Welke mensen in Syrië deugen volgens jou wel ?quote:Op donderdag 5 november 2015 12:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Of voor een van de vele rebellengroepen die vaak geen haar beter zijn...
Het is fijn leven in doodsangst ja.quote:Op donderdag 5 november 2015 12:44 schreef deedeetee het volgende:
Dat geklaag over Assad...
Altijd beter onder Assad leven dan je land in oorlog. Je vecht voor je land niet voor Assad. Lafbekken lopen weg met een smoes over die gemene dictator. Kijk naar Libië en naar Irak. In die landen was er alleen rust met een gemene dictator. Dat men daar wegloopt sterkt mij alleen maar in de overtuiging dat dit volk gekregen heeft wat het nodig had : een dictator.
Wees een vént en zorg voor je volk. Als er rust in t land is kun je pas gaan denken over een andere aanpak van de dictator. Zolang die rust er niet is kun je niks.
Nee natuurlijk zouden wij dat niet willen maar wij maken dan ook geen oorlog tegen/met elkaar. Zij doen dat wel. Je kunt ons niet met hun vergelijken vind ik.quote:Op donderdag 5 november 2015 12:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mwah, je stelt het wel erg makkelijk. Denk ook niet dat er veel Nederlanders zouden zijn die graag lijf en leden riskeren als het er echt op aankomt in een oorlog.
Wel vind ik dat we vluchtelingen gewoon zoveel mogelijk moeten pressen om terug te gaan zodra het weer veilig is. Straks woont er geen hond meer in Syrie, want ze zitten allemaal hier. Een land moet wel weer opgebouwd worden als de ellende achter de rug is.
Een dictator steunen die misdaden pleegt tegen de eigen burgerbevolking. Tsja, ik weet het niet. Voor zo'n figuur zou ik mijn leven niet op het spel willen zetten, maar dat kan uiteraard aan mij liggen.quote:Op donderdag 5 november 2015 12:44 schreef deedeetee het volgende:
Dat geklaag over Assad...
Altijd beter onder Assad leven dan je land in oorlog. Je vecht voor je land niet voor Assad. Lafbekken lopen weg met een smoes over die gemene dictator. Kijk naar Libië en naar Irak. In die landen was er alleen rust met een gemene dictator. Dat men daar wegloopt sterkt mij alleen maar in de overtuiging dat dit volk gekregen heeft wat het nodig had : een dictator.
Wees een vént en zorg voor je volk. Als er rust in t land is kun je pas gaan denken over een andere aanpak van de dictator. Zolang die rust er niet is kun je niks.
Godzijdank werd daar in het verleden nog wel eens anders over gedacht.quote:Op donderdag 5 november 2015 12:51 schreef deedeetee het volgende:
Ze moeten hun problemen maar dáár oplossen vind ik.
Die dictator heeft ten minste gezorgd voor heel goed onderwijs hè. Syriërs zijn beter opgeleid dan NL'ers.quote:Op donderdag 5 november 2015 12:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een dictator steunen die misdaden pleegt tegen de eigen burgerbevolking. Tsja, ik weet het niet. Voor zo'n figuur zou ik mijn leven niet op het spel willen zetten, maar dat kan uiteraard aan mij liggen.
En Hitler zorgde voor prachtige snelwegen en financiële zekerheid. Wat is je punt?quote:Op donderdag 5 november 2015 12:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die dictator heeft ten minste gezorgd voor heel goed onderwijs hè. Syriërs zijn beter opgeleid dan NL'ers.
Dat het allemaal niet zo slecht gesteld was onder vader en zoon Assad van 1970 tot 2011 kennelijk.quote:Op donderdag 5 november 2015 12:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En Hitler zorgde voor prachtige snelwegen en financiële zekerheid. Wat is je punt?
Voor iemand die schermt met historische kennis, heb je een wel erg eendimensionale kijk op zaken. Hoe zie jij het leven onder een dictatuur precies voor je? Denk je dat er pas echt sprake is van een dictatoriaal regime wanneer burgers 24/7 worden gemarteld?quote:Op donderdag 5 november 2015 12:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat het allemaal niet zo slecht gesteld was onder vader en zoon Assad van 1970 tot 2011 kennelijk.
De gemiddelde burger zal deugen. Bij de strijdende partijen zou ik het niet weten...quote:Op donderdag 5 november 2015 12:48 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Welke mensen in Syrië deugen volgens jou wel ?
Heb je je ooit verdiept in de geschiedenis van Syrië onder Assad? Of zijn gifgasaanvallen op de eigen bevolking dan plots zo erg niet meer?quote:Op donderdag 5 november 2015 12:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat het allemaal niet zo slecht gesteld was onder vader en zoon Assad van 1970 tot 2011 kennelijk.
En wanneer is dat? Het zal altijd minder veilig zijn dan in Nederland. En dan zijn de kinderen ingeburgerd. Dan krijg je de spandoeken van " ..... vul maar in..... moet blijven". Flink aangespoord door de onderwijzers.quote:Op donderdag 5 november 2015 12:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
.... om terug te gaan zodra het weer veilig is.
Volgens mij heb ik vanuit historische kennis al maanden geleden beredeneerd dat het hoge percentage hoogopgeleiden dat hier naartoe komt wrs nonsens was. Nog voordat dit serieus ter discussie werd gesteld. De dictatuur van vader en zoon Assad was één van de grimmigste en gesloten dictaturen die er in het Midden-Oosten waren nl. Eigenlijk was het leven in Syrië een black box, westerse journalisten die het land af en toe bezochten werden net zo behandeld als journalisten in Noord-Korea. Regelmatig braken er opstanden uit, waarvan de grootste in 1983 in Aleppo, waarbij grote delen van die stad vernietigd werden, zonder dat de internationale gemeenschap hier weet van had. Duizenden mensen kwamen om het leven. Toen vader overleed en zoon, westers opgeleid, aan de macht kwam veranderde er wel iets, maar veel minder dan dat men gehoopt had...quote:Op donderdag 5 november 2015 13:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Voor iemand die schermt met historische kennis, heb je een wel erg eendimensionale kijk op zaken. Hoe zie jij het leven onder een dictatuur precies voor je? Denk je dat er pas echt sprake is van een dictatoriaal regime wanneer burgers 24/7 worden gemarteld?
Voor het gros van de mensen gaat het leven gewoon door wanneer een dictator de macht grijpt. Het wordt pas vervelend als je niet in het gareel loopt. Zelfs onder Stalin en Mao was het voor de meeste mensen niet louter kommer en kwel.
Dat het 'minder veilig is dan in NL' is geen argument. Dan kunnen we 85% vd wereld hier wel gaan opvangen.quote:Op donderdag 5 november 2015 13:10 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
En wanneer is dat? Het zal altijd minder veilig zijn dan in Nederland. En dan zijn de kinderen ingeburgerd. Dan krijg je de spandoeken van " ..... vul maar in..... moet blijven". Flink aangespoord door de onderwijzers.
Ik hoor hier juist vaak dat ze niet willen inburgeren en hun kinderen naar Islamitische scholen sturen en de sharia in gaan voeren. Hoe combineer je dat met bovenstaande stelling?quote:Op donderdag 5 november 2015 13:10 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
En wanneer is dat? Het zal altijd minder veilig zijn dan in Nederland. En dan zijn de kinderen ingeburgerd. Dan krijg je de spandoeken van " ..... vul maar in..... moet blijven". Flink aangespoord door de onderwijzers.
Ik loop alleen maar even vooruit op de emoties uit de bevolking.quote:Op donderdag 5 november 2015 13:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat het 'minder veilig is dan in NL' is geen argument. Dan kunnen we 85% vd wereld hier wel gaan opvangen.
En dat is dus "allemaal niet zo slecht"?quote:Op donderdag 5 november 2015 13:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik vanuit historische kennis al maanden geleden beredeneerd dat het hoge percentage hoogopgeleiden dat hier naartoe komt wrs nonsens was. Nog voordat dit serieus ter discussie werd gesteld. De dictatuur van vader en zoon Assad was één van de grimmigste en gesloten dictaturen die er in het Midden-Oosten waren nl. Eigenlijk was het leven in Syrië een black box, westerse journalisten die het land af en toe bezochten werden net zo behandeld als journalisten in Noord-Korea. Regelmatig braken er opstanden uit, waarvan de grootste in 1983 in Aleppo, waarbij grote delen van die stad vernietigd werden, zonder dat de internationale gemeenschap hier weet van had. Duizenden mensen kwamen om het leven. Toen vader overleed en zoon, westers opgeleid, aan de macht kwam veranderde er wel iets, maar veel minder dan dat men gehoopt had...
Goed antwoord op de vraag wel.quote:Op donderdag 5 november 2015 13:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik vanuit historische kennis al maanden geleden beredeneerd dat het hoge percentage hoogopgeleiden dat hier naartoe komt wrs nonsens was. Nog voordat dit serieus ter discussie werd gesteld. De dictatuur van vader en zoon Assad was één van de grimmigste en gesloten dictaturen die er in het Midden-Oosten waren nl. Eigenlijk was het leven in Syrië een black box, westerse journalisten die het land af en toe bezochten werden net zo behandeld als journalisten in Noord-Korea. Regelmatig braken er opstanden uit, waarvan de grootste in 1983 in Aleppo, waarbij grote delen van die stad vernietigd werden, zonder dat de internationale gemeenschap hier weet van had. Duizenden mensen kwamen om het leven. Toen vader overleed en zoon, westers opgeleid, aan de macht kwam veranderde er wel iets, maar veel minder dan dat men gehoopt had...
Volgens mij zijn er na het drama van Ibn Ghaldoun geen islamitische scholen meer.quote:Op donderdag 5 november 2015 13:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik hoor hier juist vaak dat ze niet willen inburgeren en hun kinderen naar Islamitische scholen sturen en de sharia in gaan voeren. Hoe combineer je dat met bovenstaande stelling?
We vangen toch al veel meer op?quote:Op donderdag 5 november 2015 13:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat het 'minder veilig is dan in NL' is geen argument. Dan kunnen we 85% vd wereld hier wel gaan opvangen.
Aha, je wilde dus gewoon even de grapjas uithangen met je opmerking over goed onderwijs. Want die hilariteit is immers nog niet vaak genoeg voorbijgekomen op dit forum.quote:Op donderdag 5 november 2015 13:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat was sarcastisch bedoeld uiteraard.quote:Op donderdag 5 november 2015 13:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En dat is dus "allemaal niet zo slecht"?
Tientallen zijn er, zeker in het basisonderwijs http://www.deisbo.nl/?page_id=2376quote:Op donderdag 5 november 2015 13:16 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er na het drama van Ibn Ghaldoun geen islamitische scholen meer.
Islamitische basisschool Al Ghazali, Rotterdamquote:Op donderdag 5 november 2015 13:16 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er na het drama van Ibn Ghaldoun geen islamitische scholen meer.
Je hebt gelijk. Sorry.quote:Op donderdag 5 november 2015 13:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tientallen zijn er, zeker in het basisonderwijs http://www.deisbo.nl/?page_id=2376
Syrië en heel goed onderwijs, Syriërs beter opgeleid dan Nederlanders.quote:Op donderdag 5 november 2015 12:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die dictator heeft ten minste gezorgd voor heel goed onderwijs hè. Syriërs zijn beter opgeleid dan NL'ers.
Dat hangt er vanaf wie je met "Nederlanders" bedoelt.quote:Op donderdag 5 november 2015 13:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Syrië en heel goed onderwijs, Syriërs beter opgeleid dan Nederlanders.
Het is gewoon niet waar.
Nee, idd juist niet, ik bedoelde dat sarcastisch als reactie op Koos.quote:Op donderdag 5 november 2015 13:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Syrië en heel goed onderwijs, Syriërs beter opgeleid dan Nederlanders.
Het is gewoon niet waar.
De gemiddelde lengte van de "NLse" man holt wel iig omlaag, las ik laatst.quote:Op donderdag 5 november 2015 13:27 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf wie je met "Nederlanders" bedoelt.
Feit is dat het gemiddeld IQ en opleidingsniveau al een paar jaar hard achteruit holt, juist vanwege de import van volksstammen zigeuners, arabieren, afrikanen en andere onontwikkelde groepen.
Gelukkig hebben wij fokkers dan niks te vrezen! Met onze 30 inch.quote:Op donderdag 5 november 2015 13:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De gemiddelde lengte van de "NLse" man holt wel iig omlaag, las ik laatst.
Verbaast me niet. Er zal nog wel meer dalen:quote:Op donderdag 5 november 2015 13:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De gemiddelde lengte van de "NLse" man holt wel iig omlaag, las ik laatst.
Wat mij betreft schrappen we heel artikel 23 maar dat is een andere discussiequote:Op donderdag 5 november 2015 13:23 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Sorry.
https://nl.wikipedia.org/(...)derwijs_in_Nederland
Ik was in de war met "middelbare scholen".
daar klopt mijn stelling wel
Hoewel er al weer een doorstart gemaakt is voor het failliete Ibn Ghaldoun. Zie ik net.
Wellicht geldt: Ghaldounde leert men.....
Bron, bron en bron?quote:Op donderdag 5 november 2015 13:37 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
- Gemiddeld aantal misdrijven
- Gemiddeld aantal overvallen
- Gemiddeld aantal besmettelijke ziektes.
Ga jij nooit voor mekaar krijgen, door de christenen hè. Maar ik zou daar idd wel voorstander van zijn, meer richting "laïcisme" gaan dus.quote:Op donderdag 5 november 2015 13:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat mij betreft schrappen we heel artikel 23 maar dat is een andere discussie
Nog een paar kabinetten zonder confessionelen en we komen een heel eind. Al was het maar omdat de ontgroening van de samenleving het overeind houden van het principe heel lastig maakt.quote:Op donderdag 5 november 2015 13:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ga jij nooit voor mekaar krijgen, door de christenen hè.
Boude beweringen vragen om een stevige onderbouwing. Een beetje fact-free in het rond lullen, kan iedereen. Als jij je beweringen kunt staven met een goede bron, dan geef ik je uiteraard gelijk.quote:Op donderdag 5 november 2015 13:39 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Daar hebben Koos Bron weer.
Kom Koos, van wat evident is hoef ik toch niet steeds wéér te bronnen te zoeken?quote:Op donderdag 5 november 2015 13:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Boude beweringen vragen om een stevige onderbouwing. Een beetje fact-free in het rond lullen, kan iedereen. Als jij je beweringen kunt staven met een goede bron, dan geef ik je uiteraard gelijk.
quote:In 2009 werden op basis van de voorlopige
gegevens 1162 tbc-patiënten gemeld aan het
NTR (peildatum 15-2-2010). In totaal zijn
16 procent meer patiënten aan het NTR
gemeld dan in 2008, vooral door de regio’s
Noord, Oost en Zeebra en back-office
Rotterdam. De stijging deed zich vooral voor
in de maanden maart tot en met juni en is te
verklaren door een toename van Somaliërs
met tuberculose in deze periode. Hierover
werd in de vorige editie van Tegen de
Tuberculose al uitgebreid gerapporteerd.
Het aantal patiënten met pulmonale tuberculose
steeg met 6 procent en het aantal
patiënten met extrapulmonale tuberculose
met 25 procent ten opzichte van 2008.
Technisch gezien heb je inderdaad gelijk, maar heb je de absolute aantallen ook bekeken. Het stelt alsnog geen reet voor.quote:Op donderdag 5 november 2015 13:59 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Kom Koos, van wat evident is hoef ik toch niet steeds wéér te bronnen te zoeken?
Doe je ogen nou gewoon eens open!
Nou, goed dan. Hier heb je een bron - voor je verzameling:
https://www.kncvtbc.org/kb/tdt_2010-1-pdf-2/
[..]
Misdaad en overvallen kun je gewoon bij het CBS opvragen. Ook dat is genoegzaam bekend. Een van de hitnummers van Greet W.quote:Op donderdag 5 november 2015 14:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Technisch gezien heb je inderdaad gelijk, maar heb je de absolute aantallen ook bekeken. Het stelt alsnog geen reet voor.
Overigens was ik vooral ook benieuwd naar de stijging van het aantallen misdrijven en overvallen.
Je kunt de EU het beste omschrijven als een stelsel van grote pompen.quote:Op donderdag 5 november 2015 14:08 schreef Ryan3 het volgende:
Zweden wil noodsteun van EU, halen dit jaar 190K vluchtelingen binnen.
Zweden wil noodsteun van EU om vluchtelingen
nonsens natuurlijk.quote:Op donderdag 5 november 2015 14:13 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Je kunt de EU het beste omschrijven als een stelsel van grote pompen.
De allergrootste pomp is uiteraard de geldpomp, die continu geld door Europa pompt.
Daar komt nu de asielpomp bij.
Eerst hordes kanslozen importeren om de kansloze onderklasse nog wat verder te doen groeien en nu roepen dat het niet meer lukt. Rot op kutZweden en trek anderen niet naar beneden met je naive wereldbeeld.quote:Op donderdag 5 november 2015 14:08 schreef Ryan3 het volgende:
quote:Op donderdag 5 november 2015 14:08 schreef Ryan3 het volgende:
Zweden krijgt duizenden herplaatste vluchtelingen uit Italië en Griekenland, en stuurt vervolgens zelf weer duizenden elders heen.quote:Zweden heeft de EU gevraagd om een deel van de vluchtelingen naar andere lidstaten te verplaatsen.
Frau Merkel wil ze graag hebben toch?quote:Op donderdag 5 november 2015 14:38 schreef Morendo het volgende:
[..]
[..]
Zweden krijgt duizenden herplaatste vluchtelingen uit Italië en Griekenland, en stuurt vervolgens zelf weer duizenden elders heen.
Wat ik zeg: de asielpomp.quote:Op donderdag 5 november 2015 14:38 schreef Morendo het volgende:
[..]
[..]
Zweden krijgt duizenden herplaatste vluchtelingen uit Italië en Griekenland, en stuurt vervolgens zelf weer duizenden elders heen.
twitter:NOS twitterde op donderdag 05-11-2015 om 16:00:59Zweden heeft noodsteun gevraagd aan de Europese Unie vanwege de vele vluchtelingen die het land binnenkomen: https://t.co/my43orKD0P reageer retweet
Sinds wanneer hebben vluchtelingen Zweden als voorkeur boven Duitsland en Nederland?quote:Op donderdag 5 november 2015 16:40 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:NOS twitterde op donderdag 05-11-2015 om 16:00:59Zweden heeft noodsteun gevraagd aan de Europese Unie vanwege de vele vluchtelingen die het land binnenkomen: https://t.co/my43orKD0P reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |