Dan zou ze hem Hook moeten noemen.quote:Op dinsdag 22 december 2015 15:19 schreef Stormqueen het volgende:
Bae, dat is toch niet vanwege die sprookjesserie he?
Welke naam hadden jullie voor A. Als het een meisje zou zijn geweest? Of houden jullie die nog voor jezelf voor nummer 4 5 6 7 8?quote:Op dinsdag 22 december 2015 15:17 schreef mignonne het volgende:
meh ik weet niet hoor.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 23 december 2015 18:45 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Wij hadden Bael op onze lijst voor Lucy, heeel heel hoog!
+1quote:Op woensdag 23 december 2015 17:29 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dan zou ze hem Hook moeten noemen.
Lekkere vent
Ik heb m nog opgeslagen!quote:
Woh Echt wij moeten nog een kind samen zie ik.quote:
Hier had alles bijna een veto manquote:Op woensdag 23 december 2015 19:56 schreef Lamb29 het volgende:
[..]
Woh Echt wij moeten nog een kind samen zie ik.
Er staan er 9 op die wij nu (hoog) op de lijst hebben.
Livquote:Op woensdag 23 december 2015 20:48 schreef Dot. het volgende:
Ja, zoveel leuke jongensnamen gewoon he!
Weet iemand nog leuke korte meisjesnamen die niet eindigen op -a of -e, niet oer-Hollands zijn of een Franse klank hebben? Ik ben er namelijk achter wat ik niet leuk vind, maar wat dan wel is nog lastiger![]()
Ik vind Tess en Robin wel geinig, maar beide kunnen praktisch gezien niet.
Elin en Noor vind ik wel leuk, maar veel te populair. Het hoeft niet super zeldzaam te zijn maar top 50 gaat hem denk ik niet worden...quote:Op woensdag 23 december 2015 20:57 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Liv
Juno
Amber
Elin
Eileen
Saar
Noor
Els / Ellis
Hahaha sorry, ik zal mn oren open houden, maar ik weet echt even niets meer te verzinnen naast de lijst die ik vorige keer postte en de lange lel die KD net postquote:Op dinsdag 22 december 2015 18:29 schreef Lamb29 het volgende:
hahahaha Dat wist ik nietThanks Mignonne, baal ik niet meer van die veto.
Ik had die al op mijn lijstje voor de serie SQ...
Oh poppedein wat een mooie lijst weer!
In die hoek nog meer jongensnamen zijn altijd welkom
Laurenquote:Op woensdag 23 december 2015 20:48 schreef Dot. het volgende:
Weet iemand nog leuke korte meisjesnamen die niet eindigen op -a of -e, niet oer-Hollands zijn of een Franse klank hebben? Ik ben er namelijk achter wat ik niet leuk vind, maar wat dan wel is nog lastiger![]()
B.rittquote:Op woensdag 23 december 2015 20:48 schreef Dot. het volgende:
Gwenquote:Op woensdag 23 december 2015 20:48 schreef Dot. het volgende:
Ahh well...you never knowquote:Op woensdag 23 december 2015 21:14 schreef Lamb29 het volgende:
Hahahaah denk dat ik alles ook al wel gezien heb op de 1000 sites/boeken/lijsten die ik al gehad heb.
Waren we niet definitief over uit. Eloīse en Anaīs scoorden hoog. Maar mocht ik ooit nog een dochter krijgen kan het zo maar zo zijn dat we er weer heel anders over denken.quote:Op woensdag 23 december 2015 18:46 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Welke naam hadden jullie voor A. Als het een meisje zou zijn geweest? Of houden jullie die nog voor jezelf voor nummer 4 5 6 7 8?
Hadden wij ook hoor, zeker met de jongensnamen.quote:Op donderdag 24 december 2015 00:06 schreef mignonne het volgende:
[..]
Waren we niet definitief over uit. Eloīse en Anaīs scoorden hoog. Maar mocht ik ooit nog een dochter krijgen kan het zo maar zo zijn dat we er weer heel anders over denken.
Als er iets is wat ik 3 kinderen verder geleerd heb dan is het wel dat je naam-smaak/voorkeur per kind anders is, of iig de mijne.
Voor Lucy stonden Alice en Ariël erg hoog. Maar ik geloof dat de voorkeur voor de L in een naam bij ons nogal een topper is :'Dquote:Op donderdag 24 december 2015 06:54 schreef Dot. het volgende:
Thanks dames![]()
Ronja vind ik ook ergens wel leuk ja, maar wel heel jaren 80. Alice/Ellis ook wel, maar gewoon door het boekHoezo boekennerd?
Voor T heeft Tiuri ook een tijd op de lijst gestaan![]()
Over de ie/y klank ben ik nog niet helemaal uit. Wij maken namelijk niet echt kleine kindjes en ik vind het toch een beetje een verkleinklank. Al vind ik Amy wel erg leuk (maar kan die weer niet vanwege omgeving) of Lily. Mae vind ik ook leuk, maar kan dat in NL?
Doris staat ook de lijst, al heel langMaar die alliltereert met de achternaam en er staat ook een tussenvoegsels in, dus dan krijg je Doris van D..... Klinkt zo Harry Potterig
Idris, past ook wel bij O. Ik vond hem mooi maar kreeg mijn vriend niet meequote:Op woensdag 23 december 2015 21:14 schreef Lamb29 het volgende:
Hahahaah denk dat ik alles ook al wel gezien heb op de 1000 sites/boeken/lijsten die ik al gehad heb.
Nee, vind ik niet. Mooi juist! Stond ook op mijn lijstjequote:Op donderdag 24 december 2015 10:11 schreef Estrys het volgende:
Ik krijg trouwens heel veel verraste reacties op Abel. Zo ongewoon is die naam toch niet?
Die snap ik niet?quote:Op donderdag 24 december 2015 10:16 schreef Spees_Eend het volgende:
Als je in Brabant woont / verwacht te gaan wonen zou ik Idris overslaan
O sorry ik had een linkje onder de naam willen zettenquote:
Die instelling zit aan de verkeerde kant van Brabant hoorquote:Op donderdag 24 december 2015 10:49 schreef Lamb29 het volgende:
Ohh das idd een mooie naam! Jammer van de Brabantse instellinggezien ik export ben en dus al mijn familie daar heb
Denk ik ook. Net als de 'ik doe de deur dicht' associatie bij Abel. Ik heb overigens nog niemand in mijn omgeving gehoord die die associatie had. Meer over het boek van Annie MGquote:Op donderdag 24 december 2015 11:11 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik zit ook aan de goeie kantmaar toch ken ik hem.
Verder was het niet helemaal serieus hedenk dat het wel overkomelijk is.
Zo mocht ik van mn moeder echt niet voor Seb kiezen als het een jongen zou zijn, want dat is in haar dialect een dropjequote:Op donderdag 24 december 2015 10:16 schreef Spees_Eend het volgende:
Als je in Brabant woont / verwacht te gaan wonen zou ik Idris overslaan
Dan zal ze ergens hier uit de buurt komen.quote:Op donderdag 24 december 2015 11:40 schreef Dot. het volgende:
[..]
Zo mocht ik van mn moeder echt niet voor Seb kiezen als het een jongen zou zijn, want dat is in haar dialect een dropje
quote:
Bintje. Toch?quote:Op zondag 10 januari 2016 09:31 schreef Suikertante het volgende:
[..]Die staat op de rest van het lijstje, maar ik wilde niet overdrijven
Mijn vriend vindt het lastig om het lief af te korten.
quote:Op zondag 10 januari 2016 12:28 schreef Peacefulll het volgende:
Thirza (Tirza, Tirzah) is een naam die gelijk bij mij op komt Suiker. Komt natuurlijk door bekende Thirza's uit mijn omgeving, maar dat zijn precies het soort meiden die jij omschrijft. Ik weet alleen niet hoe jouw oudste dochter heet, dus geen idee of het matcht.
Haha grappig! Tja, ik denk dat je kunt zoeken naar een naam met een bepaalde associatie, maar het ligt helemaal aan het kind hoe de naam tot uiting gaat komen. Ik heb bijv. een naam die geassocieerd wordt met gouden kettingen, panterprint en de Veerkampjes. Maar ik ben toch echt wel iets anders (vind ik)quote:Op zondag 10 januari 2016 12:51 schreef Burdie het volgende:
[..]ik ken alleen maar nette-meisjes-bijbelstudie Thirza's met lange rokken, gaastra jassen en platte schoenen.
.
Lucas was onze jongensnaam. Je weet de namen van mijn dochters?quote:Op zondag 10 januari 2016 13:06 schreef Chanty het volgende:
Hier ook op zoek naar een naam voor onze dochter die moet passen bij Lucas. Heb gelukkig al een hele lijst met namen. Ben wel benieuwd in hoeverre mijn man en ik het eens zijn. Iig verschilt onze smaak nogal van de foksmaak dus zal maar geen lijstjes vragenmaar kijk wel mee voor inspiratie.
Grappig ik vind dat juist heel leuk samen... Niet te j&jquote:Op zondag 10 januari 2016 12:12 schreef Mevr_Mus het volgende:
Zusje voor F.:
Lyde
Lena
Wietske
Hasse (nahja, iets teveel Jip en Janneke eigenlijk)
De oudste is een zoonquote:Op zondag 10 januari 2016 12:28 schreef Peacefulll het volgende:
Thirza (Tirza, Tirzah) is een naam die gelijk bij mij op komt Suiker. Komt natuurlijk door bekende Thirza's uit mijn omgeving, maar dat zijn precies het soort meiden die jij omschrijft. Ik weet alleen niet hoe jouw oudste dochter heet, dus geen idee of het matcht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sam vind ik ook heel erg leuk. Die ga ik pitchen!
Hoewel ik ook aan een afgekorte Samaaaantha moet denken. En dan de Utregse uitspraak.
[ Bericht 4% gewijzigd door Suikertante op 10-01-2016 13:44:28 ]
Alleen die van E. schiet me te binnen. Die ik trouwens heel tof vind maar niet passend bij ons. Dat is het geloof ik ook meer. Kan namen die ik hier zie staan heel goed passend vinden bij bepaalde mensen maar niet bij ons. Volgens mij zijn we meer van de populaire top 20 namen en klassieke namenquote:Op zondag 10 januari 2016 13:09 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Lucas was onze jongensnaam. Je weet de namen van mijn dochters?
Jasmijn staat hier ook op mijn lijst! En heel veel van de namen die je noemt ookquote:Op zondag 10 januari 2016 14:02 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Wij hebben een J.asmijn & L.ucas. Nog
Steeds erg blij mee!
Lucas &
Emma
Lise
Julia/Julie
Sophie
Renske
Esmee
Minke
Fiene
Isabel
Anna
Lieve
Stiekem denk ik dat je gelijk hebtquote:Op zondag 10 januari 2016 16:04 schreef elamanilo het volgende:
Pom <3 Mijn guilty pleasure echt, maar dat is best awkward met de achternaam hier denk ik..
Dat zou best hilarisch zijn.quote:Op zondag 10 januari 2016 16:04 schreef elamanilo het volgende:
Pom <3 Mijn guilty pleasure echt, maar dat is best awkward met de achternaam hier denk ik..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dikke kans dat namen met een L afvallen wegens jut&jul gehalte en namen met eem E ook vanwegen onze achternaam die daarmee begint.
[ Bericht 23% gewijzigd door Chanty op 10-01-2016 17:42:09 ]Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
Sammiequote:Op zondag 10 januari 2016 13:47 schreef Suikertante het volgende:
Oh wacht. Dat is op 1 letter na de naam van ons directe neefje![]()
Dus nee. Jammer!
Hahaha ok dat is een mooi argument om die te schrappenquote:
Lolquote:
quote:Op zondag 10 januari 2016 16:30 schreef Chanty het volgende:
Wij zaten best goed op een lijn bleek net! Hebben nu iig een top 18 die we gaan laten bezinken (stonden 52 namen op de lijst) voor een eerste naam en daarna kijken naar een tweede naam. De werknaam is iig bekend nu: Judith scoorde als laagste
Dit is nu onze lijstLeuke lijstSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dikke kans dat namen met een L afvallen wegens jut&jul gehalte en namen met eem E ook vanwegen onze achternaam die daarmee begint.
Als aanvulling (of variant op); Kirstin?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
quote:Op zondag 10 januari 2016 16:30 schreef Chanty het volgende:
Wij zaten best goed op een lijn bleek net! Hebben nu iig een top 18 die we gaan laten bezinken (stonden 52 namen op de lijst) voor een eerste naam en daarna kijken naar een tweede naam. De werknaam is iig bekend nu: Judith scoorde als laagste
Dit is nu onze lijstMilou natuurlijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dikke kans dat namen met een L afvallen wegens jut&jul gehalte en namen met eem E ook vanwegen onze achternaam die daarmee begint.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |