abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 november 2015 @ 14:03:42 #91
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_157334911
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 08:57 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Maar zwart waren ze wel.
vroeger, heb liever dat ze mensen inzetten die echt zwart zijn als piet en niet geschminkt.
pi_157335157
Een nieuw hoofdstuk in de hetze die ten onrechte een "discussie" wordt genoemd:

Te bizar om woorden aan vuil te maken.
  donderdag 5 november 2015 @ 14:17:58 #93
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_157335172
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 14:17 schreef Elfletterig het volgende:

[ afbeelding ]

vind het fantastisch :) zo hoort Piet te zijn.
  donderdag 5 november 2015 @ 14:18:24 #94
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_157335182
quote:

[ afbeelding ]

Vreemd gezicht.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_157335233
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 14:17 schreef KingRadler het volgende:

[..]

vind het fantastisch :) zo hoort Piet te zijn.
Zoals je hierboven al aangeeft, wil je dat Zwarte Piet voortaan Piet gaat heten. Dat maakt je agenda al duidelijk. Roodkapje heet bij jou zeker ook Kapje?

Wat ik zo kwalijk vind aan de hele gang van zaken is dat bange bedrijven en omroepen willens en wetens meewerken aan de vernietiging van het Sinterklaasfeest, uit angst voor een zeer kleine, klagende minderheid, waarbij de mening én wens van het leeuwendeel van de bevolking doodleuk wordt genegeerd.

Mijn advies aan consumenten zou zijn: spreek met de portemonnee, spreek met de afstandsbediening. Maar nog even en het wordt schier onmogelijk om de verkrachting van Zwarte Piet nog te vermijden.
pi_157335304
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 11:18 schreef sp3c het volgende:
als er 2 miljoen mensen problemen hadden met Piet dan was de opkomst bij die demo's niet zo mager denk ik zo ... zelfde geld voor die 14 miljoen die in het andere kamp zouden zitten

ik gok zomaar dat minimaal 16 miljoen Nederlanders het linksom of rechtsom geen kut kan schelen
Nederlanders zijn inderdaad het onverschilligste volk van heel Europa. Het enigste wat de Nederlander boeit is zijn baan, of uitkering.
Why stay small, if you can grow big..
pi_157335337
quote:
7s.gif Op donderdag 5 november 2015 14:18 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Vreemd gezicht.
Inderdaad. Maar met een paar jaar zal dit waarschijnlijk de normaalste zaak van de wereld zijn.
pi_157336258
quote:

[ afbeelding ]

Werkt dit (allerlei etniciteiten) nu niet juist discriminatie in de hand? Als je als Chinees/Marokkaan/Surinamer zijnde mee wil doen aan een intocht of tv-show als Piet kun je zomaar afgewezen worden op basis van afkomst ivm oververtegenwoordiging van een bepaalde etniciteit?
pi_157336683
quote:
13s.gif Op donderdag 5 november 2015 15:10 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Werkt dit (allerlei etniciteiten) nu niet juist discriminatie in de hand? Als je als Chinees/Marokkaan/Surinamer zijnde mee wil doen aan een intocht of tv-show als Piet kun je zomaar afgewezen worden op basis van afkomst ivm oververtegenwoordiging van een bepaalde etniciteit?
Zwarte Piet is een verkleed figuur, net als een clown. De onherkenbaarheid ervan is van wezenlijk belang. Dat geldt zeker in dorpen, waar bijvoorbeeld de plaatselijke scouting of handbalvereniging de Zwarte Pieten levert. Je wilt dan niet dat kinderen hun buurjongen herkennen.

Zwarte Piet is geen weergave van een donker persoon, promoot geen racisme en laat zich ook niet racistisch uit. Niettemin zijn we in dit land zo ver dat een zeer kleine groep klagers een feest compleet kan verzieken en daartoe alle gelegenheid krijgt.
pi_157336764
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 18:25 schreef Heufd het volgende:
[ afbeelding ]

Nickelodeon presenteert ongeschminkte pieten

[..]

bron: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ongeschminkte-pieten

Nice.
Persoonlijk vind ik dit dan weer jammer ivm de onherkenbaarheid. Dat vind ik een zeer goed punt van het pro pieten kamp waarbij ik me wel kan aansluiten.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 5 november 2015 @ 15:32:26 #101
3542 Gia
User under construction
pi_157336768
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 15:28 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zwarte Piet is een verkleed figuur, net als een clown. De onherkenbaarheid ervan is van wezenlijk belang. Dat geldt zeker in dorpen, waar bijvoorbeeld de plaatselijke scouting of handbalvereniging de Zwarte Pieten levert. Je wilt dan niet dat kinderen hun buurjongen herkennen.

Zwarte Piet is geen weergave van een donker persoon, promoot geen racisme en laat zich ook niet racistisch uit. Niettemin zijn we in dit land zo ver dat een zeer kleine groep klagers een feest compleet kan verzieken en daartoe alle gelegenheid krijgt.
Als we het verhaal eens zodanig aanpassen dat Pieten gekleurd zijn door chocolade(letters).
Melk, puur en witte chocola.

Lijkt me een goede oplossing.
pi_157336835
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 05:04 schreef SuicideErrorist het volgende:
Als buitenstaander moet dit toch vrij indrukwekkend zijn; Hoe ondermijn je en vernietig je binnen een aantal jaar een traditie. Tegen 2030 zal deze traditie dan ook overgaan in de viering van de Kerstman.

Nederlanders: Het enige volk ter Aarde dat zich met een ruggengraat van gelei kan voortbewegen. Walgelijk.
Of gewoon weer terug gaan naar de midwinterfeesten. Dat is ook heel lang een onderdeel van onze cultuur geweest.
ROBODEMONS..................|:(
pi_157336879
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 15:32 schreef Gia het volgende:

[..]

Als we het verhaal eens zodanig aanpassen dat Pieten gekleurd zijn door chocolade(letters).
Melk, puur en witte chocola.

Lijkt me een goede oplossing.
Er is helemaal geen "oplossing" nodig. Zwarte Pieten zijn - de naam zegt het al - zwart. De naam is Zwarte Piet, geen Schoorsteenpiet, Roetveegpiet, Multiculturele Piet, Regenboogpiet, Groene Piet of wat dan ook.
pi_157337043
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 14:21 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wat ik zo kwalijk vind aan de hele gang van zaken is dat bange bedrijven en omroepen willens en wetens meewerken aan de vernietiging van het Sinterklaasfeest, uit angst voor een zeer kleine, klagende minderheid, waarbij de mening én wens van het leeuwendeel van de bevolking doodleuk wordt genegeerd.

Mijn advies aan consumenten zou zijn: spreek met de portemonnee, spreek met de afstandsbediening. Maar nog even en het wordt schier onmogelijk om de verkrachting van Zwarte Piet nog te vermijden.
Dit dus.
Maar zoals ik al eerder heb aangegeven, kun je in supermarkten nauwelijks producten kopen met de traditionele Zwarte Piet op de verpakking. Alleen Sinterklaas staat er vaak op. Het is gewoon zelf-censuur.
pi_157337116
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 15:45 schreef DavidTwente het volgende:

[..]

Dit dus.
Maar zoals ik al eerder heb aangegeven, kun je in supermarkten nauwelijks producten kopen met de traditionele Zwarte Piet op de verpakking. Alleen Sinterklaas staat er vaak op. Het is gewoon zelf-censuur.
Heb toch al zat pietjes gezien, heb niet het idee dat piet nu echt zoveel meer gemeden wordt dan vroeger. Ook vroeger waren er producten met alleen de sint erop of alleen pieten.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 5 november 2015 @ 16:11:30 #106
3542 Gia
User under construction
pi_157337627
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 15:37 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Er is helemaal geen "oplossing" nodig. Zwarte Pieten zijn - de naam zegt het al - zwart. De naam is Zwarte Piet, geen Schoorsteenpiet, Roetveegpiet, Multiculturele Piet, Regenboogpiet, Groene Piet of wat dan ook.
Er zijn gewoon heel veel Zwarte Pieten die variëren van lichtbruin tot donkerbruin, bijna zwart.
De meeste Zwarte Pieten in Nederland, zijn al jaren niet meer echt gitzwart. Zullen ze ook niet ineens worden.

Maar misschien kunnen de anti-pieten leven met chocolade-kleuren pieten.
pi_157337704
quote:

[..]

Dit dus.
Het wordt inderdaad steeds lastiger. De Jumbo heeft zelfs pepernoten en snoepgoed met witte pieten op de verpakking.
  donderdag 5 november 2015 @ 16:36:18 #108
3542 Gia
User under construction
pi_157338182
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 16:14 schreef Elfletterig het volgende:

Het wordt inderdaad steeds lastiger. De Jumbo heeft zelfs pepernoten en snoepgoed met witte pieten op de verpakking.
Gelukkig is onze burgemeester een voorstander van normale zwarte pieten, bruin of zwart.

Ben wel benieuwd hoe de scholen hier in Helmond om zullen gaan met een sinterklaasjournaal met, mogelijk, witte pieten, terwijl op het kasteel, waar Sinterklaas logeert, gewoon bruine pieten rondlopen!
pi_157338302
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 16:36 schreef Gia het volgende:

[..]

Gelukkig is onze burgemeester een voorstander van normale zwarte pieten, bruin of zwart.

Ben wel benieuwd hoe de scholen hier in Helmond om zullen gaan met een sinterklaasjournaal met, mogelijk, witte pieten, terwijl op het kasteel, waar Sinterklaas logeert, gewoon bruine pieten rondlopen!
We moeten af van het idee dat de kleur bruin "normaal" is voor een Zwarte Piet. We moeten kappen met bruine Pieten. Zwart is zwart, niet bruin. Bruin vergroot juist de associatie met donkere mensen.
pi_157338335
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 16:36 schreef Gia het volgende:

[..]

Burgemeesters gaan niet over de kleur van Zwarte Piet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 5 november 2015 @ 16:55:48 #111
3542 Gia
User under construction
pi_157338589
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 16:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een mening kan voldoende zijn om een organisatie te steunen.

http://www.deweblogvanhel(...)piet/#comment-124642

quote:
Burgemeester Elly Blanksma: ‘Er is hier geen discussie over Piet’
Burgemeester Elly Blanksma maakt zich niet druk over Piet, zwart of niet. ‘Er is hier geen discussie over.’ De hoofdpiet in het Kasteel van Sinterklaas is zwart, net als de professorpiet en de slaappiet; alle Pieten zijn zwart. De discussie over Piet, zwart of niet, lijkt feitelijk aan Helmond voorbij te zijn gegaan. En waarom zou er die ook zijn, zegt zij deze week in een interview met Binnenlands Bestuur.
Burgemeester Blanksma bespeurt in Helmond geen wens om verandering en ze voelt zich ook niet geroepen om daarvoor te pleiten. De pietendiscussie blijkt weer zo’n typisch Randstadverschijnsel en is volgend Blanksma hier helemaal geen debat. ‘Het maakt ook niet uit welke gedaanteverwisseling Zwarte Piet straks in het Sinterklaasjournaal ondergaat. Het is een kinderfeest. Vroeger had Zwarte Piet een roe bij zich; die is verdwenen. Maar daar hoef je toch geen regels voor te hebben? Het loopt wel los. Ik maak mij er niet druk over.’
De CDA-burgemeester: ‘Ik ontvang de Sint en zijn Pieten, beleef de intocht mee en geef Sint de sleutel van het kasteel. De Pieten en de Sint slapen tot pakjesavond in de 2 torenkamers.’
Binnenlands Bestuur is een onafhankelijk platform voor de hoger opgeleide ambtenaren en bestuurders bij de overheid.
pi_157338809
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 16:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja en nee. In principe gaan burgemeesters er niet over, net zoals ze ook niet gaan over de vraag hoe iemand zich tijdens carnaval verkleedt. Maar de laatste jaren zien we regelmatig dat gemeentebesturen zich wél bemoeien met het Sinterklaasfeest. En dat heeft alles te maken met de hetze die gaande is.
  donderdag 5 november 2015 @ 17:21:19 #113
3542 Gia
User under construction
pi_157339155
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 17:05 schreef Elfletterig het volgende:

Ja en nee. In principe gaan burgemeesters er niet over, net zoals ze ook niet gaan over de vraag hoe iemand zich tijdens carnaval verkleedt. Maar de laatste jaren zien we regelmatig dat gemeentebesturen zich wél bemoeien met het Sinterklaasfeest. En dat heeft alles te maken met de hetze die gaande is.
Hier dus ook met de carnaval. Verkleed in een boerka, mag niet. In een nonnen-outfit wel.
pi_157339217
Wat een droevenis die Nickelodeon pieten, maak dan helemaal geen sinterklaas uitzendingen. Schaf het als zender gewoon af, als je zo bang bent voor de Amerikaanse bazen en hun blackface geneuzel.
٩๏̯͡๏)۶
  Moderator donderdag 5 november 2015 @ 17:32:07 #115
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157339363
ik vind die van Nickelodeon eigenlijk wel prima zo ... beter dan die malle blauwe en goudse kaaspieten

het is niet alsof je ineens je vader op tv gaat herkennen ofzo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_157339479
quote:

[..]

Dit dus.
En gelijk hebben de winkeliers. Als ze Pieten op de verpakking laten zetten levert dat sowieso een groep boze klanten op. En het is het Sinterklaas feest. Niet het Pieten-feest.
pi_157339681
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 17:05 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Burgemeester doen er verstandig aan zich niet met deze kwestie te bemoeien, ongeacht hoe ze in de discussie staan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_157339914
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 17:32 schreef sp3c het volgende:
ik vind die van Nickelodeon eigenlijk wel prima zo ... beter dan die malle blauwe en goudse kaaspieten

het is niet alsof je ineens je vader op tv gaat herkennen ofzo
Je standpunt is nogal kortzichtig. Hoe zie je de intocht voor je in een klein dorp? Daar gaan kinderen de Pieten herkennen als je ze niet schminkt.
pi_157339935
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 17:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Burgemeester doen er verstandig aan zich niet met deze kwestie te bemoeien, ongeacht hoe ze in de discussie staan.
Burgemeesters doen er verstandig aan door ervoor te zorgen dat elke bevolkingsgroep hun feest ongestoord kan vieren zonder dat kleine groepen mensen de sfeer verzieken of het feest onmogelijk maken.
  Moderator donderdag 5 november 2015 @ 17:57:57 #120
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157339945
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 17:56 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je standpunt is nogal kortzichtig. Hoe zie je de intocht voor je in een klein dorp? Daar gaan kinderen de Pieten herkennen als je ze niet schminkt.
sinds wanneer organiseert Nickelodeon intochten?

ik ben reuze benieuwd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')