Er schijnt wel een heel sterk placebo-effect te bestaan.quote:Op maandag 11 januari 2016 12:26 schreef GrumpyFish het volgende:
http://www.howdoeshomeopathywork.com/
Artiest.quote:Op zaterdag 26 december 2015 20:29 schreef Haushofer het volgende:
Dat ging vrij makkelijk, ben ik nu een autist?
Atheisme mag welquote:Op zondag 3 januari 2016 20:43 schreef Molurus het volgende:
Bijzonder lijstje dit:
[ afbeelding ]
'Doorways to demonic posession' dus. Waaronder:
- yoga
- vegetarianism
- postmodernism
- lord of the rings
- video games
- harry potter
- en natuurlijk rock music.
Juist ja.
quote:Op donderdag 14 januari 2016 18:39 schreef Kijkertje het volgende:
Hier kan je kleur bekennen![]()
POL / Wat is jouw politieke voorkeur?
Beetje in de politieke buurt van Hitler zie ik.quote:Op donderdag 14 januari 2016 20:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Best een goede score, al zeg ik het zelf. Stukken hoger dan die linkse rukkertjes. Als dit mijn superioriteit niet bewijst, weet ik het ook niet meer...
[ afbeelding ]
Had slechter gekund. Ik had ook in de politieke buurt van Geert Wilders kunnen wonen.quote:Op donderdag 14 januari 2016 20:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Beetje in de politieke buurt van Hitler zie ik.
Het modschap is wel iets voor jouquote:Op donderdag 14 januari 2016 20:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Best een goede score, al zeg ik het zelf. Stukken hoger dan die linkse rukkertjes. Als dit mijn superioriteit niet bewijst, weet ik het ook niet meer...
[ afbeelding ]
Nee joh, daar ben ik niet autoritair en gestoord genoeg voor.quote:Op donderdag 14 januari 2016 20:50 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het modschap is wel iets voor jou
Waar zou dat ergens zijn op die kaart.. Volgens mij niet zo ver weg?quote:Op donderdag 14 januari 2016 20:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Had slechter gekund. Ik had ook in de politieke buurt van Geert Wilders kunnen wonen.
Precies in het midden. Die man is niet rechts, niet links, maar recht door zee.quote:Op donderdag 14 januari 2016 20:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waar zou dat ergens zijn op die kaart. Volgens mij niet zo ver weg?
De Yin van mijn Yangquote:Op donderdag 14 januari 2016 20:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Best een goede score, al zeg ik het zelf. Stukken hoger dan die linkse rukkertjes. Als dit mijn superioriteit niet bewijst, weet ik het ook niet meer...
[ afbeelding ]
Dekseltje op mijn potjequote:Op donderdag 14 januari 2016 22:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Vieze ongewassen hippie.
Was dat niet Rita Verdonk?quote:Op donderdag 14 januari 2016 20:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Precies in het midden. Die man is niet rechts, niet links, maar recht door zee.
Ah. Ik kon me al niet voorstellen dat Verdonk dat zelf had bedacht.quote:Op donderdag 14 januari 2016 22:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee joh, die heeft dat gewoon gejat van Geert Wilders.
Alle goede ideeën zijn gejat van ome Geert. En dat is een feit.quote:Op donderdag 14 januari 2016 22:55 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ah. Ik kon me al niet voorstellen dat Verdonk dat zelf had bedacht.
quote:
quote:Op vrijdag 15 januari 2016 08:31 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Lijkt wel wat op die van mij
afbeelding
Haushopper, ben jij een hippie?quote:Op vrijdag 15 januari 2016 08:31 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Lijkt wel wat op die van mij
afbeelding
Blijkbaar, maar ik heb ook mijn conservatieve kantenquote:Op vrijdag 15 januari 2016 11:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Haushopper, ben jij een hippie?
Straks ga je nog zeggen dat je lang haar hebt en naar popmuziek luistert...
Ik had er een paar minuten geleden een TR voor aangemaakt.quote:Op zondag 17 januari 2016 19:26 schreef Hexxenbiest het volgende:
Hehe.
Eindelijk is dat grijze vakje bij F&L SC #14 hersteld. Was maandenlang een doorn in mijn oog.
Logisch natuurlijk...schaken is best moeilijk en vereist analytisch nadenken, dus dat kan je beter verbieden. Wat zijn het toch een droeftoeters daar in SA.quote:
quote:Op zondag 24 januari 2016 10:08 schreef Hexxenbiest het volgende:
Holy Catapult
![]()
Je kan in elk geval niet ontkennen dat religie de fantasieën stimuleert!
Ze timmeren wel aardig aan de weg, geloof ik. Herfstbok van ze heeft ook een prijs gewonnen afgelopen najaar. Smakelijke biertjes en ze zijn lekker aan het experimenteren en uitbreiden.quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:43 schreef Molurus het volgende:
[ afbeelding ]
Ondanks de naam best smakkelijk.
Ja, ik was stomverbaasd om ze te zien staan bij de Gall & Gall.quote:Op woensdag 27 januari 2016 21:19 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Ze timmeren wel aardig aan de weg, geloof ik. Herfstbok van ze heeft ook een prijs gewonnen afgelopen najaar. Smakelijke biertjes en ze zijn lekker aan het experimenteren en uitbreiden.
Ben er ook al een paar keer geweest. Een keer toen ze net de biertanks binnen hadden maar nog niet geïnstalleerd hadden. Toen werd ons ook verteld dat ze 's zomers elke zondag ook bbq'en en je er dus ook kunt eten. Laatste keer was in het najaar om die herfstbok te proberen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 21:25 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ja, ik was stomverbaasd om ze te zien staan bij de Gall & Gall.
Ik ben wel eens langs de brouwerij zelf geweest, een jaar geleden ofzo. Zit ergens op een industrieterrein, valt echt totaal niet op. Ik reed er bijna voorbij. Kom ik daar binnen in iets dat half lijkt op een cafe... ieg een bar en 2 tafels.. maar voor de rest enorm rommelig. En niemand te zien. Dus ik roep "hallo?!" en vervolgens komt er van achter (waar ik een aantal grote biertanks zie staan) iemand naar de bar gelopen om te kijken wat ik wil. Ik heb toen een aantal literflessen gekocht, en die waren allemaal heel smakelijk.
Kortom: ik had niet de indruk dat ze hypercommerciele ambities hadden ofzo. Maar zoals je zegt: het lijkt erop dat ze aardig aan de weg timmeren. En aan de kwaliteit zal het niet liggen, ze hebben veel soorten en ze zijn allemaal erg goed.
quote:
Welkom in ons landquote:Op maandag 29 februari 2016 13:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja, ik las 't net ook.. die is behoorlijk uit koers.. Normaal vooral te vinden in Zuidoost Europa.
[ afbeelding ]
[open deur modus]quote:
Opvang in de regio, hoor. Ik moet ze niet hier.quote:Op maandag 29 februari 2016 16:05 schreef Molurus het volgende:
[..]
[open deur modus]
Hoeveel veilige landen zijn die beesten wel niet doorheen gekomen onderweg naar Nederland?
[/open deur modus]
Hier hoort deze ook bij:quote:Op dinsdag 16 februari 2016 00:36 schreef Kijkertje het volgende:
Het langverwachte nieuwe boek van Erik Kriek, auteur van de Lovecraft-stripbewerking Het onzienbare en andere verhalen. Verkrijgbaar in hardcover en luxe-editie, beide met cd.
[ afbeelding ]
In the pines, in the pines,
Where the sun never shines,
And we shiver
When the cold wind blows'
- Amerikaanse folksong, ca. 1870
In the Pines is een verzameling van vijf beeldverhalen die gebaseerd zijn op murder ballads: traditionele songs die reppen over een, al dan niet waargebeurde, dramatische moord. Het zijn rauwe verhalen waarin onbeantwoorde liefdes, crimes passionels, woede, jaloezie en hebzucht een grote rol spelen. De muziek is diep geworteld in de Amerikaanse traditie en nog altijd worden nieuwe murder ballads geschreven door o.a. Dolly Parton, Bob Dylan, Steve Earle en Nick Cave.
Erik Kriek koestert al jaren een grote liefde voor deze muziek en koos voor In the Pines een vijftal favoriete songs. Deze gebruikte hij als uitgangspunt voor zijn eigenzinnige beeldverhalen. De songteksten van Nick Cave, Johnny Cash, Gillian Welch en Steve Earle vormden de inspiratie voor vijf grimmige verhalen over liefde, verraad, het leven en - uiteraard - de dood. De tekeningen ademen de sfeer van het Amerikaanse platteland van begin vorige eeuw. In de uitgestrekte naaldbossen gebeuren zaken die het daglicht soms maar moeilijk kunnen verdragen...
Ik weet het, deze ookquote:
quote:Mysterious Chimpanzee Behavior May Be Evidence of "Sacred" Rituals
Videos from Africa capture repeated activities unconnected to food or status
De conclusies zijn natuurlijk, zoals het artikel ook opmerkt, mogelijk prematuur. Maar als dit werkelijk rituelen betreft dan is er nog een gat geschoten in het idee dat mensen uniek zijn in hun gedrag.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 17:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Beetje planet-of-the-apes-achtig
[ afbeelding ]
quote:
quote:In ‘Half Earth,’ E.O. Wilson Calls for a Grand Retreat
This week, the biologist Edward O. Wilson, professor emeritus at Harvard University and recipient of two Pulitzer Prizes, will publish his 32nd book, a personal exhortation to conserve biodiversity titled “Half Earth: Our Planet’s Fight for Life.”
The book offers an improbable prescription for the environment: Dr. Wilson suggests that humans set aside roughly 50 percent of the planet as a sort of permanent preserve, undisturbed by man.
We spoke for three hours in the cafeteria of the assisted-living facility in Lexington, Mass., where Dr. Wilson and his wife, Irene, have lived the past 14 years. Our conversation has been edited and condensed for space and clarity.
Damien is coming.quote:
Wat een batterij meetinstrumenten op die echte onderarm.quote:
Zo jammer dat dit interview met Johnny Depp over zijn "madness" er alweer afgegooid is wegens auteursrechten.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:47 schreef Molurus het volgende:
Lawrence Krauss in gesprek met Johnny Depp
Depp:quote:“If a man comes to the door of poetry untouched by the madness of the Muses, believing that technique alone will make him a good poet, he and his sane compositions never reach perfection, but are utterly eclipsed by the performances of the inspired madman.”
quote:You know, it's just one of those things that, if you could have written that, you can just drop the mic and walk away.
Right?
It's over.
Then if somebody asks you:
"What do you do?"
"Nothing"
"Why?"
"Because I wrote that"
Zit hier heel erg op te wachten!quote:The Story of God with Morgan Freeman, premiering Sunday, April 3 at 9/8c, will take viewers on a trip around the world to explore different cultures and religions on the ultimate quest to uncover the meaning of life, God and all the questions in between.
Heel jammer inderdaad.quote:Op donderdag 17 maart 2016 03:42 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Zo jammer dat dit interview met Johnny Depp over zijn "madness" er alweer afgegooid is wegens auteursrechten.![]()
Een momentje daaruit is wanneer Krauss Depp deze quote van Socrates voorlegt:
[..]
Depp:
[..]![]()
![]()
Thanks!quote:Op vrijdag 18 maart 2016 17:19 schreef Firuze het volgende:
Ik weet niet of mensen hier behoefte aan hebben, ik wel, vind het erg interessant.
http://channel.nationalge(...)tory-of-god-trailer/
Documentaire over verschillende culturen en geloven met Morgan Freeman. 3 april volgens de website op National Geographic! Zag ook zojuist reclame op TV er over met 'binnenkort!' mocht Nederlandse datum afwijken.
[..]
Zit hier heel erg op te wachten!
Reagan: Mr. Gorbatsjov, tear down that wallquote:Op zaterdag 19 maart 2016 18:31 schreef Molurus het volgende:
[..]
Heel jammer inderdaad.
Maar er staat wel een geniaal stukje online:
Brakke camera angle, slecht geluid... en maar heel kort stukje. Maar zo grappig.
Ken uw klassiekers, dit is uit 2001 a space odyssee.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 17:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Beetje planet-of-the-apes-achtig
[ afbeelding ]
quote:For Staff on ‘Naked and Afraid,’ Work Is Just a Blur
SHERMAN OAKS, Calif. — At first blush, it is a perfectly normal modern production office: standing desks, an indoor putting green, a casual dress code. There is a Whole Foods right around the corner.
And then you look a little closer.
At one desk, a 50-year-old man with gray hair and a gray goatee stared at a computer screen that displayed a fit man, completely naked, swinging from a rope, à la Tarzan. The clip played in a loop, over and over again.
At a nearby computer, a 43-year-old man scrolled through a spreadsheet, preparing for the day’s assignment.
“Boobs blur insufficient,” read one directive on the spreadsheet.
“More opaque crotch blur for him,” read another.
http://opinionator.blogs.(...)zing-with-guns/?_r=0quote:Philosophizing With Guns
In a matter of months, the offices, libraries and classrooms where I work, study and teach at the University of Texas at Austin will become “concealed carry zones” — areas in which people with concealed handgun licenses may carry their weapons. The “campus carry” bill that brought about this situation represents a 50th anniversary gift of sorts from Texas state legislators. For when the law comes into effect on August 1, it will be 50 years to the day since a heavily armed young man ascended the clock tower on campus and shot 45 people, killing 14 of them, in the first mass shooting at an American college.
Following the signing of the bill into law last June, university administrators began to carve my daily environment into armed and unarmed zones: Guns in classrooms? Yes. Guns at sporting events? No. Appalled by this spectacle, I proceeded to do the two things that I have been trained to do as a philosopher: I debated with my colleagues and I wrote a critical essay. Then, having had my little scream into the abyss, I experienced a period of peace.
But now, as August 1 approaches, I find myself drawn back to the problems, both practical and philosophical, that are posed by campus carry. It seems to me that if we care about the future of American education, we must inquire after those things of value that stand at risk on armed campuses. The campus carry bill is, after all, not a peculiarly Texan piece of legislation. It has precedent in other states and, given the political climate, may be emulated elsewhere.
Much of the debate around campus carry has focused on physical risk — on the enhanced likelihood of suicide, domestic violence, assault or accidental discharge. Indeed, it was advice concerning the risk of accidental discharge that persuaded university administrators that it would be better to have students wear their guns into classrooms than to have them deposit them in lockers outside. The working group assigned by the president of our university with the task of providing recommendations about the implementation of campus carry determined that: “A policy that increases the number of instances in which a handgun must be stored multiplies the danger of an accidental discharge.” So now, people who cannot be trusted to safely transfer their weapons to lockers will instead carry them into spaces of learning.
In order to assess the physical risks of campus carry, we must rely on quantitative studies. But as philosophers, my colleagues and I can speak to some of the less explicit threats that campus carry poses by turning to our own long tradition of the qualitative study of violence and its role in human affairs. Consider the classroom, for example. What happens to it when its occupants suspect that someone has brought a gun inside? Campus carry poses a threat to the classroom as a space of discourse and learning even if no concealed carrier ever discharges their gun.
In general, we do not feel apprehension about the presence of strong people in spaces reserved for intellectual debate (although we might in other contexts — a boxing ring, say, or a darkened alley), but we do feel apprehension about the presence of a gun. This is because the gun is not there to contribute to the debate. It exists primarily as a tool for killing and maiming. Its presence tacitly relates the threat of physical harm.
But the gun in the classroom also communicates the dehumanizing attitude to other human beings that belongs to the use of violence. For the use of violence, and of the weapons of violence, is associated with an attitude under which human beings figure as mere means, and not as ends in themselves — as inherently valuable. Adapting Simone Weil’s characterization of force in her essay, “The Illiad, or the Poem of Force”: violence is “that x that turns anybody subjected to it into a thing.” When I strap on my gun and head into a public space, I alter the quality of that space. I introduce an object that conveys an attitude in which people figure as things — as obstacles to be overcome, as items to be manipulated, as potential corpses. A gun is an object that carries with it a sense and a potency that is public and that affects those around it, regardless of its wearer’s intentions.
We live, as the philosopher Richard Bernstein has observed, in what might be called “The Age of Violence,” immersed in a soup of real and fantastic violent imagery. And it is difficult under these conditions of cultural saturation to forswear the correctives that violence appears to offer to itself. But when we arm ourselves and enter a classroom, we prefigure others and ourselves in terms of force, as “things” — and not as equals in speech and thought. And we thereby endanger the humanist values that (along with a fair helping of verbal conflict) characterize the conduct of scholarly life at its best.
In addition to these relatively abstract considerations, there remains a need for more concrete philosophical work concerning campus carry — situated work that draws on gender, race and labor theory. We need to ask: What bodies are at greatest risk? What disproportionate harms might the law visit on people of color? What sorts of psychological and physical threats can employees be subjected to in the workplace? And what is the significance of this law for academic freedom?
Finally, those of us who teach on armed campuses will need to confront pedagogical problems. As a philosopher, I work with questions that are challenging, controversial and even upsetting. As a teacher of philosophy, I try to animate these questions for students, and to provide them with the critical tools to pursue independent inquiry.
A few weeks ago, I read Albert Camus’ novel “The Stranger” with my students, and we considered the question of suicide — of whether life is worth living. This is an important question (the important question, if we are to believe Camus), but it is one that demands sensitive treatment. It is my worst fear that, one day, when teaching problems like these, I will have a Young Werther on my hands. And, to my mind, the normalization of guns on campus enhances the probability of this event. So what are we to do if we want to be responsible teachers?
Perhaps we should abandon the big, morally important questions. Perhaps, when teaching Existentialism, we should steer clear of any material dealing with the meaningfulness or meaninglessness of existence. And perhaps, when we teach contemporary moral issues, we should avoid discussing abortion, race and gun rights. Such a retreat is not inconceivable. In a slideshow on campus carry, prepared by the Faculty Senate at the University of Houston, professors were counseled to “be careful in discussing sensitive topics; to drop certain topics from curriculum; [to] not ‘go there’ if you sense anger…”.
Of course, if we resolve that the most responsible thing to do under campus carry is to avoid topics that are likely to elicit strong feeling, then there is little point in continuing with the academic practice of philosophy. But before we do away with philosophy altogether, let us decide whether there is anything that we can or should do to resist the wider adoption of campus carry policies. And let us resolve, where resistance is unsuccessful, to think carefully about what needs to be done to protect the practice of philosophical inquiry, and our students, from harm.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
quote:Op woensdag 20 april 2016 20:54 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]Tevens mijn trouwdagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Gefeliciteerd!!!quote:
quote:A biochemist has a radical new theory about how life evolved — and he wants to prove it by simulating early Earth
For the past 40 years, David Deamer has been obsessed with membranes.
Specifically, he is fascinated by cell membranes, the fatty envelopes that encase our cells.
They may seem unremarkable, but Deamer, a biochemist at the University of California, Santa Cruz, is convinced that membranes like these sparked the emergence of life.
En het rif wordt direct bedreigd omdat het gebied is verkocht voor olie-exploitatie.quote:Op maandag 25 april 2016 21:17 schreef Perrin het volgende:
Groot koraalrif ontdekt bij monding Amazonerivier
Hopelijk mag er nu niet geboord worden..quote:Op maandag 25 april 2016 23:07 schreef Molurus het volgende:
[..]
En het rif wordt direct bedreigd omdat het gebied is verkocht voor olie-exploitatie.
"Oliemaatschappijen hadden het gebied al verkend en boren op sommige plekken zelfs al naar olie. Het plan is dat dit op meer plekken gaat gebeuren."quote:Op maandag 25 april 2016 23:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hopelijk mag er nu niet geboord worden..
Robert E. Lee schijnt een zuidelijke generaal te zijn geweest in de Amerikaanse burgeroorlog, en daarom zou de naam wat gevoelig liggen en zoekt men naar een nieuwe naam. De 4e optie is ongetwijfeld een 'stil' protest tegen dat idee.quote:Op zondag 24 april 2016 20:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Die derde had ik niet verwacht. Maar zelf zou ik stemmen voor nummer 4, lekker positief.
Nou, ik vind helemaal mooi. Beter dan een footballer, een vechtsporter en een worstelaar.quote:Op maandag 25 april 2016 23:57 schreef Molurus het volgende:
[..]
Robert E. Lee schijnt een zuidelijke generaal te zijn geweest in de Amerikaanse burgeroorlog, en daarom zou de naam wat gevoelig liggen en zoekt men naar een nieuwe naam. De 4e optie is ongetwijfeld een 'stil' protest tegen dat idee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |