abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157375870
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 02:55 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Waarom dwingen zij ons dan om hen op te nemen en hun uitkeringen te betalen, hen woonruimte te geven voor de oorspronkelijke bevolking?
Staat in de wet. Verdrag Genève, 28-07-1951. Zoek maar op
my ambition is handicapped by my laziness
pi_157375899
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 03:12 schreef SlugGuts het volgende:

[..]

Staat in de wet. Verdrag Genève, 28-07-1951. Zoek maar op
Ik heb even gezocht maar ik kon niet direct terugvinden waar in het Verdrag Genève wordt gesteld dat wij en masse asielzoekers moeten opnemen en hen dan vervolgens met voorang huizen, uitkeringen etc. dienen te geven. Wil je de bron iets beter duiden (artikelnummer)?

ps. Volgens mij stond er wel iets in over bevolkingvervangingspolitiek.
pi_157375931
Het Verdrag over de status van vluchtelingen is door de VN aangenomen in 1951 en van kracht sinds 1956. Het stelt dat vluchtelingen (degenen met gegronde vrees voor vervolging om redenen van ras, godsdienst, nationaliteit, het behoren tot een sociale groep of politieke overtuiging), niet mogen worden teruggestuurd naar een land waarin zij vervolging te vrezen hebben (verbod op refoulement). Degenen die ernstige misdrijven hebben begaan kunnen volgens artikel 1F van het Vluchtelingenverdrag worden uitgesloten van asiel. Ruim 140 landen zijn partij bij het verdrag. Oorspronkelijk gold het verdrag slechts voor vluchtelingen in Europa wier achtergrond de Tweede Wereldoorlog was, maar deze beperkingen werden d.m.v. een Protocol uit 1967 opgeheven. Het verdrag is grondslag voor het werk van de UNHCR, maar deze organisatie werkt daarnaast voor oorlogsvluchtelingen die niet onder het verdrag vallen. Er bestaat ook een Afrikaans vluchtelingenverdrag met een bredere definitie van vluchtelingen.
pi_157375941
e High Contracting Parties,

Considering that the Charter of the United Nations and the Universal Declaration of Human Rights approved on 10 December 1948 by the General Assembly have affirmed the principle that human beings shall enjoy fundamental rights and freedoms without discrimination,

Considering that the United Nations has, on various occasions, manifested its profound concern for refugees and endeavoured to assure refugees the widest possible exercise of these fundamental rights and freedoms,

Considering that it is desirable to revise and consolidate previous international agreements relating to the status of refugees and to extend the scope of and the protection accorded by such instruments by means of a new agreement,

Considering that the grant of asylum may place unduly heavy burdens on certain countries, and that a satisfactory solution of a problem of which the United Nations has recognized the international scope and nature cannot therefore be achieved without international co-operation,

Expressing the wish that all States, recognizing the social and humanitarian nature of the problem of refugees, will do everything within their power to prevent this problem from becoming a cause of tension between States,

Noting that the United Nations High Commissioner for Refugees is charged with the task of supervising international conventions providing for the protection of refugees, and recognizing that the effective co-ordination of measures taken to deal with this problem will depend upon the co-operation of States with the High Commissioner,
pi_157376338
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 23:55 schreef Confetti het volgende:

[..]

Subsidiaire bescherming betekent kort gezegd dat ofwel iemand heeft te vrezen voor een onmenselijke behandeling bij terugkeer(3 EVRM) dan wel iemand die een, wat wij in Nederland noemen, een B-status hebben gekregen. Deze status houdt in dat je niet als Vluchteling erkend wordt omdat er geen individuele bedreiging is maar je toch bescherming krijgt vanwege de algemene (oorlogs) situatie in een land.

Dus op dezelfde dag dat Zweden zegt vol is vol neemt ook Duitsland harde maatregelen die vooral Syriërs zullen treffen.

Ondertussen slaan we in Nederland op de borst dat we als enige land in Europa nog niet mensen op straat hebben slapen. *O*
En andere nationaliteiten dan
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_157376575
Die plotselinge veranderingen van de regels in Duitsland zijn toch nog helemaal niet goedgekeurd? Dat lees ik in iedergeval op een Duitse nieuwswebsite.
pi_157376592
LOL

quote:
IS-strijders, beulen van Assad en andere Syriërs die van oorlogsmisdaden worden verdacht, kunnen vrij in Nederland rondzwerven. De overheid mag hen namelijk niet het land uitzetten.

Het zou te gevaarlijk voor ze zijn in het thuisland. Het ministerie van Veiligheid en Justitie geeft toe dat momenteel geen enkele Syriër die van oorlogsmisdaden wordt verdacht, het land wordt uitgezet. Het departement bevestigt dat er een aantal van deze verdachte Syrische asielzoekers in Nederland rondlopen, maar stelt niet te kunnen vertellen hoeveel.

Als een asielzoeker uit dat land hierheen komt en ervan verdacht wordt zelf gruweldaden te hebben begaan, krijgt die de zogenoemde 1F-status. Normaliter is diegene dan verplicht het land te verlaten, maar verdragen beletten op dit moment het uitzetten naar Syrië.

Voor de verdachte Syriërs is het ook vrijwel onmogelijk geworden om vrijwillig te vertrekken. De Internationale Organisatie voor Migratie, die daar normaal bij helpt, zegt nu niet bij vrijwillig vertrek te kunnen assisteren vanwege de situatie in het land. Nederland blijft dus met ze opgescheept zitten.

De 1F’ers verliezen wel het recht op opvang. „Ze moeten zichzelf zien te redden”, zegt een woordvoerster van staatssecretaris Dijkhoff (Veiligheid en Justitie).
Verliezen recht op opvang.
Uh, nee: Bedbadbrood-regeling.
pi_157376598
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2015 08:29 schreef Physsic het volgende:
LOL

[..]

Verliezen recht op opvang.
Uh, nee: Bedbadbrood-regeling. :%
Trap ze gewoon de grens over als iederland dat doet komen ze vanzelf weer in syrie
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_157376716
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 02:55 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Waarom dwingen zij ons dan om hen op te nemen en hun uitkeringen te betalen, hen woonruimte te geven voor de oorspronkelijke bevolking?
Wie dwingt ons exact en hoe om dat allemaal te doen voor de hele wereld?
  zaterdag 7 november 2015 @ 09:41:40 #210
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_157377178
quote:
De Wever slaakt noodkreet over vluchtelingencrisis in open brief

N-VA-voorzitter Bart De Wever slaakt in een open brief aan alle centrumrechtse partijen in Europa een noodkreet over de vluchtelingencrisis, zo staat zaterdag in Het Laatste Nieuws. Zijn partijgenoot Theo Francken vraagt zich in De Morgen dan weer af of België de asielzoekers niet moet oproepen om weg te blijven.

De brief van De Wever is gericht aan alle conservatieve, liberale en christendemocratische partijen in de Europese Unie. Hij zoekt steun voor drastische maatregelen om de stroom te stoppen. “We moeten een gesloten systeem van quota overwegen”, schrijft De Wever. Vrij vertaald: vol is vol. Niet de vraag moet de norm zijn, wel het aanbod.

De Wever pleit voor een Europese aanpak die in het verlengde ligt van wat hij zelf al eerder voorstelde: een update van de Conventie van Genève, minder genereuze sociale voorzieningen voor nieuwkomers, geen vrije landkeuze voor wie in veiligheid is gebracht, strenge controle van de Europese buitengrenzen en meer middelen voor de opvang buiten Europa.

“Ongecontroleerde chaotische migratie is nooit een positieve zaak. Niet voor de mensen die komen en zeker niet voor de landen die ontvangen, want dat zijn defacto maar enkele landen in Europa, de rijkste landen die de beste sociale zekerheid hebben. De steden in Noord-Europa die al die mensen moeten opvangen, hebben vandaag al de grootst mogelijke problemen om mensen van buiten de Europese Unie een toekomst te geven”, zo zei De Wever zaterdagochtend nog in het Radio 1-programma Bonus.

“België moet opletten”

In een interview met De Morgen vraagt staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (eveneens N-VA) zich af of de regering de asielzoekers niet moet oproepen weg te blijven uit ons land. “België moet opletten dat het niet het putje van Europa wordt waar alle asielzoekers naartoe stromen”, zo klinkt het.

“Ik kan een oproep om weg te blijven uit België niet in mijn uppie lanceren”, aldus Francken. “Maar we moeten het wel bespreken in de regering. Want de situatie is echt onhoudbaar
  zaterdag 7 november 2015 @ 10:38:11 #211
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_157377741
De oppositie staat al klaar voor meer EU vanwege de vluchtelingencrisis:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 7 november 2015 @ 10:42:09 #212
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157377790
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2015 08:31 schreef vipergts het volgende:

[..]

Trap ze gewoon de grens over als iederland dat doet komen ze vanzelf weer in syrie
Zullen we jou dan ook maar de grens over trappen?
Feyenoord!
pi_157377791
quote:
8s.gif Op zaterdag 7 november 2015 10:38 schreef Perrin het volgende:
De oppositie staat al klaar voor meer EU vanwege de vluchtelingencrisis:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De eerste zin uit het artikel:
Om samen grenzen te bewaken en zo de vluchtelingencrisis aan te pakken, is het CDA bereid bevoegdheden over te dragen aan Europa.
Hier kun je stoppen met lezen.
Wat zou er gebeuren als Nederland de bevoegdheden in zake "vluchtelingen" aan de EU zou overdragen? (daar weten ze dat Nederland het braafste jongetje van de klas is)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zaterdag 7 november 2015 @ 10:43:12 #214
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_157377808
En dan te bedenken dat veel van wat er nu gebeurt en aan de hand is al vanwege EU-afspraken en -regels is.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_157377842
Dan moeten ze maar meer doen aan regio-opvang. Oftewel geld naar de buurlanden van Europa. Veel en veel meer geld.
Allah Al Watan Al Malik
pi_157378401
Berlijn blokkeert gezinshereniging Syriërs
Vluchtelingen uit Syrië krijgen in de toekomst een slechtere asielstatus in Duitsland. De verblijfsstatus wordt een tijdelijke en gezinshereniging wordt uitgesloten, maakte minister van Binnenlandse Zaken Thomas de Maizière vrijdag bekend.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ereniging_uit__.html
  zaterdag 7 november 2015 @ 12:50:35 #217
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_157379378
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 08:26 schreef Physsic het volgende:
Die plotselinge veranderingen van de regels in Duitsland zijn toch nog helemaal niet goedgekeurd? Dat lees ik in iedergeval op een Duitse nieuwswebsite.
Dit. Er is alweer een hoop gedonder om intussen.
  zaterdag 7 november 2015 @ 12:50:56 #218
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_157379384
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 11:33 schreef Loekie1 het volgende:
Vluchtelingen uit Syrië krijgen in de toekomst een slechtere asielstatus in Duitsland. De verblijfsstatus wordt een tijdelijke en gezinshereniging wordt uitgesloten, maakte minister van Binnenlandse Zaken Thomas de Maizière vrijdag bekend.
Dit plan ligt intussen alweer stevig onder vuur.
pi_157379458
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 10:42 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Zullen we jou dan ook maar de grens over trappen?
Ik word niet verdacht van oorlogsmisdaden klein detail maar goed
pi_157379646
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 16:02 schreef Oud_student het volgende:

[..]

90 tot 95% van de bevolking heeft hier last van, echter de bestuurders, de multinationals en politici, die de besluiten nemen zitten in die 5%. Hun salaris, pensioen, bonus, huis, baan enz. is wat er ook gebeurt, zeker.
Waarom die 90 tot 95% niet massaal protesteert is mij een raadsel, voor een deel is dit wrs toe te schijven aan de staatspropaganda. Het moet eerst nog veel slechter gaan denk ik en volgend jaar zal op Prinsjesdag de rekening worden gepresenteerd.
Inderdaad. De propaganda is behoorlijk effectief. Ik sprak laatst iemand - academisch geschoold for the record - die echt geloofde dat de migranten geen voorrang meer krijgen op sociale huurwoningen. Totale kolder natuurlijk, was gewoon een opzetje van politici om de gemoederen te bedaren. Maar de mainstream media verkondigde alsof het al officieel beleid was.

Wat ik echt nooit heb begrepen is waarom al die Nederlanders met laagbetaalde banen op linkse partijen stemmen. De belastingdruk wordt bij hen neergelegd, en de AZC's bij hen om de hoek. Dat als je een uitkering geniet je op de SP of Groen-Links stemt snap ik nog wel, maar als je een modaal salaris verdient?
  zaterdag 7 november 2015 @ 19:30:09 #221
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157386523
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2015 12:56 schreef vipergts het volgende:

[..]

Ik word niet verdacht van oorlogsmisdaden klein detail maar goed
Ah ok. IS strijders plegen sowieso oorlogsmisdaden en westerse soldaten zijn juist de good guys. Was even vergeten dat de wereld zo in elkaar steekt. De ene kant die moord is goed en de andere kant die moord is slecht.
Feyenoord!
pi_157387215
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 19:30 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ah ok. IS strijders plegen sowieso oorlogsmisdaden en westerse soldaten zijn juist de good guys. Was even vergeten dat de wereld zo in elkaar steekt. De ene kant die moord is goed en de andere kant die moord is slecht.
Het is moeilijk te begrijpen voor een zelfhater maar het komt er wel op neer ja.
pi_157387601
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 11:33 schreef Loekie1 het volgende:
En ik dacht dat ze juist door Duitsland zijn uitgenodigd? Dat ze daar welkom zijn.
  zaterdag 7 november 2015 @ 20:25:17 #224
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157387999
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 19:57 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het is moeilijk te begrijpen voor een zelfhater maar het komt er wel op neer ja.
Een zelfhater?

Jij ziet de complete onzin daar niet van? Als een gewoon mens iemand dood schiet is hij een moordenaar maar als een soldaat iemand dood schiet is hij een held?
Feyenoord!
pi_157388052
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 20:25 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Een zelfhater?

Jij ziet de complete onzin daar niet van? Als een gewoon mens iemand dood schiet is hij een moordenaar maar als een soldaat iemand dood schiet is hij een held?
Geen held maar wel een van ons. Onze soldaat die strijd tegen de vijand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')