abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157442333
O sorry ik druk me wat verkeerd uit ben ik bang :o
Nee vanaf volgende week gaan we er weer voor en ik heb er ziiiihhiiin in! *O*

Hoewel ervaringen vanuit het verleden niks zeggen over garanties in de toekomst, hoop ik uiteraard (net als jullie allemaal) dat het weer snel raak is.

Dus ik bedoelde meer dat ALS room zwanger zou zijn, ik dan hoopte dat ik snel zou volgen. Sorry :o
pi_157442348
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2015 15:20 schreef angelatje het volgende:
Hoi :W
Wij zijn sinds augustus bezig voor een tweede. Officieel eigenlijk sinds september want mijn eisprong viel in augustus gelijk met de plaatselijke kermis :+
Nu een dilemma want we hebben pas een vakantie geboekt met schoonzus en kids. Maar als het komende maand raak zou zijn dan valt de ud op de eerste dag van die vakantie 8)7 niet handig, maar wie weet duurt het nog maanden voor het raak is...

Ik lurk hier wel al tijden mee en volg alles op de voet :)
Hoi! Wij hebben ook samen gepost toen. Ik heb toen met open bek en tong ip de sokken verbaasd over je dak. Of eigenlijk het gebrek aan een dak :o
pi_157442388
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 08:44 schreef Twinkle20 het volgende:
O sorry ik druk me wat verkeerd uit ben ik bang :o
Nee vanaf volgende week gaan we er weer voor en ik heb er ziiiihhiiin in! *O*

Hoewel ervaringen vanuit het verleden niks zeggen over garanties in de toekomst, hoop ik uiteraard (net als jullie allemaal) dat het weer snel raak is.

Dus ik bedoelde meer dat ALS room zwanger zou zijn, ik dan hoopte dat ik snel zou volgen. Sorry :o
Day zijn geen grappen hè! Ik was al onderweg naar de kast voor de pompom's! ;)
pi_157442775
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 08:48 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Day zijn geen grappen hè! Ik was al onderweg naar de kast voor de pompom's! ;)
Nee eerst ga ik jou en een heleboel anderen uitzwaaien naar z&g :Y ^O^
  dinsdag 10 november 2015 @ 09:42:03 #255
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_157443089
tsskk.. en ik de hele nacht F5-en -O-

succes iig Twinkle!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_157443615
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 09:17 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Nee eerst ga ik jou en een heleboel anderen uitzwaaien naar z&g :Y ^O^
Met zn alle tegelijk over!!
pi_157447616
Kast opgeruimd: kan ik hier nog iemand blij maken met 3 zwangerschapstesten* (die 2v5 van de Kruidvat?) :)
*1 doosje zit nog helemaal dicht, uit die andere is één test gebruikt.

Exp: 2016-03-25 en da's ons iets te snel voor nog een Minion ;)

Mogen weg tegen verzendkosten (brievenbuspakje is ¤3,95 geloof ik)! En ik duim uiteraard heel hard mee dat ze dubbele strepen op gaan leveren! ^O^

Edit: graag even een quote/PM/DM, want kom hier niet dagelijks ;)

En weg! :)

[ Bericht 9% gewijzigd door twist02 op 10-11-2015 15:58:53 ]
pi_157447842
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 10:23 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Met zn alle tegelijk over!!
Ik blijf hier forever. O+
  dinsdag 10 november 2015 @ 14:59:21 #259
149959 SQ
snelle trees
pi_157448813
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 13:50 schreef twist02 het volgende:
Kast opgeruimd: kan ik hier nog iemand blij maken met 3 zwangerschapstesten* (die 2v5 van de Kruidvat?) :)
*1 doosje zit nog helemaal dicht, uit die andere is één test gebruikt.

Exp: 2016-03-25 en da's ons iets te snel voor nog een Minion ;)

Mogen weg tegen verzendkosten (brievenbuspakje is ¤3,95 geloof ik)! En ik duim uiteraard heel hard mee dat ze dubbele strepen op gaan leveren! ^O^

Edit: graag even een quote/PM/DM, want kom hier niet dagelijks ;)
Volgens mij passen die ook wel in een gewone envelop :Y scheelt nog wat verzendkosten ;)
disclaimer
pi_157449007
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 08:45 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Hoi! Wij hebben ook samen gepost toen. Ik heb toen met open bek en tong ip de sokken verbaasd over je dak. Of eigenlijk het gebrek aan een dak :o
Hoi Hilz:W
Ja klopt, laten we het maar niet over het dak hebben |:( gelukkig was het net op tijd klaar allemaal.
pi_157449893
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 14:59 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Volgens mij passen die ook wel in een gewone envelop :Y scheelt nog wat verzendkosten ;)
Ja, heb zo'n kartonnen envelop liggen :Y maar het gaat vooral om het gewicht natuurlijk. Dus die ¤3,95 is maximaal!
Zag je quote alert en dacht even dat er een tweede Mauw aan zat te komen :D
  dinsdag 10 november 2015 @ 15:53:51 #262
149959 SQ
snelle trees
pi_157449954
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 15:50 schreef twist02 het volgende:

[..]

Ja, heb zo'n kartonnen envelop liggen :Y maar het gaat vooral om het gewicht natuurlijk. Dus die ¤3,95 is maximaal!
Zag je quote alert en dacht even dat er een tweede Mauw aan zat te komen :D
Nee, niet vóór 2017 hoor :D
Kan me je gedachte voorstellen tho :')
disclaimer
pi_157450472
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 14:04 schreef Cygne het volgende:

[..]

Ik blijf hier forever. O+
Ik moest toch even lachen... :@ ;( :@

you know I love you :*
S. 2014
J. 2016
pi_157450567
Beetje of topic maar kreeg net een brief dat mijn verzekering ermee stopt per 1 januari.
Heeft er iemand een advies voor een goede verzekering? Vooral qua vergoedingen bij een zwangerschap en bevalling. Verder maak ik eigenlijk nergens gebruik van.
  dinsdag 10 november 2015 @ 16:57:55 #265
149959 SQ
snelle trees
pi_157451232
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 16:23 schreef ikke_84 het volgende:
Beetje of topic maar kreeg net een brief dat mijn verzekering ermee stopt per 1 januari.
Heeft er iemand een advies voor een goede verzekering? Vooral qua vergoedingen bij een zwangerschap en bevalling. Verder maak ik eigenlijk nergens gebruik van.
Verloskundige hulp wordt sowieso altijd 100% vergoed. Zelf ben ik bij CZ verzekerd en heb met de basis aanvullende verzekering alleen de standaard eigen bijdrage voor kraamzorg hoeven betalen. Maar het is natuurlijk geheel afhankelijk van welke zorg je wel of niet belangrijk vindt. Voor de meeste dingen heb je geen aanvullende verzekering nodig. Sommige zaken zoals een kraampakket, of een volledige vergoeding van een poliklinische bevalling kunnen wel door een aanvullende verzekering vergoed worden. Reken wel even uit of de kosten opwegen tegen de baten (maw, vaak ben je aan extra premie meer kwijt dan dat je het gewoon zelf zou betalen ;))
disclaimer
  dinsdag 10 november 2015 @ 17:09:05 #266
409579 LuDann
All the way
pi_157451462
Ik vond het zelf heel prettig om lactatiekundige zorg en de zwangerschapscursus vergoed te krijgen. Delta Lloyd is vrij compleet in dat soort zorg, maar om die reden niet de allergoedkoopste.
pi_157451580
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 17:09 schreef LuDann het volgende:
Ik vond het zelf heel prettig om lactatiekundige zorg en de zwangerschapscursus vergoed te krijgen. Delta Lloyd is vrij compleet in dat soort zorg, maar om die reden niet de allergoedkoopste.
Idem als hierboven en ik had om die reden een CZ gezinnen aanvullende verzekering afgesloten.
Maar, dat was omdat ik al bij cz zat en pas na ging denken over de verzekering toen ik al zwanger was. Cz liet me na januari de aanvullende verzekering wijzigen voor de extra vergoedingen, ik heb hem dus geen volledig jaar
gehad. Kan dus ook een tip zijn.
pi_157451751
Ohra heeft de meegroeiservice, dan kan je je verzekering wijzigen als je zwanger bent. Qua vergoedingen en dergelijke heb ik er nog niet naar gekeken.
pi_157451808
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 16:19 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik moest toch even lachen... :@ ;( :@

you know I love you :*
_O-
:*
pi_157454320
Gewoon ff op independer kijken als eind van de maand de premies bekend zijn. Voor mij is ziekenhuis bevalling ook een must (moet er niet aan denken dat thuis te doen) en zodoende kwam ik bij vgz uit. Maar dat kan volgend jaar zomaar weer een andere aanbieder zijn als dat voordeliger is! Goed vergelijken hoor, t kan zo een tientje of meer per maand schelen, na een jaar kun je van dat bedrag toch weer andere leuke dingen doen.
Warempel, een drempel.
pi_157454366
Hier FBTO met gezinsmodule die aan en uit kan, vond ik heel handig.
S. 2014
J. 2016
pi_157455041
Thx allemaal :*
Ik zal er volgende maand eens goed naar kijken als de premies bekend zijn.
pi_157457229
Hier ook CZ, ben er erg tevreden mee. Snelle vriendelijke service. Ik heb de basis aanvullende verzekering, die dekte ook de combinatietest en 200 euro lactatiekundige. Moest alleen eigen bijdrage kraamzorg zelf betalen.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_157457545
Ik moet er ook nog induiken, verzekeringen. Ben wel van plan om aanvullend erbij te nemen. Met F. hebben we het er ook uitgehaald toen.

Vandaag nog even mijn tattoo bij laten werken, nu het nog kan ;) Kan dat ook weer van mijn checklist!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_157458075
Ow vergoeden ze combinatie test ook ja? Dacht dat dat altijd voor eigen rekening was tenzij je een uitslag had die verder onderzocht kon worden. En idd lactatiekundige is ook wel iets waar ik over na wil denken. Bij Mats lukte de bv namelijk niet... Nou genoeg om over na te denken dus. Misschien even een lijstje maken wat ik wel en niet zou willen.

Wat voor een tattoo heb je marjolijntje?
Altijd fijn als je weer wat kan afstrepen :D
pi_157458215
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 21:52 schreef ikke_84 het volgende:
Ow vergoeden ze combinatie test ook ja? Dacht dat dat altijd voor eigen rekening was tenzij je een uitslag had die verder onderzocht kon worden. En idd lactatiekundige is ook wel iets waar ik over na wil denken. Bij Mats lukte de bv namelijk niet... Nou genoeg om over na te denken dus. Misschien even een lijstje maken wat ik wel en niet zou willen.

Ik kreeg de combinatietest gewoon vergoed ja :)
https://www.cz.nl/vergoedingen/zwangerschapsonderzoek
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  Moderator woensdag 11 november 2015 @ 12:04:12 #277
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_157467220
Hier ook FBTO :Y kun je aanzetten wanneer het nodig is. In mijn geval is dat dus wel voordelig gebleken :')
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_157467226
Maar ik moest wel bijbetalen aan de combinatietest met die module van de FBTO.
  woensdag 11 november 2015 @ 12:05:39 #279
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157467234
Wij hebben zo'n superdeluxechique Delta Lloyd verzekering. Zelfde als de koningin denk ik, ze vergoeden zelfs de pleister als je je teen stoot.
(Bijna dan he ;))
KuikenGuppy
  woensdag 11 november 2015 @ 12:06:43 #280
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157467247
Vorig jaar naar gekeken, FBTO (gezinsmodule) en Delta Lloyd (start) zijn de meest voordelige verzekeringen qua inhoud/prijs. Als in: je krijgt hieruit het meest vergoed voor de laagste premie. Heb het dan wel over 2015.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_157469728
Nemen jullie een aanvullende verzekering nog voordat je zwanger bent?
Ik was dat eigenlijk niet van plan. Als ik over vier of meer maanden zwanger word, kan ik toch volgend jaar een aanvullende verzekering nemen en dan zijn de belangrijkste dingen (kraampakket, lactatiekundige zorg, enz) toch nog vergoed? Het lijkt me dat, als je je nu aanvullend verzekerd, je dat alleen doet voor de kans dat je binnen de eerste drie maanden van het jaar zwanger raakt? En dat er dus ook een kans bestaat dat je in maand 4 t/m 12 ergens zwanger raakt, en je dus het hele jaar 'teveel' premie betaald?

Of zijn er dingen die je eerder in je zwangerschap al nodig kunt hebben en die niet vergoed worden door de basisverzekering? Een zwangerschapscursus hoef ik niet per se geloof ik. Een combinatietest wil ik ook niet.

Of zie ik belangrijke dingen over het hoofd? Ik ben wel een beetje een noob op dit gebied, dus uitleg graag in Jip- en Janneketaal :+
pi_157470307
Ik denk dat ik het al wel ga aanpassen of dat ik voor een verzekering kies met zn meegroei service.
Maar ik ga eerst even kijken wat de kosten zijn van een extra verzekering en of ik die kosten er uit ga halen bij een zwangerschap.
Kan je niet goed vertellen waarom ik het aan wil passen terwijl ik nog niet zwanger ben. Is denk ik meer het gevoel dat ik het goed geregeld wil hebben.

Bij mijn eerst zwangerschap ben ik heel veel bij de fysio geweest ivm bekkenklachten. Dat zit al niet in je basis verzekering. Teminste niet zoveel. En ik wil wel graag een cursus volgen en al voor de bevalling naar de lactatiekundige.

[ Bericht 23% gewijzigd door ikke_84 op 11-11-2015 15:33:07 ]
pi_157471730
Ik ben heel het jaar voor niet aanvullend verzekerd geweest. Dus dat ga ik even opnieuw bekijken volgend jaar. Hier gewoon cz wegens collectief en te lui zijn om alles te vergelijken :)
Ik ga wel mijn eigen risico waarschijnlijk terugschroeven, want nu max. Heb vandaag de huisarts maar om een doorverwijzing gevraagd. Weer spotting sinds zondag dus deze ronde is weer game over. Dit is nog maar ronde 2 van het extra half jaar zelf proberen en ik trek het gewoon niet.
  woensdag 11 november 2015 @ 16:38:38 #284
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_157471832
kan je aanvullende verzekeringen dan zomaar halverwege het jaar aanzetten :?

ik heb sowieso een aanvullende verzekering wegens chronisch fysio bezoek.. die aanvullende verzekering heb ik er al 1000 keer uit :P
pi_157471872
Blijkbaar wel, kwam ik januari dit jaar achter :')
pi_157474601
quote:
7s.gif Op woensdag 11 november 2015 16:38 schreef Barreltje het volgende:
kan je aanvullende verzekeringen dan zomaar halverwege het jaar aanzetten :?

ik heb sowieso een aanvullende verzekering wegens chronisch fysio bezoek.. die aanvullende verzekering heb ik er al 1000 keer uit :P
Aanzetten bij sommige verzekeringen wel, dat noemen ze dan meegroeiservice. Uitzetten kan niet :P
pi_157475396
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 21:52 schreef ikke_84 het volgende:

Een puntkomma :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet bij alle verzekeringen kun je modules aanzetten toch? Ook dat is iets waar ik nog naar wil kijken :P
pi_157477127
Mooi marjolijntje. Heeft t nog een speciale betekenis?
Ik zou zo graag een tattoo met de naam van mijn zoon willen. Maar ben daar te schijterig voor :7

Volgens mij kan je idd niet bij elke verzekering zomaar je pakket ophogen halverwege het jaar. Zou mooi zijn als je dat wel bij elke verzekering kon doen.
pi_157478891
Ja, het is een awareness dingetje, voor mezelf betekent het dat ik een punt achter mijn leven had kunnen zetten, maar ik er een komma van heb gemaakt. Ik ben er nog en ik ga nog door.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)pere-betekenis.dhtml
pi_157480181
Dan heeft jou tattoo een hele speciale betekenis :*
Ik heb ze wel eens eerder gezien maar heb de betekenis er nooit van geweten.
pi_157480720
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 20:20 schreef ikke_84 het volgende:
Mooi marjolijntje. Heeft t nog een speciale betekenis?
Ik zou zo graag een tattoo met de naam van mijn zoon willen. Maar ben daar te schijterig voor :7

Volgens mij kan je idd niet bij elke verzekering zomaar je pakket ophogen halverwege het jaar. Zou mooi zijn als je dat wel bij elke verzekering kon doen.
Als je het echt graag wilt, zou ik het toch een keer doen... ik kan wel zeggen dat het meevalt (minder erg dan bevallen) maar de pijn is voor iedereen anders.
S. 2014
J. 2016
pi_157486956
Het lijkt wel alsof ik ongesteld word :o
En dat al op dag 32! *O*
Wel raar is dat ik geen enkele positieve ovulatietest heb gehad :? en dat mijn temperatuur wel een stijginkje liet zien maar op een raar moment en de stijging was maar klein (van gemiddeld 36.6 één uitschieter naar 36.9) 8)7

Nog wel een slag om de arm wat betreft die menstruatie hoor, want het zijn maar enkele druppels..
  Manager PR/Moderator donderdag 12 november 2015 @ 10:17:31 #293
269689 crew  Viv
pi_157487223
Hebben jullie de ZwangerWijzer wel eens ingevuld? Is bedoeld om risico's in kaart te brengen (en aan te pakken) voordat je zwanger bent.

Wij hadden als risico "De vader heeft voorouders uit de Oost mediterrane landen." (allebei zijn ouders zijn Turks), waaruit volgt dat een dragerschapstest erfelijke bloedarmoede (sikkelcelziekte, thalassemie) aangewezen zou zijn. Vanochtend gebeld met de huisartsassistente om dit bloedonderzoek aan te vragen, die had er nog nooit van gehoord. :')
  donderdag 12 november 2015 @ 10:32:02 #294
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_157487490
Handige wijzer Viva! kan ie niet in de OP? :)

Ik heb 5 rode en 8 grijze antwoorden :o
en dan ben ik nog maar 35 en geen 36 want dan kwam er nog een rode bij :P

wel grappig is dat je niet mag afvallen van dat programma , want dan kan een baby voedingsmiddelen tekort komen, maar ik MOET ook afvallen want te dik :

|:(
  donderdag 12 november 2015 @ 10:38:04 #295
149959 SQ
snelle trees
pi_157487617
Het enige wat belangrijk is barrel, is dat je niet tijdens de zwangerschap moedwillig probeert af te vallen. Oh en ondergewicht of ondervoeding beïnvloedt je vruchtbaarheid ook negatief, meer nog dan overgewicht, dus niet crashen. Maar daar maak ik me bij jou geen zorgen over ;)
disclaimer
pi_157490331
Goede tip! Heb hem ook ingevuld. Kwam hgelukkig niks uit wat ik nog niet wist
  donderdag 12 november 2015 @ 13:21:14 #297
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157490473
Ik vind het een beetje inkoppertjes, die zwangerwijzer :@
KuikenGuppy
pi_157490505
Waren idd inkoppertjes. Maar ik vind het wel handig dat ze allemaal onder elkaar staan in een helder overzicht
pi_157490550
Ik heb hem voor de gein ingevuld en kreeg 7 rode uitroeptekens. Waarvan 5 door mijn eerdere zwangerschappen komen.
  donderdag 12 november 2015 @ 13:26:27 #300
149959 SQ
snelle trees
pi_157490555
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 13:21 schreef Burdie het volgende:
Ik vind het een beetje inkoppertjes, die zwangerwijzer :@
ik kreeg een ROOD uitroepteken zelfs O+!
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')