http://www.frontaalnaakt.nl/archives/witte-mannen-breken.htmlquote:Op zaterdag 7 november 2015 14:59 schreef Ryan3 het volgende:
Leuk artikeltje uit NRC:
Witte mensen moeten eens luisteren
Ja, van Peter Breedveld, ook linksige man van rond de 50 die antiracistisch en anti-islamofoob is en door Aslan al paar keer in de mangel genomen. Wie niet eigenlijk. Ik had het al gelezen.quote:Op zaterdag 7 november 2015 23:01 schreef Fascination het volgende:
[..]
http://www.frontaalnaakt.nl/archives/witte-mannen-breken.html
Dit is wel een goede reactie op dat artikel.
quote:Op vrijdag 6 november 2015 16:59 schreef Boca_Raton het volgende:
'Racisme', dé term om mensen monddood te maken.
Ja, maar dat is slechts een specifiek geval van het algemene fenomeen dat "jullie" wordt gebruikt om naar een groep mensen te verwijzen, in dit geval een subgroep van allochtonen terwijl van een individu wordt verondersteld, al dan niet terecht, dat hij daartoe behoort. Het is inderdaad raar dat mensen erg snel aannemen dat iemand tot een bepaalde groep behoort maar dat is niet beperkt tot het 'ras' of beter gezegd de nationaliteit van de [over(groot)ouders], dat gebeurt ook m.b.t. allerlei andere zaken. Je bent een bèta dus je bent een nerd, je bent erg gespierd dus niet al te slim, je bent knap dus oppervlakkig, je hebt tattoo's op je arm dus...quote:Op zaterdag 7 november 2015 18:16 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Omdat "hun aan het praten waren", ja?
Als het geen individuele actie was zoals telefoneren, maar om een groep kletsende personen, dan zou "jullie" nog gerechtvaardigd kunnen zijn. Te vaak wordt "jullie" echter ingezet om racistische gevoelens te uiten.
Anna Sarkisian.quote:Op zondag 8 november 2015 03:56 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik kan er inmiddels wel om lachen. Feministen, anti-racisten, e.d. die compleet hun doel voorbij geschoten zijn en in het wilde weg slaan naar alles waar blank en mannelijk is. Het is ergens ook wel aandoenlijk. Allemaal een fopstudie doen en dan verontwaardigd doen als er geen werk te vinden is. En op het moment dat ze de zieligheidsindustrie ingaan zijn ze niet meer serieus te nemen, omdat hun inkomen bestaat bij de gratie van het al dan niet bestaande probleem. Vandaar dat ze schermen met uitspraken als "alles is problematisch". Dit zijn gewoon mensen die normaliter werkloos zijn en nu iets hebben gevonden om zich mee bezig te houden. Een hobby. Het is jammer dat ze met die hobby polariseren maar dat is blijkbaar wat ze willen. Hoe meer gepolariseerd, hoe meer geld ze vangen.
Drankspel! Drink elke keer wanneer je het woord "wit" of "witte" leest.quote:Op zaterdag 7 november 2015 14:59 schreef Ryan3 het volgende:
Leuk artikeltje uit NRC:
Witte mensen moeten eens luisteren
Laten we dat doen bij het woord moslims in NWS. Oftewel, stel je niet zo aan man.quote:Op zondag 8 november 2015 09:20 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Drankspel! Drink elke keer wanneer je het woord "wit" leest.
Dat komt omdat ze er persoonlijk baat bij hebben deze discussie in stand te houden.quote:Op zaterdag 7 november 2015 16:16 schreef Terecht het volgende:
[..]
Wat een blaartrekkend gezwatel. Hun gebruik van het concept white privilege resulteert in een knoepert van een cirkelredenering. Erken je het, dan zet je je vrijwillig buitenspel. Ontken je het, dan toont dat alleen maar aan hoezeer je geprivilegieerd bent en zet je je onvrijwillig buitenspel. Je verliest kortom altijd.
Sorry kleurling, dat was vast mijn white male fragility.quote:Op zondag 8 november 2015 09:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Laten we dat doen bij het woord moslims in NWS. Oftewel, stel je niet zo aan man.
Dat blijkt. Over lange tenen gesproken zeg.quote:Op zondag 8 november 2015 09:26 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Sorry kleurling, dat was vast mijn white male fragility.
Ja nou, poeh poeh zeg.quote:Op zondag 8 november 2015 09:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat blijkt. Over lange tenen gesproken zeg.
Niks, natuurlijk. Net als 'de zwarte man' of 'getinte man' niets fout heeft gedaan. Het zijn veralgemeniseringen die lekker bekken. Om de schuld van je eigen falen af te schuiven. Zie je ook bij luitjes die kankeren op asielzoekers, moslims of alles wat maar een kleurtje heeft. Andersom dus ook.quote:Op zondag 8 november 2015 09:31 schreef Jigzoz het volgende:
Ik snap dat niet zo goed. Zij worden dus vaak gediscrimineerd, zeggen ze. Oké, kut voor ze. Daar klagen ze over. Terecht, denk ik.
Maar wat heeft 'de blanke man' nou precies fout gedaan?
Ik jank in één post waar jij vervolgens tot in den treuren op doorzaagt, je hebt vast een goede baan.quote:Op zondag 8 november 2015 09:31 schreef Mutant01 het volgende:
Als ik in dezelfde mate zou janken als jullie doen over dit soort issues, dan had ik mijn baan op moeten zeggen.
Klopt. Ik ben gezegend met een topbaanquote:Op zondag 8 november 2015 09:34 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ik jank in één post waar jij vervolgens tot in den treuren op doorzaagt, je hebt vast een goede baan.
Wie weet.quote:Op zondag 8 november 2015 09:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niks, natuurlijk. Net als 'de zwarte man' of 'getinte man' niets fout heeft gedaan. Het zijn veralgemeniseringen die lekker bekken. Om de schuld van je eigen falen af te schuiven. Zie je ook bij luitjes die kankeren op asielzoekers, moslims of alles wat maar een kleurtje heeft. Andersom dus ook.
Word je soms niet heel moe van jezelf?quote:Op zondag 8 november 2015 09:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Klopt. Ik ben gezegend met een topbaan. Maar je jankt niet in één post (ja, in dit topic), dat weet je zelf ook wel. Niet zo bescheiden. Verder zei ik 'jullie'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |