemaal brandschoon. Hij heeft hoe dan ook niet goed opgelet als hij stelt dat sinds 1992 de atletiek schoner is geworden. Toch aardig wat schandalen in de tussentijd, niet echt een teken dat atletiek schoner is geworden. Hooguit is er een afname van gebruik van middelen die de kracht sterk beïnvloeden. Tegelijkertijd zijn de zuurstofopname bevorderende middelen qua gebruik alleen maar toegenomen.
pi_157444728
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 11:28 schreef Ericr het volgende:
Hermens :') Die atleten uit zijn stal zijn natuurlijk al sinds 1992 allemaal brandschoon. Hij heeft hoe dan ook niet goed opgelet als hij stelt dat sinds 1992 de atletiek schoner is geworden. Toch aardig wat schandalen in de tussentijd, niet echt een teken dat atletiek schoner is geworden. Hooguit is er een afname van gebruik van middelen die de kracht sterk beïnvloeden. Tegelijkertijd zijn de zuurstofopname bevorderende middelen qua gebruik alleen maar toegenomen.
92 :D toen het EPO tijdperk pas goed begon met hartdoden enzo
  dinsdag 10 november 2015 @ 18:27:12 #42
14505 OProg
A Life in Music
pi_157452818
Hier is het nieuws nu vooral dat 'we' bestolen zijn, onder andere Yvonne Hak door Savinova in 2010 op de 800 meter.

Zou toch leuk zijn als er nu wat meer landen uitkomen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 10 november 2015 @ 18:29:58 #43
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_157452876
_O- Bij 1 Vandaag dat niemand de gedopete Oost-Duitse schaatsters kon verslaan _O- Ze zijn Yvonne van Gennip vergeten :')
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 10 november 2015 @ 18:46:04 #44
14505 OProg
A Life in Music
pi_157453306
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 18:29 schreef rubbereend het volgende:
_O- Bij 1 Vandaag dat niemand de gedopete Oost-Duitse schaatsters kon verslaan _O- Ze zijn Yvonne van Gennip vergeten :')
En Hak gaat zo bij DWDD vertellen hoe oneerlijk het allemaal is. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 10 november 2015 @ 22:14:25 #45
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_157458620
quote:
Wenger: ook voetbal heeft een dopingprobleem

Ook de voetbalwereld kampt met een dopingprobleem. Dat zegt Arsenal-trainer Arsène Wenger in de Franse sportkrant L'Équipe, een dag nadat een onderzoekscommissie van het wereldantidopingagentschap WADA heeft bekendgemaakt dat in de Russische atletiek een wijdverbreide dopingnetwerk bestaat.

Wenger zegt in l'Équipe: "Ik probeer vast te houden aan de waarden die ik belangrijk vind en ik wil dat doorgeven aan anderen. In dertig jaar als trainer heb ik nooit spelers iets toegediend om ze beter te maken. En daar ben ik trots op. Maar ik heb tegen teams gespeeld die er een andere denkwijze op nahouden."
In dertig jaar als trainer heb ik nooit spelers iets toegediend om ze beter te maken. En daar ben ik trots op.

Ademi
Eerder dit jaar kwam Arsenal in de Champions League uit tegen Dinamo Zagreb. Na afloop van dat duel legde Arijan Ademi een positieve dopingtest af. Wenger uitte destijds al zijn ongenoegen over het feit dat hij naar eigen zeggen op oneerlijke wijze verslagen was.

"De schoonheid van de sport is dat iedereen wil winnen, maar er toch maar één winnaar kan zijn. We zijn nu echter in een tijdperk beland waarin we de winnaar verheerlijken, maar niet meer kijken naar de middelen of methoden", aldus Wenger.

"Totdat we tien jaar later beseffen dat het bedrog was. En dat is pijnlijk voor de nummer twee. Want die heeft nooit de erkenning gekregen en dat kan de betreffende persoon flink raken."
  dinsdag 10 november 2015 @ 22:22:07 #46
14505 OProg
A Life in Music
pi_157458846
Van Persie ging ook goed toen hij na al die jaren bij Wenger vertrok.

quote:
"Ik heb nog nooit zo'n reeks meegemaakt. En dat heeft alles met mijn fysieke gesteldheid te maken. Ik weeg altijd rond de 77 kilo. Nu ben ik vier kilo zwaarder, maar wel alleen maar spieren. Ik ben niet meer tijd in het krachthonk geweest. Ik ben uit mezelf super-fit geworden en het resultaat is dat ik zwaarder en sterker ben", vertelt de spits op de site van Manchester United.

"Ik ben sterker in duels met verdedigers, maar ik voel me ook fitter dan ooit. Ik herstel ook sneller. Laatst speelde ik woensdag en zaterdag. Er zat maar 2,5 dag tussen de wedstrijden, maar ik voelde me ijzersterk en kon ook nog in de slotfase extra werk verzetten", aldus Van Persie.
:')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 10 november 2015 @ 22:22:39 #47
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_157458870
quote:
België in top vijf landen met meeste dopingzondaars

De publicatie van het WADA-rapport omtrent systematisch dopinggebruik en corruptie in de Russische atletiekwereld blijft stof doen opwaaien. De New York Times publiceerde nu ook nog eens de lijst met landen waarvan sporters het vaakst tegen de dopinglamp liepen. Opvallend: België staat in de top vijf...

Het WADA maakte bovenstaande cijfers al in juni 2015 openbaar. Het gaat om cijfers uit het jaar 2013, welke verzameld werden over 115 landen en 89 sporten.

Rusland leidt de dans met 225 overtredingen in 30 sporten. De grootste boosdoeners: 42 in de atletiek, 35 in het powerliften, 32 in het worstelen, 26 in het gewichtheffen en 19 in het wielrennen. Rusland is goed voor 11,5% van alle dopingovertredingen. Turkije is tweede met 188 overtredingen, voor Frankrijk met 108 en India met 95.

Op de vijfde plek komt België binnen. Ons land liet in 2013 94 dopingovertredingen noteren, goed voor 4,8% van alle overtredingen in de onderzochte landen. Daarmee doen we "beter" dan onder andere Italië, Spanje, Polen en de Verenigde Staten.
Hoe een klein land toch groot kan zijn. Top 5 ^O^.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 10 november 2015 @ 22:23:26 #48
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_157458892
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 22:22 schreef OProg het volgende:
Van Persie ging ook goed toen hij na al die jaren bij Wenger vertrok.

[..]

:')
Oja dat was zo gênant :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  dinsdag 10 november 2015 @ 22:26:45 #49
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_157458997
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 22:22 schreef OProg het volgende:
Van Persie ging ook goed toen hij na al die jaren bij Wenger vertrok.

[..]

:')
Hahaha die was prachtig ja _O-
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_157459467
zijn jullie nu echt zo verbaast over dit nieuws?
  dinsdag 10 november 2015 @ 22:47:42 #51
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_157459718
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 november 2015 22:22 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Hoe een klein land toch groot kan zijn. Top 5 ^O^.
Dat komt enkel en alleen omdat in Vlaanderen er ook in de amateursporten serieus gecontroleerd wordt. En dat is in weinig landen het geval.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Redactie Sport woensdag 11 november 2015 @ 09:35:15 #53
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_157464847
quote:
Swimming has a global doping crisis on the same scale as athletics, leading coaches have warned.

'People saying this is not just Russia and not just athletics are 100 per cent correct,' John Leonard, executive director of the World Swimming Coaches Association, told Sportsmail.

The association are concerned about possible corruption in swimming's international governing body and have repeatedly raised their concerns with the World Anti-Doping Agency.

There are fears that the 'state-sponsored' doping in Russian athletics revealed this week may be echoed in swimming.

Russia currently has 27 swimmers serving doping bans and earlier this year came within one anti-doping violation of being temporarily suspended from competition.

There is evidence of young teenagers taking performance-enhancing drugs — with 14-year-old backstroke swimmer Daria Ustinova testing positive in 2012.

Leonard added: 'I am absolutely sure that the Russian swimmers were involved in this system as well as the track-and-field athletes. Russia are always great at the junior level and not as good at the senior level and nobody so far has offered an explanation as to why.

'It's obviously criminal because 14 year olds are not giving themselves drugs so someone is criminally affecting the health of children, as they did in the old East German days. Russia has been a greenhouse for this for many decades now.'

Leonard is concerned the sport's governing body, FINA, carry out drug testing, saying: 'You cannot have the organisations that are charged with promoting the sport also being the people who decide who gets tested and what they get tested for — which is just as important. That's the fox watching the hen house and it's completely unrealistic to have a clean sport when that's the case.

'We want to know who decides which swimmer gets tested for what banned substances. The fear is that is being done by professionals in the FINA office to cover for star swimmers.'

At the World and American swimming coaches conference in Ohio in September the full extent of the lack of confidence in anti-doping measures in the sport was laid bare.

Bill Sweetenham, the former British Swimming national performance director, said: 'I was on the stage in front of 700 of the world's best swimming coaches and I asked who felt any confidence in FINA and not one person stood up.

'They should be leading the charge and nobody trusts that they have the strength or commitment to clean up sport and in fact they think the coaches have the same lack of respect for WADA.

'It would be incorrect just to blame the Russians, I don't think they're any worse than some other countries.

'Unfortunately it's all leading to Rio being one of the dirtiest Olympics we've seen. It needs a massive broom to clean this one up so clean athletes aren't living with a cloud over their head and the dirty athletes and countries are removed.'

WADA and FINA could not be reached for comment.
http://www.dailymail.co.u(...)cs-warn-coaches.html

Dit zie je niet aankomen natuurlijk.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 11 november 2015 @ 09:38:00 #54
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_157464870
quote:
7s.gif Op woensdag 11 november 2015 09:35 schreef DeLuna het volgende:
'Unfortunately it's all leading to Rio being one of the dirtiest Olympics we've seen.
quote:
'Unfortunately it's all leading to Rio being one of the dirtiest Olympics we've seen.
Dat lijkt me wel een behoorlijk verkeerde conclusie.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_157465050
There is evidence of young teenagers taking performance-enhancing drugs — with 14-year-old backstroke swimmer Daria Ustinova testing positive in 2012.

kijk eens aan, nog steeds tieners zoals vroeger, is er eigenlijk wel wat veranderd?, dit is nl nog erger dan mijn gedachtes.
pi_157465096
Zal Duitsland ooit nog iets van Sport uitzenden?
  woensdag 11 november 2015 @ 10:17:34 #57
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_157465403
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 22:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Dat komt enkel en alleen omdat in Vlaanderen er ook in de amateursporten serieus gecontroleerd wordt. En dat is in weinig landen het geval.
Tot willekeurige controles in sportscholen aan toe _O-

Sta je daar lekker op zaterdagochtend in de fitnesszaal, komt de DopingGestapo binnen om iedereen een plasje af te nemen :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_157465416
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 09:56 schreef THEFXR het volgende:
Zal Duitsland ooit nog iets van Sport uitzenden?
Alleen journalistieke reportages over de ontmaskeringen van dopingzaken.
pi_157467319
Bij Hoevelaken linksaf
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 11 november 2015 @ 12:13:17 #60
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_157467347
quote:
quote:
Krotwaar gelooft nog in 'freaks of nature'. Natuurtalenten, zoals Dafne Schippers.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_157467365
Ja mooi, ik ben benieuwd of Krotwaar Dafne Schippers noemde of dat de journalist dit invulde.
Bij Hoevelaken linksaf
  woensdag 11 november 2015 @ 13:05:06 #62
14505 OProg
A Life in Music
pi_157468112
quote:
10s.gif Op woensdag 11 november 2015 12:13 schreef heywoodu het volgende:
Krotwaar gelooft nog in 'freaks of nature'. Natuurtalenten, zoals Dafne Schippers.
:D :') :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_157468229
Het blijft inderdaad veel te bizar, dat Europese record stond echt bizar scherp. _O- Niemand maar in de buurt in de laatste 20 jaar, BAM, gewoon even gebroken. _O_

Verder vind ik dit echt vermoeiend gelul, gaat hij z'n kinderen dan wel op voetbal doen? En sowieso, misschien hebben ze wel geen talent... In de breedtesport hoeft je echt geen doping te gebruiken hoor, ik werd nooit verplicht om doping te nemen toen ik aan atletiek deed (ik was te slecht voor een staatsdopingprogramma ;(), maar toppers doen in alle takken van sport nou eenmaal genoeg.

Ik vind het vooral ook fijn dat er nu eens andere sporten dan wielrennen aan de beurt zijn, ook al is het atletiek en ben ik daar gek op. Een onderzoekje naar het zwemmen kan wat mij betreft ook geen kwaad, want als ze met deze dopingpraktijken in de atletiek de jaren '80 records niet eens breken ben ik wel benieuwd wat ze in het zwemmen allemaal uitvreten met die recordregens. :D
Jack does it in real time...
pi_157468499
Ik hoorde ooit een praatje van John Barrow over wiskunde in de sport. (Hij heeft het leuke boekje mathletics geschreven).
Hij gaf wel grappige voorbeelden (bijvoorbeeld dat de tijden die bij snelwandelen gelopen worden physisch niet kunnen als de regels 100% worden gevolgd) en hoe de volgorde van de peddels bij roeien belangrijk is: LRRL werkt efficienter dan LRLR bijvoorbeeld.
Hij sprak niet over doping, maar hij ging wel in op de vraag waarom in zwemmen nog winst te halen was: Er wordt nu meer onderzoek gedaan dan vroeger naar vloeistofdynamica met betrekking tot zwemmen. Hij zei dat nu sommige zwemmers spieren proberen te kweken die niet belangrijk zijn voor het zwemmen zelf, maar die er (puur door hun aanwezigheid) wel voor zorgen dat ze meer gestroomlijnd door het water kunnen gaan. Waarschijnlijk gaat dit samen met doping, maar ik kan me voorstellen dat er inderdaad winst te behalen is door te letten op dit soort bijzaken.
  Redactie Sport woensdag 11 november 2015 @ 14:27:59 #65
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_157469555
Ook een bom in het Chinese zwemmen?

quote:
A 17-year-old who claimed both girl’s breaststroke titles at the China Youth Games last month died yesterday morning after collapsing and being rushed to hospital from a dormitory on national-team camp in Beijing.

Qing Wenyi screamed out before collapsing at 4am, according to a roommate cited by Xinhua who rushed to her fellow swimmer’s aid only to find her unresponsive. Qing was taken to Tiantan Hospital near the Temple of Heaven but an hour-long struggle by doctors failed to resuscitate her.

The incident has prompted a wave of concern in the ranks of the Chinese swimming community, who are now calling on the World Anti-Doping Agency (WADA) to intervene. Sources who cannot be named, keen their fear of consequence for speaking out, have told SwimVortex that reports suggesting Qing’s parents immediately demanded that no autopsy was performed so that their daughter could rest in peace reflect coercion and control being exerted by those who would not wish the truth to emerge.

The news coincides with more speculation emerging from concerned members of the China swim community who believe two teenage boys coached in Tainjin by Zhou Ming, a chief architect of the China doping crisis of the 1990s, have tested positive for doping. A source says:

“The rumour was rife on the deck in Fuzhou … and coaches and swimmers were told by officials not to talk about things that were nothing to do with them.”

Zhou is the former national team coach with a large number of steroid positives among his personal charges and who in 1998 was banned for life according to the official pronouncements of the Chinese delegation sitting alongside FINA leaders at the Perth 1998 World Championships. The ban was later reduced to eight years, according to Chinese sources though no such thing was ever announced by FINA.

Sources tell SwimVortex that the rumour on the deck at the Games in Fuzhou two weeks ago was that both of Ming’s charges had tested positive for doping. Both boys, one of them said to be Wang Lizhou – the first Chinese swimmer inside the minute over 100m breaststroke with a 59.79 that can definitively be described as blistering for a 16-year-old – were on the original start sheet for the meet but had been removed when competition began. Ming was also said to have been ‘removed’ from the event.

There is no confirmation of any positive tests nor can Zhou and his swimmers be contacted. What is known is that the speculation surrounding them reflects mounting concern in Chinese swimming over the pressures being placed on coaches and young swimmers to land results at youth events where the size of financial rewards available come hand in hand with the dark influence of gamblers.

Sources have told SwimVortex that they have witnessed swimmers being removed from the call room before races because they might be a threat to the desired result. In the two examples cited at one event, one a solo race the other a relay, a whole quartet said to have been told to quit the race at the last moment, the withdrawals could be corroborated, both races going with seven lanes not eight. In another relay, in which there were plenty of teams to fill a final, only six teams raced in the final.

.....
Gehele artikel:

http://www.swimvortex.com(...)larm-over-zhou-ming/
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_157470024
Wow, wat een naar verhaal. :{

Tieners icm doping is helemaal naar telkens... Ik bedoel, snap dat er gigantische concurrentie is, maar dat is vaak zo'n smerig systeem van staatsprogramma's, louche managers, sponsoren of whatever. Legt ziekelijke druk op die kinderen om te ontsnappen uit hun sociale situatie, waardoor doping nog aantrekkelijker wordt. Zelfde geldt voor grote groepen Kenianen natuurlijk bijv....
Jack does it in real time...
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 11 november 2015 @ 14:59:41 #67
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_157470128
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 14:54 schreef DeeBee het volgende:
Wow, wat een naar verhaal. :{

Tieners icm doping is helemaal naar telkens... Ik bedoel, snap dat er gigantische concurrentie is, maar dat is vaak zo'n smerig systeem van staatsprogramma's, louche managers, sponsoren of whatever. Legt ziekelijke druk op die kinderen om te ontsnappen uit hun sociale situatie, waardoor doping nog aantrekkelijker wordt. Zelfde geldt voor grote groepen Kenianen natuurlijk bijv....
En dan nog even volle bak de wedsyndicaten die op die tieners inbeuken, heerlijk.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_157470306
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 14:54 schreef DeeBee het volgende:
Wow, wat een naar verhaal. :{

Tieners icm doping is helemaal naar telkens... Ik bedoel, snap dat er gigantische concurrentie is, maar dat is vaak zo'n smerig systeem van staatsprogramma's, louche managers, sponsoren of whatever. Legt ziekelijke druk op die kinderen om te ontsnappen uit hun sociale situatie, waardoor doping nog aantrekkelijker wordt. Zelfde geldt voor grote groepen Kenianen natuurlijk bijv....
https://nl.wikipedia.org/wiki/Dopingzaak_Wesley_Lommers
pi_157471719
Kromowidjojo en Heemskerk vinden het niet leuk dat zwemmen in een kwaad daglicht wordt geplaatst #beugeloplatereleeftijd
pi_157477852
quote:
14s.gif Op woensdag 11 november 2015 10:17 schreef fathank het volgende:

[..]

Tot willekeurige controles in sportscholen aan toe _O-

Sta je daar lekker op zaterdagochtend in de fitnesszaal, komt de DopingGestapo binnen om iedereen een plasje af te nemen :')
is idd zo stasi als het maar kan.
  woensdag 11 november 2015 @ 20:53:55 #71
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_157478110
Hahaha China en Rusland wat heerlijk selectief weer. Alsof er in de USA, UK en welke grote sportlanden dan ook niet structureel gebruikt wordt :').
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 11 november 2015 @ 22:55:45 #72
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_157481875
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_157483412
Anti-doping agencies can't keep pace with the science of cheating

http://www.cbc.ca/sports/doping-cheats-culture-1.3312294
pi_157483440
Dekker over van Langen en Hermens _O_
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  woensdag 11 november 2015 @ 23:57:57 #75
6941 APK
Factual, I think.
pi_157483449
quote:
Kramer ook :+

quote:
'Illusie dat dopingschandaal alleen atletiek treft'

De voorbereiding van de schaatsers op de opening van het wereldbekerseizoen in Calgary wordt dezer dagen overschaduwd door de onthullingen over dopinggebruik in de Russische atletiek.

In een vernietigend rapport van dopingagentschap WADA wordt uitgebreid verslag gedaan over systematisch dopinggebruik onder Russische atleten.

Topschaatser Sven Kramer vreest dat alle recente onthullingen slechts het topje van de ijsberg zijn. "Het is een illusie dat dit alleen in de atletiekwereld speelt. Het is erg zorgwekkend en alarmerend, want dit had niemand voor mogelijk gehouden."

"Ik hoop dat zoiets groots niet in het schaatsen speelt, maar dit is breder dan de atletiek. Dit heeft zoveel impact op de sport. Het bederft niet mijn plezier, maar toch kun je je ogen er niet voor sluiten. Het moet grondig uitgezocht worden. De onderste steen moet boven."

Omdat de Nederlanders de schaatssport al jaren domineren, ook op olympisch niveau, worden er doorgaans vraagtekens gezet bij de prestaties van de vaderlandse schaatsers. Dat ondervond ook Kramer. "Na de afgelopen Spelen, toen wij 24 medailles wonnen, werd er ook over ons gesproken. Men let ook op mij. Ik heb nooit iets gebruikt, maar ik durf mijn hand niet voor iedereen in het vuur te steken."

Aankomend weekend behoort Pavel Koelizjnikov tot de favorieten voor de zege op de 500 meter. Legt Kramer bij eventueel succes van de Rus direct de link met de dopingpraktijken in het land van Koelizjnikov? "Dan denk ik: goed gedaan. Maar met een schuin oog kijk ik dan wel naar de verhalen van de afgelopen tijd."

nos.nl
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_157483484
De kans is nu wel groot dat andere landen ook voor de bijl gaan, dit laten de Russen niet voorbij gaan zonder anderen in de val mee te sleuren
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_157483500
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 23:59 schreef TheVulture het volgende:
De kans is nu wel groot dat andere landen ook voor de bijl gaan, dit laten de Russen niet voorbij gaan zonder anderen in de val mee te sleuren
yep

  donderdag 12 november 2015 @ 01:58:22 #78
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_157484667
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 23:57 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Dekker over van Langen en Hermens
ik ging dit even googlen en kwam dit (achteraf hilarische) stuk tegen:
http://www.volkskrant.nl/(...)-achterdeur~a777172/
Feyenoord!!! * Barça
pi_157484762
the writing is on the wall??

guardian_sport twitterde op donderdag 12-11-2015 om 01:46:40 Mo Farah to miss World Indoor Championships to focus on Olympics https://t.co/oUGrvadOlW (Photo: PA) https://t.co/k7oQigmGTS reageer retweet
  donderdag 12 november 2015 @ 18:34:13 #80
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_157496401
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 02:15 schreef THEFXR het volgende:
the writing is on the wall??

guardian_sport twitterde op donderdag 12-11-2015 om 01:46:40 Mo Farah to miss World Indoor Championships to focus on Olympics https://t.co/oUGrvadOlW (Photo: PA) https://t.co/k7oQigmGTS reageer retweet
En ondertussen maar schande spreken over de Russen die je nauwelijks ziet ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_157496511
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 02:15 schreef THEFXR het volgende:
the writing is on the wall??

guardian_sport twitterde op donderdag 12-11-2015 om 01:46:40 Mo Farah to miss World Indoor Championships to focus on Olympics https://t.co/oUGrvadOlW (Photo: PA) https://t.co/k7oQigmGTS reageer retweet
Indoor is normaal al het debiele broertje van outdoor, laat staan in een Olympisch jaar.
pi_157496675
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 22:22 schreef OProg het volgende:
Van Persie ging ook goed toen hij na al die jaren bij Wenger vertrok.

[..]

:')
Deze is echt :') & _O- x 1000
pi_157496788
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 18:40 schreef wimderon het volgende:

[..]

Indoor is normaal al het debiele broertje van outdoor, laat staan in een Olympisch jaar.
dat kan, maar in het verleden heeft het overslaan van een event, vaker tot een positieve dopingtest geleid.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 12 november 2015 @ 18:55:12 #84
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_157496803
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 18:54 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dat kan, maar in het verleden heeft het overslaan van een event, vaker tot een positieve dopingtest geleid.
Maar dan vooral de echt grote evenementen. De gemidddelde Diamond League-avond is nog groter dan een WK indoor.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_157496818
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 18:55 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Maar dan vooral de echt grote evenementen. De gemidddelde Diamond League-avond is nog groter dan een WK indoor.
Ok, maar waarom meldt het zich dan in eerste instantie aan?, als het allemaal zo onbelangrijk is.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 12 november 2015 @ 18:59:11 #86
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_157496878
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 18:56 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Ok, maar waarom meldt het zich dan in eerste instantie aan?, als het allemaal zo onbelangrijk is.
Omdat hij denkt "ik doe mee" en later "ik doe toch maar niet mee"?
Plannen wijzigen wel eens :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_157497278
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 18:59 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Omdat hij denkt "ik doe mee" en later "ik doe toch maar niet mee"?
Plannen wijzigen wel eens :+
als ie binnenkort toch gepakt wordt is het hel op aarde.
pi_157498218
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 23:57 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Dekker over van Langen en Hermens _O_
Ze worden beiden afgebrand? Moeite waard om terug te kijken?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 12 november 2015 @ 19:54:11 #89
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_157498296
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 23:57 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Dekker over van Langen en Hermens _O_
jammer dat hij niet even goed uit kon leggen wat hij bedoelde, Pauw dacht dat hij bedoelde dat ze beiden gebruikt hadden.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 12 november 2015 @ 22:49:46 #90
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_157502637
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 19:51 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Ze worden beiden afgebrand? Moeite waard om terug te kijken?
http://pauw.vara.nl/media/349160
Feyenoord!!! * Barça
pi_157505139
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 10:50 schreef Ericr het volgende:

[..]

Schippers is qua prestaties natuurlijk ook wel full retard maar zolang er niet opeens een hele rits Nederlandse sprintsters opstaan of atletes die sub 2:25 de marathon lopen zal de focus niet snel op Nederland liggen.

Ik ga zo hard lachen als Schippers een week na de opening van de Dafne Schippersbrug betrapt wordt op doping. Wie noemt er nu (waarschijnlijk) een brug naar een nog actieve sporter?
  vrijdag 13 november 2015 @ 01:41:29 #92
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_157505697
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 00:34 schreef Coppi het volgende:

[..]

Ik ga zo hard lachen als Schippers een week na de opening van de Dafne Schippersbrug betrapt wordt op doping. Wie noemt er nu (waarschijnlijk) een brug naar een nog actieve sporter?
Is dat al definitief?
pi_157506803
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 00:34 schreef Coppi het volgende:

[..]

Ik ga zo hard lachen als Schippers een week na de opening van de Dafne Schippersbrug betrapt wordt op doping. Wie noemt er nu (waarschijnlijk) een brug naar een nog actieve sporter?
Nederlanders dopen niet. Dus er is geen probleem.
pi_157507875
Krotwaar is zeker een vriendje van Harm?
  vrijdag 13 november 2015 @ 10:24:35 #95
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_157507921
Doping, the gift that keeps on giving :9~

Weer gouden tijden zo te lezen, hopelijk sleuren die Russen nog een paar andere spelers van formaat mee in hun val.
  vrijdag 13 november 2015 @ 10:59:01 #96
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_157508378
Zouden er nu echt mensen zijn die geloven dat alleen de Russen dit doen ?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 13 november 2015 @ 11:20:01 #97
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_157508738
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 10:59 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Zouden er nu echt mensen zijn die geloven dat alleen de Russen dit doen ?
Als je het letterlijk neemt: Ja, die mensen zullen er zijn. Ik denk wel dat die mensen een bijzonder kleine minderheid vormen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_157508743
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 10:59 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Zouden er nu echt mensen zijn die geloven dat alleen de Russen dit doen ?
Ja natuurlijk. Ik ken er genoeg.
  vrijdag 13 november 2015 @ 12:27:36 #99
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_157510102
quote:
Schippers: valsspelers kan ik niet accepteren

Vandaag, 11:44

Dafne Schippers zou direct stoppen met atletiek als Nederland haar zou verplichten doping te gebruiken. Dat schrijft de wereldkampioene op de 200 meter op haar eigen weblog naar aanleiding van het WADA-rapport over het dopingschandaal in Rusland.

"Ik zou mezelf absoluut niet in de spiegel kunnen aankijken. Er is ook een leven na de topsport. Ik doe mijn sport omdat ik het leuk vind, niet voor het geld en ook niet voor de roem. Ik wil met talent, hard werken en doorzettingsvermogen de allerbeste atleet worden en blijven."

De atlete begrijpt dat de dopingschandalen de mening van mensen over atletiek beïnvloeden. "Het blijft ontzettend vervelend om hier constant vragen over te moeten beantwoorden. Je moet je verdedigen tegen iets waar je juist altijd ver van vandaan wil blijven."

Nog lange weg te gaan
Volgens het WADA is binnen de Russische atletiek een omvangrijk netwerk, waarin omkoping, manipulatie en het verdoezelen van positieve dopingtesten aan de orde van de dag zijn. "Het lijkt me belangrijk deze praktijken goed uit te zoeken en verantwoordelijken aan te pakken", schrijft Schippers.

"Er is nog een lange weg te gaan. Ik kan niet accepteren dat de allermooiste sport de vernieling in wordt geholpen door valsspelers. Ik wil mensen vooral aanmoedigen mee te helpen atletiek weer positief in het nieuws te brengen."
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 13 november 2015 @ 12:29:29 #100
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_157510147
Geruchten dat onder meer Rusland (en ook Azerbaijan, Kazakhstan en..Duitsland?) zich terugtrekt van het WK gewichtheffen dat volgende week in de VS begint :')
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator vrijdag 13 november 2015 @ 12:32:01 #101
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_157510211
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 12:27 schreef Szura het volgende:

[..]

Smerige greppelhoer. :r
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator vrijdag 13 november 2015 @ 12:33:23 #102
362868 crew  Slobeend
of all places
  Moderator vrijdag 13 november 2015 @ 12:35:07 #103
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_157510278
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 12:33 schreef Slobeend het volgende:

[..]

:')
Ik word echt razend van Dafne Schippers.

Niet met m'n kloten spelen Slobeend.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_157510287
quote:
Natuurlijk vindt Dafne Schippers al het nieuws over dopinggebruik in haar sport verschrikkelijk. Dat benadrukte de wereldkampioene op de 200 meter vanavond ook tijdens de eerste uitzending van Peptalk van Ziggo Sport, waar ze te gast was. ,,Maar ergens ben ik wel weer blij met het nieuws.''

,,Ik moet als het goed is nog 10 jaar door in de atletiek'', legde ze uit. ,,Ik vind het verschrikkelijk om te verliezen van iemand die vals speelt.'' Maandagmiddag werd ze geconfronteerd met het WADA-rapport, over systematisch en door de staat gefaciliteerd dopinggebruik in Rusland. ,,Ik probeer mij er niet teveel mee bezig te houden. Ik kan er niet veel aan doen en hoop gewoon dat de sport schoon wordt.''

Presentator Jack van Gelder vroeg aan Schippers ook wat het maar haar persoonlijk doet, als mensen haar van dopinggebruik beschuldigen. ,,Als iemand dat zegt, vind ik dat heel erg. Omdat ik weet hoe hard ik er voor werk. Ja, dat raakt mij wel.''

In haar blog nam Schippers donderdag ook stelling tegen een uitspraak van voormalig atleet Luc Krotwaar, die woensdag in het Algemeen Dagblad zei dat hij 'zijn kinderen niet op atletiek zou doen'.

Schippers: ,,Vol verbazing las ik bovenstaande kop in de krant. (...) Het lijkt mij niet de oplossing om massaal te stoppen met atletiek en maar te accepteren dat de allermooiste sport de vernieling in wordt geholpen door valsspelers. Natuurlijk moeten dopingzondaars keihard worden aangepakt en is er nog een lange weg te gaan. Maar ik wil mensen vooral aanmoedigen mee te helpen atletiek weer positief in het nieuws te brengen. En laat je daarbij vooral niet door je vader vertellen maar niet op atletiek te gaan!''

De 23-jarige sprintster uit Utrecht is ondertussen weer volop in training voor volgend seizoen, waar ze wil pieken tijdens de Olympische Spelen in Rio, haar absolute hoofddoel. Maar ze zal zich ook gaan testen op indoorwedstrijden, zoals het wereldkampioenschap in maart. ,,Dat zijn wedstrijdjes van 60 meter, waar je per se goed moet starten. Dat is juist ideaal om mij voor te bereiden op de Spelen.''
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)nieuws-Rusland.dhtml

Voeding en groenten mensen, voeding en groenten.
  vrijdag 13 november 2015 @ 12:37:36 #105
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_157510328
Wanneer wordt de Lidl haar sponsor?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Moderator vrijdag 13 november 2015 @ 12:38:00 #106
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_157510337
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 12:35 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Ik word echt razend van Dafne Schippers.

Niet met m'n kloten spelen Slobeend.
Het staat al vast dat deze 'smerige greppelhoer' gebruikt heeft?
  Moderator vrijdag 13 november 2015 @ 12:42:47 #107
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_157510446
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 12:38 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Het staat al vast dat deze 'smerige greppelhoer' gebruikt heeft?
Iedereen met een beetje gezond verstand kan bedenken dat ze helemaal onder de doping zit. Het staat niet officieel vast nee, maar alleen al dankzij haar tijden weet je genoeg.

Maar dan nog, dat is niet eens het belangrijkste punt. Van mij mag ze alle doping van de wereld gebruiken. Ga je gang, doe je ding. Ik walg alleen zo ontzettend van haar teksten. Je kan dopinggebruik ontkennen, maar al dit gelul over 'jezelf in de spiegel aan kunnen kijken, ik werk er hard voor, ik eet iedere dag groente en fruit, het zijn valsspelers, etc' maakt mij echt kotsmisselijk. Ik wil over haar heen kotsen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator vrijdag 13 november 2015 @ 12:43:53 #108
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_157510470
Ze zegt dus ook dat iedereen die doping gebruikt er niet hard voor werkt en geen doorzettingsvermogen heeft. Die eten ook allemaal ongezond.

Dafne Schippers is de enige die weet hoe het hoort. Dafne (Oh Dafne).
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator vrijdag 13 november 2015 @ 12:46:32 #109
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_157510533
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 12:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Iedereen met een beetje gezond verstand kan bedenken dat ze helemaal onder de doping zit. Het staat niet officieel vast nee, maar alleen al dankzij haar tijden weet je genoeg.

Maar dan nog, dat is niet eens het belangrijkste punt. Van mij mag ze alle doping van de wereld gebruiken. Ga je gang, doe je ding. Ik walg alleen zo ontzettend van haar teksten. Je kan dopinggebruik ontkennen, maar al dit gelul over 'jezelf in de spiegel aan kunnen kijken, ik werk er hard voor, ik eet iedere dag groente en fruit, het zijn valsspelers, etc' maakt mij echt kotsmisselijk. Ik wil over haar heen kotsen.
Duidelijk :D

We moeten ook niet uitsluiten dat er nog toppers rondlopen die niet gebruiken, van Dafne durf ik het echt niet te zeggen.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 13 november 2015 @ 12:48:37 #110
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_157510584
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 12:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Iedereen met een beetje gezond verstand kan bedenken dat ze helemaal onder de doping zit. Het staat niet officieel vast nee, maar alleen al dankzij haar tijden weet je genoeg.

Maar dan nog, dat is niet eens het belangrijkste punt. Van mij mag ze alle doping van de wereld gebruiken. Ga je gang, doe je ding. Ik walg alleen zo ontzettend van haar teksten. Je kan dopinggebruik ontkennen, maar al dit gelul over 'jezelf in de spiegel aan kunnen kijken, ik werk er hard voor, ik eet iedere dag groente en fruit, het zijn valsspelers, etc' maakt mij echt kotsmisselijk. Ik wil over haar heen kotsen.
Kortom, hou gewoon je muil en loop hard.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator vrijdag 13 november 2015 @ 12:49:49 #111
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_157510612
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 12:46 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Duidelijk :D

We moeten ook niet uitsluiten dat er nog toppers rondlopen die niet gebruiken, van Dafne durf ik het echt niet te zeggen.
Je durft het niet te zeggen? Kom op zeg, hoe lang lopen we nu al rond in de sportwereld. Ze heeft de schijn echt zo enorm tegen. Ook met net toevallig op het juiste moment voor een belangrijk toernooi 'toevallig' zonder er iets voor te doen een paar kilo's verliezen.

Pleur nou eens op joh. Ga lekker je hond in de maling nemen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator vrijdag 13 november 2015 @ 12:52:03 #112
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_157510677
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 november 2015 12:48 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Kortom, hou gewoon je muil en loop hard.
Daar komt het wel op neer ja.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_157510686
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 12:49 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Je durft het niet te zeggen? Kom op zeg, hoe lang lopen we nu al rond in de sportwereld. Ze heeft de schijn echt zo enorm tegen. Ook met net toevallig op het juiste moment voor een belangrijk toernooi 'toevallig' zonder er iets voor te doen een paar kilo's verliezen.

Pleur nou eens op joh. Ga lekker je hond in de maling nemen.
Ho ho, we zijn NEDERLANDERS en NEDERLANDERS zijn perfect volk. Wij distantiëren ons van de dopingbommetjes die over de hele wereld rondstuiteren. Wij zijn eerlijk en blijven elke dag strijden voor een nog schonere sport. Want zeg nou zelf: jij wil toch ook niet op één milliseconde de gouden medaille mislopen tegen een Jamaicaans dopingjongetje?
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 13 november 2015 @ 12:52:29 #114
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_157510691
Van Schippers vond ik het overigens lang prima te verdedigen dat ze veel sneller ging sprinten doordat de focus volledig op de sprint kwam te liggen. Sterker nog, dat lijkt me ook niet meer dan logisch en richting de 22 seconden is dan ook nog wel "normaal" (relatief gezien). Na die 21.63 was mijn twijfel echter wel definitief weg :@
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator vrijdag 13 november 2015 @ 12:52:40 #115
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_157510696
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 12:49 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Je durft het niet te zeggen? Kom op zeg, hoe lang lopen we nu al rond in de sportwereld. Ze heeft de schijn echt zo enorm tegen. Ook met net toevallig op het juiste moment voor een belangrijk toernooi 'toevallig' zonder er iets voor te doen een paar kilo's verliezen.

Pleur nou eens op joh. Ga lekker je hond in de maling nemen.
De cijfers en acnés spreken niet in haar voordeel nee.
  Moderator vrijdag 13 november 2015 @ 12:54:35 #116
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_157510754
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 12:52 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Ho ho, we zijn NEDERLANDERS en NEDERLANDERS zijn perfect volk. Wij distantiëren ons van de dopingbommetjes die over de hele wereld rondstuiteren. Wij zijn eerlijk en blijven elke dag strijden voor een nog schonere sport. Want zeg nou zelf: jij wil toch ook niet op één milliseconde de gouden medaille mislopen tegen een Jamaicaans dopingjongetje?
Nederland heeft ook geen dopingcultuur ja, volgens Dafne dan. :')
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_157510756
Tot op zekere hoogte er wel mee eens dat deze verhalen vrij onzinnig zijn. Ik bedoel, loop inderdaad gewoon lekker hard en haal die medailles op, niks mis mee.

Maar die retoriek dat je alleen wint vanwege doorzettingsvermogen en groente is vrij hilarisch. Omdat Dafne van spruitjes houdt rent ze zo hard... Had Elaine Thompson maar wat vaker een wortel moeten eten. :P

Maar ja, ze krijgen wel non-stop die vragen en het 'geen commentaar' is dan ook verdacht. Elke topsporter zoekt de grenzen van de regels op (of zal die soms overschrijden) en al die mensen hebben een zieke bak talent voor hun sport. Doping geeft ze soms net dat beetje extra...

Ik moest ook wel lachen omdat interview met Erik Dekker en Simon Vroemen en daarin zei Vroemen ook wel iets opmerkelijks. Want hij heeft een carriere bij Shell (vrij intelligente vent), dus hij had ook weinig 'downside' om te gaan gebruiken. Dat is gewoon een weloverwogen keuze geweest om te zien of je de top kan bereiken, gegokt en verloren zo te zeggen. Maar hij had toch al een maatschappelijke carriere en vangnet daarmee, dus vrij weinig verloren...

En ik geniet van het niveau van Schippers d'r prestaties, maar zet volgende keer maar gewoon recepten op je blog in plaats van dit soort geneuzel ja.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 12:52 schreef heywoodu het volgende:
Van Schippers vond ik het overigens lang prima te verdedigen dat ze veel sneller ging sprinten doordat de focus volledig op de sprint kwam te liggen. Sterker nog, dat lijkt me ook niet meer dan logisch en richting de 22 seconden is dan ook nog wel "normaal" (relatief gezien). Na die 21.63 was mijn twijfel echter wel definitief weg :@
Tot het EK vorig jaar was het wel verrassend en verfrissend. Dit WK was gewoon een all out freakshow. _O- Desondanks, 21.63 blijft echt een bizarre tijd. _O_
Jack does it in real time...
  Moderator vrijdag 13 november 2015 @ 12:54:47 #118
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_157510758
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 12:52 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Ho ho, we zijn NEDERLANDERS en NEDERLANDERS zijn perfect volk. Wij distantiëren ons van de dopingbommetjes die over de hele wereld rondstuiteren. Wij zijn eerlijk en blijven elke dag strijden voor een nog schonere sport. Want zeg nou zelf: jij wil toch ook niet op één milliseconde de gouden medaille mislopen tegen een Jamaicaans dopingjongetje?
Wil je nou zeggen dat ik chauvinistisch ben ofzo?
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 13 november 2015 @ 12:57:23 #119
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_157510820
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 12:54 schreef DeeBee het volgende:

Elke topsporter zoekt de grenzen van de regels op (of zal die soms overschrijden) en al die mensen hebben een zieke bak talent voor hun sport. Doping geeft ze soms net dat beetje extra...
Ik kan me een Britse B-sprinter herinneren (ben z'n naam even kwijt) die dit jaar in een blog nog uitgebreid vertelde over Gatlin. Hij haat weinig mensen meer dan Gatlin, maar noemt hem wel een van de meest bizar getalenteerde atleten die hij ooit gezien heeft.

Dat Gatlin voor geen meter te vertrouwen is lijkt me duidelijk, maar dat hij uit zijn voegen barst van het talent geloof ik ook wel.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_157510856
quote:
15s.gif Op vrijdag 13 november 2015 12:54 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Wil je nou zeggen dat ik chauvinistisch ben ofzo?
Nee, misschien een beetje naïef.
  Moderator vrijdag 13 november 2015 @ 13:02:23 #121
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_157510945
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 12:58 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Nee, misschien een beetje naïef.
Ja, dat is misschien wel zo. Het is zoveel fijner om Froome en Geraint T. te veroordelen ;(
pi_157511072
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 12:54 schreef DeeBee het volgende:

Ik moest ook wel lachen omdat interview met Erik Dekker en Simon Vroemen en daarin zei Vroemen ook wel iets opmerkelijks. Want hij heeft een carriere bij Shell (vrij intelligente vent), dus hij had ook weinig 'downside' om te gaan gebruiken. Dat is gewoon een weloverwogen keuze geweest om te zien of je de top kan bereiken, gegokt en verloren zo te zeggen. Maar hij had toch al een maatschappelijke carriere en vangnet daarmee, dus vrij weinig verloren...
Gehaktstaven frituren misschien bij de pomp? ;)
pi_157511784
Als Dafne een wielrenner was geweest, dan hadden sommige hier in de gordijnen gesprongen en BNW-actige praktijken beweert.
pi_157511936
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 12:52 schreef Slobeend het volgende:

[..]

De cijfers en acnés spreken niet in haar voordeel nee.
door die gezonde voeding en groenten,lol
pi_157517894
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:38 schreef THEFXR het volgende:
Als Dafne een wielrenner was geweest, dan hadden sommige hier in de gordijnen gesprongen en BNW-actige praktijken beweert.
Woutje Poels werd al massaal veroordeeld toen hij een paar meter op kop reed in een bergetappe, dus ik denk niet dat er hier mensen zijn die Nederlander X verdedigen als 'ie de tijden van Pantani op de Alpe uit de boeken rijdt.
pi_157518765
quote:
In een open brief heeft tweevoudig olympisch kampioene Jelena Isinbajeva een moreel beroep gedaan op de leiders van de internationale atletiekfederatie IAAF. De gevierde polsstokhoogspringster hoopt dat niet alle atleten uit Rusland de dupe worden van onthullingen over grootschalig dopinggebruik in haar land. 'Het zou niet eerlijk zijn om onschuldige sporters te verbannen van internationale evenementen, waaronder de Olympische Spelen', schrijft Isinbajeva vrijdag. 'Ik heb mijn hoop gevestigd op de wijsheid van de IAAF-leiders.'
De 33-jarige Russin wil haar glanzende carrière volgend jaar in stijl afsluiten. De olympisch kampioen van 2004 (Athene) en 2008 (Peking) mikt bij de Spelen van Rio op een verbetering van haar eigen wereldrecord. Voor alle Russische atleten dreigt echter een schorsing, na het vernietigende WADA-rapport over systematisch gebruik van verboden middelen.

Drievoudig wereldkampioene Isinbajeva benadrukt al haar prestaties 'schoon' te hebben neergezet. ,,Al mijn overwinningen zijn eerlijk, clean en verdiend. Ik heb altijd de antidopingregels gevolgd en doe dat nog steeds. De situatie in de Russische atletiekploeg is heel verdrietig, maar ik vraag jullie om niet alle atleten op dezelfde negatieve manier te behandelen'', aldus Isinbajeva in haar open brief. ,,Degenen die schuldig zijn, zullen daar hun prijs voor moeten betalen. En de onschuldigen moeten de mogelijkheid hebben hun land op een waardige manier te vertegenwoordigen op de internationale sportpodia.''
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)k-besluit-IAAF.dhtml

Het homofobe mutsje doet ook nog een duit in het zakje. Maar goed dat zij dan wel schoon was toen ze haar titels won en records sprong.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 13 november 2015 @ 21:29:03 #127
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_157523360
Rusland in de aanval.

RAnneShirley twitterde op vrijdag 13-11-2015 om 20:52:03 BREAKING: @RT_com reporting IAAF has hidden 155 test results (15 are Russian) since 2008, Russian Sports Minister Mutko said today!! reageer retweet
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 november 2015 @ 21:29:38 #128
426493 crew  PippenScottie
pi_157523379
Namen en rugnummers graag.

Mutko kan van alles roepen, maar zijn geloofwaardig heeft een Siberisch dieptepunt bereikt.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 november 2015 @ 21:37:01 #129
426493 crew  PippenScottie
pi_157523784
Het IAAF is as we speak aan het beslissen over de toekomst van de Russische atletiek.
  vrijdag 13 november 2015 @ 22:22:23 #130
14505 OProg
A Life in Music
pi_157525864
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 november 2015 21:29 schreef heywoodu het volgende:
Rusland in de aanval.

RAnneShirley twitterde op vrijdag 13-11-2015 om 20:52:03 BREAKING: @RT_com reporting IAAF has hidden 155 test results (15 are Russian) since 2008, Russian Sports Minister Mutko said today!! reageer retweet
140 uit andere landen :9~
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  vrijdag 13 november 2015 @ 22:25:33 #131
14505 OProg
A Life in Music
pi_157526036
Ik moest bij het lezen over Dafne ineens aan deze denken. :')

"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_157526165
Rusland is geschorst door atletiekbond
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 november 2015 @ 22:31:43 #133
426493 crew  PippenScottie
pi_157526339
MailSport twitterde op vrijdag 13-11-2015 om 22:29:25 BREAKING: Russia's athletics team suspended by IAAF following doping investigation reageer retweet
Popcorn!!!

Stemming was 22-1 voor schorsen.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 13 november 2015 @ 22:36:27 #134
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_157526569
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 22:31 schreef PippenScottie het volgende:
MailSport twitterde op vrijdag 13-11-2015 om 22:29:25 BREAKING: Russia's athletics team suspended by IAAF following doping investigation reageer retweet
Popcorn!!!

Stemming was 22-1 voor schorsen.
En 3 die niet gestemd hebben. Dat is dan buiten het Russische lid, die zelf al besloot niet te gaan stemmen.

We hebben dan iemand uit Cuba, Qatar en Kameroen + Sergey Bubka. Dat zijn wellicht de 3 niet-stemmers + de stem tegen? :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 13 november 2015 @ 22:38:51 #135
14505 OProg
A Life in Music
pi_157526699
Ik hoop vooral dat de dobbelsteen Rusland veroorzaakt dat er binnenkort nog een berg om zal pletteren.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_157530210
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 november 2015 22:38 schreef OProg het volgende:
Ik hoop vooral dat de dobbelsteen Rusland veroorzaakt dat er binnenkort nog een berg om zal pletteren.
Putin zal wel niet blij zijn en graag het westen een oor aannaaien.
in a crowd you lose humanity
pi_157536288
Misschien worden de stalen van de spelen in Sochi een keer daadwerkelijk hertest met nieuwe detectie methoden
pi_157540597
http://www.volkskrant.nl/(...)ign=shared%20content

Mooi artikel over Sven Kramer. Laat ook wel zien hoe sporters ook in de geneeskunde tot het uiterste gaan.
pi_157543744
quote:
Om inzicht te krijgen in Kramers problematiek, keerde Vergouwen de schaatser binnenstebuiten. Hij bestudeerde jaren aan bloedwaarden: TVM prikte sinds 2002 om de zes weken bloed om de onschuld van schaatsers te kunnen aantonen in het geval van een positieve dopingtest.
TVM werkte volgens het 'Russische-model'.

quote:
Het lichaam van de schaatser moest opnieuw worden opgebouwd. Dat duurde maanden, volgens een strikt regime van gezonde Hollandse voeding,
Dafne Schippers vindt dit leuk. Rellende_Rotscholier ook.

Alle gekheid op een stokje, dat is wel een vrij heftig verhaal. En geeft een mooi inkijkje in dat de sporters altijd die '1%' ergens in gaan zoeken, of het nu supplementen zijn of andere mazen in de regelgeving.

Ik snap de zucht naar vernieuwing op zich ook wel bij dat soort ploegen, maar ik snap echt niet dat ze zich inlaten met van die halve charlatans die van alles beloven op basis van pseudo-wetenschap zonder enige opleiding in dat vakgebied. Zelfde geldt voor wielrenners die babyvoeding gaan lopen vreten of via infusen innemen, doe even normaal jongens. Helpt alleen niet dat die gasten allemaal zo goed gelovig zijn als wat en ze hun eigen moeder nog zouden verkopen als iemand belooft dat het 2% winst oplevert... Ik ben op zich wel een voorstander van het nog strenger reguleren van die supplementen et cetera. Ik bedoel als je 25 pillen per dag nodig hebt om te kunnen sporten op een bepaald niveau, misschien is je lijf dan toch net niet goed genoeg voor de top...
Jack does it in real time...
  Moderator zaterdag 14 november 2015 @ 13:30:15 #140
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_157543901
Wel lekker dat Kramer bij de toch wel een van de grootste dopingdoktoren aller tijden aan de actovegin heeft gezeten. Maar verder is hij volledig clean hoor! Twee dozijn pillen per dag ook, zit verder niks bijzonders tussen natuurlijk.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator zaterdag 14 november 2015 @ 13:30:52 #141
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_157543919
En godverdomme, is die kleuter van een Danny nou weer bezig met z'n Sinterklaas? :') Die zit ook aan de doping hoor, kan niet anders.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_157567748
m_sherrington twitterde op zondag 15-11-2015 om 14:06:12 Raping gymnasts pregnant to increase red blood cells? Has to be the most horrific sports cheat story ever. @guardian https://t.co/ohUHIfTj7F reageer retweet
:X :X :X
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 15 november 2015 @ 22:27:02 #143
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_157585183
:{
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_157586210
Wow
  zondag 15 november 2015 @ 23:02:58 #145
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_157586749
Turnsport is wel de sport met het meeste misbruik :') Ook van de Nederlandse dames toch wel aparte dingen gehoord.
pi_157593471
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 01:41 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Is dat al definitief?
Nee, maar dit is de naam die gepushed werd en wordt door RTV Utrecht. Het was hun eigen voorstel en door hun gepush week de namencommissie af van het vuistregel geen straten te vernoemen naar nog levende personen. Het grote publiek mag tot 7 december stemmen, maar je kan al wel raden wat het gaat worden.
pi_157593478
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 08:49 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Nederlanders dopen niet. Dus er is geen probleem.
Oh ja vergeten, die zijn namelijk alleen goed in technieksporten als schaatsen.
pi_157593559
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 11:10 schreef Stansfield het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)ign=shared%20content

Mooi artikel over Sven Kramer. Laat ook wel zien hoe sporters ook in de geneeskunde tot het uiterste gaan.
Geneeskunde? Kwakzalverij bedoel je. Je laten vergiftigen door vitamine-supplementen was hem niet overkomen als hij een fatsoenlijk arts als begeleiding had gehad. Het gaat hier toevallig qwel om dezelfde kwakzalver die de carriere van Simon Kuipers aan gort heeft geholpen en binnen kort die van Jan Blokhuijsen.
pi_157593587
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 november 2015 13:30 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Wel lekker dat Kramer bij de toch wel een van de grootste dopingdoktoren aller tijden aan de actovegin heeft gezeten. Maar verder is hij volledig clean hoor! Twee dozijn pillen per dag ook, zit verder niks bijzonders tussen natuurlijk.
Dat waren de supplementen. Zegt op zich niets natuurlijk, want bij alle andere topsporters (ook de cleane) slikken ook al snel 10 supplementen.
pi_157593589
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 09:41 schreef Coppi het volgende:

[..]

Geneeskunde? Kwakzalverij bedoel je. Je laten vergiftigen door vitamine-supplementen was hem niet overkomen als hij een fatsoenlijk arts als begeleiding had gehad. Het gaat hier toevallig qwel om dezelfde kwakzalver die de carriere van Simon Kuipers aan gort heeft geholpen en binnen kort die van Jan Blokhuijsen.
Die van de vitamines is zeker een kwakzalver. Maar ik bedoel meer dat hij ook naar de teamarts van Bayern Munchen is gegaan enz.

Hij is er trouwens woedend over:
http://www.nu.nl/schaatse(...)medisch-dossier.html

Mooi ook al die reacties....
pi_157593629
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 09:43 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Die van de vitamines is zeker een kwakzalver. Maar ik bedoel meer dat hij ook naar de teamarts van Bayern Munchen is gegaan enz.

Hij is er trouwens woedend over:
http://www.nu.nl/schaatse(...)medisch-dossier.html

Mooi ook al die reacties....
Oh doelde je op de arts. Tja daar kan je natuurlijk je vraagtekens bij zetten. Wel idioot natuurlijk dat Vergouwen zonder Kramers zo uit de school klapt zonder Kramers toestemming. Daar snap ik dus helemaal niets van, al was het smullen geblazen bij het lezen van het stuk.
pi_157593655
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 09:43 schreef Stansfield het volgende:

[..

Mooi ook al die reacties....
quote:
MB1313 9 uur 14 minuten geleden door MB1313
@9
Wettelijk verboden? Daar geloof ik niks van. Het zijn geen staatsgeheimen!
De lekker heeft de wet overtreden, de krant niet.
Heerlijk al die naieve mensen. Bedankt voor de leestip ;)
  maandag 16 november 2015 @ 09:51:51 #153
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_157593683
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_157593686
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 09:46 schreef Coppi het volgende:

[..]

Oh doelde je op de arts. Tja daar kan je natuurlijk je vraagtekens bij zetten. Wel idioot natuurlijk dat Vergouwen zonder Kramers zo uit de school klapt zonder Kramers toestemming. Daar snap ik dus helemaal niets van, al was het smullen geblazen bij het lezen van het stuk.
Dat ze zo ver gaan in van alles en nog wat en niet gewoon bij 1 goede teamarts blijven dat vond ik zo apart.

quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 09:49 schreef Coppi het volgende:

[..]

[..]

Heerlijk al die naieve mensen. Bedankt voor de leestip ;)
Graag gedaan ;) Mooi ook dat ze het er dan weer over het patiënten dossier hebben.
  maandag 16 november 2015 @ 10:19:42 #155
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_157593994
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 09:41 schreef Coppi het volgende:

[..]

Geneeskunde? Kwakzalverij bedoel je. Je laten vergiftigen door vitamine-supplementen was hem niet overkomen als hij een fatsoenlijk arts als begeleiding had gehad. Het gaat hier toevallig qwel om dezelfde kwakzalver die de carriere van Simon Kuipers aan gort heeft geholpen en binnen kort die van Jan Blokhuijsen.
Kan zo'n man niet voor het medisch tuchtrecht worden gedaagd ofzo
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_157594028
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 10:19 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Kan zo'n man niet voor het medisch tuchtrecht worden gedaagd ofzo
Ik denk het niet, aangezien hij geen medicus is. Wel uiteraard voor een rechter, zoals dat ook met jomanda is gedaan (vrijspraak jammergenoeg).
pi_157594415
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 09:43 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Die van de vitamines is zeker een kwakzalver. Maar ik bedoel meer dat hij ook naar de teamarts van Bayern Munchen is gegaan enz.

Hij is er trouwens woedend over:
http://www.nu.nl/schaatse(...)medisch-dossier.html

Mooi ook al die reacties....
terecht dat hij er woedend over is, zelfs Berend Nikkels ging niet zo ver.
pi_157594470
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 10:19 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Kan zo'n man niet voor het medisch tuchtrecht worden gedaagd ofzo
Ze gaan er zelf mee in zee. Als je vertrouwt op dit soort kwakzalvers vraag je om problemen.
pi_157594733
Het is bovendien niet de beslissing van de sporter zelf (die uit wanhoop bij slechte prestaties beslissingen neemt die misschien niet goed zijn) maar je hebt ook nog de teamleiding. Als die samen de beslissing nemen om in zee te gaan met zo iemand dan moet je achteraf ook niet zeuren.
pi_157594754
Ik ben overigens niet tegen een alternatieve weg, je moet alleen erg kritisch blijven maar dat is bij de reguliere medische wetenschap ook.
pi_157594788
quote:
Het voetbal (clubs, de sporters zelf maar ook journalisten) is nog steeds naïef. Het duurt nog wel even voordat daar de verhalen echt naar buiten gaan komen.
  maandag 16 november 2015 @ 13:09:29 #162
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_157597005
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 11:14 schreef TargaFlorio het volgende:
Het is bovendien niet de beslissing van de sporter zelf (die uit wanhoop bij slechte prestaties beslissingen neemt die misschien niet goed zijn) maar je hebt ook nog de teamleiding. Als die samen de beslissing nemen om in zee te gaan met zo iemand dan moet je achteraf ook niet zeuren.
Niet mee eens. Vaak heeft de sporter een inferieure kennis- en informatiepositie. En een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_157605770
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 13:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Niet mee eens. Vaak heeft de sporter een inferieure kennis- en informatiepositie. En een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Daarom is er de teamleiding om samen een afgewogen beslissing te nemen.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 16 november 2015 @ 19:33:27 #164
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_157606322
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 16 november 2015 @ 20:10:15 #165
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_157607365
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 19:14 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Daarom is er de teamleiding om samen een afgewogen beslissing te nemen.
Dat zijn zelfs op topniveau ook een stel amateurs en hebben andere belangen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 19 november 2015 @ 13:53:23 #166
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_157668894
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 19 november 2015 @ 14:25:33 #167
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_157669407
Wie ook de GOAT is, het blijft een kutsport
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_157669545


De echte GOAT. 21 jaar aanvoerder van de Adelskalender.

Al dat GOAT-geneuzel gaat toch nergens over, tijdperken kan je amper vergelijken omdat lang niet in ieder tijdperk de concurrentie noemenswaardig genoeg was.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 19 november 2015 @ 14:45:28 #170
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_157669737
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 14:33 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]

De echte GOAT. 21 jaar aanvoerder van de Adelskalender.

Al dat GOAT-geneuzel gaat toch nergens over, tijdperken kan je amper vergelijken omdat lang niet in ieder tijdperk de concurrentie noemenswaardig genoeg was.
Precies dit. Je kunt Schumacher niet met Fangio vergelijken, of Messi met Pelé, of Kramer met Eden.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_157669892
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 14:42 schreef THEFXR het volgende:

[..]

wie was zijn dokter?
Conconi.
pi_157670602
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 14:56 schreef Ericr het volgende:

[..]

Conconi.
Alleen voor trainingsadvies toch?
pi_157670750
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:27 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Alleen voor trainingsadvies toch?
De goede koffie.
  donderdag 19 november 2015 @ 15:34:51 #174
14505 OProg
A Life in Music
pi_157670751
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:27 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Alleen voor trainingsadvies toch?
Zou het toen goedkoper zijn geweest dan 17.000 euro? :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_157670893
quote:
10s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:34 schreef OProg het volgende:

[..]

Zou het toen goedkoper zijn geweest dan 17.000 euro? :')
haha is er bekend dat Kos dat betaald heeft aan Conconi?
  donderdag 19 november 2015 @ 16:22:23 #176
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_157671730
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 14:33 schreef Ericr het volgende:
Al dat GOAT-geneuzel gaat toch nergens over, tijdperken kan je amper vergelijken omdat lang niet in ieder tijdperk de concurrentie noemenswaardig genoeg was.
Bedoel je dan Kramers tijdperk? Waar zijn dominantie opeens stopt op het hoogste podium? (de Olympische Spelen)
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 19 november 2015 @ 16:23:33 #177
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_157671761
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 14:45 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Precies dit. Je kunt Schumacher niet met Fangio vergelijken, of Messi met Pelé, of Kramer met Eden.
Schumacher corrumpeerde die hele sport met zijn Bridgestone banden en andere vuile truukjes. Messi is een opgepompt steroidenkonijntje.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_157672265
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 16:22 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Bedoel je dan Kramers tijdperk? Waar zijn dominantie opeens stopt op het hoogste podium? (de Olympische Spelen)
Kramer heeft op allroundniveau best wat concurrentie gehad. In het begin Davis en Hedrick en daarna was het ook niet ieder toernooi een uitgemaakte zaak wie er won.
pi_157673332
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 16:23 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Schumacher corrumpeerde die hele sport met zijn Bridgestone banden en andere vuile truukjes. Messi is een opgepompt steroidenkonijntje.
_O_
pi_157673335
quote:
“Russische atleten bleven zich zelfs onder ogen van WADA-onderzoekers doperen”

Zelfs toen het wereldantidopingagentschap WADA zich met de zaak ging bezighouden, bleven de Russische atleten nog lustig verder doping gebruiken. Dat zegt Günter Younger, hoofdonderzoeker van het WADA, aan The Independent.

Younger stelt tegenover het Engelse dagblad dat de Russische atleten zo overtuigd waren dat hun dopinggebruik toch weer met de mantel der liefde bedenkt zou worden, dat ze zelfs gewoon doping bleven gebruiken toen het WADA de zaak begon uit te spitten. “Gedurende de loop van het onderzoek, ontdekten we dat er in sommige trainingskampen nog steeds volop doping gebruikt werd”, aldus de hoofdonderzoeker. “Dat toonde dat ze ons niet serieus namen en getuigde van bijzonder weinig respect.”

Atleten dachten dat WADA hen toch niets kon maken

Younger, die in een vorig leven verantwoordelijk was voor onderzoek naar drugsdelicten bij inlichtingendienst Interpol, werd zo geconfronteerd met een heel andere cultuur dan bij “gewone” criminelen. “Meestal proberen criminelen hun misdaden te camoufleren, maar wij hoorden atleten zeggen: I don’t care. Er zal zoals altijd toch niets gebeuren.”

Het Russische antidopingagentschap Rusada werd inmiddels geschorst door het wereldantidopingagentschap omdat het volgens die laatste te weinig meewerkte. Twee weken geleden vroeg het WADA Rusland en alle Russische atleten onmiddellijk uit competitie te laten nemen omwille van het wijdverbreide dopinggebruik.
pi_157673442
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 16:23 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Schumacher corrumpeerde die hele sport met zijn Bridgestone banden en andere vuile truukjes. Messi is een opgepompt steroidenkonijntje.
De behandelingen die Messi heeft ondergaan zijn gewoon toegestaan.
  donderdag 19 november 2015 @ 18:05:25 #182
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_157673851
quote:
7s.gif Op donderdag 19 november 2015 17:45 schreef wimderon het volgende:

[..]

De behandelingen die Messi heeft ondergaan zijn gewoon toegestaan.
Als Messi een wielrenner was hadden ze hem voor het leven geschorst ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  donderdag 19 november 2015 @ 18:07:02 #183
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_157673879
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 18:05 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Als Messi een wielrenner was hadden ze hem voor het leven geschorst ...
Als Messi een wielrenner was geweest had hij geen hormonenkuur nodig en was hij gewoon een überklimmer geworden ;)
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 19 november 2015 @ 18:07:05 #184
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_157673882
OlympicStatman twitterde op donderdag 19-11-2015 om 17:44:07 #Athletics Marta Dominguez banned for 3 years, stripped of 2009 World steeplechase title. reageer retweet
OlympicStatman twitterde op donderdag 19-11-2015 om 17:46:16 #Athletics medals reallocated as follows. 2009 WC Gold - Zaripova (RUS) - yes, the one that's about be banned from 2010 onwards. reageer retweet
OlympicStatman twitterde op donderdag 19-11-2015 om 17:47:46 @OlympicStatman Silver - Milcah Chemos Cheywa (KEN) - Bronze - Galkina (RUS) reageer retweet
OlympicStatman twitterde op donderdag 19-11-2015 om 17:50:03 #Athletics 2010 Euros 3000mSC 1 Zaripova (although she will be stripped of her medal soon as well) 2 ex-drug cheat Kharlamova (RUS) and... reageer retweet
OlympicStatman twitterde op donderdag 19-11-2015 om 17:51:29 #Athletics congratulations to new European championships bronze medalist @hatts_archer although it's only temporary until she gets silver reageer retweet
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport donderdag 19 november 2015 @ 18:08:46 #185
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157673914
Wat erg :N
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_157674346
_O- :')
pi_157678406
nog niet eens Mo.
  donderdag 19 november 2015 @ 21:33:24 #188
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_157678873
Het recht heeft gezegevierd!
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  donderdag 19 november 2015 @ 21:34:38 #189
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_157678911
quote:
7s.gif Op donderdag 19 november 2015 17:45 schreef wimderon het volgende:

[..]

De behandelingen die Messi heeft ondergaan zijn gewoon toegestaan.
Als hij in de Verenigde Staten, laat staan het Verenigd Koninkrijk of continentaal Europa was geboren dan zou hij buiten de limieten voor behandeling vallen. Of anders gezegd, hij valt dan vrij ruim binnen de vastgestelde standaard deviaties.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 19 november 2015 @ 22:46:03 #190
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_157681118
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_157681610
Het geloof in sport is best wel aangetast de laatste weken.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 november 2015 @ 23:04:07 #192
426493 crew  PippenScottie
pi_157681725
Corrected

quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 23:01 schreef THEFXR het volgende:
Het geloof in sport is best wel aangetast de laatste weken jaren.
pi_157684664
Die Russen moeten ook gewoon een beetje hun best doen om niet gepakt te worden, net als alle andere atleten.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 20 november 2015 @ 15:14:31 #194
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_157693518
Bach gelooft in daadkracht Russen

het gaat goedkomen mensen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 20 november 2015 @ 18:57:38 #195
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_157698872
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 16:44 schreef Ericr het volgende:

[..]

Kramer heeft op allroundniveau best wat concurrentie gehad. In het begin Davis en Hedrick en daarna was het ook niet ieder toernooi een uitgemaakte zaak wie er won.
Alleen de fysiek gehandicapten kiezen in de VS voor schaatsen. De betere atleten gaan iets anders doen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 21 november 2015 @ 00:13:44 #196
14505 OProg
A Life in Music
pi_157708607
Ik ben wel blij dat de Russen in de technische schaatssport op de 500 meter laten zien dat ze dan ook gewoon kunnen presteren.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  zaterdag 21 november 2015 @ 11:09:35 #197
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_157712378
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 november 2015 00:13 schreef OProg het volgende:
Ik ben wel blij dat de Russen in de technische schaatssport op de 500 meter laten zien dat ze dan ook gewoon kunnen presteren.
Die kale kop verraadt eigenlijk alles al :')
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_157714830
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 november 2015 11:09 schreef Falco het volgende:

[..]

Die kale kop verraadt eigenlijk alles al :')
Hoezo dat dan?





[/sarcasm off]
pi_157715817
Gisteren 'The Program' gezien in de bios.

Mooie marginale rol voor Thomas Dekker die Lance op de kasseien lost. Daarnaast ook een glansrol voor het Gewiss trio in de Waalse Pijl. _O_

Verder weinig opzienbarends als je de 'reasoned decision' een beetje doorgelezen en gevolgd hebt en het boek van Tyler Hamilton. De film was ook vrij rechtlijnig en wat vooral slecht uit de verf kwam was de intimidatie etc. die Lance wel wat tandjes erger maakte dan de rest.

Maar het meest hilarische is natuurlijk dat David Walsh wordt neergezet als de eigenhandige 'redder' van het wielrennen, die van het begin af aan als wist dat Lance een vieze dopingkoning was zogenaamd. Hij had mooie quotes als: 'hoe kan dit nu wat we zien?! Voordat hij naar de Tour kwam was z'n beste plek in een bergrit 39e!'

Je zou denken dat deze zin 15 jaar later opnieuw wordt uitgesproken over Chris Froome, maar het was alleen bij Lance z'n opkomst het geval. Blijkbaar is niets zo vergeetachtig als een onderzoeksjournalist, ik bedoel propaganda sell-out, zolang het maar voor een Brits team is, wat u wilt. Helaas was er geen karakter op De Mart gebaseerd, ik had dit toch heel graag gezien en het leek mij essentieel in deze hele geschiedenis, maar helaas. ;(
Jack does it in real time...
pi_157733745
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 november 2015 00:13 schreef OProg het volgende:
Ik ben wel blij dat de Russen in de technische schaatssport op de 500 meter laten zien dat ze dan ook gewoon kunnen presteren.
Hij had dan ook een een foutloze race, dus dan is een WR niet zo raar.
Als je tenminste even niet let op alle foutjes die hij maakte.
in a crowd you lose humanity
  zondag 22 november 2015 @ 08:10:16 #201
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_157733856
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 november 2015 00:13 schreef OProg het volgende:
Ik ben wel blij dat de Russen in de technische schaatssport op de 500 meter laten zien dat ze dan ook gewoon kunnen presteren.
Zou TJ Flowers ook hebben gesnoept?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_157733858
Drie woorden;

Ted
Jan
Bloemen
U MAD?
  zondag 22 november 2015 @ 08:43:43 #203
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_157733984
Vroeger een dikke bos haren, dit jaar al flinke inhammen in zijn haar en zijn lange haar wordt nu erg dun. Niet gek staan te kijken als ie dus in februari opeens compleet kaal is.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 22 november 2015 @ 09:21:28 #204
14505 OProg
A Life in Music
pi_157734144
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 08:10 schreef Szura het volgende:

Zou TJ Flowers ook hebben gesnoept?
Ze zeiden gisteren dat hij de keuze voor Canada heeft gemaakt omdat hij het structureel anders wilde gaan doen en zijn sport "professioneler" zou gaan bedrijven.

Dus als je het zo bekijkt prima te verklaren dat op een technische afstand als de 10km zijn PR, die eind oktober nog 13:07 was, via 12:52 nu naar 12.36,30 is gegaan.

En hij heeft natuurlijk ook gewoon de leeftijd waarop je nog enorme stappen maakt.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 november 2015 @ 09:55:34 #205
426493 crew  PippenScottie
pi_157734364
quote:
9s.gif Op zondag 22 november 2015 09:21 schreef OProg het volgende:

[..]

Ze zeiden gisteren dat hij de keuze voor Canada heeft gemaakt omdat hij het structureel anders wilde gaan doen en zijn sport "professioneler" zou gaan bedrijven.

Dus als je het zo bekijkt prima te verklaren dat op een technische afstand als de 10km zijn PR, die eind oktober nog 13:07 was, via 12:52 nu naar 12.36,30 is gegaan.

En hij heeft natuurlijk ook gewoon de leeftijd waarop je nog enorme stappen maakt.
Cynische sportfan is cynisch. :)
Je hebt verder helemaal gelijk natuurlijk.
  zondag 22 november 2015 @ 10:35:25 #206
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_157734687
Kramer zei iets over dat Bloemen gewend was aan de hoogte. Daar win je wel een halve minuut mee inderdaad ^O^.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_157735415
Bloemen is geen Nederlander meer, dus hij zal nu wel aan de doping zitten
pi_157735463
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 10:35 schreef Szura het volgende:
Kramer zei iets over dat Bloemen gewend was aan de hoogte. Daar win je wel een halve minuut mee inderdaad ^O^.
Onderschat dat effect niet.

Niet dat ze niet allemaal gebruiken hoor.
  zondag 22 november 2015 @ 11:46:45 #209
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_157735544
Haha Bloemen _O-
Er is toch niemand die gelooft dat dit clean is.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  zondag 22 november 2015 @ 12:23:49 #210
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_157736266
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 11:46 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Haha Bloemen _O-
Er is toch niemand die gelooft dat dit clean is.
maar, ze zitten er toch niet allemaal aan?
  zondag 22 november 2015 @ 12:24:29 #211
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_157736278
quote:
9s.gif Op zondag 22 november 2015 09:21 schreef OProg het volgende:

[..]

Ze zeiden gisteren dat hij de keuze voor Canada heeft gemaakt omdat hij het structureel anders wilde gaan doen en zijn sport "professioneler" zou gaan bedrijven.

Dus als je het zo bekijkt prima te verklaren dat op een technische afstand als de 10km zijn PR, die eind oktober nog 13:07 was, via 12:52 nu naar 12.36,30 is gegaan.

En hij heeft natuurlijk ook gewoon de leeftijd waarop je nog enorme stappen maakt.
dat zijn stappen van een buiten naar een binnenbaan.
pi_157736288
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 08:43 schreef Falco het volgende:
Vroeger een dikke bos haren, dit jaar al flinke inhammen in zijn haar en zijn lange haar wordt nu erg dun. Niet gek staan te kijken als ie dus in februari opeens compleet kaal is.
:')
U MAD?
  zondag 22 november 2015 @ 12:28:27 #213
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_157736355
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 12:25 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

:')
Zandstra?
  zondag 22 november 2015 @ 12:35:15 #214
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_157736476
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 12:28 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Zandstra?
Kalashnikov.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zondag 22 november 2015 @ 13:21:16 #215
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_157737204
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 12:25 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

:')
Ja toch!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 22 november 2015 @ 15:19:32 #216
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_157739411
Dankzij het jaarlijks herlezen van De Avonden heb ik een lichte haarlijnobsessie, en bij Bloemen zag ik nou net niks bijzonders, anders dan dat je haar er zelden beter/voller uit gaat zien met zo'n mat. Twee jaar geleden was het ook niet alles: https://www.anpfoto.nl/se(...)ure=25893579&pos=268.

En inhoudelijk: ik snap wel dat je iets beter wordt als je niet meer iedere keer in juni naar een vage ploeg moet en gewoon als je op hoogte kan trainen, maar 12.36 is wel extreem veel harder dan hij ooit ging, en ook gewoon veel harder dan de rest. Maar goed, ik geloof hem eerder dan Koelizjnikov.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_157739689
quote:
2s.gif Op zondag 22 november 2015 15:19 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dankzij het jaarlijks herlezen van De Avonden heb ik een lichte haarlijnobsessie,
:D
pi_157739793
Nee, Bloemen gaat wel erg ver. Even Kramer en Bergsma vernederen, niks mis mee.

Kleibeuker ook redelijk hilarisch, die Jillert (daar zit ze nog bij toch?) heeft wel wetenschappelijke traingsmethoden vermoed ik, heeft hij een zwemcoach in de armen gesloten ofzo?
  zondag 22 november 2015 @ 15:41:06 #219
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_157739929
DHT: Dihydrotestosterone

DHT is the primary contributing factor in male pattern baldness that results from hair follicle miniaturisation.[7][8] However, female hair loss is more complex, and DHT is only one of several possible causes.[9] Women with increased levels of DHT may develop certain androgynous male secondary sex characteristics, including a deepened voice and facial hair. DHT plays a role in the development and exacerbation of benign prostatic hyperplasia, as well as prostate cancer, by enlarging the prostate gland.[10] Prostate growth and differentiation are highly dependent on sex steroid hormones, particularly DHT.[

https://en.wikipedia.org/wiki/Dihydrotestosterone
  zondag 22 november 2015 @ 15:45:12 #220
40566 Ericr
Livewrong
pi_157740047
Natuurlijk toch al hilarisch die recordregen. #snelijs #l800mbar
pi_157740126
quote:
2s.gif Op zondag 22 november 2015 15:19 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dankzij het jaarlijks herlezen van De Avonden heb ik een lichte haarlijnobsessie, en bij Bloemen zag ik nou net niks bijzonders, anders dan dat je haar er zelden beter/voller uit gaat zien met zo'n mat. Twee jaar geleden was het ook niet alles: https://www.anpfoto.nl/se(...)ure=25893579&pos=268.

En inhoudelijk: ik snap wel dat je iets beter wordt als je niet meer iedere keer in juni naar een vage ploeg moet en gewoon als je op hoogte kan trainen, maar 12.36 is wel extreem veel harder dan hij ooit ging, en ook gewoon veel harder dan de rest. Maar goed, ik geloof hem eerder dan Koelizjnikov.
Bloemen heeft in Nederland bij prima ploegen/trainers gereden. Bij DSB (Orie), appm (De Wit), Bam (Anema), Project 2018 (De Wit).
pi_157740158
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 15:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Nee, Bloemen gaat wel erg ver. Even Kramer en Bergsma vernederen, niks mis mee.

Kleibeuker ook redelijk hilarisch, die Jillert (daar zit ze nog bij toch?) heeft wel wetenschappelijke traingsmethoden vermoed ik, heeft hij een zwemcoach in de armen gesloten ofzo?
Jillert zat midden jaren '90 in ieder geval al op de Teide met Rintje.
  zondag 22 november 2015 @ 16:56:35 #223
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_157741683
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 12:23 schreef THEFXR het volgende:

[..]

maar, ze zitten er toch niet allemaal aan?
?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  zondag 22 november 2015 @ 17:07:50 #224
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_157741937
quote:
2s.gif Op zondag 22 november 2015 15:19 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dankzij het jaarlijks herlezen van De Avonden heb ik een lichte haarlijnobsessie, en bij Bloemen zag ik nou net niks bijzonders, anders dan dat je haar er zelden beter/voller uit gaat zien met zo'n mat. Twee jaar geleden was het ook niet alles: https://www.anpfoto.nl/se(...)ure=25893579&pos=268.

En inhoudelijk: ik snap wel dat je iets beter wordt als je niet meer iedere keer in juni naar een vage ploeg moet en gewoon als je op hoogte kan trainen, maar 12.36 is wel extreem veel harder dan hij ooit ging, en ook gewoon veel harder dan de rest. Maar goed, ik geloof hem eerder dan Koelizjnikov.
Daar ziet ie er uit als een gingerversie van LtD
pi_157742030
Jongens, ik was net veldrijden aan het kijken. De 39 jarige Sven Nijs sleurde daar aan kop (en pakte uiteindelijk de overwinning) alsof hij een jong broekie van 20 was.
Dit is zo overduidelijk he.
U MAD?
  zondag 22 november 2015 @ 17:15:10 #226
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_157742124
quote:
3s.gif Op zondag 22 november 2015 17:11 schreef de_boswachter het volgende:
Jongens, ik was net veldrijden aan het kijken. De 39 jarige Sven Nijs sleurde daar aan kop (en pakte uiteindelijk de overwinning) alsof hij een jong broekie van 20 was.
Dit is zo overduidelijk he.
Maar door doping zou je toch jezelf slopen?
pi_157742136
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 17:15 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Maar door doping zou je toch jezelf slopen?
Kom to da point.
U MAD?
  zondag 22 november 2015 @ 17:17:11 #228
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_157742198
quote:
3s.gif Op zondag 22 november 2015 17:15 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Kom to da point.
Dat je als je doping gebruikt je eerder opgebrand bent. Hoe kan je dan 20 jaar topniveau volhouden.
pi_157742232
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 17:17 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Dat je als je doping gebruikt je eerder opgebrand bent. Hoe kan je dan 20 jaar topniveau volhouden.
Geef eens zelf antwoord op die vraag.
U MAD?
pi_157742307
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 17:15 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Maar door doping zou je toch jezelf slopen?
Bart Wellens...
  zondag 22 november 2015 @ 17:22:46 #231
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_157742347
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 17:21 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Bart Wellens...
Die is #viesdik tegenwoordig. En volgens mij ook kaal?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  zondag 22 november 2015 @ 17:25:03 #232
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_157742417
quote:
3s.gif Op zondag 22 november 2015 17:18 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Geef eens zelf antwoord op die vraag.
Alleen als je doseert.
pi_157742641
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 17:25 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Alleen als je doseert.
Exact en kijk eens naar zijn pieken en dalen.
Ik weet het niet hoor....
U MAD?
pi_157742926
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 17:17 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Dat je als je doping gebruikt je eerder opgebrand bent. Hoe kan je dan 20 jaar topniveau volhouden.
Ik denk eerlijk gezegd dat de moderne doping, zoals epo, juist een carriére-verlengend effect heeft, mits je er met mate mee omgaat en je hematocriet niet opschroeft naar 60.
in a crowd you lose humanity
  zondag 22 november 2015 @ 17:52:47 #235
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_157742994
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 15:48 schreef wimderon het volgende:

[..]

Bloemen heeft in Nederland bij prima ploegen/trainers gereden. Bij DSB (Orie), appm (De Wit), Bam (Anema), Project 2018 (De Wit).
True, maar wel vaak vrij kort, of vrij laat, en bij BAM leek hij me ook een beetje een outsider. En budget was vaak ook vrij matig, bij 2018 gingen ze trainingskampen crowdfunden. Dan kan je toch beter vast om de hoek bij de ijsbaan in Calgary zitten.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zondag 22 november 2015 @ 17:54:58 #236
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_157743055
quote:
10s.gif Op zondag 22 november 2015 15:50 schreef wimderon het volgende:

[..]

Jillert zat midden jaren '90 in ieder geval al op de Teide met Rintje.
Wat me bij Jillert dan wel verbaast is dat bv Jouke Hoogeveen op z'n 35e opeens 13.13 rijdt in Heerenveen, dat lijkt me toch niet echt een moment om eens flink aan de doping te gaan. Maar misschien is dat weer het gebrek aan concurrentie op de 10k.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zondag 22 november 2015 @ 19:07:42 #237
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_157744799
Dirk Kuijt staat ook op de nominatie.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_157745385
quote:
7s.gif Op zondag 22 november 2015 17:54 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Wat me bij Jillert dan wel verbaast is dat bv Jouke Hoogeveen op z'n 35e opeens 13.13 rijdt in Heerenveen, dat lijkt me toch niet echt een moment om eens flink aan de doping te gaan. Maar misschien is dat weer het gebrek aan concurrentie op de 10k.
Doping wordt dan ook vooral in trainingsperiodes gebruikt
  zondag 22 november 2015 @ 19:30:13 #239
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_157745620
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 17:48 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd dat de moderne doping, zoals epo, juist een carriére-verlengend effect heeft, mits je er met mate mee omgaat en je hematocriet niet opschroeft naar 60.
Dat idee heb ik dus ook. Dankzij bloeddoping enzo herstel je beter en kun je langer mee.
  zondag 22 november 2015 @ 20:21:09 #240
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_157747338
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 19:30 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Dat idee heb ik dus ook. Dankzij bloeddoping enzo herstel je beter en kun je langer mee.
De vraag is alleen of dat naast een carrière-verlengend effect ook geen levensverkortend effect heeft natuurlijk ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zondag 22 november 2015 @ 20:22:29 #241
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_157747388
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 20:21 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

De vraag is alleen of dat naast een carrière-verlengend effect ook geen levensverkortend effect heeft natuurlijk ...
Bloeddoping bestaat nu 25 jaar...dat effect gaan we dus over 20 jaar zien.

Edit: Of eerder... :{
pi_157756444
pi_157757190
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 20:22 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Bloeddoping bestaat nu 25 jaar...dat effect gaan we dus over 20 jaar zien.

Edit: Of eerder... :{
Eerder al 30-35 jaar
Bloeddoping bestaat zelfs al 40 jaar als de geruchten rond Lasse Viren kloppen. Maar hoe dan ook 30-35 jaar. LA 1984 gebruikten o.a de Amerikaanse baanrenners bloeddoping, die praktijken waren toen echter niet nieuw maar jaren daarvoor al begonnen

[ Bericht 0% gewijzigd door Ericr op 23-11-2015 10:16:40 ]
  maandag 23 november 2015 @ 10:14:23 #244
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_157758297
Kaiser Franz zat midden jaren 70 al aan de bloedtransfusies.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 november 2015 @ 10:42:50 #245
426493 crew  PippenScottie
pi_157758591
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 10:14 schreef Klopkoek het volgende:
Kaiser Franz zat midden jaren 70 al aan de bloedtransfusies.
En 40 (,45 haha :') ) jaar later loopt het niet best af met Kaiser Frans.
pi_157759525
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 01:21 schreef THEFXR het volgende:
[ afbeelding ]
Sandor Earl gooide maar at random wat potjes achterover?
U MAD?
pi_157759590
ringsau twitterde op maandag 23-11-2015 om 02:36:33 Zahin Singh INBAServing a two year ban for ingesting a pharmacyhttps://t.co/ofYR1uDw2Whttps://t.co/b6SMu5JZce https://t.co/rbR3R7K4HG reageer retweet
pi_157759845
quote:
3s.gif Op maandag 23 november 2015 11:53 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Sandor Earl gooide maar at random wat potjes achterover?
Advanced kuurtje, ook al zijn SARMS inmiddels ook wel gemeengoed geworden. De rest is niet heel bijzonder voor een bodybuilderskuur.
pi_157759899
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 12:15 schreef Ericr het volgende:

[..]

Advanced kuurtje, ook al zijn SARMS inmiddels ook wel gemeengoed geworden. De rest is niet heel bijzonder voor een bodybuilderskuur.
Had /m al ingetikt op google en is onderbroekmodel en bodybuilder inderdaad.
Schijnbaar nam hij de sport niet zo serieus :')
U MAD?
pi_157764201
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 12:15 schreef Ericr het volgende:

[..]

Advanced kuurtje, ook al zijn SARMS inmiddels ook wel gemeengoed geworden. De rest is niet heel bijzonder voor een bodybuilderskuur.
Sandor Earl is van de ruby league, die daaronder is de BB-er
pi_157764399
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 15:58 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Sandor Earl is van de ruby league, die daaronder is de BB-er
Ook in dat geval geen vreemd kuurtje, die Sandor Earl handelde er ook nog eens in. Dichtbij de bron dus, makkelijk om een geavanceerd kuurtje te beginnen.
  maandag 23 november 2015 @ 21:18:20 #252
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_157772330
Klopt het dat John Rolink één van Yvonne van Gennip haar artsen was?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_157773237
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 21:18 schreef Klopkoek het volgende:
Klopt het dat John Rolink één van Yvonne van Gennip haar artsen was?
Volgens mij liep van Gennip bij Karsten. Ook al zal ze dat zelf ontkennen, zeker nadat Karsten in 1992 al toegaf dat hij schaatsers onder zijn clientèle had.
  maandag 23 november 2015 @ 21:49:52 #254
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_157773522
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 21:41 schreef Ericr het volgende:

[..]

Volgens mij liep van Gennip bij Karsten. Ook al zal ze dat zelf ontkennen, zeker nadat Karsten in 1992 al toegaf dat hij schaatsers onder zijn clientèle had.
Ja dat klopt, maar opeens las ik een link met Rolink.

Raar verhaal van Ram vandaag trouwens over buitenlandse sporters testen.
http://nos.nl/artikel/207(...)dopingcontroles.html

Misschien heb ik het mis maar Nederland wordt toch niet als safe haven gebruikt door sporters? (a la Tenerife of Mexico). Of gebeurt dat wel op noemenswaardige schaal?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 november 2015 @ 21:53:16 #255
426493 crew  PippenScottie
pi_157773654
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 21:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja dat klopt, maar opeens las ik een link met Rolink.

Raar verhaal van Ram vandaag trouwens over buitenlandse sporters testen.
http://nos.nl/artikel/207(...)dopingcontroles.html

Misschien heb ik het mis maar Nederland wordt toch niet als safe haven gebruikt door sporters? (a la Tenerife of Mexico). Of gebeurt dat wel op noemenswaardige schaal?
Ik heb geen idee, maar de kans dat je door de Nederlandse Dopingautoriteit positief wordt getest is vrijwel nihil.
  maandag 23 november 2015 @ 23:09:20 #256
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_157775834
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 21:53 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Ik heb geen idee, maar de kans dat je door de Nederlandse Dopingautoriteit positief wordt getest is vrijwel nihil.
Die afgenomen monsters gaan toch in de regel naar Keulen of Frankrijk?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_157776262
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 23:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Die afgenomen monsters gaan toch in de regel naar Keulen of Frankrijk?
België
pi_157777811
Hockey testing.

ringsau twitterde op maandag 23-11-2015 om 22:21:18 The NHL anti-doping policy is eye opening.So target testing requires an advance phone call to the player.ROFLMAO https://t.co/JT9XH2W80v reageer retweet
ringsau twitterde op maandag 23-11-2015 om 22:22:20 Excuse me Mr Pro Hockey Player. We have cause to believe you may be using PED's. When is it convenient to you to come and take a sample? reageer retweet
ringsau twitterde op maandag 23-11-2015 om 22:25:52 NHL Anti-Doping policy follies:All samples are destroyed after testing. Nothing is retained for re-testing later. https://t.co/HKoPmyh5NW reageer retweet
ringsau twitterde op maandag 23-11-2015 om 22:27:31 NHL Anti-Doping policy folliesA cap on off-season tests of 60. 60This gets better and better. https://t.co/BCYfhAvjI5 reageer retweet
ringsau twitterde op maandag 23-11-2015 om 22:41:55 Looking at the NHL anti-doping policy I now fully understand why the NHL has so few positive tests for PED's.No one could catch anyone. reageer retweet
ringsau twitterde op maandag 23-11-2015 om 22:51:12 NFL anti-doping policy funnies.Advance calling a player before target testing may just tip them off they are being target tested. reageer retweet
pi_157777812
voetbal testen

ringsau twitterde op dinsdag 24-11-2015 om 01:15:20 UEFA testing folliesIn-comp tests take place post match but the team is notified who is to be tested at half time! https://t.co/K22S2lysYY reageer retweet
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 24 november 2015 @ 15:00:54 #260
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_157786341
OlympicStatman twitterde op dinsdag 24-11-2015 om 13:57:50 11 sportspeople under bio passport investigation in Portugal. 6 cyclists, 3 athletes, 1 each in swimming/canoeing. https://t.co/ZXqHiEm0Nk reageer retweet
Portugese wielrenners...... je verwacht t niet :o
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 24 november 2015 @ 15:09:58 #261
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_157786545
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_157801434
Trackside2015 twitterde op dinsdag 24-11-2015 om 19:14:28 Olympic fifth-placer and three-time Osaka Marathon champ Tetyana Gamera (2:22:09 PB) has been banned for a biological passport infringement. reageer retweet
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 25 november 2015 @ 11:00:43 #263
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_157805922
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 16:29 schreef wimderon het volgende:
Azerbeidzjan won bij het EK gewichtheffen in 2013 14 medailles. Na de dopingtesten zijn er inmiddels nog 0 medailles over. En passant zijn ook nog 2 medailles van het afgelopen WK en 3 gouden medailles van het WK junioren geschrapt.
Ze zijn dit jaar allemaal weer in competitie gekomen.

Valentin Hristov: won met overmacht 3 gouden medailles op dat EK 2013 en 3 keer goud op het WK junioren 2013 + brons op het WK 2013. Won deze week 3 keer brons op het WK.

Firidun Guliyev: won in 2013 twee keer zilver op het WK, won er dit jaar al gelijk weer één.

Daarnaast heeft Elkhan Aligulizada (uit 1995) gisteren al zilver gewonnen op het WK en Nijat Rahimov (tegenwoordig uitkomend voor Kazachstan, uit 1994) pakte even twee keer goud.

Die lichting Azeri's heeft hun lesje wel geleerd.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_157810544
Dick Pound kondigt alvast nieuwe onthullingen aan.

quote:
And Pound warned: “When we release this information to the world, there will be a wow factor. I think people will say how on earth could this happen? It’s a complete betrayal of what the people in charge of the sport should be doing.”
Bij Hoevelaken linksaf
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 november 2015 @ 15:16:01 #265
426493 crew  PippenScottie
pi_157811561
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 14:28 schreef TheRipper het volgende:
Dick Pound kondigt alvast nieuwe onthullingen aan.

[..]

Ik zou niet weten waar ik nu nog van versteld zou staan, eerlijk gezegd.
  woensdag 25 november 2015 @ 18:33:25 #266
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_157815937
quote:
10s.gif Op woensdag 25 november 2015 11:00 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ze zijn dit jaar allemaal weer in competitie gekomen.

Valentin Hristov: won met overmacht 3 gouden medailles op dat EK 2013 en 3 keer goud op het WK junioren 2013 + brons op het WK 2013. Won deze week 3 keer brons op het WK.

Firidun Guliyev: won in 2013 twee keer zilver op het WK, won er dit jaar al gelijk weer één.

Daarnaast heeft Elkhan Aligulizada (uit 1995) gisteren al zilver gewonnen op het WK en Nijat Rahimov (tegenwoordig uitkomend voor Kazachstan, uit 1994) pakte even twee keer goud.

Die lichting Azeri's heeft hun lesje wel geleerd.
't feit dat ze nu clean opnieuw zo sterk presteren bewijst natuurlijk wel dat hun dopinggebruik destijds geen invloed op hun prestaties had en dus hoogstens een placebo-effect had ?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  woensdag 25 november 2015 @ 23:03:14 #267
14505 OProg
A Life in Music
pi_157824671
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2015 15:16 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waar ik nu nog van versteld zou staan, eerlijk gezegd.
Als nu blijkt dat Eric 'the Eel' Moussambani op de Spelen van Sydney in 2000 helemaal onder de doping zat, dan zou ik wel verbazing hebben.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 november 2015 @ 00:15:35 #268
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_157826169
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_157839246
Het knipperlicht van de Telegraaf nu bij EenVandaag over doping.
  donderdag 26 november 2015 @ 21:45:10 #270
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_157846746
quote:
Dacht bij het lezen van de titel dat het over het Griekse sprintkoppel van 2000 zou gaan. Dat was ook te mooi om waar te zijn...
pi_157851748
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 18:17 schreef TargaFlorio het volgende:
Het knipperlicht van de Telegraaf nu bij EenVandaag over doping.
sinds wanneer weet hij er wat vanaf?
pi_157851775
quote:
ze moeten die stalen eens structureel hertesten en niet lukraak.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 27 november 2015 @ 00:14:29 #273
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_157851819
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 00:12 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ze moeten die stalen eens structureel hertesten en niet lukraak.
Volgens mij is het hele hertestprogramma van dat WK (en latere toernooien uiteindelijk) ook een behoorlijk breed project waar flink veel stalen getest worden.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 27 november 2015 @ 13:29:45 #274
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_157858481
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 00:11 schreef THEFXR het volgende:

[..]

sinds wanneer weet hij er wat vanaf?
hij had het rapport gelezen en daar mocht hij over vertellen :')
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 27 november 2015 @ 21:46:53 #275
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_157869493
Mooie schorsing, kan ze mooi op het nippertje nog aan het voor de Spelen zo belangrijke WK meedoen ^O^

Braziliaanse medaillehoop Spelen Rio betrapt, schorsing valt perfect
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 27 november 2015 @ 22:28:53 #276
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_157870848
knap getimed :D :')
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_157873676
Hele bunch Keniaantjes voor de bijl, je verwacht het niet!
Jack does it in real time...
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 29 november 2015 @ 16:15:07 #278
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_157901923
hajoseppelt twitterde op zondag 29-11-2015 om 16:10:43 Coe's first interv.with ARD doping departm.Surprising answer about ARD documentary+news on Kenya.English text will follow. Today 6 pm ARD. reageer retweet
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_157906130
quote:
14s.gif Op zondag 29 november 2015 16:15 schreef heywoodu het volgende:
hajoseppelt twitterde op zondag 29-11-2015 om 16:10:43 Coe's first interv.with ARD doping departm.Surprising answer about ARD documentary+news on Kenya.English text will follow. Today 6 pm ARD. reageer retweet
hajoseppelt twitterde op zondag 29-11-2015 om 18:23:16 Coe's own words today in ARD: He has never seen the german TV programme in August 2015 (about Kenya, russia and the blood database). reageer retweet
Coe :') :')
pi_157917149
Triest.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 30 november 2015 @ 10:42:11 #281
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_157917229
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 19:06 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

hajoseppelt twitterde op zondag 29-11-2015 om 18:23:16 Coe's own words today in ARD: He has never seen the german TV programme in August 2015 (about Kenya, russia and the blood database). reageer retweet
Coe :') :')
Maar wel de Engelstalige transcripties gelezen, waar hij meer aan heeft dan een Duitstalige documentaire.

Ik vind het een stuk vreemder dat hij de Stepanov's schijnbaar nog altijd niet persoonlijk gesproken heeft.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 november 2015 @ 16:57:42 #282
426493 crew  PippenScottie
pi_157924325
"Aanslagen Parijs maken me bang dat ik sterf terwijl mensen denken dat ik doping gebruikt heb"

https://mobile.twitter.co(...)s/671271293501743104

Hele interview met PR:

http://www.dailymail.co.u(...)-cleared-doping.html

:N
pi_157927624
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 16:57 schreef PippenScottie het volgende:
"Aanslagen Parijs maken me bang dat ik sterf terwijl mensen denken dat ik doping gebruikt heb"

https://mobile.twitter.co(...)s/671271293501743104

Hele interview met PR:

http://www.dailymail.co.u(...)-cleared-doping.html

:N
:')
  dinsdag 1 december 2015 @ 00:03:21 #284
147172 THEFXR
Alpha Bear
  dinsdag 1 december 2015 @ 01:11:33 #285
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_157937587
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 16:57 schreef PippenScottie het volgende:
"Aanslagen Parijs maken me bang dat ik sterf terwijl mensen denken dat ik doping gebruikt heb"

https://mobile.twitter.co(...)s/671271293501743104

Hele interview met PR:

http://www.dailymail.co.u(...)-cleared-doping.html

:N
Wat een achterlijke uitspraak
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_157950050
quote:
Tweede Kamer wil door doping gedupeerde sporters alsnog eren
Foto: ANP
Gepubliceerd: 01 december 2015 16:54
Laatste update: 01 december 2015 17:12

Minister Edith Schippers van Volksgezondheid, Welzijn en Sport moet van de Tweede Kamer kijken of er een symbolisch gebaar kan worden gemaakt naar Nederlandse sporters.
Het gebaar zou zich moeten richten tot sporters die op grote evenementen als de Olympische Spelen geen medaille wonnen omdat hun concurrenten doping gebruikten.

Het idee om 'echte' sportwinnaars alsnog te eren is afkomstig van D66-Kamerlid Pia Dijkstra. Zij hoopt dat bijvoorbeeld oud-zwemster Enith Brigitha alsnog door premier Mark Rutte kan worden ontvangen.

Brigitha won tijdens de Olympische Spelen van 1976 brons op de 100 en 200 meter vrije slag.

Volgens Dijkstra was dat brons met een gouden randje, omdat DDR-zwemster Kornelia Ender op beide afstanden de gouden medaille pakte.

Ender is net als veel andere sporters uit het voormalige Oost-Duitsland geregeld in verband gebracht met dopinggebruik.

Door: ANP
_O- :')

http://www.nu.nl/sport-ov(...)ers-alsnog-eren.html
pi_157950466
Pia toch :D :')
  dinsdag 1 december 2015 @ 18:58:19 #288
14505 OProg
A Life in Music
pi_157950786
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_157951695
quote:
Bram de Groot kan zich alvast gaan klaarmaken voor de Tour huldiging
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 december 2015 @ 20:01:26 #290
426493 crew  PippenScottie
pi_157952459
quote:
Dan wel consequent zijn en Joop Zoetemelk ont-eren natuurlijk.
pi_157959410
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 16:57 schreef PippenScottie het volgende:
"Aanslagen Parijs maken me bang dat ik sterf terwijl mensen denken dat ik doping gebruikt heb"

https://mobile.twitter.co(...)s/671271293501743104

Hele interview met PR:

http://www.dailymail.co.u(...)-cleared-doping.html

:N
Man, man, man. :')
  woensdag 2 december 2015 @ 00:11:31 #292
14505 OProg
A Life in Music
pi_157959665
Het lijkt me als Nederland dan goed om Boogerd te strippen van de AGR 99 en de nummer 2 in te vliegen om te huldigen. :+
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 2 december 2015 @ 14:09:50 #293
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_157964272
quote:
10s.gif Op woensdag 2 december 2015 00:11 schreef OProg het volgende:
Het lijkt me als Nederland dan goed om Boogerd te strippen van de AGR 99 en de nummer 2 in te vliegen om te huldigen. :+
Dekker alsnog winnaar van de RVV _O_
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_157966910
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 14:09 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Dekker alsnog winnaar van de RVV _O_
Armstrong twee keer winnaar AGR _O_
pi_157969083
Bovenstaande "winnaars" maken het duidelijk dat dit een belachelijk plan is.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 2 december 2015 @ 21:11:50 #296
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_157973658
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_157973862
Eventjes 26 man in één keer en dat is bijna de gehele top van de Italiaanse atletiek _O-
  woensdag 2 december 2015 @ 21:21:47 #298
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_157974010
quote:
Wanneer krijgt die aanklager n paardekop in z'n bed en wordt hij in een laag asfalt ingegoten ?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_158004219
http://www.nu.nl/wielrenn(...)-in-tourwinnaar.html

Het Britse tijdschrift Esquire heeft vrijdag data gepubliceerd van twee fysieke tests die tweevoudig Tourwinnaar Chris Froome onderging in 2007 en 2015.

Froome gaf die gegevens aan het tijdschrift om aan te tonen dat hij nog nooit doping heeft gebruikt.

Uit de data blijkt dat het grootste verschil tussen het begin van zijn loopbaan in 2007 en zijn Tourzege in 2015 zijn gewicht is.

De Brit had op 22-jarige leeftijd een gewicht van 75,6 kilogram. Bij zijn Tourzege in 2015 woog hij 67 kilogram, maar hij slaagde er wel in minimaal hetzelfde vermogen te trappen als op 22-jarige leeftijd.

Froome onderging in zowel 2007 als 2015 een fysieke test in een laboratorium. Bij de eerste test in Lausanne trapte hij een vermogen van 5,56 watt per kilogram lichaamsgewicht. Acht jaar later bij een test in Londen is zijn vermogen ruim 6 watt per kilogram, wat een winst van ongeveer tien procent betekent.

Bergen

Die winst zorgde er waarschijnlijk voor dat hij bij zijn Tourzeges het verschil kon maken in de bergen, zo concludeert sportfysioloog Jeroen Swart van de universiteit van Kaapstad in het tijdschrift. "De motor was er altijd al bij hem, maar hij is gewoon vet verloren."

"Zijn maximale vermogen zit op 7,51 watt per kilogram. Dat is veel”, zegt Swart. "Maar het interessante is dat zijn gemiddelde vermogen van 6 watt per kilogram op tachtig procent van zijn maximale vermogen ligt. Dat is een vrij normaal percentage."

Zuurstofopname

Ook Froome’s gegevens van maximale zuurstofopname, een veel gebruikte waarde voor het meten van conditie, zijn volgens experts niet abnormaal.

Op zijn Tourgewicht was Froome in staat tot het opnemen van maximaal 88,6 liter per kilo lichaamsgewicht. Greg Lemond, Tourwinnaar in 1986, 1989 en 1990, haalde ter vergelijking maximaal 92,5 liter per kilogram lichaamsgewicht.

Froome kreeg gedurende zijn laatste Tourzege dagelijks vragen over doping. De geboren Keniaan en zijn teamgenoten van Sky kregen in een aantal plaatsen een vijandige ontvangst van de fans in Frankrijk door de dopingbeschuldigingen in de media. Zo werd er gespuugd richting de Sky-renners en kreeg Froome urine naar zich toe gegooid.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_158004337
quote:
Claudia Pechstein heeft maandag gedreigd het nationaal antidopingbureau NADA voor de rechter te slepen. De 43-jarige stayer is woedend omdat ze binnen vijftien uur twee keer bezoek kreeg van een dopingcontroleur. Ze beloofde bij elke volgende controle juridische stappen te zullen nemen. ,

"Dan mogen de rechters bepalen of een Duitse sporter zich zo'n verachtelijke, mensonwaardige behandeling moet laten welgevallen'', liet ze via Facebook weten.

Een vertegenwoordiger van NADA stond zaterdagochtend om 06.28 uur bij haar op de stoep om bloed af te nemen. Later op de dag, om 21.10 uur om precies te zijn, werd er opnieuw aangebeld bij huize Pechstein voor nog een dopingtest.

"Ik word schijtziek van deze onzin. Daarom, aan alle NADA-functionarissen en en alle andere krankzinnige 'doping-speurneuzen': Jullie breken mij, noch mijn strijdlust'', foeterde de meervoudig olympisch kampioene, die in haar lange carrière al meer dan 650 keer is gecontroleerd op het gebruik van verboden prestatiebevorderende middelen.

Het NADA wuifde de verwijten weg. "Mevrouw Pechstein wordt precies zo gecontroleerd als de andere atleten in dezelfde testpool en risicogroep'', reageerde woordvoerster Eva Bunthoff. "Er zijn meer atleten die tweemaal op een dag worden gecontroleerd.''

Pechsteins manager Ralf Grengel heeft echter geen goed woord over voor de gang van zaken. "Elke bloedafname is zo langzamerhand een marteling voor haar. Je zou de littekens op Claudia's aderen eens moeten zien. Het is al eens gebeurd dat een controleur besloot onverrichter zake weg te gaan omdat hij de vele prikken in haar bloedvaten onacceptabel vond.''

De schaatsster, al jaren op voet van oorlog met de dopingautoriteiten, onderwerpt zich met 'alle plezier' aan de tests maar eist wel, ook internationaal, een gelijke behandeling. Een week voor de wereldbekerwedstrijden in Inzell was de maat goed vol.

Pechstein schamperde maandag dat ze niet alleen doorgaat tot en met de Olympische Winterspelen van 2018 maar "totdat jullie, NADA/ISU/WADA-afgezanten, op jullie geheel eigen onmenselijke wijze mij voor de duizendste keer hebben gecontroleerd.''
http://www.schaatsen.nl/n(...)woede-bij-pechstein/

Gelachen. Zeker boos omdat ze nu niet direct na de controle weer aan de gang kon... Met d'r 'littekens', had je misschien wat minder bloeddoping moeten gebruiken. :')
Jack does it in real time...
  vrijdag 4 december 2015 @ 13:04:30 #301
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_158008011
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 09:00 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Het is al eens gebeurd dat een controleur besloot onverrichter zake weg te gaan omdat hij de vele prikken in haar bloedvaten onacceptabel vond
Na n kleine bijdrage aan z'n bankrekening zeker ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')