abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157354343
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 november 2015 09:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waarom ga je dan maar op 1 onderdeel in en laat je het andere achterwege? Zweden heeft zich gewoon verslikt in hun open-deuren-beleid, en in plaats van dat ze hun eigen shit oplossen gaan ze huilen en mogen de andere landen (wij dus) weer opdraaien voor dat gekke beleid. Kortom, niet alleen zijn wij ruimhartig met het opnemen, we zijn ook nog eens ruimhartig met het betalen voor andere landen met een open-deur beleid. Gaat lekker zo.
waarom noem je dat huilen?
Zweden geeft aan geen slaapplekken meer te kunnen garanderen tot ze de boel weer op orde hebben.

dat is wat ik lees :)
...
pi_157354370
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 november 2015 09:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waarom ga je dan maar op 1 onderdeel in en laat je het andere achterwege? Zweden heeft zich gewoon verslikt in hun open-deuren-beleid, en in plaats van dat ze hun eigen shit oplossen gaan ze huilen en mogen de andere landen (wij dus) weer opdraaien voor dat gekke beleid. Kortom, niet alleen zijn wij ruimhartig met het opnemen, we zijn ook nog eens ruimhartig met het betalen voor andere landen met een open-deur beleid. Gaat lekker zo.
Nee, zoals ik gisteren ook al aangaf moet Zweden meer asielzoekers opvangen omdat andere landen binnen de EU weigeren mee te werken, zich niet aan de afspraken houden en verzuimen humane opvang op poten te zetten. Daardoor wordt de druk op andere landen zoals Nederland, Duitsland en Zweden een stuk groter.

Dat ze hier nu gebruik van willen maken is dan ook logisch, ze hebben dezelfde lasten als landen die vanuit dat fonds al worden gefinancieerd.
pi_157354383
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2015 09:43 schreef sacha het volgende:

[..]

Zweden geeft aan geen slaapplekken meer te kunnen garanderen tot ze de boel weer op orde hebben.

Projectie noemen ze dat.
pi_157354390
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 november 2015 09:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, zoals ik gisteren ook al aangaf moet Zweden meer asielzoekers opvangen omdat andere landen binnen de EU weigeren mee te werken, zich niet aan de afspraken houden en verzuimen humane opvang op poten te zetten. Daardoor wordt de druk op andere landen zoals Nederland, Duitsland en Zweden een stuk groter.

Dat ze hier nu gebruik van willen maken is dan ook logisch, ze hebben dezelfde lasten als landen die vanuit dat fonds al worden gefinancieerd.
Zweden moet helemaal niks, dat is nu juist het punt.
pi_157354413
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2015 09:43 schreef sacha het volgende:

[..]

Omdat het huilen is. In Zweden is er een enorme campagne vanuit de overheid opgestart om zoveel mogelijk positieve geluiden over een massa immigratie te verspreiden, zodat de lokale bevolking zo positief mogelijk staat ten opzichte van de gelukszoekende immigrant, gecombineerd met een zeer ruimhartige opvang en zeer soepel asielbeleid. Die 3 dingen creeeren een aanzuigende werking en nu komt Zweden opeens tot inkeer omdat het toch wel echt heel erg hard gaat met de asielstroom.

Beetje jammer de bammer voor de Zweden, maar ze mogen gewoon op de blaren gaan zitten; deze situatie hebben ze toch echt aan zichzelf te danken.
pi_157354429
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 november 2015 09:46 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zweden moet helemaal niks, dat is nu juist het punt.
De druk op de voorzieningen in Zweden bijvoorbeeld wordt verhoogd omdat bepaalde EU-lidstaten weigeren asielzoekers terug op te nemen en opvang niet goed regelen.
pi_157355087
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 november 2015 09:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Omdat het huilen is. In Zweden is er een enorme campagne vanuit de overheid opgestart om zoveel mogelijk positieve geluiden over een massa immigratie te verspreiden, zodat de lokale bevolking zo positief mogelijk staat ten opzichte van de gelukszoekende immigrant, gecombineerd met een zeer ruimhartige opvang en zeer soepel asielbeleid. Die 3 dingen creeeren een aanzuigende werking en nu komt Zweden opeens tot inkeer omdat het toch wel echt heel erg hard gaat met de asielstroom.

Beetje jammer de bammer voor de Zweden, maar ze mogen gewoon op de blaren gaan zitten; deze situatie hebben ze toch echt aan zichzelf te danken.
Juist.
pi_157355199
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 02:26 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Een paar leuke berichten uit Duitsland:

Asielzoekers vragen veelvuldig wanneer ze hun huis en auto krijgen.

Aldus deze Duitse Asielcoördinator.

[ afbeelding ]
En dan toch die verdomd debiele lach op haar gezicht.
pi_157356057
Dat je aan mensen hun geld komt (Griekenlandcrisis) is één ding, maar dat je aan hun gevoel van veiligheid en culturele waarden komt is onacceptabel. Wie denkt de EU (Merkel) wel dat ze is? Het is evident dat landen als Polen, de Baltische staten en Spanje tegen hun zin in vóór herverdeling hebben gestemd, onder grote druk van Merkel. Midden- en Oost-Europa hadden hier een blok moeten vormen en gewoon gezamenlijk een grenspolitiek kunnen uitstippelen, laat Merkel maar christelijk kakelen, de realiteit achterhaalt haar vanzelf.
pi_157357187
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 10:45 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

ze hebben binnenkort genoeg afgekeurde Volkswagens :Y
...
pi_157357233
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 10:45 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Typisch groenlinks figuur.
pi_157358767
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 november 2015 09:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De druk op de voorzieningen in Zweden bijvoorbeeld wordt verhoogd omdat bepaalde EU-lidstaten weigeren asielzoekers terug op te nemen en opvang niet goed regelen.
Nee dit is echt een gevalletje het fjord wordt pas gedempt als de Zweed verdronken is.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_157359127
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 12:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een dictator steunen die misdaden pleegt tegen de eigen burgerbevolking. Tsja, ik weet het niet. Voor zo'n figuur zou ik mijn leven niet op het spel willen zetten, maar dat kan uiteraard aan mij liggen.
Hmmm, een dictator die me alleen lastigvalt als ik hem uitdaag of dwarszit of een totalitaire religiestaat die mijn hele leven bepaalt. Welk kwaad is dan het beste?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_157359181
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 12:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Godzijdank werd daar in het verleden nog wel eens anders over gedacht.
Wanneer was dat dan?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_157359475
Toffe grafische weergave van vluchtelingenstroom sinds 2012:
http://www.lucify.com/the-flow-towards-europe/
pi_157359755
TPOnl twitterde op vrijdag 06-11-2015 om 14:27:01 Tsjechië: 'Vluchtelingenstroom is georganiseerde invasie' https://t.co/TYVzzefbJn reageer retweet
pi_157359879
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 14:33 schreef Houtenbeen het volgende:
TPOnl twitterde op vrijdag 06-11-2015 om 14:27:01 Tsjechië: 'Vluchtelingenstroom is georganiseerde invasie' https://t.co/TYVzzefbJn reageer retweet
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 14:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
Toffe grafische weergave van vluchtelingenstroom sinds 2012:
http://www.lucify.com/the-flow-towards-europe/
In Tsjechië hebben ze geen aanzuigende werking, 2.000 asielzoekers, Nederland: 66.000.
  vrijdag 6 november 2015 @ 14:52:42 #168
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_157360210
Het aantal Afghanen in de stroom schijnt zich nu ook flink uit te breiden, ze halen de Syriers (en Irakezen) in qua percentages. Slechte ontwikkeling me dunkt. Het overgrote deel heeft hoe dan ook geen recht op asiel, zelfs Merkel heeft dat al laten weten.
pi_157360429
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 14:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het aantal Afghanen in de stroom schijnt zich nu ook flink uit te breiden, ze halen de Syriers (en Irakezen) in qua percentages. Slechte ontwikkeling me dunkt. Het overgrote deel heeft hoe dan ook geen recht op asiel, zelfs Merkel heeft dat al laten weten.
Het probleem is dat dat volk zelden tot nooit terug gaat en als de situatie in Afghanistan verder escaleert ze allemaal asiel krijgen. Bepaalde delen van Afghanistan zijn al onveilig verklaard..
  vrijdag 6 november 2015 @ 15:04:38 #170
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_157360517
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 14:33 schreef Houtenbeen het volgende:
Komen ze daar nu pas achter ??? :D Dat er iets niet klopt is dacht ik overduidelijk. Normaal trekken mensen niet zo massaal naar een ander werelddeel.
Het enige onbegrijpelijke is dat de EU het niet alleen toelaat maar ook nog aanmoedigt.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_157360664
quote:
9s.gif Op vrijdag 6 november 2015 15:00 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het probleem is dat dat volk zelden tot nooit terug gaat en als de situatie in Afghanistan verder escaleert ze allemaal asiel krijgen. Bepaalde delen van Afghanistan zijn al onveilig verklaard..
Het is daar helemaal niet onveilig hooguit zijn ze weer op weg naar de situatie voor 2001. Het is gewoon het beste om ze allemaal daar te laten.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_157360676
quote:
9s.gif Op vrijdag 6 november 2015 15:00 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ik voel geen verantwoordelijkheid om mensen op te vangen uit landen die deels onveilig zijn, Syrië is ook zo'n land.
  vrijdag 6 november 2015 @ 15:15:19 #173
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_157360743
Je kunt op zich best kansen bieden aan die mensen, maar de statistieken wijzen gewoon uit dat van alle allochtonen de gangers uit Afrika en het MO schrikbarende hoge aantallen vormen als het gaat om de bijstand, nog aanzienlijk hogere percentages dan Turken en Marokkanen.

We hebben woningnood, we hebben banentekort, we kunnen niet tienduizenden mensen uit een andere cultuur 'opeens' een beter leven bieden. Wat we wel kunnen doen is ze tijdelijk opvangen, maar ik heb altijd het idee dat 'tijdelijk' in Nederland amper bestaat.
pi_157361840
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 15:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
Je kunt op zich best kansen bieden aan die mensen, maar de statistieken wijzen gewoon uit dat van alle allochtonen de gangers uit Afrika en het MO schrikbarende hoge aantallen vormen als het gaat om de bijstand, nog aanzienlijk hogere percentages dan Turken en Marokkanen.

We hebben woningnood, we hebben banentekort, we kunnen niet tienduizenden mensen uit een andere cultuur 'opeens' een beter leven bieden. Wat we wel kunnen doen is ze tijdelijk opvangen, maar ik heb altijd het idee dat 'tijdelijk' in Nederland amper bestaat.
90 tot 95% van de bevolking heeft hier last van, echter de bestuurders, de multinationals en politici, die de besluiten nemen zitten in die 5%. Hun salaris, pensioen, bonus, huis, baan enz. is wat er ook gebeurt, zeker.
Waarom die 90 tot 95% niet massaal protesteert is mij een raadsel, voor een deel is dit wrs toe te schijven aan de staatspropaganda. Het moet eerst nog veel slechter gaan denk ik en volgend jaar zal op Prinsjesdag de rekening worden gepresenteerd.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_157362584
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')