waarom noem je dat huilen?quote:Op vrijdag 6 november 2015 09:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom ga je dan maar op 1 onderdeel in en laat je het andere achterwege? Zweden heeft zich gewoon verslikt in hun open-deuren-beleid, en in plaats van dat ze hun eigen shit oplossen gaan ze huilen en mogen de andere landen (wij dus) weer opdraaien voor dat gekke beleid. Kortom, niet alleen zijn wij ruimhartig met het opnemen, we zijn ook nog eens ruimhartig met het betalen voor andere landen met een open-deur beleid. Gaat lekker zo.
Nee, zoals ik gisteren ook al aangaf moet Zweden meer asielzoekers opvangen omdat andere landen binnen de EU weigeren mee te werken, zich niet aan de afspraken houden en verzuimen humane opvang op poten te zetten. Daardoor wordt de druk op andere landen zoals Nederland, Duitsland en Zweden een stuk groter.quote:Op vrijdag 6 november 2015 09:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom ga je dan maar op 1 onderdeel in en laat je het andere achterwege? Zweden heeft zich gewoon verslikt in hun open-deuren-beleid, en in plaats van dat ze hun eigen shit oplossen gaan ze huilen en mogen de andere landen (wij dus) weer opdraaien voor dat gekke beleid. Kortom, niet alleen zijn wij ruimhartig met het opnemen, we zijn ook nog eens ruimhartig met het betalen voor andere landen met een open-deur beleid. Gaat lekker zo.
Projectie noemen ze dat.quote:Op vrijdag 6 november 2015 09:43 schreef sacha het volgende:
[..]
waarom noem je dat huilen?
Zweden geeft aan geen slaapplekken meer te kunnen garanderen tot ze de boel weer op orde hebben.
dat is wat ik lees
Zweden moet helemaal niks, dat is nu juist het punt.quote:Op vrijdag 6 november 2015 09:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, zoals ik gisteren ook al aangaf moet Zweden meer asielzoekers opvangen omdat andere landen binnen de EU weigeren mee te werken, zich niet aan de afspraken houden en verzuimen humane opvang op poten te zetten. Daardoor wordt de druk op andere landen zoals Nederland, Duitsland en Zweden een stuk groter.
Dat ze hier nu gebruik van willen maken is dan ook logisch, ze hebben dezelfde lasten als landen die vanuit dat fonds al worden gefinancieerd.
Omdat het huilen is. In Zweden is er een enorme campagne vanuit de overheid opgestart om zoveel mogelijk positieve geluiden over een massa immigratie te verspreiden, zodat de lokale bevolking zo positief mogelijk staat ten opzichte van de gelukszoekende immigrant, gecombineerd met een zeer ruimhartige opvang en zeer soepel asielbeleid. Die 3 dingen creeeren een aanzuigende werking en nu komt Zweden opeens tot inkeer omdat het toch wel echt heel erg hard gaat met de asielstroom.quote:Op vrijdag 6 november 2015 09:43 schreef sacha het volgende:
[..]
waarom noem je dat huilen?
Zweden geeft aan geen slaapplekken meer te kunnen garanderen tot ze de boel weer op orde hebben.
dat is wat ik lees
De druk op de voorzieningen in Zweden bijvoorbeeld wordt verhoogd omdat bepaalde EU-lidstaten weigeren asielzoekers terug op te nemen en opvang niet goed regelen.quote:Op vrijdag 6 november 2015 09:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zweden moet helemaal niks, dat is nu juist het punt.
Juist.quote:Op vrijdag 6 november 2015 09:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Omdat het huilen is. In Zweden is er een enorme campagne vanuit de overheid opgestart om zoveel mogelijk positieve geluiden over een massa immigratie te verspreiden, zodat de lokale bevolking zo positief mogelijk staat ten opzichte van de gelukszoekende immigrant, gecombineerd met een zeer ruimhartige opvang en zeer soepel asielbeleid. Die 3 dingen creeeren een aanzuigende werking en nu komt Zweden opeens tot inkeer omdat het toch wel echt heel erg hard gaat met de asielstroom.
Beetje jammer de bammer voor de Zweden, maar ze mogen gewoon op de blaren gaan zitten; deze situatie hebben ze toch echt aan zichzelf te danken.
En dan toch die verdomd debiele lach op haar gezicht.quote:Op donderdag 5 november 2015 02:26 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Een paar leuke berichten uit Duitsland:
Asielzoekers vragen veelvuldig wanneer ze hun huis en auto krijgen.
Aldus deze Duitse Asielcoördinator.
[ afbeelding ]
ze hebben binnenkort genoeg afgekeurde Volkswagensquote:Op vrijdag 6 november 2015 10:45 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
En dan toch die verdomd debiele lach op haar gezicht.
Typisch groenlinks figuur.quote:Op vrijdag 6 november 2015 10:45 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
En dan toch die verdomd debiele lach op haar gezicht.
Nee dit is echt een gevalletje het fjord wordt pas gedempt als de Zweed verdronken is.quote:Op vrijdag 6 november 2015 09:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De druk op de voorzieningen in Zweden bijvoorbeeld wordt verhoogd omdat bepaalde EU-lidstaten weigeren asielzoekers terug op te nemen en opvang niet goed regelen.
Hmmm, een dictator die me alleen lastigvalt als ik hem uitdaag of dwarszit of een totalitaire religiestaat die mijn hele leven bepaalt. Welk kwaad is dan het beste?quote:Op donderdag 5 november 2015 12:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een dictator steunen die misdaden pleegt tegen de eigen burgerbevolking. Tsja, ik weet het niet. Voor zo'n figuur zou ik mijn leven niet op het spel willen zetten, maar dat kan uiteraard aan mij liggen.
Wanneer was dat dan?quote:Op donderdag 5 november 2015 12:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Godzijdank werd daar in het verleden nog wel eens anders over gedacht.
twitter:TPOnl twitterde op vrijdag 06-11-2015 om 14:27:01Tsjechië: 'Vluchtelingenstroom is georganiseerde invasie' https://t.co/TYVzzefbJn reageer retweet
quote:Op vrijdag 6 november 2015 14:33 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:TPOnl twitterde op vrijdag 06-11-2015 om 14:27:01Tsjechië: 'Vluchtelingenstroom is georganiseerde invasie' https://t.co/TYVzzefbJn reageer retweet
In Tsjechië hebben ze geen aanzuigende werking, 2.000 asielzoekers, Nederland: 66.000.quote:Op vrijdag 6 november 2015 14:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
Toffe grafische weergave van vluchtelingenstroom sinds 2012:
http://www.lucify.com/the-flow-towards-europe/
Het probleem is dat dat volk zelden tot nooit terug gaat en als de situatie in Afghanistan verder escaleert ze allemaal asiel krijgen. Bepaalde delen van Afghanistan zijn al onveilig verklaard..quote:Op vrijdag 6 november 2015 14:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het aantal Afghanen in de stroom schijnt zich nu ook flink uit te breiden, ze halen de Syriers (en Irakezen) in qua percentages. Slechte ontwikkeling me dunkt. Het overgrote deel heeft hoe dan ook geen recht op asiel, zelfs Merkel heeft dat al laten weten.
Komen ze daar nu pas achter ???quote:Op vrijdag 6 november 2015 14:33 schreef Houtenbeen het volgende:
Het is daar helemaal niet onveilig hooguit zijn ze weer op weg naar de situatie voor 2001. Het is gewoon het beste om ze allemaal daar te laten.quote:Op vrijdag 6 november 2015 15:00 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het probleem is dat dat volk zelden tot nooit terug gaat en als de situatie in Afghanistan verder escaleert ze allemaal asiel krijgen. Bepaalde delen van Afghanistan zijn al onveilig verklaard..
Ik voel geen verantwoordelijkheid om mensen op te vangen uit landen die deels onveilig zijn, Syrië is ook zo'n land.quote:Op vrijdag 6 november 2015 15:00 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het probleem is dat dat volk zelden tot nooit terug gaat en als de situatie in Afghanistan verder escaleert ze allemaal asiel krijgen. Bepaalde delen van Afghanistan zijn al onveilig verklaard..
90 tot 95% van de bevolking heeft hier last van, echter de bestuurders, de multinationals en politici, die de besluiten nemen zitten in die 5%. Hun salaris, pensioen, bonus, huis, baan enz. is wat er ook gebeurt, zeker.quote:Op vrijdag 6 november 2015 15:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
Je kunt op zich best kansen bieden aan die mensen, maar de statistieken wijzen gewoon uit dat van alle allochtonen de gangers uit Afrika en het MO schrikbarende hoge aantallen vormen als het gaat om de bijstand, nog aanzienlijk hogere percentages dan Turken en Marokkanen.
We hebben woningnood, we hebben banentekort, we kunnen niet tienduizenden mensen uit een andere cultuur 'opeens' een beter leven bieden. Wat we wel kunnen doen is ze tijdelijk opvangen, maar ik heb altijd het idee dat 'tijdelijk' in Nederland amper bestaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |