abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157392028
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 november 2015 14:59 schreef Ryan3 het volgende:
Leuk artikeltje uit NRC:

Witte mensen moeten eens luisteren
http://www.frontaalnaakt.nl/archives/witte-mannen-breken.html

Dit is wel een goede reactie op dat artikel.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_157392101
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2015 23:01 schreef Fascination het volgende:

[..]

http://www.frontaalnaakt.nl/archives/witte-mannen-breken.html

Dit is wel een goede reactie op dat artikel.
Ja, van Peter Breedveld, ook linksige man van rond de 50 die antiracistisch en anti-islamofoob is en door Aslan al paar keer in de mangel genomen. Wie niet eigenlijk. Ik had het al gelezen.
Maar dit artikeltje van hem zie ik toch in die context. Peter neemt iedereen de maat op twitter en daarbuiten en werd even door haar de maat genomen. Vind die laatste alinea iets sneuiïgs hebben daardoor ook.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ryan3 op 07-11-2015 23:11:46 ]
I´m back.
  zaterdag 7 november 2015 @ 23:05:53 #178
307622 Perox
(niet de echte)
pi_157392127
Ik vind blanke vla eigenlijk ook een beetje nep vla hoor.
Vla is geel.
Of is dat weer bekrompen denken?

.. but serious....
Blijkbaar is men in de trein allergisch voor het woordje "jullie".
Net als in de Zwarte Piet discussie moet je dan misschien accepteren dat die allergie er is, en dat daar een reden voor is (of was).
Maar hoe moet die meneer dan duidelijk maken dat het hier gewoon gaat om "regels" en dat die "regels" nageleefd dienen te worden?
Is misschien ook al een cultuur bepaald dingetje ??

Ik sprak laatst met mijn zoon over "Mediterraans autorijden". Er was net een "lichtgetinte medemens in een niet nader omschreven voertuig die de rotonde verkeerd om nam omdat het kon. Was ik racistisch? Want je weet zelf. Mediterraanse mensen maken zich veel minder druk over dit soort dingen over autorijden:

-snelheid
-rotonde op de juiste manier nemen
-ruimte en regels (als er regels zijn maar er is voldoende ruimte --> fuck de regels)
-parkeren: daar waar je er uit moet, en zo dicht mogelijk bij de bestemming. --> fuck de regels

Lang verhaal maar even kort: (edit: oh nee toch niet)

We zijn als NL-ers wel heel erg op regels en het naleven van regels.
Jawel mensen ook voor Nederlanders geldt: Ortnung muss sein!

Dan weer terug naar de stiltecoupé:
Ja wat nou, je moet je bek houden in een stiltecoupé? Waarom als de hele trein vol zit en dit de enige plaatsen zijn en je bent met 6 of meer personen moet je stil zitten en wachten op het einde van de rit?

Fuck de regels.
Misschien kunnen we soms ook nog iets leren?
Misschien dat we ook maar zelf soms eens moeten denken --> fuck de regels

En dan tot slot:
WTF is deze bedreiging aan deze meneer? Als ik opsta breekt de hel los? Tijger, serieus? Wat een faalhaas opmerking is dat?! Oh want je weet niet beter en je gooit je Bokito argument in de strijd? Dit vind ik persoonlijk het meest storende. En dat daar niet op ingegrepen wordt door het treinpersoneel vind ik niet kunnen. Die meneer is duidelijk geïntimideerd door het geheel en blaast dan maar de aftocht. Way to go. :') :') :') :')
pi_157394449
Witten is een werkwoord.

En ik weet niet beter of het blond Hollands welvaren wordt "kaas" genoemd.
Farts are jazz to assholes
pi_157395335
Ik kan er inmiddels wel om lachen. Feministen, anti-racisten, e.d. die compleet hun doel voorbij geschoten zijn en in het wilde weg slaan naar alles waar blank en mannelijk is. Het is ergens ook wel aandoenlijk. Allemaal een fopstudie doen en dan verontwaardigd doen als er geen werk te vinden is. En op het moment dat ze de zieligheidsindustrie ingaan zijn ze niet meer serieus te nemen, omdat hun inkomen bestaat bij de gratie van het al dan niet bestaande probleem. Vandaar dat ze schermen met uitspraken als "alles is problematisch". Dit zijn gewoon mensen die normaliter werkloos zijn en nu iets hebben gevonden om zich mee bezig te houden. Een hobby. Het is jammer dat ze met die hobby polariseren maar dat is blijkbaar wat ze willen. Hoe meer gepolariseerd, hoe meer geld ze vangen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_157395340
quote:
13s.gif Op vrijdag 6 november 2015 16:59 schreef Boca_Raton het volgende:
'Racisme', dé term om mensen monddood te maken.
(she/her)
pi_157395600
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 18:16 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Omdat "hun aan het praten waren", ja? :')

Als het geen individuele actie was zoals telefoneren, maar om een groep kletsende personen, dan zou "jullie" nog gerechtvaardigd kunnen zijn. Te vaak wordt "jullie" echter ingezet om racistische gevoelens te uiten.
Ja, maar dat is slechts een specifiek geval van het algemene fenomeen dat "jullie" wordt gebruikt om naar een groep mensen te verwijzen, in dit geval een subgroep van allochtonen terwijl van een individu wordt verondersteld, al dan niet terecht, dat hij daartoe behoort. Het is inderdaad raar dat mensen erg snel aannemen dat iemand tot een bepaalde groep behoort maar dat is niet beperkt tot het 'ras' of beter gezegd de nationaliteit van de [over(groot)ouders], dat gebeurt ook m.b.t. allerlei andere zaken. Je bent een bèta dus je bent een nerd, je bent erg gespierd dus niet al te slim, je bent knap dus oppervlakkig, je hebt tattoo's op je arm dus...
Mensen denken erg sterk in hokjes, waarschijnlijk omdat dat voor hen alles overzichtelijker lijkt te maken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_157395609
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 03:56 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik kan er inmiddels wel om lachen. Feministen, anti-racisten, e.d. die compleet hun doel voorbij geschoten zijn en in het wilde weg slaan naar alles waar blank en mannelijk is. Het is ergens ook wel aandoenlijk. Allemaal een fopstudie doen en dan verontwaardigd doen als er geen werk te vinden is. En op het moment dat ze de zieligheidsindustrie ingaan zijn ze niet meer serieus te nemen, omdat hun inkomen bestaat bij de gratie van het al dan niet bestaande probleem. Vandaar dat ze schermen met uitspraken als "alles is problematisch". Dit zijn gewoon mensen die normaliter werkloos zijn en nu iets hebben gevonden om zich mee bezig te houden. Een hobby. Het is jammer dat ze met die hobby polariseren maar dat is blijkbaar wat ze willen. Hoe meer gepolariseerd, hoe meer geld ze vangen.
Anna Sarkisian.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 8 november 2015 @ 09:10:37 #184
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_157395857
Asociale mocro's die "Raciesm!" roepen als het ze uitkom. Nounou wat een primeur. Is dit topic in 1985 geopend?
  zondag 8 november 2015 @ 09:20:47 #185
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_157395925
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 november 2015 14:59 schreef Ryan3 het volgende:
Leuk artikeltje uit NRC:

Witte mensen moeten eens luisteren
Drankspel! Drink elke keer wanneer je het woord "wit" of "witte" leest.

[ Bericht 0% gewijzigd door Twiitch op 08-11-2015 09:25:49 ]
pi_157395926
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 18:23 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ook al niet goed?
Racistische gevoelens zijn goed?
Allah Al Watan Al Malik
pi_157395955
quote:
7s.gif Op zondag 8 november 2015 09:20 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Drankspel! Drink elke keer wanneer je het woord "wit" leest.
Laten we dat doen bij het woord moslims in NWS. Oftewel, stel je niet zo aan man.
Allah Al Watan Al Malik
pi_157395957
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 22:45 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Wie zegt dit dan? :?
Die domme dozen in dat NRC artikel.
pi_157395970
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 16:16 schreef Terecht het volgende:

[..]

Wat een blaartrekkend gezwatel. Hun gebruik van het concept white privilege resulteert in een knoepert van een cirkelredenering. Erken je het, dan zet je je vrijwillig buitenspel. Ontken je het, dan toont dat alleen maar aan hoezeer je geprivilegieerd bent en zet je je onvrijwillig buitenspel. Je verliest kortom altijd.
Dat komt omdat ze er persoonlijk baat bij hebben deze discussie in stand te houden.
  zondag 8 november 2015 @ 09:26:41 #190
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_157395972
quote:
10s.gif Op zondag 8 november 2015 09:24 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Laten we dat doen bij het woord moslims in NWS. Oftewel, stel je niet zo aan man.
Sorry kleurling, dat was vast mijn white male fragility.
pi_157395977
quote:
7s.gif Op zondag 8 november 2015 09:26 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Sorry kleurling, dat was vast mijn white male fragility.
Dat blijkt. Over lange tenen gesproken zeg.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 8 november 2015 @ 09:28:31 #192
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_157395988
quote:
10s.gif Op zondag 8 november 2015 09:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat blijkt. Over lange tenen gesproken zeg.
Ja nou, poeh poeh zeg.
pi_157395994
quote:
10s.gif Op zondag 8 november 2015 09:28 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ja nou, poeh poeh zeg.
Echt hoor, stel je niet aan!
pi_157396011
Als ik in dezelfde mate zou janken als jullie doen over dit soort issues, dan had ik mijn baan op moeten zeggen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_157396012
Ik snap dat niet zo goed. Zij worden dus vaak gediscrimineerd, zeggen ze. Oké, kut voor ze. Daar klagen ze over. Terecht, denk ik.

Maar wat heeft 'de blanke man' nou precies fout gedaan?
pi_157396023
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 09:31 schreef Jigzoz het volgende:
Ik snap dat niet zo goed. Zij worden dus vaak gediscrimineerd, zeggen ze. Oké, kut voor ze. Daar klagen ze over. Terecht, denk ik.

Maar wat heeft 'de blanke man' nou precies fout gedaan?
Niks, natuurlijk. Net als 'de zwarte man' of 'getinte man' niets fout heeft gedaan. Het zijn veralgemeniseringen die lekker bekken. Om de schuld van je eigen falen af te schuiven. Zie je ook bij luitjes die kankeren op asielzoekers, moslims of alles wat maar een kleurtje heeft. Andersom dus ook.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 8 november 2015 @ 09:34:52 #197
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_157396038
quote:
10s.gif Op zondag 8 november 2015 09:31 schreef Mutant01 het volgende:
Als ik in dezelfde mate zou janken als jullie doen over dit soort issues, dan had ik mijn baan op moeten zeggen.
Ik jank in één post waar jij vervolgens tot in den treuren op doorzaagt, je hebt vast een goede baan.
pi_157396044
quote:
7s.gif Op zondag 8 november 2015 09:34 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ik jank in één post waar jij vervolgens tot in den treuren op doorzaagt, je hebt vast een goede baan.
Klopt. Ik ben gezegend met een topbaan w/ . Maar je jankt niet in één post (ja, in dit topic), dat weet je zelf ook wel. Niet zo bescheiden. Verder zei ik 'jullie'.
Allah Al Watan Al Malik
pi_157396057
quote:
2s.gif Op zondag 8 november 2015 09:32 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Niks, natuurlijk. Net als 'de zwarte man' of 'getinte man' niets fout heeft gedaan. Het zijn veralgemeniseringen die lekker bekken. Om de schuld van je eigen falen af te schuiven. Zie je ook bij luitjes die kankeren op asielzoekers, moslims of alles wat maar een kleurtje heeft. Andersom dus ook.
Wie weet.

Maar ik moet me dus bewust worden van m'n witte privileges, terwijl ik vrijwel uitsluitend met andere witten te maken heb. Hoe ga ik dat nou weer doen...
  zondag 8 november 2015 @ 09:37:23 #200
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_157396060
quote:
12s.gif Op zondag 8 november 2015 09:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Klopt. Ik ben gezegend met een topbaan w/ . Maar je jankt niet in één post (ja, in dit topic), dat weet je zelf ook wel. Niet zo bescheiden. Verder zei ik 'jullie'.
Word je soms niet heel moe van jezelf?

Oh, goede ninja-edit. De jullie toevoegen, zo ontspring je enige discussie wel inderdaad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')